Regularnie rozmawiam z premierem. Gdyby miał jakiekolwiek zastrzeżenia co do mojej pracy, to by mi o nich powiedział
- Cienkowska
Gorący temat
23.03.2026
07:00
O 8:00 w Warszawie odbędzie się konferencja prasowa wiceprezesa PiS i kandydata na premiera Przemysława Czarnka.
O 10:00 premier Donald Tusk weźmie udział w uroczystości zawarcia umów offsetowych między Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 1 S.A. a Lockheed Martin.
Wizytę roboczą w Polsce złoży prezydent Węgier Tamas Sulyok, który odwiedzi Przemyśl, gdzie z prezydentem Karolem Nawrockim wezmą udział w obchodach Dnia Przyjaźni Polsko-Węgierskiej.
Na 9:30 zaplanowano ceremonię powitania, na 9:50 - spotkanie prezydentów, a na 10:00 - rozmowy plenarne delegacji. Na 10:50 zaplanowano oświadczenia prezydentów dla mediów.
08:04
Kierwiński:
Nie ma się czego bać. Polska granica jest szczelna
- Nie ma się czego bać. Nasza granica jest dobrze strzeżona. Nie, to nie jest zagrożenie dla turystów. Proszę pamiętać, że w tym roku mieliśmy około 100 prób przełamania naszej bariery na granicy. Żadna z nich nie była skuteczna. Polska granica jest szczelna - stwierdził Marcin Kierwiński w RMF FM.
08:08
Kierwiński pytany o zapowiadane spotkanie Nawrocki-Orban:
Jakby prezydent nie rozumiał, że Putin jest Hitlerem XXI wieku
- Wszyscy wiemy, że nie chodzi o żadną przyjaźń polsko-węgierska. Chodzi o to, że prezydent Nawrocki postanowił na ostatniej prostej kampanii węgierskiej poprzeć pana Orbana, a Orban to jest ktoś, kto jest sojusznikiem Putina. To pieszczoch Putina. Jeśli polski prezydent obściskuje się z pieszczochem Putina, to we mnie wywołuje to jak najgorsze wrażenie - stwierdził Marcin Kierwiński w RMF FM.
- Uważam, że to jest przeciw polskiemu bezpieczeństwu. Jakby prezydent nie rozumiał, że Putin jest Hitlerem XXI wieku, że Putin zagraża suwerenności całej Europy Środkowej i popieranie jakiejkolwiek osoby w UE, która jest koniem trojańskiem Putina, to po prostu sprzeczne z polską racją stanu - mówił dalej.
08:09
PiS chce uzupełnienia porządku obrad Sejmu o informację premiera nt. finansów publicznych:
Tusk musi się z tego wytłumaczyć
- Niemoc państwa we wszystkich obszarach, które widzimy, jest potworna i nie ma co tego bagatelizować, w Grecji też bagatelizowano, a doszło do greckiej tragedii, która oznaczała 30% redukcję wynagrodzeń w administracji publicznej, redukcję emerytur itd., na to pozwolić sobie w Polsce nie możemy - powiedział Przemysław Czarnek na konferencji prasowej.
- Jest jakaś rzecz, która musi być wyjaśniona przez premiera Tuska: gdzie są pieniądze Polaków? Jeżeli dzisiaj nadal mamy wzrost PKB, a jak wiemy, maleją wpływy podatkowe, o 23%, najbardziej dotyczy to VAT-u. Wpływy z VAT-u maleją o 25%, przy wzroście PKB, to gdzie są pieniądze? - kontynuował.
- Jak to jest możliwe, że państwo nie może zainterweniować na rynku paliw? [...] Jak to jest możliwe, że dzisiaj przy wzroście PKB podatki, zamiast wpływać do budżetu państwa, maleją [...] i nie ma na nic pieniędzy, a deficyt budżetowy rośnie w szalonym tempie? - mówił dalej.
- Klęska na naszych oczach jest oczywista i dlatego Tusk musi się z tego wytłumaczyć, wniosek do marszałka Sejmu o uzupełnienie porządku obrad najbliższego posiedzenia Sejmu już w tym tygodniu o punkt dot. informacji Prezesa Rady Ministrów na temat zapaści finansów publicznych - dodał.
08:11
Kierwiński o wystąpieniu Morawieckiego podczas CPAC:
PiS wybrał drogę w kierunku Polexitu
- To jest kolejna taka cegiełka do tego, że jak najbardziej zasadne jest mówienie, że PiS wybrał drogę w kierunku Polexitu - stwierdził Marcin Kierwiński w RMF FM.
08:18
Kierwiński:
Niektórzy politycy, głównie po prawej stronie, wykorzystują każdą nadarzającą się okazję, żeby dzielić społeczeństwo
- Niektórzy politycy, głównie po stronie prawej sceny politycznej, wykorzystują każdą nadarzającą się okazję, żeby dzielić społeczeństwo, podburzać jednych na drugich, żeby siać nienawiść. To najbardziej nieodpowiedzialne działanie, z jakim możemy mieć do czynienia - stwierdził Marcin Kierwiński w RMF FM.
08:20
Kierwiński o koalicji z Konfederacją:
Może mam mniejszą wyobraźnię niż Schetyna...
- Mówiłem, że sobie nie wyobrażam [współpracy z Konfederacją]. Może mam mniejszą wyobraźnię niż Grzegorz Schetyna. Wydaje mi się taka koalicja niemożliwa. Powiem panu więcej, jestem głęboko przekonany, że koalicja 15 października wygra wybory w tym składzie, w którym jest aktualnie - stwierdził Marcin Kierwiński w RMF FM.
