Relacja Live

01.07.2019

06:21

Polityczny plan poniedziałku: wyniki referendum w SLD, PAD na Kongresie Poradnictwa

W ostatni weekend czerwca odbyło się wewnątrzpartyjne referendum w SLD dot. formuły startu partii w jesiennych wyborach parlamentarnych. Głosujący mieli do wyboru dwa warianty: 1. Popieram start Sojuszu Lewicy Demokratycznej w wyborach parlamentarnych w porozumieniu z innymi prodemokratycznymi partiami politycznymi. 2. Popieram samodzielny start Sojuszu Lewicy Demokratycznej w wyborach parlamentarnych. Wyniki referendum zostaną ogłoszone o 10:00.

O 12:00 w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej prezydent Andrzej Duda weźmie udział w Kongresie Poradnictwa.

Dokładnie 450 lat temu podczas obrad Sejmu koronnego w Lublinie podpisano akt unii lubelskiej, jednoczący Polskę i Litwę.


07:54

Czarnecki o Timmermansie: Polityk, który bardzo ostro atakował nie tylko Polskę, ale także Węgry, Rumunię, Czechy, Słowację, to nie byłby kandydat, który by jednoczył

- Myślę, że byłby to bardzo zły scenariusz dla UE [Frans Timmermans na czele Komisji Europejskiej]. Cztery duże państwa, mówiąc konkretnie, czyli Niemcy, Francja, Hiszpania i Holandia, Holandia siłą rzeczy, bo to rodak, chociaż z innej opcji politycznej, natomiast wydaje się, że polityk, który bardzo ostro atakował nie tylko Polskę, ale także Węgry, Rumunię, Czechy, Słowację, to nie byłby kandydat, który by jednoczył - stwierdził Ryszard Czarnecki w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.


07:55

Miller:

Biedroń zderzył się z rzeczywistością, wie, że samodzielnie nie osiągnie nic. Gdyby wystartował samodzielnie, to nawet przekroczenie 3% byłoby problemem

Robert Biedroń zderzył się z rzeczywistością i to często bywa, że takie zderzenie powoduje otrzeźwienie. Robert Biedroń już wie, że samodzielnie nie osiągnie nic i chciałby przyłączyć się do jakiejś koalicji, która ma szasnę. Gdyby Biedroń wystartował dzisiaj samodzielnie, czyli zrobił to, co obiecywał przez całe miesiące, to nawet przekroczenie 3% byłoby problemem” - mówił w rozmowie z Dominiką Wielowieyską w Poranku Radia TOK FM europoseł Koalicji Europejskiej Leszek Miller.


07:55

Miller:

Priorytet numer 1 to tworzenie koalicji odzwierciedlającej sojusz europejski

Kierownictwo SLD ma wolną rękę [co do doboru koalicjanta]. Jeżeli o mnie chodzi, to priorytet numer 1 to tworzenie koalicji odzwierciedlającej sojusz europejski, czyli Koalicję Europejską, być może jeszcze jakoś modyfikowaną, czyli z udziałem PO. Niezależnie, co się mówi o Grzegorzu Schetynie i o Koalicji Europejskiej, że ta formacja przegrała, ale proszę zwrócić uwagę, że dzisiaj na scenie politycznej w Polsce nie ma żadnej innej formacji, która może nawiązać równorzędną walkę ze Zjednoczoną Prawicą” - mówił w rozmowie z Dominiką Wielowieyską w Poranku Radia TOK FM europoseł Koalicji Europejskiej Leszek Miller.


07:58

Czarnecki: Kandydatura Timmermansa, jak się wydaje, została zablokowana

- Ona [kandydatura Fransa Timmermansa] budzi opory również np. W Europejskiej Partii Ludowej, a więc, jak widać, nie jest to tylko kwestia tego, że rząd PiS, ale także nawet opozycja w Polsce też jest sceptyczna - stwierdził Ryszard Czarnecki w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.

- Ta kandydatura [Timmermansa], jak się wydaje, została zablokowana - zaznaczył europoseł PiS.


08:02

Karczewski:

Mamy bardzo złe doświadczenia z Timmermansem. Jest nieżyczliwy Polsce, nieżyczliwy rządowi PiS

- Mamy bardzo złe doświadczenia z panem Frankiem Timmermansem. Jest nieżyczliwy Polsce, nieżyczliwy rządowi Prawa i Sprawiedliwości. Nie rozumie tych interesów, nie rozumie sytuacji państw postkomunistycznych. Jest trochę oderwany od rzeczywistości, więc była z naszej strony blokada - mówił Stanisław Karczewski w rozmowie z Piotrem Witwickim w „Graffiti” Polsat News.


08:03

Czarnecki: Szefem KE musi być ktoś, kto będzie jednoczył, szukał tego, co łączy, a nie tego, co dzieli

- Nie tylko dla nas jest to kandydatura [Fransa Timmermansa] nie do przyjęcia. Także dla wielu krajów naszego regionu, także dla Włoch. Jak widać, jest to kandydatura, która budzi duże emocje, a szefem KE musi być ktoś, kto będzie jednoczył, szukał tego, co łączy, a nie tego, co dzieli - stwierdził Ryszard Czarnecki w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.


