Przypomniał wszystkim dlaczego w czerwcu głosowali na Nawrockiego
- Morawiecki o wywiadzie Trzaskowskiego
Gorący temat
13.01.2026
07:00
Prezydent Karol Nawrocki kontynuuje wizytę w Wielkiej Brytanii. O 12:15 czasu polskiego głowę państwa powita premier Wielkiej Brytanii, a o 12:17 rozpocznie się spotkanie na Downing Street.
O 12:35 odbędzie się spotkanie plenarne pod przewodnictwem prezydenta RP i premiera Wielkiej Brytanii, a na 13:00 zaplanowano wypowiedź dla polskich mediów.
Z kolei na 14:05 zaplanowano ceremonię złożenia przez prezydenta wieńca pod Polish Air Force Memorial.
O 19:30 w Belwederze Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Karol Nawrocki weźmie udział w spotkaniu świąteczno–noworocznym z Swiatłaną Cichanouską oraz przedstawicielami społeczności białoruskiej.
Marszałek Sejmu w Niemczech
Marszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty kontynuuje wizytę w Niemczech, gdzie o 11:25 spotka się z przewodniczącą niemieckiego Bundestagu Julią Klöckner.
Na 12:20 zaplanowano złożenie wieńca przy pomniku poświęconym polskim ofiarom nazizmu i ofiarom niemieckiej okupacji i terroru w Polsce w latach 1939-1945.
O 17:00 Czarzasty spotka się z ministrem obrony RFN Borisem Pistoriusem, a na 18:00 zaplanowano briefing prasowy marszałka.
08:22
Szłapka o unieważnionych wyborach:
Cieszę się, że nie jestem rzecznikiem Polski 2050. Nie wiem co bym dziś powiedział
- Specjalnie później spać szedłem, żeby poczekać na te wyniki [wyborów w Polsce 2050] - powiedział Adam Szłapka w rozmowie z Mariuszem Piekarskim w „Gościu poranka” TVP Info.
- Bardzo się cieszę, że nie jestem ani rzecznikiem, ani członkiem Polski 2050, bo szczerze mówiąc nie wiem co bym powiedział dzisiaj panu tutaj - stwierdził.
- Ja nie jestem w stanie tego wytłumaczyć i się cieszę, że nie muszę - dodał.
08:36
Szłapka o azylu dla Ziobry:
Mam mdłości
- To on [Zbigniew Ziobro] mówił: uczciwi nie mają się czego bać. […] Myślę, że to pokazało, że to on jest miękiszonem i fujarą, bo to jego już nie bronią politycy PiS, bo się wstydzą i to on uciekł pod skrzydła obcego państwa - powiedział Adam Szłapka w „Gościu poranka” TVP Info.
- Jest na garnuszku obcego państwa i to jedynego lidera europejskiego, któremu się zdarza jeździć do Moskwy na rozmowy i jedynego państwa europejskiego, gdzie tak zaawansowana jest procedura łamania praworządności. Dlaczego on nie pojechał do Portugalii, nie poprosił o azyl, albo do Luksemburga, albo do Francji? - wskazał.
- Mam mdłości, szczerze mówiąc, jak myślę sobie o tym, że były minister sprawiedliwości ucieka przed polskim wymiarem sprawiedliwości do państwa, które ma w wielu sprawach podobne zdanie, jak przywódca Rosji czy Białorusi. Po prostu uważam, że zachowanie Zbigniewa Ziobry jest obrzydliwe - ocenił.
08:46
- Pana zdaniem to kompromitacja? - spytał Mariusz Piekarski w „Gościu poranka” TVP Info, odnosząc się do sytuacji z unieważnionymi wyborami w Polsce 2050.
- Myślę, że mam podobne zdanie jak pan redaktor w tej sprawie - odparł Adam Szłapka.
- Ja swoje zdanie zachowam, natomiast wydaje się, że to jest mało poważne po prostu - odparł prowadzący.
- No nie jest to najpoważniejsza sytuacja z jaką mamy do czynienia w ostatnim czasie - skomentował rzecznik rządu.
08:47
Kierwiński:
Oczywiście, że się nie podam do dymisji
- Oczywiście, że się nie podam do dymisji, PiS regularnie domaga się mojej dymisji, dlatego im głośniej oni krzyczą, że chcą mojej dymisji, tym ja jestem bardziej przekonany, że robię dobrą robotę. Czyszczę ten bałagan w MSWiA, który zostawił pan Kamiński, pan Wąsik - powiedział Marcin Kierwiński w rozmowie z Renatą Grochal w Trójce.
08:51
- Sprawa pana komendanta SOP-u zostanie rozwiązana bardzo, bardzo szybko [...] kończą się kontrole [...] jak te kontrole się zakończą, jak będą wnioski [...] wtedy będą podejmowane decyzje - powiedział Marcin Kierwiński w Trójce.
- SOP jest taką formacją, która podlega ministrowi spraw wewnętrznych i administracji, w której komendanta powołuje premier na wniosek ministra spraw wewnętrznych i administracji, ale jest to jedyna służba z tych podległych MSWiA, gdzie zgodę, podkreślam, na to ustawowo musi wyrazić pan prezydent. Więc to też będzie wymagało rozmowy z Pałacem Prezydenckim, z panem prezydentem - kontynuował.
- Na pewno od strony zarządczej są takie rzeczy, które moim zdaniem wymagają poprawy i dokładne wyniki kontroli, które zresztą pierwszy te wyniki już przeglądałem [...] muszą budzić mój niepokój, dlatego będą decyzje personalne - mówił dalej.
- Proszę o chwilę cierpliwości, tak jak mówiłem, to jeszcze wymaga przynajmniej formalnej rozmowy z Pałacem Prezydenckim, który musi, pan prezydent musi na ew. odwołanie wyrazić zgodę, jak nie wyrazi pan prezydent zgody [...] mamy inne scenariusze w tym zakresie - dodał, pytany, czy szef SOP-u będzie odwołany.
09:00
Kierwiński:
Może być tak, że następny przystanek Ziobry to będzie powrót do Polski, albo Mińsk lub Moskwa
- Nie - powiedział Marcin Kierwiński w Trójce, pytany, czy był zaskoczony azylem dla Ziobry.
- Przecież to była naturalna kolej rzeczy, Ziobro boi się odpowiadać przed polskim wymiarem sprawiedliwości, ucieka na Węgry, Węgry orbanowskie, Orban przyjaciel Putina zrobi wszystko to, żeby polskiemu rządowi zaszkodzić, żeby zaszkodzić Polsce tak naprawdę - kontynuował, pytany, dlaczego.
- Na Węgrzech są w kwietniu [...] wybory, może być tak, że już następny przystanek Ziobry to albo będzie powrót do Polski, albo Mińsk, albo Moskwa. Bo ja nie mam wątpliwości, że na Węgrzech władza się zmieni - mówił dalej.
