Relacja Live

21.05.2025

07:55

Polityczny plan środy: Sejm o finansowaniu kampanii Trzaskowskiego, Duda z organizacjami humanitarnymi

O 8:30 w Sejmie odbędzie się konferencja prasowa posłów PiS Andrzeja Śliwki i Michała Wosia.

Na 10:30 w siedzibie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zaplanowano konferencję prasową dot. podsumowania prac ekshumacyjnych w Puźnikach. Udział wezmą szefowa resortu kultury Hanna Wróblewska, a także przedstawiciele Fundacji Wolność i Demokracja, Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz IPN.

O 11:00 w Sejmie odbędzie się konferencja prasowa Sławomira Mentzena.

Także o 11:00 na stacji Warszawa zachodnia rozpocznie się briefing prasowy z udziałem ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka w związku z uruchomieniem przez PKP Intercity nowego połączenia z Warszawy do Rijeki.

O 11:30 w gmachu Ministerstwa Edukacji Narodowej odbędzie się konferencja prasowa szefowej resortu Barbary Nowackiej i sekretarz stanu Katarzyny Lubnauer na temat kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026.

Także na 11:30, tyle że w Sejmie, zaplanowano konferencję prasową PSL-u. Głos zabiorą posłowie Miłosz Motyka i Jakub Stefaniak.

O 13:00 w Pałacu Prezydenckim prezydent Andrzej Duda wraz z małżonką wezmą udział w uroczystości wręczenia odznaczeń państwowych oraz przekazania godła i flag państwowych organizacjom humanitarnym z okazji Dnia Pomocy Humanitarnej. Planowane jest wystąpienie głowy państwa.

Sejm o finansowaniu kampanii Trzaskowskiego

Środa to drugi i jednocześnie ostatni dzień 35. posiedzenia Sejmu. Na 9:00 zaplanowano głosowania, a na 9:05 pytania w sprawach bieżących. Politycy PiS zapytają premiera o „ingerencję w wybory poprzez nielegalne finansowanie kampanii Rafała Trzaskowskiego”.

Z kolei posłowie Polski 2050 zadadzą ministrowi aktywów państwowych pytanie związane z odpolitycznieniem spółek Skarbu Państwa. Pojawią się też pytania ze strony PiS o sprawy kamienicy przy ul. Marszałkowskiej 66 oraz podniesienia kwoty wolnej od podatku.

O 11:15 Sejm zajmie się informacją bieżącą „w sprawie możliwych nieprawidłowości w finansowaniu kampanii wyborczej przed wyborami prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2025 roku, których przejawem były reklamy polityczne, które mogły zostać opłacone z zagranicy i posiadać znamiona dezinformacji” złożoną przez Konfederację do ministra cyfryzacji.

Na 12:45 zaplanowano drugie czytanie rządowego projektu dot. wprowadzania centralnego systemu informacji rynku energii. O 14:00 przewidziano pierwsze czytania rządowych projektów ustaw dot. podatku dochodowego, podatku od towarów i usług, ordynacji podatkowej, KAS, a także Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

O 16:30 odbędzie się pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o Rzeczniku Rolników. Na 18:00 zaplanowano głosowania, w tym to nad informacją premiera na temat udziału Polski w mechanizmie solidarności określonym przez pakt migracyjny.

Ministrowie na Polskim Kongresie Gospodarczym

O 9:00 w Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się Polski Kongres Gospodarczy. Na 9:15 zaplanowano dyskusję, w której wezmą udział m.in. wicepremier i szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz oraz minister spraw wewnętrznych i administracji Tomasz Siemoniak. Z kolei o 10:00 minister sprawiedliwości i prokurator generalny Adam Bodnar wygłosi wystąpienie „Sprawny wymiar sprawiedliwości – silna gospodarka”.

Na Polskim Kongresie Gospodarczym pojawią się też m.in. minister zdrowia Izabela Leszczyna, minister ds. polityki senioralnej Marzena Okła-Drewnowicz, szef MRiT Krzysztof Paszyk, przewodniczący Komitetu Stałego Rady Ministrów Maciej Berek oraz szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk.


08:15

Bielan pytany o uderzenie w Trzaskowskiego narkotykami:

Na posiedzeniach sztabu ta sprawa nigdy nie była omawiana

Nic mi o tym nie wiadomo [że sztab PiS-u zamierza uderzyć w Rafała Trzaskowskiego fałszywymi oskarżeniami o używanie narkotyków]. Nie wiem skąd takie poddenerwowanie „Gazety Wyborczej” i sztabu generalnie Rafała Trzaskowskiego – stwierdził Adam Bielan w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w Radiu Zet.

Domyślam się, biorąc pod uwagę oskarżenia, które są formułowane wobec Trzaskowskiego od lat. Przypomnę to, co mówił jego były przyjaciel Michał Dziemba, który już wiele lat temu mówił o używaniu narkotyków przez Trzaskowskiego, natomiast na posiedzeniach sztabu Karola Nawrockiego ta sprawa nigdy nie była omawiana – mówił dalej.


08:20

Bielan:

Co się dzieje z tą kopertą – zobaczymy

Sztab [Karola Nawrockiego] się tym nie zajmował [tematem narkotyków], natomiast co się dzieje z tą kopertą – zobaczymy. Czego mam się obawiać? W ogóle poddenerwowanie ludzi Rafała Trzaskowskiego i dziennikarzy „Gazety Wyborczej”, którzy mu kibicują, wiele mówi o tej sprawie – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


08:31

Nowacka o konieczności przeprowadzenia rekonstrukcji rządu:

Tak szeroka formuła nie do końca się sprawdza

– Jestem przekonana, że będzie – powiedziała Barbara Nowacka w „Porannej rozmowie” RMF FM, pytana, czy będzie rekonstrukcja rządu.

– Realna potrzeba, premier zresztą mówił wielokrotnie o tym, że rząd musi być mniejszy, sprawniejszy i bardziej sprawczy. […] Myślę, że wszyscy to widzą, że tak szeroka formuła nie do końca się sprawdza i że powinno być mocniej, szybciej, skuteczniej i lepiej – kontynuowała.

– To w ogóle nie chodzi o frakcje, o koalicyjne partie, tylko o pewną logikę – mówiła dalej.


08:34

Bielan:

Nie szykujemy żadnych bomb na piątek. To raczej instytucje państwa polskiego są zaangażowane w walkę z Nawrockim

Nie szykujemy żadnych bomb [na piątkową debatę]. To raczej instytucje państwa polskiego, służby specjalne, policja itd. Itd., instytucje, które są zaangażowane w walkę z kandydatem obywatelskim Karolem Nawrocki, mówiliśmy to wielokrotnie, nasi posłowie złożyli interpelację, w której bardzo szczegółowo przedstawiają daty i nazwiska osób z ABW np., którzy mieli grać teczkami – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


08:35

Czarzasty marszałkiem Sejmu za Hołownię? Nowacka: Umów się dotrzymuje

– Umów się dotrzymuje. I ta umowa, którą ze sobą zawarli premier Donald Tusk, Władysław Kosiniak-Kamysz, marszałek Szymon Hołownia i Włodzimierz Czarzasty na dzisiaj jest obowiązująca. To oni będą ją ew. renegocjować, ale widzę ze strony Lewicy, że są zainteresowani tym, żeby marszałkiem był Włodzimierz Czarzasty i myślę, że reszta po prostu dżentelmeńsko tego dotrzyma – powiedziała Barbara Nowacka w RMF FM, pytana, czy Szymon Hołownia będzie stałym marszałkiem Sejmu, czy zostanie rotacyjnym.


