Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
17.06.2019
07:29
O 11:00 komisja śledcza ds. VAT ma przesłuchać Donalda Tuska. Pierwotnie przesłuchanie byłego premiera, a obecnego było planowane na koniec maja, ale zostało przesunięte z uwagi na kalendarz przewodniczącego Rady Europejskiej.
Także o 11:00 w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. prezydenta Lecha Kaczyńskiego odbędzie się czwarta tura rozmów przy tzw. okrągłym stole edukacyjnym z udziałem m.in. premiera Mateusza Morawieckiego.
Poniedziałek to ostatni dzień wizyty Andrzeja Dudy w USA. Prezydent ma w planie przede wszystkim wizytę w siedzibie firmy Google, spotkanie z prezes YouTube Susan Wojcicki oraz starszym wiceprezesem Google ds. relacji międzynarodowych Kentem Walkerem (o 21:00 czasu polskiego), a także spotkanie z polskimi inżynierami pracującymi dla Google (o 21:50).
O 12:45 Sosnowcu odbędzie się briefing prasowy przewodniczącego PO Grzegorza Schetyny. O 18:00 w Empiku na ul. Marszałkowskiej w Warszawie odbędzie się spotkanie z autorami książki "Lech, Leszek. Wygrać wolność” - Katarzyną Kolendą-Zaleską, Lechem Wałęsą i Leszkiem Balcerowiczem.
07:34
Błaszczak:
Będzie sześć punktów, w których będą stacjonowały oddziały wojska amerykańskiego
- W ramach porozumienia doszliśmy do zgody co do tego, że będzie sześć takich punktów, w których będą stacjonowały oddziały wojska amerykańskiego. Rozmawiamy na ten temat. W porozumieniu zapisana jest klauzula mówiąca o tym, że te lokalizacje nastąpią w uzgodnieniu obu stron - mówił Mariusz Błaszczak w rozmowie z Katarzyną Gójską w „Sygnałach Dnia” radiowej Jedynki.
07:58
Scheuring-Wielgus:
Timmermans powiedział mi, że jest ofiarą księdza pedofila i że pomoże mi działać w tym temacie na arenie międzynarodowej i to się wydarzy
- Nie muszę być ani europosłanką, ani posłanką, ani samorządowcem żeby robić to, co robię. Mówiłam też o tym, że gdybym się dostała do PE, to będę zajmowała się pedofilią. Nic się tu nie zmienia. W trakcie kampanii miałam możliwość, dzięki Robertowi Biedroniowi, być na zamkniętej koalicji z Fransem Timmermansem, który powiedział mi, że jest ofiarą księdza pedofila i że pomoże mi działać w tym temacie na arenie międzynarodowej i to się wydarzy. Czy jestem europosłanką czy nie, to nie ma znaczenia - stwierdziła Joanna Scheuring-Wielgus w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:05
- Słabszy wynik Wiosny to efekt wielu czynników, na pewno też bardzo dużej frekwencji, która działa na niekorzyść małych ugrupowań i wielu innych błędów, które zostały popełnione. Nie chcę teraz biczować Wiosny - stwierdziła Joanna Scheuring-Wielgus w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- W ogóle jak patrzę na scenę polityczną i na opozycję, tak w ogóle, w porównaniu z tym, co zdobyło PiS, to po stronie opozycyjnej póki co mamy katastrofę. Mamy prawie koniec czerwca, PiS jest zmobilizowane, przygotowane w zasadzie bardzo dobrze do kampanii, a po stronie opozycyjnej trwają rozmowy - dodała.
08:09
- W Wiośnie trwają teraz rozmowy z przedstawicielami wszystkich tych ugrupowań lewicowych i progresywnych. Do końca czerwca. Wiem, że Robert Biedroń spotkał się nie tylko z SLD, ale też z innymi organizacjami i z nimi rozmawia. Co będzie, to będzie. Tego nie wiem - stwierdziła Joanna Scheuring-Wielgus w rozmowie z Konradem Piaseckim w „Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
Pytany o scenariusz, w którym Wiośnie nie uda się stworzyć koalicji, posłanka odpowiedziała: - Na razie się spotykają i rozmawiają. Uważam że powinna wtedy [w przypadku braku porozumienia] samodzielnie wystartować [w wyborach parlamentarnych].
08:18
Nowacka:
Logika polskiego systemu politycznego jest taka, że wygodniej jest mieć partię niż stowarzyszenie. To ułatwia rozmowy koalicyjne
- Logika systemu politycznego, polskiego jest taka, że wygodniej jest mieć partię niż stowarzyszenie. My od 2016 roku jako Inicjatywa Polska działaliśmy jako stowarzyszenie. Bardzo dobrze nam się pracowało, natomiast wiedzieliśmy, że jesteśmy stowarzyszeniem stricte politycznym. Jest to przeobrażenie się w partię, bo to ułatwia rozmowy koalicyjne - mówiła Barbara Nowacka w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia ZET”.
08:18
- Pamiętam jak Robert Biedroń mówił wyraźnie na początku roku, że zrezygnuje z mandatu europosła w momencie, kiedy zostanie posłem parlamentu polskiego. Pamiętam. On tak powiedział - stwierdziła Joanna Scheuring-Wielgus w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Wiem, jaką decyzję podjęłabym ja, gdybym była w takiej sytuacji. Zrezygnowałabym z tego mandatu, ale Robert Biedroń jest po prostu uczciwą osobą. Od samego początku mówił o tym, że będzie taka sytuacja. Najpierw mają pretensje do niego o to, że to zrobi, później, że tego nie robi. W zasadzie tyle - dodała posłanka.
08:23
Sasin:
Tusk pewnie będzie chciał uczynić z przesłuchania show jednego aktora, ale mam nadzieję, że członkowie komisji mu na to nie pozwolą
- Donald Tusk pewnie będzie chciał uczynić z tego przesłuchania [przed komisją śledczą ds. VAT] show jednego aktora, ale mam nadzieję, że członkowie komisji mu na to nie pozwolą. Bo nie chodzi tutaj o show, tylko o to, żeby wyjaśnić jak to możliwe, że w czasie jego rządów wyciekło, praktycznie bez żadnego oporu ze strony rządu, a często - mam wrażenie - jeśli patrzymy na zmiany w prawie w tym czasie, że za przyzwoleniem jego rządu ponad 250 mld zł. Tych pieniędzy, których brakowało w budżecie po to, żeby chociażby zaproponować Polakom programy społeczne - stwierdził Jacek Sasin w rozmowie z Wojciechem Dąbrowskim w "Graffiti” Polsat News.
08:24
- W koalicji oczywiście, że wiem, że to jest temat, o którym nie będziemy rozmawiać. Natomiast jako Inicjatywa Polska dwukrotnie forsowaliśmy „Ratujmy kobiety” i osobiście będziemy się tym zajmować - mówiła Barbara Nowacka w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia ZET”.
