Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
10.10.2018
06:10
O 11:00 prezydent Andrzej Duda odbierze ślubowania kolejnych sędziów Sądu Najwyższego. Powołanie odbędzie się na podstawie trzech uchwał KRS, które w poniedziałek trafiły do Kancelarii Prezydenta.
Premier Mateusz Morawiecki odwiedzi województwo podlaskie. O 11:00 weźmie udział w inauguracji roku akademickiego na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, o 13:40 będzie w Sokółce, a o 17:00 na spotkaniu informacyjnym w ramach programu "Czyste powietrze" w Suwałkach. Ostatnim punktem - o 18:10 - jest spotkanie z Kołami Gospodyń Wiejskich.
O 13:00 odbędzie się konferencja prasowa kandydata PiS na prezydenta Warszawy Patryka Jakiego. O 12:00 Rafał Trzaskowski organizuje swój briefing przed siedzibą Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości. Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Warszawy weźmie udział w spotkaniu z przedstawicielami rzemieślników i przedsiębiorców warszawskich.
O 10:30 swoją konferencję prasową nt. Marszu Równości w Lublinie organizuje Adrian Zandberg i działacze Partii Razem z Lublina. O tej samej godzinie z dziennikarzami przed pomnikiem Wincentego Witosa spotkają się prezes ludowców, Władysław Kosiniak-Kamysz, oraz posłowie Piotr Zgorzelski i Paweł Bejda.
O 11:30 w Krakowie odbędzie się posiedzenie Gabinetu Cieni PO. Konferencję prasową zaplanowano na 13:30.
W miejscowości Berżniki w województwie podlaskim odbędzie się uroczyste zakończenie biegu "Wokół Niepodległej”. W wydarzeniu weźmie udział Joachim Brudziński. Sztafeta strażników granicznych dotrze na metę w Berżnikach około 13:50.
07:49
Miller:
Rozenek był za wydłużeniem wieku emerytalnego
- Będę oczywiście głosował na wszystkich kandydatów SLD i Lewicy Razem, zarówno do rady dzielnicy Ursynów, rady miasta Warszawy i do sejmiku wojewódzkiego. To wspaniali kandydaci, wielu znam osobiście, natomiast nie mogę głosować na Andrzeja Rozenka. On występował konsekwentnie i zaciekle przeciwko postulatom społecznym i socjalnym, które SLD w Sejmie wysuwał. Był za wydłużeniem wieku emerytalnego, niepodnoszeniem płacy minimalnej. Nie chcę tej listy wydłużać - stwierdził Leszek Miller w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Gdybym był w tej sprawie konsultowany, powiedziałbym o swoich zastrzeżeniach. Nie mogę głosować na Rozenka, bo zlekceważyłbym wszystkie wysiłki SLD w poprzedniej kadencji Sejmu, które właśnie zmierzały do realizacji wieku socjalnych i społecznych postulatów - dodał były premier. Jak podkreślił, chętnie głosowałby na Andrzeja Celińskiego, który był dobrym kandydatem. - Z różnych powodów nie mogę oddać głosu na Rozenka, ale przede wszystkim tego, że jego wrażliwość lewicowa, ta społeczna i socjalna, nie była zauważalna wtedy, kiedy mógł podejmować decyzje jako poseł na Sejm - mówił.
07:51
Miller:
Zastanawiam się na kogo zagłosuję w Warszawie. Albo Trzaskowski albo Śpiewak
- Zastanawiam się [na kogo zagłosuję w Warszawie], bo jest wielu kandydatów. Zastanawiam się, na kogo będę głosował. Jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. Myślę, że albo Trzaskowski albo Śpiewak - stwierdził Leszek Miller w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
07:52
Miller:
Nie będę na konwencji SLD. Nie widzę tam swojego miejsca
- Nie, nie będę [na konwencji SLD]. Owszem, jestem [we władzach SLD}, ale z tych powodów, o których mówiłem, nie widzę swojego miejsca na tej konwencji - stwierdził Leszek Miller w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:00
Miller:
Myślę, że taśmy nie zabiją PMM. PiS w tej chwili nie ma nikogo, kto mógłby go szybko zastąpić
- Myślę, że nie [taśmy nie zabiją kariery Mateusza Morawieckiego]. PiS w tej chwili nie ma nikogo, kto mógłby go szybko zastąpić. Poza tym proszę pamiętać, że Morawiecki to kandydatura prezesa, a prezes się nie myli. Gdyby PiS był w innej sytuacji, np. miał słabe notowania albo sytuacja gospodarcza byłaby jakaś zła, to wtedy oczywiście jest chęć wymiany premiera, ale nic takiego nie ma. Uważam, że premierowi grozi jedno. Mianowicie z tych taśm wynika, że on dobrze się czuł w kręgu biznesowo-towarzyskim Platformy. W związku z tym taki widok rycerze na białym koniu, który walczy ze smokiem staje się mało wiarygodny, bo okazuje się, że ten rycerz z tym smokiem był zblatowany. Jadał kolacyjki, przyjaźnił się nawet. Ten wizerunek nieustraszonego wojownika właśnie rozpryskuje się na naszych oczach i to pytanie, czy elektorat PiS-u to widzi, albo inaczej: czy chce to zobaczyć - stwierdził Leszek Miller w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:07
- Barbara Nowacka próbowała kilka rozwiązań zakończonych niepowodzeniem w ciągu ostatnich lat. Ostatni raz jako liderka Lewicy Razem, pamiętamy wszyscy jej nieudaną debatę telewizyjną, która kosztowała nas przynajmniej 1 pkt. proc. - decydujący - stwierdził Leszek Miller w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Co może zrobić polityk czy pewnie by wolała, żeby powiedzieć polityczka, która ma przed sobą jeszcze dużo lat i chce odegrać istotną rolę w polityce? Chodzenie własną drogą okazało się nieskuteczne, więc trzeba się związać z kimś silniejszym, kto jest pod ręką. Jest Platforma i Grzegorz Schetyna. Ona postępuje logicznie - dodał.
