Przypomniał wszystkim dlaczego w czerwcu głosowali na Nawrockiego
- Morawiecki o wywiadzie Trzaskowskiego
Gorący temat
12.01.2026
07:00
O 17:30 w Węgrowie odbędzie się wydarzenie #CzasPolski z udziałem prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego, a o 19:30 - w Sokołowie Podlaskim.
Prezydent Karol Nawrocki rozpoczyna wizytę w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Na 20:30 w Londynie zaplanowano spotkanie ze środowiskami polonijnymi oraz ceremonię wręczenia odznaczeń państwowych.
Także dzisiaj odbędzie się II tura wyborów na szefa Polski 2050, w której zmierzą się Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz i Paulina Hennig-Kloska.
07:46
„Poseł Zbigniew Ziobro uzyskał ochronę międzynarodową i azyl polityczny na Węgrzech w związku z naruszeniami praw i wolności na terytorium Polski gwarantowanych prawem międzynarodowym” - przekazał mec. Bartosz Lewandowski.
„Azyl polityczny został mu przyznany przez rząd węgierski na mocy ustawy o prawie do azylu z 2007 roku w związku z działaniami Prokuratury i służb podległych rządowi, w wyniku których doszło do szeregu działań noszących znamiona politycznie motywowanych represji politycznych (np. unieważnienie paszportów zapowiedziane uprzednio przez członków rządu, pozbawienie środków do życia wskutek zabezpieczenia majątkowego)” - czytamy we wpisie na portalu X.
„Azyl polityczny udzielony Ziobrze jest również uzasadniony w świetle wypowiedzi członków rządu (w tym obecnego Ministra Sprawiedliwości) sugerujących możliwość uprowadzenia oraz bezprawnego wywiezienia przez służby mojego Klienta w bagażniku do Polski, czy deklarowaną konieczność odsunięcia od orzekania sędziego, który 19.12.2025 r. wydał w sprawie Marcina Romanowskiego orzeczenie uchylające ENA, a tym samym niezgodne z oczekiwanym rozstrzygnięciem ze strony rządu” - pisze prawnik reprezentujący Ziobrę.
❗️ Poseł @ZiobroPL uzyskał ochronę międzynarodową i azyl polityczny na Węgrzech w związku z naruszeniami praw i wolności na terytorium Polski gwarantowanych prawem międzynarodowym.
— Bartosz Lewandowski (@BartoszLewand20) January 12, 2026
Azyl polityczny został mu przyznany przez rząd węgierski na mocy ustawy o prawie do azylu z 2007… pic.twitter.com/NKzPD9cFds
07:47
Petru o Hennig-Klosce:
Popieram ją, bo ma ten element gospodarczy
- Byłem trochę zły na Paulinę Hennig-Kloskę, że zabrała mi wyborców, ale jednocześnie przyjmuję to, miała pełne prawo do tego, dlatego popieram ją w tej II turze, bo jednak ma ten element gospodarczy bardzo ważny, podkreślała to zawsze - powiedział Ryszard Petru w "Rozmowie Piaseckiego" TVN24.
- Znamy się zresztą z 2015 roku, współtworzyła tę partię, co było jej przewagą nad moją skromną osobą i daje szansę na to, że będziemy powoli rośli w siłę, przynajmniej trzeba złapać te 5-6%, żeby zacząć oddychać z punktu widzenia politycznego - kontynuował.
- Wszyscy kandydaci oprócz pierwszej kandydatki [...] zarówno Joanna Mucha, jak i Rafał Kasprzyk, poparliśmy Paulinę Hennig-Kloskę i mam nadzieję, tylko nigdy nie wiem, że te głosy się zsumują - mówił dalej.
07:59
Petru o Pełczyńskiej-Nałęcz:
Jeżeli ona by wygrała, nic się nie zmieni
- Przez ostatni rok pani Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz kierowała partią, Szymon Hołownia był zajęty kampanią wyborczą i każdy wewnątrz ugrupowania to wie, w związku z tym miała narzędzia do poprawy wyniku, nie udało się - powiedział Ryszard Petru w TVN24.
- Jeżeli ona by wygrała, będzie dokładnie tak, jak było dotychczas. Nic się nie zmieni, bo trudno jest oczekiwać tego samego z nowymi rezultatami - kontynuował.
08:01
- Klub Parlamentarny PiS składa wniosek o odwołanie Stefana Krajewskiego z funkcji ministra rolnictwa. Powód jest oczywisty - brak realnych działań i całkowita nieskuteczność w sprawie zatrzymania umowy UE–Mercosur - poinformował Mariusz Błaszczak w social media.
- Umowa ta oznacza napływ taniej żywności spoza UE, produkowanej bez rygorystycznych norm, które obowiązują polskich rolników. To nieuczciwa konkurencja, grożąca bankructwem wielu gospodarstw, spadkiem cen skupu i dalszym osłabieniem bezpieczeństwa żywnościowego Polski - napisał szef klubu PiS.
- Zamiast stanowczo bronić interesów polskiej wsi, minister Krajewski wykazuje się arogancją i lekceważeniem głosu rolników. Polska wieś potrzebuje obrony, a nie bierności. Nie było koalicji 13 grudnia - nie było umowy z Mercosurem! - dodał.
Klub Parlamentarny PiS składa wniosek o odwołanie Stefana Krajewskiego z funkcji ministra rolnictwa. Powód jest oczywisty - brak realnych działań i całkowita nieskuteczność w sprawie zatrzymania umowy UE–Mercosur.
— Mariusz Błaszczak (@mblaszczak) January 12, 2026
Umowa ta oznacza napływ taniej żywności spoza UE, produkowanej…
08:04
Ziobro publikuje długi wpis i potwierdza azyl:
Podjąłem decyzję o pozostaniu za granicą do czasu...
- Wybieram walkę z politycznym bandytyzmem i bezprawiem. Stawiam opór postępującej dyktaturze. Czynię to w imię zasad, którymi zawsze się kierowałem i z powodu których stałem się dziś celem osobistej zemsty Donalda Tuska i jego środowiska. Stałem się obiektem polowania i nagonki dlatego, że jako Prokurator Generalny zainicjowałem liczne śledztwa dotyczące ich korupcji i złodziejstwa - napisał Zbigniew Ziobro w social media.
- Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że środki z Ministerstwa Sprawiedliwości trafiały nie tylko do organizacji lewicowych i liberalnych, posiadających wcześniej faktyczny monopol, lecz także do organizacji chrześcijańskich i konserwatywnych - mówił dalej.
