Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
19.06.2019
05:40
Na 11:00 swoją konferencję prasową z podsumowaniem pierwszego roku w resorcie zaplanował minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski. O 14:00 prezydent Andrzej Duda weźmie udział w gali "Virtus et Fraternitas”.
O 10:00 premier Mateusz Morawiecki weźmie udział w uroczystym zakończeniu roku szkolnego 2018/2019 w II Liceum Ogólnokształcącym w Chełmie. Także o 10:00 minister edukacji Dariusz Piontkowski weźmie udział w zakończeniu roku szkolnego w Ogrodniczkach. O 11:30 w Warszawie przedstawiciele Wiosny zaprezentują swoją propozycje dla edukacji.
Dziś, tuż przed Dniem Ojca, ukaże się książka Krzysztofa Skórzyńskiego "Świat na głowie”. O największej przygodzie życia, jaką jest tacierzyństwo, z Krzysztofem Skórzyńskim rozmawiają: Michał Koterski, Bartek Królik, Adam Nowak, Cezary "Cezik” Nowak oraz Przemysław Saleta. Premiera odbędzie się o 18:00 w Empiku na ul. Marszałkowskiej w Warszawie.
07:56
- Nie rozumiem do końca tej histerii i paniki. Nie rozumiem tego kompletnie. Jestem przyzwyczajony do tego, że pamiętam, że jak prowadziłem swoją kampanię i prekampanię 10 miesięcy wszyscy wieszczyli katastrofę i też było sporo histerii. Dokładnie ci sami komentatorzy, dokładnie brak żadnej analizy. Potem okazało się, że jeżeli ktoś jest konsekwentny, to się da. Czy są powody do zaniepokojenia? Są. Dlatego że rzeczywiście koalicja i porozumienie powinny być jak najszybciej, dlatego że jeżeli się nie porozumiemy, to będzie bardzo trudno od razu wystartować w wyborach, a to trzeba robić natychmiast - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
07:59
Trzaskowski:
Nie zgadzam się, że wybory do PE to była jakaś katastrofa. Nie był to wynik, na który oczekiwaliśmy, ale różnica jest do odrobienia
- Nie zgadzam się z tym, że wybory do PE to była jakaś katastrofa. Na pewno nie był to wynik, na który oczekiwaliśmy, natomiast generalnie rzecz biorąc 6% różnicy przy nie za dużej mobilizacji naszego elektoratu, to jest absolutnie do odrobienia - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:04
Trzaskowski:
Potrzebna jest absolutnie konsolidacja. Jest też kwestia opracowania konkretnych propozycji programowych, które trafiają do konkretnych grup
- Wyciągnąłem przede wszystkim taki wniosek, że jest potrzebna absolutnie konsolidacja. Nie pełna [w wyborach do PE]. Ona może być szersza, bo proszę pamietać, że Wiosna dostała prawie milion głosów, że w tej chwili pracujemy również z samorządowcami, żeby wsparli opozycję w tych wyborach, a druga kwestia to kwestia opracowania bardzo konkretnych propozycji programowych, które trafiają do konkretnych grup, tak jak myśmy robili w Warszawie - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Jeżeli chodzi o propozycje programowe, one musza być dobrze przygotowane, omówione z Polkami i Polakami i dopiero zaprezentowane pod koniec sierpnia. I to się dzieje, prace programowe trwają, rozmowy w mniejszych gminach, przez cały czas nasi politycy jeżdżą, zwłaszcza ci, którzy potem prawdopodobnie będą na listach - dodał prezydent Warszawy.