08:17
Sellin:
Samorządy w ostatnich 3 latach opanowane przez wielu polityków PO uprawiają politykę antyrządową
„Problem leży tam, gdzie widać, że samorządy w ostatnich 3 latach opanowane przez wielu polityków PO uprawiają politykę antyrządową. Takie zjawisko mamy bardzo dobrze widoczne, że konfrontują się z rządem, że nie chcą współpracować. Myślę, że to nie jest dobre zjawisko” - mówił w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet wiceminister Jarosław Sellin.
„Każdy samorząd ma prawo aplikować o współpracę z rządem w realizowaniu różnych dużych projektów. Niezależnie od barw partyjnych tak będzie. Bardzo często mamy do czynienia z sytuacją, kiedy marszałkowie województw, prezydenci dużych miast dzisiaj konfrontują się z rządem i zajmują ideologią” - dodawał.
08:26
„Ustawa ewentualnie zmierzająca do tego, żeby naprawić sytuację, która jest zepsuta w polskiej przestrzeni medialnej, czyli sytuacja, w której pozwoliliśmy w ostatnich latach, żeby bardzo duży segment mediów był w rękach kapitału zagranicznego, jest w ministerstwie opracowywana. Mamy kilka wariantów, koncepcji, wzorowanych na prawodawstwie różnych krajów Europy Zachodniej” - mówił w rozmowie z Beatą Lubecką w Radiu Zet wiceminister kultury Jarosław Sellin.
„Mamy koncepcję, którą w każdej chwili możemy zamienić w ustawę i położyć na stole. Tylko to wymaga decyzji politycznej, czy już ten temat poruszamy, czy go wnosimy do debaty publicznej. Ta decyzja należy do kierownictwa mojego środowiska politycznego. To może nastąpić w każdym momencie, bo widzimy, że to nie jest normalna sytuacja” - dodawał.
08:35
- Jeżeli taki wniosek wpłynie, na pewno go rozpatrzymy. Uważam, że taka decyzja nie powinna zapaść przed 21 października, czyli przed pierwszą turą wyborów samorządowych, bo emocje są w tej chwili zbyt duże by podejmować racjonalne decyzje - mówił Adam Bielan w rozmowie z Markiem Pyzą w „Kwadransie Politycznym” TVP1.
08:42
Bielan:
Wierzę w mądrość mieszkańców Łodzi. Jeżeli oni poznają szczegóły tej sprawy, to jestem przekonany, że nie będą głosować na tego kandydata
- W tej sprawie mamy niespójność prawną. Z jednej strony mamy ordynację wyborczą do samorządu, która mówi, że owszem ktoś, kto został skazany nie może pełnić funkcji, ale musi być skazany na karę pozbawienia wolności. Z drugiej strony mamy ustawę o pracownikach samorządowych, która mówi wyraźnie, że osoby pochodzące z wybory, nie mogą mieć jakiegokolwiek skazania na swoim koncie, a tak jest w przypadku prezydent Zdanowskiej - mówił Adam Bielan w rozmowie z Markiem Pyzą w „Kwadransie Politycznym” TVP1.
- Ja wierzę w mądrość mieszkańców Łodzi. Jeżeli oni poznają szczegóły tej sprawy i zrozumieją jaki problem mogą, decyzją o wyborze pani Zdanowskiej na kolejną kadencję, ściągnąć na swoje miasto, to jestem przekonany, że nie będą głosować na tego kandydata – dodał Bielan.
08:51
- W Warszawie mamy do czynienia z gigantyczną aferą kradzieży kamienic. Mówi się o reprywatyzacji, ale to z reprywatyzacją, czyli powrotem majątku do dawnych właścicieli, nie ma wiele wspólnego. Po prostu gigantyczna kradzież majątku komunalnego. Jeżeli byłoby tak, że osoby, które były odpowiedzialne za tę aferę, będą dalej kontynuować swoją aktywność samorządową, tak ja rozumiem wpis pana Guziała, jeżeli one dalej miałyby odpowiadać za budżet najbogatszego miasta w Polsce, to rzeczywiście dla rządu, który musi dbać również o to, żeby środki, które przekazuje Warszawie były dobrze wykorzystane, pojawił się problem. Ja generalnie uważam, że Warszawa to jest miasto z tak olbrzymim budżetem, że pomoc ze strony państwa jest tutaj niepotrzebna - mówił Adam Bielan w rozmowie z Markiem Pyzą w „Kwadransie Politycznym” TVP1.