09:10
Ćwik o unieważnieniu wyborów w Polsce 2050:
Nie wygląda to dobrze
- Ja na chwilę obecną wiem to, co wszyscy mogliśmy przeczytać w komunikacie z naszej komisji wyborczej, że z powodu jakichś problemów musieliśmy unieważnić głosowanie w drugiej turze na przewodniczącą partii - powiedział Sławomir Ćwik w rozmowie z Rochem Kowalskim w „24 pytaniach” Polskiego Radia 24.
- W sytuacji, jeżeli były jakiekolwiek wątpliwości, jakiekolwiek problemy, jedynym co można było zrobić, to było unieważnienie wyborów, aby nie stwarzać jakichkolwiek domysłów co do nieprawidłowości i po prostu te wybory będziemy musieli powtórzyć, jeszcze raz przeprowadzić. To oczywiście nie zmienia nic w procedurze wyborczej. Nasi członkowie po prostu jeszcze raz zagłosują - stwierdził poseł Polski 2050.
- Oczywiście, że to nie jest pozytywna informacja dla nas i nie wygląda to dobrze wizerunkowo. Natomiast są oczywiście większe problemy, ale to nas nie tłumaczy, że te wybory nie zostały przeprowadzone dobrze - dodał.
09:12
Ziobro:
Tchórzami są ci, którzy łamią zasady gry fair play
- Tchórzami są ci, którzy łamią zasady gry fair play, które określane są w polskich kodeksach karnych i metodami przestępczymi usiłują zrealizować zemstę na mnie, organizując nagonkę i polowanie. To nie jest żadna odwaga z ich strony, to po prostu bandytyzm, wykorzystanie siły i przemocy, którą posiadają w tej chwili w swoich rękach. Moją rolą jest właśnie odważnie temu stawiać czoła i mądrze, w taki sposób, aby uniemożliwić im realizację tego scenariusza - stwierdził Zbigniew Ziobro w RMF FM.
09:13
Ziobro:
Stan wojenny w Polsce nie pozwalałby tej władzy na przejęcie nielegalne prokuratury
- Nie nie, po pierwsze, to działanie kryminalne w stosunku do mnie wymierzone zostało mi za granicą, więc ja nie wróciłem, tak jak wielu nie wróciło w czasie stanu wojennego na przykład - stwierdził Zbigniew Ziobro w RMF FM.
- To się pan myli, bo nawet w stanie wojennym, gdy był formalnie wprowadzony, oni nie mogliby robić to, co robią, nie mogliby nielegalnie przejąć prokuratury i wykorzystywać ją do tego, aby umorzyć sprawy złodziei, kryminalistów ich w szeregu, takich jak Giertych - mówił dalej.
- Twierdzę, że stan wojenny w Polsce nie pozwalałby tej władzy na przejęcie nielegalne prokuratury, mediów, na torpedowanie pracy TK. Mówię, że jest tak, gdyby formalnie dzisiaj w Polsce wprowadzić stan wojenny, oby tak się nie stało, żaden rząd nie mógłby zrobić tego, co robi rząd Donalda Tuska - zaznaczył.
09:13
Ziobro o rządzących:
Mamy dzisiaj do czynienia z szajką kryminalną
- Wszystko, co robiłem, działo się na podstawie prawa i ustaw, które uchwalał parlament i podpisał prezydent. Oni nie zmieniają ustaw, łamią ustawy i wprowadzają swoich ludzi, popełniają przestępstwa. Mamy dzisiaj do czynienia z szajką kryminalną - stwierdził Zbigniew Ziobro w RMF FM.
09:13
Kierwiński o tym, co dalej w sprawie Ziobry:
Jeżeli zapadnie taka decyzja sądu, będzie poszukiwany jako zbieg
- Zobaczymy, czy ten dokument będzie skuteczny - powiedział Marcin Kierwiński w Trójce, pytany, czy Ziobro zaszachował sąd i co sąd może zrobić, gdy Ziobro dostanie dokument umożliwiający przemieszczanie się po Europie.
- Jeżeli zapadnie taka decyzja sądu aresztowego, pan Ziobro będzie poszukiwany, poszukiwany jako zbieg, osoba, która powinna siedzieć w areszcie, a uciekł i będziemy starali się od instytucji międzynarodowych egzekwować nasze prawa jako Polska - kontynuował.
09:14
Ziobro o Orbanie:
Sprzeciwił się bezprawiu i niszczeniu opozycji w Polsce
- Jestem bardzo wdzięczny premierowi Orbanowi za to, że podjął odważną decyzję, narażając się i walcząc i po raz kolejny pokazując zasady i charakter. Sprzeciwił się regularnemu bezprawiu i łamaniu prawa i niszczeniu opozycji w Polsce - stwierdził Zbigniew Ziobro w RMF FM.
09:14
Ćwik o wyborach w Polsce 2050:
Nie wiemy, czy był błąd ludzki, czy atak z zewnątrz
- Oczywiście nie wiemy jeszcze dokładnie co się stało. Nie zakładam, żeby tutaj był problem, jeśli chodzi o stronę z której korzystaliśmy. […] Firma, która jest dostawcą tego rozwiązania, jest to polska firma informatyczna, która naprawdę to rozwiązanie ma bardzo dobre. Nie wiemy więc, czy tutaj był jakiś problem błędu ludzkiego, czy też - biorę też pod uwagę - atak z zewnątrz. Też nie byłbym zaskoczony i to wymaga po prostu sprawdzenia - powiedział Sławomir Ćwik w „24 pytaniach” Polskiego Radia 24.
09:14
Ziobro:
Nie zamierzam rezygnować z mandatu poselskiego
- Nie zamierzam [rezygnować z mandatu poselskiego]. Dlatego że ja nie znalazłem się na Węgrzech dobrowolnie, znaczy znalazłem się dobrowolnie, bo ja wbrew kłamstwom, nie uciekłem, w sensie nie wyjechałem - stwierdził Zbigniew Ziobro w RMF FM.
- Otóż zostałem zaproszony na Węgry wtedy, kiedy nie wiedziałem, że ta grupa przestępcza podejmie w stosunku do mnie tego rodzaju działania. Byłem tutaj na konferencji prasowej, wtedy dowiedziałem się, że podejmują wobec mnie nielegalne, kryminalne działania, wymyślone zarzuty - mówił dalej.
09:19
Ćwik o powtórzeniu wyborów w Polsce 2050:
Perspektywa kilku dni
- Teraz oczywiście, żeby ten proces wyborczy przebiegał zgodnie z naszym statutem, musi się zebrać Rada Krajowa. Zakładam, że będzie to w najszybszym możliwym terminie. I Rada Krajowa musi podjąć uchwałę w sprawie powtórzenia drugiej tury wyboru przewodniczącej - powiedział Sławomir Ćwik w „24 pytaniach” Polskiego Radia 24.
