Gorący temat
Relacja Live
17.07.2026
14:47
Kaczyński o ew. partii Morawieckiego:
Nie uważam, żeby to było przedsięwzięcie o jakiejś szerokiej perspektywie, jeżeli chodzi o sukces polityczny
- No, były nawet wyniki jeszcze gorsze. Ja też nie uważam, żeby to było przedsięwzięcie o jakiejś szerokiej perspektywie, jeżeli chodzi o sukces polityczny, a przynajmniej w najbliższych wyborach - stwierdził Jarosław Kaczyński w rozmowie z Kanałem TAK!.
- Natomiast tutaj mamy do czynienia z działaniem w tym wypadku osoby, no bo bez Mateusza Morawieckiego oczywiście to wszystko by nie miało miejsca, która pozwolę sobie to tak określić, w pewnym momencie zaczęła koncentrować się tak bardzo na sobie, że myślenie racjonalne zostało co najmniej ograniczone - mówił dalej.
- Bo także jeśli wziąć pod uwagę normalne w polityce ambicje, ambicje kogoś, kto rzeczywiście naprawdę sporo zrobił, to trzeba by działać inaczej i można było działać inaczej. I trzeba było przyjąć do wiadomości pewne fakty, że zanim będziemy mieli premiera, to najpierw musimy wygrać wybory - zaznaczył prezes PiS.
14:33
Kotula:
Nie będzie już powrotu do rozmowy o ustawie o związkach partnerskich. Idziemy po równość małżeńską
"Nie będzie już powrotu do rozmowy o ustawie o związkach partnerskich ani ustawie o statusie osoby najbliższej. Idziemy po równość małżeńską. Najpierw walka o wspólne rozliczanie przy transkrypcji i rozmowy z ministrem finansów" - napisała na X Katarzyna Kotula.
Nie będzie już powrotu do rozmowy o ustawie o związkach partnerskich ani ustawie o statusie osoby najbliższej. Idziemy po równość małżeńską. Najpierw walka o wspólne rozliczanie przy transkrypcji i rozmowy z ministrem finansów.
— Katarzyna Kotula (@KotulaKat) July 17, 2026
14:30
Czarnek:
Tusk znowu dał się ograć w Brukseli. Nie potrzebujemy łagodniejszego ETS. Potrzebujemy wyjścia z ETS
"Donald Tusk znowu dał się ograć w Brukseli. Obiecywał realne zmiany w ETS, które miały obniżyć rachunki za prąd. Efekt? Komisja Europejska proponuje jedynie kosmetyczne korekty, a system nadal będzie podbijał ceny energii, osłabiał polski przemysł i drenował portfele Polaków" - napisał na X Przemysław Czarnek.
"Nie potrzebujemy łagodniejszego ETS. Potrzebujemy wyjścia z ETS. Mój projekt ustawy jest gotowy. Czas skończyć z eksperymentem, który niszczy polską gospodarkę i skazuje Polaków na coraz wyższe rachunki za prąd" - kontynuował w swoim wpisie.
Donald Tusk znowu dał się ograć w Brukseli.
— Przemysław Czarnek (@CzarnekP) July 17, 2026
Obiecywał realne zmiany w ETS, które miały obniżyć rachunki za prąd. Efekt? Komisja Europejska proponuje jedynie kosmetyczne korekty, a system nadal będzie podbijał ceny energii, osłabiał polski przemysł i drenował portfele Polaków.…
14:24
Czarzasty:
Ortodoksyjna prawica, ludzie nienawidzący Żydów, Ukraińców, Niemców, gejów, stwarzają taką atmosferę, że doprowadzą do tego, że ktoś zginie
- Ortodoksyjna prawica, ludzie nienawidzący innych ludzi, ludzie nienawidzący Żydów, Ukraińców, Niemców, gejów, stwarzają taką atmosferę, że doprowadzą do tego, że ktoś zginie - powiedział Włodzimierz Czarzasty na konferencji prasowej w Sejmie.
- Znamy z historii takie przypadki. Jeżeli ktoś nie zna takich przypadków, zapraszam w sposób bardzo otwarty do czytania książek. Najpierw się zaczyna słowo, potem jest kamień, potem jest pobicie, jest wybita szyba, a na końcu jest śmierć. Ktoś tę atmosferę stworzył - kontynuował.
- Oskarżam tych ludzi o stworzenie takiej atmosfery i stawiam w tym samym rzędzie pana prezydenta Nawrockiego, pana Brauna, pana Mentzena i te osoby, które wymieniłem - oświadczył.
14:13
Czarzasty zwraca się do Nawrockiego:
Pana dzieci też mają prawo do takiego życia, jak wybiorą. Jakby potencjalnie wybrały życie poza małżeństwem, dziś pan ich skrzywdził
- Skrzywdził pan ludzi, którzy mają dzieci poza małżeństwem, czyli nie mają małżeństwa, a mają dzieci. […] Nie wiem jak będzie wyglądała przyszłość pana dzieci. Ja mam dwójkę dzieci, córkę i syna. Córka ma małżeństwo, wzięła ślub, a syn od dziewięciu lat ma partnerkę i się kochają tak samo - powiedział Włodzimierz Czarzasty na konferencji prasowej w Sejmie.
- Przecież ma pan rodzinę, ma pan dzieci. Przecież pana dzieci też mają prawo do życia takiego jak wybiorą, więc potencjalnie jakby wybrały życie poza małżeństwem, dziś ich pan skrzywdził - stwierdził.
14:08
Czarzasty uderza w prezydenta ws. weta:
Skrzywdził pan dzisiaj ludzi. To są jakieś fobie
- Panie prezydencie, zabrał pan ludziom w Polsce następujące rzeczy, o których trzeba mówić: wspólne rozliczanie się, zwolnienia od podatku od spadku i innych czynności cywilnoprawnych, prawo do zasiłku opiekuńczego, prawo do renty rodzinnej, możliwość objęcia partnera ubezpieczeniem zdrowotnym, prawo do mieszkania, prawo do decyzji o pochówku, prawo do informacji o stanie zdrowia i prawo do dziedziczenia. To pan zabrał tym ludziom. I niech pan się nie zasłania ideologicznymi stwierdzeniami. Pan to po prostu zabrał milionom ludzi - powiedział Włodzimierz Czarzasty na konferencji prasowej w Sejmie.
