Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
17.05.2019
07:03
O 9:15 swoją konferencję prasową organizują liderzy Koalicji Europejskiej: Grzegorz Schetyna, Katarzyna Lubnauer, Włodzimierz Czarzasty, Marek Kossakowski, Piotr Zgorzelski oraz prezydenci miast: Warszawy - Rafał Trzaskowski, Łodzi - Hanna Zdanowska, Poznania - Jacek Jaśkowiak, Ciechanowa - Krzysztof Kosiński i marszałek Mazowsza Adam Struzik.
O 9:30 odbędzie się konferencja prasowa ministra inwestycji i rozwoju Jerzego Kwiecińskiego. Temat: Fundusze Europejskie 2021-2027. Gdzie jesteśmy z negocjacjami?. O 10:00 przed Sejmem odbędzie się dwuczęściowa konferencja prasowa Lewicy Razem z udziałem m.in. Adriana Zandberga.
O 11:00 premier Mateusz Morawiecki weźmie udział w spotkaniu Ekstraklasy poświęconym rozwojowi piłki nożnej w Polsce. Wypowiedź dla mediów w Polskim Komitecie Olimpijskim zaplanowano godzinę później, o 12:00.
O 12:30 w sali konferencyjnej Szpitala Dziecięcego w Olsztynie odbędzie się spotkanie konsultacyjne dotyczące programu Koalicji Europejskiej pod nazwą Europejska Ochrona Zdrowia. W spotkaniu wezmą udział m.in. Grzegorz Schetyna, Włodzimierz Czarzasty, Barbara Nowacka, Katarzyna Lubnauer, Urszula Pasławska oraz Jacek Protas. Po spotkaniu ok. 13:15 na patio szpitala odbędzie się briefing prasowy uczestników konferencji.
O 14:00 prezydent Andrzej Duda weźmie udział w obchodach Święta Straży Granicznej i wręczy awanse generalski i oficerskie. O 18:00 w Łodzi odbędzie się regionalna konwencja PiS z udziałem prezesa Jarosława Kaczyńskiego i premiera Mateusza Morawieckiego.
07:29
Schreiber:
Obawiam się, że to jest niestety tak, że dla sporej części dziennikarzy, mediów, opozycji, sama pedofilia jest tylko pretekstem do walki z Kościołem
- Obawiam się, że to jest niestety tak, że dla sporej części dziennikarzy, mediów, no i przedstawicieli opozycji, sama pedofilia jest tylko pretekstem do walki z Kościołem, w tym wypadku. To jest to, co nas różni. My chcemy walczyć z pedofilią zawsze i wszędzie - mówił Łukasz Schreiber w rozmowie z Katarzyną Gójską w „Sygnałach dnia” radiowej Jedynki.
07:33
- Są konsekwentni. W przypadku rejestru pedofilów wstrzymywali się, teraz nie wzięli udziału. W poprzedniej kadencji odrzucali te projekty. Oni są w tym konsekwentni. Ich to specjalnie nie interesuje. Interesuje ich wrzask, krzyk, to, by robić zamieszkanie. I tylko jedno, by atakować Kościół - mówił Łukasz Schreiber w rozmowie z Katarzyną Gójską w „Sygnałach dnia” radiowej Jedynki.
08:31
- To [jutrzejszy marsz opozycji] ma być pokazanie, że Polska w Europie dla nas wszystkich, dla tych wszystkich, których jeszcze raz serdecznie zapraszam na 12:00 na plac Bankowy, jest ważna. I chcemy głośno to powiedzieć, być razem, pokazać że ta mobilizacja przed wyborami jest prawdziwa - stwierdził Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet.
- Zapraszamy, obiecujemy pogodę, dużo słońca, przejaśnienie. W związku z tym, że jest reżim kampanii wyborczej, więc musimy to wpisać w fundusz wyborczy. Tych pieniędzy nie jest nigdy dużo, więc bardzo oszczędnie musimy nimi zarządzać. Ludzie sami organizują się. My tam, gdzie możemy, to pomagamy, ale generalnie mamy wiele sygnałów z zewnątrz, spoza Warszawy, że chcą przyjechać i być w tym dniu w Warszawie z nami - dodał.
08:34
Kopcińska:
Wtedy, kiedy wyrok się uprawomocni, wielkie sieci handlowe będą opodatkowane
- Przede wszystkim czekamy na uprawomocnienie wyroku, który wczoraj zapadł, korzystnego dla Polski. Wtedy, kiedy on się uprawomocni, wielkie sieci handlowe będą opodatkowane, tak jak zaproponował to polski rząd - mówiła Joanna Kopcińska w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.
