Relacja Live

07.10.2019

06:50

Polityczny plan poniedziałku: Kongres 590 w Rzeszowie, PMM w zachodniopomorskim, spotkanie Kidawy-Błońskiej z Tuskiem, sześć konferencji Schetyny

Jak dowiaduje się 300POLITYKA, kandydatka Koalicji Obywatelskiej na premiera Małgorzata Kidawa-Błońska udaje się do Brukseli. Według naszych rozmówców, w dzisiejszym planie jest m.in. spotkanie z byłym premierem, a obecnie przewodniczącym Rady Europejskiej Donaldem Tuskiem, z którym w przeszłości blisko współpracowała jako rzeczniczka rządu.

Premier Mateusz Morawiecki będzie przebywał z wizytą w województwie zachodniopomorskim. O 13:30 szef polskiego rządu weźmie udział w konferencji dotyczącej rozbudowy Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, a o 15:30 w briefingu dotyczącym realizacji odcinków dróg ekspresowych S6 i S11 w województwie zachodniopomorskim.

Dziś i jutro w rzeszowskiej Jasionce odbędzie się Kongres 590. Po raz kolejny patronatu udzielił prezydent Andrzej Duda, który wystąpi wraz z premierem Mateuszem Morawieckim. Organizatorzy przewidują dziewięć warsztatów, które mają być praktycznym uzupełnieniem dyskusji i debat, odbywających się w ramach bloków merytorycznych.

Podczas godzinnego spotkania 30-50-osobowe zespoły zastanowią sie nad rozwiązaniami konkretnych problemów administracyjno-biznesowych (case study). Wypracowane rozwiązania zostaną przekazane, jako propozycje i postulaty, do właściwych organów administracji publicznej. Prezydent Andrzej Duda o 12:30 weźmie udział w kongresie, o 14:30 zwiedzi stoiska MŚP i start-upów, a o 20:00 weźmie udział w gali Nagrody Gospodarczej Prezydenta.

O 11:30 wicepremier, przewodniczący Komitetu do spraw Pożytku Publicznego Piotr Gliński powoła Radę Dialogu z Młodym Pokoleniem. Jarosław Kaczyński w Krośnie zapowiedział, że dziś “być może razem z premierem” będzie mówił o propozycjach skierowanych do bardzo małych przedsiębiorstw. - Chcemy by Polska była krajem ludzi przedsiębiorczych, by energia Polaków została naprawdę uruchomiona - zaznaczył prezes PiS.

Dzisiaj odbędzie się sześć konferencji przewodniczącego PO Grzegorza Schetyny: o 10:00 w Szczecinie, o 11:30 w Gorzowie Wielkopolskim, o 13:00 w Zielonej Górze, o 14:45 w Bolesławcu, o 15:30 w Zgorzelcu i o 16:45 w Legnicy.

O 7:30 przed wejściem do dworca PKP Ochota w Warszawie odbędzie się briefing prasowy Koalicji Obywatelskiej ws. planów Ministerstwa Infrastruktury i PKP Intercity dot. "ograniczenia dla mieszkańców Warszawy dogodnego dojazdu do lotniska, a także zagłębia biurowego na Służewcu Przemysłowym". W briefingu udział wezmą Marcin Kierwiński oraz Aleksandra Gajewska i Jarosław Szostakowski.

O 9:00 przed Halą Mirowską w Warszawie kandydaci PSL-Koalicja Polska będą rozdawać sadzonki. O 12:45 w Łodzi odbędzie się konferencja prasowa z udziałem m.in. Roberta Biedronia i Małgorzaty Niewiadomskiej-Cudak. Z kolei o 15:30 w Kielcach odbędzie się konferencja prasowa z udziałem Roberta Biedronia, Pauliny Piechny-Więckiewicz i Andrzeja Szejny.

07:30 - briefing prasowy Koalicji Obywatelskiej dot. "ograniczenia dla mieszkańców Warszawy dogodnego dojazdu do lotniska, a także zagłębia biurowego na Służewcu Przemysłowym"

09:00 - rozdawanie sadzonej przez kandydatów PSL-Koalicja Polska przed Halą Mirowską w Warszawie

10:00 - konferencja prasowa Grzegorza Schetyny w Szczecinie

11:30 - konferencja prasowa Grzegorza Schetyny w Gorzowie Wielkopolskim

11:30 - powołanie Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem przez Piotra Glińskiego

12:30 - udział prezydenta Andrzeja Dudy w Kongresie 590

12:45 - konferencja prasowa Lewicy w Łodzi z udziałem m.in. Roberta Biedronia i Małgorzaty Niewiadomskiej-Cudak

13:00 - konferencja prasowa Grzegorza Schetyny w Zielonej Górze

13:30 - udział premiera Mateusza Morawieckiego w konferencji dotyczącej rozbudowy Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów

14:30 - zwiedzanie przez prezydenta Andrzeja Dudę stoisk MŚP i start-up na Kongresie 590

14:45 - konferencja prasowa Grzegorza Schetyny w Bolesławcu

15:30 - konferencja prasowa Grzegorza Schetyny w Zgorzelcu

15:30 - konferencja prasowa Lewicy w Kielcach z udziałem Roberta Biedronia, Pauliny Piechny-Więckiewicz i Andrzeja Szejny

15:30 - udział premiera Mateusza Morawieckiego w briefingu dotyczącym realizacji odcinków dróg ekspresowych S6 i S11 w województwie zachodniopomorskim

16:45 - konferencja prasowa Grzegorza Schetyny w Legnicy

20:00 - Gala Nagrody Gospodarczej Prezydenta na Kongresie 590

20:00 - premiera spotu Konfederacji w Warszawie


07:36

Brudziński o dymisji Neumanna: Żadna ważna z punktu widzenia politycznego decyzja

Rzeczywiście, niesamowite poświęcenie i niesamowite sankcje, jeżeli ta dymisja była wymuszona. Szefem klubu parlamentarnego [Neumann] przestaje być na tydzień przed wyborami. Nowy Sejm będzie wybierał nowe władze, co za tym idzie [dymisja to] żadna ważna z punktu widzenia politycznego decyzja. Sławomir Neumann zostaje przewodniczącym struktur PO na Pomorzu, Pomorzu, których mieszkańców w sposób tak brutalny, wulgarny i grubiański obrażał” - mówił w radiowej Jedynce europoseł PiS Joachim Brudziński.


07:41

Brudziński o wystąpieniu Wałęsy: Bełkotem, który z siebie wytoczył, zdzielił Schetynę między oczy

Sama zamiana Neumanna na Wałęsę to można powiedzieć Grzegorzowi Schetynie, że zamienił stryjek siekierkę na kijek. Ten kij, a właściwie bejsbol, w wypadku tyrady, bo nie chcę powiedzieć bełkotu, który Wałęsa z siebie wytoczył podczas konwencji między oczy Schetynę zdzielił. To, że oni, mówię o czołówce PO, Wałęsie klaskali, to mnie absolutnie nie dziwi. To jest towarzystwo, które na potrzeby wojny totalnej z PiS jest gotowe sięgnąć po każde bezeceństwo i grubiaństwo” - mówił w radiowej Jedynce europoseł PiS Joachim Brudziński.


07:44

Brudziński:

Te oklaski i ten śmiech, który rozległ się po wystąpienia Wałęsy, przechodzą do historii polskiej hańby. Tak jak komuniści zakopywali ukradkiem ciała wśród gruzów i śmieci żołnierzy niezłomnych, tak samo chciano zrobić z prawdziwymi bohaterami

Te oklaski i ten śmiech, który rozległ się po wystąpienia Wałęsy, przechodzą do historii polskiej hańby. Z tą hańbą będą musieli politycy PO niestety żyć. Cały establishment III RP robił wszystko, żeby tacy ludzie jak Kornel Morawiecki, Anna Walentynowicz, Jan Olszewski byli zapomnieni. Tak jak komuniści zakopywali pamięć, zakopywali ukradkiem ciała wśród gruzów i śmieci żołnierzy niezłomnych, tak samo chciano zrobić z prawdziwymi bohaterami naszej wolności, suwerenności” - mówił w radiowej Jedynce europoseł PiS Joachim Brudziński.