08:56
- Czytam w Super Expressie, że Kukiz żąda podwyżek. Ani razu nie użyłem takiego słowa w rozmowie z redaktorem. Mnie akurat stać, żeby mówić o tym swobodnie, bo dostaje więcej pieniędzy z tytułu praw autorskich niż to, co w Sejmie, gdzie netto dostaje około 5,5 tysiąca zł. 1/4 swojej pensji oddaje na cele charytatywne, natomiast sytuacja, gdy szef trzeciej siły parlamentarnej dostaje mniej niż wiceburmistrz w gminie w której mieszka, to jest normalne? Mówię o nienormalności. Nie żalę się i nie żądam. Mało tego... Sam zagłosowałem za obniżeniem posłom pensji, ale to nie znaczy, że zgadzam się na sytuację, by burmistrz zarabiał więcej niż prezydent. Trzeba napisać siatkę płac i zrobić coś na zasadzie mnożnika - stwierdził Paweł Kukiz w rozmowie z Piotrem Witwickim w "Politycznym Graffiti" Polsat News.
08:58
- Ostatnio jakoś tak rzadziej z PiS-em rozmawiam. Jak zobaczyłem te wszystkie nagrody i posłuchałem premiera, to przestałem się łudzić, że ta zmiana jest dobra czy lepsza. Niewiele różnią się mentalnie od Platformy. Przy okazji wyborów odbywa się walka nie o interes obywatelski, a o spółki skarbu państwa, pieniądze i synekury dla rodziny - stwierdził Paweł Kukiz w rozmowie z Piotrem Witwickim w "Politycznym Graffiti" Polsat News. Pytany, czym PiS różni się od PO, stwierdził: - Nazwą. Może urodą.
09:18
Mucha:
Postanowienia NSA nie dotyczą prezydenta, nie jest ich adresatem
- Nie zgadzam się z jakimikolwiek głosami, które by wskazywały, że tutaj jest jakaś wadliwość. Mamy do czynienia z taką sytuacją, że postanowienia NSA, one nie dotyczą prezydenta, nie jest ich adresatem ani prezydent, ani tutaj prezydent czy kancelaria nie jest żadną stroną postępowania. To jest weryfikowane a etapie między NSA a KRS. KRS działa natomiast zgodnie z przepisami ustawy o KRS - stwierdził Paweł Mucha w "Sygnałach dnia” PR1.
- Nie może być negowana przez to, że indywidualny kandydat nie zgadza się z tym rozstrzygnięciem, bo przepis ustawy dokładnie opisuje tę procedurę. Tylko w sytuacji zaskarżenia przez wszystkich można byłoby mówić o tym, że ten skutek nie następuje - dodał prezydencki minister. Jak podkreślił, sąd nie może wchodzić w procedurę zmiany ustawy.
09:40
Kierwiński:
Jaki powinien zrezygnować z kandydowania na prezydenta Warszawy
- Wypowiedzi pana Guziała nie traktuję sam w sobie poważnie, bo to człowiek niepoważny, który sprzedał się PiS-owi za to, że zrobił koalicję na Ursynowie. Później, gdy warszawiacy, mieszkańcy Ursynowa podziękowali mu, dostał posadę w spółce córce spółki zarządzanej przez Skarb Państwa, za rządów PIS. Ale jest ważniejsza wypowiedź, o której pan wspomniał. Ministra Jakiego, który mówi, że rząd PiS-u nie będzie pieniędzy na mosty dla Trzaskowskiego. To cała filozofia PiS-u, skandal i żenada, że coś mógł takiego członek polskiego rządu powiedzieć. Po czymś takim Jaki powinien zrezygnować z kandydowania na prezydenta Warszawy. Jest czymś haniebnym powiedzieć warszawiakom, że nie będziecie mieli pieniędzy rządowych, jeżeli wygra mój konkurent. Jest czymś haniebnym powiedzieć warszawiakom, że mosty buduje się dla jakiegoś polityka. Jest czymś haniebnym sugerować warszawiakom, że będą karani za to, że maja własne zdanie. Taki człowiek nie ma prawa być polskim politykiem - stwierdził Marcin Kierwiński w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.