08:35
„Jestem zwolennikiem surowych sankcji za tego typu przestępstwa, natomiast uważam, że priorytetem powinna być dyskusja nad skutecznością realizacji prawa. To nie sankcja odstrasza sprawcę, tylko nieuchronność kary” - mówił w rozmowie z Wojciechem Dąbrowskim w Polsat News Paweł Kukiz - „To nie są uniwersyteckie bzdety. Jeśli ktoś ma świadomość, że sprawie się ukręci łeb, to do niczego nie dojdziemy”.
08:37
- [Donald Tusk] będzie razem z nami mówił, jak ważne jest miejsce Polski w Europie. Będzie Donald Tusk, także prezydent Komorowski. Będą też inne osoby, które zaprosiliśmy i mamy nadzieję, że przyjmą zaproszenie. Jestem bardzo dumny z tego, że [Tusk] wspiera to, o czym mówimy w tej kampanii, jak ważna jest silna Polskiej w silnej Europie - stwierdził Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet.
Pytany, czy to nie jest o jeden most za daleko, że Tusk angażuje się w bieżącą politykę, przewodniczący PO odpowiedział: - To nie jest partyjne spotkanie. Chcemy, żeby to było spotkanie tych wszystkich, którzy uważają jak ważna jest Polska w UE, jak ważne są te relacje. Jeżeli będzie z nami przewodniczący Rady Europejskiej, przecież to nie jest tak, że to jest sprzeczne z polityką Rady Europejskiej czy wspólnoty.
08:42
- Ja nie widziałam takiego projektu, zatem nie ma projektu, nie ma tematu - mówiła Joanna Kopcińska w rozmowie z Beatą Michniewicz w „Salonie politycznym” radiowej Trójki.
- Wicepremier Gowin powiedział, że będzie przekonywał. Będzie przekonywał najprawdopodobniej do takich rozwiązań, które mają jakieś podstawy, żeby przekonywać - stwierdziła Kopcińska.
08:44
- Tak, zabierze [głos Donald Tusk w trakcie marszu]. Pomysł naturalny. Nie kwestia namawiania, to kwestia rozmowy i oczywiście otwartego zaproszenia, które wystosowałem do wielu polityków, także do Donalda Tuska. Gdzie bardziej i wyraźniej może przewodniczący Rady Europejskiej, obywatel RP, były premier dwóch kadencji, gdzie bardziej wyraźnie może powiedzieć, że tak zależy mu na pozycji Polski w UE niż na marszu razem z przyjaciółmi, z którymi robił politykę kiedyś? - stwierdził Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet.
- My musimy pokazać, że ważna jest mobilizacja przed tymi wyborami, że wszyscy chcemy być razem, chcemy silnej Polski w UE i to pokażemy - dodał.
08:45
Kukiz:
Rząd handluje roszczeniami, myśląc o Fort Trump. Jeśli Fort Trump ma kosztować Polskę 330 mld dolarów, bo tyle żądają organizacje żydowskie, to czego będzie bronić? Gołej ziemi?
„Nasz projekt ustawy był projektem dobrym. Jeżeli tam była jakaś opinia potrzebna, to była to opinia rządu, ale to i tak nie jest warunek sine qua non, żeby odbyło się pierwsze czytanie. Skoro rząd nie dał opinii, to kto odwleka?” - mówił w rozmowie z Wojciechem Dąbrowskim w Polsat News Paweł Kukiz.
„Odnoszę wrażenie, że rząd handluje tymi roszczeniami, myśląc o Fort Trump, ale jeśli Fort Trump ma Polskę kosztować 330 mld dolarów, bo tyle żądają organizacje żydowskie za mienie utracone w Holokauście, które zostało zrabowane i zniszczone przez Niemców, to czego ten Fort Trump ma bronić? Gołej ziemi?” - dodawał.
08:53
- Ta ustawa jest politycznym oszustwem. Ona nie ułatwia walki z pedofilią. Ona na za zewnątrz - wydaje się - podwyższa kary, ale nie pokazuje tych najważniejszych rzeczy. Nie mówi o powołaniu państwowej niezależnej komisji - stwierdził Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet.