08:06
Trzaskowski:
Są powody do zaniepokojenia. Przede wszystkim dlatego, że różni politycy opozycji mają różne pomysły, jak powinna wyglądać przyszłość i to mnie niepokoi
- Czy są powody do zaniepokojenia? Tak, są. Przede wszystkim dlatego, że różni politycy opozycji mają bardzo różne pomysły na to, jak powinna wyglądać przyszłość i to mnie niepokoi. Natomiast czy sytuacja jest tragiczna, jak chce tego bardzo wielu komentatorów, którzy jak czytam, nawet nie analizują sytuacji, tylko przez cały czas biadolą, to mówię: przestańcie biadolić, zabierzmy się wszyscy do pracy - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:15
- Jedność przy systemie d'Hondta jest warunkiem sine qua non wygrania tych wyborów - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24. Jak dodał:
"Do wszystkich apeluję o chwilę rozwagi, o to, żeby po prostu ze sobą rozmawiać. I wiem, że takie rozmowy się toczą. Natomiast chcę też jasno powiedzieć, że koalicje czy duże partie, które idą po wygraną, które celują w 40% głosów, mają zawsze bardzo różne postawy - i demokraci, i republikanie, nawet to są politycy o bardzo różnych poglądach. Chodzi o to, żeby wypracować podstawę programową, więcej, żeby umieć przygotować propozycje, które są konkretne i ciekawe dla mieszkańców miast, ale również potrafić zaprezentować swój program z bardzo konkretnymi propozycjami na wsi"
08:19
Trzaskowski:
Do wyborów trzeba pójść i z PSL i SLD. System d’Hondta jest bezwzględny
- Uważam, że trzeba zrobić i jedno i drugie [pójść do wyborów i z PSL i SLD]. Jeszcze raz powtarzam i nie zmieniam zdania. System d’Hondta jest bezwzględny. Jeżeli będziemy mieli dwie koalicje opozycyjne i nawet jedna dostanie 30%, a druga 14%, a PiS dostanie 45% czy 46%, to będzie rządził PiS. Każdy to musi zrozumieć - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:36
Trzaskowski:
Nie byłoby Parady Równości, to szczujnia PiS-owska Kurskiego znalazłaby sobie inny temat po to, żeby mnie krytykować. Bo się mnie boją
- Gdybym się bał tego, co TVP-PiS zrobi z każdym moim posunięciem, to musiałbym być kompletnie zablokowany - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- W Platformie dyskusje nie polegają na tym, że ktoś ma do kogoś olbrzymie pretensje, tylko się analizuje sytuację i mówi: może można było postąpić inaczej, zastanowić się nad tym, kiedy to zrobić, tylko jeszcze raz mówię. Nie byłoby Parady Równości, w ogóle tego tematu, to PiS znalazłby i szczujnia PiS-owska Kurskiego znalazłaby sobie inny temat po to, żeby mnie krytykować. Bo się mnie boją - dodał prezydent Warszawy.
08:43
- Tak [cały czas brakuje miejsc w szkołach w Warszawie]. Pan do mnie próbuje mieć pretensje, że powstał ten nieprawdopodobny chaos? 20 tys. osób, pani minister [Zalewska] mówiła, że nie ma żadnego problemu. Myśmy przygotowali 43 tys. Mówiliśmy ministerstwu: halo, uwaga, niektórzy nie wybiorą techników i co? I nico. To wszystko wina rządu. Natomiast my się przygotujemy. Będzie 47 tys. miejsc - stwierdził Rafał Trzaskowski w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24. Jak dodał:
"Nie pozwolę sobie na to, żeby ktoś próbował nas obarczać odpowiedzialnością i to tylko i wyłącznie spin PiS-u i jeżeli jakikolwiek redaktor będzie próbował mówić: wy nie byliście przygotowani? My trąbimy od tym od miesięcy, że będzie bardzo trudna sytuacja w szkołach. Odpowiedzialność jest w 100% rządu"
08:51
Neumann:
Nie możemy udawać, że spraw światopoglądowych w kampanii nie będzie, bo jeśli przyjmiemy takie założenie, to będziemy naiwnymi politykami. PiS będzie z tego korzystało
„Sprawy światopoglądowe w tej kampanii też będą. Nie można udawać, że ich nie będzie, bo jeśli takie założenie przyjąć, to będziemy naiwnymi politykami, bo PiS będzie z tego korzystało. Pierwszy raz w historii zbudowaliśmy tak szeroką koalicję. Nauczyliśmy się w tej kampanii, że są pewne rzeczy, które musimy jeszcze dopracować na jesień” - mówił w rozmowie z Piotrem Kraśką w Poranku Radia TOK FM szef klubu PO-KO Sławomir Neumann.