10:01
Czaputowicz:
Niektóre elity na Zachodzie uważają, że demokracja jest wtedy kiedy społeczeństwo wybiera władzę taką, jaka pasuje tym elitom. Polacy wybrali PiS i to się nie podoba
„Myślę, że różne prywatne firmy, instytucje mogą prowadzić różne badania. To jest kwestia oceny naukowców nt. meritum i metodologii raportu. Widzę rozdźwięk czy różne interpretacje kwestii demokracji. Stoimy na stanowisku, że demokracja to rządy ludu - jak definicja na to wskazuje. Ona się realizuje w wyborach. Niektóre elity na Zachodzie uważają, że demokracja jest wtedy kiedy społeczeństwo wybiera władzę taką, jaka pasuje tym elitom. Tu mamy dokładny przykład. Polacy wybrali Prawo i Sprawiedliwość, które sprawuje rządy w imieniu narodu i to się nie podoba. W związku z tym najlepiej określić te rządy jako niedemokratyczne. To jest instrument realizacji pewnych celów, a nie obiektywny fakt” - mówił w „Salonie politycznym Trójki” w rozmowie z Pawłem Lisickim o raporcie nt. stanu demokracji w poszczególnych państwach minister Jacek Czaputowicz.
10:08
„Trybunał Sprawiedliwości nie neguje reform, tylko niektóre elementy, np. kwestia skrócenia wieku przejścia w stan spoczynku sędziów. Wówczas trzeba będzie się zastanowić jak wdrożyć w życie te postanowienia. One nie dotyczą całych reform. Wręcz odwrotnie, mówi się nam, że możemy reformować, natomiast niektóre elementy, takie jak to, czy władze mogły obniżyć wiek przejścia w stan spoczynku z 70 do 65 lat. Gdyby to było zakwestionowane, byłyby do rozpatrzenie indywidualne przypadki poszczególnych sędziów, którzy są w stanie spoczynku” - mówił w radiowej Trójce minister Jacek Czaputowicz.
10:32
Trzaskowski:
Traktowanie budżetu jak partyjnej skarbonki jest jednym wielkim skandalem
- Usłyszeliśmy, że inwestycje będą tylko wtedy rządowe w naszej stolicy, jeżeli wygra PiS. Do tego usłyszeliśmy, że rząd nie będzie wspierał mostów dla Rafała Trzaskowskiego. To są skandaliczne słowa. Inwestycje nie są dla mnie, nie są dla Patryka Jakiego, tylko są dla warszawianek i warszawiaków. Nieprawdopodobne jest to, że PiS próbuje szantażować warszawiaków, mówiąc im, że jeżeli nie wygra tutaj w Warszawie to nie ma szansy na dobrą współpracę z rządem, nie ma szansy na ważne inwestycje dla Warszawy. Ja chciałem przypomnieć, że warszawianki i warszawiacy płacą podatki w Warszawie. To z ich pieniędzy m.in. finansowane są te inwestycje. Traktowanie budżetu jak partyjnej skarbonki jest jednym wielkim skandalem – mówił Rafał Trzaskowski na konferencji prasowej.
- Na taki szantaż warszawiacy na pewno będą wiedzieli jak odpowiedzieć, warszawiacy nigdy nie dali się zastraszyć i na taki szantaż można odpowiedzieć czerwoną kartką dla tych, którzy próbują szantażować warszawianki i warszawiaków. Taką czerwoną kartkę będzie można pokazać rządzącym już 21 października – mówił dalej kandydat na prezydenta stolicy.
- Ja mam list ze sobą, do pana ministra Kwiecińskiego, w którym pytam czy to prawda, że inwestycje dla Warszawy, będą realizowane przez rząd, tylko i wyłącznie jeżeli wygra koledzy rządowi pana ministra. Mam nadzieję, że pan minister zdementuje te słowa – dodał Trzaskowski.
- Do tego pytam od kiedy Warszawa będzie mogła liczyć na wsparcie finansowe, bo w obecnym budżecie na kolejny rok nie ma tych pieniędzy zapisanych. Pytam czy te pieniądze się pojawią dopiero po roku 2019, jak rząd to planuje - stwierdził.
10:36
Jaki:
Zawsze będę pomagał stolicy, bez względu na wyniki. Trudno jednak, aby rząd finansował mosty jak wygra Trzaskowski, skoro on sam mówił, że Warszawa nie potrzebuje mostów, a kładki pieszo-rowerowe
Patryk Jaki na Twitterze odnosi się do swoich wczorajszych słów nt. mostów.
https://twitter.com/PatrykJaki/status/1049940854356541441
10:39
- W nawiązaniu do doniesień medialnych oraz komentarzy w tej sprawie, Centrum Informacyjne Sejmu wyjaśnia, że opinia Komisji Ustawodawczej z 4 października dotycząca uchwalonej w grudniu 2016 r. tzw. ustawy dezubekizacyjnej, w części dotyczącej niezgodności art. 15c ust. 2 i 3 ustawy z Konstytucją, nie jest oficjalnym stanowiskiem Marszałka Sejmu. Zgodnie z art. 121 ust. 2 Regulaminu Sejmu stanowisko Komisji Ustawodawczej ma jedynie charakter opinii, którą Marszałek Sejmu nie jest związany. W ocenie Marszałka Sejmu przepisy przyjęte przed prawie dwoma laty są w całości zgodne z Konstytucją - takie stanowisko zostanie przedstawione Trybunałowi Konstytucyjnemu - poinformowało CIS w komunikacji.