Jak napisał były minister sprawiedliwości: - W tej sytuacji zdecydowałem się skorzystać z azylu udzielonego mi przez rząd Węgier z powodu politycznych represji w Polsce. Bardzo dziękuję premierowi Viktorowi Orbánowi. W liście sprzed kilku dni, prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump podkreślił, że odważne przywództwo premiera Viktora Orbána i jego konsekwentna obrona zasad czynią z Węgier przykład dla świata - kraju wiary, rodziny i suwerenności. Tego samego, niestety, nie da się powiedzieć o Polsce pod rządami Donalda Tuska.
- Dlatego podjąłem decyzję o pozostaniu za granicą do czasu, gdy w Polsce zostaną przywrócone rzeczywiste gwarancje praworządności. Uważam, że zamiast godzić się na zamknięcie mi ust i potok kłamstw, na które nie miałbym możliwości odpowiedzi, więcej uczynię, walcząc z postępującym w Polsce bezprawiem - podkreślił Ziobro.
- Podjąłem decyzję, że nie pozwolę, aby moje dzieci zostały pozbawione opieki matki, a moja żona - w zastępstwie za mnie - stała się ofiarą psychopatycznej zemsty Donalda Tuska. Dlatego wystąpiłem o objęcie jej międzynarodową ochroną - zaznaczył.
W drugą rocznicę kryminalnego przejęcia Prokuratury Krajowej przez grupę przestępczą Tuska oświadczam:
— Zbigniew Ziobro | SP (@ZiobroPL) January 12, 2026
Wybieram walkę z politycznym bandytyzmem i bezprawiem. Stawiam opór postępującej dyktaturze. Czynię to w imię zasad, którymi zawsze się kierowałem i z powodu których stałem się…
08:06
Petru o stanowisku Hołowni ws. wyborów w PL2050:
Wczoraj napisał wprost
- Pisał do nas różnego rodzaju tam SMS-y, w dwóch takich listach - powiedział Ryszard Petru w TVN24, pytany, czy Szymon Hołownia jakoś zaistniał w wyborach w Polsce 2050.
- Wczoraj napisał wprost, że nie będzie żadnej z tych dwóch [kandydatek] popierał i chciałby, żeby to się skleiło po wyborach - kontynuował.
- Upraszczając - mówił dalej, pytany, czy Hołownia powiedział "nie popieram ani Katarzyny, ani Pauliny, róbcie co chcecie".
08:08
Tomczyk o Ziobrze:
Uciekł do przyjaciela Putina
- Prawda jest taka, że to co robi Zbigniew Ziobro jest wyjątkowo przede wszystkim demoralizujące dla całego wymiaru sprawiedliwości. Były minister sprawiedliwości, który unika odpowiedzialności za czyny, których dokonał, uciekając do kraju, gdzie mamy Viktora Orbána, przyjaciela Władimira Putina. Tu wszystko jest jasne - powiedział Cezary Tomczyk w „Graffiti” Polsat News.
- Myślę, że nawet dla wyborców PiS-u i ja rozmawiałem ostatnio z kilkoma osobami, które na PiS głosowały i mówią, że jest im po prostu zwyczajnie wstyd, no bo tutaj nie ma innego słowa - stwierdził.
08:11
Petru:
Prędzej czy później Ziobro popełni jakiś błąd, wyląduje w Polsce przed wymiarem sprawiedliwości
- To zła informacja jest, aczkolwiek trzymam kciuki z kolei za dobre wyniki na Węgrzech, bo wtedy ten azyl może być, mam nadzieję, cofnięty - powiedział Ryszard Petru w TVN24, mówiąc o azylu dla Zbigniewa Ziobry.
- To wskazuje na to, że Zbigniew Ziobro boi się polskiego wyboru sprawiedliwości, to też pokazuje, co będzie, jakby PiS wrócił do władzy, że właśnie wróci po to, żeby takie osoby jak Ziobro mogły wrócić i się zemścić, a nie odpowiedzieć przed sądem za to, co zrobiły, bo ewidentnie wie, że ma coś na sumieniu - kontynuował.
- Ziobro poszedłby do aresztu, zrobiłby z siebie męczennika i wokół tego można by zrobić wielkie protesty w Warszawie, "uwolnić Ziobro", prawda, "murem za Ziobro" itd., ja tylko mówię, że tak się buduje legendę, a dzisiaj mamy pisowską legendę taką, że ci, którzy są podejrzani, uciekają za granicę - mówił dalej, co byłoby lepsze dla PiS-u, żeby Ziobro był w Polsce, czy na Węgrzech.
- Jestem przekonany, że prędzej czy później ten Ziobro popełni jakiś błąd, wyląduje w ten czy w inny sposób w Polsce przed wymiarem sprawiedliwości, ale najbardziej liczę na wybory na Węgrzech - dodał.
08:13
Morawiecki o azylu dla Ziobry:
Prokuratura działa jako organ umotywowany politycznie
- Nie jestem zaskoczony w tym sensie, że przeczytałem to uzasadnienie. Azyl polityczny został przyznany ze względu na to, że prokuratura działa jako organ umotywowany politycznie. Zadajmy sobie pytanie, czy jest umotywowany politycznie? Oczywiście że umotywowany politycznie. Nie wiedziałem o tym, bo urząd na Węgrzech podejmuje w sposób autonomiczny swoje decyzje - stwierdził Mateusz Morawiecki w RMF FM.
- Warto sobie zadać pytanie, czy rzeczywiście prokuratura jest upolityczniona? Oczywiście że jest. Czy jest ścigany ze względów politycznych? Oczywiście że jest ścigany ze względów politycznych. Dlatego dla mnie ta decyzja nie jest jakąś dziwną - mówił dalej.
08:15
Morawiecki o sytuacji w Polsce:
Coś pomiędzy dyktaturą a demokracją, czyli demokratura
- Oczywiście, że jest to system coś w rodzaju pomiędzy dyktaturą a demokracją, czyli demokratura. Ma różne cechy demokracji, one są bardzo często fasadowe, a ściganie przeciwników politycznych należy do charakterystyki systemów autokratycznych - stwierdził Mateusz Morawiecki w RMF FM.
08:16
Morawiecki:
Urban mógłby brać lekcje od Tuska
- Jerzego Urbana przewyższył obecny premier, mój następca. Jest po prostu w tym absolutnym ministrzem, w propagandzie, mamienia oczu, marketingu politycznym. Jerzy Urban mógłby brać lekcje od Donalda Tuska - stwierdził Mateusz Morawiecki w RMF FM.