- Zabrał pan prawa ludziom, którzy z jakichś powodów nie decydują się, że będą małżeństwem, albo ślubem cywilnym, albo ślubem kościelnym. Ludzie mają prawo żyć tak, jak chcą - wskazał.
Jak podkreślił marszałek Sejmu, zwracając się do prezydenta: - Żadnym prawem pan nie zmusi ludzi do określonego, wymarzonego przez siebie sposobu życia. […] Skrzywdził pan dzisiaj ludzi. Skrzywdził pan masę ludzi i niech to do pana dojdzie. To nie są jakieś ideologiczne mrzonki i występowania pana przeciwko ludziom ze społeczeństw LGBT. To są jakieś fobie.
- Skrzywdził pan ludzi, którzy mają dzieci poza małżeństwem, czyli nie mają małżeństwa, a mają dzieci. Skrzywdził pan tych ludzi - dodał.
13:15
Na kolejnym posiedzeniu Sejmu - ostatnim przed wakacyjną przerwą - posłowie zajmą się w ramach I czytania obywatelskim projektem ustawy o ochronie bezpieczeństwa wewnętrznego w związku z realizacją polityki migracyjnej Unii Europejskiej. Propozycję uzasadni przedstawiciel komitetu - Robert Bąkiewicz.
Projekt dotyczy w ocenie wnioskodawców - zapewnienia, aby w procesie implementacji prawa UE w zakresie polityki migracyjnej, w szczególności tzw. paktu migracyjnego, Rzeczypospolita Polska korzystała z przysługującej jej na gruncie art. 72 TFUE kompetencji do ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego i porządku publicznego.
12:41
Kosiniak-Kamysz:
Nie sądzę, żeby Szpytma utrzymał się w Senacie. PO z Lewicą raczej nie zagłosują za
- Nie sądzę [żeby Mateusz Szpytma utrzymał się w Senacie]. Bo tam PO z Lewicą raczej nie zagłosują za tą kandydaturą, bo nie głosowali dzisiaj w Sejmie. Mówiliśmy sobie o tym szczerze w koalicji - stwierdził Władysław Kosiniak-Kamysz na briefingu prasowym w Sejmie.
12:36
Tusk:
To oni zastępują dzisiaj PiS i to największe wyzwanie dla mnie
- Ten wyścig spowodował jedno - Kaczyński stracił kontrolę, nie rządzi duszami już po tamtej stronie. Jego obóz się rozsypuje, ale prawdziwym wyzwaniem, prawdziwym problemem jest to, że pierwsze skrzypce zaczynają grać ludzie do siebie podobni i bardzo groźni. To prezydent Nawrocki, to jest Braun, to jest Konfederacja i to oni zastępują dzisiaj PiS i to największe wyzwanie dla mnie - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
12:35
Tusk:
Akurat w przypadku poseł Pępek nie mamy do czynienia z nadużyciem
- Rozmawiałem długo z panią poseł Pępek i jestem przekonany, że, znaczy, do mnie absolutnie trafiły jej wyjaśnienia. Może pani poseł Pępek nie jest najlepsza w informowanie o tym, co tak naprawdę się zdarzyło w jej przypadku [...] powiedziałem jej to, że jej komunikacja może nie była najtrafniejsza - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
- Dokładnie przyjrzałem się temu przypadkowi i akurat w przypadku pani poseł Pępek nie mamy do czynienia z nadużyciem - kontynuował.
12:35
Tusk:
Kaczyński traci kontrolę nad PiS-em. Prawdziwym liderem PiS staje się Braun
- Czasami to wygląda dość dziecinnie, to co tam się dzieje. Jasne, że mam frajdę. Chyba nie jestem w tym sam. Zauważyłem, że bardzo wielu ludzi albo cieszy albo śmieszy, ale sprawa jest dużo poważniejsza i to akurat mówię bez satysfakcji. Jarosław Kaczyński traci kontrolę, z dnia na dzień nad PiS-em i nie chodzi tylko o kontrolę tę partyjną, że przestali go słuchać, bo to jest coś naprawdę nowego. Chodzi o to, że ta partia zaczyna mówić Braunem. Prawdziwym liderem PiS-u staje się Braun - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
12:32
Tusk o PiS:
Niektóre spekulacje, że to ustawka, taki sprytny plan, ułóżcie między bajki. Biją się tam na śmierć i życie
- Znam Jarosława Kaczyńskiego długo. On nie wybacza tego typu zachowań jak Mateusza Morawieckiego. Niektóre spekulacje, że to ustawka, taki sprytny plan, ułóżcie między bajki. Biją się tam na śmierć i życie - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
12:29
Tusk pytany o II próg podatkowy:
Spokojnie pracujemy w rządzie nad wariantem, który nie będzie ryzykowny z punktu widzenia państwa
- Dobrze wiem, że ktoś dostał od nas podwyżkę, później wpadł w II próg podatkowy i jest zły, absolutnie to rozumiem, bo dostał więcej, ale nie tyle, ile się spodziewał. Więc będziemy and tym ostrożnie pracowali, ale będę starał się trzymać to w ryzach odpowiedzialności i dlatego spokojnie pracujemy w rządzie nad takim wariantem, który nie będzie ryzykowny z punktu widzenia państwa - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
12:27
Tusk pytany o powrót programu CPN:
Wytrzymałość budżetu ma swoje granice
- Myśmy z góry zapowiadali, że z oczywistych względów, to są bardzo duże pieniądze, że będziemy w stanie dopłacać z budżetu państwa do ochrony cen paliw przez jakiś czas - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie, pytany, czy jest szansa na powrót programu CPN.
- My nie możemy decydować się na pełną ochronę, nie mając pewności, jak będzie wyglądała sytuacja na Bliskim Wschodzie, jak będą wyglądały decyzje prezydenta Trumpa - kontynuował.
- Z budżetu państwa nie możemy bez końca łożyć na to pieniądze. Także i tak długo wytrzymaliśmy, utrzymując najniższe ceny paliw w Europie, ale ta wytrzymałość budżetu też ma swoje granice - mówił dalej.