08:21
Berek pytany o obniżkę VAT i akcyzy na paliwa:
Obserwujemy sytuację i nie podejmujemy działań pochopnie
- Wszyscy jesteśmy świadkami tego, że te zawirowania na Bliskim Wschodzie oddziałują bardzo negatywnie na rynki. To było oczywiście do jakiegoś stopnia do przewidzenia. Słyszeliście państwo też o tym, że pewne działania zostały już podjęte przez naszego największego producenta. Minister Balczun razem z Orlenem podejmował pewne działania, Orlen podejmował pewne działania. Proszę pamiętać, że spektrum narzędzi, którymi my dysponujemy jest ograniczony - powiedział Maciej Berek w „Gościu Radia ZET”.
Na uwagę Bogdana Rymanowskiego, że można obniżyć VAT i akcyzę, odparł: - Można różne rzeczy wykonać i te wszystkie rzeczy są w namyśle i są przygotowane. Obserwujemy tę sytuację i nie podejmujemy tych działań pochopnie. My musimy patrzeć na to w perspektywie takiej, w jakiej ta sytuacja może się jeszcze niestety rozwijać.
08:26
Berek:
Gdybyśmy w tej chwili doprowadzili w Polsce do obniżki cen paliw, to prawdopodobnie mielibyśmy turystykę paliwową
- Bardzo łatwo jest powiedzieć „proszę natychmiast obniżyć”, to jest proste. Proszę pamiętać o tym, że my obserwujemy rynki nie tylko krajowe, ale zagraniczne. Gdybyśmy w tej chwili prowadzili do obniżki cen paliw, to mielibyśmy prawdopodobnie uruchomioną znów turystykę paliwową, bo mielibyśmy ceny istotnie niższe niż w krajach sąsiadujących. To wszystko trzeba robić roztropnie - powiedział Maciej Berek w „Gościu Radia ZET”.
08:27
Czarnek:
Rząd chce utrzymywać ceny paliw na najwyższym poziomie, bo im wyższa cena, tym większe wpływy podatkowe
- Ten rząd [...] nie ma chęci w żaden sposób obniżać podatku VAT i akcyzy, bo straci dochody budżetowe. Ten rząd chce utrzymywać ceny paliw na najwyższym poziomie, dlatego, że im większa, wyższa cena paliwa, tym większe wpływy podatkowe z paliwa, a Polacy muszą tankować, rolnicy muszą tankować - powiedział Przemysław Czarnek na konferencji prasowej.
- Chcą złupić rolników, złupić Polaków, żeby tylko zasypać odrobinę tej dziury budżetowej, którą sami wygenerowali - kontynuował.
08:30
- Prezydent dzisiaj także będzie na Węgrzech, także będzie rozmawiał z premierem Orbanem, który od wielu lat przeciwstawia się tej takiej lewicowej agendzie. Tak jak mówię, polityka rosyjska nas różni, bo tutaj mamy zdecydowanie inne [poglądy] - stwierdził Zbigniew Bogucki w wPolsce24.
08:34
- Nie ma tego w agendzie [spotkania Karola Nawrockiego z Matteo Salvinim i Marine Le Pen], z tego co wiem. Dokładnie tak, to próba oczywiście podbijania tematu, grania kartą rosyjską, prorosyjskości - stwierdził Zbigniew Bogucki w wPolsce24.
- Przypomnę, że Donald Tusk na ostatniej radzie, na spotkaniu przywódców europejskich, spotkał się także z Victorem Orbanem, chyba poklepywał go także po plecach, były jakieś rozmowy. Czy z tego powodu należy powiedzieć, że tak powiem, wspiera politykę, jeżeli chodzi o kierunek rosyjski premiera Orbana? Oczywiście nie. Problem jest taki, że nie wspiera polityki Orbana, jeżeli chodzi o kwestie zielonoładowe, zniesienie ETS-u, blokady na nielegalnych imigrantów - mówił dalej.
08:34
Berek:
Prezydent ma łatwość składania projektów, za którymi stoi naiwne polityczne założenie jakiejś magii
- Rozmawiałem niedawno z marszałkiem Sejmu na ten temat [ustawy prezydenta mającej obniżyć ceny prądu]. Prezydent ma taką łatwość składania projektów, za którymi stoi naiwnie polityczne założenie jakiejś magii, która się dzieje. Jeżeli ktoś gdzieś czegoś nie płaci, jeżeli jest mniej dochodów, to trzeba ustalić z czego to jest pokrywane - powiedział Maciej Berek w „Gościu Radia ZET”.
08:34
Czarnek:
Bogu niech będą dzięki, że nasi przyjaciele z PSL-u poszli po rozum do głowy i chcą pracować nad prezydenckim projektem
- Bogu niech będą dzięki, że nasi przyjaciele z PSL-u, choć trudno ich w ten sposób nazywać, w końcu poszli po rozum do głowy i chcą pracować nad prezydenckim projektem ustawy - powiedział Przemysław Czarnek na konferencji prasowej.
- Wystarczy go puścić w Sejmie i pracować nad nim, w pierwszym czytaniu, w komisjach, w drugim czytaniu, o wszystkim możemy dyskutować, tylko dlaczego Kosiniak-Kamysz z uporem maniaka utrzymywał, że tego się nie da zrobić? - kontynuował.
- Drodzy PSL-owcy, pracujmy nad prezydenckim projektem ustawy SAFE 0%, jesteśmy gotowi do dyskusji, Kancelaria Prezydenta też jest gotowa do dyskusji - mówił dalej.
