Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
13.06.2020
07:04
Spotkania prezydenta Andrzeja Dudy z mieszkańcami odbędą się o 11:30 w Brzegu, o 14:30 w Opolu i o 16:30 w Głogówku w powiecie prudnickim.
Rafał Trzaskowski będzie przebywać w województwach śląskim i opolskim. O 9:00 w kopalni węgla kamiennego w Rybniku odbędzie się briefing kandydata KO oraz prezydenta Rybnika Piotra Kuczery, a o 10:30 w Kadłubie - spotkanie z sołtyskami i liderkami lokalnych grup działania.
O 12:00 Trzaskowski odwiedzi Amfiteatr Opolski - Narodowe Muzeum Polskiej Piosenki, a o 12:15 odbędzie się spacer z amfiteatru na Plac Wolności, gdzie o 13:30 odbędzie się spotkanie z mieszkańcami. Na 14:50 zaplanowano briefing prasowy z udziałem wójta gminy Pakosławice Adama Raczyńskiego.
O 15:50 odbędzie się spotkanie Trzaskowskiego ze strażakami w Prusinowicach, w gminie Pakosławice, a o 17:30 - spotkanie z mieszkańcami Wałbrzycha.
O 12:00 w Kartuzach odbędzie się spotkanie Szymona Hołowni z mieszkańcami. Następnie kandydat na prezydenta pojedzie o Gdyni, gdzie o 17:00 ma zaplanowane wystąpienie programowe O pułapkach i szansach dla Polski”. Hołownia przedstawi ocenę działań polityków sprawujących władzę i wskaże kierunki rozwoju dla Polski.
Władysław Kosiniak-Kamysz będzie przebywać na Mazowszu. O 10:00 w Drobinie złoży kwiaty przed pomnikiem Jan Pawła II, a o 10:15 odbędzie się spotkanie z seniorami. Wystąpienie kandydata PSL zaplanowano na 11:00. O 14:00 w Sierpcu odbędzie się spotkanie z mieszkańcami, a o 17:30 - z mieszkańcami Nowego Dworu Mazowieckiego.
O 9:00 w Nowym Tomyślu odbędzie się spotkanie Roberta Biedronia z mieszkańcami i handlowcami na targowisku miejskim. Następnie, o 10:30 odbędzie się wizyta w domu dziecka w Chrzypsku Wielkim, a o 11:15 - konferencja prasowa o problemie suszy w rolnictwie oraz wizyta na plantacji tulipanów. Ostatni zaplanowany punkt to wiec wyborczy i przedstawienie Paktu dla Kobiet oraz wystąpienia polityczek Lewicy o 14:30 w Poznaniu.
09:00 - briefing prasowy Rafała Trzaskowskiego i Piotra Kuczery w Rybniku
09:00 - spotkanie Roberta Biedronia z mieszkańcami i handlowcami na targowisku miejskim w Nowym Tomyślu
10:00 - złożenie przez Władysława Kosiniaka-Kamysza kwiatów przed pomnikiem Jana Pawła II w Drobinie
10:15 - spotkanie Władysława Kosiniaka-Kamysza z seniorami w Drobinie
10:30 - spotkanie Rafała Trzaskowskiego z sołtyskami i liderkami lokalnych grup działania w Kadłubie
10:30 - wizyta Roberta Biedronia w domu dziecka w Chrzypsku Wielkim
11:00 - wystąpienie Władysława Kosiniaka-Kamysza w Drobinie
11:15 - konferencja prasowa Roberta Biedronia o problemie suszy w rolnictwie oraz wizyta na plantacji tulipanów w Chrzypsku Wielkim
11:30 - spotkanie prezydenta Andrzeja Dudy z mieszkańcami Brzegu
12:00 - spotkanie Szymona Hołowni z mieszkańcami Kartuz
12:00 - wizyta Rafała Trzaskowskiego w Amfiteatrze Opolskim - Narodowym Muzeum Polskiej Piosenki
12:15 - spacer Rafała Trzaskowskiego z Amfiteatru Opolskiego na Plac Wolności
12:30 - spotkanie Rafała Trzaskowskiego z mieszkańcami Opola
14:00 - spotkanie Władysława Kosiniaka-Kamysza z mieszkańcami Sierpca
14:30 - spotkanie prezydenta Andrzeja Dudy z mieszkańcami Opola
14:30 - wiec wyborczy Roberta Biedronia i przedstawienie Paktu dla Kobiet oraz wystąpienia polityczek Lewicy w Poznaniu
14:50 - briefing prasowy Rafała Trzaskowskiego z udziałem wójta gminy Pakosławice Adama Raczyńskiego
15:10 - spotkanie Rafała Trzaskowskiego ze strażakami w Prusinowicach, w gminie Pakosławice
16:30 - spotkanie prezydenta Andrzeja Dudy z mieszkańcami Głogówka w powiecie prudnickim