08:18
Morawiecki:
Na pewno nie będę się starał nigdzie o żaden azyl
- Nie mam pojęcia, [czy będą kolejni politycy PiS proszący o azyl na Węgrzech], nie wiem tego, podobnie jak nie wiedziałem o tym, o co mnie pan zapytał rano. Na pewno nie będę się starał nigdzie o żaden azyl. Niech mnie tutaj sądzą, jak mają ochotę - stwierdził Mateusz Morawiecki w RMF FM.
08:22
Tomczyk kpiąco o Ziobrze:
Stawia opór na Węgrzech ze szklanicą wiśniówki w ręku
- Niech pan zobaczy w tym wpisie [Zbigniewa Ziobry], bo to jest wyjątkowe. Jaki heroizm. On mówi, że on stawia opór. On stawia opór na Węgrzech, rozumiem, ze szklanicą wiśniówki w ręku. No bo nie wiem jaka jest forma tego oporu - powiedział Cezary Tomczyk w „Graffiti” Polsat News.
- Ten człowiek po prostu uciekł z Polski przed sprawiedliwością, przed zarzutami. Grozi mu, uwaga, 20 lat więzienia, zresztą podobnie jak innym ludziom zamieszanym w te sprawy - wskazał.
08:23
Petru o Radzie Parlamentarzystów przy prezydencie:
Jest fasadowa
- Ja nic o tym nie wiem, nie obiło mi się o uszy, nie wiem - powiedział Ryszard Petru w TVN24, pytany, czy była propozycja dla Polski 2050, by ktoś z partii wszedł do Rady Parlamentarzystów przy prezydencie.
- Trzeba by pytać szefa klubu, ale nie słyszałem - kontynuował.
- Nie - mówił dalej, pytany, czy uważa, że warto byłoby wchodzić do takiej rady.
- Jeżeli prezydent nie podejmuje żadnego dialogu w żadnej ważnej sprawie, nie rozumiejąc treści ustaw, wetuje je, kancelaria prowadzi cały czas kampanię wyborczą prezydenta, wetują ustawę o ochronie w internecie [...] taka rada jest fasadowa, znaczy, ona pokazuje: patrzcie, niby dyskutujemy, niby mamy dialog, a de facto dialogu nie ma - dodał.
08:24
- Wierzę, że [Hołownia] nie powiedział w polityce ostatniego słowa. Mam z nim bardzo dobre relacje i na pewno będziemy blisko współpracować, jeśli stanę na czele Polski 2050. Nie wyraził poparcia przed pierwszą turą i spodziewam się, że nie wyrazi przed drugą - powiedziała Paulina Hennig -Kloska w “Gościu Radia Zeta”.
08:24
Hennig-Kloska:
Bez Polski 2050 będzie ciężko uzyskać taki wynik, żeby demokratyczny rząd kontynuował swoją pracę
- Po to wystartowałam i biję się o przywództwo w Polsce 2050, żeby odbudować nasze ugrupowanie, bo uważam, że bez niego ciężko będzie uzyskać taki wynik, żeby demokratyczny rząd kontynuował swoją pracę - powiedziała Paulina Hennig -Kloska w “Gościu Radia Zeta”
08:25
Morawiecki o statusie osoby bliskiej:
Taką ustawę bym poparł, w zależności od tego, co jest w środku
- Temat rzeka. Uważam generalnie, że u notariusza można załatwić dzisiaj większość spraw związanych z przebywaniem ze sobą osób, które nie są w związku małżeńskim, czyli ustawa o statusie osoby bliskiej to jest mi bliski temat. Taka, która umożliwi, ułatwi pewne kontaktowanie się. Taką ustawę bym poparł, w zależności od tego, co jest w środku, natomiast w tej ustawie, którą zaproponował rząd, dostrzegam tak naprawdę próbę obejścia instytucji małżeństwa i takiej ustawy nie wspieram - stwierdził Mateusz Morawiecki w RMF FM.
08:29
Morawiecki:
Dania powinna dogadać się z USA
- To nie jest moja prerogatywa, żeby decydować, co Dania powinna zrobić i w jaki sposób dogadać się z USA. Uważam że powinna dogadać się z USA - stwierdził Mateusz Morawiecki w RMF FM.
08:38
Morawiecki pytany o powrót na stanowisko premiera:
Liczę na to, że nie będziemy zajmowali się tematami zastępczymi
- Teraz liczę na to, że nie będziemy zajmowali się tematami zastępczymi, tylko będziemy się zajmowali strasznie ważnymi tematami. Kobieta umiera, bo podłączyli jej gaz zamiast tlenu, kobieta 32-letnia umiera, bo karetka nie dojechała w ciągu 5 godzin - stwierdził Mateusz Morawiecki w RMF FM, pytany czy liczy na powrót na stanowisko premiera.
- Policjantka jest zgwałcona, a zwyrodnialec odwożony samochodem przez policjantów i policjanci stoją, pomimo że słyszą krzyki po drugiej stronie pokoju i mają broń, mogliby zainterweniować. Niestety nic nie robią. To obraz patologii, za którą odpowiada obecny rząd i tym powinniśmy się zająć, a w szczególności służbą zdrowia - mówił dalej.
08:53
Hennig-Kloska:
Ocenianie ludzi przez pryzmat wcześniejszej historii w polityce jest nieetyczne
- To jest absolutnie nadużycie [stwierdzenie “przyjmujesz posłów Nowoczesnej, kończysz jak Nowoczesna”]. Ja przyszłam do Polski 2050, bo to był mój wybór ideologiczny, ale też spotkałam charyzmatycznego lidera, z którym chciałam robić dalej politykę, natomiast każdy z nas ma jakąś tożsamość polityczną. Moja koleżanka Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz była w przeszłości wiceministrem u Donalda Tuska, była ambasadorką w Rosji z ramienia rządu Donalda Tuska. Każdy z nas ma jakąś tożsamość. Ocenianie ludzi, uważam, przez pryzmat wcześniejszej historii w polityce jest takie nieetyczne i jest niezdrowe, to jest dzielenie ludzi z uwagi na to, skąd pochodzą - powiedziała Paulina Hennig -Kloska w “Gościu Radia Zeta”.