12:27
Tusk o TK:
Będziemy to egzekwować wszystkimi dostępnymi środkami
- Zgadzam się generalnie - widok TK jest dzisiaj bardzo smutny. I jak państwo wiecie, i od razu uprzedzam, to początek naszych działań… Będziemy egzekwować przepisy prawa, będziemy egzekwować prawo w sposób, który nie pozostawi wątpliwości. TK musi być uzupełniony przez sędziów wybrany przez Sejm czy się to komuś podoba czy nie. Tak że będziemy to egzekwować wszystkimi dostępnymi środkami - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
12:23
Tusk o kandydaturze Szpytmy:
Nie uzyska akceptacji w Senacie
- Są ważne powody, nie muszę ich tutaj tłumaczyć, dla których KO nie zaakceptuje tej kandydatury [Mateusza Szpytmy] w Senacie. To formalne ogłoszenie przez pana marszałka, że został wybrany, jest w tym sensie przedwczesne, bo w Senacie nie uzyska akceptacji - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
12:20
Tusk pyta Nawrockiego i Kaczyńskiego:
Czy naprawdę uważacie, że wasz model życia jest idealny i że wszyscy w Polsce powinni żyć tak, jak wy?
- Mam takie pytanie do nich wszystkich. Tak naprawdę to już od wielu lat jest ten spektakl. Czy to jest prezydent Nawrocki czy prezes Kaczyński. Czy naprawdę uważacie, że wasz model życia jest idealny i że wszyscy w Polsce powinni żyć tak, jak wy? Chyba każdy ma prawo do swoich decyzji na temat swojego osobistego życia. To jest przekroczona pewna granica - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
12:17
Tusk o wecie:
Jestem bardzo zły, bo to było absolutne minimum, na które wszyscy pracowaliśmy
- Słuchajcie, sprawa jest bardzo uderzająca. Bo jak wiecie, ustawa o statusie osoby najbliższej była takim ciężko wypracowanym kompromisem, który miał na celu ułatwienie życia w sumie milionom Polek i Polaków, bo przecież mówimy o związkach nieformalnych nie tylko par jednopłciowych, ale także setek tysięcy ludzi, którzy żyją w tych związkach z różnych powodów. To ich wybór, ich życie - stwierdził premier Donald Tusk na briefingu prasowym w Sejmie.
- Nikt nie może powiedzieć, że ta ustawa była radykalna czy ideologiczna. Ona miała po prostu pomóc ludziom, to chodziło o przepisy prawa, które mogły uczynić ich życie lżejszym. Więc jestem bardzo zły, bo to było absolutne minimum, na które wszyscy pracowaliśmy. Jeśli prezydent Nawrocki uważa, że to jest z jakiegoś powodu niedopuszczalne, to trudno sobie wyobrazić, żeby jakakolwiek wersja znalazła akceptację prawej strony i prezydenta Nawrockiego - mówił dalej.
12:13
Żukowska zwraca się do Domańskiego:
Albo przyjmiecie nasze poprawki, albo chyba Pan Minister już musi zacząć szukać pieniędzy na kary unijne
"To niech sobie zainwestują gdzie indziej. Prawa ludzi inwestujących w beton nie mogą być ważniejsze od praw ludzi, którzy wykorzystują mieszkania w celu, w jakim powstały: do mieszkania" - napisała na X Anna Maria Żukowska, nawiązując do porannej wypowiedzi Andrzeja Domańskiego o tym, by pamiętać, że "tysiące Polaków zainwestowało swoje oszczędności w lokale m.in. na najem krótkoterminowy".
"Darcie mordy po nocy, bałagan, głośne imprezy, kradzieże - to jest cena, jaka płacą zwykli ludzie za te „inwestycje”, Panie Ministrze. Więc może Pan ma ochotę stać po stronie tysięcy. Ja wybieram stanie po stronie milionów mieszkańców" - kontynuowała w swoim wpisie.
"Mój klub nie poprze tej ustawy w obecnym kształcie. Wybiliście jej na ostatniej prostej wszystkie zęby. Albo przyjmiecie nasze poprawki, albo chyba Pan Minister już musi zacząć szukać pieniędzy na kary unijne. Ale wierzę, że uda się tego uniknąć" - zaznaczyła.
To niech sobie zainwestują gdzie indziej. Prawa ludzi inwestujących w beton nie mogą być ważniejsze od praw ludzi, którzy wykorzystują mieszkania w celu, w jakim powstały: do mieszkania.
— Anna-Maria Żukowska 💁🏻♀️ (@AM_Zukowska) July 17, 2026
Darcie mordy po nocy, bałagan, głośne imprezy, kradzieże - to jest cena, jaka płacą zwykli… https://t.co/IO345PyJgo
12:13
Kosiniak-Kamysz:
Jeżeli Senat nie zaakceptuje Szpytmy, w IPN dalej rządzi prawa ręka Nawrockiego
- Mieliśmy dzisiaj do wyboru - albo prawa ręka Karola Nawrockiego dalej rządzi w IPN i tak będzie, jeżeli Senat nie zaakceptuje kandydatury wybranej dzisiaj przez Sejm, Mateusza Szpytmy, to rządzi prawa ręka Karola Nawrockiego, którą on wyznaczył, a my chcieliśmy, żeby prezesem IPN w tym kolegium IPN jedyna możliwa kandydatura, która spełniała nasze oczekiwania, to był Mateusz Szpytma. Innej już nie będzie - stwierdizł Władysław Kosiniak-Kamysz na brefingu prasowym w Sejmie.
12:07
Morawiecki:
Nie dajmy szansy zniszczyć dorobku naszych rządów grupie frustratów
"Chcę dziś powiedzieć jasno do milionów Polaków, którzy w 2023 roku poparli rząd PiS: nie pomyliliście się. Nie pomyliliście się, wybierając rząd, który obniżył bezrobocie, uszczelnił finanse publiczne, wzmocnił polskie rodziny, odbudował godność zwykłych ludzi i przeprowadził Polskę przez najtrudniejsze kryzysy ostatnich dekad: pandemię, kryzys energetyczny i wojnę za naszą granicą" - napisał na X Mateusz Morawiecki.
"Nie pomylił się też Jarosław Kaczyński, bez którego nie byłoby to możliwe. Nie byłoby Polski bardziej solidarnej, bezpiecznej i ambitnej. Nie rozumiem tych, którzy chcą dziś chować dorobek naszego rządu do szuflady. Ten dorobek powinien być na naszych sztandarach. Nie pomylili się Polacy, którzy nam zaufali. Pomylili się ci politycy, którzy dali Donaldowi Tuskowi drugą szansę" - kontynuował w swoim wpisie.