08:28
- Życzyłabym, żeby przypomniał sobie, że kiedyś był dobrym Polakiem, dobrym patriotą, kochał ojczyznę, a nie wyłącznie swoją partię - mówiła Barbara Nowacka w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia ZET”.
08:32
- To mnie absolutnie nie dziwi [że Donald Tusk raczej nie wystartuje w wyborach prezydenckich]. To jest raczej dowód trzeźwej oceny sytuacji przez otoczenie Donalda Tuska i jego samego. Tusk, jak pokazał to w ostatniej kampanii wyborczej, nie jest żadną wartością dodaną opozycji, a wręcz przeciwnie. Tusk swoim pojawieniem się przypomina jednak jak wyglądały jego rządy, ale te rządy zostały przez Polaków odrzucone - stwierdził Jacek Sasin w rozmowie z Wojciechem Dąbrowskim w "Graffiti” Polsat News.
08:35
Nowacka:
Biedroń 6 czerwca napisał do mnie czy z nim pójdę na kawę. Odpisałam: Okej. Milczy do tej pory, więc nie wiem czy to można traktować jako poważne zaproszenie do rozmów politycznych
- Zaraz wtedy, kiedy ogłosił pomysł wspólnych list przez media, napisał do mnie czy z nim pójdę na kawę. To się działo w sobotę, 6 czerwca. Odpisałam: Okej. Milczy do tej pory, więc nie wiem czy to można traktować jako poważne zaproszenie do rozmów politycznych - mówiła Barbara Nowacka w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia ZET”, pytana o wspólne listy z Biedroniem.
08:42
- Nie ma w tej chwili projektu jeszcze, natomiast nie wycofujemy się z tego absolutnie. Mamy dopiero co po wyborach do PE. My jako partia zawsze głosiliśmy potrzebę jawności. Zresztą tego typu projekty zgłaszaliśmy również w przeszłości. Wtedy były bardzo mocno krytykowane przez opozycję. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taka ustawa się pojawiła. Robimy w tej chwili takie zestawienie wszystkich tych zapowiedzi, które zostały złożone. Po to, żeby do końca tej kadencji wszystkie te zapowiedzi wypełnić - stwierdził Jacek Sasin w rozmowie z Wojciechem Dąbrowskim w "Graffiti” Polsat News, pytany o ustawę o jawności majątków polityków.
08:57
„Ministerstwo rodziny pracuje w tej chwili nad tym projektem [tzw. 500+ dla osób z niepełnosprawnościami]. Rzeczywiście, taka deklaracja [że od września] padła. To świadczenie zostanie uruchomione. Robimy wszystko, żeby to wydarzyło się jeszcze w tym roku” - mówił w rozmowie z Dominiką Wielowieyską w Poranku Radia TOK FM minister Michał Dworczyk.
10:11
Terlecki:
Kukiz’15 rozsypuje się. Przychodzą do mnie posłowie i aplikują o przyjęcie do klubu PiS. Zastanawiamy się, co zrobić - czy podtrzymywać istnienie Kukiza, czy zgodzić się na to, że część jego aparatu przejdzie do nas
„Kukiz, wymieniany najczęściej jako nasz ewentualny koalicjant, rozsypuje się. W tej chwili przychodzą do mnie posłowie od Kukiza i aplikują o przyjęcie ich do klubu PiS. Nie podjęliśmy jeszcze takich decyzji. Zastanawiamy się nad tym, co zrobić, czy jakoś podtrzymywać istnienie Kukiza, czy zgodzić się na to, że część jego aparatu politycznego, w tym posłowie, przejdą do nas” - mówił w Radiu Kraków wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki z PiS.
10:11
Terlecki:
Nie chcemy być tak przekonani o swoich możliwościach, żeby mówić o większości konstytucyjnej. Nam na razie chodzi o to, żeby mieć bezpieczną większość, która pozwoli rządzić samodzielnie
„Nie chcemy być tak optymistyczni czy tak przekonani o swoich możliwościach, żeby mówić o większości konstytucyjnej. Nam na razie chodzi o to przede wszystkim, żeby mieć bezpieczną większość, czyli taką, która pozwoli rządzić samodzielnie, bo też scena po drugiej stronie, opozycyjna jest bardzo nie dookreślona, trudno wypatrzeć poważnych polityków, z którymi można by usiąść i planować działania rządu, więc wolelibyśmy rządzić sami. Na to się nastawiamy i taka będzie kampania, żeby to osiągnąć” - mówił w Radiu Kraków wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki z PiS.
10:17
Terlecki:
Kongres w Katowicach trzydniowy. Będziemy dyskutować w gronie kilkuset osób, ekspertów, fachowców. Potem sformułujemy program
„Kongres w Katowicach będzie po to, żeby podyskutować, trzy dni będziemy w gronie kilkuset osób, ekspertów, fachowców rozmawiać o tym, co jest najważniejsze i najpilniejsze do zrobienia. Potem sformułujemy program. Jest jasne, że pewne rzeczy są oczywiste: dokończenie reformy wymiaru sprawiedliwości czy umocnienie systemu przekładania sukcesu gospodarczego na warunki życia wszystkich Polaków” - mówił w Radiu Kraków wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki z PiS.
10:38
„Cały szereg pytań wobec zwierzchnika służb specjalnych, przez znaczną część czasu prokuratury, ministerstwa finansów. Cała władza wykonawcza pana premierowi podlegała. Do tego nieformalnie jako szef obozu politycznego decydował o tym, co na agendzie jest i jakie ustawy będą przyjmowane” - mówił w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie przewodniczący komisji ds. wyłudzeń VAT-u Marcin Horała z PiS.
„Jeżeli działo się źle, jeśli tych działań nie podejmowano lub podejmowano niezwykle opieszale, to pozostaje do ustalenia, na którym poziomie machiny państwowej, gdzie była to świadomość, gdzie brak wiedzy albo brak staranności albo brak nadzoru” - dodawał.
10:44
Czarnecki:
My jako Polska musimy tu być bardzo dyplomatycznym partnerem. Mówić, podkreślać że bazy amerykańskie w Polsce nie są alternatywą dla baz amerykańskich w Niemczech
- My jako Polska musimy tu być bardzo dyplomatycznym partnerem. Mówić, podkreślać że bazy amerykańskie w Polsce nie są alternatywą dla baz amerykańskich w Niemczech. Mówię o naszej narracji, o tym, co my powinniśmy mówić. My robimy swoje, amerykanie decydują, gdzie ich żołnierze będą stacjonować, ale na pewno w naszym interesie nie jest konfliktowanie się z Niemcami, bo to przecież nasz największy partner gospodarczy - stwierdził Ryszard Czarnecki w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus.
