Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
06.05.2019
07:33
Dziś wizytę w Polsce - kolejną w ostatnim czasie - złoży wiceprzewodniczący Frans Timmermans. - Popiera wszystkie siły, które uważa za rozsądne. Jestem zadowolony z tego, że popiera SLD. Jest to jego ostatnia wizyta przed wyborami do PE. Popiera osobiście Włodzimierza Cimoszewicza i po to przyjeżdża - mówił Włodzimierz Czarzasty w Polsat News.
Debata Timmermans-Cimoszewicz-Kwaśniewski o przyszłości Unii Europejskiej i Europie socjalnej rozpocznie się o 13:00. Na 14:00 zaplanowano briefing prasowy. Następnie Timmermans na placu Zamkowym wesprze kampanię Włodzimierza Cimoszewicza.
O 11:00 w Opolu odbędzie się konferencja prasowa Patryka Jakiego. Następnie, o 12:30 wiceminister sprawiedliwości i kandydat do PE weźmie udział w uroczystym otwarciu I etapu Zakładu Medycyny Sądowej - Referencyjnego Ośrodka Uniwersytetu Opolskiego, a o 18:00 spotka się z mieszkańcami Opola.
O 12:30 w Rzeszowie odbędzie się konferencja prasowa ministra sprawiedliwości prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobro. O 13:00 szef MSWiA Joachim Brudziński oraz wiceminister Paweł Szefernaker wezmą udział w uroczystości wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 1 w Koszalinie.
O 12:00 w Warszawie odbędzie się konferencja "Gov Tech - innowacyjne zamówienia w administracji publicznej" z udziałem minister Jadwigi Emilewicz, dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego Piotr Arak i dyrektor Gov Tech Polska Justyny Orłowskiej.
07:55
- Nie, w ogóle tej inicjatywy [propozycji wpisania do Konstytucji członkostwa Polski do UE] nie konsultowałem z prezesem Kaczyńskim. Jakiś czas temu rzeczywiście wspominałem, ale ani termin, ani sam fakt zgłoszenia nie jest wspólnym dziełem PiS oraz Porozumienia. To inicjatywa mojej partii - stwierdził Jarosław Gowin w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Nie jestem jedynym, który wystąpił z taką inicjatywą. Także prezydent Duda, Władysław Kosiniak-Kamysz. Położyłem gotowy projekt i wydaje mi się, że to jedyny konkret, który pojawił się w kampanii europejskiej - dodał.
08:00
Gowin:
Nie zgadzam się z tezą, że łamiemy konstytucję, aczkolwiek pewne nasze działania budzą wątpliwości konstytucyjne
- Nie zgadzam się z pańską tezą, że łamiemy konstytucję, aczkolwiek pewne nasze działania budzą wątpliwości konstytucyjne. To jest oczywiste. Dyskusje się toczą. Nigdy nie twierdziłem, że to było rozwiązanie [dot. SN] sprzeczne z konstytucją, aczkolwiek nie było to rozwiązanie, które mis ię podobało i cieszyłem się wtedy, kiedy prezydent Duda zawetował to rozwiązanie. Nawet nie jest tajemnicą, że rozmawiałem z nim na ten temat - stwierdził Jarosław Gowin w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:03
Gowin:
8, 7 czy 6 nowelizacji to zdecydowanie za dużo. Jednym z podstawowych walorów prawa powinna być jego stabilność i przewidywalność
- Na pewno w jednej sprawie przyznam rację. Osiem nowelizacji, czy nawet siedem, sześć - zdecydowanie za dużo. Jednym z podstawowych walorów prawa powinna być jego stabilność i przewidywalność - stwierdził Jarosław Gowin w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24, nawiązując do nowelizacji ustawy o SN.
