Spotykamy się na nieformalnej radzie ds. zagranicznych w Kijowie
- Sikorski publikuje zdjęcia
Gorący temat
30.03.2026
07:00
O 8:30 w Warszawie odbędzie się konferencja prasowa wiceprezesa PiS i kandydata na premiera Przemysława Czarnka.
O 15:30 marszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty spotka się z przewodniczącą Saeimy Republiki Łotewskiej Daigą Mieriną.
08:01
Dworczyk o SAFE:
Ma swoje dobre strony, ale zasadnicze błędy nie pozwalają poprzeć tego projektu
- Nie, podtrzymuję to zdanie [nt. programu SAFE]. Ma swoje dobre strony, ale ma swoje zasadnicze błędy, które nie pozwalają poprzeć tego projektu. Bo przypomnę tylko, że rozmowa i dyskusja o SAFE, która trwała nie tylko kilka dni, które wszyscy pamiętają, bo były tak intensywne, ale trwała kilka miesięcy i wraz z upływem czasu poznawaliśmy szczegóły. Kiedy okazało się dokładnie, jak wygląda SAFE, trzeba było jednoznacznie krytycznie ocenić ten program - stwierdził Michał Dworczyk w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:06
Dworczyk o SAFE:
Te środki nie będą mogły stać się prawdziwym impulsem dla polskiego przemysłu zbrojeniowego
- Ta dyskusja w Polsce niestety przerodziła się w pewnym momencie po prostu w rodzaj takiej typowo polsko-polskiej wojny, gdzie argumenty merytoryczne, na które ja m.in. chciałem zwrócić uwagę, pokazujące, że te środki nie będą mogły stać się prawdziwym impulsem dla polskiego przemysłu zbrojeniowego, ze względu na krótki czas ich wykorzystania, do 2030 roku - stwierdził Michał Dworczyk w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Nie jesteśmy w stanie rozwinąć nowych linii produkcyjnych, nowych start-upów, nowych przedsiębiorstw zbrojeniowych, szereg innych merytorycznych problemów, na które wskazywałem, w ogóle jakby zniknęły w awanturze, którą rozkręcił Donald Tusk, stawiając taką tezę - albo jesteś bezwarunkowo za SAFE i wtedy jesteś prawdziwym Europejczykiem, albo masz jakiekolwiek wątpliwości i wtedy jesteś ruską onucą. To takie typowe przedsięwzięcie polaryzujące. Szkoda, że Donald Tusk wciągnął do niego tak ważną sprawę jak bezpieczeństwo - mówił dalej.
08:09
Dworczyk o SAFE:
Bez wątpienia niemiecki przemysł zbrojeniowy skorzysta na tym programie
- Bez wątpienia niemiecki przemysł zbrojeniowy skorzysta na tym programie [SAFE], natomiast niech każdy przemysł sobie skorzysta, ale niech pan się nie dziwi, że ja jako poseł polski do PE chciałbym, żeby najbardziej skorzystał na tym programie polski przemysł, a ta formuła, która została stworzona, właśnie nie pozwoli na to, aby ten pomysł przemysł zbrojeniowy się rozwinął - stwierdził Michał Dworczyk w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:16
Dworczyk:
Nie mam poczucia, że PiS robi się partią nacjonalistyczną
- Nie mam poczucia, że PiS robi się partią nacjonalistyczną [po słowach senatora Jacka Włosowicza]. Zapisywałem się 20 parę lat temu, 24 lata temu do partii centro-prawicowej i cały czas moje miejsce jest w PiS - stwierdził Michał Dworczyk w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:18
Dworczyk:
W każdej dużej formacji są skrzydła, są środowiska i to było sukcesem PiS
- To jest normalne, że w każdej dużej formacji są skrzydła, są różne środowiska i to było sukcesem PiS przez wiele lat i wierzę, że tak będzie również w przyszłości, że jest miejsce dla różnych środowisk - stwierdził Michał Dworczyk w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:20
Dworczyk:
Licytacja z Braunem donikąd nie prowadzi, ale nie mam poczucia, żeby ktoś chciał się licytować
- Uważam, że licytacja z Grzegorzem Braunem donikąd nie prowadzi, ale nie mam poczucia, żeby ktoś chciał się licytować z Grzegorzem Braunem. Przemek Czarnek, nasz kandydat na premiera, ma wyraziste, twarde poglądy, natomiast nie zauważyłem, żeby się licytował z kimkolwiek na jakieś właśnie tezy programowe - stwierdził Michał Dworczyk w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:22
Błaszczak zapowiada kolejny projekt PiS złożony przez Czarnka:
Obniżyć VAT na żywność
- Dziś pan prof. Przemysław Czarnek za chwilę złoży kolejny projekt Prawa i Sprawiedliwości dot. zadbania teraz o to, żeby nie rosły ceny żywności - powiedział Mariusz Błaszczak w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie "Gość Radia ZET".