11:11
Tusk:
Nie napraszałem się na to przesłuchanie, ale postaram się sprostać oczekiwaniom także Sasina
- Ja się nie napraszałem na to przesłuchanie [przez komisję śledczą ds. VAT], ale postaram się sprostać oczekiwaniom także pana Sasina - stwierdził Donald Tusk w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie. - Najróżniejszych [pytań się spodziewam] - dodał. Przewodniczący RE zapowiedział też spotkanie z dziennikarzami po przesłuchaniu.
11:19
- Sytuacja, która miała miejsce w Polsce, ma miejsce i ma miejsce także dzisiaj w wielu innych państwach UE. Zmienność natężenia tego zjawiska jest charakterystyczna ze względu na system panujący w UE i specyfikę podatku VAT. Dlatego trudno o sytuacji w Polsce, o wyłudzeniach podatku VAT mówić jako o jakimś konkretnym zdarzeniu o wyjątkowo masywnym nasileniu. Mieliśmy, mamy i obawiam się, że będziemy mieć w przyszłości tego typu zdarzenia zarówno w naszym kraju, jak i UE - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
- Mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że świadomość tego typu procederu jak wyłudzanie, afery podatkowe, oszustwa podatkowe towarzyszyła chyba wszystkim czynnym w polityce, niezależnie od zajmowanego stanowiska od zawsze, gdyż ten problem miał miejsce i był rozciągnięty w czasie - mówił dalej. - Nasilenie związane było z oczywistych względów ze wstąpieniem Polski do UE, także ze strefą Schengen - zaznaczył były premier.
11:28
Tusk:
Nikt nie ma wątpliwości, że komisja pracuje na zamówienie polityczne dzisiaj rządzącej partii
- Kłopot także w tej narracji, którą państwo zaproponowaliście jako komisja, a która jest konsekwencją narracji politycznej, bo przecież nikt nie ma wątpliwości, że komisja pracuje na zamówienie polityczne dzisiaj rządzącej partii, kłopot polega na tym, i to kłopot raczej komisji i zleceniodawcy tej pracy, że jeśli byśmy założyli, iż mieliśmy do czynienia ze szczególnym, wyjątkowym na skalę europejską i w sensie historycznym zjawiskiem wyłudzenia VAT, to musielibyśmy także przyjąć tę kliszę, ten sposób myśli, nazywania tego problemu także w odniesieniu do ostatnich 3 lat. Chce podkreślić, ponieważ Sejm, większość sejmowa postanowiła nie zajmować się ani czasem sprzed moich rządów, ani czasem po moich rządach, więc by może wyręczę komisję w tym obowiązku - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
11:32
„Jeśli macie państwo przekonanie i staracie się je wpoić polskiej opinii publicznej, że w latach 2007-2015 dochodziło do nadzwyczajnych, a więc także podejrzanych z punktu widzenia logiki władzy, zdarzeń, to jak ocenicie tzw. lukę VAT-owską w latach rządów Prawa i Sprawiedliwości - 114 mld, jeśli dobrze przypominam sobie dane, które także tutaj, w pracach tej komisji [padały]. Chcę podkreślić stanowczo, że mi w życiu by do głowy nie przyszło, aby formułować sądy, opinie, a często inwektywy, jakie pojawiły się w przestrzeni publicznej pod adresem moich rządów, na podstawie danych, które są także dostępne dzisiaj państwu, także szerokiej opinii publicznej. Jeśli macie państwo poważny problem z prawidłowym zdefiniowaniem zjawisk w latach 2007-2015, to dlatego, że te zjawiska dzisiaj nie różnią się szczególnie wyraźnie ani skalą, ani charakterem. Tylko ja bym w życiu nie wpadł na pomysł, aby w związku z tym wywnioskować tezę, że premier Mateusz Morawiecki i prezes Jarosław Kaczyński zajmują się grabieżą i okradają Polaków z miliardów złotych. Wielokrotnie słyszałem tego typu epitety po adresem moim i mojego rządu. Uważam, że państwo w ten sposób przygotowujecie dość fatalną przyszłość dla swoich obecnych mocodawców” - mówił przed komisją ds. wyłudzeń VAT-u szef RE Donald Tusk.
11:55
Tusk:
Odnoszę wrażenie, że najwięcej wątpliwości dot. odwróconego VAT-u pojawiało się raczej w szeregach naszych oponentów
- Nie chce tutaj ferować żadnych szczególnie personalnych wyroków, ale odnoszę wrażenie, że najwięcej wątpliwości dot. generalnie odwróconego VAT-u pojawiało się raczej w szeregach naszych oponentów i że ten stan ciągnął się, trwał dość długo. Chyba nawet włącznie z 2015 rokiem - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
- Nie formułowałbym żadnych ani dwuznacznych insynuacji, ani tym bardziej oskarżeń pod adresem tych, którzy dzisiaj Polską rządzą, którzy dość gorliwie przeciwstawiali się, także w konkretnych głosowaniach, tzw. odwróconemu VAT-owi. Bo oni mieli także pewne argumenty - zaznaczył.
12:08
- Tylko z wrodzonej przyzwoitości i szacunku dla prawa będę poważnie traktował to, co się tutaj dzieje, ale rzeczywiście z każdą minutą nabieram przekonania, chociaż intuicja mi to już wcześniej mówiła, że celem komisji jest wykonanie tego, co już zaplanowano wcześniej, a nie odnalezienie prawdy - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
12:12
Tusk:
Nie było nikogo bardziej zainteresowanego, z oczywistych względów, szybkim wyeliminowanym wyłudzeń VAT-owskich, bo od tego zależały możliwości finansowe także mojego rządu
- Nie było nikogo bardziej zainteresowanego, z oczywistych względów, szybkim wyeliminowanym wyłudzeń VAT-owskich, bo od tego zależały możliwości finansowe także mojego rządu. Cokolwiek pan i wysoka komisja i większość sejmowa myśli na temat mojego rządu, z całą pewnością nie zakładacie, że mój rząd był zainteresowany żeby wypływy do budżetu były jak najmniejsze, bo to absurd - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
12:20
Tusk:
Obecność Morawieckiego była na tyle intensywna i budząca moje zaufanie, że nawet nie wykluczałem, że zaproponuję mu stanowisko ministra finansów w moim rządzie
„Akurat Mateusz Morawiecki był dość blisko wtedy także w roli formalnej, jako członka rady gospodarczej, ale też w wyjątkowo bliskich relacjach z szefem rady gospodarczej. Powiem szczerze, że wówczas jego obecność była na tyle intensywna i budząca moje zaufanie, że nawet nie wykluczałem, że zaproponuję mu stanowisko ministra finansów w moim rządzie” - mówił przed komisją ds. VAT-u były premier Donald Tusk.