17:00 - wystąpienie programowe Szymona Hołowni “O pułapkach i szansach dla Polski” w Gdyni
17:30 - spotkanie Rafała Trzaskowskiego z mieszkańcami Wałbrzycha
17:30 - spotkanie Władysława Kosiniaka-Kamysza z mieszkańcami Nowego Dworu Mazowieckiego
10:37
Trzaskowski:
Rząd nie radzi sobie również z górnictwem. Pamiętamy zapowiedzi, że górnictwo będzie dla rządu PiS najważniejsze, że nie będzie likwidacji kopalń, a 8 kopalń zostało zlikwidowanych. Widzimy plany likwidacji kolejnych
- Wczoraj jasno mówiliśmy o tym, że rząd nie radzi sobie z epidemią. Pamiętacie państwo że jeszcze kilka tygodni temu rząd mówił, że tak naprawdę już epidemia wygasa, a my jako samorządowcy mówiliśmy od wielu, wielu miesięcy że będą problemy w kopalniach i tak się dokładnie stało. Ale rząd nie radzi sobie również z górnictwem. Pamiętamy zapowiedzi, że górnictwo będzie dla rządu PiS najważniejsze, że nie będzie likwidacji kopalń, a 8 kopalń zostało zlikwidowanych. Widzimy plany likwidacji kolejnych. 15 tysięcy zlikwidowanych miejsc pracy i przez cały czas import węgla zza granicy. 17 milionów ton importu z takich egzotycznych krajów jak Rosja, czy Kolumbia czy Australia. Rząd nie był w stanie nawet ustabilizować cen. Dzisiaj te ceny z importu są tańsze niż ceny polskiego węgla wydobywanego tutaj w kopalniach, a przecież rząd obiecywał coś zupełnie innego i dzisiaj trzeba powiedzieć jasne „sprawdzam” - stwierdził Rafał Trzaskowski na briefingu prasowym w Rybniku.
10:38
Trzaskowski:
Są olbrzymie pieniądze z UE na transformację energetyczną i Śląsk ma wielką szansę z tych pieniędzy skorzystać. Tylko trzeba być do tego gotowym, trzeba mówić prawdę o tym, jak wygląda sytuacja, a nie obiecywać coś górnictwu, a potem nie spełn
- Są olbrzymie pieniądze z UE na transformację energetyczną i Śląsk ma wielką szansę z tych pieniędzy skorzystać. Tylko trzeba być do tego gotowym, trzeba mówić prawdę o tym, jak wygląda sytuacja, a nie obiecywać coś górnictwu, a potem nie spełniać swoich obietnic. I też jasno mówiłem, jasno deklarowałem, jeżeli chodzi o kwestie pomocy z UE, jestem gotów pomagać rządowi, jeżeli zostałbym prezydentem, po to żeby dbać o to, żeby na Śląsku walczyć o każde miejsce pracy i Śląsk ma olbrzymią szansę przed sobą, jeżeli będziemy mówili o tym jasno i jeżeli będzie mówili o tym szczerze, a nie jeżeli rząd PiS-u będzie bez przerwy wprowadzał wszystkich w błąd i jasno pokazywał, że nie radzi sobie z sytuacją, ani z epidemiczną, ani niestety nie radzi sobie z polskim górnictwem - stwierdził Rafał Trzaskowski na briefingu prasowym w Rybniku.
10:39
MZ:
440 nowych przypadków zakażenia koronawirusem w Polsce, w tym 209 na Śląsku. Zmarło 15 osób
https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/1271721850058530816
https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/1271721852273074176
10:49
Trzaskowski:
Szumowski powinien się podać natychmiast do dymisji
- Z dnia na dzień otrzymujemy kolejne szokujące informacje. Wypowiadałem się bardzo oględnie, jeżeli chodzi o ministra Szumowskiego, mimo że tych wątpliwości było mnóstwo w poprzednich dniach. Natomiast to, o czym w tej chwili słyszymy, o respiratorach, które miały być kupione za tak olbrzymie pieniądze i później ta transakcja nie doszła do skutku, jak słyszymy i jak widzimy, sytuacja w której urzędnicy wynoszą do domu tego typu wrażliwe dokumenty, to coś absolutnie niesłychanego i dlatego uważam że minister Szumowski powinien się podać natychmiast do dymisji - stwierdził Rafał Trzaskowski na briefingu prasowym w Rybniku.