08:36

Sasin:

Nawrocki wyraźnie mówił, jakie są warunki jego zgody na wejście Ukrainy do NATO. To jest niezmienne

– Karol Nawrocki bardzo wyraźnie mówił, jakie są warunki naszej polskiej zgody, jego zgody jako prezydenta, na wejście Ukrainy do NATO. To jest po prostu niezmienne – powiedział Jacek Sasin w rozmowie z Renatą Grochal w programie „Bez uników” PR3.

Karol Nawrocki bardzo wyraźnie mówił, że Ukraina może być w NATO i według mojej oceny byłoby to w polskim interesie, dla polskiego bezpieczeństwa, bo osłaniałoby naszą wschodnią granicę. Ale muszą tu być spełnione bardzo potężne warunki. Dziś w ogóle trudno mówić o perspektywie akcesji Ukrainy do NATO. Ukraina jest dzisiaj stroną konfliktu zbrojnego – mówił dalej.

– Dla mnie w dalszym ciągu to są ruchy pozorowane [ekshumacje ofiar rzezi wołyńskiej], przełomu tutaj nie ma. Jest to zaledwie jakiś malutki kroczek. […] Brakuje na Ukrainie refleksji nad tym, że trzeba się z tą swoją przeszłością rozliczyć. To trochę tak jakby się Niemcy nie rozliczyli z Hitlera i w dalszym ciągu w dzisiejszych Niemczech wisiałyby portrety Hitlera lub flagi ze swastyką. Jak pojedziemy na Ukrainę, to tam w każdym miejscu wiszą czarno-czerwone flagi UPA, pod którymi zbrodniarze mordowali Polaków – kontynuował.


08:37

Bielan o wczorajszym wywiadzie:

Tusk jest mocno zdesperowany

Wydaje mi się, że Tusk jest mocno zdesperowany. Ten wywiad nie był chyba najlepszą rozmową z z dziennikarzem, którą przeprowadził Donald Tusk. Fakt, że dzień po wyborach jego medialni kibice, Stankiewicz, Żakowski wzywali go do dymisji, do tego żeby zakończył swoją misję jako szef rządu, pokazuje jaki jest duch w obozie PO – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


08:38

Razem w rządzie, Zandberg ministrem mieszkalnictwa? Nowacka: Jeżeli chcieliby wziąć odpowiedzialność, jesteśmy otwarci do rozmów

– Ja słyszę też takie głosy ze strony partii Razem, jestem przekonana, że jeżeli wreszcie by podjęli decyzję, że chcą wziąć współodpowiedzialność, do czego przecież byli zapraszani, to my jesteśmy otwarci do rozmów – powiedziała Barbara Nowacka w RMF FM, pytana, czy Adrian Zandberg będzie w koalicji rządzącej, np. jako minister mieszkalnictwa.


08:40

Bielan:

Gazeta pana Sorosa zapomniała poinformować, że to bliski znajomy Tuska

Gazeta pana Sorosa zapomniała poinformować o tym, że jest to bliski znajomy Donalda Tuska, Jacka Karnowskiego. On był zatrudniony przez byłego prezydenta Sopotu, dzisiaj wiceministra w rządzie Donalda Tuska. Przyznawał się do tego, że wielokrotnie pił, spożywał alkohol z obecnym premierem Tuskiem. Karol Nawrocki go nie zna jakoś bliżej. Nic o tym nie wiem, żeby poręczył – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


08:42

Deklaracja Mentzena? Nowacka: To szansa dla Trzaskowskiego na przekonanie wyborców

– Myślę, że to jest dobry ruch ze strony Mentzena o myśleniu o Mentzenie. To jest bardzo go budujące i trzeba przyznać, dobrze mu to PR-owcy wymyślili. Ale dla Rafała Trzaskowskiego przecież to jest szansa na rozmowę bezpośrednią z wyborcami Mentzena, przekonanie do tych punktów, z którymi będzie się zgadzał lub nie zgadzał – powiedziała Barbara Nowacka w RMF FM, pytana, czy deklaracja Mentzena to pułapka na Trzaskowskiego.


08:44

Bielan o sobotnim spotkaniu Mentzen-Trzaskowski:

Jestem ciekawy tej rozmowy

Nie obawiam się tego [że Sławomir Mentzen poprze Rafała Trzaskowskiego]. Jestem ciekawy tej rozmowy, jestem ciekawy, jak Trzaskowski będzie tłumaczył swoje wypowiedzi, ruchy polityczne z przeszłości – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


08:47

Nowacka:

Lech Kaczyński chciał Ukrainy w NATO. To dla nas bardzo silny bufor bezpieczeństwa

– To bardzo ciekawa jestem, co z tym pytaniem zrobi Karol Nawrocki. Przecież Lech Kaczyński chciał, żeby Ukraina była częścią NATO i wydaje mi się, że każdy rozsądny człowiek wie, że to jest dla nas bardzo silny bufor bezpieczeństwa, tak to my jesteśmy państwem granicznym – powiedziała Barbara Nowacka w RMF FM, pytana o punkt „Nie podpiszę ustawy w sprawie ratyfikacji akcesji Ukrainy do NATO” z deklaracji Mentzena.


08:50

Sasin:

Rozumiem frustrację wyborców Brauna. Czują się obywatelami drugiej kategorii, którym nie wolno wyrażać swoich poglądów

– Każdy głos jest ważny, my nie dzielimy głosów na lepsze i gorsze. Ja spotykałem wyborców Grzegorza Brauna na swojej trasie w trakcie tej kampanii. […] To są wyborcy protestu przeciwko próbie siłą narzucania takiej niezdrowej poprawności politycznej. Grzegorz Braun widowiskowo odrzucił tą poprawność polityczną – powiedział Jacek Sasin w programie „Bez uników” PR3.

– Rozumiem frustrację ludzi, którzy głosowali na Grzegorza Brauna i to, że czują się dzisiaj w Polsce takimi obywatelami drugiej kategorii, którym nie wolno wyrażać swoich poglądów. A często to nie chodzi o jakieś skrajne poglądy. Często chodzi o to, że jest naprawdę siłą narzucana polityczna poprawność. Widzimy, co się dzieje chociażby na Zachodzie – mówił dalej.