08:05
- My jesteśmy twardymi eurorealistami. Tzn. strategiczny interes Polski polega na obecności zarówno w NATO, jak i UE. Natomiast warto dyskutować, a nawet często się spierać o kształt integracji europejskiej - stwierdził Jarosław Gowin w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:14
Lubnauer:
Wiele osób, które przyszły na wykład Tuska, poczuły się jak osoby, które przyszły na koncert rockowy, a dostały jako support heavy metal. Jedno nie pasowało zupełnie do drugiego
„Prawicowe media zapominają o dwóch rzeczach. Leszek Jażdżewski nie jest politykiem. Jest publicystą. Jeżeli ktokolwiek czytał jakikolwiek jego tekst, to to, co powiedział, nie powinno być jakimś bardzo dużym zaskoczeniem. Natomiast zawsze jest pytanie o miejsce i porę. Leszek Jażdżewski porównał się do supportu. Bardzo wiele osób, które tam przyszło na wykład Donalda Tuska, poczuły się jak osoby, które przyszły na koncert rockowy, a dostały jako support heavy metal. Jedno nie pasowało zupełnie do drugiego” - mówiła w rozmowie z Janem Wróblem w Poranku Radia TOK FM przewodnicząca Nowoczesnej Katarzyna Lubnauer.
08:15
„Budowanie swojej popularności, rozpoznawalności na wykładzie Donalda Tuska poprzez przedstawianie rzeczy, które wiadomo było, że wzbudzą kontrowersje, i - co więcej - zostaną wykorzystane przez prawicowe media jako atak na Tuska, mimo że to Tusk nie powiedział, pod tym względem miejsce i czas były nieodpowiednie, ale jestem przekonana, że kościołowi nie zaszkodzi wypowiedź Leszka Jażdżewskiego. Jeżeli cokolwiek szkodzi kościołowi, to raczej nieumiejętność rozliczenia się z kwestiami związanymi z pedofilią, bardzo niezgrabne wypowiedzi abpa Jędraszewskiego” - mówiła w rozmowie z Janem Wróblem w Poranku Radia TOK FM przewodnicząca Nowoczesnej Katarzyna Lubnauer.
08:16
- Nigdy nie lekceważyłem Donalda Tuska. Uważam go za zawodnika politycznego wagi ciężkiej, również w wymiarze europejskim. Jestem przekonany, od dawna to powtarzam, że Donald Tusk wystartuje w wyborach prezydenckich w 2020 roku. To jedno z istotnych spoiw obozu Zjednoczonej Prawicy - nie doprowadzić, nie dopuścić do recydywy ciepłej wody w kranie - stwierdził Jarosław Gowin w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24. Jak dodał:
"Dzisiejsze sondaże pokazują, że nadzieje, które Koalicja Europejska wiąże z powrotem Donalda Tuska do polskiej polityki mogą się okazać przesadne. Znacznie więcej Polaków nie chce powrotu niż chce, a sądząc po przebiegu tego 3-majowego wydarzenia, Donald Tusk może tracić pewien instynkt polityczny. W przeszłości nie pozwoliłby sobie, żeby ktoś taki jak - z całym szacunkiem - pan Jażdżewski skradł mu show dosyć kabotyńskim wystąpieniem"
08:20
Czarzasty:
WiosnoBus ruszył, śnieg zaczął padać. Pomysł nienowy, dlatego że nauczył się tego Robert w SLD
- WiosnoBus ruszył, śnieg zaczął padać. Pomysł nienowy, dlatego że nauczył się tego Robert w Sojuszu Lewicy Demokratycznej mieliśmy takie pomysły i zawsze te autobusy robiliśmy - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie „Graffiti” Polsat News.
08:26
- Wykluczenia wszelkiego typu, w tym komunikacyjne, to jest to problem. Nie chcę już tam się odnosić, kto na to nie zwraca uwagi, bo musiałbym o to koalicjantów swoich zaczepić, ale faktycznie ostatnie kilka lat wpływało na to, że tych połączeń jest coraz mniej - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie „Graffiti” Polsat News.
08:29
- No nie porwał mnie. Naprawdę jestem zadziwiony taką euforią wśród polskich elit, dlatego że po pierwsze pan Donald Tusk zwrócił uwagę na dwa problemy. Jeden to jest cyfryzacja i młode pokolenie, drugi problem to kwestia smogu i ochrony środowiska. Wszystkie te problemu zostały bardzo wiele razy opisane - mówił Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Piotrem Witwickim w programie „Graffiti” Polsat News.
08:35
- Zaklęcie na tym polegało, że powiedział na początku, że nie powinien angażować się w kampanię wyborczą, a potem jego słowa zaprzeczyły tej deklaracji. Poza wszystkim, wystąpienie Donalda Tuska w cieniu. Ważniejsze było haniebne wystąpienie pana Jażdżewskiego - mówił Mariusz Błaszczak w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia Zet”.
