Relacja Live

20.09.2019

07:58

Polityczny plan piątku: powołanie Kwiecińskiego na ministra finansów, Kidawa-Błońska na Kongresie Kobiet, Schetyna w Opolu, Kosiniak-Kamysz na Pomorzu, Kwaśniewski w Olsztynie

O 9:30 w Warszawie odbędzie się briefing prasowy wiceszefa MSWiA Jarosława Zielińskiego oraz komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej Leszka Suskiego dotyczący podziału dodatkowych środków dla Ochotniczych Straży Pożarnych.

O 10:30 w Pałacu Prezydenckim prezydent dokona zmiany w składzie Rady Ministrów. W praktyce chodzi o powołanie Jerzego Kwiecińskiego na nowego ministra finansów, o czym wczoraj pisaliśmy na 300POLITYCE. Kwieciński będzie łączył funkcje ministra inwestycji i rozwoju i ministra finansów.

O 12:15 kandydatka Koalicji Obywatelskiej na premiera Małgorzata Kidawa-Błońska wygłosi przemówienie jako gość specjalny na XI Kongresie Kobiet w Warszawie. O 13:00 w Opolu odbędzie się konferencja prasowa z udziałem przewodniczącego PO Grzegorza Schetyny.

Wyborczą trasę będzie kontynuować Lewicobus. Konferencje prasowe z udziałem liderek i liderów na trasie zaplanowano na 9:30 we Wrocławiu, o 12:30 - Lesznie i o 16:00 w Konie. Z kolei Aleksander Kwaśniewski bę∂zie przebywać w Olsztynie. O 14:30 odbędzie się konferencja prasowa udziałem z kandydatów Lewicy, o 15:00 - spacer po Starym Mieście, a o 17:30 - spotkanie z liderem listy Lewicy, Marcinem Kulaskiem oraz mieszkańcami Olsztyna

Prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz będzie przebywać z wizytą na Pomorzu. O 10:00 w Gdańsku odbędzie się konferencja prasowa z udziałem lidera ludowców, Pawła Kukiza oraz kandydatów PSL-Koalicja Polska. O 11:15 w Starogardzie Gdańskim spotka się z mieszkańcami, a następnie z dziennikarzami na konferencji prasowej o 12:00. O 13:15 w Będominie złoży kwiaty przed pomnikiem Józefa Wybickiego, a o 13:30 spotka się z dziennikarzami na kolejnej konferencji prasowej. Ostatni punkt w planie to spotkania z mieszkańcami w Kościerzynie o 14:15.

Prezydent Andrzej Duda z Małżonką Agatą Kornhauser-Dudą zainaugurują ogólnopolską akcję sprzątania lasu "sprzątaMY” realizowaną we współpracy z Lasami Państwowymi. Na 12:15 zaplanowano udział Pary Prezydenckiej w akcji sprzątania lasu, a na 14:00 - spotkanie Pary Prezydenckiej z uczestnikami akcji sprzątania lasu. Wcześniej, o 11:00 PAD powoła nowych członków w skład Rady Dialogu Społecznego.

Wicepremier Jacek Sasin będzie przebywał z wizytą w województwie lubelskim. O 11:00 spotka się z samorządowcami w Chełmskiej Bibliotece Publicznej, a o 13:00 weźmie udział w uroczystości rozpoczęcia budowy pasa startowego lotniska szkoleniowego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie.

09:30 - konferencja prasowa liderek i liderów Lewicy we Wrocławiu

09:30 - briefing prasowy Jarosława Zielińskiego oraz Leszka Suskiego

10:00 - konferencja Władysława Kosiniaka-Kamysza i Pawła Kukiza w Gdańsku

10:30 - powołanie Jerzego Kwiecińskiego na ministra finansów

11:00 - spotkanie Jacka Sasina z samorządowcami w Chełmskiej Bibliotece Publicznej

11:00 - uroczystość powołania nowych członków w skład Rady Dialogu Społecznego

12:00 - konferencja Władysława Kosiniaka-Kamysza w Starogardzie Gdańskim

12:15 - przemówienie Małgorzaty Kidawy-Błońskiej jako gościa specjalnego na XI Kongresie Kobiet w Warszawie

12:30 - konferencja prasowa liderek i liderów Lewicy w Lesznie

12:50 - udział Pary Prezydenckiej w akcji sprzątania lasu

13:00 - konferencja prasowa z udziałem przewodniczącego PO Grzegorza Schetyny w Opolu

13:00 - udział Jacka Sasina w uroczystości rozpoczęcia budowy pasa startowego lotniska szkoleniowego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie

13:30 - konferencja Władysława Kosiniaka-Kamysza w Będominie

14:00 - spotkanie Pary Prezydenckiej z uczestnikami akcji sprzątania lasu

14:30 - konferencja prasowa Aleksandra Kwaśniewskiego z udziałem kandydatów Lewicy w Olsztynie

15:00 - spacer Aleksandra Kwaśniewskiego po Starym Mieście w Olsztynie

16:00 - konferencja prasowa liderek i liderów Lewicy w Koninie

17:30 - spotkanie Aleksandra Kwaśniewskiego z liderem listy Lewicy, Marcinem Kulaskiem oraz mieszkańcami Olsztyna


08:34

Wójcik:

Na pewno dbamy o bezpieczeństwo i do górników nie strzelamy, tak jak to było za poprzedniej władzy

- My na pewno dbamy i o bezpieczeństwo i o górników, którzy są zatrudniani w kopalniach i do górników nie strzelamy, tak jak to było za poprzedniej władzy. Na Śląsku się o tym pamięta - mówił Michał Wójcik w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:37

Wójcik:

Niestety w mediach o pewnych rzeczach nie mówi się w sposób obiektywny. Doświadczam tego niemal każdego tygodnia

- Rola mediów polega na tym, żeby uczciwie społeczeństwu też przedstawiać pewne rzeczy, w sposób obiektywny. Niestety o pewnych rzeczach nie mówi się w sposób obiektywny. Jestem w tej polityce krajowej od czterech lat i doświadczam tego niemal każdego tygodnia - mówił Michał Wójcik w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:44

Wójcik:

Strzembosz w czasie transformacji był odpowiedzialny za różnego rodzaju akty prawne. Obiecał, że będzie samooczyszczenie środowiska sędziowskiego. Po prostu wprowadził ludzi w błąd