"Wyborcy głosujący na koalicjantów Tuska chcieli korekty kursu wytyczonego przez nas, a w zamian dostali jeden z najgorszych rządów w historii III RP. Walki o ich głosy nie można dziś odpuścić" - stwierdził.
"Wielokrotnie udowodniliśmy, że wiemy, jak docierać także do takich ludzi, wielokrotnie to pokazaliśmy - wspólnie. Wiem, jak pokonać Platformę Obywatelską i zadbać o rozwój Polski. Możemy tego wspólnie dokonać kolejny raz. Wyborcy prawicy i całego obozu patriotycznego mają wobec nas wysokie wymagania i mają do tego pełne prawo. Nie możemy ich zawieść ani zamykać się w pustych sporach, które niczego Polsce nie dają" - zaznaczył.
"Dlatego wybieramy pracę: nad programem, konkretnymi rozwiązaniami i ambitną wizją Polski na kolejne lata. Stowarzyszenie ma być miejscem poważnej debaty, eksperckiej pracy i słuchania ludzi" - dodał.
"Wyciągamy wnioski z wyborów 2023 roku, ale patrzymy już na rok 2027 - z przekonaniem, że prawica może znów wygrać, jeśli odpowie na realne potrzeby Polaków i pokaże im silną, nowoczesną i ambitną Polskę. Pokazaliśmy, jak rządzić. Pokazaliśmy, jak wygrywać. Teraz idziemy po trzecie zwycięstwo - nie dajmy szansy zniszczyć dorobku naszych rządów grupie frustratów" - podsumował.
Chcę dziś powiedzieć jasno do milionów Polaków, którzy w 2023 roku poparli rząd @pisorgpl: nie pomyliliście się.
— Mateusz Morawiecki (@MorawieckiM) July 17, 2026
Nie pomyliliście się, wybierając rząd, który obniżył bezrobocie, uszczelnił finanse publiczne, wzmocnił polskie rodziny, odbudował godność zwykłych ludzi i… pic.twitter.com/0D6CDNFjXm
12:01
226 posłów głosowało za powołaniem Matusza Szpytmy na stanowisko prezesa IPN. Przeciw było 194 posłów, a 4 wstrzymało się od głosu. Teraz zgodę musi wyrazić Senat.
11:37
Sylwia Gregorczyk-Abram została powołana przez Sejm na funkcję Rzecznika Praw Obywatelskich.
Tym samym kandydatka koalicji rządzącej - po akceptacji Senatu - obejmie stanowisko po Marcinie Wiącku, którego kadencja dobiega końca 23 lipca. Ponadto Sejm odrzucił kandydaturę zgłoszonego przez PiS Adama Borowskiego.
Za kandydaturę Gregorczyk-Abram głosowało 233 posłów, a za kandydaturę Borowskiego - 177 posłów.
11:25
Tusk komentuje weto:
Wyraz pogardy wobec ludzi i ich prawa do szczęścia i normalnego życia
- Prezydenckie weto to wyraz pogardy wobec ludzi i ich prawa do szczęścia i normalnego życia - napisał premier Donald Tusk w social media.
Prezydenckie weto to wyraz pogardy wobec ludzi i ich prawa do szczęścia i normalnego życia.
— Donald Tusk (@donaldtusk) July 17, 2026
10:48
Zandberg komentuje weto Nawrockiego:
Macie obsesję. Ideologia was zaślepia i krzywdzicie bez sensu ludzi
"A to nawet nie były związki partnerskie, tylko jakaś smętna resztówka, parę drobnych administracyjnych zmian... Macie na tym punkcie obsesję. Po prostu. Ideologia was zaślepia i krzywdzicie bez sensu ludzi" - napisał na X Adrian Zandberg, oznaczając profil prezydenta Karola Nawrockiego.
A to nawet nie były związki partnerskie, tylko jakaś smętna resztówka, parę drobnych administracyjnych zmian...
— Adrian Zandberg (@ZandbergRAZEM) July 17, 2026
Macie na tym punkcie obsesję, @NawrockiKn. Po prostu. Ideologia was zaślepia i krzywdzicie bez sensu ludzi.
10:43
"Prezydent Nawrocki zawetował ustawę o statusie osoby najbliższej. To zła decyzja: ideologia przesłoniła tu dobro ludzi" - napisała na X Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.
"Panie prezydencie, państwo to nie Kościół. Dziś w związkach pozamałżeńskich żyje niemal 2 mln Polaków, rodzi się co 3 dziecko. Państwo nie jest od tego, aby wymagać od nich ślubu. Państwo jest od tego, aby uszanować wybory swoich obywateli i dać im prawo do godnego życia w takim związku, w jakim chcą żyć i tworzyć rodzinę" - kontynuowała.
Prezydent Nawrocki zawetował ustawę o statusie osoby najbliższej.
— Katarzyna Pełczyńska (@Kpelczynska) July 17, 2026
To zła decyzja: ideologia przesłoniła tu dobro ludzi.
Panie Prezydencie @NawrockiKn, państwo to nie Kościół. Dziś w związkach pozamałżeńskich żyje niemal 2 mln Polaków, rodzi się co 3 dziecko.
Państwo nie jest…
10:38
Szefernaker odpowiada Kosiniakowi-Kamyszowi:
Paramałżeńska instytucja wyposażona w uprawnienia zbliżone do małżeństwa
"Myli się pan. To nie były wyłącznie przepisy porządkujące kwestie administracyjne. Projekty tworzyły nową, paramałżeńską instytucję prawa rodzinnego, wyposażoną w szeroki katalog uprawnień zbliżonych do małżeństwa, a ich wprowadzenie wymagało zmian w ponad 200!!! ustawach" - napisał na X Paweł Szefernaker, zwracając się do Władysława Kosiniaka-Kamysza.
Myli się pan. To nie były wyłącznie przepisy porządkujące kwestie administracyjne. Projekty tworzyły nową, paramałżeńską instytucję prawa rodzinnego, wyposażoną w szeroki katalog uprawnień zbliżonych do małżeństwa, a ich wprowadzenie wymagało zmian w ponad 200!!! ustawach.