- Obniżyć VAT na żywność, rzeczywiście, tak to należy zrobić - kontynuował, dopytywany, jak to zrobić, czy obniżając VAT na żywność.
08:23
Dworczyk:
Poparcie dla PiS spadło w ciągu ostatnich 2 lat. Czarnek ma wielkie zadanie, aby ci wyborcy wrócili do nas
- Absolutnie Przemka Czarnka popieram, tak samo jak jego działania. Widać że ma taką rolę stabilizującą w naszym elektoracie. Kluczowym wyzwaniem jest przyciągnięcie do PiS tych osób, które odeszły, które kiedyś na nas głosowały, to kilka milionów wyborców, a którzy odeszli od nas - stwierdził Michał Dworczyk w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Fakt faktem jest taki. Poparcie dla PiS spadło w ciągu ostatnich 2 lat. Przemek Czarnek ma wielkie zadanie, aby wrócili ci wyborcy do nas i wszyscy będziemy wspierać go w tym przyciąganiu z powrotem wyborców PiS - mówił dalej.
08:28
Błaszczak:
Zwycięstwo Orbána jest w interesie Polski
- Jest w interesie Polski - powiedział Mariusz Błaszczak w Radiu ZET, pytany, czy zwycięstwo Orbána na Węgrzech jest w interesie Polski.
- W interesie Polski. Dlatego, że w interesie Polski jest to, żeby mieć dobre relacje z państwami Europy Środkowej, żeby format Grupy Wyszehradzkiej działał. Dziś nie funkcjonuje ze względu na Donalda Tuska - kontynuował, dopytywany, czy nie w interesie Rosji.
- Ten konkurent premiera Orbána to taki Tusk, taki człowiek Brukseli, czyt. Berlina - mówił dalej.
08:33
Błaszczak tłumaczy zmianę zdania ws. SAFE:
Rządzący zmarnowali szansę, uzależniając nas od UE
- Szansa została zmarnowana [...] poprzez odrzucenie poprawek Prawa i Sprawiedliwości do ustawy, którą rząd Donalda Tuska ws. tego funduszu złożył - powiedział Mariusz Błaszczak w Radiu ZET, pytany o swój wpis z przeszłości, w którym twierdził, że SAFE to szansa na rozwój Sił Zbrojnych RP.
- Nie, ja tylko pokazałem, że szansa została zmarnowana - kontynuował, po zwróceniu przez prowadzącego uwagi, że diametralnie zmienił zdanie.
- Pokazuję tylko, że szansę zmarnowali rządzący, uzależniając nas od Unii Europejskiej - mówił dalej.
08:39
- Będziemy patrzeć na ten projekt, my popieramy projekt pana prezydenta, który powstał z prezesem Narodowego Banku Polskiego, prof. Glapińskim - powiedział Mariusz Błaszczak w Radiu ZET, pytany, czy PiS poprze SAFE 0% w wersji poprawionej przez Władysława Kosiniaka-Kamysza.
- Jeżeli będzie tożsamy z projektem pana prezydenta, to oczywiście, że tak - kontynuował, pytany, czy jest możliwe, że PiS poprze projekt szefa PSL-u.
08:44
Błaszczak o ''efekcie Czarnka'':
Po raz kolejny prezes Kaczyński wiedział, co robi
- Tak, rzeczywiście jest taki efekt, to zresztą widać na spotkaniach [...] widać ożywienie, przychodzą ludzie tłumnie na spotkania, a w sondażach, które zamawiamy, także widać wzrost poparcia dla Prawa i Sprawiedliwości, a więc po raz kolejny pan prezes Jarosław Kaczyński wiedział, co robi - powiedział Mariusz Błaszczak w Radiu ZET, pytany, czy PiS jest zadowolone z Przemysława Czarnka i czy można mówić o efekcie Czarnka.
- To jest o kilka punktów procentowych wzrost notowań - kontynuował, pytany, czy to wzrost notowań o pół procent.
- Nie będziemy wymieniać na lepszy model, poprawia notowania Prawa i Sprawiedliwości - mówił dalej, pytany, czy jeśli Przemysław Czarnek nie poprawi notowań PiS-u, to partia "wymieni go na lepszy model".
08:47
- Pamiętają państwo 1 lutego 2022 roku, kiedy mieliśmy inny kryzys. Państwo polskie pod rządami PiS zareagowało tak, jak powinno - obniżyło VAT na żywność z 5% do 0%. I to obniżenie VAT-u było długoterminowe, bo aż do, jeśli dobrze pamiętam, końca lutego 2024. Oni przyszli do władzy i podnieśli ten VAT z 0% do 5% ponownie - powiedział Przemysław Czarnek na konferencji prasowej w Warszawie.