10:43
Kukiz:
Jak tak dalej pójdzie, Węgry staną się drugą ojczyzną dla Solidarnej Polski
"Jak tak dalej pójdzie, to wkrótce Węgry staną się drugą ojczyzną dla Solidarnej Polski. Skłamałbym, gdybym stwierdził, że ubolewam. Zablokowali nam wchodząc w czasowy sojusz z KO kluczowe proobywatelskie ustawy - obniżenie o połowę progów w referendach i sędziów pokoju. Że o całokształcie nie wspomnę..." - napisał na X Paweł Kukiz.
Jak tak dalej pójdzie, to wkrótce Węgry staną się drugą ojczyzną dla Solidarnej Polski 😎 Skłamałbym, gdybym stwierdził, że ubolewam. Zablokowali nam wchodząc w czasowy sojusz z KO kluczowe proobywatelskie ustawy - obniżenie o połowę progów w referendach i sędziów pokoju. Że o… pic.twitter.com/pD1llEdU6k
— Paweł Kukiz (@pkukiz) January 12, 2026
10:54
Czarzasty w Sejmie:
Wdrożyłem procedurę w sprawie ustalenia kwestii wynagrodzenia Ziobry
- Nie będę z tego kpił ani nie będę się z tego śmiał. Rozumiem, że jeżeli ktoś uważa, że może za to, co zrobił, spotkać go kara, to ucieka i się przed tym broni. Czy mi się to podoba? Nie. Czy go dopadnie sprawiedliwość? Tak - stwierdził Włodzimierz Czarzasty na briefingu prasowym w Sejmie.
- Chciałem poinformować, że wdrożyłem przed chwilą procedurę w sprawie ustalenia kwestii wynagrodzenia pana Ziobry, bo pan Ziobro nie pełni obowiązków posła w tej chwili. W związku z tym wyjeżdżam do Berlina dzisiaj, w związku z oficjalną wizytą i spotkaniem z prezydentem Niemiec oraz szefową parlamentu i innymi politykami niemieckimi, ale jak wrócę, to będzie środa, to w oparciu o te ekspertyzy podejmę wszystkie stosowne decyzje związane z ograniczeniem uposażenia pana Ziobry, bo nie uprzedzając faktów, raczej pójdzie to w tę stronę prawną, niż w inną - mówił dalej.
10:55
Czarzasty o wyborach w Polsce 2050:
To wpłynie na stabilizację
- Nie ingeruję absolutnie w to i nie chcę wyrażać swojego zdania w przypadku innych partii, z którymi razem współrządzimy. Dobrze, że ten wybór dzisiaj nastąpi, bo to wpłynie na stabilizację, jeżeli chodzi o naszego partnera - stwierdził Włodzimierz Czarzasty na briefingu prasowym w Sejmie, pytany, czy ma swojego faworyta w wyborach w Polsce 2050.
- Sprawę ustalenia kształtu rządu w ramach koalicji prowadzi premier i premier powinien proponować rozwiązania w tej sprawie - kontynuował, pytany, czy nowa szefowa partii automatycznie powinna mieć stanowisko wicepremiera.
13:01
"Marszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty udaje się z pierwszą oficjalną wizytą zagraniczną do Niemiec. W programie wizyty zaplanowane są m. in. rozmowy z prezydentem Frankiem-Walterem Steinmeierem, przewodniczącą Bundestagu Julią Klöckner i ministrem obrony Borisem Pistoriusem" - poinformowała na X Kancelaria Sejmu.
☝️Marszałek Sejmu @wlodekczarzasty udaje się z pierwszą oficjalną wizytą zagraniczną do Niemiec. W programie wizyty zaplanowane są m. in. rozmowy z prezydentem Frankiem-Walterem Steinmeierem, przewodniczącą Bundestagu Julią Klöckner i ministrem obrony Borisem Pistoriusem.
— Sejm RP🇵🇱 (@KancelariaSejmu) January 12, 2026
🇵🇱🇩🇪 pic.twitter.com/luwimR1iRn
13:05
Sikorski do Ziobry:
Ja uciekałem przed komuną, a Ty przed prokuratorem i sądem, które sam reformowałeś
"Zbyszku, po ludzku współczuję azylanckiego chleba, którego ja też zasmakowałem. Co prawda ja uciekałem przed komuną a Ty przed polskim prokuratorem i sądem, które sam reformowałeś. Niemniej, życzę powrotu do ojczyzny oraz sprawiedliwego wyroku" - napisał na X Radosław Sikorski.
Zbyszku, po ludzku współczuję azylanckiego chleba, którego ja też zasmakowałem. Co prawda ja uciekałem przed komuną a Ty przed polskim prokuratorem i sądem, które sam reformowałeś.
— Radosław Sikorski 🇵🇱🇪🇺 (@sikorskiradek) January 12, 2026
Niemniej, życzę powrotu do ojczyzny oraz sprawiedliwego wyroku.
13:34
Tusk komentuje azyl dla Ziobry i pisze o ''mózgu systemu korupcji politycznej'':
Logiczny wybór
- Były minister sprawiedliwości (!), pan Ziobro, który był mózgiem systemu korupcji politycznej, zwrócił się do rządu Victora Orbána o azyl polityczny. Logiczny wybór - napisał premier Donald Tusk w social media.
The former Minister of Justice(!), Mr. Ziobro, who was the mastermind of the political corruption system, has asked the government of Victor Orbán for political asylum. A logical choice.
— Donald Tusk (@donaldtusk) January 12, 2026
15:42
KPRP z komunikatem po spotkaniu Nawrocki-Barski:
Jedyny legalny Prokurator Krajowy
"Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Karol Nawrocki spotkał się z Prokuratorem Krajowym Dariuszem Barskim, który dokładnie dwa lata temu został przez rząd bezprawnie i siłowo pozbawiony możliwości wykonywania funkcji" - poinformowała na X Kancelaria Prezydenta.
"Do odwołania Prokuratora Krajowego wymagana jest zgoda Prezydenta RP. Z takim wnioskiem premier nigdy nie wystąpił, a budynek Prokuratury Krajowej został zajęty siłą. To, że jedynym legalnym Prokuratorem Krajowym jest Dariusz Barski, potwierdziły zarówno Sąd Najwyższy, jak i Trybunał Konstytucyjny, ale ich orzeczenia zostały zlekceważone" - napisano w komunikacie.
"To nie jest praworządność. To bezmiar niesprawiedliwości i atak na konstytucyjne fundamenty ustroju państwa" - zaznaczono.
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Karol Nawrocki spotkał się z Prokuratorem Krajowym Dariuszem Barskim, który dokładnie dwa lata temu został przez rząd bezprawnie i siłowo pozbawiony możliwości wykonywania funkcji.