07:50

Nitras:

Szerszy kontekst wypowiedzi Wałęsy był taki, że z Wałęsy pozwolono zrobić agenta, a z Kornela Morawieckie symbol ludzi, którzy doprowadzili do wolności

Jakby pani czytała szerszy kontekst wypowiedzi Wałęsy, to myśl była taka, że pozwoliliście z Wałęsy zrobić agenta, a z Kornela Morawieckiego symbol ludzi, którzy doprowadzili do wolności w Polsce, do Okrągłego Stołu. On [Wałęsa] ma poczucie żalu niewątpliwie, że w momencie, kiedy on potrzebował wsparcia, był stan wojenny, to Kornel Morawiecki tego wsparcia nie okazał, tylko robił indywidualne działania” - mówił w rozmowie z Dominiką Wielowieyską w Poranku Radia TOK FM Sławomir Nitras z PO.


07:53

Nitras:

Praktycznie każdy samorządowiec PO ma zarzuty albo szuka się na nich haków. Chodzą za nami policjanci, jesteśmy śledzeni przez CBA

To, że praktycznie każdy samorządowiec PO ma zarzuty albo że szuka się na nich haków, że za nami chodzą policjanci, jesteśmy śledzeni wręcz przez CBA. To są fakty. Faktem jest również, ze wielu ludzi nie wierzy tej prokuraturze i tym służbom” - mówił w rozmowie z Dominiką Wielowieyską w Poranku Radia TOK FM Sławomir Nitras z PO.


07:54

Kowal o niedzielnym wystąpieniu Wałęsy: W pewnym momencie poczułem, że jest źle i że będą z tego same kłopoty. Nie znam osoby, która by się zgadzała z jego oceną

- Szczerze mówiąc w pewnym momencie wystąpienia Lecha Wałęsy poczułem, że po pierwsze, że jest źle, po drugie, że będą z tego same kłopoty. Ludzie jednak zareagowali. Myślę, że Grzegorz Schetyna jasno powiedział, jak wyobraża sobie rolę Kornela Morawieckiego. Napisał to kilkakrotnie i powiedział i co do jego postawy nie ma w tej sprawie wątpliwości. Siedziałem obok Bogdana Borusewicza, który też się powstrzymał od klaskania. Powiedział mi na ucho, co o tym myśli, potem powiedział publicznie. Poszedłem prywatnie na pogrzeb dzień wcześniej. Znałem Kornela Morawieckiego wcześniej. Myślę, że nie ma żadnego powodu, moralnego prawa żeby ocenę Lecha Wałęsy, z którą nie znam oceny, która by się zgadzała, przypisywać wszystkim, którzy byli na sali - stwierdził Paweł Kowal w rozmowie z Konradem Piaseckim w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.


07:56

Nitras:

Jesteśmy często niesprawiedliwie oceniani czy prowokowani przez państwo polskie, ale jednak staramy się w Platformie zachować standardy najwyższe

My mamy świadomość, że jesteśmy często niesprawiedliwie oceniani czy prowokowani przez państwo polskie, ale jednak staramy się zachować standardy najwyższe w Platformie. Mogę podawać wiele przykładów, kiedy to obowiązuje” - mówił w rozmowie z Dominiką Wielowieyską w Poranku Radia TOK FM Sławomir Nitras z PO.


07:59

Kowal o niedzielnej konwencji KO: Być może należało inaczej zaprojektować tę konwencję

- Być może należało pana zapytać i innych osób, które były tutaj bardziej przewidujące i jakoś inaczej zaprojektować tę konwencję, ale trzeba się pogodzić z tym, że czasami poglądy Lecha Wałęsy są takie, że trudno je zaakceptować. Ale to nie jest też tak, że nie ma się wtedy do czego odnieść, bo można się odnieść do tego, co uważa Borusewicz, co napisał Sonik, co napisał kilkakrotnie w ostatnich dniach Grzegorz Schetyna, czyli ludzie, którzy dobrze znali Kornela Morawieckiego i potrafią to ocenić - stwierdził Paweł Kowal w rozmowie z Konradem Piaseckim w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.


08:03

Dworczyk:

To, co zrobił Lech Wałęsa, było haniebne

- To, co zrobił Lech Wałęsa, było haniebne najzwyczajniej w świecie. Z drugiej strony patrząc na salę, sala klaskała, biła brawo Lechowi Wałęsie po jego wystąpieniu, co jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe i świadczy o jednym, że w swojej takiej niechęci do PiS, część polityków PO całkowicie straciła kontakt z rzeczywistością - mówił Michał Dworczyk w rozmowie z Piotrem Witwickim w „Graffiti” Polsat News.


08:04

Kowal o niedzielnym wystąpieniu Wałęsy: Nie zgadzam się z tymi poglądami. Mówię to jasno i konkretnie

- Nie zgadzam się z tymi poglądami Lecha Wałęsy. Mówię to jasno i konkretnie. Jeżeli mogę coś zrobić ja czy osoba o moich poglądach, to wie pan, pilnować jednak żeby nie szargać żadnych bohaterów. Mamy ich różnych. Tak jak nie mówimy, że np. Piłsudski był dobry, a Daszyński zły, a Daszyński dobry, a Dmowski zły, tak i w tym przypadku - stwierdził Paweł Kowal w rozmowie z Konradem Piaseckim w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.


08:07

Dworczyk:

Cały czas spotkania, spotkania i spotkania. Oczywiście będą jeszcze różnego rodzaju wydarzenia kampanijne, być może jakieś nowe spoty

- Cały czas spotkania, spotkania i spotkania. Oczywiście będą jeszcze różnego rodzaju wydarzenia kampanijne, być może jakieś nowe spoty, jakieś inne działania, ale ten ostatni czas, wszyscy politycy łącznie z naszymi liderami, Jarosławem Kaczyńskim, Mateuszem Morawieckim, spędzimy  w Polsce rozmawiając z Polakami do ostatniej godziny - mówił Michał Dworczyk w rozmowie z Piotrem Witwickim w „Graffiti” Polsat News.


08:12

Dworczyk:

Sam fakt tego, że Kidawa-Błońska jedzie spotkać się z Tuskiem, to jest kolejny dowód na to, że PO nie ma nic konkretnego do zaproponowania

- Sam fakt tego, że pani marszałek Kidawa-Błońska jedzie spotkać się z odchodzącym prezydentem Europy Donaldem Tuskiem, to jest kolejny dowód na to, że Platforma nie ma nic konkretnego do zaproponowania Polakom - mówił Michał Dworczyk w rozmowie z Piotrem Witwickim w „Graffiti” Polsat News.


08:18

Neumann: Decyzję o rezygnacji z funkcji szefa klubu PO-KO podjąłem wczoraj. Nie ma tyle czasu, żeby tłumaczy te wszystkie rzeczy, które są trochę wycinane z kontekstu i szkodzą wyraźnie w takim normalnym przekazie. Więc trzeba to było przeciąć

- Wczoraj taką decyzję podjąłem [o rezygnacji z przewodniczenia klubowi parlamentarnemu PO-KO]. Tak [sam, osobiście]. Trzeba było… Nie ma tyle czasu, żeby tłumaczy te wszystkie rzeczy, które są trochę wycinane z kontekstu i szkodzą wyraźnie w takim normalnym przekazie. Więc trzeba to było przeciąć. To były słowa, które padały w emocjach i na prywatnym spotkaniu działaczy naszej partii, trochę opisującej ich sytuację. Żałuję - stwierdził Sławomir Neumann w rozmowie z Robertem Mazurkiem w RMF FM.


08:21

Neumann:

W Tczewie wszyscy wiedzą, czego dotyczyła ta rozmowa. Mówiłem o sytuacji PO w Tczewie. Ale załatwiliśmy to. Dzisiaj tych ludzi w Platformie już nie ma

- Byłem w Tczewie w sobotę i wybieram się do Tczewa. Mam tam wielu przyjaciół i znajomych. W Tczewie wszyscy wiedzą, czego dotyczyła ta rozmowa. Mówiłem o sytuacji w Platformie tczewskiej. Ale załatwiliśmy to, bo dzisiaj Platforma w Tczewie już tych ludzi u siebie nie ma - stwierdził Sławomir Neumann w rozmowie z Robertem Mazurkiem w RMF FM.