08:38
Berek o SAFE 0%:
Sprowadza się do tego, że BGK ma zaciągnąć kredyty
- „SAFE 0” się sprowadza do tego, że BGK ma zaciągnąć kredyty, ma zaciągnąć zadłużenie na ten rzekomy „SAFE 0” To jest dokładnie tak samo jak stwierdzić można: „proszę natychmiast obniżyć cenę paliw o 1/3”. Super, fajnie - a z czego to jest finansowane? - powiedział Maciej Berek w „Gościu Radia ZET”.
08:43
Bogucki:
Ataki na prezydenta są skorelowane czy wspomagane poprzez obóz kartelu medialnego
- Z jednej strony jest ten obóz rządowy i walka polityczna, ale ta walka polityczna czy ataki na prezydenta są skorelowane czy wspomagane poprzez obóz kartelu medialnego, który w przypadku czy to Pierwszej Damy potrafi brutalnie zaatakować. Zresztą Pierwszą Damę, także żonę marszałka Hołowni, ja wczoraj też z uwagi na moją małżonkę bezpodstawnie byłem atakowany, ale to będzie na ich sumieniu - stwierdził Zbigniew Bogucki w wPolsce24.
08:46
Berek:
Nadwykonania oznaczają, że szpital realizuje więcej świadczeń, niż się umówił. Czy za zrealizowanie tego, co było ponad umowę, mamy płacić 100%, czy powiedzieć, że to nie jest uczciwe?
- NFZ się umawia ze szpitalem: „zapłacę ci za określoną liczbę świadczeń” i podpisuje umowę, kontrakt. Szpital realizuje ten kontrakt, wyczerpuje te świadczenia, które były w tym kontrakcie przewidziane, a potem udziela tych świadczeń dalej. Dlaczego? Dlatego, że zawsze były płacone tak zwane nadwykonania. Czyli w istocie, nieważne na ile się umówiliśmy tych świadczeń, a NFZ podpisuje te kontrakty w ramach budżetu, który ma - powiedział Maciej Berek w „Gościu Radia ZET”.
- Nadwykonania oznaczają, że szpital realizuje więcej świadczeń, niż się umówił. I teraz pytanie jest takie - czy za zrealizowanie tego, co było ponad umowę, mamy płacić 100%, czy mamy powiedzieć: „to nie jest uczciwe, to nie jest uczciwe, że umawiamy się z tobą na X, a ty robisz dwa razy X i mówisz: proszę mi zapłacić za wszystko”? Bo w istocie czym wtedy jest ten kontrakt? - stwierdził.
- Mechanizm, który miałby polegać na tym, żeby za tak zwane nadwykonania obniżać cenę, czyli obniżać motywację szpitali do tych nadwykonań, jest mechanizmem, który moim zdaniem ma w sobie jakąś racjonalność - ocenił.
09:15
Nawrocki zaprasza na I Prezydencki Kongres Młodzieżowych Rad:
Rozmowa o wizji przyszłości Polski
- Zapraszam członków młodzieżowych rad z całej Polski na I Prezydencki Kongres Młodzieżowych Rad, który organizuję wspólnie z powołaną przeze mnie Radą Młodzieży w Pałacu Prezydenckim już 1 czerwca - powiedział prezydent Karol Nawrocki na nagraniu opublikowanym na X.
- Chcę nie tylko poznawać wasze problemy dotyczące rynku pracy, mieszkalnictwa, demografii, edukacji czy ochrony zdrowia, ale przede wszystkim pragnę wspólnie z wami znaleźć rozwiązania tych problemów - kontynuował.
- Chcę, aby była to nasza wspólna rozmowa o wizji przyszłości Polski - zaznaczył.
Chcę słuchać Waszego głosu, dlatego zapraszam na I Prezydencki Kongres Młodzieżowych Rad 🇵🇱 pic.twitter.com/3GnqqEwMr9
— Karol Nawrocki (@NawrockiKn) March 23, 2026
10:09
Tusk uderza w PiS i przypomina Caracale:
Przyjąłem zasadę, że Polska nie będzie zrywała żadnych kontraktów
- Nasi poprzednicy zerwali tamten kontrakt [na Caracale], kosztowało nas to, Polskę, i 80 milionów kary i długie lata oczekiwania na podobną szansę, możliwość. Przyjąłem zasadę, że Polska nie będzie zrywała żadnych kontraktów z żadnym z sojuszników, że będziemy twardo negocjować w interesie polskiego bezpieczeństwa, polskich firm, polskich obywateli. Wszystkie aspekty każdej umowy, ale po to, żeby tych umów dotrzymywać. Apache to wielka szanse nie tylko dla naszej obronności, co oczywiste, Apache to także szansa dla tych konkretnych zakładów - stwierdził premier Donald Tusk w trakcie uroczystości podpisania umów offsetowych pomiędzy WZL a Lockheed Martin.
10:14
Tusk o kontrakcie na Apache:
Bardzo się cieszę, że Polska potrafiła serdecznie, przyjacielsko, ale też twardo negocjować
- Tak, to odpowiednia decyzja. Tak, dzięki amerykańskom Apachom, które będą serwisowane tutaj, w Polsce, Polsk będzie przygotowana do odparcia ataku właśnie na współczesnym polu walki. Będzie w stanie odpowiedzieć na współczesne zagrożenia. Bardzo się cieszę, że Polska potrafiła serdecznie, przyjacielsko, ale też twardo negocjować elementy tego kontraktu. To zasada, jaką przyjęliśmy, zasada zrozumiała przez wszystkich naszych partnerów, szczególnie przez partnerów dzisiejszego przedsięwzięcia, przez naszych przyjaciół z USA - stwierdził premier Donald Tusk w trakcie uroczystości podpisania umów offsetowych pomiędzy WZL a Lockheed Martin.