- Myślę, że to jest perspektywa kilku dni. Także jeszcze przez kilka dni będziemy mówili o wyborach przewodniczącej w Polsce 2050. Ten temat ostatnimi czasy był dosyć nośny. Mnie to też cieszy, bo możemy przedstawiać nasze pomysły - stwierdził.
09:23
Ziobro zapowiada kanał na YouTube:
Będę robił wszystko, żeby doprowadzić do upadku tego rządu
- CIężko pracował [będę w Budapeszcie], spotykał się regularnie z dziennikarzami, z mediami. Uruchomię też swój kanał na YouTube, by mówić prawdę i pokazywać kłamstwa tej władzy. Będę robił wszystko, żeby doprowadzić do upadku tego rządu - stwierdził Zbigniew Ziobro w RMF FM
09:56
- Tak jak zapowiedziałem pozew przeciw niejakiej Wojciechowskiej van Heukelom złożony. Odpowie za swoje prymitywne i kłamliwe wypowiedzi. Ciekawe czy sama zrzeknie się immunitetu czy Sejm jak wszystkim PiSowskim „bohaterom” będzie musiał go uchylić - napisał Marcin Kierwiński w social media.
Tak jak zapowiedziałem pozew przeciw niejakiej Wojciechowskiej van Heukelom złożony. Odpowie za swoje prymitywne i kłamliwe wypowiedzi. Ciekawe czy sama zrzeknie się immunitetu czy Sejm jak wszystkim PiSowskim „bohaterom” będzie musiał go uchylić.
— Marcin Kierwiński (@MKierwinski) January 13, 2026
10:09
- Zatrzymaj się i pomyśl. Czy normalna Polska to taka, w której rolnicy muszą walczyć o przetrwanie? - mówi lektor w spocie opublikowanym przez Mateusza Morawieckiego.
- Czy to normalne, że wizyta twojej babci lub mamy u lekarza jest odkładana na kolejny rok? Czy nie przeraża cię fakt, że finanse państwa są w tragicznym stanie? Czy nie smuci cię to, że premier, zamiast rządzić, błaznuje na TikToku? Czy nie martwią cię kolejne podwyżki rachunków oraz fakt, że młodzi mają duże problemy na rynku pracy? - pyta dalej.
- Pytań jest coraz więcej. Wspólnie musimy to zmienić. Czas na normalną Polskę - stwierdza na koniec.
Polska może wyglądać inaczej.
— Mateusz Morawiecki (@MorawieckiM) January 13, 2026
Normalna Polska. Już wkrótce dla Was. pic.twitter.com/fykhwCllAK
12:41
Kancelaria Prezydenta przedstawia projekt ws. górników:
Poszerza pakiet ochronny
– Kancelaria Prezydenta RP zgodnie z obietnicą złoży swoją nowelizację, która poszerza pakiet ochronny nad górnikami z kopalni prywatnych, którzy w razie likwidacji zakładu mają być objęci ochroną. To są takie same rozwiązania, jak w przypadku zakładów państwowych, spółek skarbu państwa, czyli urlopy górnicze, odprawy bądź alokacja - powiedział minister Karol Rabenda.
Podczas briefingu prasowego ministrowie KPRP przedstawili założenia prezydenckiej nowelizacji ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego
Ministrowie zapowiedzieli, że prezydencki projekt nowelizacji ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego zostanie dziś złożony do marszałka Sejmu.
13:19
Nawrocki po spotkaniu z premierem Wielkiej Brytanii:
Zwróciłem się, aby nie zapomniał o Polsce w przyszłym roku
- Jesteśmy po spotkaniu z premierem Starmerem. Było to spotkanie, które wśród oczywiście szerokiej agendy spraw skupiało się przede wszystkim na kwestiach bezpieczeństwa, ale także ekonomicznych. W czasie naszej dyskusji rozmawialiśmy o współpracy militarnej, wojskowej, pomiędzy Polską a Zjednoczonym Królestwem. Jak wiemy, przebywa w Polsce ponad 100 żołnierzy brytyjskich. Wielka Brytania także wykazała solidarność po ataku dronów na granice polskie we wrześniu zeszłego roku - stwierdził prezydent Karol Nawrocki na briefingu w Londynie.
- To było przedmiotem naszej dyskusji. Dyskutowaliśmy też o współpracy polskiego przemysłu zbrojeniowego z przemysłem zbrojeniowym Zjednoczonego Królestwa. Oba te przemysły i firmy budują dzisiaj potencjał obronny także RP, szczególnie w ramach programu, projektu Miecznik, w budowaniu Fregat, ale także systemu obrony powietrznej - mówił dalej.
- Także zwróciłem się do pana premiera, aby rozpoznał ten wielki sukces gospodarczy Polaków po 1989 roku i nie zapomniał o Polsce w przyszłym roku, gdy G20 będzie organizowane przez Wielką Brytanię - zaznaczył prezydent RP.
13:24
Bosak odpowiada na słowa Kaczyńskiego:
Ani ataki, ani pochlebstwa nie zdołają nas podzielić
"Wczoraj w Węgrowie Jarosław Kaczyński w swoim wystąpieniu nie tylko wspomniał pozytywnie o mnie, ale mówił też o różnicach w Konfederacji, poddając krytyce faktyczne i domniemane elementy naszego programu, a także atakując naszych kolegów z Nowej Nadziei" - napisał na X Krzysztof Bosak.
"Warto wobec tego podkreślić, że ani ataki ani pochlebstwa nie zdołają nas podzielić i zatrzymać. Konfederacja jest formacją narodową, organizującą zwykłych Polaków w obronie ich praw, wolności i własności. Narodowcy, konserwatywni wolnościowcy i zwykli polscy patrioci połączyli w naszej partii siły by bronić niepodległości i suwerennego bytu państwa polskiego. Ta suwerenność przez ostatnie dekady była metodycznie umniejszana przez wszystkie partie, poza nami" - kontynuował w swoim wpisie.
"Są między nami różnice, jak w każdym środowisku, ale nie damy się rozgrywać z zewnątrz. Nasza jedność i zdolność do współpracy są tym co daje nadzieję naszym wyborcom. Będziemy dalej, skutecznie iść tą drogą. Z korzyścią dla Polski, która potrzebuje oczyszczenia i odnowy politycznej" - zaznaczył.
12 stycznia Jarosław Kaczyński opisał Krzysztofa Bosaka słowami: "młody, dobrze bardzo się zapowiadający polityk".
Wczoraj w Węgrowie Jarosław Kaczyński w swoim wystąpieniu nie tylko wspomniał pozytywnie o mnie, ale mówił też o różnicach w Konfederacji, poddając krytyce faktyczne i domniemane elementy naszego programu, a także atakując naszych kolegów z Nowej Nadziei.