- Wyliczając, że podniesienie tego VAT-u do 5% to jest mniej więcej 0,1% PKB, idąc tym tropem i wyliczeniami naszych przeciwników politycznych, dzisiaj rządzących, chcemy zaproponować zaoszczędzenie i zostawienie w kieszeniach polskich rodzin, wszystkich Polaków ponad 3 miliardów złotych do końca tego roku - stwierdził.
- Proponujemy projekt ustawy, który składamy właśnie teraz: o obniżeniu podatku VAT na żywność z 5% do 0% do końca 2026 roku - oświadczył kandydat PiS na premiera.
Jak kontynuował: - Żeby to zrobić szybko i nie zwlekać, składamy również wniosek o nadzwyczajne posiedzenie Sejmu już jutro. […] Tak jak Senat stawił się z dnia na dzień, żeby pod naszą kilkutygodniową presją […] postanowili obniżyć podatek VAT i akcyzowy, tak my proponujemy, żeby już jutro Sejm natychmiast podjął w trybie pilnym decyzję o obniżaniu podatku VAT na żywność z 5% do 0%, tak żeby jeszcze przed świętami te ceny produktów żywnościowych spadły o ten podatek VAT.
08:52
Błaszczak:
Przestrzegam przed Braunem. Oddanie na niego głosu oznacza władzę dla Tuska
- My przestrzegamy, ja jeżdżąc po Polsce, też przestrzegam, szczególnie przed Braunem. Trzeba wiedzieć, że oddanie głosu na Brauna oznacza władzę dla Donalda Tuska - powiedział Mariusz Błaszczak w Radiu ZET.
08:56
Czarnek:
Tusk to drożyzna. Polacy chcą normalności i interwencji państwa w sytuacji kryzysowej
- Drożyna jest dzisiaj faktem. Tusk to drożyzna. Polacy chcą normalności. Polacy chcą również interwencji państwa w sytuacji kryzysowej. My tę interwencję proponujemy. Udało się wymusić na rządzących obniżenie VAT-u i akcyzy na paliwo po kilku tygodniach. Mamy nadzieję, że również ta nasza presja przyniesie skutek i rządzący obniżą podatek VAT [na żywność] z 5% do 0% - powiedział Przemysław Czarnek na konferencji prasowej w Warszawie.
09:01
- Od soboty powinny obowiązywać, co ten Tusk robił w weekend, pojechał sobie, tak, czas z wnukami spędzał, a może ziemniaki obierał, prawda? Ktoś taki jest szefem polskiego rządu, przecież to jest jakaś katastrofa, gdzie tam porażka, to jest jakiś upadek, totalny upadek, ktoś taki jest szefem rządu - powiedział Mariusz Błaszczak w Radiu ZET.
- Od soboty należało te ceny obniżyć, a nie od wtorku - kontynuował.
09:08
Czarnek pytany o ''efekt Czarnka'':
W sieci zostawiamy konkurencję daleko z tyłu
- Nie wiem, czy pan widział wczoraj badania udziału w sieci, w mediach społecznościowych, kto wygrywa, jeśli chodzi o narrację w sieci, w mediach społecznościowych, co zawsze było zarzucane nam, że jest na niższym poziomie - powiedział Przemysław Czarnek na konferencji prasowej w Warszawie, pytany czy w PiS widzą już „efekt Czarnka”.
- Otóż zostawiamy konkurencję - mówię o naszych wszystkich kolegach, którym bardzo dziękuję za wielką pracę - zostawiamy konkurencję każdą daleko z tyłu. Więc niech pan to weźmie chociażby jako efekt tego, co się dzieje od 7 marca - wskazał.
Dopytywany o wewnętrzne badania, uchylał się od odpowiedzi. - Res Futura pokazuje, jaki jest udział w sieci. Dziękuję bardzo, wszystkiego dobrego - uciął.
09:27
Czarnek:
Bezwzględnie należy skończyć z aresztami wydobywczymi
- Bezwzględnie należy skończyć z aresztami wydobywczymi jako zasadą i tutaj propozycja pana prezydenta i projekt ustawy prezydenckiej wychodzi temu naprzeciw - powiedział Przemysław Czarnek na konferencji prasowej w Warszawie.
- Natomiast nie można zastawiać pułapki na pana prezydenta i jednocześnie z wraz z tym rozwiązaniem, które jest potrzebne i które pan prezydent proponuje, proponować z kolei łagodnych procedur dla pedofilii. My na to się nie zgadzamy - zaznaczył.
- Dzisiaj pedofilia, jak widać po Kłodzku i innych miejscach, jest problemem i to problemem, jak się wydaje, dziś rządzących - stwierdził.
11:13
Sikorski o wypowiedzi Błaszczaka:
To, co PiS wygaduje ws. Orbána, nie jest suwerenną polską polityką zagraniczną
„Naprawdę? Żeby dalej mógł blokować pieniądze dla Wojska Polskiego, wetować sankcje na Rosję i kupować od niej ropę?” - napisał Radosław Sikorski, odnosząc się do porannych słów Mariusza Błaszczaka na temat Orbána.