10:54
Trzaskowski:
Chciałem jeszcze raz wszystkim serdecznie podziękować za niesłychaną mobilizację, energię, bo zebrano prawie 2 mln podpisów w 5 dni, co stanowi absolutny rekord
- Rzeczywiście w nocy zostałem zarejestrowany przez komisję wyborczą, która przeliczyła pierwsze 100 tysięcy podpisów. Chciałem jeszcze raz wszystkim serdecznie podziękować za tę niesłychaną mobilizację, energię, bo zebrano prawie 2 milionów podpisów w 5 dni, co stanowi absolutny rekord - stwierdził Rafał Trzaskowski na briefingu prasowym w Rybniku.
12:17
PAD:
Dzisiaj też próbuje nam się wciskać ideologię, tylko inną. To taki neobolszewizm. Z jednej z polskich telewizji wyrzucono posła, który powiedział, że to ideologia. Próbuje się nam wmówić, że to ludzie, a to po prostu ideologia
13:25
Borys Budka obecny na wiecu Rafała Trzaskowskiego w Opolu, był pytany o wypowiedź posła Żalka o LGBT oraz o stanowisko prezydenta Andrzeja Dudy, który mówił o „nowej ideologii”, porównując ją do neobolszewizmu.
- Prezydent Duda powinien przeprosić za posła Żalka - odparł pytany przez 300POLITYKĘ.
13:39
Trzaskowski:
Jest szansa na wielką falę zmian, która rozpocznie tak oczekiwaną zmianę w Polsce
- Jest szansa na wielką falę zmian, która rozpocznie tak oczekiwaną zmianę w Polsce. Tego wszyscy chcemy i na to oczekujemy - stwierdził Rafał Trzaskowski w Opolu.
13:40
Trzaskowski:
Mamy wszyscy takie same marzenia. Myślimy dokładnie o tym samym, zwłaszcza w czasach epidemii. Myśmy o bezpieczeństwie, o służbie zdrowia, o równych szansach w edukacji i mamy dość tematów zastępczych
- Przez te ostatnie dni podróżowałem po całej Polsce i powiem wam, że dzisiaj marzenia czy z wsi, której do was przyjechałem, czy na Śląsku, czy na Śląsku Cieszyńskim, gdzie byłem w Wiśle, czy w świętokrzyskim, czy w Małopolsce, na Podhalu, czy tu, w Opolu, czy w Warszawie, my mamy wszyscy takie same marzenia. Wszyscy myślimy dokładnie o tym samym, zwłaszcza w czasach epidemii. Myśmy o bezpieczeństwie, o służbie zdrowia, o równych szansach w edukacji i mamy dość tematów zastępczych - stwierdził Rafał Trzaskowski w Opolu.
13:43
- Mamy przede wszystkim dość tego, że ktoś przez cały czas chce zabrać nam dumę, widzimy przecież jak nasze miasta, miasteczka, wsi się zmieniły przez te ostatnie 30 lat. Nie damy sobie zabrać dumy, bo dzięki właśnie wam, państwu Polska tak bardzo wypiękniała i trzeba też jasno powiedzieć: mamy dość zabierania nam dumy z naszych osiągnięć - stwierdził Rafał Trzaskowski w Opolu.
13:45
Trzaskowski:
Potrzebujemy dzisiaj przede wszystkim walczyć o miejsca pracy i potrzebujemy inwestycji tu i teraz. Nie potrzebujemy gigantomanii
- Potrzebujemy dzisiaj przede wszystkim walczyć o miejsca pracy i potrzebujemy inwestycji tu i teraz. Nie potrzebujemy gigantomanii. Nie potrzebujemy rozmowy o największym lotnisku na świecie, mimo że na razie nic się tam nie dzieje. Jeżeli rządzący mówią o moralności, to pytam się, czy to moralne, żeby płacić dzisiaj dziesiątki tysięcy złotych ludziom, którzy głównie zajmują się zarządzaniem pustą łąką? Dzisiaj właśnie potrzebujemy tych inwestycji tu i teraz - stwierdził Rafał Trzaskowski w Opolu.