11:14
WKK:
Wzywamy wszystkie siły polityczne i ich liderów do debaty
https://twitter.com/nowePSL/status/1049948919571107840
https://twitter.com/nowePSL/status/1049947192834908160
https://twitter.com/nowePSL/status/1049950333651349509
12:20
Trzaskowski:
Deklaruję chęć pomocy małym i średnim przedsiębiorcom, rzemieślnikom, cechom
- Po raz kolejny spotykam się z przedstawicielami rzemiosła, małej, średniej przedsiębiorczości w Warszawie. Dzięki państwu Warszawa wzrasta, zmienia się na naszych oczach. Nasi rzemieślnicy, te unikatowe zawody, które cały czas funkcjonują, świadczą o charakterze naszego miasta – mówił Rafał Trzaskowski po spotkaniu z przedstawicielami Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości.
- Deklaruję chęć pomocy małym i średnim przedsiębiorcom, rzemieślnikom, cechom. Przede wszystkim poprzez elastyczną polityką czynszową . Uchwała rady miasta umożliwia podejmowanie decyzji. Ja bym chciał, żeby prezydent się bardziej angażował, bo chciałbym, żeby w naszym mieście było więcej takich miejsc, w których mogą rozwijać się firmy, które funkcjonują z dziada i pradziada. Chciałbym, żeby ci prawdziwi specjaliści byli w Warszawie chronieni, poprzez politykę czynszową, poprzez kwestię związaną z dzierżawą. Tam gdzie miasto będzie wspierać edukację zawodową, to absolutnie będziemy to robić – dodał Trzaskowski.
12:20
PiS publikuje nowy spot:
Trzaskowski nie sprawdził się jako minister. Nie pozwólmy, aby został prezydentem Warszawy
https://twitter.com/pisorgpl/status/1049965658656710658
12:27
„[ACTA2] to trudna dyrektywa, bo ona ma znaleźć kompromis między potężnymi grupami z obu stron. Gdzieś tam są indywidualni internauci i wolność w Internecie, ale po obu stronach mamy wielkie korporacje. My z wielu powodów, ale także z powodu specyficznej cechy polskiego społeczeństwa i przywiązania do wolności, jesteśmy zwolennikami wolności w Internecie. Nie pozwolimy na żadne zapisy, które miałyby wolność krępować” - mówił w rozmowie z Marcinem Fijołkiem we wPolsce.pl minister, wicepremier Piotr Gliński.
12:29
PAD powołał sędziów SN:
W ten sposób zrealizował się kolejny z etapów reformy wymiaru sprawiedliwości
- Na wniosek KRS, prezydent Andrzej Duda powołał sędziów, którzy będą zasiadać w składach izby cywilnej, karnej oraz kontroli nadzwyczajnej i spraw publicznych SN - stwierdził Paweł Mucha na briefingu w Pałacu Prezydenckim. - W ten sposób zrealizował się kolejny z etapów reformy wymiaru sprawiedliwości, niezwykle dla nas ważny, dlatego że zostali powołani także sędziowie, którzy będą orzekać w izbie kontroli nadzwyczajnej i spraw publicznych - dodał prezydencki minister. W sumie powołano 27 osób.
12:34
Mucha:
Nie ulega żadnej wątpliwości, że aktywność prezydenta jest umocowana konstytucyjnie, także ustawowo
- Prezydent bardzo wyraźnie mówił, że reforma wymiaru sprawiedliwości jest dokonywana w interesie publicznym i prezydent, kierując się interesem publicznym, dokonał tych powołań. Nie ulega także żadnej wątpliwości, że aktywność prezydenta jest umocowana konstytucyjnie, także ustawowo - stwierdził Paweł Mucha na briefingu w Pałacu Prezydenckim
13:00
Po złożeniu kwiatów przed Pomnikiem Ofiar Tragedii Smoleńskiej 2010 r. przy pl. Piłsudskiego prezes PiS Jarosław Kaczyński, premier Mateusz Morawiecki i szef MON Mariusz Błaszczak wsiedli do otoczonej przez funkcjonariuszy SOP limuzyny. Nieformalne spotkanie, które zarejestrowała kamera Polsat News, trwało kilkanaście minut. Po wszystkim politycy rozeszli się do swoich samochodów. Nagranie umieszczono na stronie PN.
13:35
„Pokazuję 5 pierwszych decyzji, które podejmę, jeśli zostanę prezydentem Warszawy. 5 pierwszy decyzji, które zostaną przeze mnie podpisane w pierwszym tygodniu urzędowania, jeżeli mieszkańcy tak zdecydują. Podpisałem już 3 zobowiązania: rozpoczęcie budowy III i IV linii metra, budowa 50 żłobków i przedszkoli oraz rozpoczęcie procesu budowy dzielnicy przyszłości. Dzisiaj czwarta decyzja. Jeżeli zostanę prezydentem Warszawy, moją czwartą decyzją będzie budowa nowych miejsc parkingowych” - mówił na konferencji prasowej kandydat ZP na prezydenta Warszawy, Patryk Jaki.