- Pan profesor Strzembosz to jest ta osoba, która w czasie transformacji była odpowiedzialna za różnego rodzaju akty prawne, on reformował, był w Ministerstwie Sprawiedliwości, tak jak ja dzisiaj był wiceministrem sprawiedliwości. On obiecał, że będzie samooczyszczenie środowiska sędziowskiego, całego wymiaru sprawiedliwości. Po prostu wprowadził ludzi w błąd. Ludzie w to uwierzyli. Jesteśmy 30 lat po tym momencie i jesteśmy atakowani przez pana Strzembosza. To niepoważne - mówił Michał Wójcik w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:46

Kidawa-Błońska:

Mam swoją koncepcję i wiem, kogo bym chciała widzieć w swoim rządzie. Schetyna jest liderem PO i w tym rządzie będzie miał swój udział. Działamy zespołowo, ale to ja będę podejmowała decyzje

Mam swoją koncepcję i wiem, kogo bym chciała widzieć w swoim rządzie. Ja to mam przemyślane, ale prawdopodobnie będziemy w poszerzonej strukturze, razem z koalicjantami z innych opcji będziemy tworzyć ten rząd. Dzisiaj nie chcę mówić o żadnych nazwiskach” - mówiła w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 

Grzegorz Schetyna jest liderem PO i w tym rządzie będzie miał swój udział. Działamy zespołowo, ale to ja będę podejmowała decyzje” - dodawała.


08:50

Kidawa-Błońska:

Kaczyński nie chce ze mną rozmawiać, bo się boi

Rozumiem, że skoro pan prezes Kaczyński nie chce ze mną rozmawiać, to nie to, że nie jestem realnym liderem, bo rozmawiać można z każdym, tylko boi się tej rozmowy. Boi się tego, że nasze wizje Polski są tak różne, że będzie to dla pana prezesa niekorzystne, jeśli Polacy usłyszą, jakiej Polski on chce” - mówiła w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


08:51

Müller:

Dyskusja o 30-krotności dotyczy osób, które są zatrudnione na umowę o pracę u pracodawcy i przekraczają 30-krotność. Nie dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej

- W tym zakresie bardzo wiele nieporozumień się gdzieś pojawiło. Jeżeli ktoś ma jednoosobową działalność gospodarczą, to w jego zasadach tego ryczałtowego ZUS-u, który tam teraz wynosi razem ze składką zdrowotną nieco ponad 1300 zł, w tych zasadach nic się nie zmienia. Czyli liczy się to od 60% średniego wynagrodzenia, czyli w przyszłym roku będzie to nieco ponad 1400 zł i tu się nic nie zmienia. Dodatkowo, oprócz tego, wprowadzamy zniżki w ZUS-ie dla osób, które mają określony dochód, stosunkowo niższy niż ci najwyżsi, którzy prowadzą działalność gospodarczą. My jutro ogłosimy dokładnie te stawki, na sobotniej konwencji. Natomiast dyskusja o 30-krotności dotyczy osób, które są zatrudnione na umowę o pracę u pracodawcy i przekraczają 30-krotność - stwierdził Piotr Müller w rozmowie z Marcinem Fijołkiem w Poranku Siódma9.

- Ja bym tak jednoznacznego stwierdzenia pewnie nie dawał [że rząd się z tego nie wycofa], bo my jesteśmy też partią, która rozmawia, prowadzi dialog, RDS też jest od tego, natomiast w aktualnych założeniach budżetowych faktycznie jest tak, że ta 30-krotność jest zniesiona, natomiast chciałbym podkreślić: nie dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, bo tu „Gazeta Wyborcza” w szczególności próbowała wokół tego podawać nieprawdziwe informacje - podkreślił rzecznik rządu.


08:52

Kidawa-Błońska:

Wiem, skąd weźmiemy pieniądze na propozycje, które składamy

Wiem, skąd weźmiemy pieniądze na propozycje, które składamy. Po pierwsze, racjonalne wydawanie środków, które już są w budżecie. Po drugie, środki unijne. Po trzecie, jeżeli jest rozwój gospodarczy, są z tego wpływy do budżetu i wzrost gospodarki powoduje, że wpływy do budżetu są zdecydowanie większe. Po czwarte, spółki skarbu państwa, które powinny przynosić dochody dla budżetu i powinny być lepiej zarządzane” - mówiła w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


09:09

Müller:

My obniżamy podatki. Postulat dot. kwoty wolnej od podatku nie został zrealizowany wprost, bo stwierdziliśmy że w inny sposób chcemy prowadzić dystrybucję środków finansowych jeżeli chodzi o obszar funkcjonowania państwa

- Jeżeli chodzi o kwotę wolną od podatku, to ona została podwyższona dla osób, które mają nieco niższe zarobki, więc w tym zakresie została podwyższona i bierzmy pod uwagę, to ważna informacja na dzisiejszy dzień, bo wczoraj wieczorem prezydent podpisał ustawę obniżającą podatek dochodowy z 18 na 17%. W związku z tym my obniżamy podatki. Faktycznie nie został zrealizowany wprost postulat dot. kwoty wolnej od podatku. Stwierdziliśmy że w inny sposób chcemy prowadzić dystrybucję środków finansowych jeżeli chodzi o obszar funkcjonowania państwa. Z jednej strony mamy programy społeczne i celujemy w określone grupy społeczne - stwierdził Piotr Müller w rozmowie z Marcinem Fijołkiem w Poranku Siódma9.


09:18

Müller pytany o słowa Kaczyńskiego dot. pluralizacji mediów: To oznacza, że musimy w Polsce cały czas dbać o to, aby media mogły funkcjonować w sposób nieskrępowany

- To oznacza [słowa Jarosław Kaczyńskiego o dokończenie procesu pluralizacji mediów], że musimy w Polsce cały czas dbać o to, aby media mogły w sposób nieskrępowany funkcjonować. W Polsce muszą być tak, jak do tej pory, możliwości aby media funkcjonowały w sposób niezależny od siebie i z jednej strony krytykować władzę, a z drugiej strony oceniać opozycję w sposób taki czy inny. Po prostu żeby w Polsce były pluralistyczne media. Mam nadzieję, że nikogo nie przyjdzie do głowy, żeby ten proces w jakichś sposób ograniczać - stwierdził Piotr Müller w rozmowie z Marcinem Fijołkiem w Poranku Siódma9.


09:19

Müller:

Nie ma w tej chwili żadnych prac legislacyjnych, rządowych w zakresie dekoncentracji mediów

- To już trzeba byłoby pytać Ministerstwo Kultury. Faktycznie nie ma w tej chwili żadnych prac legislacyjnych, rządowych w zakresie dekoncentracji mediów. Nic mi na ten temat nie wiadomo w tej chwili - stwierdził Piotr Müller w rozmowie z Marcinem Fijołkiem w Poranku Siódma9.