08:06

Karczewski:

W trakcie zgłoszenia poprawek nie słyszałem, że wykraczają poza zakres nowelizacji Kodeksu karnego. Nie mam sobie nic do zarzucenia

- W trakcie zgłoszenia poprawek ja nie słyszałem, że wykraczają poza zakres nowelizacji Kodeksu karnego. Natomiast główne zastrzeżenia pana prezydenta dotyczą procedowania niekodeksowego, natomiast nie samych zapisów Kodeksu karnego. Jeżeli pan redaktor pyta czy mam sobie coś do zarzucenia, odpowiedziałem, że nie - mówił Stanisław Karczewski w rozmowie z Piotrem Witwickim w „Graffiti” Polsat News.


08:10

Karczewski:

Będę startował do Senatu. Mamy już w dużej części skompletowaną listę

- Będę startował do Senatu. Chcę startować, już mamy w dużej części skompletowaną listę do Senatu. Pracujemy nad nią, m.in. po to spotykam się z panem prezesem - mówił Stanisław Karczewski w rozmowie z Piotrem Witwickim w „Graffiti” Polsat News.


08:19

Czarnecki:

Według mojej wiedzy, Szydło nie będzie kandydować na komisarza UE. W najbliższych dniach otrzyma należne jej miejsce w strukturach europejskich

- Jeszcze żaden z krajów członkowskich UE kandydata [na komisarza UE] nie zgłosił, więc dlaczego Polska ma wychodzić przed szereg i zgłaszać? Mamy szereg bardzo dobrych, poważnych kandydatów z trzech kręgów, nazwijmy to - stwierdził Ryszard Czarnecki w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.

- Myślę, że premier Szydło teraz, będąc jedną z głównych postaci naszej kampanii, szefem rady sztabu, ma szanse być po raz trzeci matką chrzestną zwycięstwa [w wyborach] - mówił dalej.

"Według mojej wiedzy nie będzie kandydować [na komisarza UE]. Nic o tym nie wiem [żeby miała taką propozycję]. Nazwisko się pojawiało, natomiast według mojej wiedzy premier Szydło nie będzie kandydować na to stanowisko. Tematu po prostu nie ma. Jest szefem rady sztabu kampanii wyborczej PiS z nadzieją, że po raz trzeci przyczyni się do zwycięstwa PiS. Zobaczy pan, w najbliższych dniach, że jednak, myślę, premier Szydło otrzyma należne jej miejsce w strukturach europejskich"


08:29

Błaszczak:

Koalicja Europejska była blokiem lewicowym, żeby nie powiedzieć lewackim

Koalicja Europejska była blokiem lewicowym, żeby nie powiedzieć lewackim. Świadczą o tym dokonania, pomysły wprowadzane przez polityków. Był tam PSL i PSL podzielał te poglądy. Przykładem takich poglądów lewackich jest aktywność prezydenta Warszawy i wprowadzanie programów dot. LGBT do szkół. To deprawacja dzieci. Na to wszystko godził się PSL” - mówił w radiowej Jedynce minister Mariusz Błaszczak.


08:33

Sasin o odejściu Petru z polityki: Polska polityka już chyba nigdy nie będzie taka sama. Wstrząsająca informacja. To jest news, który zdominuje dzisiaj serwisy światowe

- No nie wiem. Polska polityka już chyba nigdy nie będzie taka sama. Wstrząsająca informacja. To jest news, który zdominuje dzisiaj serwisy światowe, nie tylko polskie - mówił Jacek Sasin w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:37

Czarzasty:

7% różnicy przy projekcie Koalicji Europejskiej, który miał trzy miesiące to taka różnica, która jest nie dość, że do odrobienia, to jeszcze do zwycięstwa

- Wszystko jest w grze, oczywiście, natomiast reprezentuję partię, która ma jakby dosyć stabilne poglądy w tej sprawie [formuły startu w wyborach]. My oceniliśmy wybory do PE pozytywnie. Uważamy że 7% różnicy przy projekcie Koalicji Europejskiej, który miał trzy miesiące to taka różnica, która jest nie dość, że do odrobienia, to jeszcze do zwycięstwa. Zawsze tak mówiłem, miałem takie zdanie i mam takie zdanie. Jeżeli o 10 poinformuję o wynikach i będzie to szło w tym kierunku, to będę miał nadal takie zdanie. A jeżeli pójdzie w innym kierunku, to oczywiście to zdanie będę miał takie, jak partia będzie chciała. Osobiście uważam że [Koalicja Europejska] to dobry projekt. Uważam że trzeba się skupić na wyeliminowaniu mankamentów tego projektu, a nie na rozdzielaniu szat i szukaniu błędów. Wiemy, jakie były zrobione błędy, co trzeba naprawić i wiemy, że następnych błędów nie trzeba robić. Trzeba się wziąć do roboty - stwierdził Włodzimierz Czarzasty w "Sygnałach dnia” PR1.


08:37

Sasin:

Oczekujemy, że szef KE będzie kimś, kto będzie dawał rękojmię łagodzenia sporów. Timmermans pokazał się jako polityk niezwykle konfrontacyjny

- Oczekujemy, że szef Komisji Europejskiej będzie kimś, kto będzie dawał rękojmię łagodzenia sporów, szukania kompromisów, a nie narzucania własnego zdania. Tutaj nawet nadziei brakuje. Frans Timmermans pokazał się jako polityk niezwykle konfrontacyjny - mówił Jacek Sasin w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:45

Sasin o nowelizacji Kodeksu karnego: TK, biorąc pod uwagę wagę tej sprawy, pewnie może podjąć to rozstrzygnięcie w czasie dosyć szybkim