„Chcę, żeby parkingi powstały w każdej dzielnicy Warszawy. Podejmę decyzję o tym, że rozpoczynamy bezprecedensowy, największy proces budowy parkingów od lat. Na każdym większym osiedlu będę szukać takich miejsc, gdzie mogą powstać nowe parkingi. Dodatkowo rozpocznę proces budowy parkingów podziemnych, między innymi Plac Teatralny, Plac Powstańców Warszawy” - dodawał.
13:40
Jaki:
Jeśli mam projekty, których Trzaskowski nie chce realizować, to trudno żeby uzyskał na nie finansowanie
„Nie autoryzowałem wypowiedzi Piotr Guziała. Ja zawsze będę wspierał Warszawę, nasze ukochane miasto, bez względu na to kto wygra wybory, natomiast są takie projekty, które są tylko moimi projektami. Rafał Trzaskowski je kwestionuje, jak budowa nowych mostów. Trzaskowski mówi, że nie potrzeba nowych mostów, wystarczą kładki pieszo-rowerowe czy projekt budowy dzielnicy przyszłości. Jeśli mam projekty, których Trzaskowski nie chce realizować, to trudno żeby uzyskał na nie finansowanie” - mówił na konferencji prasowej Patryk Jaki.
13:44
Jaki:
Jeżeli Trzaskowski zwróci się do mnie o pomoc w pośredniczeniu o pomoc rządową, to chętnie będę pośrednikiem między nim a ministrami rządu PiS
„Jeżeli Rafał Trzaskowski zwróci się do mnie o pomoc w pośredniczeniu o pomoc rządową, nawet jeśli dzisiaj by się zwrócił o taką pomoc, to chętnie udzielę pomocy i będę pośrednikiem między nim a ministrami rządu PiS i na pewno postaram się mu pomóc w uzyskaniu promesy na jego pomysły” - mówił na konferencji prasowej Patryk Jaki.
14:13
PMM:
O to nam właśnie chodzi, żeby służba zdrowia była coraz bardziej nowoczesna, kolejki się skracały, i to też nasze zobowiązanie
- Chciałem z ogromną radością potwierdzić tutaj, że inwestujemy w blok operacyjny, specjalny sprzęt w szpitalu w Sokółce. Wcześniej zapoznałem się też z potrzebami tego szpitala. Wiem, że są też kolejne, umawiamy się tutaj ze starostą, dyrekcją szpitala po to, żeby rzeczywiście nasze szpitale miały jak najlepszy sprzęt. Przypomnę, że w zeszłym roku przeznaczyliśmy kilkaset milionów złotych, a licząc innymi wydatkami to było ponad miliard dodatkowych środków na inwestycje sprzętowe w szpitalach i w tym roku również przeznaczamy wiele dodatkowych środków. Tutaj akurat dla tego szpitala w Sokółce, gdzie leczy się kilkuset pacjentów, przeznaczamy około 1,5 mln i też uzgadniamy kolejne inwestycje, tak żeby rzeczywiście nasi obywatele, pacjenci mogli się leczyć na jak najlepszym sprzęcie - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w Samodzielnym Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Sokółka. Jak dodał:
"Chciałem bardzo serdecznie podziękować wszystkim lekarzom, pielęgniarkom, kadrze medycznej za ich wielki trud, wielkie starania w całym procesie związanym z leczeniem pacjentów, chorego. Jestem przekonany, że te nasze inwestycje, które robimy, długoletnie, bo powiedzmy sobie szczerze, bo powiedzmy sobie szczerze, dzisiaj łącznie wszystkich studentów studiów medycznych, stacjonarnych i tych niestacjonarnych to około 23 tys. osób, kształcących się w zawodzie medycznym, a z Polski wyjechało dwadzieścia kilka tysięcy lekarzy w ciagu ostatnich dwudziestu paru lat. To ogromna strata, dlatego chcemy stworzyć jak najlepsze warunki dla lekarzy i całej kadry medycznej, po to, żeby zostawali tutaj, w kraju. Stad nasze inwestycje również w sprzęt, bo każdy chce pracować na jak najlepszym sprzęcie, a pacjenci chcą być w jak najlepszych warunkach leczeni i do tego dążymy. To tutaj dlatego właśnie podjęliśmy takie zobowiązanie, nie tak dawno temu, żeby przeznaczać coraz więcej środków w proporcji do PKB. Dzisiaj to około 4,86%, na kolejny rok chyba, zaplanowane, a jak mi powiedział minister zdrowia godzinę temu, będzie około 4,9%, czyli blisko już 5% do PKB”
14:26
Schetyna:
Będziemy pisać program na wybory parlamentarne w porozumieniu z samorządami
- Nam zależy na tym, aby projekt, program ,który będziemy pisać na kampanię wyborczą 2019 roku, żeby bardzo głęboko i tak otwarcie sięgał po doświadczenia samorządu. Tych miejskich, ale także czy przede wszystkim tych marszałkowskich, urzędów marszałkowskich. Małopolska jest dla nas wzorem - stwierdził Grzegorz Schetyna na konferencji w Krakowie.