09:36

Szczerski o poniedziałkowym spotkaniu PAD-Trump: Przewidujemy podpisanie deklaracji wojskowej dotyczącej lokalizacji, doprecyzowania obecności zwiększonego kontyngentu amerykańskich wojsk w Polsce

Potwierdzam, że wszystko jest przygotowane do spotkania poniedziałkowego prezydentów. Jest to spotkanie na zaproszenie prezydenta Trumpa, prezydent Trump jest zatem jego gospodarzem. Spotkanie będzie, że tak powiem, pełnowymiarowe, to znaczy zarówno będą rozmowy w cztery oczy, ale potem będą rozmowy plenarne delegacji. Z Polski weźmie w nich udział także pan minister spraw zagranicznych i minister obrony. Przewidujemy także podpisanie deklaracji wojskowej dotyczącej lokalizacji, doprecyzowania obecności tego zwiększonego kontyngentu amerykańskich wojsk w Polsce, która miała być podpisana w Warszawie podczas tej przełożonej wizyty prezydenta amerykańskiego w Polsce” - mówił w radiowej Jedynce minister Krzysztof Szczerski. 


09:41

Szczerski o wizycie Trumpa w Polsce: Deklaracja, że wizyta jest przełożona, jest powtarzana przez stronę amerykańską. Biały Dom pracuje nad terminami

Pewnie też powróci [w poniedziałek] temat tej przełożonej wizyty prezydenta Trumpa w Warszawie, bo taka jest deklaracja strony amerykańskiej, że wizyta została przełożona, jest powtarzana przez stronę amerykańską. I też my mamy z Białego Domu informacje, że cały czas oni pracują nad terminami, natomiast pamiętajmy, że o tyle 1 września był łatwy, że był konkretną datą, wiadomo było, że nie rozmawiamy o możliwościach kalendarzowych prezydentów, tylko o konkretnej dacie rocznicy wybuchu drugiej wojny światowej. Dzisiaj, jak patrzymy na kalendarze prezydentów, to nie jest takie proste” - mówił w radiowej Jedynce minister Krzysztof Szczerski. 


09:42

Szczerski o akcji "Nie świruj, idź na wybory": Prezydent jest oburzony. To jest rzecz absolutnie niegodna

Prezydent jest tego typu akcją oburzony, dlatego że nie można gardzić nikim, nie można nikogo w ten sposób używać, a zwłaszcza osób, które wymagają szczególnej pomocy, opieki i troski, używać ich jako broni politycznej, i to jeszcze w tak perfidny sposób. To jest rzecz absolutnie niegodna i myślę, że ktoś, kto wpadł na ten pomysł, bardziej daje świadectwo temu, kim jest sam, a nie dał świadectwa o tych osobach, które parodiuje, bo to jest świadectwo twórców. I myślę, że to powinno też otrzeźwić wszystkich tych, którzy patrzą na tego typu akcje” - mówił w radiowej Jedynce minister Krzysztof Szczerski. 


09:44

Dworczyk:

Dla absolutnej większości osób sposób naliczania ZUS-u nie zmieni się

- Ten chaos w części przynajmniej wywołany jest zabiegami koleżanek i kolegów z opozycji, którzy rozbudzają różnego lęki, ale oczywiście ma pan rację. Tu potrzebne są precyzyjne dane, żeby nie było żadnych pytań. Jutro mamy w Katowicach właśnie tematyczną dotyczącą rozwoju gospodarczego kraju i tam opowiemy o szczegółach. natomiast mówiąc najogólniej, to trzeba powiedzieć tak: dla absolutnej większości osób sposób naliczania ZUS-u nie zmieni się. Będzie taki sam, jak do tej pory. Natomiast dla tych mikroprzedsiębiorców, dla tych właśnie najmniejszych przedsiębiorców ZUS będzie liczony od dochodu, czyli de facto grupa ponad ćwierć miliona tych mikroprzedsiębiorców zapłaci mniejszy ZUS niż dzisiaj - stwierdził Michał Dworczyk w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus. 


09:50

Dworczyk:

Podejmujemy działania, żeby właśnie skokowo zwiększyć wsparcie dla emerytów, stąd pomysł 13. emerytury

- Trzeba uczciwie powiedzieć, że emerytury nigdy nie będą równe wynagrodzeniom, bo nasz system emerytalny funkcjonuje w taki sposób, że dzisiaj osoby pracujące wypracowują środki z których są wypłacane emerytury - stwierdził Michał Dworczyk w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.

- Stała [relacja], to oczywiście można różnego rodzaju koncepcje przyjmować. W tej chwili takiej koncepcji nie ma. W tej chwili my podejmujemy takie działania, żeby właśnie skokowo zwiększyć wsparcie dla emerytów, stąd właśnie pomysł 13. emerytury, a od 2021 roku również dla najsłabiej sytuowanych 14. emerytury - dodał szef KPRM.


09:54

Biedroń:

45 tys. ludzi, czyli takie miasto średniej wielkości, odchodzi z mapy naszego kraju każdego roku. Tylko dlatego, że politycy nie mieli odwagi podjąć decyzji dotyczących przechodzenia z węgla na odnawialne źródła energii

- 45 tys. ludzi, czyli takie miasto średniej wielkości, mniej więcej takie jak Świdnica pewnie, odchodzi z mapy naszego kraju każdego roku. Tylko dlatego, że politycy nie mieli odwagi złapać byka za rogi, że politycy nie mieli odwagi podjąć trudnych decyzji, dotyczących przechodzenia z węgla na odnawialne źródła energii - mówił Robert Biedroń podczas konferencji prasowej we Wrocławiu.


09:58

Biedroń:

PiS zwiększa import węgla bardzo złej jakości. Z Mozambiku, z Rosji, z tych wszystkich krajów, które sprzedają nam ten węgiel, trują nas wszystkich tutaj, przez nich tak wielu ludzi umiera

- Nie może być tak jak jest dzisiaj, że Prawo i Sprawiedliwość zwiększa import węgla bardzo złej jakości. Z różnych krajów, z Mozambiku, z Rosji, z tych wszystkich krajów, które dzisiaj sprzedają nam ten węgiel, trują nas wszystkich tutaj, przez nich tak wielu ludzi umiera - mówił Robert Biedroń podczas konferencji prasowej we Wrocławiu.