— Kancelaria Prezydenta RP (@prezydentpl) January 12, 2026
Do odwołania Prokuratora Krajowego wymagana jest zgoda… pic.twitter.com/8IlkQUOUm7
16:10
Przydacz przed wylotem prezydenta do Londynu:
Zasadniczym celem wizyty - spotkanie z premierem Starmerem
- Pan prezydent za chwilkę udaje się z wizytą roboczą do Zjednoczonego Królestwa, do Londynu, do Wielkiej Brytanii. Zasadniczym celem tej wizyty jest przeprowadzanie konsultacji politycznych, spotkania z premierem Wielkiej Brytanii, z panem Keirem Starmerem - powiedział Marcin Przydacz na briefingu prasowym.
- Jutro na Downing Street nr 10 dojdzie do takiego spotkania. Rozmowa będzie dotyczyła głównie spraw z zakresu polityki bezpieczeństwa. Wszyscy doskonale wiemy, że toczą się dyskusje i rozmowy o sytuacji bezpieczeństwa w regionie Europy Wschodniej, która to dyskusja dotyka także i naszych zasadniczych interesów bezpieczeństwa - mówił dalej.
- Mówiąc wprost - negocjacje, jakie toczą się pomiędzy Ukrainą a Stanami Zjednoczonymi z jednej strony. Z drugiej strony rozmowy, jakie Stany Zjednoczone prowadzą z Rosją, a z trzeciej strony dyskusja Kijowa z tak zwaną koalicją chętnych dotycząca gwarancji bezpieczeństwa, które to państwa Europy Zachodniej i osobno także Stany Zjednoczone miałyby udzielać Ukrainie na wypadek kolejnej agresji ze strony Federacji Rosyjskiej - kontynuował.
- Poza kwestiami polityki bezpieczeństwa, pan prezydent będzie rozmawiał o sprawach natury gospodarczej, będzie także rozmawiał o innych sprawach politycznych, które dotyczą kontynentu europejskiego i szeroko pojętej agendy globalnej - dodał.
16:51
Zandberg o sprawie Ziobry:
Azyl z bardzo krótkim terminem ważności
- Zdaje się, że tam [na Węgrzech] już całkiem niedługo będą wybory, a po tych wyborach ten azyl raczej stanie się niebyły, bo ja słyszę komunikaty ze strony dzisiejszej węgierskiej opozycji, która, zdaje się, że ma całkiem spore szanse na to, żeby te wybory wygrać i one są dosyć jednoznaczne. Zdaje się, że jest to azyl z bardzo krótkim terminem ważności - powiedział Adrian Zandberg w "Rozmowie dnia" PR1.
16:58
Zandberg:
Ziobro powinien stanąć przed sądem
- Zbigniew Ziobro powinien stanąć przed sądem i niezawisły, niezależny sąd powinien osądzić to, czy zarzuty, które są mu przedstawiane, są poważne, czy nie. Ja głosowałem za tym, żeby panu Ziobrze uchylić immunitet i żeby stanął przed sądem i uważam z tą samą konsekwencją, że od wyroków w tej sprawie są sądy właśnie, a nie politycy - powiedział Adrian Zandberg w PR1.
- Brutalna recenzja sądownictwa po niemal 10 latach, kiedy rządził nim Zbigniew Ziobro - kontynuował, pytany o to, że Ziobro uważa, iż nie może liczyć w Polsce na sprawiedliwy proces.
17:06
Zandberg:
Z kim spotkał się premier, zanim podjął decyzję o zablokowaniu reformy inspekcji pracy?
- Wie pan, co rozgrzewa moje emocje? Inne pytanie. Z kim się spotkał pan premier Tusk, zanim podjął decyzję o tym, żeby tak naprawdę zablokować reformę inspekcji pracy? - powiedział Adrian Zandberg w PR1, odpowiadając na pytanie "Ten temat [Zbigniewa Ziobry] nie rozgrzewa za bardzo emocji Adriana Zandberga, ale ja myślę, że inny może rozgrzać: spotkanie premiera Donalda Tuska z marszałkiem Sejmu z Nowej Lewicy Włodzimierzem Czarzastym na temat reformy Państwowej Inspekcji Pracy".
- Albo inspektorzy będą mieli prawo do wydawania decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności, albo szkoda czasu i atłasu, bo to po prostu inaczej będzie fikcja bez tego - kontynuował.
18:19
Kaczyński o terminie wyborów parlamentarnych:
To najbardziej prawdopodobna data
- Oczywiście wybory, te w terminie konstytucyjnym, odbędą się w w roku kolejnym. Oczywiście zawsze mogą się różne rzeczy zdarzyć, ale to najbardziej prawdopodobna data, ale przynajmniej w tym roku 2026 powinniśmy się do tej sytuacji, sytuacji sukcesu, szansy na zbudowanie w Polsce racjonalnego, dobrego, sprawnego rządu, powinniśmy się zbliżyć i tu jest trochę różnych problemów, a mogę nawet powiedzieć, troszkę różnych kłopotów - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
18:21
Marszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty spotkał się z prezydentem Niemiec Frankiem-Walterem Steinmeierem.
Na zdjęciach opublikowanych na profilu Flickr Kancelarii Sejmu widać, jak Czarzasty wpisuje się do księgi pamiątkowej. Następnie obaj przywódcy udali się na rozmowy delegacji.