13:57
Trzaskowski z pytaniami do PAD:
Trzeba zapytać prezydenta, dlaczego żadna afera rządów PiS nie została wyjaśniona
- Tak się jakoś złożyło, zupełnie przypadkiem, że za kilka godzin w Opolu będzie prezydent Duda. To nie jest czas na buczenie, na gwizdanie. Po prostu trzeba głowie państwu zadać kilka pytań. Prezydent niestety nie odpowiada na pytania, więc bardzo się cieszę, że mamy możliwość zadania paru pytań. I dlatego pierwsze pytanie musi być pytaniem o Konstytucję i przestrzeganie prawa, o to żeby w Polsce nie było równych i równiejszych, o to żeby Konstytucja była dobrem najwyższym i o to będziemy prezydenta pytać. Będziemy pytać o sprawy zasadnicze, ale też trzeba skierować do prezydenta kilka innych pytań. A mianowicie wszyscy ostatnio słyszymy o nowych faktach, które dotyczą zarządzania epidemią. Wszyscy słyszymy, jak były kupowane maski, ostatnio nowe fakty wyszły na jaw dotyczące kupowania respiratorów, których nikt nie widział. Okazuje się, że urzędnicy zabierają do dokumenty do domu, chyba nowa świecka tradycja, ale trzeba zapytać prezydenta, dlaczego żadna afera rządów PiS nie została wyjaśniona. Gdzie był prezydent, kiedy wszyscy zadawaliśmy te pytania? Te pytania muszą być zadane, dlatego że musimy walczyć o uczciwość i i przejrzystość w naszym życiu publicznym - stwierdził Rafał Trzaskowski w Opolu.
- Drugie pytanie, bardzo istotne. Dlaczego prezydent nie chce zgodzić się na walkę fair w tych wyborach? Dlaczego zgadza się na to, żeby dawano nam 5 dni na zbieranie podpisów, a i tak przy tej mobilizacji zebraliśmy tych podpisów prawie 2 miliony - mówił dalej.
- Dlaczego prezydent Duda godzi się na to, żeby telewizja, która kiedyś była nazywana publiczną, przez cały czas nawołuje do nienawiści, manipuluje, szczuje jednych na drugich. Czy prezydentowi nagle znowu zaczął podobać się Jacek Kurski? - pytał dalej kandydat KO.
- Dlaczego nawet propozycje programowe, dlaczego w momencie kiedy prezydent Duda przedstawia swój program, propozycje programowe, to musi to znowu robić w taki sposób, żeby próbować nas dzielić? Dlaczego nie można nawet programu zaprezentować w inny sposób? Kolejna rzecz, która chyba najbardziej nas drażni. Wielokrotnie podchodzili do mnie ludzie, i pytali mnie: panie Rafale, dlaczego godzimy się na tę niesłychaną hipokryzję dzisiejszej władzy? Słyszałem sam, jak prezydent Duda mówił o tym, że dlatego zmieniał sądownictwo, ponieważ sędziowie czy duża część z nich to komuchy. Mamy dosyć tego typu porównań, zwłaszcza że jakimś cudem prezydentowi nie przeszkadzał prokurator stanu wojennego, który dostał z rąk prezydenta nominację. Mamy dość hipokryzji - zaznaczył.
- Pytanie dlaczego rząd nie mówił prawdy górnikom, mówiąc że nie będzie likwidował kopalń, a zlikwidował ich 8, mówiąc że nie będzie likwidował miejsc pracy, a zlikwidowanych zostało 15 tysięcy miejsc pracy. Mówiąc o tym, że nie będzie importu węgla, a mamy import węgla z tak egzotycznych kierunków jak choćby Kolumbia. Dlaczego nie mówi się prawdy i dlaczego nie daje się szansy na wielką transformację? Tak żeby walczyć z ociepleniem klimatycznym, o czyste powietrze, ale zachować miejsca pracy. Do tego są potrzebne olbrzymie inwestycje z UE - mówił.
14:33
- To wiec typowy partyjny. Niestety prezydent Trzaskowski pomimo tego, że wyciąga rękę rzekomo do zwolenników PiS-u, wysyła listy i mówi takim łagodniejszym językiem, na wiecu już tej łagodności, ani w przemówieniu Trzaskowskiego, ani tym bardziej w reakcji jego zwolenników, absolutnie nie było widać. Była agresja, okrzyki, wypraszanie. Pomimo że grzecznie razem z posłem Kowalskim stanęliśmy, odpowiadając na wczorajszy list, chcieliśmy z Trzaskowskim porozmawiać, zapytać czy odpowie wreszcie na 5 pytań, które do niego i do wszystkich innych kontrkandydatów Andrzeja Dudy skierowaliśmy w środę. No niestety nie udało się porozmawiać z Rafałem Trzaskowskim. Wyszedł Sławomir Nitras, bardziej po to, aby pilnować tłumu, żeby hamować te negatywne emocje. Z wyciągniętej ręki do zgody, można powiedzieć, niewiele wynika - stwierdził Kamil Bortniczuk w rozmowie z 300POLITYKĄ.