– Ja mam inne poglądy i wielu sformułowań i zachowań Grzegorza Brauna nie tylko nie pochwalam, ale mi się po prostu nie podobają. Ale staram się zrozumieć i rozumiem ludzi, którzy na niego głosują – stwierdził.


08:51

Przejście do Kancelarii Prezydenta po wygranej Trzaskowskiego? Jednoznaczna odpowiedź Nowackiej

– Nie. Tak [to twarda deklaracja], na pewno nie. Ja mam tyle wyzwań w Ministerstwie Edukacji, że chciałabym je dokończyć. Ale jak premier zdecyduje inaczej, to oczywiście będzie tak, jak zdecyduje pan premier – powiedziała Barbara Nowacka w RMF FM, pytana, czy przejdzie do Kancelarii Prezydenta, jeśli Rafał Trzaskowski wygra wybory.


08:53

Bielan sugeruje poparcie dla wszystkich postulatów Mentzena

Członkostwo Ukrainy w NATO jest dzisiaj nierealne, w najbliższej dającej się przewidzieć perspektywie, 5 lat, bo tyle wynosi kadencja polskiego prezydenta. Choćby ze względu na postawę niemiec, również USA, prezydenta Trumpa – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.

Tak sądzę [że Karol Nawrocki poprze wszystkie postulaty Sławomira Mentzena] – mówił dalej.


08:56

Bielan:

To jest marsz Tuska

Tusk zapowiedział ten marsz, później zmienił termin. Teraz wzywa w mediach społecznościowych. Partyjnym szefem Trzaskowskiego jest Tusk i to marsz Tuska. Versus marsz za Polską – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


09:00

Bielan:

Różnica może być bardzo niewielka. Jest potrzebna duża mobilizacja

Serce mówi Karol Nawrocki [że jest faworytem], natomiast staram się być obiektywny, rozsądny. Myślę, że to fifty-fifty, że różnica może być bardzo niewielka. Jest potrzebna duża mobilizacja – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


09:03

Prowokacja z kartką i narkotykami przeciwko Trzaskowskiemu? Nowacka: To jest coś niebywałego, co oni wyprawiają. Prowadzą politykę oszczerstw

– To jest coś niebywałego, co oni wyprawiają – powiedziała Barbara Nowacka w RMF FM, pytana o doniesienia „Gazety Wyborczej” o planowanej prowokacji, w ramach której osoby z otoczenia Karola Nawrockiego miały szukać laboratorium, które potwierdzi, że na kartce, którą Rafał Trzaskowski wręczył kandydatowi popieranemu przez PiS podczas debaty, znajdują się śladowe ilości narkotyków.

– Ja widziałam wczoraj jak Jarosław Kaczyński również jakieś takie insynuacje snuje, mówię o tych takich okropnych, trollerskich zachowaniach, widać, że naprawdę nie mają nic innego, poza obrzydliwością, jestem głęboko zniesmaczona tego typu polityką – kontynuowała.

– Absolutnie nie mogą [nic wykryć]. Nic nie wiedzą, kłamią, prowadzą politykę oszczerstw – mówiła dalej.


09:05

Sasin:

Kosiniak-Kamysz zdradził własnych wyborców i ideały

– To [poparcie Rafała Trzaskowskiego przez Władysława Kosiniaka-Kamysza] jest zdrada własnych wyborców, własnych działaczy. Naprawdę wystarczy pojechać poza rogatki Warszawy i wielkich miast i zorientować się, co myślą ci, którzy są tradycyjnymi wyborcami PSL. Oni są tak daleko od Rafała Trzaskowskiego, jak tylko można sobie wyobrazić – powiedział Jacek Sasin w programie „Bez uników” PR3.

– Zdrada pewnych ideałów jest hańbą. Jeszcze powoływanie się na Wincentego Witosa, który był politykiem konserwatywnym, żeby uzasadnić poparcie polityka skrajnie lewicowego, […] to jest hańba – stwierdził.


09:26

Bielan:

Nawet Kwaśniewski był bardziej konserwatywny od Trzaskowskiego

Liderzy PSL realizują politykę, w sensie politycznym, samobójczą dla nich. Elektorat PSL na pewno nie popiera Rafała Trzaskowskiego. Jestem pewien, dlatego że to najbardziej radykalnie lewicowy kandydat, który wszedł do II tury ever, kiedykolwiek. Nawet Aleksander Kwaśniewski był bardziej konserwatywny od Trzaskowskiego – stwierdził Adam Bielan w Radiu Zet.


09:43

Hetman o wejściu Tuska do kampanii:

Mobilizuje elektorat PiS

To kwestia do przeanalizowania przez zarówno samego premiera, jak i samego Rafała Trzaskowskiego, jego sztab. Z pewnością pan premier bardzo mocno swoją osobą mobilizuje elektorat PiS. Robiono z niego przez osiem lat diabła wcielonego. To przyniosło swego rodzaju efekt, niestety. Dzisiaj jego duże zaangażowanie w kampanię wyborczą może spowodować dużą mobilizację po drugiej stronie – stwierdził Krzysztof Hetman w RMF FM.

Nie mówi, że wyrządzi szkodę. Trzeba zadać sobie pytanie i dokonać analizy, czy mocne zaangażowanie premiera [Donalda Tuska] w większym stopniu zmobilizuje elektorat koalicji 15 października, czy nastąpi ta mobilizacja po drugiej stronie – mówił dalej polityk PSL.

To jest efekt tylko i wyłącznie tego, że przez 8 lat w sposób nieprawdopodobny, czasami nieludzki, traktowano osobę Donalda Tuska, szczególnie w mediach publicznych – zaznaczył.


09:43

Bryłka reaguje na słowa posła KO:

Niektórzy robią wszystko, żeby zniechęcić wyborców Konfederacji do pójścia na II turę

Faktem jest, że niektórzy politycy KO robią wszystko, żeby zniechęcić wyborców Konfederacji do tego, żeby w ogóle poszli na tę II turę wyborów. Tak jak mówiliśmy na wieczorze wyborczym, tak jak mówiliśmy teraz, jak też mówi Sławomir Mentzen, wyborcy Konfederacji nie są żadnym workiem ziemniaków, który można komukolwiek przekazać. Każdy Polak ma własne przekonania, ma własne poglądy i sam decyduje o tym, co zrobi w tej II turze wyborów – stwierdziła Anna Bryłka w Radiu Wnet.

Te 8 punktów, które zostało przedstawione przez Sławomira Mentzena są kluczowe dla elektoratu Konfederacji i są kluczowe dla Polski. To znaczy, chodzi o utrzymanie suwerenności, chodzi o utrzymanie niezależności wobec Unii Europejskiej, chodzi też o utrzymanie bezpieczeństwa Polski no i też bezpieczeństwa gospodarczego Polaków, ale też gwarancji polskiej złotówki czy obrotu gotówkowego – kontynuowała.