18:27
Kaczyński:
Żeby rządzić, trzeba mieć naprawdę wysokie kwalifikacje. Ci ludzie, który rządzą dzisiaj, ich nie mają
- Żeby rządzić, to trzeba mieć odpowiednie i to naprawdę wysokie kwalifikacje. Ci ludzie, który rządzą dzisiaj, tych kwalifikacji nie mają. Ale jest jeszcze coś gorszego, bo kwalifikacje można zdobywać, można się uczyć, także w praktyce, lepiej żeby ktoś, kto zostaje ministrem, nie musiał się uczyć w praktyce, tylko już wiedział, co ma robić, ale w praktyce też się może czegoś nauczyć, ale tu przede wszystkim chodzi o tę dobrą wolę - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
18:30
- To coś, co zapowiada, przynajmniej może zapowiadać, bardzo ciężki kryzys już nie finansów publicznych, tylko gospodarczy. Poprzez kryzys złotówki na przykład, to taki najbardziej klasyczny przykład sytuacji, w której jest zbyt wielki deficyt. Powstają wątpliwości co do możliwości jego spłacenia i dochodzi do deprecjacji złotówki - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
18:37
Kaczyński o obozie patriotycznym:
Cały problem polega na tym, że nie jest zjednoczony
- Pierwsza sprawa, pierwszy krok, problem na dzisiaj, to jest co uczynić. Pierwsza rzecz w tej chwili to jest zjednoczyć obóz patriotyczny. To niesłychanie wręcz ważne, dlatego bo zjednoczony obóz patriotyczny powinien dzisiaj w Polsce wygrać wybory i to, można powiedzieć, bez specjalnego trudu. Cały problem polega na tym, że on nie jest zjednoczony, a w jakiejś mierze podlega także różnego rodzaju manipulacjom. Te manipulacje mają źródło albo w Polsce, albo poza Polską. Nie będę w tej chwili tego rozważał, bo po prostu nie mam tutaj odpowiedniej ilości dowodów - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
18:58
Kaczyński:
Parę dni temu rozmawiałem z Orbanem
- Teraz jest takie pytanie, jaką drogą iść. Czy tą, którą już wybrali Czesi, za chwilę wybiorą Słowacy, pewnie wybiorą Węgrzy, parę dni temu rozmawiałem z Orbanem i wszystko na to wskazuje, czy drogą tą, którą idzie ten rząd, który to wszystko chce zaakceptować. My musimy się w końcu zdobyć na to, żeby w UE powiedzieć „nie”. UE nie jest zgodnie ze swoimi założeniami - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
19:01
Kaczyński:
Przygotowujemy program
- Jeśli chcemy odpowiedzieć na pytanie, co trzeba zrobić, byśmy wygrali, to musimy też powiedzieć sobie jedno. Musimy mieć na to wszystko program. Musimy mieć gotowy program i ten program przygotowujemy - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
19:02
Kaczyński o partii Brauna:
Jest szlaban
- Ograniczenie są takie. Jeżeli chodzi o Konfederację Korony Polskiej, czyli partię pana Brauna, to tu jest, jak to się mówi potocznie, szlaban. Dlaczego? Bo wchodząc tam w układ, my się odcinamy od całego Zachodu, ale przede wszystkim od tego państwa, które w tej chwili gwarantuje nam bezpieczeństwo - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
19:12
Kaczyński:
Musimy zjednoczyć się z tymi, z którymi zjednoczyć się można
- Po drodze jest to zadanie generalne, musimy po prostu się zjednoczyć z tymi, z którymi zjednoczyć się można. Musimy przekonywać elektorat, tym którzy dzisiaj, to są przecież na pewno w większości polscy patrioci, w miażdżącej większości, chociaż oni mają bardzo silny rys prorosyjski, ale ludzie bardzo często reagują po prostu na takie bardzo jednoznaczne stwierdzenia - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
19:23
Kaczyński pytany o repolonizację mediów:
Będziemy z całą pewnością szli w tym kierunku
- Ja kiedyś postawiłem, wiele lat temu, taki postulat [repolonizacji mediów], to myślałem, że się już tym razem nie wygrzebię spod tego, jaki atak na mnie nastąpił. Dzisiaj to już jest dużo bardziej możliwe i będziemy z całą pewnością szli w tym kierunku, ale musimy po prostu wprowadzić te przepisy, które obowiązują w wielu krajów, także UE, choćby we Francji, że po prostu firma tego typu, które tworzą informacje i rozprzestrzeniają informacje, po prostu udział tych, którzy są zewnątrz, może być, ale on musi być ograniczony, mniejszościowy. I tyle. Tak to powinno wyglądać - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
19:31
Kaczyński o Bosaku:
Młody, dobrze bardzo się zapowiadający polityk
- To młody [Krzysztof Bosak], dobrze bardzo się zapowiadający polityk. Tam go ostatnio atakują, że studiów nie skończył. Ja oczywiście uważam, że polityk powinien skończyć studia, ale są ludzie, którzy nie skończyli, a są mądrzy, a są tacy, którzy są profesorami, i są głupi - stwierdził Jarosław Kaczyński w Węgrowie.
19:43
Żurek zabiera głos ws. Ziobry:
Postawa strony węgierskiej jest nieakceptowalna
"Po pierwsze - postawa strony węgierskiej jest nieakceptowalna. Informacje o rzekomym „azylu” Zbigniewa Ziobry nie zostały dotąd potwierdzone w żadnym oficjalnym trybie międzynarodowym. Toczące się postępowanie nie zostało wstrzymane. 15 stycznia sąd rozpozna wniosek prokuratury o areszt dla byłego Ministra Sprawiedliwości. O decyzji w tej wielowątkowej sprawie, bo to przecież aż 26 zarzutów, rozstrzygnie niezawisły sąd" - napisał na X Waldemar Żurek.
"Prokuratorem Krajowym jest Dariusz Korneluk"
"Po drugie - prawomocny wyrok sądu potwierdził, że przywrócenie w 2022 roku Dariusza Barskiego do służby prokuratorskiej zostało dokonane z naruszeniem obowiązujących przepisów i nie wywołało skutków prawnych. Zastosowano bowiem przepis ustawy, który już nie obowiązywał. Oznacza to, że decyzja Prokuratora Generalnego z 12 stycznia 2024 r. była zgodna z prawem, a spór co do statusu Prokuratora Krajowego został jednoznacznie zamknięty - jest nim prokurator Dariusz Korneluk. Dzisiejsze spotkanie Prezydenta Karola Nawrockiego z Dariuszem Barskim - miało charakter prywatny" - kontynuował w swoim wpisie minister sprawiedliwości.
Akt oskarżenia ws. NCBiR
"Po trzecie - do Sądu Okręgowego w Warszawie trafił pierwszy akt oskarżenia w sprawie nieprawidłowości w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Obejmuje 33 osoby oskarżone o udział w zorganizowanej grupie przestępczej, wyłudzanie środków z funduszy europejskich, fałszywe faktury i pranie pieniędzy. Wyłudzono niemal 5 mln zł, a usiłowano wyłudzić blisko 43 mln zł. Część oskarżonych przyznała się do winy. A to dopiero początek" - zaznaczył Żurek.
"Ucieczka byłego ministra pod parasol sojusznika Putina"
"Emocje na bok, twardo stąpamy po ziemi. Choć niezwykle przykro patrzeć na ucieczkę byłego ministra Rządu RP pod parasol wiernego sojusznika Putina, podczas gdy na osiedla w Ukrainie spada kolejny grad bomb i rakiet" - dodał szef resortu sprawiedliwości.