08:29

Neumann:

Nie uważam Kornela Morawieckiego za zdrajcę

- Nie uważam tak [że Kornel Morawiecki to zdrajca]. Lech Wałęsa ma różną ocenę historii z lat 80. Lech Wałęsa tyle zrobił dla Polski, że należy, nawet jeżeli słowa są z którymi się nie zgadzamy, wybaczać od razu - stwierdził Sławomir Neumann w rozmowie z Robertem Mazurkiem w RMF FM.


08:35

Błaszczak o konwencji KO: To był seans nienawiści wymierzony w lidera PiS, Jarosława Kaczyńskiego

- To był seans nienawiści wymierzony w lidera PiS, Jarosława Kaczyńskiego. Nazwisko premiera Kaczyńskiego padało w zasadzie w co drugim zdaniu. Agresja, agresja i jeszcze raz agresja - mówił Mariusz Błaszczak w rozmowie z Pawłem Lisickim w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:38

Błaszczak o Neumannie: Powinien zrezygnować z kandydowania. Wtedy moglibyśmy powiedzieć, że to właściwa reakcja

- Powinien zrezygnować z kandydowania. Wtedy moglibyśmy powiedzieć, że to właściwa reakcja. Rezygnowanie z tego, że jest przewodniczącym klubu parlamentarnego? Koniec kadencji. W zasadzie to dziś funkcja, która już nic nie znaczy - mówił Mariusz Błaszczak w rozmowie z Pawłem Lisickim w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:56

Neumann pytany o wynik KO: Powyżej 30%. Bliżej 35%

- Myślę, że powyżej 30%, bliżej 35% - stwierdził Sławomir Neumann w rozmowie z Robertem Mazurkiem w RMF FM, pytany o wynik Koalicji Obywatelskiej w wyborach parlamentarnych.


10:40

Schetyna:

Nieudacznicy są chronieni przez polityczny parasol i odbywa się to w całym kraju

To jest ostatni tydzień kampanii. To są wybory, które będą decydować o wielu sprawach, także tych lokalnych i regionalnych, także tych związanych z tak historyczną firmą jak Stocznia Szczecińska” - mówił w Szczecinie przewodniczący PO Grzegorz Schetyna.

Nieudacznicy są chronieni przez polityczny parasol i odbywa się to w całym kraju, ale tutaj, w Szczecinie, jak widzę ten polityczny wpływ i próbę określenia własności przez jednego ze szczecińskich polityków” - dodawał.


11:17

Schetyna:

Mamy z Wałęsą wspólny pogląd na to, jak Polska powinna wyglądać w przyszłości, natomiast mamy różną ocenę historii. Słowa, których wczoraj użył, w moim przekonaniu były niepotrzebne

Uważam, że ostatni tydzień będzie decydował o wielu sprawach, wielu rzeczach. Te emocje ostatniego tygodnia będą pisały wyborczy wynik. Lech Wałęsa - wszyscy go znamy. Nie jest przecież członkiem PO czy KO. Wczorajsza jego wypowiedź… Mamy wspólny pogląd na to, jak Polska powinna wyglądać w przyszłości, zależy nam na jej wolności i podmiotowości, natomiast mamy też różną ocenę historii. Mówiłem mu to wielokrotnie. Słowa, których wczoraj użył, w moim przekonaniu były niepotrzebne” - mówił w Szczecinie przewodniczący PO Grzegorz Schetyna.


11:17

Schetyna:

Będę rekomendował Tomasza Siemoniaka na stanowisko szefa klubu PO-KO

[Sławomir Neumann] zrezygnował z funkcji przewodniczącego klubu parlamentarnego i ta kwestia zamyka tę sprawę do końca kadencji. Uważam, że to jest standard. Życzyłbym sobie, żeby do dymisji podawali się politycy PiS-u, którzy są aferą dotykani, a nie szli na bezpłatny urlop, jak pan Banaś. Będziemy mieli posiedzenie Sejmu i posiedzenie klubu i Zarządu Krajowego we wtorek w przyszłym tygodniu. Będę rekomendował na to stanowisko szefa klubu pana posła Tomasza Siemoniaka” - mówił w Szczecinie przewodniczący PO Grzegorz Schetyna.


11:21

Schetyna:

Przyjęcie wystąpienia prezydenta Lecha Wałęsy było zdystansowane w porównaniu do innych reakcji na sali konwencji KO

Wystąpienie [Lecha Wałęsy] trwało kilkanaście minut. Fragment dot. Solidarności Walczącej i jej przewodniczącego to dosłownie kilka zdań. Te oklaski… Przyjęcie wystąpienia prezydenta Lecha Wałęsy było zdystansowane w porównaniu do innych reakcji na sali konwencji KO. Byłem w Solidarności Walczącej, współpracowałem z Kornelem Morawieckim przez lata, dlatego powiedziałem, że nie zgadzam się z tą wypowiedzią i jestem solidarny ze wszystkimi, którzy poświęcając swoje życie, czas, często zdrowie, angażowali się w ruch konspiracji antykomunistycznej” - mówił w Szczecinie przewodniczący PO Grzegorz Schetyna.


11:34

Czarzasty odpowiada Schetynie: Drogi Grzegorzu, zanim powiesz coś głupiego, ugryź się dwa razy w język

- To było bardzo, bardzo niegrzeczne. Drogi Grzegorzu, mając na pokładzie pana Poncyliusza, pana Ujazdowskiego, pana Kowala, mając jeszcze niedawno w rządzie pana Kamińskiego i pana Gowina, to ja mam do ciebie prośbę. Zanim powiesz coś głupiego, na przykład do Adriana, Roberta i Włodka tu siedzącego, ugryź się dwa razy w język - stwierdził Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Łukaszem Kijkiem w Porannej rozmowie Gazety.pl, odnosząc się do do apelu Grzegorza Schetyny, by liderzy opozycji wykluczyli możliwość współpracy z PiS-em.

- Nie przykryjesz takimi bon motami, różnymi historiami i apelami tego co się stało z panem Neumannem i tego generalnie rzecz biorąc co się stało z panem prezydentem Lechem Wałęsą na twojej konwencji. Bardzo cię proszę, nie wciągaj Lewicy w swoje nieumiejętności, bo to nie ma sensu - mówił dalej. - Nie będę wchodził ciągle w przepychanki, zapewnienia wobec Grzegorza Schetyny, że ja będę współpracował bądź nie będę współpracował z PiSem. Ja i moi przyjaciele nie walczymy o lidera na opozycji. Ja walczę z PiS-em. Więc ja nie będę się ciągle odnosił do Grzegorza Schetyny. Grzegorzu, zajmij się PiS-em. Proszę cię, zajmij się PiS-em - zaznaczył lider SLD.


11:52

Sondaż Indicator: Duda, Morawiecki, Szydło, Kaczyński i Jaki z największym zaufaniem wśród polityków. Dalej Ziobro, Tusk, Biedroń i Kidawa-Błońska

Andrzej Duda, Mateusz Morawiecki i Beata Szydło oraz Jarosław Kaczyński i Patryk Jaki cieszą się największym zaufaniem wśród polityków - wynika z najnowszego sondażu Indicator. Na kolejnych miejscach znaleźli się Zbigniew Ziobro, Donald Tusk, Robert Biedroń i Małgorzata Kidawa-Błońska. Badanie przeprowadzone przez Centrum Badań Marketingowych Indicator metodą CAWI w dniach 2-4 października na liczącej N=1011 osoby reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski (internautów).