14:34
- To jest skrajna manipulacja dziennikarzy TVN. Spotkałem na tym wiecu Katarzynę Kolendę-Zaleską. Ona była dzisiaj w Opolu, przed chwilą z nią rozmawiałem i powiedziałem jej, że zrobiła rzecz haniebną, że zaszczuła człowieka. Absolutnie przecież będąc świadomą tego, że Jacek Żalek nie odmawiał człowieczeństwa nikomu, niezależnie od orientacji, a mówił jedynie o tym, że LGBT to jest ideologia, ma swoje symbole, cele, że to nie są ludzie, tak jak oni próbują to przedstawiać, natomiast Kolenda-Zaleska przedstawiła tę wypowiedź jako zmierzającą odczłowieczenia ludzi z kręgów LGBT. Jacek Żalek nie miał absolutnie takiej woli. Nie to nim motywowało i myślę, że głupio było pani redaktor, kiedy jej mówiłem, że doprowadza dzisiaj do tego, że dzisiaj Jacek Zalek przez część internautów jest po prostu linczowany - stwierdził Kamil Bortniczuk w rozmowie z 300POLITYKĄ.
14:44
Trzaskowski:
Jaki gest PAD wykonał przez te ostatnie 5 lat w naszą stronę, żeby odbudowywać wspólnotę?
- Jaki gest prezydent Andrzej Duda wykonał przez te ostatnie 5 lat w naszą stronę, żeby odbudowywać wspólnotę? Jaki gest prezydent wykonał w naszą stronę? Pytam: jaki gest? Przecież prezydent RP powinen być silnym prezydentem, który unosi się ponad podziały polityczne? - stwierdził Rafał Trzaskowski w Opolu.
- Prezydent [Duda] również powoływał się na dziedzictwo Lecha Kaczyńskiego. Tylko Lech Kaczyński był silnym prezydentem, który zawsze się zastanawiał, co podpisuje - mówił dalej.
14:48
Wspólnota zaczyna się od drobnych rzeczy – od wyciągnięcia ręki. Dziś w Opolu spotkałem wolontariuszy Andrzeja Dudy. Możemy się spierać, możemy się nie zgadzać, ale powinniśmy się szanować. Bo Polska jest wspólna! pic.twitter.com/Yq3eKtUkjC
— Rafał Trzaskowski (@trzaskowski_) June 13, 2020
15:02
PMM:
To, co możemy zrobić razem z prezydentem przez kolejne 5 lat, to wielka dawka nadziei. Nadziei na to, że Polska może być jeszcze bardziej zasobnym krajem
- Jestem tutaj również jako poseł PiS, ale również jako zwykły obywatel, bo wierzę jako zwykły obywatel, że to, co dzieje się w Polsce, to co możemy zrobić razem z prezydentem przez kolejne 5 lat, to wielka dawka nadziei. Nadziei na to, że Polska może być jeszcze bardziej zasobnym krajem, że możemy przez tę pandemię koronawirusa wyjść obronną ręką, że możemy uratować naszą gospodarkę tak, jak to co się tutaj dzieje, na targowisku w Łomży mówili mi przedsiębiorcy. Tak, jak w mieście Ostrów Mazowiecka mówili mi przedsiębiorcy, opowiadał mi pan burmistrz, ilu przedsiębiorców było uratowanych - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w Kolnie.
15:06
PMM:
Nie byłoby tych programów, gdyby PAD nie wygrał wyborów 5 lat temu. Nasi główni konkurenci polityczni przez 5 lat krytykowali te programy
- Dzisiaj jesteśmy na kluczowym zakręcie historii Polski. Gdzie byłaby Polska be prezydenta DUdy? Gdzie byłaby Polska, gdyby prezydent Duda nie wygrał wyborów 5 lat temu? Czy byłyby te programy 500+, 300+, 13. emerytura i wszystkie inne społeczne programy? To pytanie retoryczne. Nie byłoby tych programów. Nasi główni konkurenci polityczni przez 5 lat krytykowali te programy. Po to, żeby dzisiaj, dopiero teraz przebrać się jako kameleon, zrzucić tamte swoje szaty i zacząć mówić, że to utrzymają. Jedynym gwarantem utrzymania programów społecznych, ale również wizji rozwoju jest prezydent Duda - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w Kolnie.