08:43
- To przede wszystkim odległa perspektywa [wpisanie członkostwa Polski w UE do konstytucji], bo jak doskonale wiemy, nie ma w Sejmie takiej możliwości w tej chwili, żeby zbudować większość konstytucyjną. Nawet gdyby tak się stało, że różne ugrupowania najważniejsze, największe jakoś by się porozumiały, to przecież zmiana konstytucji nie może dotyczyć jednego, choć istotnego elementu, więc z pewnością ten spór przeciągnie czy przeciągnąłby się na następną kadencję. Jak będzie w następnej kadencji, czy ktokolwiek będzie mógł się zmierzyć ze zmianami w konstytucji, to zobaczymy. To byłaby wielka, powszechna dyskusja - stwierdził Ryszard Terlecki w rozmowie z Mariuszem Bartkowiczem w Radiu Kraków.
08:44
- Gdyby była umowa z Francuzami ws. Caracali, to Mielec i Świdnik zostałyby zamknięte, dlatego że montownia, którą proponowali Francuzi, weszłaby na rynek w Polsce i spowodowałby zamknięcie Mielca i Świdnika. Także zwracam się do głosujących w woj. lubelskim, mieszkańców Świdnika. W woj. podkarpackim, gdyby były Caracale, nie byłoby PZL Mielec. To jest ta różnica - mówił Mariusz Błaszczak w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia Zet”.
09:11
- Niestety, a dla PiS lepiej, Tusk nie miał nic nadzwyczajnego do powiedzenia. Te zapowiedzi, że ogłosi coś ogromnie istotnego, co zmieni krajobraz polityczny w Polsce, te zapowiedzi czy te nadzieje się nie spełniły. Wystąpienie było dość banalne i można powiedzieć, żadnych rewelacji w nim nie było. Najbardziej chyba zapamiętany fragment to ten dotyczący Szwecji i obraźliwego nieco w stosunku do Węgier. Natomiast rzeczywiście ten wiec na UW przekształcił się w taką antykościelną, antyreligijną awanturą, którą wywołał przedmówca Tuska, który go wprowadzał czy miał wystąpienie przed nim i prawdę mówiąc, dziś już nikt nie myśli nie mówi o tym, co powiedział Tusk, bo to nie ma specjalnego znaczenia, tym bardziej że nic nadzwyczajnego nie powiedział, ale wszyscy komentują to wydarzenie. Jedni mówią, że niefortunni, inni że przypadkowo, jeszcze inni, że celowo. Wszyscy wiemy, że PO, koalicja bardzo nerwowo walczy z Biedroniem, nową partią i że tu chodziło zapewne o to, żeby podebrać trochę elektoratu Biedroniowi - stwierdził Ryszard Terlecki w rozmowie z Mariuszem Bartkowiczem w Radiu Kraków.
09:52
Miller:
Celem wystąpienia Tuska zachęcenie młodszego pokolenia Polek i Polaków do udziału w polityce i wyborach
„Zauważyłem, że jednym z celów tego wystąpienia było zachęcenie młodszego pokolenia Polek i Polaków do udziału w polityce i wyborach 26 maja. Donald Tusk mówił o kwestiach, które rzadko występują w polskiej debacie publicznej, o cyberinteligencji, o zagrożeniach i szansach, jakie są z tym związane, o konieczności walki z globalnym ociepleniem, ze smogiem. To są takie kwestie, które interesują młodsze pokolenie Polaków i być może oni to zauważyli” - mówił w rozmowie z Pawłem Lisickim w radiowej Trójce były premier i kandydat Koalicji Europejskiej do PE Leszek Miller.
09:53
Miller:
Liderem opozycji jest Grzegorz Schetyna
„[Liderem opozycji] jest szef największego, opozycyjnego ugrupowania, czyli Grzegorz Schetyna” - mówił w rozmowie z Pawłem Lisickim w radiowej Trójce były premier i kandydat Koalicji Europejskiej do PE Leszek Miller - „Donald Tusk na pewno nie, tym bardziej, że pełni eksponowane stanowisko w UE. On się interesuje polską polityką, można nawet powiedzieć, że nigdy z tej polityki nie wyszedł, ale Donald Tusk nie jest polskim przedstawicielem w Radzie Europejskiej”.