- Trybunał Konstytucyjny, biorąc pod uwagę wagę tej sprawy i pewne oczekiwanie społeczne, oczywiście pewnie może tutaj podjąć to rozstrzygnięcie w czasie dosyć szybkim. Ale też byłoby absolutnie nie na miejscu, gdybym wskazywał trybunałowi czy pani przewodniczącej TK, jak należy w tej sprawie postępować - mówił Jacek Sasin w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


08:47

Czarzasty:

Mamy gotowe listy

- Jeżeli chodzi o SLD, my mamy gotowe listy w tej chwili, na trzy warianty, które się mogą zdarzyć. Na wariant szerokiej koalicji, za którą jestem osobiście, na wariant szerokiej koalicji bez PSL-u, jeżeli koleżanki i koledzy się nie zdecydują na to i na wariant bloku lewicowego. I na tym polega odpowiedzialność. Mamy na to zabezpieczone środki, zespół programowy wczoraj miał następne swoje posiedzenie. Będziemy gotowi z postulatami programowymi w przeciągu dwóch tygodni. Mamy gotowe listy, bo skończyliśmy konsultować listy zarówno do Sejmu, jak i Senatu - stwierdził Włodzimierz Czarzasty w "Sygnałach dnia” PR1.


08:50

Sasin:

Planujemy „trzynastkę” dla emerytów również w przyszłym roku

- Tak, planujemy w budżecie na przyszły rok, założenia tego typu w tej chwili zostały przyjęte. Planujemy tę „trzynastkę” dla emerytów również w przyszłym roku. Mówimy bardzo wyraźnie. Jeśli PiS wygra i będzie rządziło w kolejnej kadencji, to ten mechanizm „trzynastej” emerytury będzie mechanizmem ustawowym i corocznym - mówił Jacek Sasin w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.


10:30

Czarzasty o wynikach wewnątrzpartyjnego referendum: Za startem w koalicji opowiedziało się 83% osób

- Wzięło udział w głosowaniu 13129 osób, co stanowi 63% całości. 10880 osób opowiedziało się za starem Sojuszu Lewicy Demokratycznej w koalicji, co stanowi 83%. 2218 osób, co stanowi 17% wszytstkich głosujących, opowiedziało się za startem samodzielnym - mówił Włodzimierz Czarzasty podczas konferencji prasowej.


10:39

Czarzasty:

Jesteśmy gotowi na trzy warianty startu. Jesteśmy gotowi kadrowo wystawić 900 osób na listach

- Jesteśmy gotowi, po konsultacji z szefami w poszczególnych województwach, na trzy warianty startu. Startu, do którego zostaliśmy zaproszeni, szerokiej opozycji, szerokiej opozycji bez PSL-u i szerokiego wariantu lewicowego. Jesteśmy gotowi kadrowo wystawić 900 osób na listach - mówił Włodzimierz Czarzasty podczas konferencji prasowej.


12:23

Brudziński zapowiada finalizację prac nad programem PiS do końca lipca. "Dzisiaj najważniejszym zadaniem jest konwencja katowicka"

Postawiliśmy sobie na ten czas najbliższych tygodni założenie, że dla PiS, dla naszych działaczy, kandydatów wakacji nie ma. Ale to nie oznacza, że będziemy męczyć Polaków, opinię publiczną jakąś nadmierną aktywnością i to aktywnością, która jest askuteczna. Wszyscy mogliśmy wyciągnąć wnioski z tego, jak Polacy reagowali na wyagrniturowanych polityków, którzy pojawiali się na promenadach, na plażach, zawracali głowę Polakom podczas urlopu jakimiś mniej lub bardziej oderwanymi od rzeczywistości pomysłami” - mówił podczas śniadania prasowego z dziennikarzami europoseł PiS i szef sztabu partii Joachim Brudziński.

Dzisiaj najważniejszym zadaniem jest katowicka konwencja, następnie pion merytoryczny, ekspercki przysiądzie do tego, abyśmy do wyborów poszli z konkretną propozycją programową. Będą prace sfinalizowane programem” - dodawał. Brudziński mówił też, że całościowy program będzie gotowy przed oficjalnym rozpisaniem wyborów, najpewniej do końca lipca.


12:26

Szczyt UE dot. podziału stanowisk zawieszony do jutra

https://twitter.com/300gospodarka/status/1145638372939108352


13:57

Brudziński pytany o relacje rządu z Timmermansem: Spór jest istotą demokracji. Słyszałem wielokrotnie, jaką estymą, nie tylko ze względu na żołnierzy gen. Maczka, Timmermans darzy Polskę

W polityce jest tak, że czasami idzie się na kompromisy, również w polityce międzynarodowej. PiS, rząd PiS, premier Morawiecki dzisiaj realizuje bardzo konsekwentnie naszą strategię obecności w Unii Europejskiej, niezależnie od tego, co różne media czy przedstawiciele różnych partii wygadują. My chcemy być w Unii Europejskiej. Uważamy obecność Polski w UE za rzecz niezwykle wartościową i cenną, ale to nie oznacza, że z podkulonym ogonem mamy przyjmować wszystko, co przedstawiciele tzw. starej Unii próbują w odniesieniu do państw Europy Środkowo-Wschodniej narzucać” - mówił w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie europoseł PiS Joachim Brudziński.

