Nie chcę, żeby złe skojarzenia ciągnęły się za nami
- Tusk ogłasza nową nazwę dla CPK
Gorący temat
11.08.2023
09:09
Do końca roku blisko 90% stacji, działających dotychczas w Czechach pod marką Benzina, rozpocznie funkcjonowanie pod marką ORLEN. Jest to finalny etap trwającego kilka lat procesu wdrażania marki ORLEN na tym rynku. Grupa ORLEN posiada największą sieć 436 stacji paliw w Czechach, jest również liderem na rynku paliw alternatywnych.
– Budowa koncernu multienergetycznego pozwala nam na dynamiczną ekspansję międzynarodową i prowadzenie transformacji energetycznej w całym regionie. Kolejne inwestycje możemy realizować dzięki skutecznemu wykorzystaniu synergii w ramach jednej spółki, która powstała po połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG. Już dzisiaj dysponujemy największą w Europie Środkowej siecią stacji paliw – po sfinalizowaniu zakupu stacji w Austrii, aż 44% detalu będą stanowiły obiekty zagraniczne. Konsekwentnie ujednolicamy markę na międzynarodowych rynkach, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług. To nie tylko uwalnianie synergii marketingowych i operacyjnych, ale także przygotowanie do potencjalnej ekspansji w nowych obszarach. Czechy, gdzie jesteśmy również liderem w zakresie rozwoju paliw alternatywnych, są doskonałym przykładem tego w jaki sposób chcemy pozycjonować markę ORLEN – mówi Daniel Obajtek, prezes ORLEN.
Rebranding czeskich stacji paliw Grupy ORLEN rozpoczął się w 2019 roku i w ciągu najbliższych miesięcy wejdzie w finalną fazę. W drugiej połowie tego roku koncern planuje zmienić logotypy na około 300 stacjach. Tym samym do końca roku 370 z 436 czeskich stacji paliw będzie działało pod wspólną marką ORLEN. Na czeskich stacjach paliw koncern oferuje nie tylko paliwa tradycyjne, ale także szeroką gamę paliw alternatywnych, w tym ładowarek do aut elektrycznych i wodorowych. Pierwsze dwie stacje wodorowe są już dostępne w Pradze-Barrandov i Litvínovie, natomiast ładowarki elektryczne dostępne są na 61 stacjach. W tym roku rozpocznie się również montaż szybkich ładowarek o mocy 150kW na głównych trasach tranzytowych w Czechach.
Ujednolicanie marki na rynkach zagranicznych obejmuje również sprzedaż pozapaliwową. Od 2019 roku do sieci włączono blisko 100 nowych punktów ORLEN Stop.Cafe, które obecnie obejmują ponad 80% całej czeskiej sieci. Stanowią one ważne uzupełnienie formatu pozapaliwowego, który funkcjonuje również w Polsce, na Litwie i Słowacji. Wraz z rozwojem czeskiej sieci planowany jest także dalszy rozwój tego formatu.
Proces rebrandingu odbywa się zgodnie z rynkowymi uwarunkowaniami krajów, w których znajdują się stacje. Pod znakiem ORLEN działają wszystkie stacje na Litwie i Węgrzech oraz niemal wszystkie na Słowacji. Wszędzie tam, gdzie prowadzone są modernizacje i powstają nowe punkty, stosowana jest już marka ORLEN – tak dzieje się w Niemczech. Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2030 roku wszystkie stacje ORLEN będą już działały pod wspólnym logo.
Polska, Czechy, Niemcy, Węgry, Litwa i Słowacja to kraje, w których Grupa ORLEN prowadzi swoje stacje paliw. Wkrótce ORLEN pojawi się na 7 rynku: w Austrii, gdzie do końca roku sfinalizuje zakup 266 stacji paliw.
Nie chcę, żeby złe skojarzenia ciągnęły się za nami
- Tusk ogłasza nową nazwę dla CPK
Gorący temat
Tusk może już przegrać w parlamencie
- Wipler o drugim podejściu do kryptowalut
Gorący temat
Ten rząd zabrał bezpieczeństwo
- PiS odpowiada na rządową akcję billboardową
Gorący temat
Stan emocjonalnego rozdygotania tylko się pogłębia
- Leśkiewicz odpowiada Tuskowi
Gorący temat
Prezydent stoi po stronie wolności słowa
- Bogucki sugeruje weto
Gorący temat
Na szczęście tutaj prezydent nie ma prawa weta
- Tusk o stadionowych bandytach
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.