10:17
Tusk:
Wszystko to, co robimy dzisiaj dla bezpieczeństwa Polski, robimy w interesie Polski i Polaków na pierwszym miejscu
- Chciałem bardzo podziękować naszym amerykańskim sojusznikom. Cieszę się, że powoli wszyscy zaczynają rozumieć, że Polska jest partnerem nie tylko bardzo lojalnym, odpowiedzialnym, ale też wymagającym - stwierdził premier Donald Tusk w trakcie uroczystości podpisania umów offsetowych pomiędzy WZL a Lockheed Martin.
- Prawdziwy sojusznik to taki sojusznik, którego można prawdę w oczy powiedzieć, na którym można polegać, dlatego bo relacje zbudowane są na prawdzie, na obopólnym interesie i cieszę się, że tutaj w Łodzi mamy tego kolejny przykład, dowód, a ja mogę jeszcze raz zagwarantować - wszystko to, co robimy dzisiaj dla bezpieczeństwa Polski, robimy w interesie Polski i Polaków na pierwszym miejscu - mówił dalej.
10:22
Tusk:
Ci, którzy nam źle życzą, niech się boją polskiego Apacha. Naprawdę jest czego się bać
- Tutaj chciałbym powiedzieć to z całą mocą i żeby to zabrzmiało i dotarło wszędzie, do Waszyngtonu, do Moskwy i do wszystkich stolic europejskich. Że nie ma żadnego konfliktu interesów pomiędzy państwami NATO. Polska, Europa, USA to jedna rodzina, jedna wspólnota. Ten kontrakt, podobnie jak Polska Zbrojna i pożyczka SAFE, służą bezpieczeństwu i współpracy wszystkich uczestników sojuszu i myślę, że dzisiaj z tego miejsca mogę powiedzieć głośno tak, aby te słowa dotarły wszędzie, gdzie to możliwe, i do Moskwy, i Waszyngtonu, do Kijowa, do stolic europejskich, a nawet do Budapesztu - stwierdził premier Donald Tusk w trakcie uroczystości podpisania umów offsetowych pomiędzy WZL a Lockheed Martin.
- My tu w Polsce naprawdę wiemy, kto jest sojusznikiem, na czym polega prawdziwy sojusz. My tu w Polsce umiemy rozróżnić sojusznika od wroga i dlatego z taką satysfakcją razem z premierem Kosiniakiem-Kamyszem patrzyliśmy na podpisanie tej umowy, bo to kolejny raz potwierdza, że Polska potrafi walczyć o swoje interesy, robi to z godnością, nigdy na kolanach i z dobrym rozpoznaniem, z taką naprawdę głęboką wiedzą, na kim możemy polegać, a kto jest naszym wrogiem. Tak że ci, którzy nam źle życzą, niech się boją polskiego Apacha, naprawdę jest czego się bać - mówił dalej.
10:54
Morawiecki:
Polexit to straszak powtarzany przez Tuska od lat. Polska chce być w UE, ale jako równy partner
"Polexit to straszak powtarzany przez Tuska od lat. Jest to próba dzielenia Polaków. Polska chce być w Unii Europejskiej. Ale jako równy partner. Bez dyktatu z Brukseli czy Berlina. Czas na zmianę kierunku w UE. Silna gospodarka, technologie i rozwój zamiast ideologii i biurokracji!" - napisał na X Mateusz Morawiecki.
❌ Polexit to straszak powtarzany przez Tuska od lat. Jest to próba dzielenia Polaków.
— Mateusz Morawiecki (@MorawieckiM) March 23, 2026
✅ Polska chce być w Unii Europejskiej. Ale jako równy partner. Bez dyktatu z Brukseli czy Berlina.
🇪🇺 Czas na zmianę kierunku w UE. Silna gospodarka, technologie i rozwój zamiast ideologii i… pic.twitter.com/QdaAzVlOpE
10:57
"Dziękuję Piotrowi Dudzie za spotkanie i poważną rozmowę" - napisał na X Włodzimierz Czarzasty.
Dziękuję @DudaSolidarnosc za spotkanie i poważną rozmowę👍 pic.twitter.com/5zIknFpM2f
— Włodzimierz Czarzasty 📚📖 (@wlodekczarzasty) March 23, 2026
11:23
Nawrocki z prezydentem Węgier:
Naszą misją jest to, aby przyjaźń Polaków i Węgrów nie stała się obiektem krótkotrwałych politycznych drgań
- Misją moją i pana prezydenta dzisiaj jest właśnie to, aby ta przyjaźń narodów, przyjaźń Polaków i Węgrów, nie stała się obiektem krótkotrwałych, krótkich politycznych drgań, które nie są w stanie zabić tego, co jest w nas, Polakach i Węgrach najważniejsze - powiedział prezydent Karol Nawrocki w Przemyślu, na wspólnej konferencji prasowej z prezydentem Węgier.
- O to chcielibyśmy wspólnie z panem prezydentem dzisiaj zaapelować. Ta przyjaźń między narodami trwa i będzie trwać, a dzień przyjaźni polsko-węgierskiej jest tego najlepszym przykładem - stwierdził.