Słyszałem wielokrotnie, jaką estymą, i to nie tylko ze względu na żołnierzy gen. Maczka, darzy Polskę pan Frans Timmermans” - dodawał - „Żadnej wojny jako przedstawiciel obozu rządowego z panem Timmermansem nie toczyłem. Spór jest istotą demokracji. Jak spiera się pan Timmermans z szefem własnego rządu, bo słyszeliśmy, że premier rządu holenderskiego wcale nie był entuzjastą kandydatury pana Timmermansa, ale tak jest ułożony świat. Spór jest istotą demokracji. Jak sądzę, Adam Michnik z Jarosławem Kurskim też się spiera na Czerskiej, w redakcji Gazety Wyborczej”. 


14:25

PMM:

Nasza postawa podczas szczytu dot. tego, żeby wybrać kandydatów, którzy dają największą gwarancję szukania kompromisów. Pierwotna propozycja takiemu kryterium nie odpowiada

Nasze zdanie jest takie, że musimy wybierać tych ludzi, którzy potrafią budować kompromisy, bo wybory do PE pokazały, że Europa jest dużo bardziej podzielona niż wcześniej. To oznacza, że każde kolejne wybory, decyzje muszą być w umiejętny sposób zarządzane, muszą w umiejętny sposób uwzględniać interesy możliwie wszystkich państw członkowskich. Nasza postawa podczas tego szczytu, podczas kilkudziesięciu rozmów, które odbyłem w kuluarach i podczas sesji plenarnych, dotyczyła przede wszystkim tego, żeby wybrać kandydatów, którzy dają możliwie największą gwarancję szukania kompromisów, budowania mostów między poszczególnymi państwami” -mówił w Brukseli premier Mateusz Morawiecki.

Pierwotna propozycja, która padła tutaj, nie odpowiada takiemu kryterium. Uważamy, że powinni być to kandydaci, którzy są do zaakceptowania przez ogromną większość państw członkowskich, nie tylko w związku z procedurą, ale trzeba uwzględniać, ile i jakie kraje są za daną kandydaturą. W przypadku kandydatury pana Timmermansa kraje wyszehradzkie były zdecydowanie przeciw, ale również Włoch i co najmniej kilka krajów Europy dzieliło nasz pogląd, zgadzało się z nami, choć nie wyrażali tego tak wprost i jednoznacznie, ale czuło się na sali atmosferę osób, które chciałyby doprowadzić od jakiegoś wyboru kandydatów, ale z drugiej strony troska o to, żeby to nowe otwarcie wiązało się z nowymi ideami i ludźmi” - dodawał. 


14:27

PMM:

Nowa Europa potrzebuje nowych twarzy, które nie kojarzą się z atakiem na innych

Jutro rano kontynuujemy. Jestem przekonany, że ta refleksja przyszła do wielu przywódców po tej długiej nocnej i porannej debacie, że musimy więcej starać się wypracowywać kompromis. Nowa Europa potrzebuje nowych twarzy, które nie kojarzą się z atakiem na innych. Nie kojarzą się i nie starają się wyszukiwać problemów, tylko raczej starają się budować pomosty między państwami” - mówił w Brukseli premier Mateusz Morawiecki.


17:27

Czarzasty do Biedronia: Robert, nie możesz zmieniać zdania co chwilę. Wiem to dlatego, że SLD wygadywało takie dyrdymały co zrobi jak dojdzie do władzy, że jak doszło i nie zrobiło, to dostało w d**ę tak, że jestem poza Sejmem

- Robert, mówię ci uczciwie. 59 lat życia do ciebie przemawia w tej chwili, tzn. ja. Nie możesz zmieniać zdania co chwilę. Nie możesz mówić, że jak zdasz mandat, to nie zdawać. Nie możesz mówić, że prowadzisz transparentną politykę finansową i nie dajesz dokumentów do Watchdoga. Nie możesz mówić, że jesteś gwarancją tej ziemi, bo bloki dwa, to do końca świata będzie źle i walczysz o trzeci blok, bo ludzie po prostu tego nie rozumieją. Ja to wiem dlatego, że SLD wygadywało takie bzdury, opowiadało takie dyrdymały co zrobi dla polskiej lewicy jak dojdzie do władzy, że jak doszło i nie zrobiło, to dostało w d**ę tak, że jestem poza Sejmem - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Karoliną Lewicką w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.


17:29

Czarzasty do WKK: Władek, mogłeś wystawić Pawlaka w Rzeszowie i myślę, że miałbyś czwartego przedstawiciela

- Władek, mogłeś wystawić pana premiera Pawlaka w Rzeszowie i myślę, że miałbyś czwartego przedstawiciela. To jest kwestia negocjacji, mieliśmy takie same warunki startowe - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Karoliną Lewicką w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.


17:33

Czarzasty:

Petru wrócił do biznesu. Musi powiedzieć jaka to branża, bo na pewno nie będę w nią inwestował

- Petru, który wrócił do gospodarki w tej chwili, do biznesu. Musi powiedzieć jaka to jest branża w tym biznesie, bo na pewno nie będę w nią inwestował - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Karoliną Lewicką w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.


17:43

Czarzasty:

Timmermans jest bardzo konkretny. Nienawidzę tych polityków europejskich, takich rozmazanych ślimaków. Śluz zostawiają po sobie, tylko można się na tym poślizgnąć

- Timmermans bardzo kocha Polskę, tak nawiasem. Z tego co pamiętam ma żonę Polkę i o tej Polsce sporo wie. Walczy o praworządność, czyli to co jest mi bliskie, bo konstytucję w Polsce SLD m.in. dawało. Jest bardzo konkretny. Nienawidzę tych polityków europejskich, takich rozmazanych ślimaków. Śluz zostawiają po sobie, tylko można się na tym poślizgnąć - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Karoliną Lewicką w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.