09:59
- Za trzy tygodnie przy urnach już pewnie mało kto będzie o tym pamiętał, więc nie przywiązywałbym zbyt dużej uwagi do jednego przemówienia osoby, która nie do końca jest w czynnej polityce. Jest publicystą, redaktorem naczelnym jednego z czasopism, ale nie kandyduje. Chyba, że jest inaczej - mówił Krzysztof Łapiński w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w „Sednie Sprawy” Radia Plus.
10:03
Łapiński:
Trudno sobie wyobrazić, że Tusk nie miał żadnej wiedzy na temat tego, co pan Jażdżewski powie
- Chyba panowie powinni uzgodnić jaki będzie przekaz z tej konwencji czy z tego spotkania. Trudno sobie wyobrazić, że Donald Tusk nie miał żadnej wiedzy na temat tego, co pan Jażdżewski powie. Uważam, że pewne kwestie, kolokwialnie mówiąc, przegadali ze sobą - mówił Krzysztof Łapiński w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w „Sednie Sprawy” Radia Plus.
10:04
Na wtorkowym posiedzeniu rząd zajmie się projektem ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. To tzw. przywrócenie połączeń autobusowych z piątki Kaczyńskiego. Wczoraj na 300POLITYCE pisaliśmy, że opóźniają się prace nad tym projektem. Dziś - jak widać - rząd szybko zareagował. To drugie podejście - Rada Ministrów miała rozpatrzyć propozycję już na początku kwietnia.
10:11
Łapiński:
Jeżeli w elektoracie PiS 80% dobrze ocenia fakt, że Polska jest w UE, to wiadomo, że lider PiS i cała wierchuszka wie, że nie może sobie pozwolić na to, żeby przyklejono łątkę ugrupowania, które chce Polskę z Unii wyprowadzać
- Jeżeli 90% Polaków dobrze ocenia fakt, że Polska jest w Unii Europejskiej, nawet jeżeli w elektoracie Prawa i Sprawiedliwości jest to 80%, to wiadomo, że lider Prawa i Sprawiedliwości i cała wierchuszka wie, że nie może sobie pozwolić na to, żeby Prawu i Sprawiedliwości przyklejono łątkę ugrupowania, które chce Polskę z Unii wyprowadzać - mówił Krzysztof Łapiński w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w „Sednie Sprawy” Radia Plus.
11:16
Pudłowski:
Nie ma zgody ani mojej ani mojego środowiska politycznego na objawy jakiejkolwiek agresji w życiu publicznym, a zwłaszcza podczas kampanii
- Spotykamy się dziś tutaj, żeby oprócz naszej codziennej akcji rozdawania ulotek - wraz z moimi wolontariuszami i sympatykami wyrazić solidarność dla pobitego w Szczecinie pana Janusza Jagielskiego. Życzymy mu szybkiego powrotu do zdrowia - stwierdził szef klubu Nowoczesnej Paweł Pudłowski na briefingu w Warszawie.
- Chciałbym stanowczo podkreślić, że nie ma zgody ani mojej ani mojego środowiska politycznego na objawy jakiejkolwiek agresji w życiu publicznym, a zwłaszcza podczas kampanii, kiedy emocje czasem biorą górę - mówił dalej kandydat do PE
- Apeluję do wszystkich środowisk o wezwanie swoich zwolenników do zachowania fair play w tej kampanii, o niestosowanie jakiejkolwiek przemocy werbalnej - w tym na protelach społecznościowych - czy fizycznej, o bardzo wyraźne potępienie dla takich objawów jakiejkolwiek agresji i fizycznej i słownej - podkreślił. - Walczmy na programy merytoryczne argumenty a nie słowne przepychanki i kampanijną nienawiść - dodał polityk.