09:44

,,Z tego, co słyszeliśmy rząd chce likwidacji prawa weta w UE". Bryłka o rozmowach Mentzen-Trzaskowski

To na pewno będą ciekawe rozmowy, które odbędą się w najbliższych dniach u Sławomira Mentzena, bo chociażby ta likwidacja prawa weta [w UE]. Z tego, co słyszeliśmy koalicja rządząca, Radosław Sikorski, przedstawiciele rządu są zwolennikami likwidacji prawa weta dla Polski w Unii Europejskiej, a więc to jest pytanie czy Rafał Trzaskowski ma takie samo stanowisko, czy ma inne stanowisko, czy w ogóle koalicja rządząca jest w tej sprawie zmienić zdanie – powiedziała Anna Bryłka w Radiu Wnet.


09:44

,,To jest wprowadzanie Polaków w błąd, nie mam żadnych wątpliwości". Bryłka o Pakcie Migracyjnym

Oczywiście, duża część decyzji, która nie została podjęta za polskiej prezydencji, wynikała z tego, że w Polsce są wybory prezydenckie i Komisja Europejska nie chciała szkodzić właśnie premierowi Donaldowi Tuskowi. Nie mam co do tego żadnych wątpliwości, że Pakt Migracyjny wejdzie w życie i to jest generalnie wprowadzanie w błąd Polaków – stwierdziła Anna Bryłka w Radiu Wnet.

Jedyny sposób, w który ten Pakt Migracyjny nie wejdzie w życie, to jest po prostu Polska wola polityczna, co do tego, żeby nie stosować tych przepisów i narażenie się na duże kary finansowe ze strony Unii Europejskiej – dodała.


09:44

Bryłka:

Gdyby nasz wynik się utrzymał do 2027 roku, to bez Konfederacji nie da się zbudować rządu

Przede wszystkim wynik z niedzieli pokazał, że bez Konfederacji, gdyby ten wynik się utrzymał i wzmacniał do 2027 roku, to pokazuje się, że bez Konfederacji nie da się już zbudować rządu i to jest bardzo dobra informacja dla mojego środowiska politycznego – powiedziała Anna Bryłka w Radiu Wnet.

Nasz cel to jest oczywiście 2027 rok i wprowadzenie jak największej reprezentacji do polskiego Sejmu. Po to, żeby w tym przyszłym polskim rządzie nie być żadnym junior partnerem, nie być żadną przystawką, ale być partnerem w tym rządzie, który ma wpływ rzeczywiście na to jak Polska ma wyglądać w przyszłej kadencji – kontynuowała.


10:39

Tusk rozmawiał z Zełenskim:

Kluczowe w tym procesie

Prezydent Wołodymyr Zełenski w rozmowie telefonicznej poinformował mnie o przebiegu ostatnich rozmów o przerwaniu ognia i warunkach przyszłego pokoju oraz o pracach na rzecz nowych sankcji wobec Rosji. Zaangażowanie Polski, Francji, Niemiec, Anglii, Włoch i USA kluczowe w tym procesie – napisał premier Donald Tusk w social media.


10:53

Hołownia zaprosi Błaszczaka na rozmowę. Chodzi o bójkę w hotelu poselskim

Z moich informacji wynika, że w całości tej sytuacji uczestniczyli wyłącznie posłowie PiS i wyłącznie zaproszeni przez nich goście – stwierdził Szymon Hołownia w rozmowie z dziennikarzami.

Była to kłótnia połączona z bójką między dwoma posłami PiS, w którą włączył się jeden z gości posła PiS. W związku z powyższym, ponieważ nie jest to pierwszy incydent z udziałem posłów PiS, który miał miejsce ostatnio na terenie hotelu poselskiego. Dzisiaj zaproszę na rozmowę pana przewodniczącego Błaszczaka i zwrócę mu uwagę na to, że zachowania tego rodzaju, nie tylko tutaj w budynku Sejmu, ale również w budynkach, które pozostają w zarządzie Kancelarii Sejmu, są absolutnie nieakceptowalne – kontynuował.


11:09

Wykorzystanie limitów wpłat na kampanię Trzaskowskiego i dodatkowe wpłaty na fundację Twój Głos Jest Ważny. Śliwka o obchodzeniu zasad

– Są wpłacane setki tysięcy złotych ze strony spółek Skarbu Państwa, takich jak Orlen, byłem na kontroli poselskiej, Orlen mi to potwierdził na piśmie, że wpłacał 300 tysięcy złotych na fundację Twój Głos Jest Ważny, podobnie bank PKO BP również wpłacał 300 tysięcy na rzecz tej fundacji, ale także […] firmy windykacyjne, ludzie powiązani z firmami windykacyjnymi, deweloperzy wpłacali setki tysięcy złotych – powiedział Andrzej Śliwka na konferencji prasowej.

– Tak się składa, że właściciele tych firm windykacyjnych również mają to doświadczenie, że wpłacali na kampanię Rafała Trzaskowskiego i tak się dziwnie składa, że wpłacali maksymalne limity, w granicach 70 tysięcy, 69 tysięcy. Więc widać wyraźnie, że mamy do czynienia z jedną ekipą, która chce obchodzić finansowanie związane z kampanią wyborczą – kontynuował.

– Państwo Kaczmarscy, pan Krupa wpłacili na kampanię Rafała Trzaskowskiego, a z drugiej strony finansują fundację Twój Głos Jest Ważny i ta fundacja […] poza limitem wykorzystuje kampanię wyborczą do atakowania konkurentów Rafała Trzaskowskiego. Na tych materiałach nie ma napisane „sfinansowane z komitetu wyborczego Rafała Trzaskowskiego” – mówił dalej.


11:23

Tusk o deklaracji Nawrockiego:

Śmiertelnie niebezpieczne dla Polski

Pierwszym i najważniejszym żądaniem Putina wobec Ukrainy i Zachodu jest zakaz przystąpienia Ukrainy do NATO. Nawrocki właśnie podpisał się ochoczo pod tym postulatem. Następnym będzie kapitulacja i podział Ukrainy. Też się podpisze. Śmiertelnie niebezpieczne dla Polski – napisał premier Donald Tusk w social media.


12:18

Wipler pyta w Sejmie:

Nielegalne finansowanie kampanii Trzaskowskiego

Nie wiemy jaka to jest kwota, więc co najmniej 100 tys. Dolarów, kilkaset tysięcy złotych, to naszym zdaniem nielegalne finansowanie kampanii Rafała Trzaskowskiego. Ta skala to mogą być miliony. Stąd mam pytanie, chciałbym żeby pan minister odpowiedział, ale tutaj powinni być przedstawiciele MSW, ABW i innych instytucji państwowych, ponieważ pytanie jest takie – czy MC ma narzędzia, by sprawdzić jaka była skala reklam w mediach społecznościowych, finansowanych zza granicy – stwierdził Przemysław Wipler w Sejmie.


12:23

Olszewski:

Trwa bardzo poważna akcja uruchomienia botów ruskich, które atakują jednego z kandydatów

W istocie NASK zdiagnozował możliwą kampanię dezinformacyjną w Polsce, finansowanych ze źródeł zagranicznych. Niezwłocznie po uzyskaniu tej informacji zgłosiliśmy, NASK zgłosił tę sprawę do ABW, która podjęła działania – stwierdził Paweł Olszewski w Sejmie.