19:33

Szymański:

Jedno jest pewne. W RE wybrzmiała wyraźna opozycja wobec kandydatury Timmermansa

- Jedno jest pewne. W Radzie Europejskiej wybrzmiała wyraźna opozycja wobec kandydatury Fransa Timmermansa, jako przewodniczącego Komisji Europejskiej. Oponenci zwracają uwagę przede wszystkim na to, że nowy szef KE powinien mieć większe umiejętności budowania jedności Unii Europejskiej - mówił Konrad Szymański w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.


19:36

Szymański:

Polska pozycja na szczycie, dzięki wysiłkom i nieprawdopodobnemu poświęceniu Morawieckiego, jest bardzo silna

- Polska pozycja na szczycie, dzięki wysiłkom i nieprawdopodobnemu poświęceniu premiera Morawieckiego, jest bardzo silna. Gdyby tak nie było, szczyt zakończyłby się już dawno - mówił Konrad Szymański w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.


19:55

Dworczyk: Upór przeciwko kandydaturze Timmermansa jest potrzebny nie tylko Polsce, ale calej UE

- Ten upór [przeciwko kandydaturze Fransa Timmermansa na stanowisko szefa Komisji Europejskiej] jest potrzebny i on jest potrzebny nie tylko Polsce, ale calej UE. Co jest istotą tego, co się dzieje w Brukseli? To nie jest tylko kwestia odpowiedzi na pytanie kto obejmie stanowisko, o którym rozmawiamy. To odpowiedź na pytanie, jaka będzie w tej kadencji UE. Czy będzie to UE, która poprzez silniejsze kraje narzuca swoje zdanie pozostałym członkom wspólnoty, czy też unia konsensusu, dialogu - stwierdził Michał Dworczyk w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.

- Warto walczyć o to, aby UE była unią krajów partnerskich i to, co robi premier Morawiecki przez ostatnie kilkadziesiąt godzin, to właśnie zabiegi o to, żeby wszyscy członkowie UE dobrze się w niej czuli, mieli poczucie partnerskiego traktowania - zaznaczył szef KPRM.


19:58

Czarzasty:

WKK dzisiaj powiedział to, jutro może powiedzieć tamto. Będzie jego Rada Naczelna w sobotę i zadecyduje

- Szanujemy wybory pana Władysława Kosiniaka-Kamysza. Dzisiaj jest poniedziałek. Dzisiaj powiedział to, jutro może powiedzieć tamto. Będzie jego Rada Naczelna w sobotę i zadecyduje - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.


19:59

Dworczyk o listach PiS: Spłynęły, bo taki był termin do końca czerwca, pierwsze propozycje z okręgów

- List klepniętych - jak kolokwialnie pan powiedział - jeszcze nie ma, ale spłynęły rzeczywiście, bo taki był termin do końca czerwca, pierwsze propozycje z okręgów. Marszałek Senatu jest też bardzo zaawansowany w rozmowach z władzami partii nt. kandydatów do Senatu, ale to wszystko decyzje ciał statutowych - stwierdził Michał Dworczyk w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.


20:01

Czarzasty:

Skończył zespół programowy SLD pracować. W tym tygodniu będę miał efekty. To będzie 30 bardzo jasnych propozycji programowych

- Skończył zespół programowy SLD pracować. W tym tygodniu będę miał efekty. To będzie 30 bardzo jasnych propozycji programowych - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.


20:01

Dworczyk pytany przez Rymanowskiego czy to prawda, że PMM nie wystartuje do Sejmu ani z Warszawy ani Wrocławia:

Takie decyzje jeszcze nie zapadły

- Jedyne dot. startu kogokolwiek z list podejmuje Komitet Polityczny, prezes naszej formacji politycznej. Takie decyzje jeszcze nie zapadły - stwierdził Michał Dworczyk w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie „Wydarzenia i opinie” Polsat News, pytany czy wie, skąd wystartuje premier Morawiecki, bo mówi się, że ani z Warszawy ani z Wrocławia.


20:05

Szłapka:

Politycy PiS mówią, że Frans Timmermans nie jest przyjacielem Polski. Mam zupełnie inne zdanie na ten temat
- To są mocne słowa premiera, biorąc pod uwagę, że Frans Timmermans zostanie jednak szefem KE, jeden z trzech podstawowych kandydatów. Nadal jest to mocny kandydat, cała trójka to mocne nazwiska. Politycy PiS mówią, że Frans Timmermans nie jest przyjacielem Polski. Ja mam zupełnie inne zdanie na ten temat - mówił Adam Szłapka w Kropce nad I.

20:06

Czarzasty do Rymanowskiego: Czy pan zna takie opinie wśród dziennikarzy, że Koalicja Europejska skręciła w lewo. A kto tam był z lewicy? To co? Dałem radę?

- Czy pan zna może takie opinie wśród dziennikarzy, może tak sobie szepczecie, że Koalicja Europejska skręciła w lewo. A kto tam był z lewicy? To co? Dałem radę? - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.