— Krzysztof Bosak 🇵🇱 (@krzysztofbosak) January 13, 2026
Warto wobec tego…
13:26
Nawrocki pytany o Grenlandię:
Liczę, że ta sprawa rozwiąże się na drodze dyplomatycznej
- Wszyscy zdajemy sobie sprawę ze strategicznego znaczenia Grenlandii. Liczę, że ta sprawa rozwiąże się na drodze dyplomatycznej pomiędzy prezydentem USA a panią premier Danii. Oczywiście jeżeli spojrzymy na sprawę Grenlandii w sposób strategiczny, geopolityczny i uzmysłowimy sobie wielkie zagrożenie płynące ze strony Federacji Rosyjskiej, z jednej strony, a z drugiej strony rywalizacji ekonomicznej i gospodarczej, ze strony Chin, to zobaczymy że Grenlandia jest bardzo ważnym, strategicznym miejscem i wymaga poszerzonej dyskusji oczywiście w rygorach partnerstwa - stwierdził prezydent Karol Nawrocki na briefingu w Londynie.
13:30
Nawrocki w Londynie:
Mam dużo żalu do rządu i ministra finansów, że tak zaniedbał kwestie budżetowe
- Stan polskich finansów publicznych jest dzisiaj w nie takim stanie, jak wypadałoby go przygotować państwu, które jest w G20. Z jednej strony mówimy o wielkich sukcesach gospodarczych przez 35 lat, ponad 35 lat, a z drugiej strony widzimy budżet i stan finansów publicznych państwa polskiego, który budzi głębokie zastrzeżenia nie tylko prezydenta Polski, ale obywateli - stwierdził prezydent Karol Nawrocki na briefingu w Londynie.
- Właściwie stan polskiego budżetu jest źródłem wszystkich tych problemów, o które pyta pan redaktor, więc mam wiele zastrzeżeń do polskiego budżetu i do rozdysponowania polskich środków na przyszły rok i dużo żalu do polskiego rządu i ministra finansów, że tak zaniedbał kwestie budżetowe państwa polskiego i że nie mamy właściwie czym dzielić - mówił dalej.
13:31
Nawrocki o budżecie:
Dopuszczam każdą możliwość
- Moja decyzja co do podpisania budżetu albo skierowania do TK zapadnie w odpowiednich terminach. Nie wiem co zrobię, dopuszczam każdą możliwość na dzień dzisiejszy. Mam dużo uwag do polskiego budżetu i pracy rządu w zakresie finansów publicznych. Zachowam się oczywiście w sposób rozsądny, w taki sposób, aby polska gospodarka i RP mogła funkcjonować - stwierdził prezydent Karol Nawrocki na briefingu w Londynie.
13:33
Nawrocki o azylu dla Ziobry:
Państwo węgierskie ma prawo podjąć taką decyzję
- Jeśli chodzi o kwestie azylu, to myślę, że to bardziej pytanie do premiera Orbana. Taką decyzję podjęło państwo węgierskie, ma prawo ją podjąć i taka decyzja zapadła - stwierdził prezydent Karol Nawrocki na briefingu w Londynie.
13:33
Hołownia:
Mamy 700-800 osób uprawnionych do głosowania. Odnotowano ponad 20 tysięcy prób wejścia do systemu
- Faktem stało się, że ten proces został zakłócony, sprawdziliśmy to, mam na to tez już, że tak powiem do wglądu dokumenty, że biuro partii dopełniło wszystkich formalności. Została zakupiona odpowiednia ilość slotów na ankiety, które miały zostać wysłane w tym procesie. Jak państwo wiecie, mamy tam 700 czy 800 osób uprawnionych do głosowania, w tych wyborach - powiedział Szymon Hołownia podczas rozmowy z dziennikarzami w Sejmie.
- Tych slotów zostało zakupionych tysiąc, więc powinny móc z naddatkiem obsłużyć tę sytuację, tak jak to bywało wcześniej, natomiast odnotowano w systemie ponad 20 tysięcy prób wejść do systemu, udzielenia odpowiedzi i w tej chwili firma, która jest dostawcą tego rozwiązaniu, sprawdza jak to się stało, kto za tym stoi czy to jest atak typu DDoS, czy to jest atak jakiegoś innego rodzaju, ponieważ na stole leży też wiarygodność firmy - mówił dalej Szymon Hołownia.
13:35
Nawrocki odcina się od Ziobry:
Nie opuściłbym RP, nawet w obliczu łamania systemu praworządności przez rządzących
- Jeśli pan redaktor chce mnie spytać, czy ja bym RP, nawet w obliczu łamania polskiego systemu praworządności przez obecnie rządzących, bym opuścił? Nie opuściłbym, bo jestem historykiem i wiem, że polski system był łamany także przez komunistów po 1945 roku, ale są tacy, którzy nie mogąc liczyć na sprawiedliwy proces, Polskę opuszczają, a rządy innych państw podejmują decyzję o tym, czy przyznać im azyl czy nie - stwierdził prezydent Karol Nawrocki na briefingu w Londynie.
13:37
Hołownia:
Jeśli okaże się, że to ingerencja zewnętrzna, to powinniśmy poprosić służby państwowe, żeby to zweryfikowały
- Jeżeli okaże się natomiast, że jest to jakiegoś rodzaju ingerencja zewnętrzna, która budzi jeszcze jakieś dalsze podejrzenia, to uważam, takie jest moje zdanie, nie konsultowałem tego jeszcze z władzami ugrupowania, powinniśmy być może poprosić służby państwowe o to, żeby to zweryfikowały, bo jeżeli w jednej z partii budującej dzisiaj koalicję rządową zdarzają się w czasie bardzo ważnego wrażliwego procesu wyborczego tego typu rzeczy, no to musimy wiedzieć, co się wydarzyło, żeby uniknąć tego w przyszłości - powiedział Szymon Hołownia podczas rozmowy z dziennikarzami w Sejmie.
13:38
Hołownia o możliwych scenariuszach:
Powtórzenie drugiej tury głosowania albo powtórzenie całych wyborów
- Ja dzisiaj jako przewodniczący, bo mam takie prawo, zwołałem Radę Krajową na pierwszy możliwy termin, czyli najwyższą władzę partii. Ten termin to piątek. Rada Krajowa wtedy w formule zdalnej się odbędzie i zdecyduje co dalej, są dwie opcje w mojej ocenie, ale w tej chwili zamawiamy też opinie prawne, które mają nam pomóc nie mieć żadnych wątpliwości co do tego. W piątek ta decyzja z mojej strony musi być. W mojej ocenie scenariusze są dwa, ale to jest moja ocena - powiedział Szymon Hołownia podczas rozmowy z dziennikarzami w Sejmie.
- Powtórzenie drugiej tury głosowania albo powtórzenie całych wyborów, o tym zdecyduje Rada Krajowa, który scenariusz wybrać - mówił dalej Szymon Hołownia.