11:27
Grabiec:
Schetyna otworzył nowy rozdział kampanii do PE. Pokazujemy, jak wykorzystać środki unijne, żeby służba zdrowia stała na europejskim poziomie
„Grzegorz Schetyna sobotnim wystąpieniem podczas konwencji w Białymstoku otworzył nowy rozdział w debacie w ramach kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego, przedstawiając propozycję pozyskania 100 mld złotych więcej niż jest to w stanie zrobić rząd PiS ze środków z Unii Europejskiej. Jest to prawdziwie merytoryczna propozycja oparta o konkretną pracę i doświadczenie naszych negocjatorów i naszych ekspertów i naszych kandydatów na posłów PE. Przedstawił również propozycję, w jaki sposób te pieniądze należy rozdysponować. Wskazał, dokąd powinny trafić, wskazując na pierwszym miejscu wydatki na służbę zdrowia, dziedzinę chyba najbardziej zaniedbaną podczas 4 lat rządów PiS-u. Sytuacja służby zdrowia nigdy nie była idealna, ale to, co zrobił rząd PiS-u, to ogromny regres, cofnięcie się, jeśli chodzi o organizację służby zdrowia” - mówił na konferencji prasowej w Sejmie rzecznik PO Jan Grabiec.
„Źle zorganizowana pomoc lekarska, SOR-y owocują tym, że ludzie umierają, stojąc w kolejce w SOR. Źle zorganizowana specjalistyczna pomoc zdrowotna, źle zorganizowana diagnostyka sprawia, że kolejki do lekarzy specjalistów są coraz dłuższe, mimo że w NFZ środków jest więcej. W nowej propozycji programowej pokazujemy, jak wykorzystać środki unijne, żeby reformować służbę zdrowia, żeby stała na europejskim poziomie” - dodawał.
13:54
Nowy klip Koalicji Europejskiej:
Jeszcze nigdy Polacy nie czekali tak długo w kolejce do lekarza
- Kilkugodzinne kolejki, przemęczeni lekarze, brak karetek. Oto, co rząd PiS zafundował pacjentom na SOR-ach. Z raportów NIK wynika, że polska służba zdrowia zmierza do katastrofy. Jeszcze nigdy Polacy nie czekali tak długo w kolejce do lekarza. Za rządów PiS średni czas oczekiwania na wizytę wydłużył się do niemal 4 miesięcy. Tak PiS troszczy się o najsłabszych - mówi lektor nowym klipie Koalicji Europejskiej.
- Kaczyński lekceważy niepełnosprawnych. Nic nie wie o prawdziwych problemach służby zdrowia, bo jest pacjentem wyjątkowym. Ty masz tylko głosować. Zostałeś oszukany - mówi dalej lektor. W klipie wykorzystano m.in. wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego z prośbą skierowaną do niepełnosprawnej, by popierać PiS, a nie przeszkadzać. Nasi rozmówcy podkreślają, że spot wpisuje się w nowy przekaz o 100 mld więcej dla Polaków na trzy podstawowe cele, m.in. ochronę zdrowia.
https://www.youtube.com/watch?v=myMLQD9_iEQ&feature=youtu.be
13:55
„Wielu naszych wyborców zadaje nam pytania, które teraz zadajemy Platformie Obywatelskiej. Kto zapłacił za ten seans nienawiści? Kto zapłacił za to, by można było swobodnie atakować Kościół, by można było swobodnie atakować ludzi wierzących? Czy PO, KE wiedziała, z jakim przesłaniem, z jakim wystąpieniem będzie występował antyklerykał? Jakie jest zdanie w Koalicji Europejskiej na ten temat?” - mówiła na konferencji prasowej wicemarszałek Beata Mazurek.
„Kto zapłacił za ten seans nienawiści, dzielący wspólnotę polską? Czy prawdą jest to, co pojawia się w mediach, że finansowała to instytucja zewnętrzna? Miejcie odwagę na te pytanie opinii publicznej w Polsce odpowiedzieć” - dodawała.
14:02
„Polska jest członkiem Unii Europejskiej. Prawo i Sprawiedliwość prowadziło kampanię za przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Nic absolutnie w tej kwestii się nie zmieniło. Polska jest krajem suwerennym i absolutnie ma prawo do tego, by podejmować suwerenne decyzje w zakresie tych spraw, które nie są uregulowane traktatem unijnym. My zawsze jesteśmy gotowi do rozmów, więc jeśli będą takie rozmowy zainicjowane [o wpisaniu członkostwa Polski w UE do konstytucji], z całą pewnością do takich rozmów przystąpimy” - mówiła na konferencji prasowej wicemarszałek Beata Mazurek - „Na pewno będziemy uczestniczyć w rozmowach. Czekamy na propozycje. Będziemy je analizować”.