10:02

Dworczyk o dekoncentracji mediów: Na pewno to ważny temat, z którym sobie poradziły kraje UE takie jak Niemcy, Francja czy inne dojrzałe demokracje i uważam że nie powinniśmy mieć żadnych kompleksów, żeby o tym rozmawiać

- Nie wiem czy zaraz po wyborach [dekoncentracja mediów], ale na pewno jest to temat ważny, z którym sobie poradziły kraje UE takie jak Niemcy, Francja czy inne dojrzałe demokracje i uważam że nie powinniśmy mieć żadnych kompleksów, żeby o tym rozmawiać. Proszę zwrócić uwagę, jak dużo wydarzyło się w ciągu ostatnich 4 lat. To dosyć zabawne, dlatego że jak PiS wprowadza szybko kolejne reformy w różnych obszarach życia, to wszyscy podnoszą krzyk, może nie wszyscy, ale bardzo duża część komentatorów, polityków, dziennikarzy podnosi krzyk, że wszystkiego nie da się zrobić na raz, wszystko jest robione na łapu capu, przecież ten biedny organizm się rozjedzie, bo juz trzeszczy, tak dużo zmieniacie. Jeżeli pojawia się jakiś temat, który akurat nie został zrealizowany, bo właśnie nie można zrobić wszystkiego jednocześnie w jednej kadencji pojawiają się zarzuty: dlaczego nie zrobiliście? Mieliście tyle czasu. Powiedziałem panu: jeżeli chodzi o przestrzeń kultury, mediów, to się bardzo dużo dobrych rzeczy zdarzyło, natomiast jeszcze bardzo, tak jak w innych dziedzinach i obszarach funkcjonowania państwo, bardzo dużo przed nami - stwierdził Michał Dworczyk w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus. 


10:02

Biedroń:

My na lewicy dzisiaj solidaryzujemy się z młodzieżą, z Młodzieżowym Strajkiem Klimatycznym

- My na lewicy dzisiaj solidaryzujemy się z młodzieżą, z Młodzieżowym Strajkiem Klimatycznym. Byliśmy z nimi, kiedy po raz pierwszy wychodzili na ulicę polskich miast, byliśmy z nimi przez te wszystkie tygodnie i miesiące, będziemy i dzisiaj - mówił Robert Biedroń podczas konferencji prasowej we Wrocławiu.


10:16

Dworczyk:

Walczymy o to, żeby móc rządzić samodzielnie przez drugą kadencję

- To nie jest żadną tajemnicą, że jeśli chodzi o możliwości koalicyjne, wszystkie badania wskazują, że w przyszłym Sejmie PiS nie będzie miało łatwej sytuacji. Więc skupiamy się po to, żeby uzyskać jak najlepszy wynik. Walczymy o to, żeby móc przez drugą kadencję samodzielnie rządzić - stwierdził Michał Dworczyk w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus. 


11:17

Kwieciński powołany na ministra finansów. PAD: Dziękuję premierowi, że jest nowy MF. Dobrze, że ten urząd jest objęty

- Panie ministrze, gratuluję z całego serca i także panu premierowi dziękuję za to wskazanie i za ten wniosek, aby powołać pana na ten urząd. Finanse, inwestycje i rozwój to w zasadzie wszystko, co byśmy chcieli, żeby działało w Polsce jak najlepiej. Więc ogromna odpowiedzialność w pańskich rekach, ale także - trzeba powiedzieć - w rękach bardzo doświadczonych, które potrafiły umiejętnie zarządzać finansami. Myślę tutaj przede wszystkim o tych funduszach europejskich, którymi zajmował się pan minister przez całe lata, kiedyś, dawno temu, z nieodżałowaną minister Grażyną Gęsicką jako podsekretarz stanu u niej, w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, później w kolejnym rządzie, tym razem Zjednoczonej Prawicy od 2015 roku. Na początku w Ministerstwie Rozwoju, a później jako minister inwestycji i rozwoju przez ostatni czas w gabinecie premiera Morawieckiego. Teraz dodatkowa odpowiedzialność i za polskie finanse. A panu premierowi dziękuję, że po tych zmianach, które nastąpiły nie tak dawno, jest nowy minister finansów. Bo mimo że zbliżają się wybory, a może właśnie dlatego, że zbliżają się wybory, w polityce zawsze jest to czas pewnego niepokoju i w związku z tym jest to czas także pewnej szczególnej sytuacji w państwie. Dobrze, że ten urząd ministra finansów jest objęty - stwierdził prezydent Andrzej Duda w Pałacu Prezydenckim.


11:19

PAD o zmianach podatkowych: To będą rzeczywiście konkretne pieniądze, które pozostaną w portfelach

- Panie ministrze, życzę wszystkiego dobrego. Powiedziałbym w takim sensie społecznym, to wchodzi pan na ten urząd ministra finansów we właściwym momencie, bo raptem niecałe dwa dni temu podpisałem ustawę, która stanowi uzupełnienie tej pierwszej ustawy zmieniającej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzie zdecydowaliśmy, że młodzież nie będzie płaciła podatku dochodowego od osób fizycznych, od swoich wynagrodzeń do 26. roku życia. Teraz uzupełniamy to poprzez wprowadzenie obniżenia podatku PIT, ale tym razem już dla wszystkich, którzy są opodatkowani na zasadach ogólnych i to rzeczywiście będzie oznaczało obniżenia z 18 do 17% + podwyższenie kosztów uzyskania przychodu, co w efekcie będzie dawało realny zysk w portfelach i to bardzo mocno chcę podkreślić, osób opodatkowanych na zasadach ogólnych, czyli nie tylko tych, którzy pracują na umowach o pracę, o dzieło czy zlecenia, ale także emerytów, rencistów i to będą rzeczywiście konkretne pieniądze, które w portfelach pozostaną i będą mogły zostać wydane na potrzeby życiowe - stwierdził prezydent Andrzej Duda w Pałacu Prezydenckim.


11:20

PMM:

To charakterystyczna cecha rządu PiS, że obniżamy powszechnie podatki

- Bardzo dziękuję przede wszystkim za tę ustawę prezydentowi, bo trudno sobie wyobrazić lepszy moment dla pana ministra finansów niż wejście i objęcie urzędu w momencie, kiedy obniżamy podatki i to podatki na zasadzie powszechnej. To też cecha charakterystyczna rządu PiS, że obniżamy powszechnie podatki. Dotykają one właściwie wszystkich osób, tak jak prezydent powiedział i to bardzo dobra wiadomość. Jest to ubytek w sektorze finansów publicznych w wysokości około 13 mld zł, bo jeszcze trzeba dodać do tego podniesienie kosztów uzyskania przychodu ponad dwukrotne, a więc tak naprawdę to jest znowu obniżka podatków kolejna i od października prawie 25 mln ludzi odczuje to pozytywnie w swoim portfelu - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w Pałacu Prezydenckim.