08:55
„Wierzę w to, że to będzie Koalicja Europejska, w tym samym składzie, jeszcze pewnie powiększona przez część działaczy Wiosny, bo widać, że ten projekt się domyka i kończy. Myślę, że to będzie jedna, silna lista opozycji, która będzie miała realną szansę wygrania wyborów w październiku” - mówił w rozmowie z Piotrem Kraśką w Poranku Radia TOK FM szef klubu PO-KO Sławomir Neumann.
08:59
Neumann:
Związki partnerskie absolutnie na „tak”, adopcja dzieci przez pary homoseksualne - „nie
„Wierzę w to, że programowo też się porozumiemy, bo to musi być wspólny, jednolity program. Nie może być głosów, które będą go rozbijały, bo nasi konkurenci będą to wykorzystywać” - mówił w rozmowie z Piotrem Kraśką w Poranku Radia TOK FM szef klubu PO-KO Sławomir Neumann.
„Uważam, że związki partnerskie są absolutnie tematem do rozmowy. Pytanie o zakres, co mają obejmować, jakie mają mieć prawa. Nie mogę się wypowiadać za całą koalicję ani za Platformę, bo jeszcze tego nie wpisaliśmy w programie. Jeśli pan mnie pyta, to uważam, że związki partnerskie są absolutnie na „tak”, związane z informacją medyczną w szpitalu, ze sprawami podatkowymi, spadkowymi. Jeśli chodzi o adopcję dzieci przez pary homoseksualne - nie” - dodawał.
09:17
Błaszczak:
Lipcowa konferencja w Katowicach nie zakończy się przedstawieniem programu. Ona będzie stanowiła dyskusję na temat programu PiS
- Jesteśmy aktywni. My na co dzień pracujemy. Zresztą nasz lider Jarosław Kaczyński podkreśla, że praca, praca i jeszcze raz praca. A więc jesteśmy aktywni, rząd jest aktywny, ale także politycy PiS. W pierwszy weekend lipca mamy przygotowaną konferencję programową, odbędzie się w Katowicach. Ona nie zakończy się przedstawieniem programu. Ona będzie stanowiła dyskusję na temat programu PiS. To nawiązanie do naszej konferencji sprzed 4 lat. Chcemy podsumować ten program, który wówczas opracowaliśmy. Chcemy rozmawiać na temat jego zmiany - stwierdził Mariusz Błaszczak w rozmowie z Pawłem Lisickim w „Salonie politycznym Trójki”.
09:30
Błaszczak:
Klich i Siemoniak kontynuowali proces sztucznego utrzymywania post-sowieckich samolotów, narażając polskich pilotów na zagrożenie
- To błędna decyzja ministra Klicha, a więc ministra z Platformy, który odrzucił ofertę USA formułowaną w latach 2008-2010, ofertę przystąpienia Polski do programu produkcji F35, to był zasadniczy błąd, a potem następca Klicha, czyli minister Siemoniak kontynuowali ten proces utrzymywania starych samolotów, post-sowieckich. To było sztuczne utrzymywanie tych samolotów, przedłużali okres przydatności tego sprzętu do użytku do 40 lat. Tym samym narażając polskich pilotów na zagrożenie, bo te samoloty są przestarzałe. Nie mają żadnej wartości bojowej - stwierdził Mariusz Błaszczak w rozmowie z Pawłem Lisickim w "Salonie politycznym Trójki”.
09:52
Lubnauer:
W tej chwili połączenie klubów PO i Nowoczesnej zaczęło mieć sens. Przed wyborami samorządowymi i do PE nie miało
„W tej chwili to połączenie zaczęło mieć sens. Nie miało sensu przed dwoma wyborami [samorządowymi i do PE]. A teraz zaczyna mieć. Dlatego, że wiadomo już, że startujemy wspólnie, że tworzymy koalicję. Jesteśmy przecież porozumieni co do wspólnego startu w wyborach sejmowych 2019. Jesteśmy chyba pierwszym partnerem, który tak jednoznacznie wchodzi w koalicję” - mówiła w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet przewodnicząca Nowoczesnej Katarzyna Lubnauer.