09:00
- Jest porozumienie między niektórymi biskupami a Kaczyńskim i PiS-em. Wspólnie zajmują się polityką. Arcybiskup Głódź. Jego wypowiedzi na temat tego filmu, jego aktywność, zaangażowanie polityczne uważam że przekracza wszelkie normy przyzwoitości i takiej normalności w kraju, gdzie Kościół i państwo powinny być w normalnych relacjach. Tego nie ma, te relacje są przekraczane, dlatego dzisiaj musimy reagować. Mówimy: państwowa komisja musi tę sprawę wyjaśnić, bo Kościół sobie nie poradził - stwierdził Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet.
09:00
Gowin:
Cała sprawa pedofilii jest wykorzystywana, by uderzać w Kościół i by budować fałszywy wizerunek rzekomego sojuszu Kościoła z PiS-em i Zjednoczoną Prawicą
„[Pomysł powołania komisji] to po raz kolejny przykład wykorzystania tego dramatu, całej sytuacji i w pełni zrozumiałych emocji społecznych do tego, żeby z jednej strony uderzać w Kościół, a z drugiej, żeby budować fałszywy wizerunek rzekomego sojuszu Kościoła z Prawem i Sprawiedliwością czy szerzej ze Zjednoczoną Prawicą. Nasz obóz odwołuje się do inspiracji chrześcijańskich i w ten sposób naturalna jest sympatia części księży jako obywateli, tych którzy idą głosować, do naszego obozu. Z całą pewnością nie jest tak, że popiera nas episkopat, większość biskupów” - mówił w „Kwadransie politycznym” w TVP1 wicepremier Jarosław Gowin.
09:01
Gowin:
Słowa Legutki zostały zupełnie opacznie zinterpretowane
„Słowa pana profesora Legutki zostały zupełnie opacznie zinterpretowane. Przypisuje się mu całkowicie sprzeczny z tym, co mówił, ton bagatelizujący pedofilię. Prof. Legutko zwrócił uwagę na to, że większość przypadków, oficjalne dane Kościoła są takie, że 60% pedofilii ma podłoże homoseksualne. Niezależnie od podłoża, każda forma pedofilii jest rzeczą równie odrażającą” - mówił w „Kwadransie politycznym” w TVP1 wicepremier Jarosław Gowin.
09:02
Gowin:
Wstępowałem do Platformy, która była partią odwołującą się do korzeni postsolidarnościowych. Teraz wiele kluczowych ról odgrywają tam przedstawiciele obozu postkomunistycznego
„Wstępowałem do Platformy, która była partią odwołującą się do korzeni postsolidarnościowych. Teraz widać, jak wiele kluczowych ról odgrywają w tym obozie przedstawiciele obozu postkomunistycznego” - mówił w TVP1 Jarosław Gowin, odnosząc się do uczestnictwa Aleksandra Kwaśniewskiego w jutrzejszy marszu Koalicji Europejskiej.
09:02
Gowin:
Aktywność Tuska potwierdza, że mieliśmy rację, gdy przestrzegaliśmy inne kraje, ze będzie wykorzystywał funkcję przewodniczącego RE do walki wyborczej
„Aktywność polityczna [przewodniczącego Rady Europejskiej] w ostatnich tygodniach potwierdza, że mieliśmy rację, gdy przestrzegaliśmy inne kraje unijne, że Donald Tusk jako przewodniczący RE będzie wykorzystywał tę funkcję do walki wyborczej” - mówił w „Kwadransie politycznym” w TVP1 wicepremier Jarosław Gowin.
09:02
Czarzasty:
Kwaśniewski przyjął ode mnie zaproszenie do wzięcia udziału w jutrzejszym marszu i będzie wspólnie z nami z KE bronił Polski praworządnej i obywatelskiej
https://twitter.com/wlodekczarzasty/status/1129278639458140160?s=21
09:45
- Chcemy pokazać, że chcemy i możemy być razem. Będziemy koło siebie i będziemy mówić o podstawowych prawach. O demokracji, praworządności, pozycji Polski w Unii Europejskiej. O wolnościach obywatelskich, o prawach mniejszości. O tym wszystkim, co najważniejsze i dlaczego jesteśmy w polityce. Jutro o godz. 12, na placu Bankowym. Pójdziemy z placu Bankowego, na plac Konstytucji. A 26 maja wszyscy przy wyborczych urnach. Koalicja Europejska, zwyciężymy w tych wyborach - mówił Grzegorz Schetyna podczas konferencji prasowej.
W konferencji prasowej udział wzięli: Rafał Trzaskowski, Hanna Zdanowska, Jacek Jaśkowiak, Krzysztof Kosiński, Piotr Zgorzelski, Włodzimierz Czarzasty, Marek Kossakowski, Katarzyna Lubnauer, Barbara Nowacka.