— Paweł Szefernaker 🇵🇱 (@szefernaker) July 17, 2026
10:29
- Sejm podjął uchwałę ws uczczenia pamięci ofiar ludobójstwa dokonanego na ziemiach wschodnich II RP przez nacjonalistów ukraińskich - poinformował marszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty.
„Za” uchwałą głosowało 441 posłów, nikt nie był przeciw ani nie wstrzymał się od głosu.
10:24
Zandberg krytykuje Domańskiego za poranny wywiad:
Odpowiedzi udzielił minister finansów
- Zastanawiacie się dlaczego rząd Tuska uderza w mieszkańców Krakowa, Warszawy czy Trójmiasta? Dlaczego bronią imprezowni dla pijanych Anglików, które niszczą sąsiadom życie? Dlaczego oglądamy ten cyrk przy wdrażaniu unijnego prawa? Odpowiedzi udzielił minister finansów - napisał Adrian Zandberg w social media.
Zastanawiacie się dlaczego rząd Tuska uderza w mieszkańców Krakowa, Warszawy czy Trójmiasta? Dlaczego bronią imprezowni dla pijanych Anglików, które niszczą sąsiadom życie? Dlaczego oglądamy ten cyrk przy wdrażaniu unijnego prawa?
— Adrian Zandberg (@ZandbergRAZEM) July 17, 2026
Odpowiedzi udzielił minister finansów: pic.twitter.com/mBzjaQzRKd
10:23
Bosak o nagraniu Nawrockiego:
Takie omówienia to nowa, dobra jakość w komunikacji społecznej na najwyższym szczeblu
- Dobre podsumowanie legislacyjne w sprawie ustaw podpisanych i zawetowanych. Takie omówienia to nowa, dobra jakość w komunikacji społecznej na najwyższym szczeblu! - napisał Krzysztof Bosak w social media.
Dobre podsumowanie legislacyjne w sprawie ustaw podpisanych i zawetowanych. Takie omówienia to nowa, dobra jakość w komunikacji społecznej na najwyższym szczeblu! https://t.co/1Jv1XfeDGQ
— Krzysztof Bosak 🇵🇱 (@krzysztofbosak) July 17, 2026
10:14
Kosiniak-Kamysz o wecie prezydenta do statusu osoby najbliższej:
Zamiast ułatwiać ludziom życie, wybrał politykę
- Dostęp do informacji o stanie zdrowia bliskiej osoby, wspólne rozliczanie i po prostu łatwiejsze załatwianie codziennych spraw – takie rozwiązania zawierała ustawa o statusie osoby najbliższej - napisał Władysław Kosiniak-Kamysz w social media.
- Prezydent zablokował dobre zmiany. Zamiast ułatwiać ludziom życie, wybrał politykę - stwierdził wicepremier.
Dostęp do informacji o stanie zdrowia bliskiej osoby, wspólne rozliczanie i po prostu łatwiejsze załatwianie codziennych spraw – takie rozwiązania zawierała ustawa o statusie osoby najbliższej.
— Władysław Kosiniak-Kamysz (@KosiniakKamysz) July 17, 2026
Prezydent zablokował dobre zmiany. Zamiast ułatwiać ludziom życie, wybrał politykę.
09:33
Zandberg:
Sytuacji, w której zmieniamy prawo w interesie właścicieli imprezowni dla pijanych Anglików, jeszcze nie widziałem
- Widziałem już niestety w tej izbie jak prawo było zmieniane, bo premier rządu, poprzedniego, zmieniał zdanie pod presją amerykańskiej administracji. Widziałem już ambasady USA, innych krajów, które zmieniały nam prawo. Ale w sytuacji, w której zmieniamy prawo w interesie właścicieli imprezowni dla pijanych Anglików, panie ministrze, jeszcze nie widziałem. Razem złoży poprawki w sprawie tej ustawy, patrzcie państwo uważnie, kto jak zagłosuje, za interesem tysięcy ludzi, którym dzisiaj patobiznesy niszczą życie, czy za interesem garstki nieuczciwych przedsiębiorców - stwierdził Adrian Zandberg w Sejmie.
09:24
Mentzen:
Jeżeli damy jeszcze więcej pieniędzy, to lekarze przestaną jeździć Porsche, a zaczną jeździć Lambo
- Cały czas obserwujemy lawinę patologii w ochronie zdrowia. Mamy lekarzy zarabiających miliony złotych, fałszujących dokumentację, pracujących po 70 godzin na dobę, mamy saloniki VIP dla polityków, mamy polityków chodzących bez kolejek, w zarządach, radach nadzorczych szpitali. To patologia, żadnego z tych problemów nie rozwiąże dolanie pieniędzy do systemu ochrony zdrowia - stwierdził Sławomir Mentzen w Sejmie.
- Jeżeli damy jeszcze więcej pieniędzy, to lekarze przestaną jeździć Porsche, a zaczną jeździć Lambo. Tak jak się przesiedli z Mercedesów do Porsche w ostatnich latach. W ciągu ostatnich 10 lat zwiększyliście nakłady na ochronę zdrowia o 130%, a liczba świadczeń wzrosła zaledwie o 6%. To droga donikąd, trzeba zrobić prawdziwą reformę, której nie chcieliście zrobić od 20 paru lat - mówił dalej.
- Trzeba zrobić tak, jak w Niemczech, w Szwajcarii - konkurencja, rozbicie monopolu NFZ, Fundusz Ubezpieczeń Zdrowotnych, tak żeby wreszcie Polacy mieli ochronę zdrowia na jaką zasługują. To wasza wina, że Polacy od 20 lat umierają w kolejkach - zaznaczył lider Konfederacji.
09:03
Szefernaker:
Prezydent zawetował ustawy wprowadzające związki partnerskie
- Prezydent Karol Nawrocki zawetował ustawy wprowadzające związki partnerskie - poinformował Paweł Szefernaker.
- To nie są wyłącznie przepisy ułatwiające załatwianie spraw administracyjnych, lecz tworzące nową instytucję prawa, zbliżoną do małżeństwa. Prezydent podkreślił, że jest gotów podpisać ustawę o statusie osoby bliskiej, która realnie rozwiąże problemy obywateli, ale nie będzie podważać konstytucyjnej ochrony małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny - zaznaczył szef gabinetu prezydenta RP.
Prezydent Karol Nawrocki zawetował ustawy wprowadzające związki partnerskie.