14:07
Mazurek:
My, jako kraj, nic nie jesteśmy nikomu winni. Żadnych pieniędzy płacić nie będziemy. Prace zespołu ds. reparacji oceniam pozytywnie i dobrze
„[Prace zespołu ds. reparacji] oceniam pozytywnie i dobrze. Będziemy mówić o szczegółach, kiedy poznamy ten raport. Z całą pewnością najważniejsze jest to, co zostało powiedziane w Pułtusku, że my, jako kraj, nic nie jesteśmy nikomu winni. Żadnych pieniędzy płacić nie będziemy” - mówiła na konferencji prasowej wicemarszałek Beata Mazurek.
„Nad raportem [dot. reparacji od Niemiec] pracuje poseł Arkadiusz Mularczyk. Nie ma jeszcze tego projektu [raportu], więc jest za wcześnie, by mówić, czy są podstawy prawne [do domagania się reparacji]” - dodawała.
14:47
Ziobro:
Timmermans prowadzi kampanię przeciwko naszemu krajowi
14:54
Ziobro:
Cimoszewicz często występuje jako Katon i człowiek, który wszystkich poucza, mówi o najwyższych standardach moralnych. Jak to się ma do tego, że porusza się samochodem, który może stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa życia i zdrowia?
- W tej sprawie, wypadku drogowego, toczy się postępowanie i w tej sprawie wypowiadać się nie będę. Przeczytałem dzisiaj, że samochód pana Cimoszewicza, którym się poruszał, rzekomo nie miał badań technicznych, tzn. Nie gwarantował bezpieczeństwa osób, które poruszają się po drogach. Pan Cimoszewicz często występuje jako taki Katon i człowiek, który wszystkich poucza, mówi o najwyższych standardach moralnych. Jak to się ma do tego, że porusza się samochodem, który może stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa życia i zdrowia innych uczestników ruchu drogowego? Ten fakt jest zastanawiający i choroba nie ma nic do rzeczy. To kwestia elementarnej staranności, zwłaszcza człowieka, który występuje jako taki mentor pouczający ciągle wszystkich na około, od każdej strony, a okazuje się, że jeździ samochodem, który może stwarzać zagrożenie dla zdrowia i życia polskich obywateli. Czy to mogło mieć wpływ na to, co się zdarzyło? Na to odpowie śledztwo, które toczy prokuratura. Wszyscy są równi wobec prawa i Cimoszewicz nie może zasłaniać się swoim szczególnym statusem pouczającego mędrca, za jakiego się ma bądź też jego przykrymi wydarzeniami osobistymi - stwierdził Zbigniew Ziobro na konferencji w Rzeszowie.
14:59
Ziobro:
Czytam ze zdumieniem, że prokuratura dysponuje materiałami nagrań, które miałyby negatywnie przedstawiać Kuchcińskiego. To kłamstwa
- Czytam ze zdumieniem w mediach, że polska prokuratura dysponuje materiałami nagrań z agencji towarzyskich, które miałyby negatywnie w świetle przedstawiać jakoby marszałka Kuchcińskiego. Chciałbym jasno powiedzieć, że to kłamstwa. Kłamstwem jest to, prokuratura dysponuje jakimikolwiek nagraniami albo polska policja, że takie nagrania zostały zabezpieczone i są gdzieś przechowywane w polskiej prokuraturze. Nie ma takich nagrań i nigdy nie było w tym śledztwie - stwierdził Zbigniew Ziobro na konferencji w Rzeszowie.