11:31
Nawrocki:
Razem z prezydentem Węgier jesteśmy zwolennikami tego, aby troszczyć się o UE. Ale troska nie oznacza braku krytyki
- Dzisiaj z Węgrami wciąż łączy nas tak wiele, jako część rodziny europejskiej, a zarówno ja, jak i pan prezydent, jesteśmy zwolennikami tego, aby i Polska, i Węgry były w Unii Europejskiej, aby troszczyć się o rodzinę europejską i o Unię Europejską. Ale troska nie oznacza braku krytyki - powiedział prezydent Karol Nawrocki w Przemyślu, na wspólnej konferencji prasowej z prezydentem Węgier.
- To, co robi Komisja Europejska: biurokratyzacja pewnych procesów, próby centralizacyjne wychodzące poza traktaty Unii Europejskiej, zobowiązuje nas do tego, aby w trosce o rodzinę i jedność europejską podnosić - i to robimy w Polsce i na Węgrzech - nasze wątpliwości - mówił dalej.
11:48
Nawrocki o relacjach z Węgrami:
Nie ze wszystkim się zgadzamy. Dla Polski Putin to zbrodniarz wojenny
- Jak to przyjaciele, tak w przyjaźni musimy mieć świadomość, że nie ze wszystkim się zgadzamy. Są też sprawy, w których zgadzamy się, że się nie zgadzamy - powiedział prezydent Karol Nawrocki w Przemyślu, na wspólnej konferencji prasowej z prezydentem Węgier.
- Dla Polski Władimir Putin i Federacja Rosyjska jest zagrożeniem egzystencjalnym, tak jak bolszewicy w roku 1920. Polacy kochają Węgrów, nienawidzą Władimira Putina, który jest zbrodniarzem wojennym, a nikim więcej. Natomiast państwa dokonują swoich wyborów dyplomatycznych - stwierdził.
- Dla mnie jako dla prezydenta Polski Władimir Putin jest zagrożeniem i dla idei europejskiej, i dla wschodniej flanki NATO, i dla Unii Europejskiej. Ale jak to w przyjaźni i w rodzinie, są rzeczy, z którymi możemy się zgadzać, a są rzeczy, z którymi nie musimy się zgadzać. Więc tu stanowisko Rzeczpospolitej Polskiej jest jasne - wskazał.
- Tych rzeczy, w których się zgadzamy, jest zdecydowanie więcej, […] niż tych, wokół których toczą się dyskusje. Moja przyjaźń do państwa węgierskiego, do Węgier i dzisiejsza wizyta pana prezydenta w Przemyślu jest najlepszym dowodem tego, że dla chwilowych kwestii politycznych, pewnych napięć, nie zapomnimy o tym, że Polak i Węgier to dwa bratanki - mówił dalej.
12:01
Nawrocki:
Nie zgadzam się z biurokratycznymi rozwiązaniami KE. W tym kontekście Polska może liczyć na Węgry
- Ja jestem zobowiązany wyłącznie wobec polskich obywatelek i polskich obywateli. Jestem Polakiem i mam obowiązki polskie. I jeśli umowa z Mercosur jest niekorzystna dla polskich rolników, to polski prezydent mówi jasno, że nie jest to w interesie Polski, aby podpisywać umowę z państwami Mercosur. I w tym kontekście Polacy mogą liczyć na Węgrów - powiedział prezydent Karol Nawrocki w Przemyślu, na wspólnej konferencji prasowej z prezydentem Węgier.
- Jeśli próby centralizacji Unii Europejskiej podważają polską ustawę zasadniczą, polską konstytucję, której jestem strażnikiem, to mówię „stop” - i wówczas mogę liczyć na zrozumienie pana prezydenta, bo nie po to wchodziliśmy do Unii Europejskiej, aby podważać polską konstytucję - wskazał.
- Gdy przyglądam się rozwiązaniom klimatycznym Unii Europejskiej, ETS1 i ETS2, gdy za dwa lata Polacy za sprawą ideologicznej polityki klimatycznej Unii Europejskiej, Komisji Europejskiej będą musieli płacić więcej za transport i za ogrzewanie, to mówię, że ta polityka dla Polski jest niekorzystna - i to także dzisiaj łączy nas z Węgrami - mówił dalej.
- Gdy w trosce o młodzież, o kobiety, o nasze dzieci i nasze żony podnoszę kwestię imigracji i polityki Komisji Europejskiej w kontekście imigracji, mówię „stop” nielegalnej imigracji w Rzeczpospolitej Polskiej, a nasze granice są święte, to nie zgadzam się z pewnymi biurokratycznymi rozwiązaniami Komisji Europejskiej w trosce o polskich obywateli. I w tym kontekście także Polska może liczyć na Węgry - podkreślił.
12:54
Sikorski o wizycie Nawrockiego na Węgrzech:
Jaki jest polski interes we wspieraniu najbardziej skorumpowanego i proputinowskiego polityka w Europie?
- Rad bym wiedzieć, jaki jest polski interes we wspieraniu najbardziej skorumpowanego i najbardziej proputinowskiego polityka w Europie - powiedział Radosław Sikorski w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie.
- Od wielu dekad wśród demokracji ustanowił się zwyczaj, że nie realizujemy wizyt państwowych zbyt blisko dnia wyborów. Niestety tutaj jest ewidentny udział w kampanii wyborczej na rzecz urzędującego premiera, który blokuje ważne polskie inicjatywy - stwierdził.