— Paweł Szefernaker 🇵🇱 (@szefernaker) July 17, 2026
To nie są wyłącznie przepisy ułatwiające załatwianie spraw administracyjnych, lecz tworzące nową instytucję prawa, zbliżoną do małżeństwa. Prezydent podkreślił, że jest gotów podpisać ustawę o statusie… https://t.co/SeuWZJRP3g
08:55
Horała:
Nie chce mi się wierzyć, że prezes Kaczyński dokona destrukcji PiS i pozbędzie się kilkudziesięciu parlamentarzystów. Jest nas 40+
- Mimo wszystko nie chce mi się wierzyć, że [prezes Jarosław Kaczyński] dokona destrukcji tej partii, że pozbędzie się kilkudziesięciu parlamentarzystów. To by na przykład spowodowało, że klub PiS w Sejmie przestanie być największym klubem, z wszystkimi tego konsekwencjami, że usunie sześcioletniego premiera rządu PiS-u, który jest twarzą właściwie wszystkich prawie że sukcesów tego rządu i osiągnięć - powiedział Marcin Horała w „Graffiti” Polsat News.
Pytany, ile dokładnie jest parlamentarzystów związanych ze stowarzyszeniem Rozwój Plus, odparł: - Nie chcę tu dawać dokładnych liczb, bo to każdy sam podejmuje decyzję i wiadomo, że w różnych momentach wiemy tyle, na ile nas sprawdzono. Ale to jest kilkadziesiąt, kilkudziesięcioro parlamentarzystów. 40 plus.
08:47
Horała:
Jesteśmy otwarci na rozmowę. Każde rozwiązanie jest akceptowalne - poza takim, żebyśmy likwidowali stowarzyszenie
- Trzy dni temu nie było tematu. Była mowa, że w PiS muszą być dwa płuca, działamy razem. Nagle z jasnego nieba strzał, uchwała, te „lojalki”, jak pan redaktor powiedział i tak dalej. No po co? Wystarczyłoby, żeby tego nie było i byśmy sobie dalej spokojnie działali, dalej spokojnie byli razem - powiedział Marcin Horała w „Graffiti” Polsat News.
- My jesteśmy bardzo otwarci na rozmowę. Każde rozwiązanie jest akceptowalne - no poza takim, żebyśmy likwidowali stowarzyszenie, odwoływali wydarzenie. […] Bądźmy razem, działajmy razem. Szanujmy się nawzajem i wszystko będzie dobrze - mówił dalej.
08:39
Horała:
Strategia na zderzenie z prawą ścianą i bycie „Konfederacją z Temu” nie działa
- Każdy z nas nie kwestionuje tego, że kandydatem na premiera PiS jest pan profesor Przemysław Czarnek. Również Mateusz Morawiecki Przemysława Czarnka w tym wspiera. Mieli wspólne wystąpienia, wspólne wydarzenia, spotkania z ludźmi, konferencje prasowe i tak dalej - powiedział Marcin Horała w „Graffiti” Polsat News.
- Natomiast nie możemy zamykać oczu, że ta strategia na zderzenie z prawą ścianą, ta strategia, żeby PiS był taką „Konfederacją z Temu”, porzucał swój kod genetyczny, dosyć unikalny w Europie - to znaczy suwerennościowej, niepodległościowej […], konserwatywnej prawicy, która jednocześnie nie jest prorosyjska, która jednocześnie ma też ten wątek solidarystyczny, dbania o słabszych, biedniejszych - żebyśmy zamiast tego byli trzecią Konfederacją, która pod prawą ścianą szarpie się o tego samego wyborcę, że tak naprawdę to powoduje, że my, radykalizując swój język, stanowimy dla części naszych wyborców takie przedszkole - […] oswajamy ich z poetyką Grzegorza Brauna, a końcowym etapem tej edukacji jest przejście do Grzegorza Brauna, do jego elektoratu, że to po prostu nie działa - podkreślił.
- Być może my się nie znamy, być może to w końcu po roku nagle zacznie działać. Nie kwestionujemy tego, że główny nurt naszej partii, kandydat na premiera i tak dalej ma ten kierunek. My chcemy tylko z boku mieć możliwość nawiązania kontaktu też z innymi wyborcami - dodał.
08:32
Horała:
W polityce trzeba grać na wielu fortepianach. Niektórzy koledzy od jakiegoś czasu proponują nam nie tylko granie na jednym fortepianie, ale uporczywe walenie w jeden klawisz
- PiS, żeby wygrać wybory, musi dostać ponad 40% głosów. To znaczy, że musi przyciągać różne grupy elektoratu, bo nie ma w Polsce żadnej grupy elektoratu, która by była tak duża, żeby 40% głosów mieć - powiedział Marcin Horała w „Graffiti” Polsat News.
- To prezes Jarosław Kaczyński jest autorem bardzo mądrego powiedzenia, że w polityce trzeba grać na wielu fortepianach. Mam wrażenie, że niektórzy koledzy od jakiegoś czasu proponują nam nie tylko granie na jednym fortepianie, ale uporczywe walenie w jeden klawisz i mówią, że główny problem, że nie wszyscy ludzie chcą tego słuchać, jest taki, że nie wszyscy w jeden rytm i wystarczająco silnie w ten klawisz walimy i jeszcze ktokolwiek w partii próbuje użyć jakiś innych nut i zagrać jakąś miłą dla ucha wyborcy melodię. Z tym się po prostu nie zgadzamy - stwierdził.
08:32
Domański:
Pamiętajmy, że tysiące Polaków zainwestowało swoje oszczędności w lokale m.in. na najem krótkoterminowy
- To, co dla mnie jest istotne, to jest żeby pamiętać z jednej strony o miastach, ale też pamiętać o setkach tysięcy Polaków, którzy korzystają z najmu krótkoterminowego i to nie są wcale pijani turyści [...] jesteśmy w sezonie wakacyjnym i setki tysięcy Polaków korzystają z tego typu lokali po to, aby trochę taniej zapłacić za nocleg - powiedział Andrzej Domański w TVN24.
- Też pamiętajmy, że są tysiące Polaków, którzy zainwestowali swoje oszczędności w lokale m.in. po to, aby przeznaczyć je na najem krótkoterminowy. Więc trzeba moim zdaniem wyważyć interes z jednej strony miast takich jak mój rodzinny Kraków czy Trójmiasto czy niektóre miejsca w Warszawie też z taką szerszą potrzebą publiczną i mam nadzieję, że właśnie do takiego rozwiązania dojdziemy - kontynuował.