09:53
Lubnauer:
Informacje o śmierci Nowoczesnej są mocno przesadzone
„Informacje o naszej śmierci są mocno przesadzone. Nie ma takich planów [połączenia partii PO i Nowoczesnej]. Natomiast to zawsze musi być decyzja przede wszystkim członków partii i struktur partii. W tej chwili jesteśmy w koalicji, która startuje wspólnie w wyborach jesiennych. Jesteśmy we wspólnym klubie. Ten klub ma wykorzystać synergię obu ugrupowań, ich różnic” - mówiła w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet przewodnicząca Nowoczesnej Katarzyna Lubnauer.
10:00
Zgorzelski:
Najbardziej prawdopodobny scenariusz to PSL-Koalicja Polska. W sojuszu z Platformą widzimy się tylko wtedy, kiedy nie będzie skręcała zbyt mocno w lewo
- Jest dużo takich głosów [w Koalicji Obywatelskiej, żeby PSL szło wspólnie w koalicji], z tym że my uważamy, że najbardziej prawdopodobny scenariusz to scenariusz PSL-Koalicja Polska. W sojuszu z Platformą widzimy się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy Platforma nie będzie skręcała zbyt mocno w lewo. Jesteśmy otwarci na rozmowy nad projektem czystego EPP, PO-PSL. My nie godzimy się na to, aby w szeroko rozumianej koalicji od Biedronia do PSL można było ułożyć jakikolwiek sensowny program, ponieważ jest zbyt wiele różnic światopoglądowych - stwierdził Piotr Zgorzelski w rozmowie z Wojciechem Dąbrowskim w "Graffiti” Polsat News.
- To, co się działo podczas kampanii do PE, gdzie musieliśmy się mierzyć z zarzutami o to, że jesteśmy w jednym ugrupowaniu z takimi partiami, po prostu było bardzo ciężkie do wytłumaczenia naszemu elektoratowi - zaznaczył polityk PSL. - Jeżeli to jest deklaracja ostateczna [PO o koalicji z SLD], to miejsca w takiej koalicji dla PSL nie ma. Dlatego też budujemy projekt PSL-Koalicja Polska - mówił dalej.
10:08
- 6 lipca odbędzie się Rada Naczelna PSL i wtedy będzie ostateczna decyzja [ws. startu w wyborach parlamentarnych]. Bo nie ma ani czasu ani potrzeby epatowania opinii publicznej naszymi sprawami - stwierdził Piotr Zgorzelski w rozmowie z Wojciechem Dąbrowskim w "Graffiti” Polsat News.
10:24
Czarzasty:
Dobrze oceniam Koalicją Europejską. Jest wystarczająco czasu żeby zniwelować różnicę między PiS-em i wygrać
- Dobrze oceniam Koalicją Europejską. Bez względu na to, jak w tej chwili, do końca czerwca będą się strony ze sobą układały, mówię o PSL-u w tej chwili. 38% po trzech miesiącach funkcjonowania, 7% różnicy między KE a PiS-em generalnie uważam za małą różnicę. Jest wystarczająco czasu żeby tę różnicę zniwelować i wygrać - stwierdził Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.
10:25
- Jestem zwolennikiem na dziś takiej tezy. Partia, która nie wystawia swojego kandydata, swojej kandydatki na prezydenta, prezydentkę robi źle, chociaż czasami się okazuje, że jak wystawia kandydatkę na prezydentkę, też robi źle, ale to już moje doświadczenia, SLD - stwierdził Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.