13:02
Sikorski o wizycie Nawrockiego na Węgrzech:
Gdyby prezydent przywiózł z powrotem do Polski dwóch uciekinierów - wtedy zrozumiem
- Przypominam - Węgry wetują w Unii Europejskiej zwrot pieniędzy na Fundusz Wsparcia Sił Zbrojnych, za pomoc jakiej udzieliliśmy Ukrainie. Mówimy o 2 miliardach złotych. Węgry zbojkotowały priorytet polskiej prezydencji w Unii Europejskiej, jakim było otwarcie tak zwanego klastra negocjacyjnego z Ukrainą. Węgry blokują 20. pakiet sankcji nałożonych na Rosję i wreszcie Węgry blokują pożyczkę w wysokości 90 miliardów euro, która ma umożliwić Ukrainie dalsze stawianie oporu wobec Putina - powiedział Radosław Sikorski w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie.
- To są wszystko sprawy zasadnicze. Gdyby pan prezydent uzyskał zdjęcie węgierskiego weta albo przywiózł z powrotem do Polski dwóch uciekinierów przed polską sprawiedliwością - wtedy zrozumiem. Ale na razie nie rozumiem jaki jest w tym [wizycie na Węgrzech] polski interes - stwierdził.
14:51
Morawiecki odpowiada Tuskowi ws. śmigłowców Apache:
Dzień bez łgarstwa dniem straconym
„Podejmujemy twarde decyzje w interesie Polski - bez kompleksów. Efekt? Offset 96 śmigłowców Apache” - napisał premier Donald Tusk na portalu X.
Na wpis szefa rządu odpowiedział Mateusz Morawiecki: „Widzę Donaldzie, że dzień bez łgarstwa, dniem straconym. Umowę na dostawę 96 śmigłowców podpisał rząd Zjednoczonej Prawicy we wrześniu 2023 roku”.
„Ja wiem, że brakuje wam jakichkolwiek osiągnięć, ale to się władzę oddaje, a nie ciągle okłamuje Polaków” - dodał b. premier.
Widzę Donaldzie, że dzień bez łgarstwa, dniem straconym.
— Mateusz Morawiecki (@MorawieckiM) March 23, 2026
Umowę na dostawę 96 śmigłowców podpisał rząd Zjednoczonej Prawicy we wrześniu 2023 roku.
Ja wiem, że brakuje wam jakichkolwiek osiągnięć, ale to się władzę oddaje, a nie ciągle okłamuje Polaków.
16:47
Nawrocki starł się z reporterem TVN24:
Pan redaktor się ogarnie i słucha, co mówi prezydent
- Panie prezydencie, czy panu już nie przeszkadza zażyłość Viktora Orbána z Władimirem Putinem? - z takim pytaniem Mateusz Półchłopek z TVN24 zwrócił się do prezydenta Karola Nawrockiego po zakończeniu konferencji prasowej z prezydentem Węgier.
- O co chce pan dopytać? Pan nie słuchał konferencji prasowej? Pan nie słuchał, co ja myślę o Władimirze Putinie? Robiliście materiały, że mnie ściga Putin? - odparł PKN.
Nawrocki, kierując palec wskazujący w stronę dziennikarza, kontynuował: - Pan redaktor się ogarnie i słucha, co mówi prezydent Polski. Mówię do pana, panie redaktorze. Władimir Putin to zbrodniarz, rozumie pan redaktor? Do widzenia.
18:15
Wipler:
Rząd powinien zaniechać poboru opłaty paliwowej
- Rząd powinien zaniechać poboru opłaty paliwowej, która jest polskim dodatkiem do podatków nakładanych na paliwa. Powinien obniżyć wysokość akcyzy do minimum wymaganego przez UE - stwierdził Przemysław Wipler w rozmowie z Ewą Bugałą w TV Republika.
- Powinniśmy też rozważyć obniżenie z uwagi na sytuację wyjątkową stawki VAT z 23 do 8% na czas kiedy sytuacja się ustabilizuje - mówił dalej.
18:22
Wipler komentuje słowa Schetyny:
Zdaje sobie sprawę z jednej rzeczy
- Grzegorz Schetyna zdaje sobie moim zdaniem z jednej rzeczy sprawę. Że w takim rządzie nie byłoby miejsca dla Donalda Tuska i wielu jego byłych kolegów, z którymi jest formalnie w jednej formacji, ale nie chciałbym, żeby oni rządzili i z taką radością patrzyłby, jak ci wszyscy ludzie są personalnie nieakceptowalni - stwierdził Przemysław Wipler w TV Republika.
18:27
Leśkiewicz odpowiada Tuskowi:
W rosyjskim bagnie to pański rząd zostawił szczątki ofiar z 10 kwietnia 2010 r.
- Ze specjalną dedykacją dla Pana Premiera @donaldtusk. W rosyjskim bagnie to Pański rząd zostawił szczątki Ofiar z 10 kwietnia 2010 r. - napisał Rafał Leśkiewicz w social media, odpowiadając tym samym na tweet Donalda Tuska.
Wcześniej szef rządu napisał: - Proszę nie krzyczeć na dziennikarzy, panie Karolu Nawrocki. To nie oni wpakowali pana w to rosyjskie bagno.
Ze specjalną dedykacją dla Pana Premiera @donaldtusk. W rosyjskim bagnie to Pański rząd zostawił szczątki Ofiar z 10 kwietnia 2010 r. https://t.co/uA9IkssFYP
— Rafał Leśkiewicz (@LeskiewiczRafa) March 23, 2026
Proszę nie krzyczeć na dziennikarzy, panie @NawrockiKn. To nie oni wpakowali pana w to rosyjskie bagno.