"Natomiast Węgry, tylko przypominam, są od lat sednem zainteresowania instytucji unijnych ze względu na łamanie praworządności. Dotyczy to takich obszarów jak społeczeństwo obywatelskie, wolność mediów i nauki czy wymiar sprawiedliwości. Zamrażane są ogromne środki unijne dla Węgrów, a przed Radą UE było już 9 formalnych wysłuchań w sprawie praworządności" - stwierdził.
"Dlaczego Zbigniew Ziobro uznał, że akurat tam będzie najlepiej skierować swe kroki? Dlaczego akurat stamtąd chce „przywracać” demokrację w Polsce? Dalszy komentarz jest zbędny" - podsumował.
Fakty i jeszcze raz fakty.
— Waldemar Żurek (@w_zurek) January 12, 2026
Po pierwsze - postawa strony węgierskiej jest nieakceptowalna. Informacje o rzekomym „azylu” Zbigniewa Ziobry nie zostały dotąd potwierdzone w żadnym oficjalnym trybie międzynarodowym. Toczące się postępowanie nie zostało wstrzymane. 15 stycznia sąd…
19:50
Domański o sprawie Ziobry:
Szczęśliwie nie ma żadnego większego wpływu na rynki i gospodarkę
- Na rynki, na gospodarkę szczęśliwie działania pana ministra Ziobry nie mają specjalnie żadnego większego wpływu. Złoty jest silny, obligacje się umacniają. Pan Ziobro tutaj nam planów nie krzyżuje - powiedział Andrzej Domański w rozmowie z Markiem Tejchmanem w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
19:57
Domański pytany o ew. spotkanie z prezydentem :
Moim szefem jest premier
- Jestem członkiem rządu. Moim szefem jest Donald Tusk. Ja plany dotyczące czy to finansów publicznych, czy szerzej rozwoju gospodarczego Polski, konsultuję, omawiam i przedstawiam panu premierowi. On jest szefem, on kieruje pracami rządu. I mamy w Polsce, to też chcę powiedzieć bardzo wyraźnie, konstytucję - powiedział Andrzej Domański w „Gościu Wydarzeń” Polsat News, pytany czy spotka się z prezydentem.
20:00
Domański:
Na wetach prezydenta tracą finanse publiczne
- Pan prezydent ma do tego absolutnie prawo, [aby] oceniać ustawy. Nie może wymagać od rządu, aby z ustawami przychodził wpierw do niego i konsultował. To byłoby zaburzenie pewnego naturalnego porządku, zresztą opisanego w konstytucji. To rząd rządzi - powiedział Andrzej Domański w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- Pan prezydent ma prawo weta i z tego prawa oczywiście bardzo chętnie korzysta. Szkoda, gdy na tym wecie tracą czy to finanse publiczne, czy tak jak w przypadku ostatnich decyzji, finanse Narodowego Funduszu Zdrowia - stwierdził.
- Na wetach pana prezydenta z całą pewnością [tracą finanse publiczne]. Dwie ustawy: pierwsza dotycząca opłaty cukrowej, druga akcyzy na alkohol. To jest strata dla sektora finansów publicznych 3 miliardów złotych - wskazał.
20:06
Pełczyńska-Nałęcz:
Jeżeli Ziobro miałby czyste sumienie, to nie obawiałby się decyzji sądu
- To jest unikanie sprawiedliwości, jeżeli pan Ziobro miałby czyste sumienie, to nie obawiałby się decyzji sądu. Oczywiście sąd decyduje, ja nie jestem od tego, żeby wydawać wyroki, ale widać, że te zarzuty są poważne i że one dotyczą po prostu nadużywania pieniędzy publicznych. To nie jest żaden heroizm, to wygląda na złe używanie, nadużywanie pieniędzy, które są pieniędzmi obywateli i potem ucieczka do Budapesztu, gdzie rzeczywiście jest azyl u człowieka, który odwiedza Putina i kieruje się bardzo podobnym światopoglądem - powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w “Kropce nad i” TVN24.
20:09
- Brak podpisu pod ustawą budżetową, odesłanie jej do Trybunału Konstytucyjnego oznacza, że działamy na projekcie ustawy - powiedział Andrzej Domański w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- W praktyce oznacza to, że nie ma dodatkowych środków dla służb, które zapewniliśmy na etapie prac sejmowych, […] dodatkowe środki dla ABW oraz Agencji Wywiadu. Nie ma dodatkowych środków na naukę, które również zostały na etapie prac parlamentarnych dołożone. […] Warto pamiętać, że zgodnie z ustawą o finansach publicznych podwyżki wynagrodzeń w sferze budżetowej są wypłacane w momencie podpisania, właściwie po podpisaniu ustawy budżetowej, a nie w sytuacji, w której działamy na projekcie - mówił dalej.
- Ja jestem jednak chyba większym optymistą niż wielu analityków. Uważam, że ta ustawa budżetowa nie powinna rodzić żadnych wątpliwości konstytucyjnych - stwierdził minister finansów.
- Budżety tych instytucji, o które - jak się domyślamy - pan prezydent troszczy się wyjątkowo, wzrosły w stosunku do roku 2025, mniej więcej o tyle samo, co generalnie rosną wydatki, o tyle co wynosi inflacja - wskazał.
20:19
Pełczyńska-Nałęcz:
Nie wyobrażam sobie zarządu Polski 2050 bez Hennig-Kloski
- Ja mam takie założenie, że będą wyniki wyborów, będzie rozmowa wewnętrzna, będzie informacja na pewno dla wszystkich wyborców, dla ludzi, kto jest w zarządzie Polski 2050. Ja sobie, prawdę mówiąc, nie wyobrażam tego zarządu bez Pauliny Hennig-Kloski, która jest naprawdę super ważną osobą w naszej partii, jest bardzo dobrą ministrą i takie mam wyobrażenie o naszym wspólnym zarządzie, ale to jest wszystko do ustalenia - powiedziała Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz w “Kropce nad i” TVN24.
20:28
Domański o ustawie ws. PIP:
Musimy pogodzić interesy pracodawców oraz pracowników
- To z całą pewnością była decyzja premiera, aby nie kontynuować prac nad tą ustawą [o reformie PIP]. Akurat w wypadku tej ustawy nie byłem konsultowany - powiedział Andrzej Domański w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- Marszałek Czarzasty oczywiście ma tutaj rację. Lewica w tym rządzie - i to mogę powiedzieć jako osoba, która wielokrotnie rozmawiała i z panem marszałkiem Czarzastym, i z panią minister Dziemianowicz-Bąk - oczywiście, że dba o interesy pracowników. Zresztą tak jak cały rząd, jak Koalicja Obywatelska, inne partie tworzące koalicję - stwierdził.