„To, co PiS wygaduje ws. Orbána, nie jest suwerenną polską polityką zagraniczną” - stwierdził szef MSZ.
Wypowiedź szefa klubu PiS cytowaliśmy tutaj.
Naprawdę? Żeby dalej mógł blokować pieniądze dla Wojska Polskiego, wetować sankcje na Rosję i kupować od niej ropę?
— Radosław Sikorski 🇵🇱🇪🇺 (@sikorskiradek) March 30, 2026
To, co PiS wygaduje ws. Orbana nie jest suwerenną polską polityką zagraniczną. https://t.co/TlyyMRWMPN
12:35
Tusk:
Polskie wojsko będzie najsilniejsze w Europie, żeby w tej części świata mógł panować pokój
- Dawno w historii słowa o tym, że szykuj się do wojny, jeśli pragniesz pokoju, nie brzmiały tak serio. To, że dzisiaj budujemy potężną armię, to, że mamy świetnych generałów, wykształconych dowódców, zdeterminowanych żołnierzy, największe w historii fundusze, to wszystko powoduje, że widmo wojny oddala się, a nie przybliża do Polski - powiedział premier Donald Tusk podczas spotkania z żołnierzami.
- Polska będzie się zbroić. Tak, polskie wojsko będzie najsilniejsze w Europie. Nasza armia będzie najnowocześniejsza w Europie. Będzie najlepiej wyposażona w Europie. Nie dlatego, że dowódcy czy politycy mają taką ambicję, ale właśnie dlatego, żeby tu, w tej części świata, mógł panować pokój - kontynuował.
12:44
Tusk z apelem do światowych przywódców:
Zróbmy wszystko, aby wojna nie była naszą codziennością
- Święta Wielkanocne, które spędzamy dzisiaj w otoczeniu polskich żołnierzy, to chyba stosowny moment, żeby wygłosić ten serdeczny i bardzo poważny apel do wszystkich przywódców świata: zróbmy wszystko, aby wojna nie była naszą codziennością. To nie jest sztuka zacząć wojnę. Wielką sztuką jest wojny unikać - powiedział premier Donald Tusk podczas spotkania z żołnierzami.
12:47
Tusk o obronie granic:
Polska jest na to gotowa
- Jest tylko jedno usprawiedliwienie dla wojny i my to w Polsce bardzo dobrze rozumiemy. To obrona własnych granic, własnego narodu, własnego państwa i na to Polska jest gotowa, właśnie dzięki wysiłkom w czasie pokoju naszych żołnierzy - powiedział premier Donald Tusk podczas spotkania z żołnierzami.
- Tak, Polska jest na to gotowa. Jest gotowa bronić się skutecznie i mądrze i prowadzić taką politykę, aby ta wojna nigdy do Polski nie dotarła - kontynuował.
13:00
Kosiniak-Kamysz:
Niemożliwość korzystania z dostępnych środków na rzecz bezpieczeństwa byłaby zdradą
- Trzy sprawy, drony i antydrony, kosmos i sztuczna inteligencja oraz daleki, precyzyjny zasięg, są zadaniem dla Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej, dla Ministerstwa Obrony Narodowej na najbliższe miesiące i tygodnie. Nie wolno zmarnować ani minuty, nie wolno zmarnować ani jednego dnia w pozyskaniu tych zdolności - powiedział Władysław Kosiniak-Kamysz podczas spotkania z żołnierzami.
- Będziemy korzystać ze wszystkich możliwych dostępnych środków, zarówno środków europejskich, jak i środków krajowych. Nie odpuścimy żadnej złotówki na rzecz bezpieczeństwa państwa polskiego, bo czas jest najniebezpieczniejszy od zakończenia II wojny światowej - kontynuował.
- Nieroztropnością, wręcz zdradą byłaby niemożliwość korzystania z tych środków, które są dzisiaj dostępne. My do tego nie dopuścimy, bo wiem, że intencje tych wszystkich, którzy za to odpowiadają, są dobre, budowy silnej i bezpiecznej Polski - mówił dalej.
13:12
Minister energii Miłosz Motyka opublikował obwieszczenie ws. cen maksymalnych paliw. Zostały one określone na poziomie:
Ceny zaczną obowiązywać od następnego dnia po ogłoszeniu, czyli od wtorku. Będą one aktualizowane codziennie.
Obwieszczenie w sprawie maksymalnej ceny paliw opublikowane. Pakiet #CenyPaliwaNiżej wchodzi w życie.
— Miłosz Motyka (@motykamilosz) March 30, 2026
Na stacjach od jutra będzie taniej! pic.twitter.com/FJH2RAvHQu
14:32
PiS publikuje infografikę:
Tusk = drożyzna
- Ceny w górę. Zakupy kosztują coraz więcej i to widać przy kasie. Tak wygląda „tańsze życie”? - pisze w social media PiS, publikując infografikę.