10:53
Czarzasty:
Do końca czerwca przedstawimy 30 najważniejszych dla nas spraw, położymy je na stole i będziemy chcieli dyskutować. Będą tam sprawy związane z ochroną zdrowia, z mieszkalnictwem, będą sprawy socjalne
- Nam jest potrzebne bardzo dokładne przedstawienie programu i przedstawienie tego programu nastąpi w przeciągu, tak jak znam struktury w tej chwili i prace nad tym programem i dogadywanie tej pracy, myślę że będziemy gotowi do końca lipca. My w tej chwili przedstawimy w najbliższym czasie, do końca czerwca będziemy mieli 30 najważniejszych dla nas spraw, które są ważne dla nas z punktu widzenia programowego. Położymy je na stole i powiemy: proszę państwa, proszę pań, proszę panów, to są dla nas rzeczy najważniejsze i chcielibyśmy dyskutować. Proszę powiedzieć jakie są państwa rzeczy najważniejsze i zróbmy z tego sprawy, które będą ważne dla całej koalicji. W tych sprawach an pewno będą sprawy związane z ochroną zdrowia, z mieszkalnictwem, będą sprawy socjalne - stwierdził Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.
- W lipcu, na początku lipca ogłosimy rzeczy związane z tymi elementami dla całej koalicji - zaznaczył przewodniczący SLD.
11:04
„Musimy zawsze dbać o prawdę, dlatego proszę was o to, że gdziekolwiek będziecie spędzać te wakacje, żebyście zawsze o Polsce mówili dobrze, jak najlepiej. Nie dlatego, że nasza ojczyzna jest taka absolutnie idealna, bo nic nie jest idealne. Wylano na nią [Polskę] już tyle wiader pomyj, tak bardzo była sponiewierana przez historię ostatnich 200-300 lat, że teraz przez 25 lat postarajmy się mówić dobrze, uczciwie pokazując jej piękno, piękno przyrody, historii, piękno ludzi, którzy w Polsce mieszkają” - mówił do uczniów na zakończeniu roku szkolnego premier Mateusz Morawiecki.
11:44
Kosiniak-Kamysz:
Żądamy od ministra edukacji i rządzących zajęcia się rekrutacją do liceów, techników i szkół zawodowych
„Ponad 5 mln uczniów kończy rok szkolny, ale jest grupa szczególna, czyli około 700 tysięcy absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów, którzy czekają na wyniki rekrutacji do liceów, techników, szkół zawodowych. Dzisiaj te osoby żyją w niepewności, czy znajdą się miejsca, czy zajęcia będą prowadzone rano. Żądamy od ministra edukacji, od wszystkich rządzących zajęcia się tą sprawą i umożliwienia kontynuacji nauki w wybranej szkole dla każdego” - mówił na konferencji prasowej w Sejmie prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz.
14:16
„Sztandarowy program, który PiS ogłaszał, czyli „Czyste powietrze” właściwie nie działa. Dotychczas złożono 58 tysięcy wniosków do tego programu, ale rozpatrzonych zostało tylko 13 tysięcy, a powinno być rocznie rozpatrywanych około 400 tysięcy wniosków, żeby program zaczął przynosić efekty. Ten program ma zagrożone finansowanie ze środków UE, ponieważ Komisja Europejska domaga się jego zdecentralizowania. Dzisiaj minister środowiska skonstruował go w ten sposób, że tylko oddziały wojewódzkie FOŚ mogą przyjmować wnioski i je rozpatrywać. To jest długotrwała i żmudna procedura” - mówił na konferencji prasowej w Sejmie Robert Kropiwnicki z PO-KO.
„Dzisiaj jest zagrożenie około 30 mld z dotacji z UE, ponieważ KE domaga się jego [programu] zdecentralizowania, ponieważ jest niewydolny. Domagamy się decentralizacji tego programu, żeby szybciej te pieniądze trafiały do mieszkańców” - dodawał.
„Smogu będzie więcej, bo rząd pozoruje walkę ze smogiem. Ta walka ogranicza się jedynie do konferencji prasowych z udziałem premiera, kiedy Polacy czują w powietrzu smog, a kiedy trzeba pracować nad wymianą pieców wiosną, latem, wczesną jesienią, okazuje się, że rządowe instytucje są niewydolne, nie potrafią działać, a Polska traci unijne pieniądze” - mówił rzecznik PO Jan Grabiec.