13:39
Hołownia wystartuje na lidera Polski 2050?:
Nie podjąłem jeszcze tej decyzji
- Nie wiem, nie podjąłem jeszcze tej decyzji, tak samo, jak nie podjąłem jeszcze decyzji na temat tego, co będzie z głosowaniem w drugiej turze. Ja mam naprawdę wielką ogromną sympatię do obu kandydatek i do tego, jak ich droga wyglądała. W pierwszej turze głosowałem na inną, w drugiej na inną - powiedział Szymon Hołownia podczas rozmowy z dziennikarzami w Sejmie.
- Nie ma argumentu żebym startował, ponieważ nie ma decyzji o starcie. Nie rozważam. Polska 2050 jest projektem do którego zaprosiłem wspaniałych ludzi i który jest bardzo głęboko w moim sercu i któremu poświęciłem wiele lat życia, mnóstwo wysiłku i ja bardzo w niego wierzę. Jeżeli się okaże, że to będzie rozwiązanie, które ma pomóc Polsce 2050 to ja się od żadnego rozwiązania uchylał nie będę - mówił dalej Szymon Hołownia.
13:48
- Jestem wśród nich [osób, które wyszły z grupy Polski 2050 na Signalu], tak wyszedłem z tej grupy dlatego, że nie podobał mi się ton dyskusji, który się na niej odbywał - powiedział Szymon Hołownia podczas rozmowy z dziennikarzami w Sejmie.
13:59
- Mam bardzo ambiwalentne odczucia co do niektórych działań podejmowanych przez Ryszarda Petru i mam nadzieję [...] że po wyborach, które przeprowadzimy, będzie czas na rozmowę o tym, czy rzeczywiście odnajduje się w pełni, mówię to jako przewodniczący Polski 2050, w naszej partii - powiedział Szymon Hołownia podczas rozmowy z dziennikarzami w Sejmie, pytany, czy Ryszard Petru jest wartością, czy balastem dla Polski 2050.
- Jak porozmawiam z Ryszardem Petru, to będę o tym wiedział - kontynuował, dopytany o swój punkt widzenia.
14:05
Hołownia o Ziobrze:
Jaki kościół, taki męczennik
- Powinien dzisiaj tutaj wybrany przez polskich obywateli być w polskim Sejmie i im służyć, a nie siedzieć na Węgrzech. On został wybrany przez polskich obywateli. Ja oczekuję, że jeżeli on chce siedzieć na Węgrzech, a nie w Sejmie na Wiejskiej, to niech się zrzeknie mandatu - powiedział Szymon Hołownia w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie.
- Siedząc na ciepłym, orbanowym garnuszku, stroić się w szatki tych, którzy przelewali krew za Polskę, którzy ginęli w UB-owskich katowniach, którzy naprawdę dla tej ojczyzny coś ryzykowali, to już trzeba naprawdę, że tak powiem, komuś tu peron odjechał, przynajmniej retoryczny - kontynuował.
- Rozumiem, że pan Ziobro znajduje się w trudnej sytuacji, natomiast jedyną metodą przecięcia tego i wyjścia z tej sytuacji jest jak najszybsze skonfrontowanie swojej wersji wydarzeń z polskim wymiarem sprawiedliwości - mówił dalej.
- On bardzo chciałby być męczennikiem, tylko co mogę powiedzieć, jaki kościół, taki męczennik - dodał.
14:14
Kaczyński na konferencji:
Głos na Brauna to w gruncie rzeczy głos na Tuska
- Tak, rzeczywiście uważamy, że jest taka potrzeba, ale wczoraj przecież rozwijałem tę myśl. Mówiłem wyraźnie, że z całą pewnością nie może wchodzić do tego zjednoczenia, tak to nazwijmy, formacja pana Brauna. Ona jest jakby poza granicą tego, co jest akceptowalne w naszej cywilizacji, cywilizacji do której także my, Polacy należymy, więc to z góry nie, ale to nie oznacza, że nie będziemy przekonywali tych, którzy w tej chwili popierają tę formację do tego, żeby zmienili zdanie, żeby nie marnowali głosu, żeby nie popierali w istocie Tuska, bo głos na Brauna to w gruncie rzeczy w tej chwili głos na Tuska - stwierdził Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej.
14:17
Kaczyński o Bosaku:
Jesteśmy gotowi rozmawiać
- Mówiłem o kłopotach, jeżeli chodzi o Nową Nadzieję, no bo Darwinizm społeczny tego ugrupowania jest czymś, co jest nie tylko dla nas nie do przyjęcia, tylko to co jest absurdem w polskich warunkach. Natomiast jeżeli chodzi o formację narodową, zwykle tą osobą najbardziej reprezentatywną jest pan marszałek Bosak, to tutaj oczywiście jesteśmy gotowi rozmawiać - stwierdził Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej.
14:17
- Myśmy spotkali się dzisiaj w pewnej bardzo konkretnej sprawie, bardzo konkretnej, jednocześnie bardzo ważnej. Chodzi o port Haller, o plan zbudowania nieopodal Gdańska nowego portu, który byłby jednak częścią całego tego zespołu Gdynia, Gdańsk i właśnie ten nowy port. Portu, który będzie umiejscowiony w takim miejscu, które jest wyjątkowo sprzyjające, bo tam i tak musi powstać port związany z budową elektrowni atomowej, jednocześnie to jest miejsce dobrze skomunikowane, miejsce, gdzie będzie można przeprowadzić tę budowę szybko, łatwo i to będzie port nastawiony na pewnego typu ładuknki - powiedział Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej.
14:21
Kaczyński komentuje azyl dla Ziobry:
Nie może liczyć na sprawiedliwy proces
- Zupełnie nie przeszkadza [PiS-owi azyl Zbigniewa Ziobry]. To zupełnie oczywiste, chyba że ktoś nie chce w pewne rzeczy wierzyć, wierzy propagandzie, której poziom jest nie gorszy jeżeli chodzi o kłamstwo, niż w okresie stalinowskim, w Polsce po prostu pan Ziobro, pan minister nie może liczyć na sprawiedliwy proces i to jest poza jakąkolwiek dyskusją - stwierdził Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej.
- Wszystkie te zmiany, które ostatnio przeprowadzano, w wymiarze sprawiedliwości, i to za obydwu ministrów, oczywiście one zostały zradykalizowane przez obecnego ministra, prowadzą do tego, że sądownictwo już nie jest sadownictwem we właściwym tego słowa znaczeniu. Jest po prostu dodatkiem do władzy wykonawczej - mówił dalej.
14:24
Kaczyński o Ziobrze:
Aresztowanie prowadziłoby po prostu do jego przedwczesnej śmierci
- Dodatkowym elementem tu jest bardzo cieżko choroba. Jest oczywiste, że jego aresztowanie prowadziłoby po prostu do jego przedwczesnej śmierci, a to już jest, można powiedzieć, działanie, które być może może być nawet zakwalifikowane jako zabójstwo i ze szczególnym okrucieństwem. Tak że bardzo dobrze, że ten azyl został udzielony - stwierdził Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej.