12:24
Tusk:
Od czasu jak się okazało, że 50 tys. zł wchodzi do koperty, to byłbym ostrożny z tymi żartami nt. ile miliardów kto może gdzie zakopać
- Pański żart, panie pośle [Smoliński], z tym zakopanym, że nie tak łatwo zakopać miliardy złotych. Wie pan co, od czasu jak się okazało, że 50 tys. zł wchodzi do koperty, to byłbym ostrożny z tymi żartami nt. ile miliardów kto może gdzie zakopać - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
13:17
- Dzisiaj rozpoczynamy cały tydzień konsultacji, spotkań. Rozmawiamy z samorządowcami, ale spotykamy się też w polskich szkołach, tak jak tutaj w Sosnowcu. Rozmawiamy o programie, z samorządowcami, tak jak z prezydentem Chęcińskim, bo wierzymy, że konsultacja, rozmowa o tezach, które zostały przygotowane przez samorządowców i podpisane przez wielu z nich w Gdańsku 4 czerwca, jak i programie Platformy, Koalicji Obywatelskiej warto rozmawiać i budować z niego jedną linię takiego demokratycznego, obywatelskiego porozumienia. Chcemy budować koalicję, która skutecznie będzie walczyć o rzeczy najważniejsze, najbardziej podstawowe, fundamentalne. O demokrację, praworządność, obecność Polski w Europie, bezpieczeństwo, ale także o dobrą ochronę zdrowia, polską szkołę, wyższe płace, o to wszystko, co dzisiaj najważniejsze. O tym będziemy mówić i będziemy to odsłaniać w kampanii wyborczej, to oczywiste, ale także 19 i 20 lipca przedstawimy w przyjętym programie wyborczym na konwencję programową, którą zorganizujemy w Warszawie - stwierdził Grzegorz Schetyna na konferencji w Sosnowcu.
14:28
- Wraz z ministrem Piontkowskim będziemy starali się przekształcać te nasze wszystkie pomysły w sposób w miarę możliwie konsensualny na propozycje czy to ustawowe, czy różnych rozporządzeń, które będą mogły zmieniać działania w obszarze edukacji narodowej. Na przykład w tak ważnej dziedzinie, jaką jest jakość kształcenia nauczycieli, o której tutaj dużo rozmawialiśmy podczas poprzednich sesji w obszarze związanym z metodyką, z egzekwowaniem jakości kształcenia i dopasowaniem mechanizmów wynagradzania do tej jakości kształcenia. To są oczywiście bardzo trudne tematy, ale trzeba zmierzyć się z nimi również - stwierdził premier Mateusz Morawiecki w trakcie kolejnej tych rozmów w ramach tzw. oświatowego okrągłego stołu.
- Bardzo wiele rozmawialiśmy o rodzicach, o ich spojrzeniu i tutaj też będziemy mieli pewne nowe propozycje, o których będzie minister Piontkowski mówił, ale oczywiście ta sfera jest niezwykle istotna, bo to rodzice patrzą przez pryzmat swoich dzieci, swojej młodzieży i bardzo chcą partycypować, chcą brać udział w procesie kształcenia, w poprawie całego systemu - zaznaczył PMM.
14:31
„To był jeden z najtrudniejszych momentów mojego urzędowania w charakterze premiera rządu Rzeczypospolitej, bo dokładnie pamiętałem swoje zobowiązanie i dokładnie wiedziałem, że musimy szukać wszystkich możliwych sposobów, aby uniknąć krachu finansowego w samym centrum kryzysu. Dla mnie to jest do dzisiaj ból głowy, że musiałem nie tylko moje zobowiązanie z expose, ale takie moje przekonanie, bo całe życie w tym przekonaniu tkwiłem, że podwyższenie podatku to jest najgłupszy sposób organizowania państwu i ludziom życia. Natomiast pamiętacie państwo, o jakiej sytuacji mówię” - mówił przed komisją śledczą ds. VAT-u były premier Donald Tusk.
14:36
Tusk:
Powiem, cytując klasyka, że podwyższyłem VAT, ale się nie cieszyłem. Natomiast kompletnie nie rozumiem, dlaczego nie można było, jak to zaplanowaliśmy i zapisaliśmy w ustawie, do niższej stawki VAT wrócić
„Kiedy wróciliśmy już na ścieżkę wzrostu i kiedy koniunktura w Polsce i Europie wróciła na dość wysoki i zadowalający poziom nie podjęto decyzji o obniżeniu tej stawki VAT-owskiej. Nie było żadnego powodu, żeby nie wrócić do stawki tak, jak to zaplanowaliśmy i zdecydowaliśmy, a ci, którzy objęli rządy po nas, tę stawkę utrzymali. Pozwolę sobie na odrobinę przyjemności i powiem, cytując klasyka, że podwyższyłem, ale się nie cieszyłem. Natomiast kompletnie nie rozumiem, dlaczego nie można było, jak to zapisaliśmy i zaplanowaliśmy w ustawie, wrócić do niższej stawki VAT-u” - mówił przed komisją śledczą ds. VAT-u były premier Donald Tusk.
14:37
Tusk:
Mam wrażenie, że coraz więcej ludzi rozumie, jak dobrze mieć niezależną prokuraturę, a nie ministra z nadania partyjnego na czele prokuratury
- Zgodnie z zasadą niezależnej prokuratury i niezależnego prokuratora generalnego unikaliśmy, z oczywistych względów, jakiegokolwiek wpływania na działania prokuratora generalnego. Nasze spotkania należały do zdarzeń raczej wyjątkowych. Bardzo przestrzegałem tego. Dziś mam wrażenie, że coraz więcej ludzi rozumie, jak dobrze mieć niezależną prokuraturę, a nie ministra z nadania partyjnego na czele prokuratury - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
15:03
https://twitter.com/MichalOlech/status/1140605089092124675
15:13
„Zastanowiłem się, zanim podjąłem taką decyzję. Po drugie, rozmawiałem z ministrem Rostowskim, że egzekucja, pobór podatków musi być skuteczniejszy i on o tym też dobrze wiedział. Dlaczego nie obniżyliście tego VAT-u dzisiaj, skoro macie tak znakomite efekty? Bo się pogubiłem. Jakby pan przewodniczący Horała przypomniał sobie swoje poglądy na emeryturę z czasów, kiedy raczej Janusz Korwin-Mikke był pana idolem, a nie Jarosław Kaczyński…” - mówił przed komisją śledczą ds. VAT-u były premier Donald Tusk.