14:34
Trzaskowski:
Jako prezydent Warszawy zapewniam, że miasto na wakacje się nie wybiera. Cały czas pracujemy i dokładamy wszelkich starań, żeby w tej trudnej sytuacji zapewnić jak najlepsze warunki na nowy rok szkolny
- Drodzy uczniowie! Właśnie kończycie rok szkolny. Choć tym razem wakacje zaczynają się kilka dni wcześniej, to sam, jako ojciec, wiem że ten rok był dla was wyjątkowo stresujący. Tym bardziej życzę wam udanego wypoczynku, chwili oddechu i dużo dobrej zabawy. Przede wszystkim dziękuję nauczycielom, dla których ten rok również był szczególny i wyczerpujący. Mam nadzieję, że w nadchodzących wakacyjnych dniach znajdzie czas, żeby odpocząć i naładować baterie, bo od września czeka was mnóstwo pracy i wyzwań, których skali w tej chwili możemy się jedynie domyślać. Dziękuję również rodzicom, szczególnie za cierpliwość. Jako prezydent Warszawy zapewniam, że miasto na wakacje się nie wybiera. Cały czas pracujemy i dokładamy wszelkich starań, żeby w tej trudnej sytuacji zapewnić wam jak najlepsze warunki na nowy rok szkolny. Raz jeszcze - życzę wam mnóstwa frajdy, radości i odpoczynku przez wakacyjne miesiące. Wszystkiego dobrego - stwierdził Rafał Trzaskowski na nagraniu opublikowanym w social media.
https://twitter.com/trzaskowski_/status/1141297799839043585
18:13
https://twitter.com/beatamk/status/1141348339373543425
19:44
- Dzisiaj tak naprawdę mówienie o tym, jak będzie wyglądać przyszła Komisja [Europejska], myślę że najlepiej dzisiaj wie o tym premier Morawiecki. Przewidywania też co do tego, że historia związana z obsadzeniem najważniejszych stanowisk w KE, RE i PE zakończy się wraz z końcem tego tygodnia jest mocno, myślę, nadwyrężona i szanse na to, że będziemy wiedzieć, kto będzie przewodniczącym KE, szefem RE czy PE są mocno nikłe, bo tego porozumienia na horyzoncie dzisiaj jeszcze nie widać - stwierdziła Jadwiga Emilewicz w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.
Pytana czy sama mogłaby zostać unijnym komisarzem, odpowiedziała: - Dzisiaj jestem ministrem przedsiębiorczości. Uważam że mamy kilka zadań do wykonania. To, co naprawdę istotne z mojej perspektywy, jeżeli mówimy o przyszłej KE, to kwestia portfolio, który będzie miał komisarz pochodzący z Polski. Myślę, że jest kilka ważnych tematów, które dobrze byśmy my mieli pieczę. My jako Polska. To na pewno energia i klimat, to takie obszary o które warto abyśmy zabiegali w przyszłej Komisji [Europejskiej].
19:46
Emilewicz cytuje raport NIK:
Z dużą ostrożnością proponuję posłom PO wypowiadanie się na temat programu Czyste powietrze
- Z dużą ostrożnością proponuję posłom PO wypowiadanie się na temat programu „Czyste powietrze”, bo przypomnę że raport przygotowany przez NIK nie pozostawia suchej nitki na 8 latach rządów PO w zakresie walki o czyste powietrze nie zrobiono wtedy nic, literalnie nic - stwierdziła Jadwiga Emilewicz w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.
20:03
Pomaska:
Mam przekonanie, że nauczyciele liczą się z tym, jak bezwzględny jest rząd PiS
- Mam przekonanie, że oczywiście nauczyciele liczą się z tym, jak bezwzględny jest rząd PiS-u, że minister Zalewska, która uciekła do Brukseli, odpowiada za ten bałagan i za edukację w polskim systemie - stwierdziła Agnieszka Pomaska w rozmowie z Anitą Werner w "Faktach po faktach” TVN24.