20:08

Borys-Szopa:

Na 19:00 mamy około 400 tysięcy wniosków o świadczenia z programu 500+

Przychodzę z radosną informacją. Udała się olbrzymia akcja informacyjna, skierowana poprzez wojewodów i wszystkich ministrów do samorządów. Udało się połączyć współpracę wszystkich: banków, ZUS-u i Empatii. Byliśmy w sztabie o północy, odliczaliśmy ostatnie sekundy i to kapitalne wrażenie jak zaczyna biec cyferkami ilość zgłoszonych wniosków za pomocą Internetu. To było w pierwszych 30 minutach 6 tysięcy wniosków. Po godzinie 9 to było 100 tysięcy, o 14:00+ - 400 tysięcy. Na godzinę 19:00 mamy około 700 tysięcy wniosków, z tego ponad 400 tysięcy dot. programu 500+. Zarejestrowaliśmy też pierwsze wypłaty, więc są już rodziny, które cieszą się z pieniędzy na koncie” - mówiła w rozmowie z Danutą Holecką w „Gościu Wiadomości” w TVP Info minister Bożena Borys-Szopa.


20:12

Borys-Szopa o 500+: To nie jest zasiłek, zapomoga, to nie jest - jak mówi opozycja - ochłap. To jest inwestycja w rodzinę

To jest inwestycja. To nie jest zasiłek, zapomoga, to nie jest - jak mówi opozycja - ochłap. To jest inwestycja w rodzinę. Nawet jeśli ktoś dzisiaj tych pieniędzy nie potrzebuje na ubrania, na buty, to spożytkuje to dla swojego dziecka i zagwarantuje mu być może dodatkowe lekcje, język, dodatkowe zajęcia. To jest przez nas uważane jako inwestycja. A panu Grzegorzowi Schetynie zalecam więcej spotkań z ludźmi i usłyszy to, co my słyszymy, bo nie spotkałam się jeszcze z żadnym głosem krytycznym odnośnie tego programu” - mówiła w rozmowie z Danutą Holecką w „Gościu Wiadomości” w TVP Info minister Bożena Borys-Szopa.


20:14

Wójcik:

Timmermans to nie jest człowiek z naszej bajki, nie ma co ukrywać. Ma jakąś fobię na punkcie Polski a nawet Europy Środkowej i Wschodniej
- Frans Timmermans to nie jest człowiek z naszej bajki, nie ma co ukrywać. Z bajki pani kanclerz Merkel. Pan Frans Timmermans na pewno nie jest z naszej bajki. Toczą się trudne rozmowy, widać, że nie ma konsensusu, że ma kwalifikowanej większości, że na stole pojawiają się propozycje tajnych głosowań. My chcielibyśmy człowieka, który łączy wszystkich. Timmermans ma jakąś fobię na punkcie Polski a nawet Europy Środkowej i Wschodniej. Na tym budował swoją pozycję. Jeśli dojdzie do wyroku TSUE zbieżnego z opinią rzecznika generalnego, to w całej Europie dojdzie do chaosu, my stoimy na stanowisku, że kwestie organizacji wymiaru sprawiedliwości należą do państw członkowskich. Chciałbym, żeby pan Timmermans z podobną energią zajął się wyrokiem w sprawie niemieckiej prokuratury - mówił Michał Wójcik, wiceminister sprawiedliwości w Kropce nad I.

20:19

Petru:

Nie widzę możliwości wspólnego działania w ramach koalicji, kiedy jej główną propozycją jest hasło antyPiS-u i popieranie programu PiS-u

- Odchodzę do biznesu, ale na razie jestem posłem. Zadeklarowałem żę nie będę startował w najbliższych wyborach. Dlatego że w przypadku takich fundamentalnych ustaw jak 500+, 13. emerytura, cała piątka Kaczyńskiego byłem jednym z niewielu posłów, którzy głosowali przeciwko. Uważam że istotnie zmieniła się narracja w polskiej polityce i dyskusji i takie przeświadczenie jest, że wygra ten, kto da więcej. Uważam że to niebezpieczne. Nie chcę brać udziału w wyścigu na populizm i to moja decyzja o wyjściu, dlatego że nie chcę do tego przykładać ręki. Nie widzę możliwości jakiegoś wspólnego działania w ramach koalicji, kiedy jej główną propozycją jest hasło antyPiS-u i popieranie programu PiS-u poprzez głosowanie dokładnie za tym, co PiS proponuje w Sejmie - stwierdził Ryszard Petru w rozmowie z Katarzyną Kolendą-Zaleską w "Faktach po faktach” TVN24.


20:28

Szłapka:

My jesteśmy za tym, żeby obywatele mieli zaufanie do państwa i te programy, które zostały uchwalone mają zostać utrzymane, natomiast, wszystkie kolejne programy społeczne muszą być nastawione na pracę, na rozwój
- My jesteśmy za tym, żeby obywatele mieli zaufanie do państwa i te programy, które zostały uchwalone mają zostać utrzymane, natomiast, wszystkie kolejne programy społeczne muszą być nastawione na pracę, na rozwój. To jest kwestia niższej kwoty wolnej, żłobków, niewypychania z rynku pracy. Ale to jest też kwestia edukacji, służby zdrowia - mówił Adam Szłapka w Kropce nad I.

20:28

Petru:

Oddawałem partię na poziomie 9%. W dzisiejszej perspektywie to całkiem niezły wynik

- Podkreślę: oddawałem Nowoczesną na poziomie 9% [popracia w sondażach]. To był błąd [wyjazd do Portugalii], natomiast gwóźdź do trumny oznacza zabicie, a przypomnę, oddawałem partię na poziomie 9%. W dzisiejszej perspektywie to całkiem niezły wynik. Wtedy wydawało się to bardzo mało - stwierdził Ryszard Petru w rozmowie z Katarzyną Kolendą-Zaleską w „Faktach po faktach” TVN24.