12:09

PJK:

W ciągu pierwszych 100 dni zostaną uchwalone ustawy albo przygotowane programy rządowe dot. małego ZUS, 13. i 14. emerytury, pakietu kontrolnych badań, budowy 100 obwodnic i planu doprowadzenia do równych dopłat dla rolników

- Chcieliśmy zapowiedzieć coś, co odnosi się do tej wartości, którą wnieśliśmy do polskiego życia publicznego i którą chcemy podtrzymywać. Tą wartością jest wiarygodność. Zapowiedzieliśmy przed poprzednimi wyborami żę zrealizujemy pewien program i ten program został zrealizowany. I wtedy też mówiliśmy o tym, co zrobimy w ciągu pierwszych 100 dni. I dzisiaj to powtarzamy. W ciągu pierwszych 100 dni zostaną albo uchwalone ustawy albo tam, gdzie ustawami problemu nie można regulować, odpowiednie programy działania, programy rządowe. Dotyczy to tzw. małego ZUS-u. Premier będzie na ten temat jeszcze mówił, ale to poważna ulga dla małych przedsiębiorców. To także zapewnienie, że będzie 13. i 14. emerytura, o przy czym 13. emerytura będzie podtrzymana w 2020 roku, w 2021 roku będzie także 14. emerytura. To także pakiet kontrolny dla wszystkich osób po 40. roku życia. Chodzi o pakiet kontrolny badań, które mają doprowadzać do wczesnego wykrywania poważnych chorób. To program budowy 100 obwodnic wokół średnich i mniejszych miast. On ma być dokładnie skonkretyzowany w ciągu tych 100 dni i podjęty i wreszcie plan doprowadzenia do równych dopłat dla polskich rolników. Wielokrotnie o tym mówiliśmy. To będzie zoperacjonalizowane w jakiś sposób w różnych wariantach odnoszących się do przyszłego budżetu UE - stwierdził prezes PiS Jarosław Kaczyński podczas wspólnego oświadczenia z premierem Mateuszem Morawieckim.

 


12:10

PMM:

Jeżeli wyborcy nas wybiorą, to będzie plan konkretnych bardzo co najmniej 100 obwodnic zaproponowany wraz z programem finansowania

Ponieważ z wielu stron płynęły głosy zwątpienia, czy my rzeczywiście zaproponujemy sto obwodnic. Chcę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością. Jeżeli wyborcy nas wybiorą, to będzie plan konkretnych bardzo co najmniej 100 obwodnic zaproponowany wraz z programem finansowania. To jest program wielomiliardowy” - mówił premier Mateusz Morawiecki.


12:13

PMM o wyrównaniu dopłat dla rolników: Europa wysokich standardów to jest Europa, która traktuje polskich rolników, polską wieś na równych zasadach, takich jak miejscowości we Francji czy Niemczech

Nie chcemy Europy podwójnych standardów. Chcemy Europy wysokich standardów. Europa wysokich standardów to jest Europa, która traktuje polskich rolników, polską wieś na równych zasadach, takich jak miejscowości we Francji czy Niemczech. To jest nasze poważne zobowiązanie, które przedstawimy w formie programu działań. Ten program będzie związany z negocjacjami dot. budżetu na lata 2020-2027. Poprzez zbudowanie grupy przyjaciół spójności, poprzez deklarację warszawską, poprzez naszą skuteczność negocjacyjną, którą pokazaliśmy w procesie wynegocjowania jednej z najważniejszych tek w UE, teki komisarza ds. rolnictwa, pokazaliśmy naszą skuteczność i pokażemy naszą skuteczność w kolejnych miesiącach, kwartałach, latach” - mówił premier Mateusz Morawiecki.


12:14

PMM:

Konkretne obietnice, konkretne działania, składają się na konkretne państwo. Państwo, które przedstawia plan działań w bardzo ważnych dla obywateli obszarach

- Konkretne obietnice, konkretne działania, składają się na konkretne państwo. Państwo, które przedstawia plan działań w bardzo ważnych dla obywateli obszarach. Jednocześnie pokazuje w jaki sposób w najbliższych dniach, akurat w tym przypadku w stu dniach, zaraz po wyborach chcemy doprowadzić do uchwalenia odpowiednich ustaw lub odpowiednich programów - mówił Mateusz Morawiecki podczas wspólnego oświadczenia z prezesem PiS, Jarosławem Kaczyńskim.


12:16

PMM:

Chcemy zawrzeć pakt z obywatelami. W końcu wybory w demokracji są takim odnowieniem odnowym społecznej

To, co obiecaliśmy, wykonaliśmy. Teraz również chcemy zawrzeć pakt z obywatelami. W końcu wybory w demokracji są takim odnowieniem odnowym społecznej, kontraktu społecznego. Co 4 lata wraz ze społeczeństwem chcemy ten kontrakt odnawiać, pokazywać, co już zrobiliśmy, ale jakie są też plany, jaka jest wizja rozwoju Polski na kolejne 4, 8, 12 lat, żeby Polska była państwem dobrobytu, żeby polski model państwa dobrobytu służył wszystkim obywatelom” - mówił premier Mateusz Morawiecki.


12:28

PMM:

Jeżeli te dochody są odpowiednio niższe, to średnio korzyść dla małego przedsiębiorcy będzie wynosiła 500 zł

- W przypadku jeżeli te dochody są odpowiednio niższe, to średnio korzyść dla małego przedsiębiorcy będzie wynosiła 500 zł. Średnio miesięcznie tzn. uwzględniając również te przedsiębiorstwa, które mają 5500 zł dochodu miesięcznie, jak i te, które mają jedynie 2500 zł czy 3000 zł - mówił Mateusz Morawiecki podczas wspólnego oświadczenia z prezesem PiS, Jarosławem Kaczyńskim.


12:31

PMM:

Wszystkim obywatelom, którzy ukończyli 40. rok życia, poprzez odpowiednie regulacje zapewnimy przegląd stanu zdrowia

- Punkt drugi dotyczy przeglądu, można powiedzieć zdrowia dla osób, które ukończyły 40. rok życia. Przepraszam za porównanie, ale każdy z nas, kto posiada samochód, jest zobowiązany do przeglądu technicznego i co roku ten przegląd się odbywa. O ile ważniejsze jest nasze zdrowie, zdrowie obywateli. Wszystkim obywatelom, którzy ukończyli 40. rok życia, poprzez odpowiednie regulacje zapewnimy przegląd stanu zdrowia - mówił Mateusz Morawiecki podczas wspólnego oświadczenia z prezesem PiS, Jarosławem Kaczyńskim.


13:12

PAD:

Chcemy stawać się krajem coraz zamożniejszym, a przede wszystkim krajem coraz zamożniejszych ludzi. To jest nasza wielka ambicja

- Chcemy, żeby w jeszcze większym stopniu umożliwiono rozwój naszego rolnictwa. Chcemy być w jeszcze większym stopniu eksporterem żywności, chcemy być pod tym względem jeszcze sprawniejsi, jeszcze doskonalsi. Chcemy rozwijać wszelkie obszary naszej gospodarki. Chcemy dzięki temu stawać się krajem coraz zamożniejszym, a przede wszystkim krajem coraz zamożniejszych ludzi. Tak jak powiedziałem na wstępie swojego wystąpienia. To jest nasza wielka ambicja. Głęboko wierzę w to, że zgromadzeni tutaj przedsiębiorcy z Polski i z zagranicy pozwolą nam to zadanie zrealizować - mówił prezydent Andrzej Duda podczas Kongresu 590.


13:16

PAD:

Mam nadzieję, że Stany Zjednoczone włączą się w nasz wielki projekt Trójmorza

- Mam nadzieję, że Stany Zjednoczone włączą się w nasz wielki projekt Trójmorza, który teraz realizujemy w naszym regionie Europy, w ramach naszego rozwoju także i w Unii Europejskiej. Współpracujemy z naszymi sąsiadami, współpracujemy z tymi, którzy przez dziesiątki lat dzielili z nami wspólny los - mówił prezydent Andrzej Duda podczas Kongresu 590.


14:05

Tusk udziela poparcia Kidawie-Błońskiej: Jak się ma do czynienia z kandydatami absolutnie unikatowymi, to warto wesprzeć. Ja to robię z pełnym przekonaniem i całym sercem

Chciałbym zmobilizować wszystkich, żeby poszli do tych wyborów. Później znowu będzie narzekanie: „A nie ten rządzi, a nie jest tak jak miało być”. To wszystko zależy od ludzi, a jak ma się do czynienia z takimi politykami, z takimi kandydatami absolutnie unikatowym w dzisiejszych czasach [jak Małgorzata Kidawa-Błońska], to chyba tym bardziej warto to wesprzeć, a ja to robię z pełnym przekonaniem i całym sercem. Moje poglądy polityczne sną znane” - mówił szef Rady Europejskiej Donald Tusk podczas wspólnej konferencji prasowej z wicemarszałek Małgorzatą Kidawą-Błońską. 