14:55
Szłapka o postawie Ziobry:
Szczyt bezczelności
- Porównywanie siebie, któremu prokuratura chce postawić zarzut kierowania zorganizowaną grupą przestępczą, do opozycjonistów, którzy uciekali przed stanem wojennym, to jest już szczyt bezczelności - powiedział Adam Szłapka na konferencji prasowej.
- Wstydzą się go pisowcy, mówię o Ziobrze, nikt go już specjalnie nie broni, wszyscy wiedzą, że jest obciążeniem dla tego środowiska, jest powszechnie wyśmiewany także przez wyborców prawicowych, stał się pośmiewiskiem i brnie w tym kierunku - kontynuował.
- Wcale się nie dziwię, że jego koledzy partyjni czy z zaprzyjaźnionych redakcji już się go wypierają, nawet nie obrzydliwe, powiedziałbym, śmieszne - mówił dalej.
15:02
- To jest taki moment, kiedy muszę się ucieszyć z tego powodu, że nie jestem rzecznikiem Polski 2050 i nie muszę tego komentować, pozostawię te komentarze politykom Polski 2050 - powiedział Adam Szłapka na konferencji prasowej, pytany o "fiasko" wyborów w Polsce 2050 i o to, że Szymon Hołownia nie wyklucza startu w nich, gdyby zostały powtórzone razem z pierwszą turą.
15:10
Szłapka:
To kwestia raczej miesięcy najpóźniej i Ziobro stanie przed wymiarem sprawiedliwości
- Zbigniew Ziobro sam wybrał to. De facto publicznie przyznał się do winy, a po drugie jedynym miejscem, na którym może w jego mniemaniu bezpiecznie przebywać, to są Węgry. Duży, ale jednak ośrodek internowania - powiedział Adam Szłapka na konferencji prasowej.
- Taką sobie wybrał drogę, wstydzą się za to jego koledzy partyjni, ale myślę, że to jest kwestia raczej miesięcy najpóźniej i Zbigniew Ziobro stanie przed wymiarem sprawiedliwości - kontynuował.
- Pamiętajmy, że żadna władza nie jest wieczna, także ta w Budapeszcie - mówił dalej.
15:25
Cieszyński:
Udało mi się ustalić, dlaczego wywróciły się wybory w Polsce 2050
- Polska 2050 to partia-mem. Udało mi się ustalić, dlaczego wywróciły się ich wybory. Otóż w rejestrze umów na BIP jest umowa z firmą sixpoints - Jędrzej Koronowicz na 299 złotych netto miesięcznie. W tej cenie jest pakiet... 1000 głosów i stąd wtopa - napisał Janusz Cieszyński w social media.
Polska 2050 to partia-mem 🤡
— Janusz Cieszyński (@jciesz) January 13, 2026
Udało mi się ustalić, dlaczego wywróciły się ich wybory.
Otóż w rejestrze umów na BIP jest umowa z firmą sixpoints - Jędrzej Koronowicz na 299 złotych netto miesięcznie.
W tej cenie jest pakiet... 1000 głosów i stąd wtopa.
LOOOL 🤪 pic.twitter.com/H2rF0A8Hjx
17:15
Do Kancelarii Prezydenta RP wpłynęła dzisiaj ustawa budżetowa. Jest to jedyna ustawa, wobec której w myśl zapisów Konstytucji, nie przysługuje Prezydentowi RP prawo weta - poinformował Zbigniew Bogucki.
- Prezydent Karol Nawrocki zgodnie z prawem w ciągu 7 dni podejmie decyzję w sprawie budżetu. Prezydent RP może ustawę budżetową podpisać albo skierować ją do Trybunału Konstytucyjnego, po jej podpisaniu albo bez złożenia podpisu - zaznaczył.
Do Kancelarii Prezydenta RP wpłynęła dzisiaj ustawa budżetowa.
— Zbigniew Bogucki🇵🇱 (@BoguckiZbigniew) January 13, 2026
Jest to jedyna ustawa, wobec której w myśl zapisów Konstytucji, nie przysługuje Prezydentowi RP prawo weta.
Prezydent Karol Nawrocki zgodnie z prawem w ciągu 7 dni podejmie decyzję w sprawie budżetu. Prezydent RP…
17:42
Zarząd Polski 2050 publikuje oświadczenie:
Zewnętrzna próba ingerencji w proces wyborczy
"Polska 2050 Szymona Hołowni informuje, że z dużym prawdopodobieństwem, miejsce miała zewnętrzna próba ingerencji w wewnętrzny proces wyborczy partii. Jesteśmy ugrupowaniem współodpowiedzialnym za sprawowanie władzy w Polsce i nie możemy bagatelizować żadnych przesłanek wskazujących na możliwość naruszenia bezpieczeństwa tego procesu" - czytamy w oświadczeniu zarządu krajowego Polski 2050 Szymona Hołowni.
Zawiadomienie do prokuratury
"Zarząd Krajowy Polski 2050 Szymona Hołowni podjął decyzję o złożeniu zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa do prokuratury, a sprawę powinna zbadać Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego" - twierdzi zarząd partii.
"Istnieje duże prawdopodobieństwo wpływania z zewnątrz na proces wyborczy, co musi zostać jednoznacznie zweryfikowane przez właściwe instytucje. Warto zaznaczyć, że w procesie głosowania odnotowano znacznie większą liczbę oddanych głosów niż liczba członków partii uprawnionych do głosowania, co dodatkowo uzasadnia konieczność dokładnego wyjaśnienia sprawy" - zaznaczono w komunikacie.
"Jednocześnie chcemy podkreślić, że nie zgłaszamy żadnych zastrzeżeń do działań Krajowej Komisji Wyborczej, która zadziałała w sposób modelowy: szybko, odpowiedzialnie i zgodnie z procedurami, podejmując niezwłocznie decyzję o przerwaniu głosowania i unieważnieniu drugiej tury wyborów bez odczytu wyników" - przekazał zarząd Polski 2050.
"Rada Krajowa podejmie decyzję"
"Przewodniczący Szymon Hołownia podjął decyzję o zwołaniu Rady Krajowej na 16 stycznia 2026 r. (piątek), jest to najszybszy możliwy termin statutowy. Rada Krajowa podejmie decyzję, w jaki sposób proces wyborczy będzie prowadzony dalej: z jednej strony możliwie szybko, z drugiej w sposób w pełni bezpieczny dla organizacji i jej członków. Bezpieczeństwo i wiarygodność procesu są dla nas absolutnym priorytetem" - podkreślono w oświadczeniu.