10:16
WKK:
Zachowania eventowe są niepotrzebne na sali sejmowej
- Po pierwsze o tej debacie, bo ona była okropna wczoraj, bardzo poważny temat, który powoduje ból u wielu osób, zastanowienie w wielu rodzinach, a na sali sejmowej znów przepychanki, znów tylko takie politykierstwo - stwierdził Władysław Kosiniak-Kamysz w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.
- Jak Patryk Jaki dawał karalucha Donaldowi Tuskowi nie podobało mi się to i nie podoba mi się to, co wczoraj się wydarzyło [próba wręczenia dziecięcych bucików Jarosławowi Kaczyńskiemu przez Sławomira Nitrasa] - dodał. - Wolę spór słowny, nawet ostrą polemikę, a nie takie gesty. Powiedziałem że jedno i drugie uważam za zachowania, które są zachowaniami eventowymi, są niepotrzebne na sali sejmowej - podkreślił prezes PSL.
10:28
WKK:
Żądam natychmiastowej reakcji rządu na doniesienia portali z Waszyngtonu, że nie będzie Fort Trump jak nie będzie oddania mienia żydowskiego, które już dawno zostało zwrócone
- Żądam natychmiastowej reakcji rządu na te doniesienia portali z Waszyngtonu, które mówią o tym, że nie będzie Fort Trump jak nie będzie realizacji oddania mienia żydowskiego, które już dawno zostało zwrócone - stwierdził Władysław Kosiniak-Kamysz w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.
11:06
Brejza:
W przyszłym tygodniu projekt ustawy powołujący państwową komisję. Trzeba skończyć z chorym sojuszem PiS-owskiego tronu z ołtarzem Głódzia i Rydzyka
- My złożymy projekt ustawy w przyszłym tygodniu, powołujący państwową komisję. Komisję złożoną z ekspertów, specjalistów. Komisję, która będzie miała wgląd w dokumenty, archiwa kościelne - mówił Krzysztof Brejza podczas konferencji prasowej w Sejmie.
- Trzeba skończyć z tym chorym sojuszem PiS-owskiego tronu z ołtarzem Głódzia i Rydzyka. To szkodzi wszystkim, szkodzi Polakom - dodał Brejza.
11:35
https://twitter.com/PremierRP/status/1129315190405849088
11:41
Biedroń:
W 12. największych spółkach skarbu państwa, w ciągu ostatnich miesięcy, w zarządach na stanowiskach kierowniczych przewinęło się aż 100 osób związanych z PiS. Łącznie zarobili aż 95 mln zł
- Wiemy, że ta praktyka obsadzania „misiewiczów”, bo tak dzisiaj się nazywają ci niekompetentni ludzie w spółkach skarbu państwa, była stosowana przez wszystkich poprzedników. Ale Prawo i Sprawiedliwość przegięło w tej dziedzinie. Miało być prawo i sprawiedliwie, jest bezprawie i niesprawiedliwość w tym przypadku. W 12. największych spółkach skarbu państwa, w ciągu ostatnich miesięcy, w zarządach na stanowiskach kierowniczych przewinęło się aż 100 osób związanych z PiS. Łącznie zarobili aż 95 mln zł - mówił Robert Biedroń podczas konferencji prasowej w Płocku.
11:41
Mularczyk tłumaczy po angielsku dlaczego kandyduje do PE:
Why I am standing to the European Parliament
12:33
PMM:
Nam przede wszystkim zależy na tym, żeby polska piłka była coraz lepsza i stała coraz wyżej w Europie
- Mieliśmy dzisiaj okazję przedyskutować plan dla piłki. To był efekt prac ostatnich kilkunastu miesięcy. Prac które mają doprowadzić do tego, że polska piłka będzie silniejsza. Polska piłka klubowa, polska piłka narodowa. Młodzież, która uczy się grać w piłkę, jest dla nas nadzieją na przyszłość. To ważne ze względu zarówno na hart ducha, jak i każdy sport, a piłka nożna w szczególności wypracowują, ale również zdrowie fizyczne, psychicznie, duma narodowa, patriotyzm, wreszcie przecież jest to bardzo ważna gałąź gospodarki. A więc chcemy żeby football był ten królem sportu, skoro często mówimy sobie, że lekkoatletyka jest królową sportu, to niech football będzie królem sportu - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w siedzibie PKOL, po spotkaniu Ekstraklasy poświęconym rozwojowi piłki nożnej w Polsce.