15:14
Tusk:
Wam, żeby zająć w całości telewizję publiczną albo zgwałcić konstytucję, wystarczyła jedna noc. Żeby zająć się wyłudzeniami VAT-owskim, dwa lata rządów Kaczyńskiego i Marcinkiewicza nie wystarczyły
„Wam, żeby zająć w całości telewizję publiczną albo zgwałcić konstytucję, wystarczyła jedna noc. Żeby zająć się wyłudzeniami VAT-owskim, dwa lata rządów Kaczyńskiego i Marcinkiewicza nie wystarczyło. Czasami wam dwie doby wystarczą, żeby zgwałcić najważniejsze przepisy prawa w Polsce, a dwa lata nie wystarczą, żeby w ogóle zacząć myśleć o tym, jak zacząć zwalczać mafie VAT-owskie” - mówił przed komisją śledczą ds. VAT-u były premier Donald Tusk.
15:16
- Premier Morawiecki nie był najbardziej aktywną i jakby kreatywną osobą w Radzie Gospodarczej. Był raczej powściągliwy w wyrażaniu swoich opinii. Takie miałem wrażenie, natomiast ani mi bezpośrednio, mimo że byliśmy wówczas w dobrych relacjach i nie miał kłopotu, żeby dzielić się swoimi poglądami, także politycznymi, ze mną, ale w tej sprawie nigdy nie usłyszałem żadnej diagnozy czy prognozy, ale też nigdy nie zgłaszałem oczekiwań wobec niego. Proszę tego źle nie zinterpretować. Nie miałem oczekiwań, a Mateusz Morawiecki, ówczesny mój doradca, nie podjął tego typu działań, ale nie miał obowiązku - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
15:44
- Rozpoczęła się kampania, którą nazwano "Polska w ruinie”. Kampania, która miała przekonać Polaków, że ci, którzy przejmują władzę, wierzyli w to, że przejmą władzę i przejęli, mówię to u PiS-ie i prezydencie Dudzie, że przejęli tę władzę przekonując Polaków, że doprowadziliśmy my, poprzednicy Polskę do ruiny, ale równocześnie, w tym samym czasie Polska była w stanie, a przecież dopiero wzrost, koniunktura w Europie się zaczynała, wypłacić pierwsze zasiłki 500+. Tu się nie zgadzała pewna logika. Dlaczego powstała w związku z tym ta legenda o grabieży miliardów złotych z luki VAT-owskiej? Bo trzeba było jakoś wytłumaczyć, pamiętam jak dziś ten slogan, który powstał w tamtych dniach: skoro stać Polskę dzisiaj na jeden z najdroższych programów socjalnych, a miała być w kompletnej ruinie, to jak wytłumaczyć Polakom, bo przecież Polacy nie dadzą sobie wbić do głowy tego typu bzdur, że znalazły się pieniądze, to trzeba było wymyślić tę legendę, że tutaj rozgrabiali z VAT-u, a my tego VAT-u pilnujemy i te pieniądze w związku z tym się znalazły. To się okazuje dość skuteczne w przekonywaniu ludzi. Tylko jest to zbudowane na fundamentalnym kłamstwie - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT. Jak dodał:
"To kłamstwo ma o wiele gorsze konsekwencje niż to, że tutaj wszyscy marnujemy czas na to przedsięwzięcie zwaną komisją VAT-owską. Te konsekwencje są bez porównania groźniejsze dla Polski i jej przyszłości, bo rozpoczęliście państwo cykl, większość sejmowa, a więc partia rządząca, który może już nie mieć końca w polskiej polityce. Za pół roku, 4 lata, ktoś następny wymyśli następny slogan, który będzie opiewał na 500 mld, znajdzie swoje statystyki, slajdy i tak będziecie się ganiać nawzajem, że aż się zagonicie na śmierć w tej spirali kto komu bardziej dowali. Dlatego moja rada na koniec, przynajmniej tego przesłuchania, żebyście wzięli to państwo pod uwagę, że manipulacje i kłamstwa mogą być bardzo użyteczne w kampanii wyborczej, ale mają swoje długie, długie konsekwencje i są tak jak smog w powietrzu, tak w przestrzeni publicznej tego typu działania zatrują umysły na długie lata. Dzisiaj ofiarami mogą być wasi poprzednicy, jutro ofiarami tego myślenia będziecie wy, ale tak naprawdę ofiarą będzie Polska, takiego nieustannego ścigania się nawzajem, a pretekst zawsze się znajdzie i to moja uwaga, którą dedykuję wszystkim"
15:51
Horała:
Każdy mógł zobaczyć, że kiedy pada konkretne pytanie, to albo Tusk w ogóle nic nie wie, albo opowiada jakieś ogólne refleksje. Będziemy starali się wyznaczyć kolejny termin przesłuchania
- Myślę, że to każdy mógł zobaczyć, że kiedy pada konkretne pytanie, to albo pan Donald Tusk w ogóle nic nie wie, albo opowiada jakieś ogólne refleksje, że nad ustawami pracuje się długo. To ja się pytam dlaczego akurat nad tą jedną, która rozszczelniała, znosiła zabezpieczenia w imporcie, pracowano bardzo szybko i bardzo krótko - mówił Marcin Horała w rozmowie z TVP Info po przesłuchaniu Donalda Tuska.
- Prawdopodobnie będzie [kolejne przesłuchanie]. Nie wiem czy przy tak napiętym kalendarzu nam się uda ściągnąć, ale nawet jeszcze nie wszyscy posłowie mieli okazje zadać pytania. Mi też jeszcze sporo pytań zostało po tej mojej turze. Także będziemy starali się jakiś kolejny termin przesłuchania wyznaczyć - dodał Horała.
15:57
Tusk:
Będziecie jeszcze państwo długo prowadzili te swoje komisje do ścigania opozycji, a w tym czasie na waszych oczach rośnie układ tak chory, że nawet autorom powieści kryminalnych by się nie śniło
- Sprawa pana Falenty, afery podsłuchowej pokazuje bardzo wyraźnie, że w tym względzie Mariusz Kamiński jest niestrudzony, tzn. w wykorzystaniu obok podsłuchu, taśmy, podstawionego agenta w walce z konkurencją polityczną, w jakimś sensie już nawet nie dziwię się kolejnym doniesieniom. Jeśli czemuś się dziwię, to temu, że będziecie jeszcze państwo długo te swoje komisje do ścigania opozycji prowadzili, a w tym czasie na waszych oczach rośnie układ tak chory, że nawet autorom powieści kryminalnych by się nie śniło. I sprawa tak czy inaczej rosyjskiego węgla, nielegalnych podsłuchów, wpływu Rosjan na to, co się działo w aferze podsłuchowej, ona prędzej czy później i tak ujrzy światło dzienne i wtedy nie będziecie w stanie uwierzyć, że uczestniczyliście w tego typu działaniach jak te, które de facto mają na celu tylko jedną rzecz. Ukryć prawdziwe problemy, które domagają się niczym człowiek powietrza, prawdziwych komisji śledczych, bo które przy waszej prokuraturze nie znajdują najmniejszej szansy na wyjaśnienie, a zagrażają fundamentalnym, absolutnie fundamentom bezpieczeństwa państwa i co do tego nie mam żadnych wątpliwości - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
15:59
Tusk:
Mam nadzieję, że Horała doprowadzi do przesłuchania Mariusza Kamińskiego
- Jestem pod bardzo dobrym wrażeniem dzsiejszego przesłuchania i sposobu przesłuchania. Nie zgadzam się z wieloma tezami, ale to zupełnie inna sprawa. Więc mam nadzieję, że przewodniczący Horała doprowadzi jednak do tego, żeby przesłuchać bardzo istotną osobę w tej kwestii, jaką jest Mariusz Kamiński - stwierdził Donald Tusk przed komisją śledczą ds. VAT.