15:13
PAD:
Mam ogromny szacunek do wszystkich osób. Powiem otwarcie, mnie nie interesuje to jakie kto ma preferencje seksualne. To jest jego prywatna sprawa
- Ja widziałem wczorajszą scenę, która miała miejsce w państwa telewizji, kiedy pani redaktor, no przerwała i de facto wyprosiła z udziału jednego z posłów Zjednoczonej Prawicy. Powiem tak, ja mam szacunek do każdego człowieka, niezależnie od tego jakie są jego preferencje seksualne, niezależnie od tego jakie są jego poglądy, niezależnie od tego, które z ugrupowań popiera. Mam sam różnych znajomych, także o różnych preferencjach seksualnych, znam takie osoby. Część z tych osób zna również pani redaktor. Powiem w ten sposób. Wśród tych osób są osoby o różnych poglądach, wśród tych osób są osoby, które wspierają ruch i ideologię LGBT, zgadzają się z nią, zgadzają się z tym sposobem działania, który tam jest proponowany, który tam jest realizowany i są osoby, które uważają, że to, że mają takie, a nie inne preferencje seksualne, to jest całkowicie ich sprawa. Tak samo jak ja uważam, że to jest moja sprawa jakie ja mam preferencje seksualne. Ja mam ogromny szacunek do wszystkich osób. Mnie to nie przeszkadza. Powiem otwarcie, mnie nie interesuje to jakie kto ma preferencje seksualne. To jest jego prywatna sprawa. Ale mnie interesuje to, żeby dzieci w szkole nie były poddawane np. indoktrynacji seksualnej w wieku bardzo małoletnim, kiedy one mają dosłownie kilka lat, kiedy one są w pierwszych klasach szkoły. Uważam, że to nie jest właściwa droga i że to jest sprzeczne z naszą tradycją i naszą kulturą. Ja się po prostu z tym nie zgadzam, tak samo jak nie zgadza się z tym wielu rodziców - mówił prezydent Andrzej Duda podczas konferencji prasowej przed szpitalem wojskowym w Opolu, odpowiadając na pytanie Katarzyny Kolendy-Zaleskiej o wypowiedź posła Żalka.
- Ja bym nie chciał, żeby jakakolwiek ideologia była w szkole. Szkoła służy nauce, służy edukacji. Ja bym chciał, żeby polskie szkoły wykształciły w przyszłości super przygotowanych specjalistów do tego, żeby wykonywali różne zawody - dodał prezydent.
15:41
PAD:
Nie chcę, by kiedykolwiek wrócił u nas czas, kiedy z podręczników szkolnych wyziera jakakolwiek ideologia. Zwłaszcza taka, która niszczy dzieci moralnie, która seksualizuje małe dzieci
- Ja nie chcę, by kiedykolwiek wrócił u nas czas, kiedy z podręczników szkolnych wyziera jakakolwiek ideologia. Zwłaszcza taka, która niszczy dzieci moralnie, która seksualizuje małe dzieci. Nie zgadzam się na to. Ja się nie zgadzam, żeby były tak wychowywane moje wnuki. Nie zgadzam się na to. Mam nadzieję, że będę je miał i że będą mogły chodzić do normalnej szkoły - mówił prezydent Andrzej Duda w Opolu.
15:49
PAD:
Teraz moją największą ambicją jest to, żebyście mogli państwo spokojnie się rozwijać pod względem biznesowym, żebyście się bogacili
- Teraz moją największą ambicją jest to, żebyście mogli państwo spokojnie się rozwijać pod względem biznesowym, żebyście się krótko mówiąc bogacili, żeby była coraz lepsza płaca w naszym kraju. To mnie przede wszystkim interesuje. To służy zatrzymaniu u nas najlepszych specjalistów, to służy temu, że choćby młodzi lekarze jak przed chwilą rozmawialiśmy w szpitalu wojskowym, nie będą wyjeżdżali, jeżeli będziemy w Polsce rzeczywiście godnie płacili. Wszystkim, lekarzom, pielęgniarkom, nauczycielom, żeby każdy zawód był w Polsce godnie wynagradzany. To jest moja wielka ambicja na najbliższe lata. Ja mam dzisiaj to poczucie, że rodzina materialnie już jest zabezpieczona. Jest ta poduszka w postaci 500 plus. Kto ma dzieci, ma to bezpieczeństwo. Proszę, żeby tych dzieci było więcej oczywiście, ale proszę państwa, teraz czas na wynagrodzenia - mówił prezydent Andrzej Duda w Opolu.