- Nam przede wszystkim zależy na tym, żeby polska piłka była coraz lepsza i stała coraz wyżej w Europie. W tych słynnych pucharach żebyśmy mogli w końcu zakwalifikować się do Ligi Mistrzów, grać, żebyśmy potrafili wygrywać z najlepszymi - mówił dalej. - My inwestujemy w infrastrukturę sportową, w wiele działań związanych z innowacyjnością polskiej piłki. Również z innowacyjnością polskiej piłki - dodał PMM.
12:45
- Pięć punktów - plan dla piłki. Program dla piłki nożnej w Polsce, który zaproponowaliśmy dzisiaj, który był efektem wielu miesięcy prac - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w siedzibie PKOL, po spotkaniu Ekstraklasy poświęconym rozwojowi piłki nożnej w Polsce.
"Punkt pierwszy to infrastruktura sportowa. Polscy chłopcy, młodzież i piłkarze mogą trenować 8 miesięcy w roku, a hiszpańscy odpowiednicy, francuscy czy niemieccy dużo więcej. Dlatego że tam pogoda jest inna, a niemieccy dlatego że pogoda jest podobna, ale infrastruktura dużo lepsza. Dlatego postawimy na boiska pneumatyczne, z tymi balonami, które tu i ówdzie już widać, ale będzie to rozwiązanie systemowe. Wiele takich boisk będziemy budowali razem z klubami, też z samorządami
Punkt drugi to szeroko rozumiany proces szkoleniowy. Kilka tygodni temu z prezesem Bońkiem przedstawialiśmy proces certyfikacji szkółek trenerskich. Trener bardzo ważna postać w życiu każdego chłopaka, dziewczyny, którzy grają, wiem coś o tym, mój starszy syn trenował, a młodszy trenuje teraz piłkę nożną, kocha to i bardzo cieszy się z każdej rozmowy ze swoim trenerem, a więc profesjonalni trenerzy, którzy będą kształcili, trenowali coraz to lepszych piłkarzy, proces szkółek, tworzenia szkółek, certyfikowanych szkółek piłkarskich, akademii piłkarskich, które będą wspierane przez państwo polskie
Punkt trzeci to szeroko rozumiane bezpieczeństwo na stadionach. Cieszę się, że z tym już jest lepiej. Powiem krótko, widać wyraźnie, że starają się i zarządy klubów Ekstraklasy, pierwszej ligi o bezpieczeństwo na stadionach i w porównaniu do innych lig, państw jesteśmy na dobrej pozycji. Polskie stadiony są bezpieczne i cieszę się z tej pracy, której do tej pory wykonaliśmy. Oczywiście trzeba pracować dalej w tym obszarze
Czwarty obszar to szeroko rozumiany sponsoring spółek Skarbu Państwa, dużych podmiotów, które mają się angażować w piłkę nożną. Część z nich się angażuje, wiem że też Ekstraklasa ma swoich sponsorów, to Totalizator, PKO BP. Chcemy żeby wsparcie było przekazywane przez duże podmioty, SSP, ale też spółki prywatne
Punkt piąty to będziemy budowali różnego rodzaju rozwiązania regulacyjne, podatkowe tak żeby ustabilizować, usystematyzować sytuację polskiej piłki. Dzisiaj też na naszym spotkaniu z wszystkimi prezesami klubów była o tym mowa, żeby wyjaśnić pewne czasami sprzeczne ze sobą interpretacje, w tym również ZUS-owskie czy skarbowe”
12:51
- Jutro o 12:00 z placu Bankowego rusza marsz Polska w Europie. Będziemy tutaj z liderami Koalicji Europejskiej, z liderami Europy, liderami polskich stowarzyszeń które bronią niezależności sądów, demokracji, kobiet, tych wszystkich wartości, które w Europie są ważne. Gwarantujemy wam, że jutro nie będzie padało. Będzie ładna pogoda. Możemy wszyscy tu przyjść i zademonstrować to przywiązanie do tych najważniejszych wartości, które budują Polskę, UE, nas wszystkich i dają nam szanse na bezpieczny, duży rozwój w przyszłości - stwierdził Sławomir Neumann na briefingu w Warszawie.