META została poinformowana o tej potencjalnej akcji dezinformacyjnej. Niestety nie podjęła żadnych działań. Uważam że jest to sprzeczne z prawem – mówił dalej wiceminister cyfryzacji.

Pragnę powtórzyć po raz kolejny to, co mówiłem wielokrotnie – a mianowicie służby specjalne Ukrainy przed kampanią wyborczą alarmowały Polskę, że Rosja szykuje zorganizowany atak dezinformacyjny na Polskę, polskie wybory i przedmiotem tego ataku byli wszyscy de facto kandydaci, którzy kandydowali. Obecnie trwa bardzo poważna akcja uruchomienia botów ruskich, które atakują jednego z kandydatów, który jest w II turze – zaznaczył.


13:42

Kosiniak-Kamysz zapowiada pilną naradę w Centrum Operacji Morskich z udziałem premiera Tuska

Dowódca operacyjny polecił wykonanie określonych procedur, lot patrolowy, odstraszenie, które było odstraszeniem skutecznym. Nastąpiło skuteczne odstraszenie, odszedł ten statek. Dla pełnego wyjaśnienia bardzo poważnego incydentu wyszedł w tym kierunku i jest skierowany ORP ,,Heweliusz”, okręt hydrograficzny, wyspecjalizowany w monitorowaniu – stwierdził Władysław Kosiniak-Kamysz na konferencji prasowej.

Jutro odbędzie się również pilna, specjalna narada w Centrum Operacji Morskich, na terenie portu wojennego w Gdyni, z udziałem pana premiera Tuska – dodał.


13:47

Kosiniak-Kamysz:

Od wielu miesięcy Bałtyk stał się miejscem sabotażu ,,floty cieni

Wiecie dobrze państwo, że od wielu miesięcy Bałtyk stał się miejsce ataków, sabotażu, dywersji, ,,flota cieni”. Niszczenie kabli po dnie Bałtyku, naruszanie przestrzeni powietrznej. Polska jest bardzo wrażliwa na tym punkcie, są bardzo sensytywne nasze działania, to z naszej inicjatywy powstała operacja Baltic Sentry, bałtycka warta, strażnik Bałtyku. Połączone siły, operowanie, monitorowanie – powiedział Władysław Kosiniak-Kamysz na konferencji prasowej.


14:02

Trzaskowski ogłasza, że Siewiera został jego doradcą:

Bezpieczeństwo jest zbyt ważne, żeby co kilka lat robić rewolucję

„Cieszę się, że minister Jacek Siewiera pozytywnie odpowiedział na moje zaproszenie do współpracy jako społeczny doradca. W sprawach najważniejszych warto sięgać po wsparcie ekspertów z różnych środowisk. A bezpieczeństwo Polski to zbyt ważna sprawa, żeby co kilka lat robić w niej rewolucję. Trzeba prowadzić mądrą, długofalową politykę. I być otwartym na różne punkty widzenia” – napisał na X Rafał Trzaskowski.


15:19

Trzaskowski zapowiada cykl spotkań z młodzieżą

Tych spotkań będzie całkiem sporo, zaczynamy od Warszawy, ale będę spotykał się z młodzieżą również w mniejszych ośrodkach miejskich, z młodymi ludźmi, którzy mają bardzo różne poglądy, którzy głosowali na bardzo różnych kandydatów, bo o to dokładnie chodzi, żeby odpowiadać na pytania i żeby ta dyskusja była jak najbardziej szczera – stwierdził Rafał Trzaskowski w trakcie spotkania ze studentami w SGH.


15:29

Sikorski o dewastacji polskiego pomnika w Miednoje:

Będziemy bronić tych krzyży

Niestety doszło do dewastacji naszego pomnika zamordowanych polskich więźniów wojennych w Miednoje. Z pomnika nagrobnego usunięto krzyż Virtuti Militari i krzyż wojny obronnej 1939 roku. Nie zrobili tego wandale, zrobiły to władze, kompleksu cmentarnego na polecenie lokalnej twerskiej prokuratury, a więc na polecenie państwa rosyjskiego. Chcę państwu oświadczyć, że będziemy tych krzyży bronić, bo nie zgadzamy się na rosyjskie kłamstwa historyczne – stwierdził Radosław Sikorski w rozmowie z dziennikarzami.


15:45

Bosak:

Mentzen chce pomóc swoim wyborcom dokonać świadomej decyzji

– Nic się nie zmieniło. Ja nadal uważam, że Trzaskowski tych wyborów prezydenckich nie powinien wygrać. Natomiast Sławomir Mentzen jest z trzecim najlepszym wynikiem w tych wyborach i chce dać pomoc do dokonania świadomej decyzji dla tych prawie 3 milionów naszych wyborców, czy wyborców Sławomira Mentzena – powiedział Krzysztof Bosak w rozmowie z Andrzejem Stankiewiczem w „Kuchni Wyborczej” Onetu.


15:54

Bosak apeluje do wyborców Mentzena o udział w II turze:

Zawsze da się zdefiniować mniejsze zło i większe dobro

– Z pewnością będzie tak, że wyborcy Sławomira Mentzena znów podzielą się na trzy nierówne części. Tych, którzy nie pójdą głosować. Ja osobiście doradzam wszystkim, żeby brali odpowiedzialność i szli głosować. Nawet jeżeli to będzie bardzo trudna decyzja dla wielu osób, to jednak uważam, że zawsze da się zdefiniować mniejsze zło i większe dobro w takich wyborach – powiedział Krzysztof Bosak w „Kuchni Wyborczej” Onetu.

– Będą ci, którzy będą głosować przeciwko Rafałowi Trzaskowskiemu i będą pewnie ci, którzy zagłosują przeciwko Karolowi Nawrockiemu – mówił dalej.


15:58

Bosak o II turze:

Będziemy wybierać pomiędzy dwoma niedoskonałymi ludźmi

– Wiemy, że będziemy wybierać pomiędzy dwoma niedoskonałymi ludźmi, a naszą rolą jako wyborców w II turze nie jest ważenie ich moralnych niedoskonałości. Naszą rolą jest ocena sytuacji z perspektywy racji stanu i interesów narodu polskiego – powiedział Krzysztof Bosak w „Kuchni Wyborczej” Onetu.


16:12

Bosak:

W tej chwili nie ma żadnych planów współpracy ani z KO, ani z PiS

– Nie ma w tej chwili żadnych planów współpracy z KO. Uważamy ich rząd za fatalny, który dobrze, żeby się jak najszybciej skończył. Również nie ma żadnych planów współpracy [z PiS] w tej chwili. Uważamy rząd Mateusza Morawieckiego, który upadł w 2023 roku, za fatalny i dobrze, że upadł – powiedział Krzysztof Bosak w „Kuchni Wyborczej” Onetu.