🟥 Ceny w górę. Zakupy kosztują coraz więcej i to widać przy kasie.
— Prawo i Sprawiedliwość (@pisorgpl) March 30, 2026
👉 Tak wygląda „tańsze życie”?
🔁 Udostępnij #TuskDrożyzna pic.twitter.com/MBWWvNoKzA
15:32
Sikorski o słowach prezesa PiS:
Kaczyński podejmuje interwencję niezgodnie z polskim interesem narodowym
- Nie mogę nie skomentować tego, że kolejny polityk naszej nacjonalistycznej prawicy, tym razem sam prezes Kaczyński, rekomenduje i wstawia się i promuje Victora Orbana na Węgrzech. Tego polityka, który wetem swoim blokuje wypłatę 2 mld zł na fundusz modernizacji Wojska Polskiego, który blokuje 20. pakiet sankcji na Rosję, który za wszelką cenę chce nadal kupować ropę z Rosji i który jest najbardziej skorumpowanym i najbardziej prorosyjskim politykiem w Europie. Uważam że Kaczyński podejmuje tę interwencję niezgodnie z polskim interesem narodowym - stwierdził Radosław Sikorski na briefingu prasowym.
15:36
Tusk publikuje nagranie o cenach maksymalnych paliw:
To co, tankujemy?
- Na tę informację wszyscy czekaliście. "95" 6,16 zł, "98" 6,76 zł, diesel 7,60 zł. Takie właśnie ceny maksymalne będą obowiązywały dziś od północy na stacjach benzynowych w całej Polsce. Robimy, nie gadamy. To co, tankujemy? - powiedział premier Donald Tusk na nagraniu opublikowanym na X.
Od północy Ceny Paliw Niżej. #CenyPaliwNizej pic.twitter.com/tIaABLTQNI
— Donald Tusk (@donaldtusk) March 30, 2026
18:20
Błaszczak o działaniach rządu ws. cen paliw:
Lepsze było rozwiązanie PiS, my nie mówiliśmy o cenach maksymalnych
- Lepsze było rozwiązanie PiS, dlatego że my nie mówiliśmy o cenach maksymalnych. Mówiliśmy, żeby działać w ten sposób, w jaki działał rząd PiS, gdy skutecznie w 2022 roku obniżyliśmy ceny paliw. Wtedy rynki paliw oszalały po ataku Putina na Ukrainę, a my skutecznie zbiliśmy ceny paliwa. Ówczesna opozycja, dziś rządzący, zarzucała PiS, że ceny na stacjach benzynowych są zbyt niskie. Tego rodzaju zarzuty były wobec nas adresowane - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika.
- Czyli bez ceny maksymalnej wolelibyście te rozwiązanie dzisiaj? - spytała prowadząca.
- Bez ceny maksymalnej. Jeszcze dodatkowo w ustawie powinna być wpisana ta obniżka. Tak teraz nie jest. To rozporządzeniem Rada Ministrów i minister energii będą regulowali ceny. […] Ta formuła, którą proponowało PiS, jest trudniejsza do zmiany, bo jest formułą ustawową, a więc daje gwarancję tego, że ten proces miałby charakter stały. Teraz wszystko zależy od Donalda Tuska - mówił dalej szef klubu PiS.
18:24
Błaszczak:
Obniżka cen paliw powinna mieć miejsce już od soboty. Co robił Tusk przez weekend? Odpoczywał?
- Mamy do czynienia z rządem, który sprawia wrażenie, jakby nie panował nad sytuacją i szuka winnego swojej niekompetencji. A jednocześnie poprzez to, że doprowadził do fatalnego stanu finanse publiczne, to drąży kieszenie Polaków. Ta obniżka [cen paliw] powinna mieć miejsce już od soboty. Co robił Donald Tusk przez weekend? Odpoczywał? - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika.
18:57
Błaszczak:
Aktywność PiS w sieci powoduje, że rząd musi się cofać
- Nie mamy odpowiedzi, co oznacza, że nie będzie zwołany [Sejm ws. projektu zerowego VAT-u na żywność]. Ale jednak pokazujemy, że wywieramy presję i nasza aktywność, Prawa i Sprawiedliwości, w sieci powoduje, że ten rząd musi się cofać. W przypadku paliw odrobinę się cofnął, a więc trzeba wywierać nacisk, żeby podobnie było w przypadku cen żywności - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika.
19:02
Błaszczak o projekcie PSL ws. SAFE 0%:
W części tożsamej z projektem prezydenta jest dobry
- Wszystko wskazuje na to, że w części, która jest tożsama z projektem pana prezydenta, jest dobry. Natomiast zawiera jakieś elementy takie, które budzą głębokie zastrzeżenia, szczególnie właśnie odnośnie sposobu wydatkowania tych pieniędzy - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika, pytany o złożony przez PSL projekt, który ma poprawiać błędy prezydenckiego „SAFE 0%”.