"Polska 2050 Szymona Hołowni pozostaje wierna zasadom transparentności, odpowiedzialności i ochrony demokratycznych standardów – zarówno w państwie, jak i we własnych strukturach. Kampania wyborcza obudziła w naszym ugrupowaniu ogromną energię. Zrobimy wszystko, żeby została teraz właściwie wykorzystana dla odbudowy zaufania naszych wyborców i wzmocnienia naszej organizacji na arenie politycznej" - podsumowano.
Polska 2050 Szymona Hołowni informuje, że z dużym prawdopodobieństwem, miejsce miała zewnętrzna próba ingerencji w wewnętrzny proces wyborczy partii. Jesteśmy ugrupowaniem współodpowiedzialnym za sprawowanie władzy w Polsce i nie możemy bagatelizować żadnych przesłanek…
— Polska 2050 (@PL_2050) January 13, 2026
19:34
- Odbyły się wybory, bo rozumiem, że pan redaktor nawiązuje do tego faktu. Ja powiem szczerze, że nie widzę tutaj nic śmiesznego, a że memy krążą, takie mamy czasy, że wszystko jest bardzo łatwe. To też jest takie prawo opozycji, że się śmieją gdzie mogą - powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
19:39
Pełczyńska-Nałęcz:
Udział w głosowaniu wzięło 26 tysięcy osób na uprawnionych mniej niż 700
- Po głosowaniu, które w efekcie zostało w wyniku zablokowania systemu wstrzymane, już pod sam koniec tego głosowania okazało się, że udział w tym głosowaniu 26 tysięcy tak jakby wejść na uprawnionych mniej niż 700 osób - powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- Najprawdopodobniej, ja też bardzo ostrożnie szafuję takimi stwierdzeniami, które nie są do końca pewne, doszło do jakiejś próby ataku hakerskiego - mówiła dalej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.
19:47
Hennig-Kloska o wyborach w PL2050:
Mój pełnomocnik nie ma żadnych zastrzeżeń do prac komisji
- Mój pełnomocnik pracował w biurze partii razem z komisją wyborczą i nie ma żadnych zastrzeżeń do prac krajowej komisji wyborczej. System faktycznie w pewnym momencie przestał działać i kolejne osoby nie mogły oddać swojego głosu - powiedziała Paulina Hennig-Kloska w rozmowie z Anitą Werner w "Faktach po Faktach" TVN24.
- Dzisiaj wyjaśnienia złożone, które ja otrzymałam od pracowników biura, faktycznie wskazują na to, że mogło dojść do jakiejś interwencji z zewnątrz, która zakłóciła te wybory [...]. Z tych informacji, które ja posiadam, oddano dużo więcej głosów, niż mamy członków, którzy mają prawo głosu - kontynuowała.
- Spoza partii, raczej z zewnątrz, czyli spoza partii - mówiła dalej, pytana, czy to ingerencja z zewnątrz, czyli zza granicy, czy spoza partii.
19:54
Hennig-Kloska:
Nie widzę podstaw do powtórzenia pierwszej tury wyborów
- Nie widzę w tej chwili podstaw do powtórzenia pierwszej tury wyborów - powiedziała Paulina Hennig-Kloska w TVN24.
- Nie mieliśmy tego typu zidentyfikowanych sytuacji [w pierwszej turze], złożono jakieś protesty wyborcze, ale one dotyczyły pojedynczych przypadków, błędów faktycznie natury technicznej i to była taka liczba przypadków, która nie wpływała na ostateczne rozwiązanie - kontynuowała.
- Uważam, że nie ma podstaw do powtarzania tury pierwszej. Uważam, że powinniśmy powtórzyć faktycznie drugą turę - mówiła dalej.
19:56
– Michał Kobosko spotkał się z premierem Donaldem Tuskiem i przyznał, że rozmawiał o sprawach Polski 2050. To są fakty, ja nie jestem od tego, żeby oceniać czy ferować zaufaniem, czy brakiem zaufania. Było takie spotkanie, o czym sam Michał poinformował. Też powiedział, o czym rozmawiał. Osąd czy ocenę tego faktu pozostawiam. Każdy ma prawo się spotykać i rozmawiać o tym, co uzna za stosowane - powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
19:57
Pełczyńska-Nałęcz:
Jedna lista nie jest dobrym rozwiązaniem dla nikogo
- Nie [wyobrażam sobie siebie na jednej liście z Tuskiem] nie dlatego, że z Donaldem Tuskiem, to jest złe sformułowanie. Ja uważam, że jedna lista nie jest dobrym rozwiązaniem dla nikogo. Byłam przeciwna bardzo konkretnie w 2023 jednej liście, bo uważałam, że nie będzie demokratycznego rządu i to się okazało prawdą. Poszliśmy oddzielnie, mamy demokratyczny rząd. Jedna lista pokazała co może przy wyborach pana prezydenta Trzaskowskiego. Ubolewam, głosowałam na niego - powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
20:00
- Tylko i wyłącznie, jeżeli to by była decyzja członków partii, raczej nie wyobrażam sobie wbrew ludziom podjąć takiej decyzji - powiedziała Paulina Hennig-Kloska w TVN24, pytana, "czy wyobraża sobie sytuację, w której Szymon Hołownia wraca do gry i startuje w wyborach na przewodniczącego partii".
- To też musi mieć podstawę prawną. Ja nie analizowałam pod tym kątem statutu partii, regulaminu wyborów - kontynuowała, pytana, co jeśli w piątek zapadnie taka decyzja.
- Ja nie widzę osobiście podstaw do tego, by przeprowadzać te wybory od podstaw, od początku i chyba nie czuję, żeby taka wola była ze strony przynajmniej moich wyborców - mówiła dalej.
20:08
Hennig-Kloska:
Uszanuję każdą decyzję Rady Krajowej
- Ja uszanuję każdą decyzję ludzi tworzących nasze ugrupowanie - powiedziała Paulina Hennig-Kloska w TVN24.
- W piątek może zapaść decyzja na Radzie Krajowej, że proces zaczyna się albo od początku, albo powtarzamy drugą turę. Uszanuję każdą decyzję Rady Krajowej w tym zakresie - kontynuowała.
20:36
Balczun:
Wszyscy musimy się w pewnym sensie złożyć na proces ratowania JSW
- Myśląc w kategoriach interesów naszych własnych i bezpieczeństwa uważam, że JSW powinno przetrwać - powiedział Wojciech Balczun w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- My swego czasu, jak spotkałem się ze związkami zawodowymi, powiedzieliśmy wprost: „Zrobimy wszystko, żeby to, co zależy od Ministerstwa Aktywów Państwowych, Ministerstwa Energii, bo pracujemy tutaj bardzo blisko, żebyśmy te rzeczy wspólnie zrealizowali”. Natomiast wszyscy musimy się na ten proces ratowania JSW w pewnym sensie złożyć - wskazał minister aktywów państwowych.