16:52

Morawiecki:

Prezydent z mocnym mandatem społecznym może zablokować pakt migracyjny

– Dziś wybór ten jest dla mnie wyborem absolutnie jasnym, absolutnie fundamentalnym. Prezydent państwa z mocnym mandatem społecznym może zablokować pakt migracyjny – powiedział Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej.

– Drodzy państwo, możecie powiedzieć, jakie kompetencje ma prezydent państwa. Otóż prezydent państwa, świeżo wybrany […] z potężnym mandatem społecznym, wychodzi 2 czerwca albo 7 sierpnia, zaraz po swoim wyborze lub po inauguracji i mówi: nie ma mojej zgody na pakt migracyjny. Wzywam Polaków pod KPRM, pod Sejm, tutaj, żeby zablokować pakt migracyjny – kontynuował.


16:55

Morawiecki:

Tylko Nawrocki może zablokować napływ nielegalnych imigrantów

– Dzisiaj przez zachodnią granicę wjeżdżają tysiące, dziesiątki tysięcy, według danych niemieckich, nielegalnych imigrantów. Trzeba to zablokować. Zablokować ten napływ może tylko Karol Nawrocki. Silny prezydent, gość z charakterem – powiedział Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej.


17:07

Morawiecki:

Jeżeli Trzaskowski już dzieli stanowiska, warto, żeby Polacy utarli mu nosa

– Wszystko, co dzisiaj się dzieje w zakresie Pałacu Prezydenckiego, jest przedwczesne. Jeżeli Rafał Trzaskowski już dzieli stanowiska, to warto, żeby Polacy utarli mu nosa, żeby powiedzieli „wybór nie został dokonany, hej, hej, panie Rafale, tutaj trzeba poczekać na naród, na werdykt narodu” – powiedział Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej, pytany o komentarz ws. tego, że Jacek Siewiera odpowiedział pozytywnie na zaproszenie, by zostać społecznym doradcą Rafała Trzaskowskiego.


17:12

Morawiecki o Siewierze:

Ja bym z tym panem współpracować za blisko nie chciał

– Generalnie taka sobie, był krótko szefem BBN-u, nie chciałbym za wiele się wypowiadać, ponieważ był w ważnym okresie, kiedy trwała wojna na Ukrainie, a te spotkania były absolutnie poufne, były tajne i dlatego nie bardzo mogę ujawniać informacje, które tam wtedy były – powiedział Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej pytany, jaka jest jego opinia na temat Jacka Siewiery.

– Jakby ja bym z tym panem współpracować za blisko nie chciał – kontynuował.


17:19

Zandberg wejdzie do rządu? Zawisza dementuje spekulacje

– Nie trwają. Nikt się do nas nie odezwał. Fakenews – napisała na portalu X Marcelina Zawisza.

W ten sposób odniosła się do medialnych doniesień, według których Adrian Zandberg miałby do rządu i objąć tekę ministra ds. mieszkalnictwa.

– Nasze warunki są takie same jak zawsze: 8 proc PKB na zdrowie, 1 proc PKB na budownictwo społeczne, 3 proc PKB na badania, naukę i rozwój – wskazała posłanka Razem.


17:28

Morawiecki:

Dzieliłem się wątpliwościami dot. Siewiery w ramach wąskiego kierownictwa PiS

– To są tematy personalne, mogę tylko powiedzieć, że w ramach naszego wąskiego kierownictwa Prawa i Sprawiedliwości, tak, różne wątpliwości w mojej głowie powstawały i dzieliłem się tym. Z panem prezydentem Dudą nie przypominam sobie, żebym się dzielił – powiedział Mateusz Morawiecki na konferencji prasowej, pytany, czy w przeszłości dzielił się swoją opinią na temat Jacka Siewiery z resztą kierownictwa PiS i prezydentem Dudą.

– Nie chciałbym mówić [co było podstawą tych wątpliwości], nawet nie mogę, nie powinienem, ze względu na to, że duża część moich przemyśleń wiąże się z posiedzeniami, które miały charakter niejawny – kontynuował.


17:38

Gasiuk-Pihowicz:

UE przyjmuje zaproponowany przez Polskę program pożyczek na obronność. Bryłka: Sukces na miarę PO. Przekazaliście kompetencje UE

„UE przyjmuje, zaproponowany przez Polskę, program pożyczek na obronność w wysokości 150 mld euro! To ogromny sukces naszej prezydencji. Będą pieniądze na rozwój polskich firm z przemysłu obronnego. Brawo Donald Tusk i Adam Szłapka” – napisała na X Kamila Gasiuk-Pihowicz.

„Sukces na miarę Platformy Obywatelskiej. Przekazaliście kolejne kompetencje Unii Europejskiej, przenieśliście kolejny organ decyzyjny do Brukseli. Napchaliście kasę do rąk niemieckiego i francuskiego przemysłu zbrojeniowego. Polaków skazaliście na wspólny, unijny dług do 2070 roku!” – odpowiedziała Anna Bryłka.

„Doświadczenia z Funduszem Covidowym, kamieniami milowymi, ciągłymi przepychankami z KE i szantażem finansowym UE dają pewność, że żadnych korzyści dla polskiego przemysłu obronnego i bezpieczeństwa nie będzie. Co więcej, zastosowano wadliwą podstawę prawną z art. 122 TFUE, czyli nadzwyczajny tryb eliminujący z procesu legislacyjnego PE” – kontynuowała w swoim wpisie.


18:27

Kaczyński ironizuje ze słów posła PO:

To nie na zamówienie naszego sztabu

Słowo honoru, że to nie na zamówienie naszego sztabu – ironizuje Jarosław Kaczyński w nowym nagraniu, opublikowanym w social media. Prezes PiS opublikował krótki filmik, podczas którego ogląda fragment wywiadu w Polsacie z posłem PO Przemysławem Witkiem, w którym padły często dziś komentowane słowa o tym, iż „cóż szkodzi obiecać”.


19:20

Żona, teść, przyjaciel, fryzjer, społeczniczka i weteranka powstania warszawskiego w nowym spocie Trzaskowskiego

Rafał Trzaskowski opublikował w mediach społecznościowych nowy spot. Filmik jest zestawieniem wypowiedzi osób opowiadających o kandydacie: fryzjera Sylwestra, żony Małgorzaty, teścia Janusza, przyjaciela Michała, Romy ze Stowarzyszenia Społeczników „Ariadna” i Anny, bohaterki powstania warszawskiego.


19:35

Kaczyński o Siewierze:

Ma żal, że stracił stanowisko

To wynik żalu pana Siewiery po tym, jak stracił stanowisko szefa BBN. Nie [nie był wysoko oceniany], to znaczy przez kogo? Wybaczy pan, ale jeżeli pan wie więcej o tym środowisku niż ja… Może pan uważać, ale sądzę, ze jednak nieźle znam swoje środowisko i był oceniany, powiedzmy sobie, sceptycznie – stwierdził Jarosław Kaczyński w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie.