16:31
Tusk:
Prezydent Rzeczpospolitej powinien dbać o jej reputację. Andrzej Duda robi wszystko, aby ją zrujnować. Jego kampania to wstyd na cały świat
https://twitter.com/donaldtusk/status/1271811809633284096?s=21
16:54
https://twitter.com/andrzejduda/status/1271817700453560326?s=12
17:34
- Nie ma nic gorszego, niż bezczelnie do kamery wygłaszane kłamstwo w polityce przed wyborami. A tak zrobił Donald Tusk w 2011 roku. Przypomnijcie sobie państwo. Dzisiaj, przed chwilą wypisuje, że to co ja mówię o ochronie rodziny i to co ja mówię, że nie pozwolę, żeby nasze dzieci były indoktrynowane ideologią w szkole podstawowej, seksualizacją, to jest wstyd przed Europą i przed światem. A ja powiem tak. Wstyd to jest kłamać prosto w oczy ludziom, mówić, że wiek emerytalny nie zostanie podwyższony tylko po to, żeby wygrać wybory, a potem po wyborach od razu go ludziom podwyższyć. To jest wstyd. To jest wstyd i smród, który się potem ciągnie przez całe życie za takim politykiem. To jest wstyd. To jest wstyd, oszustwo i kłamstwo, które powinno wyeliminować takiego człowieka z polityki na zawsze. Na zawsze. Może właśnie dlatego nie odważył się wystartować w wyborach prezydenckich i za plecami się krył. Najpierw pani Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, pani marszałek, a teraz pana Rafała Trzaskowskiego i zza ich pleców zuga dzisiaj. Żenujące po prostu. Kłamca. Największy kłamca polityczny chyba w historii III Rzeczpospolitej - mówił prezydent Andrzej Duda w Głogówku.
18:48
Hołownia:
Za dwa tygodnie możesz mieć prezydenta, który powie ci to, co chcą usłyszeć, po czym wróci na polityczne salony, do swoich. Albo wybierzesz takiego, który prezydenturę, nie tylko kampanię, spędzi z ludźmi. Ty jesteś Rzeczpospolitą, to Ty jesteś
- A Polska to naprawdę nie jest dworzec, na którym stoją tylko dwa pociągi. Oba jadące w przeszłość. Kandydaci niby młodzi, niby nowi, ale to przecież nie o nich tu chodzi. Ich nie da się kupić bez pakietu partyjnego. Wybierając ich - wybierasz partie z ich jałowym sporem. Słuchajcie, ten dworzec jest tylko w naszych głowach! Polska, którą widzę z okien Belwederu na kółkach nie tylko nie chce, ale nie musi nawet wybierać: 500 plus, czy demokracja. Droga w przyszłość, czy rozliczenie polityków PiS. Polityków, nie wyborców. Za dwa tygodnie możesz mieć prezydenta, który powie ci to, co chcą usłyszeć, po czym wróci na polityczne salony, do swoich. Albo wybierzesz takiego, który prezydenturę, nie tylko kampanię, spędzi z ludźmi. Wybierzesz Prezydenta ludzi. Prezydenta, który przez tych pięć lat pokaże wszystkim to, o czym wszyscy chyba już zapomnieli: Rzeczpospolita to nie firma. To nie partia. To nie pole bitwy. Rzeczpospolita to każdy jej obywatel i każda jej obywatelka. Ty jesteś Rzeczpospolitą, to Ty jesteś Polską! - mówił Szymon Hołownia, występując na scenie razem z żona podczas wiecu w Gdyni.
18:52
Hołownia:
Wraz z zespołem ekspertów napisaliśmy taki program, jakiego żadna z partii nie była w stanie napisać przez 30 lat. To dobry program. Przecież widzę, jak go od nas teraz przepisują, aż miło
- Pół roku temu, niedaleko, w Gdańsku, powiedziałem: OK, dość komentowania, idziemy zmienić Polskę. Mówili mi wtedy: w życiu nie zbierzesz ludzi. Mówili: będziesz jeździł po kraju i nikt nawet nie wyjdzie cię przywitać. Mamy 13 tysięcy ludzi. Wszędzie witają nas tłumy. Mówili: Nikt nie da ci pieniędzy na politykę. Dały setki tysięcy Polaków. Już ponad 6 milionów złotych. Mówili: Nie zbudujecie programu. Wraz z zespołem ekspertów napisaliśmy taki program, jakiego żadna z partii nie była w stanie napisać przez 30 lat. To dobry program. Przecież widzę, jak go od nas teraz przepisują, aż miło. Słuchajcie, my już wygraliśmy te wybory! Przez tych kilka miesięcy dowiedliśmy, że Polacy umieją łączyć się, przyjaźnić się naprawdę - nie tylko wtedy, gdy pokażesz im wroga! Za dwa tygodnie wybierzecie. Za dwa tygodnie wybierzemy - mówił Szymon Hołownia w Gdyni.