- Będziemy pisać program na wybory parlamentarne w porozumieniu z urzędami marszałkowskimi i z tymi programami regionalnymi, które dzisiaj składamy i przedstawiamy w kampanii wyborczej samorządowej - mówił dalej. Przewodniczący PO zapowiedział ponowne zgłoszenie w Sejmie projektu "Polska bez smogu".
14:42
- Prezydent opowiada się jasno i czytelnie po stronie tych, którzy łamią Konstytucję. Nie szanuje uchwały SN, wyroku NSA, ale przede wszystkim nie szanuje Konstytucji. On już jest recydywistą w tym łamaniu prawa i absolutnie to są rzeczy niedopuszczalne, by ze strażnika Konstytucji stać się biernym wykonawcą poleceń politycznych, które płyną bądź z Ministerstwa Sprawiedliwości bądź z Nowogrodzką. Prezydent absolutnie nie dorósł do swojej roli - stwierdził Borys Budka na konferencji w Krakowie.
14:45
Schetyna:
Nie ma mostu Trzaskowskiego
- Nie ma takiego mostu [Trzaskowskiego]. Jest Śląsko-Dąbrowski, różne mosty, nie ma mostu Trzaskowskiego. Wszystkie mosty są wszystkich mieszkańców Warszawy. Jeżeli ktoś w taki sposób wypowiada się i straszy warszawiaków, chce na nich wymusić zmianę ich wyborczych preferencji, mówię: ślepa droga, przegracie te wybory i wszystkie następne, jeżeli tak będziecie traktować Polaków, jak Jaki traktuje mieszkańców Warszawy. Wstyd - stwierdził Grzegorz Schetyna na konferencji w Krakowie.
15:21
Laskowski:
PAD zignorował postanowienia NSA o zabezpieczeniu. To nie jest dobry sygnał dla społeczeństwa
- Decyzja jest, jak wszyscy widzimy, szybka, bo w zasadzie po przekazaniu dokumentacji z KRS, prezydent podjął decyzję, wręczył nominacje 27 sędziom, w dodatku ignorując postanowienia NSA o zabezpieczeniu - stwierdził Michał Laskowski na briefingu. - Myślę, że to nie jest dobry sygnał dla społeczeństwa, że w ten sposób można lekceważyć, ignorować, nie brać pod uwagę orzeczeń sądu - dodał.
17:50
https://twitter.com/donaldtusk/status/1050048645968605189?s=12
19:47
Kopacz:
Będę namawiać Tuska do startu w wyborach prezydenckich, bo trzeba przywrócić godność urzędu prezydenta
„Gdyby pani mnie zapytała, czy będą tą osobą, która będzie namawiać Donalda Tuska do powrotu do polityki, to odpowiem „tak”. Kiedy Donald Tusk był szefem partii i premierem przez 7 lat, to tego rodzaj rzeczy, co w tej chwili wyprowadzają ludzi na ulice, się nie działy. Ludzie wychodzili na ulice, były protesty. Tego nie można bagatelizować, tylko kwestia jak się rozwiązuje te protesty” - mówiła w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Wydarzenia i opinie” w Polsat News była premier, Ewa Kopacz.
„Decyzję ostateczną musi podjąć sam, ale będę namawiać Donalda Tuska do tego, żeby wystartował w wyborach prezydenckich. Wtedy kończy się jego kadencja i będzie mógł spokojnie [startować]. Dzisiaj alternatywą dla prezydenta jakim jest Andrzej Dudy byłby niewątpliwie Donald Tusk, bo trzeba przywrócić godność urzędu prezydenta” - dodawała.
19:49
Rostowski:
Jak ja już latem zdecydowałem, że chce odejść jako minister finansów, to zapytałem się Mateusza Morawieckiego czy nie chciałby zostać ministrem finansów. Powiedział, że nie
- We wrześniu 2013, jak ja już latem zdecydowałem, że chce odejść jako minister finansów, to zapytałem się Mateusza Morawieckiego czy nie chciałby zostać ministrem finansów. I powiedział, że nie. Jeżeli naprawdę, a twierdzi PiS, że wszyscy wiedzieli, że oszuści hulają, co zresztą jest wierutnym kłamstwem, to jeżeli Mateusz Morawiecki też to wiedział, to dlaczego nie podjął decyzji patriotycznej, żeby wstąpić do tego rządu, zostać ministrem finansów, walczyć z tymi oszustami, skoro twierdzi, że tak dobrze umie to robić – powiedział Jacek Rostowski w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w „Faktach po faktach” TVN24.
19:53
„Prezydent realizuje Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej i ustawę o Sądzie Najwyższym. Nie ma organu, który miałby wpływ na realizowanie przez prezydenta prerogatywy. NSA w tym zakresie nie ma żadnych kompetencji. Prezydent nie jest stroną żadnego postępowania. To jest pytanie być może do KRS-u” - mówił w „Wydarzeniach i opiniach” w Polsat News minister Paweł Mucha, pytany dlaczego prezydent z powołaniem nowych sędziów SN nie wstrzymał się do czasu orzeczenia TSUE.