13:11
https://twitter.com/PR24_pl/status/1129330131640758272
13:27
https://twitter.com/AndrzejHalicki/status/1129326625668173825
14:12
„Słowa Donalda Tuska, zapowiedzi wprowadzenia restrykcyjnych, o których ja bym nawet nie myślał, które miałyby uderzyć w pedofilów i stanowić odpowiedź na zapotrzebowanie organów ścigania, by skuteczniej z tym zjawiskiem walczyć. Jaki jest rezultat? Czy widzieliście państwo wykastrowanego pedofila? Czy widzieliście państwo projekt w ogóle, który został ostatecznie przez Platformę złożony? Możecie bardzo wytężać wzrok, ale go nie zobaczycie, zapewniam was” - mówił na konferencji prasowej minister Zbigniew Ziobro.
„2015. PO składa projekt kodeksów karnych i co? Nie znajdziecie tam kastraci pedofilów - ani chemicznej, ani żadnej innej, ale znajdziecie tam przepisy, które skracają bieg przedawnień, również wobec przestępstw pedofilów o 5 lat. Platforma robi prezent pedofilów i zapewnia, że mogą liczyć na bezkarność dzięki propozycji Platformy” - dodawał.
15:17
„Jesteśmy tutaj [w Toruniu] jako Wiosna, żeby wyrazić nasz sprzeciw wobec mariażu tronu i ołtarza. A gdzie, jak nie w Toruniu, nie pod Radiem Maryja, w sposób symboliczny i praktyczny ten mariaż jest widoczny jak na dłoni. Tutaj, w Toruniu, można zobaczyć, jak nie funkcjonuje państwo, jak wszystko, co dzisiaj z tragiczną konsekwencją widzimy w postaci afery wokół księży-pedofilów jest symbolem deprawacji państwa, które przez 30 lat nasze demokracji nie przestrzegało konstytucji. Bo w konstytucji umówiliśmy się na świeckie państwo. Żadna partia polityczna, żadna władza tych relacji nie uporządkowała” - mówił na konferencji prasowej przed siedzibą Radia Maryja w Toruniu lider Wiosny Robert Biedroń.
„Apelujemy do pani minister Zalewskiej o ostatnią odważną decyzję zanim ucieknie do Brukseli. Apelujemy, żeby od września zawiesić nauczanie religii w szkołach publicznych, żeby więcej religia nie była uczona w szkole za publiczne pieniądze, żebyśmy więcej nie byli narażeni jako podatnicy na niepotrzebne finansowanie Kościoła w postaci 3 mld złotych, ale także, żeby rodzice mieli pewność, że wysyłając swoje dzieci do szkoły, nie narażają je na niebezpieczeństwo” - dodawał.
„Wiemy, że komisja majątkowa, która obradowała przez ostatnie lata doprowadziła do nierównej sytuacji, w której Kościół dostał zbyt dużo majątku, że majątek był przekazywany w sposób nieproporcjonalny do odszkodowań, które należały się Kościołowi katolickiemu. Żądamy powołania nowej komisji majątkowej, która na nowo oceni majątek Kościoła, sprawdzi, czy w ramach [poprzedniej] komisji nie przekazano zbyt dużo majątku” - mówił Biedroń.
16:42
Tak prezentują się wyniki sondaż Kantar, cytowanego przez Interię:
PiS - 43% (+7)
KE - 28% (+1)
Wiosna - 8% (+1)
Konfederacja - 4% (+2)
Kukiz’15 - 3% (-1)
Lewica Razem - 3% (-1)
Badanie Omnibus zostało przeprowadzone 10-15 maja techniką wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 967 mieszkańców Polski w wieku 18 i więcej lat.
Preferencje do wyborów europejskich: N=554 osób deklarujących "zdecydowanie" lub "raczej" zamiar uczestniczenia w wyborach.
18:19
- Na dziś wydaje się to najsensowniejszą drogą. W wyborach samorządowych współtworzyliśmy Koalicję Obywatelską, teraz dołączyliśmy do Koalicji Europejskiej bo wiemy, że jeżeli wygrać z PiS-em, to z PiS-em nie wygra się tym, że jest się fajnym, miłym, nowym, tylko tym, że ma się to bardzo duże poparcie - mówiła Barbara Nowacka w rozmowie z Marcinem Zaborskim w „Popołudniowej rozmowie” RMF FM.