19:07
Błaszczak:
Kosiniak-Kamysz kwestionuje dotychczasową politykę zbrojeniową, by pozyskiwać najlepszy sprzęt na świecie - amerykański i koreański
- [Bierze na siebie] Olbrzymią odpowiedzialność [podpisując umowę ws. unijnego SAFE], dlatego że w ten sposób Władysław Kosiniak-Kamysz kwestionuje dotychczasową politykę zbrojeniową państwa polskiego, która była skoncentrowana na tym, żeby pozyskiwać sprzęt najlepszy jaki jest na świecie. To jest sprzęt amerykański, sprzęt koreański - sprzęt koreański stanowi pochodną sprzętu amerykańskiego - gdyż Wojsko Polskie musi być uzbrojone w najlepszy sprzęt - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika.
19:13
Błaszczak o unijnym SAFE:
Taka chwilówka doprowadzi do zablokowania możliwości rozwoju polskiego wojska
- Taka pożyczka, taka chwilówka doprowadzi do zablokowania możliwości rozwoju polskiego wojska. Więc trzeba będzie z tego wyciągnąć konsekwencje również dotyczące umocowania ministra obrony narodowej do podpisania - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika, odnosząc się do unijnego SAFE.
- Przecież pierwotnie była to ustawa. Z ustawy zrezygnowano, bo ustawa została zawetowana słusznie przez pana prezydenta Karola Nawrockiego. A więc materię ustawową próbują rozwiązać bez ustawy. To wzbudza olbrzymie wątpliwości co do w ogóle umocowania przedstawicieli rządu do zaciągania takiej pożyczki - ocenił.
19:18
Błaszczak:
Przyjdzie taki czas, że powstanie zespół prokuratorów ws. afery pedofilsko-zoofilskiej na Dolnym Śląsku
- Szanse są marne. Rzeczywiście nie po to siłą przejmowali prokuraturę, żeby taki zespół powstawał, ale presja ma sens. Presja zawsze ma sens. Skoro powołali zespół w prokuraturze w sprawie afery amerykańskiej Epsteina, no to powinni powołać zespół prokuratorów w sprawie dotyczącej afery pedofilsko-zoofilskiej na Dolnym Śląsku - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika.
- A więc przyjdzie taki czas, że taki zespół powstanie. Musi powstać, dlatego że mieliśmy do czynienia z krzywdą wyrządzoną dzieciom. Mieliśmy do czynienia z czymś zupełnie nieprawdopodobnym. Nie mieści się w głowie, żeby można było tak działać. To musi być wyjaśnione - stwierdził.
19:24
Błaszczak:
Skoro Sowiety upadły, to i reżim Tuska też upadnie
- Każda władza kiedyś mija, każdy reżim przechodzi. Skoro Sowiety upadły, to i reżim Tuska też - powiedział Mariusz Błaszczak w programie „Ewa Bugała. Wszystko jasne” TV Republika.
- Ja porównuję ten reżim do władzy, która pozostaje poza kontrolą, która łamie prawo, bo przecież Donald Tusk łamie prawo. Sam mówi o tym publicznie, że wprowadza demokrację walczącą. Ona ma tyle wspólnego z demokracją, ile demokracja ludowa miała wspólnego z demokracją. Albo tyle ma wspólnego z obywatelskością, ile Milicja Obywatelska miała wspólnego z obywatelską - stwierdził.
19:40
Domański o tym, kiedy zaczną obowiązywać niższe ceny paliw:
O północy
- O północy cena benzyny na stacjach benzynowych w całym kraju powinna zostać ograniczona - powiedział Andrzej Domański w Polsat News.
- Od jutra po pierwsze będziemy mieć niższy VAT na paliwo, po drugie obowiązuje niższa stawka akcyzy, po trzecie obowiązują ceny maksymalne - kontynuował.
19:43
Domański:
Nikt w UE nie dokonał do tej pory tak masywnego działania na rzecz obniżenia cen paliw
- Spośród wszystkich państw Unii Europejskiej nikt do tej pory nie dokonał tak masywnego działania na rzecz obniżenia cen paliw na stacjach benzynowych - powiedział Andrzej Domański w rozmowie z Markiem Tejchmanem w programie "Gość Wydarzeń" Polsat News.
19:47
Domański o propozycji Czarnka dot. VAT-u na żywność:
To jest skrajna hipokryzja
- To jest oczywiście skrajna hipokryzja ze strony pana Czarnka - powiedział Andrzej Domański w Polsat News, pytany o propozycję Przemysława Czarnka, aby obniżyć VAT na żywność.