Pytany, czy to była dobra decyzja, że ta ustawa została zdjęta, odparł: - Bardzo dobra. Dlatego, że potrzebujemy takich rozwiązań, które, pamiętając o interesie pracowników, jednak nie wylewają dziecka z kąpielą i również pamiętamy o interesie pracodawców.
- Musimy pogodzić interesy pracodawców oraz pracowników. W opinii bardzo wielu środowisk ta ustawa temu nie służyła. I dlatego, zgodnie z deklaracją pana premiera, pana marszałka Czarzastego, pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, a dokładniej będzie pracować pani minister Dziemianowicz-Bąk - kontynuował.
21:12
Propozycja Czarzastego ws. reparacji:
Nie ma bezpieczeństwa Polski bez bezpieczeństwa Niemiec
- Mam nadzieję. Dlatego, że trzeba o tym mówić. Ja się od tego absolutnie nie odcinam. Jestem po to, żeby o tym również przypominać, ale przypominać o tej sprawie, nie zapominając o innych sprawach. A czy ja chcę uciekać od takiej argumentacji pod tytułem „tylko rozmawiajmy o reparacjach, bo to jest najważniejsza rzecz na świecie”. Podsumować tak naprawdę drugą wojnę światową. Dobra, o tym trzeba rozmawiać. Moim zdaniem w trzech aspektach - stwierdził Włodzimierz Czarzasty na briefingu prasowym w Niemczech.
- I to chcę też przedstawić prezydentowi Niemiec i szefowej parlamentu i ministrowi obrony narodowej. Tam jeszcze mamy ze dwa spotkania, na których będę to przedstawiał. Jedna sprawa to jest to jest kwestia zadośćuczynienia ludziom żyjącym, to powinno się stać. Miał rację premier Tusk, mówił - śpieszcie się w tej sprawie. Wiadomo dlaczego. Ci ludzie żyjący powinni odczuć to, że oni wiedzą, że są skrzywdzeni. Zadośćuczynienia według nich i według nas nie ma. W związku z tym trzeba to zrobić - mówił dalej marszałek Sejmu.
- Druga sprawa to jest kwestia symbolu symboliki całej. Tak, wiemy. Będę składał kwiaty w tym miejscu, gdzie ma być wybudowany pomnik poświęcony ofiarom polskim, Polakom w Berlinie. Wiadomo, że z pomnikami można je budować szybciej lub wolniej. Ja bym chciał tą budowę trochę przyśpieszyć, mówiąc, że to jest druga sfera i to jest druga bardzo poważna sfera. I trzecia bardzo poważna sfera. A mówiąc o reparacjach, ja bym się raczej skupił na jakby ze zrobieniem tego, żeby te reparacje były zbudowane na przykład poprzez wspólną infrastrukturę, która będzie dawała nam przyszłość. To znaczy myślę, że z Niemcami trzeba rozmawiać w ten sposób - powiedział.
- Dobra, zbudujmy coś wspólnie, zróbmy wielkie przedsięwzięcia infrastrukturalne. To jest jeden kierunek i to jest poważny kierunek. Drugi bardzo poważny kierunek. Zainwestujmy w swoje bezpieczeństwo. Możecie środki finansowe olbrzymie przekazać na przykład na wspólną infrastrukturę bądź zainwestować we wspólne bezpieczeństwo. Możecie dać więcej. Możecie pomyśleć o tym, bo i wy jesteście zagrożeni, i my jesteśmy zagrożeni - zaznaczył Czarzasty.
Jak powiedział: - Więc jeżeli uważacie, że ze względów prawnych nie ma co wracać do tych reparacji, takich wprost płaconych za to, co się wydarzyło dla nas tragicznego w trakcie II wojny światowej, no to porozmawiajmy w ten sposób. Wypełnijmy ten element reparacji poprzez wspólne inicjatywy zarówno infrastrukturalne, gospodarcze, jak i dotyczące bezpieczeństwa. No jest dużo projektów związanych z bezpieczeństwem.
- Wiecie o tym, że Niemcy budują, starają się zbudować tę kopułę, taką jak Izrael swego czasu budował, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. No dobra, dlaczego ta kopuła ma nie obejmować również Polski, Jeżeli są możliwości techniczne, jeżeli są możliwości techniczne, dlaczego Niemcy mają w to zainwestować? Dlaczego element tych reparacji nie może się przełożyć na i jeżeli nie ma innej drogi albo trudno jest negocjować tą drogę. Czy jest łatwo? Trudno, bo minęły kolejne lata od zakończenia II wojny światowej i jest bardzo dużo argumentów ze strony Niemiec, że nie chcą iść tą drogą. Dobrze, jeżeli ktoś nie chce iść jedną drogą, to istnieje druga droga. Nie będę mówił, że istnieje trzecia droga, bo to może nie jest dobre miejsce na mówienie o trzeciej drodze, ale po prostu tak uważam i taki sposób myślenia chcę przedstawić - mówił dalej.
- Wspólnie inwestujmy, wspólnie budujmy swoje bezpieczeństwo, wspólnie róbmy elementy infrastruktury. Od tego są ministrowie. Od tego jest rząd. Ja jestem od tego, żeby stwarzać wokół tego klimat i mówić chcemy z wami współpracować. Nie ma bezpieczeństwa. Taka teza - nie ma bezpieczeństwa Polski bez bezpieczeństwa Niemiec. Ja w to wierzę, tak samo jak wierzę, że nie ma bezpiecznej Polski bez bezpiecznej, niezależnej, funkcjonującej Ukrainy - zaznaczył.
Przypomniał wszystkim dlaczego w czerwcu głosowali na Nawrockiego
- Morawiecki o wywiadzie Trzaskowskiego
Gorący temat
To pewien ślad związany z tym, że Polska może stać się państwem na celowniku jakichś terrorystów
- Cenckiewicz o meldunku ws. Bliskiego Wschodu
Gorący temat
Chyba zaczynamy dojrzewać do tej decyzji
- Sobierańska-Grenda o edukacji zdrowotnej jako przedmiocie obowiązkowym
Gorący temat
Ma trzy tygodnie
- Cenckiewicz o decyzji prezydenta ws. ustawy o SAFE
Gorący temat
Gorący temat
Fantastyczny człowiek
- Trump o Nawrockim
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.