14:06

Tusk:

Stawką jest coś poważniejszego niż tylko poglądy i partie. Stawką jest to, czy nasze życie codzienne będzie ponure, ciemne, pełne złości, a czasem nienawiści, czy będzie takie jak marszałek Kidawa-Błońska - normalna, uśmiechnięta, mądra i dobra
„Moje poglądy polityczne są znane, ale stawką jest coś poważniejszego niż tylko poglądy i partie. Stawką jest to, czy nasze życie codzienne będzie ponure, ciemne, pełne złości, a czasem nienawiści, czy będzie takie jak pani marszałek Kidawa-Błońska - normalna, uśmiechnięta, mądra i dobra" - mówił szef Rady Europejskiej Donald Tusk podczas wspólnej konferencji prasowej z wicemarszałek Małgorzatą Kidawą-Błońską. Podczas spisywania wypowiedzi byłego premiera wkradł się błąd, który natychmiast został poprawiony po zwróceniu uwagi przez jednego z internautów.

14:58

Biedroń:

Po erze budowy pomników, kościół i strzelnic, Lewica proponuje nową erę. Napiszmy nowy rozdział dla Polski. Rozpocznijmy budowę żłobków, szkół i szpitali

Ci, którzy do tej pory rządzili naszym krajem od 1989 roku, w wielu sferach zawiedli. Jeśli chodzi o inwestycje w człowieka, to inwestycje zbyt często były albo chybione, albo zaniechane. Zbyt często rządziły wskaźniki i wykresy” - mówił na konferencji prasowej w Łodzi lider Wiosny Robert Biedroń.

13 października Lewica przystąpi konsekwentnie do tego, co nam najlepiej wychodzimy. Po erze budowy pomników, kościół i strzelnic, Lewica proponuje nową erę. Napiszmy nowy rozdział dla Polski. Rozpocznijmy budowę żłobków, szkół i szpitali, bo tego dzisiaj w Polsce brakuje” - dodawał. 


15:54

PMM:

Oprócz naszych działań gospodarczych, które doprowadziły do tego, że mamy dużo lepszą sytuację na rynku pracy, tworzymy jeszcze lepsze podstawy do rozwoju gospodarczego

- Wiem jaką męką była droga ze Szczecina do Koszalina, bo sam ją często przemierzałem. Z Pawłem Szefernakerem często o tym rozmawiamy, żeby na te tereny, jak wiedzą doskonale mieszkańcy tych ziem, przez wiele lat były terenami wykluczonymi komunikacyjnie, ale też właściwie wykluczonymi społecznie. Tutaj na początku procesu transformacji zapomniano o terenach po PGR-owskich, zapomniano o miastach jak Łobez, Świdwin, Płoty, gdzie czasami bankructwo jednego zakładu pracy oznaczało dramatyczne bezrobocie na tych terenach. Cieszę się tak bardzo, że oprócz naszych działań gospodarczych, które doprowadziły do tego, że mamy dużo lepszą sytuację na rynku pracy, że tworzymy jeszcze lepsze podstawy do rozwoju gospodarczego, do optymizmu społecznego - mówił Mateusz Morawiecki podczas briefingu dotyczącym realizacji odcinków dróg ekspresowych S6 i S11.


15:58

Sędzia SN Wiesław Kozielewicz wybrany na przewodniczącego PKW

- Podczas poniedziałkowego posiedzenia Państwowa Komisja Wyborcza wybrała nowego przewodniczącego. Został nim sędzia Sądu Najwyższego Wiesław Kozielewicz - poinformowała PKW.


17:32

Mucha:

Można pewnie było zrobić lepszą końcową konwencję. Ale na rozliczenia i podsumowania przyjdzie czas po wyborach. Teraz trzeba walczyć. To nie był dobry pomysł, żeby Wałęsa występował

- Myślę, że na rozliczenia przyjdzie czas za tydzień. To akurat najgorszy czas do tego, żebyśmy w tej chwili prowadzili jakiekolwiek rozliczania. Rozliczanie prowadzi się i po wygranej i po przegranej. To miało tutaj żadnego podtekstu. Natomiast myślę, że dzisiaj jest jeszcze czas na to, żeby walczyć. Tym bardziej, że jestem absolutnie przekonana o tym, że sytuacja jest niejednoznaczna. Wiem, że jest masa ludzi, która uważa, że wszystko jest rozstrzygnięte. Mamy sondaże właściwie każdego dnia publikowane nowe i one pokazują nam, że sytuacja jest nierozstrzygnięta. W zależności od tego, czy Konfederacja wejdzie, czy PSL i Kukiz’15 wejdzie czy nie wejdzie, sytuacja może być bardzo różna. Uważam że jako strona opozycyjna jesteśmy w stanie te wybory wygrać - stwierdziła Joanna Mucha, pytana w programie Tomasza Lisa czy jest zadowolona z kampanii swojej partii.

Dopytywana, czy nie zmarnowali ostatniej niedzieli, posłanka PO odpowiedziała: - Ale to ok, ostatnia niedziela. Jest jeszcze ostatnich pięć dni kampanii. Można pewnie było zrobić lepszą konwencję, tę końcową. Ale tak jak mówię, na rozliczenia i podsumowania przyjdzie czas po wyborach. Teraz trzeba walczyć. Uważam że to nie był dobry pomysł [żeby Lech Wałęsa występował na konwencji Koalicji Obywatelskiej]. Uważam że to nie było najszczęśliwsze zaproszenie Lecha Wałęsy na tę konwencję, natomiast wydaje mi się, że dzisiaj mamy naprawdę ważniejsze rzeczy do omawiania niż słowa Wałęsy czy też inne rzeczy, które pojawiają się w przestrzeni publicznej.


18:15

PMM:

Nasz rząd, kontynuacja naszych rządów oznacza normalność

- Uważam że nasz rząd, kontynuacja naszych rządów oznacza jednocześnie normalność. Normalność pod wieloma względami. Normalność tutaj, na ziemi słupskiej, w regionach które są bardzo często postrzegane jako regiony drugiej kategorii, te które nie miały takiej szansy rozwoju jak choćby Trójmiasto. Ze względu na wykluczenie społeczne, tereny poPGRowskie, wykluczenie komunikacyjne, inwestycyjne, biznesowe. Te tereny muszą tę swoją szansę uzyskać i to właśnie ta normalność. To gwarantujemy, że poprzez nasze działania inwestycyjne, poprzez skierowanie strumienia finansowego do subregionów takich jakim jest subregion słupski, te ziemie będą miały lepsze szanse na rozwój - stwierdził premier Mateusz Morawiecki na spotkaniu w Słupsku.


18:25

PMM:

Normalność jest wtedy, kiedy każdy zakątek Polski jest traktowany w jednakowy sposób

- Normalność jest wtedy, kiedy każdy zakątek Polski jest traktowany w sposób jednakowy. Ale jednakowy to znaczy w sposób również odpowiedni od strony możliwości rozwojowych i dlatego właśnie te steki milionów złotych, których nie było parę lat temu, dzisiaj w postaci programu dla ziemi słupskiej,. Rozwoju Ustki, poru w Ustce, S6, drogi 21, ale również poprzez różnego rodzaju programy sportowe, kulturalne, program rozwoju szkolnictwa wyższego akademia pomorska, poprzez Via Pomerania czy Via Hanseatica, bo słyszę o dwóch nazwach S6, ze Szczawina do Gdyni, to są nasze zobowiązania dla ziemi słupskiej, które - jestem przekonany - że przyciągną tutaj nowych inwestorów i ten świeży powiew rozwoju gospodarczego, nowe szanse społeczne będą na pewno taką dużą nie iskierką, ale gwiazdą nadziei dla ziemi słupskiej - stwierdził premier Mateusz Morawiecki na spotkaniu w Słupsku.


18:36

PMM:

Wiarygodność to znak firmowy PiS
Rząd PiS przede wszystkim dotrzyma słowa, dotrzymujemy słowa zawsze. To znak firmowy. Wiarygodność. To, do czego się zobowiązaliśmy, zrealizowaliśmy z nawiązką. I ta nawiązka, np. 500+ na pierwsze dziecko to nie jest jakaś mała nawiązka - stwierdził premier Mateusz Morawiecki na spotkaniu w Słupsku.