18:50
Kaczyński:
PiS jest gotowe poprzeć komisję, która będzie badać sprawę pedofilii, ale nie tylko w Kościele, tylko we wszystkich środowiskach
- Oni [opozycja] zasłaniają się komisją do spraw zbadania kwestii pedofilii w Kościele. Państwową komisją. Otóż chcę wyraźnie powiedzieć: PiS jest gotowe poprzeć komisję, która będzie badać sprawę pedofilii, ale nie tylko w Kościele, tylko we wszystkich środowiskach. Bo można powiedzieć, że jest sporo środowisk specjalnej troski pod tym względem. I trzeba wszędzie te sprawy wyjaśnić. Chcę też państwu powiedzieć: PiS jednoznacznie stwierdza, że ani purpura ani Nobel ani Oscar ani światowa czy europejska sława nikogo nie uchroni przed odpowiedzialnością za tego rodzaju zbrodnie - stwierdził Jarosław Kaczyński na konwencji w Łodzi.
- Ale jeżeli chcemy to straszne zło rzeczywiście wyplenić, to jedyną szansą jest zwycięstwo PiS-u. PiS musi zwyciężyć. Także w tych wyborach. Także po to, żeby zmieniać UE - dodał.
19:00
Kaczyński:
Byli tacy i są tacy, którzy bronili pedofilii. Oni są nawet bardzo łatwi do nazwania. Wczoraj w Sejmie to było wykazywane, konkretne fakty. I to przede wszystkim PO i jej sojusznicy
- W związku z wydarzeniami ostatnich dni czy nawet tygodni muszę dodać pewien komentarz. My jesteśmy w większości, jak i większość Polaków, katolikami. I popieramy Kościół. Ale to oczywiście nie oznacza, że popieramy czy chcemy tolerować jakąkolwiek patologię w Kościele. Co do tego nie może być żadnej wątpliwości. Tylko że dziś toczy się pewna gra. Gra, której bezczelność i hipokryzja przekracza wszelkie granice. Próbuje się wmówić, że to my, formacja która już od kilkunastu lat walczy, niemalże od początku swojego istnienia, od początku istnienia PiS, o zaostrzenie tego wszystkiego, co ma służyć zatrzymaniu pedofilii, że ta formacja jest za nią odpowiedzialna. I to w Kościele, tak jak byśmy kontrowali Kościół. Otóż chcę państwu powiedzieć: to kłamstwo. Byli tacy i są tacy, którzy bronili pedofilii. Oni są nawet bardzo łatwi do nazwania. Można wykazać, zresztą wczoraj w Sejmie to było wykazywane, konkretne fakty. I to przede wszystkim partia Platforma Obywatelska i jej sojusznicy - stwierdził Jarosław Kaczyński na konwencji w Łodzi.
19:02
- Wczoraj próbowali [opozycja w Sejmie] zerwać obrady. Doprowadzić do tego, żeby nie było kworum. Nie uczestniczyli w głosowaniu, wyszli z sali, awanturowali się przez cały czas, wypuszczali tych swoich harcowników, których nazwisk nawet nie chcę wymieniać. Powtarzam: nie poparli tej ustawy i żadne ich deklaracje, opowieści niczego tutaj nie są w stanie zmienić - stwierdził Jarosław Kaczyński na konwencji w Łodzi.
19:13
PMM:
Jak ktoś, kto jest biernym palaczem, siedzi w pokoju z kimś kto pali, jednocześnie traci powoli zdrowie. Tak samo ten, kto nie pójdzie na wybory
- Jak palacz albo ktoś, kto jest tylko biernym palaczem, siedzi w pokoju z kimś kto pali, jednocześnie traci powoli zdrowie. Tak samo ten, kto nie pójdzie na wybory, może sobie pomysleć „jestem za tymi zmianami, no rzeczywiście jest lepiej, wzrost gospodarczy, wszyscy nas chwalą, więc nie pójdę na wybory, będzie wszystko dobrze”. No nie będzie dobrze. Trzeba postawić ten krzyżyk - mówił Mateusz Morawiecki podczas konwencji PiS w Łodzi.
19:22
- Jeżeli ktoś mówi, że Polska ma komukolwiek wypłacić jakiekolwiek odszkodowania, to mówimy: nie ma naszej zgody na to. Nie ma naszej zgody i nie będzie. Tak długo nie będzie, jak długo będzie rządziło Prawo i Sprawiedliwość. Bo gdyby kiedykolwiek do tego doszło szanowni państwo, do tej strasznej niesprawiedliwości, gdyby zostałby zamieniony kat i ofiara, urągałoby to jakimkolwiek zasadom prawa międzynarodowego, ale byłoby to również pośmiertnym zwycięstwem Hitlera i dlatego nigdy na to nie pozwolimy - mówił Mateusz Morawiecki podczas konwencji PiS w Łodzi.