19:56
Mucha:
Tusk zachowuje się jakby był aktywnym politykiem opozycji. Ma taką manierę
„Donald Tusk zachowuje się jakby był aktywnym politykiem opozycji. Ma taką manierę. Z zdumieniem słuchałem pana premiera [Tuska], który mówił, że od rana do nocy śledzi co się dzieje w Polsce: w Warszawie, w Krakowie, Gdańsku. Zacząłem się trochę martwić o nasze problemy europejskie, co będzie z Brexitem” - mówił w rozmowie z Dorotą Gawryluk w Polsat News prezydencki minister Paweł Mucha.
20:04
Sienkiewicz:
Sprawa taśm została przez prokuraturę bardzo wadliwie poprowadzona. Sąd zrobił wszystko, żeby tej sprawy nie wyjaśnić. Wymiar sprawiedliwości poszedł po linii najmniejszego oporu
„Sprawa taśm została przez prokuraturę bardzo wadliwie poprowadzona. Sąd zrobił wszystko, żeby tej sprawy nie wyjaśnić. Wymiar sprawiedliwości poszedł po linii najmniejszego oporu. Sam sobie zadaję pytanie, czy to był oportunizm, strach, czy inne czynniki. Trudno mi to oceniać. Nagle, po 4 latach sprawa odżywa w najmniej oczekiwanym momencie” - mówił w Polsat News były minister spraw wewnętrznych, Bartłomiej Sienkiewicz.
20:08
Sienkiewicz:
Jesteśmy w trakcie czwartych wyborów, które upływają pod znakiem taśm. To znaczy, że następne wybory będą także upływały pod znakiem taśm
„[Taśmy PMM] mają siłę rażenia. To, co jest najstraszniejsze w tej całej historii, to że nie wiadomo, kto nimi dysponuje, poza tym zbiorem, który posiada prokuratura. Co dziwne, wyciekają przez dziennikarzy prawicowych. Jesteśmy w trakcie czwartych wyborów, które upływają pod znakiem taśm. To znaczy, że następne wybory będą także upływały pod znakiem taśm. Mamy państwo teoretyczne coraz bardziej, a nie coraz mniej” - mówił w Polsat News w rozmowie z Dorotą Gawryluk Bartłomiej Sienkiewicz.
20:11
Sienkiewicz:
Nigdy nie widziałem tak brutalnej kampanii samorządowej
„Nigdy nie widziałem tak brutalnej kampanii samorządowej. Nie ma symetryzmu, ponieważ ta brutalność jest głównie po stronie rządzących, mających instrumenty i siłę, którą okazują w zdumiewający sposób. Mam wrażenie, że nam jest potrzebna spokojna rozmowa między Polakami bez partyjnego okładania się pałkami” - mówił w Polsat News Bartłomiej Sienkiewicz.
20:36
- To jest tak, że władze publiczne mają swoje obowiązki. Mieszkańcy, Polacy powierzają swoje zaufanie władzy publicznej. Po to, żeby dbała o ich majątek, żeby dbała, o to, że ich majątek nie będzie w sposób ordynarny rozkradany. Za nami palą się kamienice przy ulicy Poznańskiej, które są poddane roszczeniom. Kolejne kamienice, które Warszawa może stracić, jeżeli dalej będzie rządziła Platforma Obywatelska, która pokazała już, że oddawanie nieruchomości to nie jest dla niej żaden problem. Mamy za sobą jedną kamienicę, ale tylko podczas rządów Platformy Obywatelskiej oddano takich nieruchomości ponad dwa tysiące – mówił Patryk Jaki przed zorganizowanym spacerem, którego celem jest wskazanie, zdaniem kandydata na prezydenta stolicy, zagrożonych reprywatyzacją kamienic.
21:29
21:38
???? Gdybyśmy chcieli podświetlić blisko 3 tys. kamienic, które zostały przez mafie reprywatyzacyjne zabrane ludziom, to dzisiaj Warszawa byłaby jednym wielkim czerwonym punktem wstydu Platformy Obywatelskiej. #TuByłDom pic.twitter.com/kWyHpzLFeJ
— Prawo i Sprawiedliwość (@pisorgpl) 10 października 2018
⁉️ Zadajemy pytanie, jaka jest stawka tych wyborów? Czy będzie to władza, która gardziła człowiekiem, jak na przykład tu w Warszawie, czy władza, jaką reprezentuje Prawo i Sprawiedliwość - uczciwa, dla której człowiek jest najważniejszy? #TuByłDom pic.twitter.com/MhWc6Fa2xw
— Prawo i Sprawiedliwość (@pisorgpl) 10 października 2018
Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
Odtworzenie urzędu cenzorskiego
- Bosak o rządowym projekcie wdrażającym DSA
Gorący temat
news
Gorący temat
Czy rząd naprawdę biernie patrzy na likwidację miejsc pracy?
- Morawiecki
Gorący temat
Sprytna próba przyspieszenia rotacji
- Żukowska chce by Czarzasty prowadził głosowania, a Hołownia wyszedł przed Sejm
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.