11:20

PMM:

Jestem przekonany, że Jurek podoła nowym obowiązkom. Ponieważ pochodzi ze Stalowej Woli, to mam nadzieję, że będzie miał stalową wolę i stalowe nerwy w walce z mafiami VAT-owskimi

- Jestem przekonany, że Jurek podoła tym obowiązkom nowym. To człowiek orkiestra. Nie tylko fundusze europejskie, ale też i budowa mostów i biznes, przedsiębiorczość, Bank Światowy, finanse, a więc ogromne doświadczenie w tej dziedzinie, a ponieważ pochodzi ze Stalowej Woli, to mam nadzieję, że będzie miał stalową wolę i stalowe nerwy w walce z mafiami VAT-owskimi, bo tutaj nie możemy zmrużyć oka nawet ani na moment. Ci różni przestępcy podatkowi nie śpią, a przecież to praprzyczyna tego naszego sukcesu gospodarczego, że udało się w Ministerstwie Finansów skutecznie wprowadzić pewne narzędzia, i informatyczne i organizacyjne, administracyjne, które w bardzo skuteczny sposób potrafiły poradzić sobie z mafiami VAT-owskimi, przestępcami podatkowymi, nie tylko zresztą w obszarze VAT-u - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w Pałacu Prezydenckim.


11:41

Kosiniak-Kamysz:

Polska jest targana polityczną wojną domową. Dwie największe partie okładają się maczugami nienawiści. Dzisiaj próbują robić z siebie gołąbki pokoju

Polska jest targana polityczną wojną domową. Dwie największe partie okładają się maczugami nienawiści. Dzisiaj próbują robić z siebie gołąbki pokoju. To jest takie przywdziewanie szat, żeby ukryć swoje prawdziwe intencje. Nie można na to pozwolić. Myślę, że nasi rodacy się nie nabiorą na fałszywe obietnice i fałszywe postawy. To jest zakłamywanie rzeczywistości” - mówił na konferencji prasowej w Gdańsku prezes PSL-u Władysław Kosiniak-Kamysz.


12:25

Kidawa-Błońska:

Od dawna nie czułam tak jak dzisiaj, że muszę zawalczyć o swoje marzenia i wy musicie zawalczyć o swoje marzenia. Marzenia, żeby polityka była inna, bo polityka może być inna, pełna prawa, szacunku i zrozumienia

Jestem w polityce już 20 lat i od dawna nie czułam tak jak dzisiaj, że muszę zawalczyć o swoje marzenia i wy musicie zawalczyć o swoje marzenia. Marzenia, żeby polityka była inna, bo polityka może być inna, pełna prawa, szacunku i zrozumienia. Bo także Polska musi być inna. My wszystkie na to zasługujemy” - mówiła podczas Kongresu Kobiet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


12:26

Kidawa-Błońska:

Od lat nam, kobietom, mówiono, że są ważniejsze sprawy niż nasze prawa. Najpierw niepodległość, demokracja, członkostwo w UE, a potem prawa kobiet. I to „potem” bardzo długo nie nadchodziło

Jeżeli teraz nie staniemy razem, żeby wspólnie o taką Polskę zawalczyć, to przegramy. Wszyscy przegramy, bez wyjątku. Zatopi nas fala hejtu i nienawiści. Wiemy i wszyscy znamy to słowo, że prawa kobiet są prawami człowieka, a prawa człowieka są prawami kobiet. Zdaję sobie sprawę, że od lat nam, kobietom, mówiono, że są ważniejsze sprawy niż nasze prawa. Najpierw niepodległość, a potem prawa kobiet. Najpierw demokracja, a potem prawa kobiet. Najpierw członkostwo w Unii Europejskiej, a potem prawa kobiet. I to „potem” bardzo, bardzo długo nie nadchodziło. Jestem tego świadoma, bo wiem, że prawa kobiet nie mogą funkcjonować w próżni. Muszą być oparte na solidnym, demokratycznym fundamencie, który dzisiaj w Polsce bardzo niebezpiecznie się chwieje” - mówiła podczas Kongresu Kobiet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


12:27

Kidawa-Błońska:

Dzisiaj najważniejszą sprawą jest odbudowa państwa, wydarcie go z rąk jednej partii. Państwo nie może być zawłaszczone, nie może być skolonizowane i skorumpowane. Nawet część Kościoła zapisała się do tej partii

Dzisiaj najważniejszą sprawą jest odbudowa państwa, wydarcie go z rąk jednej partii. Państwo nie może być zawłaszczone, nie może być skolonizowane i skorumpowane. Dzisiaj większość jego ważnych elementów - administracja publiczna, sądy, media, a nawet dyplomacja - nie należą w pełni do obywateli i obywatelek, ale do jednej partii. Nawet część Kościoła zapisała się do tej partii. Tymczasem bez państwa wspólnota nie może panować nad swoim losem. Bez państwa nie ma bezpieczeństwa i wolności. Żadna partia w pojedynkę tego nie zagwarantuje, dlatego musimy odzyskać Polskę dla nas wszystkich” - mówiła podczas Kongresu Kobiet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


12:31

Kidawa-Błońska:

Ta sama władza, która przez pierwsze lata rządów używała hasła „da się”, teraz z impetem atakuje nasze postulaty i mówi, że tego się nie zrobić. To się uda. Damy radę

Ta sama władza, która przez pierwsze lata rządów używała hasła „da się”, teraz z impetem atakuje nasze postulaty i mówi, że tego się nie zrobić. To się uda. Damy radę. Już nigdy nikt nie uchwali prawa, które będzie chroniło domowych oprawców i będzie nękało zastraszone ofiary. Kara dla oprawców musi być nieuchronna i mówimy tu także o nękaniu finansowym” - mówiła podczas Kongresu Kobiet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


12:34

Kidawa-Błońska:

Już nigdy żaden pan nie będzie jednoosobowo decydował o tym, kto w Polsce ma prawo mówić o sobie „rodzina

Już nigdy żadna kobieta walcząca o alimenty nie zostanie sama. Te pieniądze będą musiały do niej trafić i to będzie zadanie dla państwa. Już nigdy żaden pan nie będzie jednoosobowo decydował o tym, kto w Polsce ma prawo mówić o sobie „rodzina”, odsądzając od czci i wiary matki samotnie wychowujące dzieci, które czasami bardzo mocno skrzywdził los. Już nigdy nikt nie powie polskiej rodzinie, że jeżeli chce być szczęśliwa, to musi za to zapłacić. In vitro będzie dostępne za darmo. Już nikt nigdy nie będzie kobietom zabraniał skorzystania z wiedzy medycznej i antykoncepcji. Nigdy się już to nie stanie” - mówiła podczas Kongresu Kobiet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


12:37

Kidawa-Błońska:

Nie będziemy nigdy Polaków pytać, jakim prawem kochają i żyją tak, a nie inaczej. Za to damy im prawo do życia w związkach partnerskich

Naszej mądrej współpracy zawsze powinien towarzyszyć szacunek dla innych. Nie będziemy nigdy Polaków pytać, jakim prawem kochają i żyją tak, a nie inaczej. Za to damy im prawo do życia w związkach partnerskich” - mówiła podczas Kongresu Kobiet kandydatka KO na premiera wicemarszałek Małgorzata Kidawa-Błońska. 