16:08
Tusk:
Tu nie chodzi o żadne szukanie sprawiedliwości. Oni nawet nie wierzą w to, co mówią, w te zarzuty, które formułują. Wszystko podporządkowane jest wyłącznie propagandzie
- Wydaje mi się, że wyraziłem się dość jasno, jeśli chodzi o ocenę intencji powołania tej komisji. Naprawdę doceniam dobrą wolę i sposób przeprowadzenia tego przesłuchania, kulturalnie i grzecznie, ale nie zmienia to istoty problemu z jakim mamy do czynienia. To nie jest przecież pierwszy taki przypadek, że mamy dzisiaj w Polsce władzę, która dysponując prokuraturą, mediami publicznymi, całym aparatem opresji i sięgając właściwie już także po aparat sędziowski, wykorzystuje także procedury parlamentarne, czyli tzw. komisje śledcze do atakowania opozycji, byłej, byłych rządzących, tak jak w moim przypadku. Istota komisji śledczej polega na tym, aby ci, którzy nie mają władzy, mogli władzę kontrolować. To tu w Polsce dzieją się rzecz w mojej ocenie niebywałe, że władza, która ma w ręku wszystkie możliwe instrumenty do sformułowania zarzutów, przeprowadzenia śledztwa, oprócz tego jeszcze wykorzystuje Sejm - stwierdził Donald Tusk w rozmowie z dziennikarzami, po przesłuchaniu przez komisję śledczą ds. VAT.
- Ta sprawa wyłudzeń VAT-owskich jest chyba najbardziej takim oczywistym przykładem tego politycznego nadużycia. Minęły 4 lata od kiedy PiS zdobył władzę. Jeszcze w czasie kampanii, a więc 4 lata temu sformułował te dość ohydne i absurdalne zarzuty o grabieży miliardów złotych przez m.in. mój rząd. Minęły 4 lata, jak są u władzy, nie otrzymałem żadnego sygnału, aby prokuratura zainteresowała się kimkolwiek w tej sprawie przez 4 lata. Tu nie chodzi o żadne szukanie sprawiedliwości. Oni nawet nie wierzą w to, co mówią, w te zarzuty, które formułują. Wszystko podporządkowane jest wyłącznie propagandzie i to bardzo przykry obraz. Jestem przekonany, że to będzie miało fatalne skutki na długie lata w polskiej polityce, bo prędzej czy później ktoś będzie chciał się odwinąć i będzie taki cykl nieustannego polowania na siebie - zaznaczył.
16:26
Tusk:
Jeśli mamy dzisiaj pętlę z prezydentem, funkcjonariuszami PiS-u, przestępcą, z rosyjskim węglem i służbami w tle, i nikt nie chce tego wyjaśnić, to jest poważny powód, żebyśmy zaczęli się obawiać o bezpieczeństwo Polski
„Jeszcze jak byłem premierem, to ostrzegałem, że ślad rosyjski w całej tej aferze jest ewidentny. Dzisiaj już wiemy więcej. Wtedy niektórzy patrzyli na nim, że chyba przesadzam. Nie było w tym ani słowa przesady. Jeśli mamy dzisiaj taką pętlę, bardzo niebezpieczną, gdzie jest z jednej strony prezydent, z drugiej strony wysocy funkcjonariusze PiS-u, z trzeciej strony przestępca i w tle gdzieś miliardy za rosyjski węgiel i rosyjskie służby, i tego nikt nie chce wyjaśnić, to naprawdę jest poważny powód, żebyśmy wszyscy zaczęli się obawiać o bezpieczeństwo Polski w takiej sytuacji” - mówił w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie szef Rady Europejskiej Donald Tusk.
16:26
Tusk:
Arabski był pod każdym względem świetnym szefem kancelarii i nie ponosi w najmniejszym stopniu żadnej odpowiedzialności za katastrofę smoleńską
„Z oczywistych względów nie będę komentował wyroków sądów. Czy sąd orzeka korzystnie, czy niekorzystnie dla mnie czy moich przyjaciół, ja zawsze będę stał na stanowisku, że od tego jest sąd, żeby orzekać, ale mam prawo wypowiedzieć moją opinię, bo wiem, co robił Tomasz Arabski, kiedy był szefem mojej kancelarii. W sprawie Smoleńska był człowiekiem, który nie tylko przestrzegał przepisów prawa, ale wykonał jeszcze o wiele więcej niz wymagały tego przepisy i jego urzędowe zobowiązania, także wtedy, kiedy po samej katastrofie jechał do Moskwy. Tomasz Arabski był pod każdym względem świetnym szefem kancelarii i nie ponosi w najmniejszym stopniu żadnej odpowiedzialności za katastrofę” - mówił w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie szef Rady Europejskiej Donald Tusk.
16:27
Tusk:
Zdaje sobie sprawę, że tego typu spektakle mogą być skuteczne i nieprzypadkowo po to są realizowane
- Zdaje sobie sprawę, że tego typu spektakle mogą być skuteczne i nieprzypadkowo po to są realizowane. Nie jestem przecież ślepy i głuchy, nie mam może za dużo czasu, żeby śledzić polskie media na co dzień, ale mam wystarczająco dużo przygniatające relacji, co tzw. telewizja publiczna robi z tego rodzaju spektaklami, więc zdaje sobie sprawę, że także dzisiejsze przesłuchanie ma na celu wzmocnienie partii rządzącej, także przed wyborami i wiem, że to na krótką metę bywa skuteczne, ale też wiem, jak moi rodacy są inteligentni i przekorni. Może jeszcze miesiąc, rok, taka pełna agresji propaganda będzie przynosiła skutki, ale jestem za stary i za długo żyję w Polsce, żeby nie wiedzieć, że prędzej czy później ludzie przeglądają na oczy i widzą, co jest propagandą, kłamstwem i nawet jeśli będzie się miało wszystkich prokuratorów, sędziów i media publiczne w jednym ręku, to na dłuższą metę to nie zagra. O tym jestem przekonany - stwierdził Donald Tusk w rozmowie z dziennikarzami, po przesłuchaniu przez komisję śledczą ds. VAT.