- My doprowadziliśmy do uchwalenia ustawy okołogórniczej, która obejmuje JSW, które było nieobjęte do tej pory ustawą, daje możliwość odchodzenia w trybie standardowym dla restrukturyzacji górnictwa, odchodzenia pracowników na urlopy górnicze i pozwala na redukcję zatrudnienia - wyjaśnił.
20:37
Żurek o Ziobrze:
Ucieka do państwa, które jest najbliższe Putinowi w Europie
- Nie czmychnął [Zbigniew Ziobro]. Na razie próbuje. Ale my oczywiście przestrzegamy zasad i będziemy dalej to robić. Sytuacja jest rzeczywiście nietypowa, bo ten szeryf, który był taki odważny i mówił, jak należy nie zasłaniać się immunitetami, ucieka do państwa, które jest najbliższe dzisiaj Putinowi w Europie i które próbuje ten europejski porządek i tę europejską rodzinę rozsadzić od środka - stwierdził Waldemar Żurek w TVP Info.
20:37
Żurek o azylu dla Ziobry:
Jeszcze nie widzieliśmy dokumentu
- Co ciekawe, jeszcze nie widzieliśmy w ogóle dokumentu, który miałby świadczyć o tym, że udzielono azylu - stwierdził Waldemar Żurek w TVP Info.
- Myśmy się też zwracali do naszego MSZ-u i okazuje się, że mamy odpowiedź, że nie mamy nic, nic nie dostaniecie, więc jest to bardzo dziwna sytuacja - mówił dalej.
20:43
Żurek o Ziobrze:
Chciałbym, żeby wrócił na ziemię
- Chyba minister Ziobro jest oderwany od rzeczywistości. Naprawdę chciałbym, żeby wrócił na ziemię i przestał porównać w taki sposób, obraża działaczy stanu wojennego, naprawdę - stwierdził Waldemar Żurek w TVP Info.
20:44
Balczun o sytuacji JSW:
Płynność kończy się w styczniu, w lutym
- Negocjacje się toczą w dobrej wierze. Z naszej strony na pewno w dobrej wierze. Jesteśmy w kontakcie z zarządem [JSW], który szuka rozwiązań finansowych również dla spółki, dlatego że spółka w tej chwili zużyła całkowicie fundusz stabilizacyjny, na którym miała odłożone pieniądze na ciężkie czasy. A w związku z tym, że wydłużył się ten okres dekoniunktury, te pieniądze zostały de facto wykorzystane. […] Teraz przepalają kilkaset milionów miesięcznie - powiedział Wojciech Balczun w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- Musimy znaleźć rozwiązanie, które będzie ratowało płynność. […] Płynność to tak naprawdę kończy się w styczniu, w lutym. Zostało parę tygodni na negocjacje - podkreślił minister aktywów państwowych.
Jak zaznaczył: - Bankructwo to jest ostateczny scenariusz. Przecież możemy sobie wyobrazić scenariusze pośrednie. Na przykład scenariuszem pośrednim jest proces sanacji formalny, w którym na przykład jest moja była spółka, którą zarządzałem kiedyś, czyli PKP Cargo.
20:54
Müller publikuje zdjęcia ze spotkania z Morawieckim na SGH:
Ogromne zainteresowanie
- Ogromne zainteresowanie spotkaniem z Mateuszem Morawieckim na SGH. Dyskusja o kluczowych wyzwaniach dla Polski - napisał Piotr Müller w social media.
Ogromne zainteresowanie spotkaniem @MorawieckiM na SGH. Dyskusja o kluczowych wyzwaniach dla Polski 🇵🇱 pic.twitter.com/XLe3UWTfhA
— Piotr Müller (@PiotrMuller) January 13, 2026
20:58
Balczun:
Nie ma w Orlenie inwestycji, które zostały rozpoczęte za czasów Obajtka i skończyły się w terminie i w budżecie
- Bardzo wiele decyzji było podejmowanych w sposób wizjonerski, ale oderwane kompletnie od rachunku ekonomicznego, od tego, że projektowane inwestycje powinny się spinać. […] Nie ma w Orlenie inwestycji, które zostały rozpoczęte za czasów prezesa Obajtka, które skończyły się w terminie i w budżecie. A jeżeli nie skończy się w terminie i w budżecie, to znaczy, że wygenerowały straty - powiedział Wojciech Balczun w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- Jeżeli mówimy o projekcie Olefiny, czyli Nowa Chemia, to tam odpisy, które zostały zrobione przez spółkę, to jest 17 miliardów. Projekt był planowany na 8 miliardów, kosztował 34 i pewnie będzie kosztował więcej. Można sobie wyobrazić wszystko, że zrealizujemy najpiękniejsze wizje gospodarcze na świecie, ale za tym musi stać jakiś rachunek ekonomiczny i zasady opłacalności - wskazał.
21:04
Balczun:
Jestem ostatnią osobą, która powie, że węgla w polskim miksie energetycznym ma nie być
- To co jest kwestią bezpieczeństwa, bo bezpieczeństwo energetyczne państwa to jest kluczowa rzecz, to jest kwestia właściwie skonstruowanego miksu, w którym to miksie muszą znaleźć się różne elementy, jeśli chodzi o źródła energii: OZE, ale również te tradycyjne - węgiel, ale też bloki gazowe, które są na potęgę na całym świecie w tej chwili budowane - powiedział Wojciech Balczun w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- Ja jestem ostatnią osobą, która powie, że węgla w Polsce ma nie być w tym miksie - wskazał.
- Polskie kopalnie powinny przejść, czy powinny dokończyć proces restrukturyzacji. W tym zakresie mamy pewnego rodzaju koncepcje, ale za wcześnie, żeby pokazywać w jaką stronę to pójdzie - dodał.
21:11
Balczun:
Mamy „socjalne kopalnie”, gdzie koszty dopłat do wydobycia węgla przekraczają trzykrotnie jego wartość
- Mamy przewymiarowane, zbyt drogie kopalnie. Takie pojawiło się pojęcie ze strony jednego z szefów spółek węglowych, że mamy tzw. kopalnie socjalne, gdzie koszty dopłat do wydobycia węgla przekraczają trzykrotnie wartość tego wydobywanego węgla. Więc coś jest nie tak - powiedział Wojciech Balczun w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
Przypomniał wszystkim dlaczego w czerwcu głosowali na Nawrockiego
- Morawiecki o wywiadzie Trzaskowskiego
Gorący temat
To pewien ślad związany z tym, że Polska może stać się państwem na celowniku jakichś terrorystów
- Cenckiewicz o meldunku ws. Bliskiego Wschodu
Gorący temat
Chyba zaczynamy dojrzewać do tej decyzji
- Sobierańska-Grenda o edukacji zdrowotnej jako przedmiocie obowiązkowym
Gorący temat
Ma trzy tygodnie
- Cenckiewicz o decyzji prezydenta ws. ustawy o SAFE
Gorący temat
Gorący temat
Fantastyczny człowiek
- Trump o Nawrockim
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.