20:46

OBRAZ DNIA: Fakty: Timmermans naprawiał polską praworządność, polski rząd ma z nim problem, Fakty: Nowe 500 plus i lawina chętnych, Wydarzenia: PSL znów języczkiem u wagi, Wiadomości: Politycy PO niezadowoleni z koalicji SLD myślą nad transferem do PSL
-- LIVEBLOG 300POLITYKI: Petru o tym na jakim poziomie zostawiał Nowoczesną Wójcik o Timmermansie nie z bajki PiS Szłapka o Timmermansie jako przyjacielu Polski Czarzasty: Timmermans jest bardzo konkretny. Nienawidzę tych polityków europejskich, takich rozmazanych ślimaków. Śluz zostawiają po sobie, tylko można się na tym poślizgnąć PMM: Nowa Europa potrzebuje nowych twarzy, które nie kojarzą się z atakiem na innych Brudziński pytany o relacje rządu z Timmermansem: Spór jest istotą demokracji. Słyszałem wielokrotnie, jaką estymą, nie tylko ze względu na żołnierzy gen. Maczka, Timmermans darzy Polskę https://300polityka.pl/live/2019/07/01/ ***** WYDARZENIA POLSATU -- OD DZISIAJ ŚWIADCZENIE 500+ PRZYSŁUGUJE KAŻDEMU DZIECKU. -- OPOZYCJA W BUDOWIE, CZŁONKOWIE SLD ZDECYDOWALI ŻE CHCĄ IŚĆ DO WYBORÓW W KOALICJI - zapowiedź. -- PYTANIE TYLKO W JAKIEJ, BO O EUROPEJSKIEJ JUŻ RACZEJ NIE MA MOWY - Dorota Gawryluk. -- RYSZARD PETRU PO WYBORACH DEFINITYWNIE ROZSTAJE SIĘ Z POLITYKĄ I ZAJMIE SIĘ BIZNESEM - Agnieszka Milczarz: Ryszard Petru nie chce licytować się na populizm. Nie zdradza za kogo będzie trzymał kciuki. Opozycji radzi, by nie była antyPiS-em. -- OPOZYCJA NA RAZIE SZUKA SWOJEJ DROGI, WŁODZIMIERZ CZARZASTY, KTÓRY DO TEJ PORY CHĘTNIE MÓWIŁ TYLKO O POWTÓRCE SZEROKIEJ KOALICJI Z EUROWYBORÓW, DZIŚ PO REFERENDUM W PARTII CIEPŁO MÓWI O WIOŚNIE ROBERTA BIEDRONIA I DOPUSZCZA TRZY WYBORCZE WARIANTY - Milcarz dalej. -- LUDOWCY TWARDO MÓWIĄ NIE SOJUSZOWI Z WIOSNĄ BIEDRONIA, DYSTANSUJĄ SIĘ TEŻ OD SLD - Milczarz. -- PSL ZNÓW STAŁ SIĘ JĘZYCZKIEM U WAGI - Milczarz dalej. -- SZCZYT UE WS. WYBORU NAJWAŻNIEJSZYCH STANOWISK W UE. ***** FAKTY TVN -- PO TYM JAK TIMMERMANS NAPRAWIAŁ POLSKĄ PRAWORZĄDNOŚĆ, POLSKI RZĄD MA Z NIM PROBLEM - W ZAPOWIEDZI: Szczyt UE zawieszony, porozumienia nie ma. Unijni przywódcy mają się teraz wyspać, bo w sprawie nowego szefa Komisji Europejskiej negocjowali całą noc. Frans Timmermans to mocny kandydat, ale Polska i jej czterech sojuszników, mówią stanowcze "nie". Po tym jak Timmermans naprawiał polską praworządność, polski rząd ma z nim problem. -- MAMY BEZ WĄTPIENIA NOWE OTWARCIE W UE, NOWE OTWARCIE WYMAGA NOWYCH TWARZY, ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW - PMM. -- ORBAN PRZESTRZEGAŁ PRZED HISTORYCZNYM BŁĘDEM - Anna Czerwińska. -- NOWE 500 PLUS I LAWINA CHĘTNYCH - W ZAPOWIEDZI: Nowe 500 plus i lawina chętnych. Ministerstwo podaje, że ponad 400 tysięcy rodzin złożyło już wniosek. Wnioski można składać w internecie, pieniądze już płyną do samorządów. A kiedy popłyną do kieszeni rodzin? -- KALENDARZ WYPŁAT TO SAM ŚRODEK KAMPANII WYBORCZEJ, DLATEGO POLITYCY PIS BĘDĄ CHCIELI UCZYNIĆ Z PROGRAMOW SOCJALNYCH TEMAT KAMPANII - Arleta Zalewska. -- SCHETYNA O 500+ NIE DLA WSZYSTKICH. -- 500+ ZMNIEJSZYŁ SKALĘ BIEDY W POLSCE - Zalewska o statystykach, które pokazują, że pomimo lekkiego wzrostu w 2018 jest on i tak niższy niż w 2015. -- Ministerstwo Sprawiedliwości wkracza do akcji w sprawie zwolnionego pracownika Ikei i wzywa do