19:39

Trzaskowski:

Bardzo niepokojące jest to, że Nawrocki kwestionuje niektóre kierunki naszej polityki zagranicznej

Rosjanie prowokują cały czas i właśnie dlatego w kwestii bezpieczeństwa powinniśmy mówić jednym głosem. Dla mnie bardzo niepokojące jest to, że mój konkurent, Karol Nawrocki, kwestionuje niektóre kierunki naszej polityki zagranicznej, które były do tej pory święte, nigdy przez nikogo niekwestionowane, jak np. członkostwo Ukrainy w NATO. Zgadzali się z tym wszyscy prezydenci – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.


19:41

Trzaskowski o Nawrockim:

To taki człowiek, którego zawsze się omijało w szkole

Sam o sobie mówi [Karol Nawrocki], że jest decyzją prezesa, a po drugie, wszyscy widzimy, że ma zupełnie inny charakter, inny temperament. To taki człowiek, którego zawsze się omijało w szkole, który zabierał kolegom kanapki, a siostrze cukierki i trzeba było wtedy stanąć i bronić tych słabszych przed tego typu kolegami. To taki facet – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.


19:42

Pełczyńska-Nałęcz:

Popieram Trzaskowskiego, mam nadzieję, że wygra, natomiast naszych wyborców trzeba przekonać

– Ja stawiam na Rafała Trzaskowskiego, popieram, sekunduję, mam nadzieję, że wygra – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie „Gość Wydarzeń” Polsat News, pytana, kto jest faworytem w wyścigu o prezydenturę.

– Naszą rolą jest powiedzieć „popieramy”, natomiast naszych wyborców trzeba przekonać, a trzeba ich przekonać tymi rzeczami, które są dla naszych wyborców ważne i my bardzo jasno te rzeczy panu Rafałowi Trzaskowskiemu powiedzieliśmy – kontynuowała.

– Jeśli chodzi o kredyt 0%, powiedział, że nie podpisze, jeśli chodzi o budownictwo społeczne, powiedział, że popiera, natomiast ja podniosę sprawę, że nie wystarczy popierać, trzeba zapewnić pieniądze na to, a dzisiaj te pieniądze nie idą […] są też inne ważne rzeczy, takie jak ustawa o asystencji dla osób z niepełnosprawnościami – mówiła dalej.


19:46

Pełczyńska-Nałęcz:

Nie będziemy żadnym kąskiem do niczyjego schrupania

– Nie, absolutnie nie będziemy żadnym kąskiem do niczyjego schrupania, mamy własne DNA […] to widmo Nowoczesnej, ja od pierwszego dnia naszego ruchu słyszę, że jesteśmy Nowoczesną. Kiedy powstaliśmy, że nie przetrwamy roku, potem, że nie dojdziemy do wyborów, potem, że nie przejdziemy wyborów – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w Polsat News, pytana, czy nie ma poczucia, że Polska 2050 będzie „bardzo łatwym kąskiem do schrupania przez PO” i o to, jak było wcześniej z Nowoczesną.


19:47

Trzaskowski:

Nie wyobrażam sobie rozmowy z Braunem

Prawie z każdym [trzeba rozmawiać]. Nie wyobrażam sobie rozmowy z panem Braunem. Wszystko mnie z tym panem różni. Nie wyobrażam sobie z antysemitą, który tego typu tezy powtarza, które nigdy nie powinny zaistnieć w przestrzeni publicznej – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.


19:48

Trzaskowski o wyborcach Mentzena:

Wielu z nich ma spaczony wizerunek mojej osoby

Ja tam idę [na rozmowę ze Sławomirem Mentzenem], ponieważ dzięki temu będę mógł, mam nadzieję, w pewnym sensie pośrednio porozmawiać z wyborcami Sławomira Mentzena. Na spokojnie wytłumaczyć swoje racje, dlatego że wielu z nich ma spaczony wizerunek mojej osoby poprzez propagandę, która przez lata rządziła w Polsce, przez to, że też często oglądają pseudotelewizję Republika – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.


19:48

Pełczyńska-Nałęcz:

Ustawa o jawności cen mieszkań wychodzi z Sejmu. Panie prezydencie, liczymy na szybki podpis

– Właśnie teraz, przed chwilą dostałam SMS-a, wychodzi ustawa o jawności cen mieszkań z Sejmu do pana prezydenta. Panie prezydencie, liczymy na szybki podpis. Było niemożliwe przez 30 lat, jest możliwe – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w Polsat News.


19:51

Pełczyńska-Nałęcz:

Poparcie Hołowni dla Trzaskowskiego jest szybkie, ale nie na zasadzie, że za tym nic nie idzie

– Dlatego, że to jest lepszy kandydat i ten kandydat jednak jest dla Polski lepszy. To jest szybkie poparcie, ale to nie jest poparcie na zasadzie, że za tym poparciem nic nie idzie. […] Szymon Hołownia spotkał się z Rafałem Trzaskowskim i przedstawił, na czym zależy wyborcom Polski 2050 – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w Polsat News, pytana, dlaczego Szymon Hołownia tak szybko poparł Rafała Trzaskowskiego.


19:53

Trzaskowski:

Bardzo chętnie porozmawiałbym z Zandbergiem

Tak, bardzo chętnie porozmawiałbym z Adrianem Zandbergiem. Mam nadzieję, że odpowie na tę moją prośbę o spotkanie. Nie oczekuję poparcia wprost, bardzo bym się ucieszył, ale chciałbym porozmawiać z Adrianem Zandbergiem – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.


19:53

,,Chciałbym móc unieść się poza doraźne polityczne podziały". Trzaskowski o decyzji ws. Siewiery

Ja znam pana ministra od wielu, wielu lat i wielokrotnie rozmawialiśmy, dlatego, że też mieliśmy styk bezpieczeństwo miasta, bezpieczeństwo państwa. Zapytałem, czy by mi doradzał, dlatego, że ciągłość jest bardzo potrzebna, jeżeli chodzi o kwestie bezpieczeństwa i też oczywiście, chciałbym móc się unieść poza te doraźne podziały polityczne i pracować, więc bardzo się cieszę, że pan minister się zgodził na to, żeby mi doradzać – stwierdził Rafał Trzaskowski w TVN24.


19:54

Pełczyńska-Nałęcz:

Mentzen uważa, że dobro Polski jest bliżej Rosji, dalej od Ukrainy i UE

– Sławomir Mentzen wiadomo, jest zupełnie gdzie indziej ze swoimi wyobrażeniami, gdzie jest dobro Polski, np. najwyraźniej uważa, że dobro Polski jest gdzieś bliżej Rosji, a dalej od Ukrainy, dalej od Unii Europejskiej, znaczy, nie jest dla mnie w żadnym razie wzorem kogoś, kto dba o dobro Polski – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w Polsat News, pytana o słowa Sławomira Mentzena o sprzedaniu wyborców przez Hołownię za darmo.