16:27
„[Trzaskowski i Zdanowska] to świetne nazwiska moim zdaniem. Giełda, jak to na giełdzie, ciekawe rzeczy się dzieją. Nie możecie mnie z nastroju przesłuchiwanego przez komisję śledczą do jakiegoś kandydata na prezydenta. Jeśli dobrze pamiętam, to przed nami w Polsce są wybory do parlamentu krajowego. Mam do przeprowadzenia bardzo ważne wybory, bo jestem za nie odpowiedzialny, także na moje stanowisko w Unii Europejskiej. Na razie tym się zajmuję. Nie wydobędziecie ze mnie żadnej w tej sprawie [kandydowania na prezydenta Polski] deklaracji” - mówił w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie szef Rady Europejskiej Donald Tusk.
16:28
Tusk:
Całym sercem jestem po stronie dzisiejszej opozycji, więc będę trzymał kciuki też za Schetynę jako szefa Platformy. Nikt nie jest idealny. Też nie byłem idealny
„Jednym Grzegorz Schetyna się podoba, drugim się nie podoba. Na pewno stworzył koalicję, stanął de facto na jej czele i zdobył 38,5% głosów w warunkach bardzo trudnych i to jest dobry wynik. Nie ma co narzekać. Zawsze stałem na stanowisku, sam też tak w życiu zrobiłem dwa razy. Albo respektujesz czyjeś przywództwo, albo je zmieniam. Nie znoszę sytuacji, w której akceptuję, że ktoś jest szefem, ale jednocześnie na niego nadaję. Nie podoba ci się, to go zmień. Stań w szranki. Całym sercem jestem po stronie dzisiejszej opozycji, więc będę trzymał kciuki też za Grzegorza Schetynę jako szefa Platformy. Nikt nie jest idealny. Też nie byłem idealny. Może blisko ideału. Żartuję oczywiście” - mówił w rozmowie z dziennikarzami w Sejmie szef Rady Europejskiej Donald Tusk.
16:35
Tusk:
W przypadku listu Falenty wolałbym, żeby to nie była prawda, bo z tych listów wynikałoby jednoznacznie, że proceder nielegalnych podsłuchów był nie tylko akceptowany, ale współorganizowany przez dzisiaj rządzących
- Jestem ostatnią osobą, która uzna pana Falentę za wiarygodnego. Nie jestem od tego i wy nie jesteście od tego, żeby stwierdzić ile prawdy jest w listach pana Falenty, ale jest to sytuacja niebywała i domagająca się wyjaśnienia. Ale to przecież nie jest pierwszy przypadek, kiedy zamiast oczywistej interwencji czy prokuratury czy być może komisji śledczej w Sejmie, mamy zapewnienia rządzących, że to nie jest nic ważnego i nie będzie żadnej sprawy. Koperta Jarosław Kaczyńskiego czy to prawda czy nie, nie mnie osądzać, ale żeby powiedzieć że prokurator się tym nie będzie zajmował, bo nie, to najbardziej dobitny przykład, gdzie w Polsce znalazło się i prawo i sprawiedliwość. Na samym dnie. Nie mówię tylko o partii, ale o mówię o prawie i sprawiedliwości. W przypadku listu Falenty wolałbym, żeby to nie była prawda, bo z tych listów wynikałoby jednoznacznie, że ten proceder nielegalnych podsłuchów był nie tylko akceptowany, ale współorganizowany przez dzisiaj rządzących Polską - stwierdził Donald Tusk w rozmowie z dziennikarzami, po przesłuchaniu przez komisję śledczą ds. VAT.
16:47
Fogiel:
Po dzisiejszym posiedzeniu sztabu PiS mamy nakreślone kierunki działania i ustalony plan na najbliższe tygodnie. Robimy swoje i idziemy do przodu
https://twitter.com/radekfogiel/status/1140629610977210368
17:30
Kamiński:
Model uprawiania propagandy jaki widzimy w telewizji publicznej, jeżeli tylko PiS będzie miało możliwość, będzie rozciągnięty na wszystkie istniejące w Polsce media
- Na pytanie dlaczego ja mówię o zagrożeniu dla wolności mediów publicznych w Polsce, odpowiadam w prosty sposób. Ponieważ wiem jak funkcjonuje telewizja publiczna. Jeśli ten model, nazwijmy to dziennikarstwa, choć czynię to z bólem, bo sam dziennikarzem byłem. Ten model uprawiania propagandy, może to lepsze sformułowanie, jaki widzimy dzisiaj w telewizji publicznej w oczywisty sposób, jeżeli tylko PiS będzie miało możliwość, będzie rozciągnięty na wszystkie istniejące w Polsce media - mówił Michał Kamiński w rozmowie z Karoliną Lewicką w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.
17:32
18:03
- Zaczekajmy na raport końcowy. Jak komisja zakończy prace na pewno wtedy będziemy mogli w sposób odpowiedzialny i precyzyjny powiedzieć czy rzeczywiście jakieś wnioski i zawiadomienia powinny do prokuratury trafić - mówił Michał Dworczyk w rozmowie z Magdaleną Uchaniuk-Gadowską na antenie radiowej Trójki.
18:06
Dworczyk:
Sztab zaczął już regularną pracę. Brudziński bardzo precyzyjnie podzielił zadania pomiędzy członków
- Joachim Brudziński bardzo precyzyjnie pomiędzy członków sztabu podzielił zadania. Ja nie chcę mówić o szczegółach. Jak pan przewodniczący uzna za stosowne, to sam o tym powie. W każdym razie sztab zaczął już regularną pracę - mówił Michał Dworczyk w rozmowie z Magdaleną Uchaniuk-Gadowską na antenie radiowej Trójki.
18:37
Kamiński:
Bardzo trudno jest mi sobie wyobrazić UED w koalicji z Kukizem i PSL, która będzie de facto koalicją osłabiającą szanse pokonania PiS
- Bardzo trudno jest mi sobie wyobrazić partię Unia Europejskich Demokratów w koalicji z Pawłem Kukizem i PSL, która będzie de facto, nawet przy pięknej nazwie, którą jak słyszę proponują koledzy - Koalicja Polska, będzie koalicją osłabiającą szanse pokonania PiS - mówił Michał Kamiński w rozmowie z Karoliną Lewicką w „Wywiadzie politycznym” TOK FM.