19:28

PJK o 500+: Nie zauważyliśmy, żeby nastąpiła jakaś poważna dezaktywizacja kobiet

- Nie zauważyliśmy, żeby nastąpiła jakaś poważna dezaktywizacja kobiet, bo oczywiście to, że kobiety pracują, to jest rzecz normalna. To, że przez jakiś czas przerwą pracę z powodu dzieci, to też jest zupełnie normalne i dal dzieci pożyteczne - mówił Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Gość Wydarzeń” Polsat News.


19:35

PJK:

Nie wiem czy nadejdą gorsze czasy. Lepiej złego nie wywoływać. Natomiast jeżeli nadejdą, to jesteśmy przygotowani

- Nie wiem czy nadejdą gorsze czasy. Lepiej złego nie wywoływać. Natomiast jeżeli nadejdą, to jesteśmy przygotowani. Nasza polityka właśnie antycykliczna, prorozwojowa, oparta na popycie, ale także na wspieraniu przedsiębiorców, to jest polityka, która może doprowadzić do tego, że skutki kryzysu będą albo w ogóle wyeliminowane, albo bardzo niewielkie - mówił Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Gość Wydarzeń” Polsat News.


19:42

PJK:

Zdecydowanie odrzucamy to, co najwyraźniej opozycja akceptuje, tzn. Polska jako zasób taniej siły roboczej

- My zdecydowanie odrzucamy to, co najwyraźniej opozycja akceptuje, tzn. Polska jako zasób taniej siły roboczej. W związku z tym dużo bardziej będzie się opłacało unowocześniać polską gospodarkę, inwestować w rozwój organizacyjny, a także rozwój technologiczny - mówił Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Gość Wydarzeń” Polsat News.


19:48

PJK:

Jeżeli doszłoby do jakiegoś nieszczęścia, to utrzymamy portfolio w UE. Tylko będzie musiał być jakiś inny kandydat. Jest oczywiście plan B. Ale my nie chcemy w żadnym wypadku przeszkadzać Wojciechowskiemu

- Dzisiaj rozmawiałem z in spe komisarzem [Januszem Wojciechowskim], w jakiejś mierze już powołanym, tylko chodzi o zatwierdzenie na komisarza, więc może nawet to in spe nie jest tutaj właściwe. I w tej chwili to wygląda optymistycznie. Nie mogę tego rozstrzygać, ale też państwu przypomnieć, że jeżeli doszłoby do jakiegoś nieszczęścia, to my jednak to portfolio w UE utrzymamy. Tylko będzie musiał być jakiś inny kandydat. Jest oczywiście plan B. Ale my nie chcemy w żadnym wypadku przeszkadzać panu Wojciechowskiemu. On ma naprawdę wielkie doświadczenie w tych sprawach. Przez 15 lat był właśnie w UE wiceprzewodniczącym komisji ds. rolnictwa. Zna się na tym świetnie - stwierdził Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.


19:51

PJK:

W Polsce rzeczywiście łamano praworządność i nawet dzisiaj się ją łamie, tylko że to bardzo często robią sądy, a przedtem robiła to ta poprzednia władza

- W Polsce rzeczywiście łamano praworządność i nawet dzisiaj się ją łamie, tylko że to bardzo często robią sądy, a przedtem robiła to ta poprzednia władza - mówił Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Gość Wydarzeń” Polsat News.


19:52

PJK:

Napisałem około 20% programu PiS. Głównym autorem jest Gliński

- Osobiście napisałem gdzieś około 20% tego programu [PiS]. Inne części pisali inni, ale jeżeli bym miał odpowiadać na pytanie o głównego autora i człowieka, którego zasługują jest ten program, ten dokument i te programy z poprzednich lat, kilku lat, to jest to premier Piotr Gliński - stwierdził Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.


19:55

PJK:

My jesteśmy partią postępową. Mieliśmy ostatnio 235 mandatów, więc liczę na postęp

- My jesteśmy partią postępową, w tym dobrym znaczeniu postępu. Mieliśmy ostatnio 235 [mandatów], więc liczę na postęp - mówił Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Gość Wydarzeń” Polsat News.


19:57

PJK:

Bez głębokiej reformy sądów w ogóle naprawienie państwa jest bardzo trudne, bo to jakby ostatnia barykada, ostatni szczebel decyzyjny w bardzo wielu sprawach

- My, jeśli tylko społeczeństwo nam zaufa, do tego wrócimy. Mamy mocną podstawę art. 180 § 5 Konstytucji daje pełne prawo do przeprowadzenia takiej reformy i my do tego artykułu będziemy nawiązywać, będziemy to prowadzić. Bez głębokiej reformy sądów w ogóle naprawienie państwa jest bardzo trudne, bo to jakby ostatnia barykada, ostatni szczebel decyzyjny w bardzo wielu sprawach, i to nie tylko takich, które odnoszą się do spraw cywilnych czy karnych, ale także administracyjnych. Więc to ogromna ilość różnych zadań, ogromna kognicja, jak to się mówi w języku prawniczym i tutaj naprawa jest konieczna - stwierdził Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.


20:05

PJK:

Na większość konstytucyjną w tej chwili raczej szans nie ma

- Da się naprawić w ramach tej Konstytucji. Ta Konstytucja będzie pewnie obowiązywała w Polsce jeszcze długo, być może wiele, wiele lat. Bo na większość konstytucyjną w tej chwili raczej szans nie ma. Wystarczy analizować naszą ordynację wyborczą, żeby zobaczyć jak musiałaby być wielka przewaga sił chcących zmienić Konstytucję, żeby tę Konstytucję można było zmienić. Nasi przeciwnicy nie chcą jej zmieniać. Wobec tego Konstytucja pozostaje, ale w ramach tej Konstytucji są co prawda pewne ograniczenia, ale jednak mimo wszystko bardzo dużo da się zrobić. Pewne sprawy są tam po prostu nieregulowane. Ograniczeń nie można ominąć, ale można szukać takich rozwiązań, które są zgodne z Konstytucją - stwierdził Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.


20:14

PJK:

W polskiej polityce w ciągu tych 30. ostatnich lat, nikogo zdolniejszego niż Mateusz Morawiecki nie było

- To nie jest tak, że mogę sobie usiąść naprzeciw składu rządu i powiedzieć: macie zrobić to, to i to. To tak naprawdę nie jest. Natomiast kontynuacja tej polityki, która jest w tej chwili prowadzona, ale kontynuacja lepsza i jednocześnie także skuteczna polityka zagraniczna, w tym polityka w Unii Europejskiej. Tutaj bardzo liczę na premiera, który jest człowiekiem no świetnie wręcz nadającym się do tego, żeby tę politykę w UE prowadzić. Ma bardzo dobre stosunki z wieloma politykami Unii Europejskiej, tymi najważniejszymi. Rozmawia z nimi często kilka razy dziennie. Jednocześnie jest kimś, kto w tym świecie, który tam decyduje, mówię o świecie zachodniej części Europy, czuje się jak ryba w wodzie i jest traktowany jako ktoś, w tym dobrym dla Polski tego słowa znaczeniu, swój. To jest jedna z jego zalet. Poza tym w polskiej polityce w ciągu tych 30. ostatnich lat, kiedy mogłem to z bliska obserwować, nikogo zdolniejszego niż on nie było - mówił Jarosław Kaczyński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Gość Wydarzeń” Polsat News.


20:21

Gliński o NIKE: To jest na pewno duża nagroda. Ja Szczygła lubiłem, niezależnie od tego, że się pewnie różnimy

- To jest chyba jedna z pierwszych nagród literackich. Ona została tak trochę środowiskowo zagarnięta, z jednego środowiska dostają te nagrody, choć kiedyś dostał Jarosław Marek Rymkiewicz, ale nie wiem jak się wtedy opowiadał. To jest na pewno duża nagroda. Ja Szczygła lubiłem, niezależnie od tego, że się pewnie różnimy. On, pamiętam, pochodził z takiego ruchu społecznego "Wolę być" trochę sztucznie przez komunistów stworzony, pan Kwaśniewski się tym zajmował, ale on był naturalny, bo już trudno było kontrolować. To jego zainteresowanie kulturą czeską było barszo ciekawe. To jedna z najważniejszych nagród jest pewnie. Ja szczególnie nie śledzę, bo jest środowiskowo zogniskowana. To nie jest moje środowisko, więc mniej się interesuję tymi sprawami - mówił wicepremier Piotr Gliński w Kropce nad I.

- Już mówiłem, że ważna - odpowiedział Gliński na pytanie prowadzącej o to jaką pisarką jest Olga Tokarczuk.