— Donald Tusk (@donaldtusk) March 23, 2026
18:40
Wipler pytany o Giertycha:
Są niewolnikami swoich najbardziej hardcorowych, najbardziej agresywnych kiboli
- Jest jasne, że oni [KO] są sami niewolnikami swoich najbardziej hardcorowych, najbardziej agresywnych kiboli, których liderem jest Roman Giertych. Roman Giertych zorganizował grupę hejterską w internecie, w której tysiące ludzi zajmują się szkalowaniem osób, które myślą inaczej, które są w innym obozie politycznym, stworzył narzędzia do nakręcani najgorszych emocji, ludzi, najbardziej agresywnie i w sposób taki nienawistny zachowujących się w internecie, bez jakiejkolwiek kultury osobistej - stwierdził Przemysław Wipler w TV Republika.
18:48
Wipler:
Dobry czas to był czas, kiedy marszałkiem był Hołownia
- Taki dobry czas to był czas, kiedy marszałkiem był Szymon Hołownia. On się pod tym względem naprawdę, co do zasady, zachowywał fair gdy Konfederacja czy PiS składały projekty ustaw, to z tymi projektami pracowaliśmy. Co prawda nie ze wszystkimi, bo były też wyjątki, ale pracowaliśmy - stwierdził Przemysław Wipler w TV Republika.
18:55
Wipler:
Polexit w obecnych warunkach to skok w przepaść, w której nie wiadomo co się znajdzie
- Do Polexitu nawołuje w chwili obecnej chyba tylko i wyłącznie Grzegorz Braun, bo Polexit w obecnych warunkach, gdy nie mamy innego ładu, w ramach którego moglibyśmy z naszymi sąsiadami, zresztą narodów europejskich, ku pożytku dla wszystkich współpracować, to skok w przepaść, w której nie wiadomo co się znajdzie - stwierdził Przemysław Wipler w TV Republika.
18:57
Wipler u Bugały:
Oczywiście że wyobrażam sobie współpracę z Braunem
- Oczywiście że sobie wyobrażam współpracę z Grzegorzem Braunem. Współpracę z jego posłami mamy na bieżąco, cenię parlamentarzystów, którzy są w obecnej chwili w kole poselskim Brauna i wyobrażam sobie z tymi ludźmi współpracę, bo wiem, jacy ludzie będą liderami mniej więcej poszczególnych list w poszczególnych okręgach - stwierdził Przemysław Wipler w TV Republika.
19:13
Hennig-Kloska:
Jednostronne wyjście z ETS jest niemożliwe. Musielibyśmy wtedy wystąpić z UE
- Jednostronne wyjście z systemu ETS jest niemożliwe. Musielibyśmy wtedy wystąpić z Unii Europejskiej. De facto jest to głębokie naruszenie traktatów, bo ETS był w przepisach prawa unijnego zanim myśmy do tej Unii weszli - powiedziała Paulina Hennig-Kloska w rozmowie z Beatą Lubecką w „Trzech pytaniach na koniec dnia” Radia ZET.
- Co więcej, to jest też element jednolitego rynku energii. My funkcjonujemy jako Polska na jednolitym rynku energii w Unii Europejskiej, na którym energia jest sprzedawana. My eksportujemy czasami nadwyżki energii, czasami jak mamy niedobory - importujemy. I w zasadzie ciężko mi sobie wyobrazić obrót energią na jednolitym rynku energii, w którym któryś kraj wypowiada warunki tego rynku i zasady rozliczania tej energii - mówiła dalej.
19:18
Hennig-Kloska o ETS2:
Z moim zespołem walczę o to, by wprowadzić dobrowolność do 2030 roku
- Nie da się z tego systemu [ETS] wyjść, ale my od dwóch lat staramy się ten system zmienić i budujemy wokół tego koalicję państw. […] Kiedy zaczynaliśmy w Ministerstwie Klimatu i Środowiska budowę tego bloku, byliśmy w trójkę: Polska, Czechy, Słowacja. Jak dzisiaj pani wie, jest to już koalicja 10 państw i też wiele krajów, które rozumieją nasze postulaty - powiedziała Paulina Hennig-Kloska w „Trzech pytaniach na koniec dnia” Radia ZET.
- [ETS2] O rok został przesunięty. Ja teraz w tej chwili z moim zespołem walczę o to, by wprowadzić dobrowolność tego systemu do 2030 roku. Czyli państwo chce, są państwa, które już sobie to policzyły, mają to zabudżetowane, chcą w to wejść, widzą w ten mechanizm, który będzie skłaniał gospodarstwa domowe do transformacji - wskazała.
19:26
Hennig-Kloska:
Przez ostatnie tygodnie do Centrum zgłosiło się 300 osób
- Ta historia jest już ze mną. Oczywiście życzę powodzenia nowej pani przewodniczącej [Polski 2050] i całemu jej zespołowi. My jesteśmy dzisiaj w Centrum. Chciałam powiedzieć, że przez ostatnie tygodnie do Centrum zgłosiło się 300 osób - powiedziała Paulina Hennig-Kloska w „Trzech pytaniach na koniec dnia” Radia ZET.
- Każdego dnia w zasadzie wpływają nowe deklaracje - dodała.
19:31
Hennig-Kloska pytana, czy ktoś chce wracać do Polski 2050:
Nic mi na ten temat nie wiadomo
- Ktoś chce od was wracać do Polski 2050? - spytała Beata Lubecka w „Trzech pytaniach na koniec dnia” Radia ZET.