- Dwie rzeczy: pierwsza to inflacja w Polsce, w tej chwili wynosi ok. 3%. W marcu 2026 inflacja, jutro zobaczymy dokładny odczyt, ale analitycy szacują, że to będzie ok. 3%. W marcu 2023, dwa lata temu, kiedy rządził pan premier Morawiecki, a jego ministrem był pan Czarnek, inflacja w Polsce [...] za ich rządów inflacja wynosiła 16% - kontynuował.
- Hipokryzja pana Czarnka numer 2, mianowicie z jednej strony pan Czarnek proponuje kolejne obniżki podatków, a z drugiej strony lamentuje nad stanem budżetu, że tutaj deficyt Polski osiąga rekordowe poziomy - mówił dalej.
- Ceny paliw w przeciwieństwie do cen żywności bardzo istotnie wzrosły. Ceny żywności w Polsce rosną z niską, bardzo niską dynamiką w przeciwieństwie do tych nieudolnych rządów PiS-u - dodał.
19:54
Domański zarzuca Czarnkowi manipulowanie danymi:
Będzie się z tego tłumaczył
- Lamentuje [Przemysław Czarnek] nad stanem budżetu, że tutaj deficyt Polski osiąga rekordowe poziomy, zresztą przytaczając liczby w sposób jakby nieuwzględniający charakterystyki realizacji budżetu, myślę, że pan Czarnek będzie się z tego jeszcze tłumaczył - powiedział Andrzej Domański w Polsat News.
- Chodzi o to, że pan Czarnek był uprzejmy podawać liczby na połowę miesiąca, gdy tymczasem VAT pobieramy, miażdżącą większość VAT-u pobieramy 25. dnia miesiąca, więc to była po prostu czysta manipulacja - kontynuował.
19:54
Szłapka o prezydenckim projekcie ws. SAFE 0%:
Jest o niczym, jest niekonstytucyjny
- Prezydencki projekt [SAFE 0%] jest o niczym, bo nie ma żadnego finansowania. Oprócz tego, że jest o niczym, jest niekonstytucyjny, jest próbą wyjścia Karola Nawrockiego z klinczu w którym postawił go Jarosław Kaczyński - stwierdził Adam Szłapka w „Faktach po faktach” TVN24.
- Jest niezgodny z przepisami, ponieważ rozszerza kompetencje pana prezydenta w sposób, który nie jest opisany w żadnej mierze w Konstytucji - mówił dalej.
20:00
Domański:
Nie ma żadnych planów dot. zmian 13. i 14. emerytury czy innych świadczeń
- Nie ma żadnych planów dot. zmian 13., 14. emerytury czy innych świadczeń - powiedział Andrzej Domański w Polsat News.
- Nie ma żadnej dyskusji w tym temacie, mówiliśmy o tym od samego początku naszych rządów - kontynuował, dopytywany o ew. zmiany w 800+.
20:03
Szłapka:
Wszyscy powinniśmy mieć nadzieję, że wojna skończy się jak najszybciej. Jedynym prawdziwym beneficjentem jest Putin
- Wszyscy powinniśmy mieć nadzieję, że ta wojna skończy się jak najszybciej, bo ona nas wszystkich kosztuje, cały świat kosztuje, ale Polskę też kosztuje, a jedynym prawdziwym beneficjentem tej całej sytuacji jest Władimir Putin - stwierdził Adam Szłapka w „Faktach po faktach” TVN24.
20:03
Domański pytany o rewizję budżetu:
Na ten moment nie widzę takiej konieczności
- Na ten moment nie widzę takiej konieczności - powiedział Andrzej Domański w Polsat News, pytany, czy będzie rewizja budżetu na 2026 rok, jeśli obecna sytuacja potrwa dłużej.
20:04
Szłapka o udziale Nawrockiego w CPAC:
To była tylko wycieczka
- Może by [PiS] wykorzystał na przykład obecność prezydenta na konferencji CPAC i spotkania z Donaldem Trumpem. A nie, nie było [go] na tej konferencji. Kurcze, czyli wycieczka to była tylko w tym Teksasie. A jakie tam były spotkania ważne? - stwierdził Adam Szłapka w „Faktach po faktach” TVN24.
20:05
Domański:
Prezydent prowadzi bardzo destrukcyjne działania w obszarze finansowania ochrony zdrowia
- Niezależnie od sytuacji w ochronie zdrowia to musimy pamiętać, że prezydent Nawrocki prowadzi takie bardzo destrukcyjne działania w obszarze również finansowania ochrony zdrowia - powiedział Andrzej Domański w Polsat News.
- Ja tylko przypomnę, że przedstawiliśmy projekt ustawy, dzięki któremu do Narodowego Funduszu Zdrowia trafiałoby ok. miliard złotych więcej. Niestety ta ustawa została zawetowana, chodziło o podwyższenie tzw. opłaty cukrowej - kontynuował.