19:50
PAD:
Nigdy nie mówiłem o ustawie o związkach partnerskich. Powiedziałem: status osoby najbliższej, który nie ma nic wspólnego z jakimikolwiek kwestiami erotycznymi czy seksualnymi. To zupełnie odrębna sprawa
- Myli pan pojęcia. Nigdy nie mówiłem o ustawie o związkach partnerskich. To są dwie różne sprawy. Związek partnerski to związek partnerski. To regulacja, którą niektórzy określają mianem quasi małżeńskiej. Natomiast ja powiedziałem: status osoby najbliższej, który nie ma nic wspólnego z jakimikolwiek kwestiami erotycznymi czy seksualnymi. To zupełnie odrębna sprawa. Wzajemne wspieranie się i troska i kwestia statusu osoby najbliższej i to jest rzeczywiście, gdyby taka ustawa znalazła się na moim biurku, gdyby ktoś takie rozwiązanie zaproponował, mówiłem to już dawno, a na pewno, z całą pewnością bardzo uważnie rozważyłbym jej zapisy, ponieważ to służy może nie tylko dwóm osobom, które po prostu ze sobą żyją, ale może służyć także dwóm osobom, które się wspierają. Dwie starsze osoby mogą się wspierać albo ktoś bardzo młody może wspierać osobę starszą, samotną i wtedy ten status osoby najbliższej mógłby ułatwić mu załatwianie jej różnych życiowych spraw - stwierdził prezydent Andrzej Duda w rozmowie z Piotrem Witwickim w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
19:55
PAD:
Dzisiejsza opozycja podpisuje w Polsce karty LGBT, ale nie zaproponowała statusu osoby najbliższej
- Powiedziałem, że jeżeli ktoś to zaproponuje, to jestem gotów to rozważyć. Nikt tego nie zaproponował. Dzisiejsza opozycja podpisuje w Polsce deklaracje LGBT, podpisuje karty LGBT, ale nie zaproponowała statusu osoby najbliższej - stwierdził prezydent Andrzej Duda w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
19:58
PAD:
Mam nadzieję, że reforma sądownictwa będzie kontynuowana
- Mam nadzieję, że będzie kontynuowana [reforma sądownictwa], dlatego że jest to reforma, która z całą pewnością zmierza w dobrym kierunku. Ogromnie chciałbym, żeby w Polsce wróciło to powszechne poczucie sprawiedliwości sądów, żeby ludzie w moim kraju, nie sędziowie, tylko ludzie w moim kraju uważali, że sądy są sprawiedliwe. Żeby moi rodacy uważali, że sądy są sprawiedliwe. Proszę popatrzeć, jaka jest reakcja ludzi na spotkaniach, kiedy mówię o wymiarze sprawiedliwości - stwierdził prezydent Andrzej Duda w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
20:01
PAD:
Nie chcę zmian o charakterze rewolucyjnym. Chcę zmian o charakterze ewolucyjnym
- Nie chcę zmian o charakterze rewolucyjnym. Chcę zmian o charakterze ewolucyjnym. Ludzie mają prawo żyć w spokoju. Posłowie PiS pary razy różne rewolucje próbowali robić, dlatego było moje weto do ustawy o RIO, weto właśnie ustawy o SN, bo uważam że prokurator generalny nie może decydować w sprawach SN, bo przed SN bywa stroną, że nie można pozwolić na to, by wyrzuceni zostali wszyscy pracownicy administracyjni bez żadnej ochrony w SN, przeciwko czemu protestowała „Solidarność”. Dlatego m.in. sprzeciwiłem się, zresztą na prośbę Pawła Kukiza, wobec ordynacji wyborczej do PE, ponieważ realny próg wyborczy chciano podwyższyć do ponad 12% i powiedziałem nie. Właśnie dlatego, że jestem zwolennikiem działań ewolucyjnych, a nie rewolucyjnych - stwierdził prezydent Andrzej Duda w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
20:36
Hołownia:
Prezydent Duda jako tonący brzydko się chwyta
20:39
Hołownia:
Jak czytałem te ornitologiczno-teologiczno-homofobiczne tweety Brudzińskiego, to się zastanawiam, czy oni wiedzą, że te ich słowa, doprowadzą prawdopodobnie do samobójstwa kogoś w całkiem realnym świecie
20:46
Hołownia:
Jeżeli wygram wybory, to zaproszę do Pałacu osoby ze “stref wolnych od LGBT” i zapewnie ich, że mogą się czuć pełnoprawnymi obywatelami Rzeczpospolitej i tu jest ich dom
20:51
Hołownia:
Nie wyobrażam sobie, by żołnierze polskich sił zbrojnych musieli uczestniczyć, bo przecież mogą mieć różną wiarę, w obrzędach mojego wyznania. Jeżeli będzie jakiś element religijny w mojej prezydenturze, to będzie to modlitwa wielowyznaniowa
Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
Odtworzenie urzędu cenzorskiego
- Bosak o rządowym projekcie wdrażającym DSA
Gorący temat
news
Gorący temat
Czy rząd naprawdę biernie patrzy na likwidację miejsc pracy?
- Morawiecki
Gorący temat
Sprytna próba przyspieszenia rotacji
- Żukowska chce by Czarzasty prowadził głosowania, a Hołownia wyszedł przed Sejm
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.