- Patrząc na to, jak rząd PiS-u lubi upokarzać tych, którzy domagają się czegoś lepszego i chcą budować coś pozytywnego, to rzeczywiście decyzja na pewno jest przed nauczycielami bardzo, bardzo trudna i rzeczywiście specyficzne są okoliczności, bo prowodyrka całej tej sytuacji minister Zalewska uciekła do Brukseli - dodała posłanka PO.
20:09
Tomczyk:
Rzecznik Praw Dziecka powinien się podać do dymisji. Kownacki: Nie należy bić dzieci ani stosować przemocy słownej
20:14
Pomaska:
Jestem przekonana, że mamy z Wiosną wspólne cele. Wiele rzeczy nas łączy
- Jestem przekonana, że mamy [z Wiosną] wspólne cele. Chociażby to, co dzieje się w prokuraturze, że prokuratura może być za chwilę jednocześnie sądem. Dyscyplinarki chociażby, które pojawiają się w sądach za to, że sędziów są nie po myśli prokuratora generalnego czy Jarosława Kaczyńskiego. To wszystko powinno nas jednoczyć i takich punktów jednoczących, jak choćby kwestie ochrony środowiska, marnowania przez rząd PiS pieniędzy na czyste powietrze, bardzo wiele rzeczy nas łączy - stwierdziła Agnieszka Pomaska w rozmowie z Anitą Werner w "Faktach po faktach” TVN24.
- Jestem przekonana, że będzie koalicja, która zakończy te wybory sukcesem - podkreśliła posłanka PO.
20:16
- Wiosna po wyborach potrafiła się przełamać i zaprosiła do koalicji lewicowej. Taki czas, który zamyka ten okres, w którym podejmiemy decyzję czy lewicową koalicję uda się zbudować, to 29/30 czerwca. Po tym weekendzie będziemy podejmowali decyzję o przyszłości tego, jak będzie wyglądał nasz start w wyborach - stwierdził Krzysztof Gawkowski w rozmowie z Anitą Werner w "Faktach po faktach” TVN24.
20:20
20:21
Błaszczak:
Obecność wojsk USA i najnowocześniejszy sprzęt, którym będzie dysponowało WP to gwarancja naszego bezpieczeństwa. Żaden agresor nie zdecyduje się zaatakować państwa, w którym stacjonują wojska USA
„Obecność wojsk USA i ten najnowocześniejszy sprzęt, którym będzie dysponowało WP to gwarancja naszego bezpieczeństwa, gdyż żaden agresor nie zdecyduje się na zaatakowanie państwa, w którym stacjonują wojska USA, bo to oznaczałoby rozpętanie konflikt nie w skali lokalnej, tylko w skali globalnej” - mówił w rozmowie z Danutą Holecką w „Gościu Wiadomości” w TVP Info minister Mariusz Błaszczak.
20:22
Błaszczak:
Porozumienie z Amerykanami przełomowe w historii. Porównuję je do wejścia Polski 20 lat temu do NATO
„To porozumienie przełomowe w historii, które porównuję do wejścia Polski 20 lat temu do NATO. W tym porozumieniu jest zapisana formuła trwałej obecności. Dotychczas ta obecność nie była potwierdzona. Jest wpisane 4,5 tysiąca żołnierzy, którzy dziś są na terenie naszego kraju, minimum tysiąc kolejnych. Prezydent Trump mówił o 2 tysiącach. Możliwości są dużo większe. Będziemy mieli przygotowane w Polsce centrum szkolenia bojowego, zaplecze, które będziemy wykorzystywać w sytuacji zwiększenia liczebnego sił Stanów Zjednoczonych” - mówił w rozmowie z Danutą Holecką w „Gościu Wiadomości” w TVP Info minister Mariusz Błaszczak.
20:40
Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
Odtworzenie urzędu cenzorskiego
- Bosak o rządowym projekcie wdrażającym DSA
Gorący temat
news
Gorący temat
Czy rząd naprawdę biernie patrzy na likwidację miejsc pracy?
- Morawiecki
Gorący temat
Sprytna próba przyspieszenia rotacji
- Żukowska chce by Czarzasty prowadził głosowania, a Hołownia wyszedł przed Sejm
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.