- Chcieliśmy podnieść również akcyzę na alkohol, nieznacznie, z czego również mielibyśmy dodatkowe środki, które ja bym z przyjemnością skierował w całości do NFZ-u i również otrzymaliśmy ze strony prezydenta Nawrockiego weto - mówił dalej.
20:12
Domański:
Nie pracujemy nad podatkiem katastralnym. Nie jestem jego zwolennikiem
- Ani w Ministerstwie Finansów, ani w Ministerstwie Rozwoju nie pracujemy nad takim podatkiem - powiedział Andrzej Domański w Polsat News, pytany o propozycję Lewicy dot. podatku katastralnego.
- Podatek katastralny naliczany jest od [...] wartości nieruchomości. My nie znamy wartości nieruchomości wszystkich mieszkań w Polsce, więc on byłby dosyć trudny do naliczenia - kontynuował.
- W Polsce nie pracujemy nad podatkiem katastralnym - mówił dalej.
- Ja nie jestem zwolennikiem tego podatku, ale jestem gotowy do rozmowy - dodał.
20:28
Korneluk:
Dzisiejsza prokuratura jest prawdziwie niezależna
- Dzisiejsza prokuratura jest prawdziwie niezależna, bo nikt nie wpływa na żadne postępowania przygotowawcze. Nie kontroluję żadnych postępowań, nie wydaje spektakularnych poleceń służbowych czy stawiać zarzut, czy tymczasowo aresztować. Od tego są prokuratorzy - stwierdził Dariusz Korneluk w TVP Info.
20:41
Morawiecki:
Jak Sikorski przyjeżdża na CPAC - jest dobrze, jak Nawrocki - niedobrze. To hipokryzja różnych mediów
- Czyli jak minister Sikorski przyjeżdża na CPAC to jest dobrze, ale jak prezydent Nawrocki przyjeżdża na CPAC - to jest niedobrze. To hipokryzja różnych mediów. Nie chciałbym się nad nimi pastwić. Mogę tylko powiedzieć, że jestem bardzo wdzięczny prezydentowi, że tam nie tylko wygłosił wspaniałe, patriotyczne przemówienie, ale z tego co wiem, a rozmawiałem z wieloma i kongresmenami i senatorami, wiem że był w stanie wielu z nich przekonać do naszych racji - stwierdził Mateusz Morawiecki w TV Republika.
20:55
Morawiecki:
Dziwię się Tuskowi, że nie odciął się od sprawy, tylko dalej popiera Wielichowską
- Marszałek Wielichowska nadal ma wielkie poparcie Donalda Tuska i premier nadal milczy i próbuje z siebie zrzucić odpowiedzialność. Wie pani co, to, co tam zaszło, w kontekście też zoofilii, to jest tak absolutnie makabrycznego, że dziwię się premierowi, że natychmiast od całej sprawy nie tylko się nie odciął, tylko dalej popiera panią Wielichowską - stwierdził Mateusz Morawiecki w TV Republika.
20:58
Morawiecki:
Osobiście jestem za przywróceniem kary śmierci. Nie zgadzam się z Kościołem katolickim
- Osobiście jestem za przywróceniem kary śmierci. Niepotrzebnie ta kara została zniesiona, tu nie zgadzam się z Kościołem katolickim zupełnie w tej sprawie. Uważam, że dla najgorszych zbrodni, zbrodniarzy, zbrodni z premedytacją, powinna być przywrócona kara śmierci - stwierdził Mateusz Morawiecki w TV Republika.
21:05
Morawiecki:
Liczę na to, pojawi się efekt zgody - efekt braku ojkofobii partyjnej
- Liczę na to, że w najbliższych dniach, tygodniach pojawi się efekt zgody. Że pojawi się efekt braku ojkofobii partyjnej, czyli braku atakowania swojej własnej partii, swojej własnej formacji politycznej, co niestety miało miejsce - stwierdził Mateusz Morawiecki w TV Republika.
Spotykamy się na nieformalnej radzie ds. zagranicznych w Kijowie
- Sikorski publikuje zdjęcia
Gorący temat
Jeśli wygra PiS, Bogucki ma duże szanse, żeby być jednym z liderów takiego rządu
- Przydacz
Gorący temat
Baterie Patriot służą do ochrony polskiego nieba i wschodniej flanki NATO. Nie planujemy ich nigdzie przemieszczać
- Kosiniak-Kamysz
Gorący temat
Prezydent pochyli się głęboko nad kwestiami konstytucyjnymi
- Bogucki pytany o ślubowanie sędziów TK
Gorący temat
Dowieźliśmy to, na co się z Polakami umówiliśmy. Niższe ceny to fakt
- Motyka na porannej konferencji na stacji paliw
Gorący temat
Wkrótce
- Leśkiewicz zapowiada ''działania'' prezydenta ws. TK
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.