08:28
Czarnek:
Polacy chcą jedności na prawicy i o tę jedność apeluję
- Ostatnie 3 sondaże pokazują nam wzrost i skracanie dystansu do PO. To robienie tego typu rzeczy jest zupełnie niepotrzebne. Polacy chcą jedności na prawicy i o tę jedność apeluję. Mam nadzieję, że to się wszystko wyjaśni w ciągu następnych godzin - stwierdził Przemysław Czarnek w RMF FM.
08:27
Czarnek:
Chciałbym zaapelować do moich przyjaciół o odrobinę refleksji. Ostatnie sondaże pokazują, że mamy 2 pkt. straty do PO
- Chciałbym z tego miejsca zaapelować do moich wszystkich przyjaciół o odrobinę refleksji. Troszkę lodu dzisiaj przy 32-stopniowym upale. Dzisiaj, kiedy sondaże nam pokazują ostatnie, że mamy 2 pkt. proc. straty do PO… Ostatni sondaż dokładnie tak pokazał, nasze sondaże z poprzedniego tygodnia robione mówiły dokładnie to samo - stwierdził Przemysław Czarnek w RMF FM.
08:25
Horała:
Prawdziwa lojalność wobec szefa polega na tym, żeby powiedzieć mu, że popełniamy błędy, a nie być lizusem
- Prawdziwa lojalność wobec szefa polega również na tym, żeby czasem pójść do szefa, najlepiej na początek w cztery oczy, później - jak to nie daje efektu - być może w szerszych gronach i powiedzieć: „No szefie, jest problem, nie idzie dobrze, p opełniamy pewne błędy” - powiedział Marcin Horała w „Graffiti” Polsat News.
- Oczywiście jest zawsze ryzyko, że przyjdzie na to kilku lizusów i powie: „Szefie, wspaniale, wspaniale. Jedyny problem to jest ten defetysta, który tu mówi, że może nie do końca jest dobrze. Najlepiej to go tutaj myk, myk, myk usunąć i będzie dobrze”. No niestety tak to bywa w różnych organizacjach - kontynuował.
08:24
Domański o projekcie dot. najmu krótkoterminowego:
Samorządy dostały więcej narzędzi do tego, żeby kontrolować ten rynek
- Samorządy w tej ustawie dostały więcej narzędzi do tego, żeby kontrolować ten rynek, to jest punkt pierwszy. Po drugie [...] ten projekt akurat to był projekt Ministerstwa Sportu i to minister Rutnicki nad tym projektem pracował - powiedział Andrzej Domański w TVN24, pytany o projekt dot. najmu krótkoterminowego.
- My przyjęliśmy w rządzie bardzo jasną, czytelną zasadę: projekty, które są wdrożeniem prawa unijnego, a ten projekt jest wdrożeniem prawa unijnego, wdrażamy po absolutnym minimum wynikającym z tego, co wynika z konkretnej dyrektywy - kontynuował.
- Chodzi o to, żeby nie wykorzystywać unijnych regulacji do tego, żeby dobudowywać kolejne regulacje - mówił dalej.
- Kluby parlamentarne mają możliwość tego, aby zgłaszać swoje własne projekty, zresztą na pewno będą zgłaszały również, już to zostało zapowiedziane, poprawki do tej ustawy - dodał.
08:22
Czarnek:
Wczorajszy dzień pokazuje, że jakieś starcie jest przed nami
- Ten wczorajszy dzień pokazuje, że jakieś starcie jest przed nami. Jeszcze raz powtarzam, byli wszyscy członkowie prezydium Komitetu Politycznego. Nikt nawet jednego słowa nie powiedział przeciwko uchwale. Co więcej, dotychczasowi zwolennicy nurtu Mateusza Morawieckiego w naszej partii byli również za tą uchwałą w wypowiedziach swoich - stwierdził Przemysław Czarnek w RMF FM.
08:18
Czarnek:
Stronnicy Morawieckiego byli za uchwałą, która została podjęta, na wniosek prezesa
- Nie wiem ilu ich tam było, natomiast rzeczywiście z dużym zażenowaniem patrzyłem na to, co się dzieje, zwłaszcza kiedy niektórzy moi koledzy, który są z tego stowarzyszenie Rozwój plus, pisali o jakiejś grupie intrygantów - stwierdził Przemysław Czarnek w RMF FM.
- Chcę państwu powiedzieć, że byłem na posiedzeniu prezydium Komitetu Politycznego, byli wszyscy, bez wyjątku, za wyjątkiem Mateusza Morawieckiego, byli także stronnicy Mateusza Morawieckiego i stronnicy Morawieckiego byli za tą uchwałą, która została podjęta, na wniosek prezesa - mówił dalej.
- Ci, którzy dzisiaj piszą, że to grupa intrygantów, mówią również o Jarosławie Kaczyńskim, Piotrze Glińskim, o Joachimie Brudzińskim, o Adamie Bielanie, o Ryszardzie Terleckim. To jakiś skandal, co się dzieje, ale nie ma wpływu na wszystko - zaznaczył.
08:17
Horała o decyzji Kaczyńskiego:
Prezes został wprowadzony w błąd
- Ktoś kto wykreował ten argument [że funkcjonowanie stowarzyszeń w ramach PiS może grozić odebraniem partii subwencji], to już zupełnie kulą w płot. Prawo jest jasne - jakiekolwiek zagrożenie dla ewentualnej subwencji mogłoby być wtedy, gdyby stowarzyszenie zbierało pieniądze, które następnie by przekazywało partii, albo partia by zbierała pieniądze, które by przekazywała stowarzyszeniu. Nic takiego nie ma miejsca - powiedział Marcin Horała w „Graffiti” Polsat News.
- Powiem więcej, ja od dwóch lat jestem współprzewodniczącym stowarzyszenia „Ruch Społeczny Tak Dla Rozwoju”. Mamy bardzo skromną, ale jakąś gospodarkę finansową mamy, jakieś tam składki mamy. I kiedy skądinąd nielegalnie odbierano PiS dotacje, to nawet ci, którzy to nielegalnie robili, szukając jakichś pretekstów, tego akurat pretekstu nie użyli, bo sami widzieli, że to już jest zbyt daleko posunięte naciągnięcie - wskazał.