przestrzegania prawa. Kiedy na wewnętrznej stronie internetowej firmy pojawił się tekst o tolerancji dla osób LGBT, to jeden z pracowników napisał coś od siebie. W jego cytacie z Pisma Świętego było o "ukaraniu śmiercią" i kamieniu u szyi, i tak zaczęła się afera. -- JAN KANTHAK: Firma, która zajmuje się meblowaniem mieszkań i domów Polaków, nie może przemeblowywać naszego systemu wartości i wyrzucać pracownika za to, że cytuje Biblię. Dlatego prokurator generalny Zbigniew Ziobro polecił prokuraturze wszcząć postępowanie sprawdzające w związku z naruszeniem artykułu 119 Kk. -- SLD CHCE KOALICJI. -- PETRU WRACA DO BIZNESU. -- POSTAĆ Z FILMU IPN PRZYPOMINA Z TWARZY PREMIERA. -- Film IPN i filmowi bohaterowie. "Niezwyciężeni. Czas próby" to zbrojne powstania, zabory i budowa II RP. To Paderewski, Haller i Piłsudski. Ale kiedy wśród tych znanych animowanych postaci, pojawia się anonimowa, ale dziwnie znajoma twarz, to pada pytanie: kto to? - W ZAPOWIEDZI. ***** WIADOMOŚCI TVP -- PONAD 40 MLD ROCZNIE BĘDZIE TRAFIAŁO DO POLSKICH RODZIN. TAK GIGANTYCZNY STRUMIEŃ PIENIĘDZY POPŁYNIE W RAMACH PROGRAMU 500+ - OD DZIŚ W ROZSZERZONEJ FORMULE RÓWNIEŻ NA PIERWSZE DZIECKO - zapowiedź. -- W ŻYCIE WESZŁY PRZEPISY O PRACOWNICZYCH PLANACH KAPITAŁOWYCH. -- TWARDE STARCIE O PRZYSZŁOŚĆ EUROPY I JEJ WARTOŚCI. POLSKA, KRAJE V4 I KILKA INNYCH POWIEDZIAŁY “NIE” DLA FRANSA TIMMERMANSA NA CZELE KE - zapowiedź: Sprzeciw był na tyle duży, że wybór najważniejszych urzędników odbędzie się dopiero jutro. -- TO MIAŁA BYĆ FORMALNOŚĆ. BERLIN I PARYŻ UZGODNIŁY KANDYDATÓW I PODZIELIŁY STANOWISKA. RESZTA MIAŁA JE ZAAKCEPTOWAĆ - Marcin Szewczak. -- W UNII WYRAŹNIE COŚ SIĘ ZMIENIA I NA CZELE TEJ ZMIANY STAJE MIĘDZY INNYMI POLSKA - Szewczak. -- FRANCUSKO-NIEMIECKI DUET WCIĄŻ NIE MOŻE POGODZIĆ SIĘ Z TYM, ŻE PO WYBORACH UKŁAD SIŁ W BRUKSELI ULEGŁ ZMIANIE NA KORZYŚĆ POLSKI I V4 - Szewczak. -- ZAMIAST ŁĄCZYĆ EUROPEJSKĄ RODZINĘ, SKUTECZNIE JĄ DZIELI. FRANS TIMMERMANS JESZCZE DZIŚ WYDAWAŁO SIĘ, ŻE JEST MUROWANYM KANDYDATEM, ALE LICZNE KONFLIKTY Z EUROPEJSKIMI STOLICAMI, W JAKIE SIĘ WDAWAŁ, BARDZO SKOMPLIKOWAŁY SYTUACJĘ - zapowiedź. -- TIMMERMANS ZROBIŁ WIELE, BY SKUTECZNIE SKŁÓCIĆ I PODZIELIĆ EUROPEJSKĄ RODZINĘ - Marcin Szypszak. -- TIMMERMANS STAŁYM KRYTYKIEM RZĄDU ZJEDNOCZONEJ PRAWICY - Szypszak: Wszelkimi sposobami próbował zablokować zachodzące w Polsce zmiany. -- PAD NA KONGRESIE PORADNICTWA - bez materiału. -- SPÓR W PO. KILKA DNI PO POWOŁANIU SZTABU OSTRA WYMIANA ZDAŃ MIĘDZY SZEJNFELDEM A ARŁUKOWICZEM - zapowiedź: Wszystko w tle rozmów o ewentualnej koalicji, w której razem z PO chce być Wiosna i SLD, ale od takiej konfiguracji dystansuje się PSL. -- SLD SZUKA DLA SIEBIE MIEJSCA PRZED WYBORAMI PARLAMENTARNYMI - Piotr Pawelec. -- CZĘŚĆ POLITYKÓW PO, NIEZADOWOLONA Z KOALICJI SLD, ZASTANAWIA SIĘ NAD PRZEJŚCIEM DO PSL - Pawelec. -- LUDOWCY NIE CHCĄ KOALICJI Z LEWICĄ - Pawelec: Schetyna ignoruje pomysł WKK na dwa opozycyjne bloki. -- WIOSNA CHCE DOŁĄCZYĆ DO KOALICJI EUROPEJSKIEJ, CHOĆ JESZCZE NIEDAWNO BIEDROŃ MÓWIŁ, ŻE TAKI WARIANT TO PORZUCENIE WARTOŚCI - Pawelec. -- ZDANIEM KOMENTATORÓW OPOZYCJA WCIĄŻ NIE MOŻE PODNIEŚĆ SIĘ PO OSTATNIEJ PORAŻCE WYBORCZEJ - Pawelec. -- RYSZARD PETRU REZYGNUJE Z POLITYKI. -- PĄCZKOWANIE OD GÓRY, CZYLI KONIEC 6 KRÓLI - belka.