19:43
Ziobro:
Jest problem powrotu do przestępstwa. Skoro my wiemy, że pedofil po odbyciu kary wyjdzie i znowu będzie gwałcił, to co lepiej zrobić? Dać jemu szansę, a może nie zgwałci czy dać szansę dzieciom, żeby nie zostały zgwałcone?
- U tych prawdziwych pedofilów jest problem powrotu do przestępstwa. Czyli oni mimo odbycia kary, bardzo często wracają na drogę przestępstwa. Skoro my wiemy, że pedofil po odbyciu kary, zatrzymaniu, wyjdzie i znowu będzie gwałcił, to co lepiej zrobić, dać jemu szansę, a może nie zgwałci czy dać szansę dzieciom, żeby nie zostały zgwałcone? Ja stawiam na dzieci. Dlatego ja wolę, żeby on siedział, bo jak siedzi to nie zgwałci - mówił Zbigniew Ziobro w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.
19:50
Ziobro:
Jeżeli już powołać komisję, to taką, która będzie zajmować się problemem pedofilii w różnych środowiskach
- Państwo powinno działać równą miarą wobec wszystkich środowisk i obywateli. Jeżeli już powołać komisję, to taką, która będzie zajmować się tym problemem w różnych środowiskach, bo wiemy o tym, że problem pedofilii jako pewnego zjawiska i braku jasnego stosunku do niej to zjawisko nie tylko Kościoła katolickiego, ale również Kościoła katolickiego. Dzisiaj najgłośniejszy temat dotyczy Kościoła, ale zwróćmy uwagę, że były bardzo głośne sprawy w Polsce przedstawicieli różnych zawodów. I dyrygent jednego chóru w Poznaniu i znany doradca medialny, który w tej chwili jest tymczasowo aresztowany - stwierdził Zbigniew Ziobro w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.
19:52
Ziobro:
Platforma systematycznie, przez całe lata, odrzucała różne propozycje zaostrzenia kar, wprowadzenia rozwiązań, które dają narzędzia skutecznej walki z pedofilią
- Platforma systematycznie, przez całe lata, odrzucała różne propozycje zaostrzenia kar, wprowadzenia rozwiązań, które dają narzędzia skutecznej walki z pedofilią, jak np. rejestr pedofilów ten jawny i ten niejawny, jak np. środki karne w postaci zakazu kontaktu z dziećmi przed pedofilów i to było 2013, 2015, 2016, 2017 - mówił Zbigniew Ziobro w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.
20:32
20:49
Ziobro:
Platforma nie poparła zaostrzenia kar i jest to smutne. Liczyłem, że będziemy ponad podziałami walczyć z pedofilami i chronić dzieci
„Jeżeli naszym celem jest walka z pedofilią jako zjawiskiem, które nie wybiera kategorii zawodowej, tylko chodzi nam o ochronę dzieci, które przeżywają taką samą krzywdę, niezależnie do funkcji czy roli społecznej, jaką pełni sprawca, to należy szeroko sprawę zbadać, tak aby pokazać je w pełnym aspekcie i można było je wypalać gorącym żelazem. Zaostrzenia kar jak zwykle Platforma nie poparła i to jest bardzo smutne. Liczyłem, że będziemy ponad podziałami walczyć z pedofilami i chronić dzieci” - mówił w rozmowie z Danutą Holecką w „Gościu Wiadomości” w TVP Info minister Zbigniew Ziobro.
20:57
Ziobro:
Dzisiaj 40% spraw wykorzystywania seksualnego dzieci kończy się wyrokami w zawieszeniu
„40% dzisiaj spraw wykorzystywania seksualnego dzieci w polskich sądach kończy się wyrokami w zawieszeniu. 60% tam, gdzie zapadają wyroki skazujące na karę bezwzględną, oscylują wokół dolnych granic. W przypadku zgwałcenia dziecka nie będzie możliwości [wymierzenia kary w zawieszeniu]” - mówił w rozmowie z Danutą Holecką w „Gościu Wiadomości” w TVP Info minister Zbigniew Ziobro.
Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
Odtworzenie urzędu cenzorskiego
- Bosak o rządowym projekcie wdrażającym DSA
Gorący temat
news
Gorący temat
Czy rząd naprawdę biernie patrzy na likwidację miejsc pracy?
- Morawiecki
Gorący temat
Sprytna próba przyspieszenia rotacji
- Żukowska chce by Czarzasty prowadził głosowania, a Hołownia wyszedł przed Sejm
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.