- Prawie każda partia w Polsce ma powiązane stowarzyszenia. W wielu partiach oficjalna młodzieżówka partyjna ma formę prawną oddzielnego stowarzyszenia i tyle - dodał.
Jego zdaniem: - Pan prezes w tej sprawie został wprowadzony w błąd.
08:16
Domański o rozmowie z Pełczyńską-Nałęcz:
Zgłosiła projekt obciążenia sektora bankowego dodatkowymi podatkami
- Ja spotkałem się z panią minister Pełczyńską-Nałęcz, rozmawialiśmy o sytuacji fiskalnej, rozmawialiśmy o pewnych propozycjach podatkowych, które pani minister zgłasza - powiedział Andrzej Domański w TVN24.
- Pani minister Pełczyńska-Nałęcz na naszym spotkaniu zgłosiła projekt dodatkowego obciążenia sektora bankowego dodatkowymi podatkami. [...] To był taki pomysł zgłoszony ustnie, ja chcę, żeby coś dokładnie policzyć [...] już podatki dla sektora bankowego zostały w tym roku bardzo wyraźnie podniesione [...] ja chcę zobaczyć propoozycję pani minister Pełczyńskiej-Nałęcz - kontynuował.
08:12
Domański o ustawie dot. nadmiarowych zysków koncernów paliwowych:
Może dostarczyć do budżetu kolejne 5 mld zł
- W kolejce czeka bardzo ważna ustawa, ustawa dot. nadmiarowych zysków koncernów paliwowych, ta ustawa może dostarczyć do budżetu kolejne 5 miliardów złotych jeszcze w tym roku, pod warunkiem, że prezydent tej ustawy nie zawetuje - powiedział Andrzej Domański w TVN24.
08:08
Horała:
Czujemy się wypychani z PiS. Pewne grono kolegów próbuje sztucznie wywołać spór, żeby uniknąć dyskusji na temat ograniczonych sukcesów ich strategii
- W pewnym sensie tak [czujemy się wypychani z PiS-u]. Mam wrażenie, że pewne grono kolegów, którzy odpowiadają za tę główną strategię, którą przyjęła nasza formacja od mniej więcej roku, której celem miało być odbieranie wyborców Konfederacji, a zwłaszcza Konfederacji Grzegorza Brauna, w związku z tym, że po roku realizacji tej strategii poparcie dla Grzegorza Brauna jest rekordowe, a dwie Konfederacje razem wzięte mają już poparcie większe niż PiS, żeby uniknąć dyskusji na temat ograniczonych sukcesów tejże strategii, próbują sztucznie wywołać spór, który może zaszkodzić naszej formacji - powiedział Marcin Horała w „Graffiti” Polsat News.
08:04
Domański podaje kwotę:
Powinniśmy liczyć, ile rocznie prezydent swoimi wetami ujmuje z dochodów budżetu państwa
- To, co mnie bardzo martwi, to to, że prezydent wetuje kolejne ustawy, dzięki którym wzmacnialibyśmy finanse państwa - powiedział Andrzej Domański w rozmowie z Agatą Adamek w "Jeden na jeden" TVN24.
- Przypomnę, zawetował ustawy, dzięki którym wzmacnialibyśmy finanse Narodowego Funduszu Zdrowia, chociażby podwyżka akcyzy na alkohol, niedawno zawetował działania uszczelniające na rynku budowlanym, związane z obrotem betonem, to ponad miliard złotych, które mogło wpaść do budżetu państwa, a nie wpadnie - kontynuował.
- Co najmniej 5-6 miliardów złotych - mówił dalej, pytany, ile w sumie kosztują weta prezydenta.
- Tak naprawdę powinniśmy liczyć, ile rocznie prezydent swoimi wetami ujmuje z dochodów budżetu państwa - dodał.
- To jest bardzo ostrożny szacunek - zaznaczył, dopytywany, czy to jest 5 miliardów.
08:02
Horała:
Dobrze znam statut PiS. Nie ma tam punktu, że budowanie propozycji programowych, przyciąganie nowych środowisk jest sprzeczne z celami PiS-u
- Ja 22 lata temu, przystępując do Prawa i Sprawiedliwości, podpisując deklarację członkowską, podpisałem się pod tym, że będę przestrzegał statutu partii. Dosyć dobrze znam ten statut. Nie ma tam punktu, który by mówił, że budowanie propozycji programowych, przyciąganie nowych środowisk, właśnie praca nad tym wielkim celem jest sprzeczna z celami PiS-u. Wręcz przeciwnie - to jest cel PiS-u - powiedział Marcin Horała w rozmowie z Marcinem Fijołkiem w „Graffiti” Polsat News.
07:00
O 8:30 w Sejmie odbędzie się konferencja prasowa PSL z udziałem szefa klubu Krzysztofa Paszyka, marszałka seniora Marka Sawickiego oraz parlamentarzystów. Tematem będzie nowelizacja ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Sejm wznowi obrady o 9:00 - to ostatni dzień obrad. O tej godzinie rozpocznie się 1,5-godzinny blok głosowań, w trakcie którego dojdzie do próby powołania Rzecznika Praw Obywatelskich, a także prezesa Instytutu Pamięci Narodowej.
O 10:30 Sejm wysłucha informacji o działalności Krajowej Rady Sądownictwa w 2025 roku.
Także o 10:30 - bezpośrednio po głosowaniach - w Sejmie odbędzie się konferencja prasowa klubu KO z udziałem Aleksandry Gajewskiej, Moniki Rosy i Pawła Bliźniuka. Temat: #ŻłobekNaNowo. Lepszy start - większe bezpieczeństwo najmłodszych.
polecane
Gorący temat
Wyraz pogardy wobec ludzi i ich prawa do szczęścia i normalnego życia
- Tusk komentuje weto
Gorący temat
Paramałżeńska instytucja wyposażona w uprawnienia zbliżone do małżeństwa
- Szefernaker odpowiada Kosiniakowi-Kamyszowi
Gorący temat
Gorący temat
Takie omówienia to nowa, dobra jakość w komunikacji społecznej na najwyższym szczeblu
- Bosak o nagraniu Nawrockiego
Gorący temat