- Mówiłem publicznie w wywiadach. Dobrze pewnie pani zdokumentowała moje wypowiedzi. Zawsze, gdyby polski pisarz dostał Nobla to ważne. Chciałaby pani ze mną porozmawiać o ksiąkach Olgi Tokarczuk, próbowałem, ale niestety nigdy nie dokończyłem - mówił Gliński.


20:23

Gliński:

Postać Lecha Kaczyńskiego w przestrzeni muzeum Polin nie istnieje

W mojej opinii Lech Kaczyński nie istnieje w przestrzeni muzeum Polin. Nie ma tam żadnej tablicy pamiątkowej. On był inicjatorem tego muzeum. To jego decyzje doprowadziły do tego, że Polin można było budować. Przedtem były koncepcje” - mówił w rozmowie z Moniką Olejnik w „Kropce nad i” w TVN24 wicepremier Piotr Gliński.


20:30

Gliński:

Nie wiem co mówił [o. Rydzyk o prezydencie Lechu Kaczyńskim]. Wybaczamy ludziom różne słowa
- Nie wiem co mówił [o. Rydzyk o prezydencie Lechu Kaczyńskim]. Wybaczamy ludziom różne słowa. O ile wiem, Lech Kaczyński wybaczył te słowa. Pani pozwoli, że ja wierzę, że Lech Kaczyński był dobrym chrześcijaninem i wybaczał słowa. Pani mówi, że nie wybaczył, ja mówię, że wybaczył - mówił wicepremier Gliński.

20:40

Olejnik:

PFN nie broniła wizerunku Polski przy ustawie o IPN. Gliński: Jest pani w mylnym błędzie. Fundacja była jednym z czynników, które być może doprowadziły do historycznego porozumienia Morawiecki-Netanjahu

Jak patrzę na wizerunek naszego kraju jak powstawała ustawa o IPN-ie, to jakoś fundacja [PFN] nas nie broniła wtedy” - mówiła w „Kropce nad i” w TVN24 Monika Olejnik.

To jest pani, jak mawiają dzieci, w mylnym błędzie, pani redaktor. Pamięta pani, jak się skończyła kwestia tej ustawy o IPN - wspaniałym, historycznym porozumieniem, deklaracją wspólną Netanjahu-Morawiecki. Ustawa o IPN to nie fundacja. Fundacja [PFN] była jednym z czynników, które być może doprowadziły do tego. Jeśli uważa pani, że za coś powinienem się wstydzić, to mogę się wstydzić. Nie boli mnie to. Trudno. Ja uważam, że obroniliśmy wizerunek Polski wspaniałą deklaracją” - odpowiadał wicepremier Piotr Gliński.