- Nic mi na ten temat nie wiadomo i nikt z nas nie chce wracać. Ale jesteśmy otwarci na współpracę - odparła Paulina Hennig-Kloska.
- Jesteśmy w jednej koalicji rządowej z kolegami z Polski 2050. Tworzymy wspólnie rząd w Polsce i tak jak współpracujemy z Koalicją Obywatelską, PSL-em, Lewicą, tak samo z Polską 2050. Myślę, że wiele dobrych, wspólnych projektów przed nami - mówiła dalej.
19:35
Balczun:
Orlen minimalizuje marżę na tyle, ile się da, jest praktycznie na granicy
- Orlen cały czas podejmuje działania takie, żeby minimalizować skutki dla społeczeństwa tych wzrostów [...] minimalizuje swoją marżę detaliczną na tyle, ile się da, oczywiście nie mogąc działać na szkodę firmy. Inne instrumenty są w rękach państwa - powiedział Wojciech Balczun w rozmowie z Markiem Tejchmanem w programie "Gość Wydarzeń" Polsat News.
- Orlen praktycznie jest na granicy - mówił dalej, pytany, ile jeszcze Orlen może zejść z marży.
19:43
- Kwestia akcyzy, kwestia VAT-u, kwestia w przyszłości być może dyskusji o ustawie o nadmiernych zyskach też jest potencjalnie rozpatrywana - powiedział Wojciech Balczun w Polsat News.
- Jesteśmy przygotowani na każdy możliwy scenariusz - kontynuował, pytany, czy pojawiają się takie projekty, czy krąży po korytarzach rządowych widmo projektu dot. nadmiarowych zysków.
19:47
Balczun pytany o ''OZE-sroze'':
Rzeczywistość zweryfikowała propagandowe hasła opozycji
- Rzeczywistość bardzo szybko zweryfikowała te propagandowe hasła wypowiadane przez opozycję i okazuje się, że właśnie te OZE, odnawialne źródła energii są sposobem na budowanie bezpieczeństwa państwa i należy w nie inwestować - powiedział Wojciech Balczun w Polsat News, pytany, czy obecny kryzys nie udowadnia, że OZE to nie do końca OZE-sroze, tylko że mają sens.
19:50
Balczun o Grupie Azoty:
W najbliższym czasie będziemy mieli trochę dobrych wiadomości
- Jestem przekonany, że będziemy w stanie grupę Azoty wyprowadzić z tego zakrętu historycznego - powiedział Wojciech Balczun w Polsat News.
- Myślę, że w najbliższym czasie będziemy mieli trochę dobrych wiadomości. [...] Dobrych wiadomości tj. wybrnięcie z pewnego patu, który jest związany z grupą Azoty - kontynuował.
19:52
"Prezydent RP Karol Nawrocki spotkał się w Budapeszcie z Premierem Węgier Viktorem Orbánem" - poinformowała Kancelaria Prezydenta RP, publikując zdjęcie obu przywódców.
Prezydent RP @NawrockiKn spotkał się w Budapeszcie z Premierem Węgier @PM_ViktorOrban. pic.twitter.com/Ihj0acolPi
— Kancelaria Prezydenta RP (@prezydentpl) March 23, 2026
19:53
Balczun o SAFE 0%:
Projekt, który trzeba zracjonalizować i osadzić w kontekście rzeczywistości
- Nie, to pokazało tylko, że ten projekt tak na szybko podany, żeby uzasadnić weto prezydenta, był oparty na bardzo wątłych podstawach - powiedział Wojciech Balczun w Polsat News, pytany, czy spadek cen złota przekreślił projekt SAFE 0%.
- Jest inicjatywa w tej chwili, żeby siąść i rozmawiać, słyszałem o rozmowach premiera Kosiniaka-Kamysz w tym zakresie [...]. To jest projekt, który trzeba zracjonalizować i osadzić w kontekście rzeczywistości, a nie w kontekście tylko i wyłącznie jakichś tam wyimaginowanych pomysłów o podstawie politycznej tak naprawdę - kontynuował.
20:34
Sikorski o wspólnym zdjęciu Nawrockiego i Orbána:
Powiedz mi jakich masz przyjaciół, a powiem ci kim jesteś
„Powiedz mi jakich masz przyjaciół, a powiem ci kim jesteś” - tymi słowami szef MSZ Radosław Sikorski skomentował wspólne zdjęcie Karola Nawrockiego i Viktora Orbána, wykonane podczas wizyty polskiego prezydenta w Budapeszcie.
Powiedz mi jakich masz przyjaciół a powiem ci kim jesteś. https://t.co/Qb9dusbMRE
— Radosław Sikorski 🇵🇱🇪🇺 (@sikorskiradek) March 23, 2026
Regularnie rozmawiam z premierem. Gdyby miał jakiekolwiek zastrzeżenia co do mojej pracy, to by mi o nich powiedział
- Cienkowska
Gorący temat
Powiedz mi jakich masz przyjaciół, a powiem ci kim jesteś
- Sikorski o wspólnym zdjęciu Nawrockiego i Orbána
Gorący temat
Gorący temat
Rzeczywistość zweryfikowała propagandowe hasła opozycji
- Balczun pytany o ''OZE-sroze''
Gorący temat
Nic mi na ten temat nie wiadomo
- Hennig-Kloska pytana, czy ktoś chce wracać do Polski 2050
Gorący temat
Oczywiście że wyobrażam sobie współpracę z Braunem
- Wipler u Bugały
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.