13:28

Schetyna:

Senat przez pakt senacki i zbudowanie współpracy między ugrupowaniami opozycyjnymi, daje nam ogromną szansę na to, żeby kontrolować Sejm

- Senat to izba nie tylko wyższa, ale izba, która przez pakt senacki i zbudowanie współpracy między ugrupowaniami opozycyjnymi, daje nam ogromną szansę na to, żeby móc kontrolować Sejm, jego legislację, nieprzemyślane pomysły czy też, mówiąc zupełnie wprost, błędy - mówił Grzegorz Schetyna podczas konferencji prasowej w Opolu.


14:17

Horała o obniżce PIT-u: Pracownik, który zarabia 2600 brutto zyska na tym rocznie 500 złotych. Można powiedzieć, że kolejny dobry program 500+ Prawa i Sprawiedliwości

To kolejna z serii obniżek podatków wprowadzonych przez rząd PiS. Tym razem bardzo powszechna, dot. milionów Polaków płacących PIT, w znacznej części również drobnych przedsiębiorców prowadzących małe działalności gospodarcze, ale przede wszystkim pracowników. Pracownik, który zarabia 2600 brutto zyska na tym rocznie 500 złotych. Można powiedzieć kolejny dobry program 500+ Prawa i Sprawiedliwości” - mówił na konferencji prasowej Marcin Horała z PiS.


17:22

Fogiel:

Nigdzie się poza PiS nie wybieram

- Jestem na razie krótko rzecznikiem. Pewnie czekają mnie podchwytliwe pytania, cięższe momenty itd. To jednak nigdzie się poza Prawo i Sprawiedliwość nie wybieram - mówił Radosław Fogiel w rozmowie z Mikołajem Lizutem w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.


17:24

Fogiel o Strzemboszu: Pan profesor stawia się jednak po jednej ze stron aktualnego sporu politycznego

- Każdy ma prawo do własnego zdania, do wyrażania opinii, do formułowania opinii itd. Ale pan profesor stawia się jednak po jednej ze stron aktualnego sporu politycznego - mówił Radosław Fogiel w rozmowie z Mikołajem Lizutem w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.


19:13

W weekend PMM ogłosi "Piątkę dla przedsiębiorców"

Według informacji 300POLITYKI, w najbliższy weekend, najpewniej na sobotniej konwencji PiS w Katowicach, premier Mateusz Morawiecki ogłosi "Piątkę dla przedsiębiorców”. Pięciopunktowy plan - zgodnie z wersją, który widziała 300POLITYKA - zawiera m.in. tzw. 500+ dla firm, czyli mały ZUS dla małych przedsiębiorców.

W praktyce będzie to rozszerzenie czy też doprecyzowanie zmian, które zostały zaprezentowane na początku września na konwencji programowej. PiS od samego początku podkreślało, że propozycje zapowiedziane w Lublinie będą rozwijane i omawiane na poszczególnych konwencjach.

- Jeżeli dochód firmy nie przekracza 5,7 tysięcy złotych, a przychód 10 tysięcy złotych - przedsiębiorca zapłaci niższe podatki, średnio około 500 złotych miesięcznie. Dzięki temu małe firmy oszczędzą ponad 1 mld 200 mln złotych. Z rozwiązania skorzysta ponad 270 tysięcy przedsiębiorstw, a najwyższa ulga w ZUS wyniesie blisko 800 zł - napisano w propozycjach.

Piątka dla przedsiębiorców to także czterokrotne podniesienie limitu przychodów, do którego polskie firmy mogą ryczałtowo rozliczać PIT, zrealizowaną już obniżkę CIT do 9% do 2 mln euro przychodów, miliard złotych na bezpośrednie wsparcie inwestorów oraz jeszcze jeden punkt.

Premier Morawiecki - oprócz konwencji w Katowicach - spotka się także z mieszkańcami Rudy Śląskiej (o 15:30), Mysłowic (o 16:45) i Bierunia (o 18:00).


19:47

Bielan o ochronie klimatu: Nie zgodzę się z tym, że nie robimy wystarczająco. UE chyba robi najwięcej. Natomiast musimy pamiętać o wysokich kosztach, również kosztach społecznych

- Nie zgodzę się z tym, że nie robimy wystarczająco czy nie robimy dużo. Unia Europejska chyba robi najwięcej z wszystkich krajów na świecie, organizacji. Natomiast musimy pamiętać o wysokich kosztach, również kosztach społecznych - mówił Adam Bielan w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w „Faktach po faktach” TVN24.


19:49

Bielan:

Za naszych rządów powstał największy w dziejach program termomodernizacji. Wydamy 105 mld zł

- Za naszych rządów powstał największy w dziejach program termomodernizacji oraz wymiany kotłów. Program, na który wydamy 105 mld zł. Dotąd nie było takich działań ze strony rządu - mówił Adam Bielan w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w „Faktach po faktach” TVN24.


19:53

Bielan:

Widzę polityków PO, którzy próbowali się podpiąć pod ten strajk dzieci. Przy całym szacunku, przekroczyli wiek szkolny. Mam pytanie - co robili w czasie, kiedy rządzili?

- Jak widzę polityków PO, którzy próbowali się dzisiaj gdzieś tam wmieszać, podpiąć pod ten strajk dzieci, przy całym szacunku dla polityków PO, no przekroczyli wiek szkolny, a widziałem ich, próbowali manifestować na ulicach. Mam pytanie - co robili w czasie, kiedy rządzili? - mówił Adam Bielan w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w „Faktach po faktach” TVN24.


19:58

Bielan:

Węgiel rosyjski jest niestety bardzo często wyższej jakości niż węgiel polski. Problem smogu w Polsce to problem spalania niskiej jakości węgla

- Węgiel rosyjski jest niestety bardzo często wyższej jakości, jeżeli chodzi o spalanie, niż węgiel polski. Natomiast problem smogu w Polsce to jest problem spalania w tych kopciuchach bardzo niskiej jakości węgla albo wręcz śmieci - mówił Adam Bielan w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w „Faktach po faktach” TVN24.