19:55

Trzaskowski wskazuje:

Mam nadzieję, że to jest ten najważniejszy argument, który przekona przynajmniej część wyborców Mentzena

– Skoro wyborcy Sławomira Mentzena odrzucili PiS i również są w kontrze do tego klinczu, który widzimy dzisiaj na polskiej scenie politycznej – ja też mam go często dosyć – oni oczekują nowej polityki, więc mam nadzieję, że oni oczekują przede wszystkim współpracy – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.

Jak kontynuował: – Oczekują tego, żeby właśnie ze Sławomirem Mentzenem prezydent RP rozmawiał, żeby szukał u konkurentów tego, co łączy, a nie tego, co dzieli i oczekują kogoś, kto będzie jednak budował współpracę i zapewni spokój, harmonijne współdziałanie i bezpieczeństwo. A nie kogoś, kto będzie tylko i wyłącznie szukał okazji do zwady, zaczepki i awantury.

– Mam nadzieję, że to jest ten najważniejszy argument, który przekona przynajmniej część wyborców Sławomira Mentzena, żeby oddać na mnie głos – stwierdził.


19:57

Pełczyńska-Nałęcz:

Pieniądze na społeczne budownictwo są blokowane, nie wiem, z jakiego powodu

– Mówimy, jak przekonać [wyborców Szymona Hołowni do Rafała Trzaskowskiego] […] mocno rekomendujemy, że same słowa nie wystarczą, tu jest nisko wisząca wisienka czynszu. Powinny być pieniądze i ruszają dopłaty, inwestycje w społeczne budownictwo, a dzisiaj są po prostu blokowane, nie wiem, z jakiego powodu – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w Polsat News.


19:59

Trzaskowski sugeruje propozycję dla Zandberga ws. wejścia do rządu:

Wiele rzeczy nas łączy

Wiele rzeczy nas łączy, jeżeli chodzi o kwestie mieszkalnictwa, bardzo bym się ucieszył, gdyby Adrian Zandberg, gdzieś się wypowiedział między wierszami, wziął odpowiedzialność za to, wsparł stroną demokratyczną. Jestem gotów współpracować tak, jak z Magdaleną Biejat, tak samo z Adrianem Zandbergiem. Tak, super, najlepsza możliwa opcja, żeby tak się stało [żeby wszedł do rządu]. Słyszałem, że tego typu wypowiedzi pojawiały się nawet samego Zandberga – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.


20:00

Trzaskowski:

Mentzen kocha wolność. Ja też kocham wolność

– Ja myślę, że się dogadamy w większości tych kwestii, dlatego że Sławomir Mentzen, ta część wolnościowa, kocha wolność. Ja też kocham wolność i jestem gotów na ten temat rozmawiać. Myślę, że w tych sprawach bez problemu się porozumiemy – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.


20:00

Pełczyńska-Nałęcz:

Rzeczywiście zadziwia mnie, że temat KPO praktycznie nie istnieje w kampanii

– A to mnie rzeczywiście zadziwia, to tutaj też bym namawiała pana prezydenta Trzaskowskiego, bo to jest nasz wspólny sukces i masa rzeczy się zmienia. Dzisiaj właśnie została podpisana ta umowa, dzięki której mamy już 100 miliardów zakontraktowanych z KPO – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w Polsat News, pytana, czy nie ma poczucia, że KPO to temat, który praktycznie nie istnieje w kampanii.


20:01

Trzaskowski o zdewastowaniu polskiego cmentarza w Miednoje:

Dziwi mnie, że Nawrocki nie podjął żadnej reakcji

Nie mam moim zdaniem przypadków, to jest prowokacja. Natychmiast powinni Rosjanie przywrócić dla nas te święte symbole. Bardzo się cieszę, że pan minister Sikorski zareagował natychmiast, dziwi mnie, że Karol Nawrocki, IPN w ogóle nie podjęły żadnej reakcji, bo to jest sprawa skandaliczna. Absolutnie powinien zabrać głos i liczę na to, że zarówno pan prezydent Andrzej Duda jak i również Karol Nawrocki zabiorą głos i to jak najszybciej – powiedział Rafał Trzaskowski w TVN24.


20:03

"Cóż szkodzi obiecać"? Pełczyńska-Nałęcz: No właśnie szkodzi

– Ja tak nie mówię, ja kiedy jest obietnica, która wiem, że nie może być spełniona, chociaż ludzie bardzo by chcieli, to uczciwie mówię: na ten moment to jest trudno. W taki sposób się włączyłam w dyskusję o czterodniowym tygodniu pracy – powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w Polsat News, pytana o słowa posła PO „cóż szkodzi obiecać”.

– No właśnie szkodzi. Szkodzi, dlatego, że […] po pierwsze to jest nieprawda […] a po drugie następuje przecież rozczarowanie – kontyuowała, dopytywana, cóż szkodzi obiecać.


20:13

,,Idę spokojnie porozmawiać, niczego w ciemno nie będę podpisywał". Trzaskowski o spotkaniu z Mentzenem

Sławomir Mentzen mnie zaprosił, więc idę, po to, żeby po prostu spokojnie porozmawiać. Ja niczego w ciemno nie będę podpisywał, tylko chcę porozmawiać o tych postulatach, jak mniemam również o innych kwestiach. Dla mnie na przykład ten postulat, który mówi o tym, żeby Ukraina nigdy nie stała się częścią NATO, to nie jest postulat, na który ja się godzę, dziwi mnie, że Nawrocki chce go podpisać – powiedział Rafał Trzaskowski w TVN24.


20:21

Trzaskowski zapowiada: Spotkam się z Senyszyn

– Rozmawiałem z panią profesor [Joanną Senyszyn] i na pewno się spotkamy. Tak, będzie spotkanie – stwierdził Rafał Trzaskowski w „Faktach po faktach” TVN24.

– Pani profesor też powiedziała, że takie przekazywanie poparcia nie do końca działa, ale te postulaty, o których mówiła pani profesor, one są mi bliskie. A poza tym naprawdę doceniam ten wdzięk, poczucie humoru, dystans, umiejętność reagowania. Rewelacja. Naprawdę wszyscy byśmy się mogli uczyć prowadzenia kampanii z takim polotem, luzem – mówiła dalej


23:33

Bosak z fotela marszałkowskiego:

Zachęcam aby głosować przeciw Trzaskowskiemu

Chciałbym też zachęcić wszystkich, aby iść na II turę wyborów prezydenckich i zagłosować w najbliższych dniach. Obaj kandydaci z II tury wyborów prezydenckich będą uczestniczyć w wywiadach na kanale Sławomira Mentzena. Na pewno te rozmowy dadzą dużo informacji do świadomego podjęcia decyzji przed II turą. Ja zachęcam, żeby jeżeli ktoś nie jest przekonany do żadnego z tych dwóch kandydatów, to głosować przeciw Rafałowi Trzaskowskiemu, którego uważam za większe zagrożenie – stwierdził Krzysztof Bosak, w trakcie prowadzenia obrad Sejmu.