19:47
Woś:
Dyskusja o tym, czy przywrócić karę śmierci czy nie na pewno nie jest dyskusją na te dni
- Żyjemy w takich realiach, w jakiej żyjemy i dostosowujemy się do warunków międzynarodowych, które mamy, które Polska przyjęła i akceptuje. Więc dyskusja w tym momencie o tym, czy przywrócić karę śmierci czy nie na pewno nie jest dyskusją na te dni. Natomiast realne zaostrzenie Kodeksu karnego, łącznie z tym, żeby było bezwzględne dożywocie, i to nie ewenement nawet w skali unii mimo Brexitu, ale przykładem tu jest Wielka Brytania, która ma w swoich przepisach takie bezwzględne dożywocie pokazuje że możemy też realnie chronić społeczeństwo, bo kara też musi chronić społeczeństwo - stwierdził Michał Woś w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie "Wydarzenia i opinie" Polsat News.
20:00
Horała:
Jak na byłego premiera i osobę powszechnie uważaną za niezwykle sprawną w tego rodzaju potyczkach, to Tusk wypadł zaskakująco słabo
- Jak na byłego premiera i osobę powszechnie uważaną za niezwykle sprawną w tego rodzaju potyczkach, to zaskakująco słabo wypadł przewodniczący Tusk. Czyli tak przegrał na punkty jednoznacznie, ale to mówię, to nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że np. dowiadujemy się, że premier Polski nie dostrzegł problemu, który dostrzegła Komisja Europejska - stwierdził Marcin Horała w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.
20:03
- Nie zgadzam się absolutnie z tą oceną [Marcina Horały]. To była okazja też żeby przypomnieć szereg działań, które podejmował rząd PO i PSL jeśli chodzi o uszczelnianie systemu podatkowego w Polsce. O tych pierwszych rozwiązaniach przyjętych przez nas w 2011 roku, odwróconym VAT-cie w 2013 roku czy Jednolitym Pliku Kontrolnym w 2015 roku i hipokryzja obecnie rządzących polega na tym, że kiedy my te rozwiązania wprowadzaliśmy, delikatnie mówiąc nas nie popierali. Głosowali przeciw, wstrzymywali się, ale nas nie popierano - stwierdził Zbigniew Konwiński w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.
20:11
20:20
Ziobro:
Nie dziwię się, że Tusk wiedząc co się dzieje, mógł też mówić konsekwentnie, że nigdy nie zamierza dać 500+. Nie mogli dać 500+ jeżeli pozwalali, że to 500+ zabierali mafijni bossowie
- Nie dziwię się, że Donald Tusk wiedząc co się dzieje, mógł też mówić konsekwentnie, że nigdy nie zamierza dać 500+. To co mówiła pani Ewa Kopacz, pan Rostowski. Oni nie mogli dać 500+ jeżeli pozwalali, że to 500+ zabierali mafijni bossowie, tylko nie po 500 na osobę, tylko po 500 milionów - mówił Zbigniew Ziobro w rozmowie z Edytą Lewandowską w programie „Gość Wiadomości” TVP Info.
20:24
- My przegoniliśmy te gangi. Te ganki uciekły z Polski i kradną gdzie indziej. To bardzo wyraźnie widać - mówił Zbigniew Ziobro w rozmowie z Edytą Lewandowską w programie „Gość Wiadomości” TVP Info.
20:29
- Od czego jest premier? Od tego, żeby wiedzieć czy żeby działać? Wydaje mi się, że od tego, żeby działać. Myśmy mieli wiedzę i rozpoczęliśmy działanie - mówił Zbigniew Ziobro w rozmowie z Edytą Lewandowską w programie „Gość Wiadomości” TVP Info.
20:31
Sasin:
Macierewiczowi dosyć dużo udało się ustalić. Przede wszystkim obalił tezy zawarte w raportach Anodiny, Laska i Millera. Wybuch na pokładzie hipotezą, którą trzeba udowodnić
„Wydaje mi się, że dosyć dużo udało mu [Antoniemu Macierewiczowi] się ustalić. Przede wszystkim obalił tezy w bardzo przekonujący sposób w tzw. raportach i rosyjskim pani Anodiny i polskich raportach pana Laska i Millera. Nie wiem [czy są dowody na wybuch], bo nie są zakończone badania w tej sprawie. To jest pewna hipoteza, którą przewodniczący komisji badającej tę sprawę pan minister Macierewicz i członkowie tej komisji sformułowali, natomiast trzeba tę tezę udowodnić. Trwałoby to wszystko krócej, gdyby służby zaraz po katastrofie działały profesjonalnie i gdyby premier Tusk nie oddał tego śledztwa Rosjanom” - mówił w rozmowie z Moniką Olejnik w „Kropce nad i” w TVN24 wicepremier Jacek Sasin.
20:32
Sasin:
Ufam wypowiedzi prezesa Kaczyńskiego dot. premiera Bieleckiego
„Ufam tej wypowiedzi [prezes Kaczyńskiego] dot. premiera Bieleckiego, że tak było. Jeśli pan premier Bielecki ma dowody, że to jest nieprawda, to niech je przedstawi. Każdy ma prawo do własnych ocen. Pan prezes Kaczyński też ma prawo do własnych ocen, nawet mocnych, nawet emocjonalnych” - mówił w rozmowie z Moniką Olejnik w „Kropce nad i” w TVN24 wicepremier Jacek Sasin.
20:33
Sasin:
Z prezesem Kaczyńskim Falenta się absolutnie nie spotkał. Wiem, bo pytałem o to pana prezesa
„Z prezesem [Kaczyński] [Marek Falenta] się absolutnie nie spotkał. To jest absolutnie nieprawdziwa informacja. Wiem, bo pytałem o to pana prezesa. Pan prezes wyraźnie mówił, że żadnego takiego spotkania nie było. Nie ma na to żadnych dowodów” - mówił w rozmowie z Moniką Olejnik w „Kropce nad i” w TVN24 wicepremier Jacek Sasin.
20:42
W przyszłą środę, 26 czerwca odbędzie się dodatkowe, jednodniowe posiedzenie Senatu, poświęcone najpewniej m.in. nowelizacji ustawy prądowej, którą Sejm uchwalił w ubiegłym tygodniu w ekspresowym tempie. W uzasadnieniu do ustawy PiS argumentowało bowiem, że nowela powinna wejść w życie przed 1 lipca. Niewykluczone, że Senat zajmie się też zmianami w Karcie nauczyciela oraz wyborem nowego wicemarszałka Senatu. Pierwotnie kolejne posiedzenie izby wyższej było planowane na połowę lipca.
Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
Odtworzenie urzędu cenzorskiego
- Bosak o rządowym projekcie wdrażającym DSA
Gorący temat
news
Gorący temat
Czy rząd naprawdę biernie patrzy na likwidację miejsc pracy?
- Morawiecki
Gorący temat
Sprytna próba przyspieszenia rotacji
- Żukowska chce by Czarzasty prowadził głosowania, a Hołownia wyszedł przed Sejm
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.