20:00

Bielan o zniesieniu limitu składki na ZUS: Polityka to jest gra zespołowa i po podjęciu decyzji potrzebna jest dyscyplina w jej wykonaniu, że będziemy dążyć do zniesienia tej 30-krotności

- Zapadła decyzja. Jednak polityka to jest gra zespołowa i po podjęciu decyzji potrzebna jest dyscyplina w jej wykonaniu, że będziemy dążyć do zniesienia tej 30-krotności - mówił Adam Bielan w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w „Faktach po faktach” TVN24. 


20:27

OBRAZ DNIA: 300: W sobotę PMM przedstawi piątkę dla przedsiębiorców, KKZ: Stosunek do Kościoła punktem odniesienia w kampanii, Wiadomości: Opozycja ma problem z programami społecznymi rządu

-- W SOBOTĘ PREMIER PRZEDSTAWI PIĄTKĘ DLA PRZEDSIĘBIORCÓW. https://300polityka.pl/live/2019/09/20/w-weekend-pmm-oglosi-piatke-dla-przedsiebiorcow/

-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
Bielan o zniesieniu limitu składki na ZUS: Polityka to jest gra zespołowa i po podjęciu decyzji potrzebna jest dyscyplina w jej wykonaniu, że będziemy dążyć do zniesienia tej 30-krotności
Bielan: Węgiel rosyjski jest niestety bardzo często wyższej jakości, niż węgiel polski. Problem smogu w Polsce, to jest problem spalania niskiej jakości węgla
Bielan: Widzę polityków PO, którzy próbowali się podpiąć pod ten strajk dzieci. Przy całym szacunku, przekroczyli wiek szkolny. Mam pytanie - co robili w czasie, kiedy rządzili?
Fogiel o Strzemboszu: Pan profesor stawia się jednak po jednej ze stron aktualnego sporu politycznego
Horała o obniżce PIT-u: Pracownik, który zarabia 2600 brutto zyska na tym rocznie 500 złotych. Można powiedzieć, że kolejny dobry program 500+ Prawa i Sprawiedliwości
Schetyna: Senat przez pakt senacki i zbudowanie współpracy między ugrupowaniami opozycyjnymi, daje nam ogromną szansę na to, żeby kontrolować Sejm
https://300polityka.pl/live/2019/09/20/

*****

WYDARZENIA POLSATU

-- W POLSKICH MIASTACH I 139 KRAJACH MŁODZI LUDZIE PROTESTOWALI PRZECIWKO BIERNOŚCI POLITYKÓW W SPRAWACH OCHRONY KLIMATU.

-- POLSCY POLITYCY MOCNO DZIŚ PODKREŚLALI WAGĘ EKOLOGII, PREZYDENT ZBIERAŁ ŚMIECI W LESIE - Mira Skórka.

-- PREMIER ZAPOWIEDZIAŁ ZAOSTRZENIE ALARMÓW SMOGOWYCH - Skórka dalej.

-- W DNIU, W KTÓRYM TAK WIELE MÓWI SIĘ O KLIMACIE, NA JAW WYSZŁA KOLEJNA AWARIA W WARSZAWSKIEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW - Skórka.

-- OKAZAŁO SIĘ, ŻE OD GRUDNIA NIE DZIAŁA SPALARNIA OSADÓW - Skórka dalej.

-- EKOLOGIA W TEJ KAMPANII ZAJMUJE SPORĄ PRZESTRZEŃ, CHOĆ ZDECYDOWANIE MNIEJSZĄ NIŻ PIENIĄDZE I WYDATKI SOCJALNE - zapowiedź.

-- TERAZ DOCHODZI PRZYGOTOWANA PRZEZ RZĄD OBNIŻKA PODATKU PIT Z 18 NA 17%, KTÓRĄ WŁAŚNIE PODPISAŁ PREZYDENT DUDA.

-- PIS CHWALI SIĘ OBNIŻKĄ PODATKU PIT Z 18 NA 17% - Dariusz Ociepa.

-- TO DEBIUT BYŁEGO PREZYDENTA W TEJ KAMPANII - Ociepa dalej: Aleksander Kwaśniewski nie startuje w wyborach, ale wspiera lewicę. Dziś w Olsztynie.

-- DO TRZECH TENORÓW, JAK LUBIĄ O SOBIE MÓWIĆ CZARZASTY, BIEDROŃ I ZANDBERG, DOŁĄCZA WIĘC CZWARTY - Ociepa.

-- W OSTATNICH SONDAŻACH LEWICA NOTOWAŁA WYNIKI DWUCYFROWE, ALE W TYM, OPUBLIKOWANYM DZIŚ PRZEZ CBOS, MA TYLKO 5% - Ociepa dalej.

-- MAŁGORZATA KIDAWA-BŁOŃSKA BYŁA DZIŚ GOŚCIEM KONGRESU KOBIET - Ociepa.

-- KOALICJA OBYWATELSKA NIE PODPISZE SIĘ POD PAKTEM DLA KOBIET, SFORMUŁOWANYM PRZEZ LEWICĘ - Ociepa dalej.

*****

FAKTY TVN

-- MŁODZIEŻOWY STRAJK KLIMATYCZNYCH NA CZOŁÓWCE FAKTÓW: MŁODZI KRZYCZĄ DO POLITYKÓW.

-- MUSIMY WYGASZAĆ TE ELEKTROWNIE I ELEKTROCIEPŁOWNIE, KTÓRE DZIAŁAJĄ NA WĘGLU, GDY KOŃCZY SIĘ ICH CZAS ZUŻYCIA - M. Kidawa-Błońska.

-- USPRAWNIONO TEN PROGRAM WŁĄCZAJĄC SAMORZĄDY I BANKI - J. Gowin.

-- PAD I PIERWSZA DAMA ZBIERALI ŚMIECI W LESIE.

-- JUŻ NIGDY ŻADEN PAN NIE BĘDZIE MÓWIŁ - w zapowiedzi materiału o Kongresie kobiet wypowiedź Kidawy.

-- CZY GANGSTERZY ZBIERALI HAKI NA POLITYKÓW? - w zapowiedzi.

-- MOCNE OSKARŻENIE ZE STRONY PEŁNOMOCNIKA RODZINY KOSTECKIEGO - Krzysztof Skórzyński.

-- PUBLIKACJA ONETU NT. ZEZNAŃ KOSTECKIEGO. Potajemne nagrania z agencji towarzyskich.

-- SOLID GOLD JEDNAK POWALCZY O ZŁOTE LWY -

-- MATERIAŁ O ZAPOWIEDZIACH PIS ODBUDOWY ZAMKÓW KAZIMIERZOWSKICH, JEDNAK OKROJONYM.

-- STOSUNEK DO KOŚCIOŁA STAJE SIĘ PUNKTEM ODNIESIENIA W KAMPANII - KATARZYNA KOLENDA-ZALESKA.