21:29

OBRAZ DNIA: Fakty: PMM wraca z piątką na sto dni, Kwaśniewski wspiera Kamińskiego, Pytania o Konfederację i możliwy sojusz z Rosją, Wiadomości: Wałęsa szarga pamięć bohatera
-- LIVEBLOG 300POLITYKI: PREZES KACZYŃSKI O MORAWIECKIM JAKO NAJZDOLNIEJSZYM POLITYKU OSTATNICH 30 LAT GLIŃSKI KOMPLEMENTUJE SZCZYGŁA, CHOĆ DYSTANSUJE SIĘ OD NIKE MUCHA KRYTYKUJE KAMPANIĘ KO I ZAPOWIADA ROZLICZENIA https://300polityka.pl/live/2019/10/07/ ***** WYDARZENIA POLSATU -- ROBI SIĘ GORĄCO, TO OSTATNIE DNI KAMPANII I OSTATNI MOMENT, BY PRZEKONAĆ WYBORCÓW - zapowiedź. -- PREMIER PO KILKU DNIACH PRZERWY WRÓCIŁ NA WYBORCZY SZLAK, TO SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI SŁUPSKA - Grzegorz Kępka. -- WCZEŚNIEJ MÓWIŁ W SZCZECINIE O ROZBUDOWIE LOTNISKA I O REALIZACJI EKSPRESÓWEK S6 I S11 - Kępka dalej: Ale najważniejsza deklaracja padła w Warszawie. -- ZAPOWIEDŹ TZW. PIĄTKI NA PIERWSZE 100 DNI DRUGIEJ KADENCJI. -- PRZEWODNICZĄCY PLATFORMY BYŁ DZIŚ W SZCZECINIE, ALE NIE TYLKO - Kępka: Prowadził intensywną kampanię na tzw. ściany zachodniej. To tradycyjnie bastion Platformy. -- KANDYDATKA KOALICJI OBYWATELSKIEJ POJECHAŁA DZIŚ DO BRUKSELI, GDZIE DOSTAŁA WSPARCIE OD PRZEWODNICZĄCEGO RADY EUROPEJSKIEJ - Kępka dalej. -- DO KOŃCA KAMPANII ZOSTAŁY JESZCZE 4 DNI - Kępka. -- GORĄCE KOMENTARZE PO REZYGNACJI SŁAWOMIRA NEUMANNA Z SZEFOWANIA KLUBOWI PO-KO - zapowiedź. -- SŁAWOMIR NEUMANN REZYGNUJE, BY NA FINISZU KAMPANII NIE BYĆ DLA PARTII BALASTEM - Wojciech Dąbrowski. -- WIECZOREM PORTAL TVP INFO OPUBLIKOWAŁ KOLEJNE NAGRANIA - Dąbrowski dalej. -- FRAGMENTY NAGRANYCH ROZMÓW. -- DLA POLITYKÓW PIS-U REZYGNACJA NEUMANNA Z SZEFOWANIA KLUBEM POD KONIEC KADENCJI SEJMU TO GEST POD PUBLICZKĘ - Dąbrowski. -- DO WYBORÓW NEUMANNA W FOTELU SZEFA KLUBU ZASTĄPI TOMASZ SIEMONIAK - Dąbrowski dalej. ***** FAKTY TVN -- MOSBACHER O ZNIESIENIU WIZ. -- PMM WRACA DO KAMPANII - w zapowiedzi: Premier Morawiecki wraca do pracy w kampanii. Jest nowa piątka PiS na pierwsze 100 dni rządu, a w niej mały ZUS i kolejne wielkie plany na obwodnice, emerytury, badania lekarskie i rolnicze dopłaty. -- PIS ZACZYNA OSTATNIĄ PROSTĄ. PRZEKONANIE NIEPRZEKONANYCH W OSTATNICH JEST JUŻ TRUDNE, PRZEDE WSZYSTKIM CHODZI O ZMOBILIZOWANIE SWOICH WYBORCÓW - Krzysztof Skórzyński. -- DLA PIS BĘDZIE WAŻNE PRZEMÓWIENIE PMM NA KONGRESIE GOSPODARCZYM POD RZESZOWEM, DZIŚ PRZEMAWIAŁ PREZYDENT - Skórzyński. -- PIS CHĘTNIE MÓWI O BUDŻECIE BEZ DEFICYTU, ALE POLSKA W INWESTYCJACH JEST PONIŻEJ UNIJNEJ ŚREDNIEJ, POLSKA NAWET NIE ZACZĘŁA SIĘ ZBLIŻAĆ DO CELU Z PLANU MORAWIECKIEGO - Skórzyński. -- Skórzyński o tym, że FOR wskazuje na niepewność otoczenia prawnego. -- PIS WIELOKROTNIE UDOWADNIAŁO, ŻE W 24 GODZINY MOŻE PRZEWRÓCIĆ KAŻDE PRZEPISY DO GÓRY NOGAMI A TAKA NIEPRZEWIDYWALNOŚĆ NIE SPRZYJA INWESTOWANIU  - Skórzyński. -- TA INWESTYCJA SIĘ UDAŁA - S6 KTÓRĄ PREMIER DZIŚ WIZYTOWAŁ Z WICEMINISTREM SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI I KANDYDATEM PIS DO SEJMU - Skórzyński. -- KIDAWA SŁYSZY W BRUKSELI ŻE JEST NADZIEJĄ NA COŚ WIĘCEJ - w zapowiedzi: Kandydatka na premiera Małgorzata Kidawa-Błońska rozmawiała z byłym premierem Donaldem Tuskiem. W Brukseli usłyszała, że jest nadzieją na coś lepszego w polityce, ale to w Polsce będzie walczyć o wynik. Choć ze stolicy Unii dostała solidne wsparcie. -- MKB POJECHAŁA DO BRUKSELI PO WSPARCIE, CHOĆ ZAANGAŻOWANIE TUSKA TERAZ JEST ŻADNE, W WYBORACH EUROPEJSKICH RZUCIŁ NA SZALĘ CAŁY SWÓJ POLITYCZNY AUTORYTET I STAWIAŁ SIĘ NA KONTRZE DO OBOZU RZĄDZĄCEGO - Katarzyna Kolenda-Zaleska. -- WYNIK MUSIAŁ TUSKA ROZCZAROWAĆ, NAWET PIS NIE SPODZIEWAŁO SIĘ TAK WYSOKIEGO ZWYCIĘSTWA - KKZ. -- 4 CZERWCA WYDAWAŁO SIĘ, ŻE STANIE NA CZELE RUCHU, ALE POTEM ZAPADŁA CISZA - KKZ. -- TUSK CHWALI PO ZA WYSTAWIENIE KIDAWY - KKZ. -- CHOĆ TO KAMERALNE SPOTKANIE TO KANDYDATKA WIERZY, ŻE ZOSTANIE DOBRZE ODCZYTANE - KKZ. -- MIMO DOŚWIADCZEŃ Z EUROWYBORÓW, POLITYCY MAJĄ NADZIEJĘ, ŻE RUCH TUSKA WPŁYNIE NA NIEZDECYDOWANYCH - KKZ. -- NIEOFICJALNIE MÓWI SIĘ, ŻE TUSK ZNIECHĘCIŁ SIĘ DO POLITYKI KRAJOWEJ I WOLAŁBY POZOSTAĆ W POLITYCE MIĘDZYNARODOWEJ, CHYBA ŻE NIEDZIELNE WYBORY COŚ ZMIENIĄ - KKZ. -- LEWICA RAZEM NA OSTATNIEJ PROSTEJ: Lewica trzyma się razem i za to właśnie chwali ją Aleksander Kwaśniewski. Po wyborach nigdzie się z PiS-em nie wybiera i na ostatniej prostej walczy o to, żeby wyborcy wybrali właśnie ją. -- GRZEGORZU, WRÓG JEST GDZIE INDZIEJ - Robert Biedroń. -- MY WIEMY PO JAKIEJ STRONIE STOIMY - WKK. -- NIECH GRZEGORZ SCHETYNA NIE ŚCIEMNIA, BO NIGDZIE NIE MA TYLU BYŁYCH POLITYKÓW PIS CO W PO - Biedroń. -- LEWICA WRACA - Aleksander Kwaśniewski. -- KWAŚNIEWSKI MA TEŻ BYĆ MAGNESEM PRZYCIĄGAJĄCYM DO MICHAŁA KAMIŃSKIEGO - Knapik. -- PYTANIA O SOJUSZ Z ROSJĄ W PROGRAMIE KONFEDERACJI: Konfederacja też ma swoją piątkę a w niej 1000+, dobrowolny ZUS i benzyna po trzy złote. Obietnice kuszą. Pytanie, jak niby zmieszczą się w budżecie. Pytań jest więcej. Także o możliwy sojusz z Rosją. -- POLAK DOSTAJE W BRUKSELI OSTATNIĄ SZANSĘ - w zapowiedzi. -- SZANSA TRZECIA I OSTATNIA, JEŚLI I TYM RAZEM NIE ZROBI DOBREGO WRAŻENIA, TO RZĄD ZOSTANIE ZMUSZONY DO ZGŁOSZENIA KOLEJNEGO KANDYDATA, CO MOŻE ZABURZYĆ UNIJNĄ UKŁADANKĘ - Maciej Sokołowski. -- RAPORT RPO: Jest raport Rzecznika Praw Obywatelskich, a w nim analiza pracy więziennej służby. W sprawie śmierci Dawida Kosteckiego może mieć szczególne znaczenie. Strażnik nie sprawdził celi wtedy, kiedy miał to zrobić. Pytanie - dlaczego? Są też kolejne pytania od pełnomocników rodziny boksera. -- JEDNA Z BARDZIEJ TAJEMNICZYCH ŚMIERCI NA TERENIE WIĘZIENIA, RPO MA ZASTRZEŻENIA DO PRACY SŁUŻBY WIĘZIENNEJ - Dariusz Prosiecki. ***** WIADOMOŚCI TVP -- PIS MA JUŻ PROPOZYCJE NA PIERWSZE STO DNI RZĄDÓW W KOLEJNEJ KADENCJI SEJMU - zapowiedź: W przypadku wygranych wyborów partia Jarosława Kaczyńskiego zrealizuje 5 priorytetowych działań. -- PARTIA MA JUŻ PLAN NA PIERWSZE STO DNI RZĄDÓW - Damian Diaz. -- PIS DAJE SYGNAŁ, ŻE OD PIERWSZEGO DNIA PO WYBORACH ZAJMIE SIĘ RZĄDZENIEM, TYMCZASEM Z PROGRAMÓW PARTII OPOZYCYJNYCH WYŁANIA SIĘ CHAOS - Diaz. -- TRUDNO POWIEDZIEĆ, ILE TRWAŁOBY STWORZENIE GABINETU OPOZYCJI I CZY W OGÓLE UDAŁOBY SIĘ POROZUMIEĆ - Diaz. -- OPOZYCJI BRAK TEŻ FINANSOWEGO PLANU - Diaz. -- SPOTKANIE MINISTRÓW ROLNICTWA PAŃSTW TRÓJKĄTA WEIMARSKIEGO W WARSZAWIE - zapowiedź. -- RZĄD ZAPOWIADA WALKĘ O WYŻSZE DOPŁATY DLA ROLNIKÓW - Danuta Holecka dalej. -- KRYTYKĘ PSL SŁYCHAĆ NAWET NA NAGRANIACH NEUMANNA - Konrad Warzocha. -- POLITYKA PROWADZONA PRZEZ LUDOWCÓW ZNIECHĘCIŁA DO PSL WIELU SYMPATYKÓW TEJ PARTII - Warzocha. -- POLITYCY PO I PSL PRÓBUJĄ W PE ZABLOKOWAĆ WYBÓR POLSKIEGO KANDYDATA NA STANOWISKO UNIJNEGO KOMISARZA DS. ROLNICTWA  -Warzocha. -- ROSNĄ SZANSE WOJCIECHOWSKIEGO NA POWOŁANIE NA KOMISARZA - Warzocha. -- NOWE NAGRANIA ROZMÓW NEUMANNA Z LOKALNYMI DZIAŁACZAMI PO - zapowiedź. -- NEUMANN: PSL TO OSZUŚCI - belka. -- DWIE TWARZE PO: Z NAGRANYCH ROZMÓW NEUMANNA Z TCZEWA WYNIKA, ŻE POLITYCY MÓWIĄ ZUPEŁNIE COŚ INNEGO W OFICJALNYCH WYPOWIEDZIACH NIŻ W SWOBODNYCH ROZMOWACH MIĘDZY SOBĄ - zapowiedź. -- DLA LIDERÓW PO LICZY SIĘ PRZEDE WSZYSTKIM UZYSKANIE UTRACONEJ 4 LATA TEMU WŁADZY - Holecka dalej. -- MILICJANT, NEUMANN I SOJUSZ POLITYCZNY - belka. -- LECH WAŁĘSA WCZORAJSZYM WYSTĄPIENIEM NA KONWENCJI KO WYWOŁAŁ WIELE NEGATYWNYCH KOMENTARZY - zapowiedź: Były prezydent próbował obrazić zmarłego marszałka-seniora -- WAŁĘSA SZARGA PAMIĘĆ BOHATERA - belka. -- WYSTĄPIENIE SALA PRZYJĘŁA BRAWAMI, W TYM GRZEGORZ SCHETYNA, CZŁONEK SOLIDARNOŚCI WALCZĄCEJ - Jan Korab. -- POLITYCY PO BRONIĄ WYPOWIEDZI WAŁĘSY - Korab. -- NA TYM, CO REPREZENTUJE SOBĄ LECH WAŁĘSA, POZNAŁA SIĘ JUŻ DAWNO ORIANA FALLACI - Korab.