-- DO WYBORÓW EUROPEJSKICH POSZŁO WIELU POLAKÓW O KONSERWATYWNYCH POGLĄDACH - KKZ.

-- ŚWIECKA LEWICA KONTRA KONSERWATYWNA PRAWICA - KKZ O SKRAJNYCH POSTAWACH NA SCENIE POLITYCZNEJ.

*****

WIADOMOŚCI TVP

-- KOLEJNA OBNIŻKA PODATKÓW, PREZYDENT ANDRZEJ DUDA PODPISAŁ USTAWĘ OBNIŻAJĄCĄ PIT DO 17%.

-- JERZY KWIECIŃSKI NOWYM MINISTREM FINANSÓW.

-- OD NOWEGO ROKU WZROŚNIE PŁACA MINIMALNA - TO JEDNO Z ZAŁOŻEŃ NOWEGO PIS, MAJĄCE NA CELU PODNIESIENIE STOPY ŻYCIOWEJ TYCH NAJMNIEJ ZARABIAJĄCYCH.

-- PROGRAM 500+ JEST SZKODLIWY, BO LUDZIE PRZEZ NIEGO NIE PRACUJĄ - OGŁASZA KANDYDATKA KOALICJI OBYWATELSKIEJ SEJMU HENRYKA KRZYWONOS-STRYCHARSKA.

-- TO KOLEJNY WIELOGŁOS W SPRAWIE PROGRAMÓW SPOŁECZNYCH RZĄDU, Z KTÓRYMI OPOZYCJA MA WYRAŹNY PROBLEM - Edyta Lewandowska.

-- TAKI SCENARIUSZ - BRAKU PROGRAMU 500+ - REGULARNIE SIĘ WŚRÓD POMYSŁÓW POLITYKÓW OPOZYCJI PRZEBIJA - Magdalena Wierzchowska.

-- KOALICJA OBYWATELSKA REGULARNIE ZAPEWNIA, ŻE PROGRAMU LIKWIDOWAĆ NIE BĘDZIE, ALE OD SAMEGO POCZĄTKU MA Z NIM DUŻY PROBLEM - Wierzchowska dalej.

-- PLATFORMA NIE WIE, JAK MA PODEJŚĆ DO SZTANDAROWEGO PROGRAMU SPOŁECZNEGO RZĄDU - Wierzchowska.

-- TYPOWANA NA PREMIERA MAŁGORZATA KIDAWA-BŁOŃSKA TWIERDZI, ŻE JEŚLI KOALICJA OBYWATELSKA WYGRA, TO PROGRAMY SPOŁECZNE UTRZYMA, MIMO ŻE NA TEN TEMAT TEŻ MIEWAŁA RÓŻNE STANOWISKA - Wierzchowska.

-- ALE ZAPEWNIENIA KIDAWY-BŁOŃSKIEJ MOGĄ NIE MIEĆ WIELKIEGO ZNACZENIA, SONDAŻE NIE DAJĄ ZWYCIĘSTWA KOALICJI OBYWATELSKIEJ, A DLA SAMEJ KANDYDATKI NA PREMIERA TEŻ NIE SĄ KORZYSTNA - Wierzchowska dalej.

-- DO WYBORÓW PARLAMENTARNYCH NIECAŁY MIESIĄC.

-- NAJWIĘCEJ BADANYCH, BO 44% WIERZY, ŻE PIS SPEŁNI SWOJE OBIETNICE WYBORCZE, WIARĘ W POWODZENIE PROPOZYCJI KOALICJI OBYWATELSKIEJ DEKLARUJE 32% - sondaż Polster dla SE.

-- NAJNOWSZE BADANIE KANTARU NIE DAJE LUDOWCOM WIĘKSZYCH SZANS NA PRZEKROCZENIE 5% PROGU WYBORCZEGO.

-- DODATKOWYM PROBLEMEM SĄ TARCIA Z KOALICJANTEM KUKIZ’15 - Lewandowska.

-- MIELI RAZEM WYSTĄPIĆ W SEJMIE, JAROSŁAW SACHAJKO Z KUKIZ’15 I WŁADYSŁAW SERAFIN - Rafał Wolski.

-- OSTATECZNIE KONFERENCJĘ ODWOŁANO - Wolski dalej.

-- SZEF LUDOWCÓW TWIERDZI, ŻE NIC NIE WIEDZIAŁ O PLANACH KOALICJANTA - Wolski.

-- TO NIE PIERWSZY TAKI ZGRZYT, W KULUAROWYCH ROZMOWACH Z POLITYKAMI UGRUPOWAŃ, KTÓRE POSTANOWIŁY WSPÓLNIE IŚĆ DO WYBORÓW PARLAMENTARNYCH DAJE SIĘ WYCZUĆ WYRAŹNĄ NIECHĘĆ I BRAK WZAJEMNEGO ZAUFANIA - Wolski dalej.

-- KONIEC Z UKRYWANIEM ZŁEGO STANU POWIETRZA, RZĄD ZAOSTRZYŁ NORMY, OD KTÓRYCH OBOWIĄZUJE ALERT SMOGOWY.

-- TYMCZASEM OPOZYCJA ZAPOWIADA ODEJŚCIE W CIĄGU 10 LAT OD OPALANIA DOMÓW WĘGLEM, CO MOŻE WYWOŁAĆ SKOKOWY WZROST KOSZTÓW UTRZYMANIA DOMÓW.

-- JEST ŚLEDZTWO W SPRAWIE NIEGOSPODARNOŚCI ZWIĄZANEJ ZE SPALARNIĄ OSADÓW W WARSZAWSKIEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW CZAJKA.

-- PREZYDENT WARSZAWY BAGATELIZUJE PROBLEM - Konrad Wąż: Zamiast robić wszystko, aby jak najszybciej usunąć awarię, bryluje na bankietach.

-- TVP WYPOWIEDZIAŁA UMOWĘ NA PRODUKCJĘ FILMU “SOLID GOLD”, KTÓRY MIAŁ NAWIĄZYWAĆ DO HISTORII AFERY AMBER GOLD.

-- REŻYSER JACEK BROMSKI W SKUTEK PRESJI WPŁYWOWEGO POLITYCZNO-BIZNESOWEGO LOBBY PO WSTĘPNEJ KOLAUDACJI FILMU PRZEZ TVP POSTANOWIŁ GO OCENZUROWAĆ, USUWAJĄC WĄTKI NAWIĄZUJĄCE DO GŁOŚNEJ AFERY PIRAMIDY FINANSOWEJ STWORZONEJ PRZEZ MARCINA P.