15:07
Ziobro:
Co Tusk zrobił dla Polski? Poza tym, że nakręcał spiralę nienawiści i agresji Timmermansa i innych ludzi, którzy walczyli z Polską i utrudniali reformę sądownictwa
- Mój stosunek do UE jest pozytywny, jakkolwiek nie jest wolny od licznych uwag, krytycznych i bardzo bym chciał, aby UE się zmieniała - stwierdził Zbigniew Ziobro na konferencji w Rzeszowie. Jak dodał:
"Mógłbym zadać pytanie, co zrobił Donald Tusk, który miał być polską nadzieję w UE? Co zrobił dla nas, Polaków, Polski? Poza tym, że nakręcał spiralę nienawiści i agresji pana Timmermansa i innych ludzi, którzy walczyli z Polską i utrudniali reformę sądownictwa. Co on zrobił? Miał tak wiele uczynić. Nie wiem czy za to dostał tę funkcję, ale zgodził się na drastyczny wzrost cen prądu produkowanych z węgla, co uderza bardzo mocno w polską gospodarkę. To jego robota i sprawka"
16:37
Timmermans:
Nie ma nikogo w Europie, kto zatrzymywałby Polskę. Jedynymi, którzy mogą stanąć na drodze do Polski, która będzie miała wiodącą rolę w Europie, są sami Polacy
- Wczoraj w moim rodzinnym kraju - Holandii, świętowaliśmy koniec II wojny światowej. Wolność narodu holenderskiego przyszła również dzięki wielkiemu wkładowi, który został dokonany przez polskich żołnierzy. Teraz musze powiedzieć coś osobistego. Mój ojciec nie jest teraz w najlepszym stanie. Zapomina o bardzo wielu rzeczach, osobach. Ale nie zapomina polskich żołnierzy będących w jego domu gdy był dzieckiem, w domu, w którym mieszkał razem z rodzicami. Musiałem wspomnieć o tych odważnych ludziach, ponieważ większość z nich nigdy nie była świadkami wolnej Polski. Dzisiaj Polska w Unii Europejskiej jest w pewnym sensie nagrodą, którą zdobyli właśnie ci ludzie, gdy wyzwalali ogromne części Europy. Dlatego właśnie Polska zawsze będzie musiała być wiodącym krajem Europy. Nie ma nikogo w Europie, kto zatrzymywałby Polskę. Jedynymi, którzy mogą stanąć na drodze do Polski, która będzie miała wiodącą rolę w Europie, są sami Polacy. Jestem pewien, że prawie 100% Polaków, bez względu na ich sympatie polityczne, chce, żeby Polska pełniła wiodącą rolę w Europie. Ale Polska nie może być wiodącym krajem w Europie, jeżeli polski rząd nie będzie stosował się do zasad, które rządzą Unią Europejską (tłumaczenie symultaniczne) - mówił Frans Timmermans podczas debaty z Włodzimierzem Cimoszewiczem i Aleksandrem Kwaśniewskim o przyszłości Unii Europejskiej.
18:22
- Pan Donald Tusk przyjechał do Polski po to, żeby uprawiać politykę, a nie wygłosić wykład jako przewodniczący ważnego organu unijnego. To nie tak było - mówił Konstanty Radziwiłł w rozmowie z Krzysztofem Skórzyńskim w programie „Tak jest” TVN24.
18:26
- Z całą pewnością dużo byłoby tutaj wywracania stolików. Platforma Obywatelska, z której wyszedł, a zwłaszcza pan przewodniczący Schetyna, nie wiem czy byłby bardzo zadowolony, gdyby tutaj pojawił się jego kolega, z którym łączy go szorstka przyjaźń - mówił Konstanty Radziwiłł w rozmowie z Krzysztofem Skórzyńskim w programie „Tak jest” TVN24.
18:30
- Jestem zupełnie porażony, zdumiony. To jest ewidentna mowa nienawiści. Niezależnie od tego jak można różne rzeczy widzieć na świecie, tak po prostu mówić nie wolno. To obraża ogromną liczbę ludzi w Polsce - mówił Konstanty Radziwiłł w rozmowie z Krzysztofem Skórzyńskim w programie „Tak jest” TVN24.
19:39
Poręba:
Wystąpienie Tuska to zniuansowany przekaz podprogowy. Próba wprowadzenia podziału w Polsce, puszczania oka do nauczycieli
- Co do wystąpienia Donalda Tuska, to nihil novi. Nic nowego. Ten sam styl co kilka lat temu, gdy był premierem. Zniuansowany przekaz podprogowy, ale Tusk chyba nie do końca wie, może wie, może nie, jednak czas w Polsce poszedł do przodu. To inna Polska niż wtedy, kiedy był premierem. Próba znowu wprowadzenia podziału w Polsce, ale też puszczania oka, tak jak to przewodniczący Tusk ma w zwyczaju, w tym przypadku do nauczycieli, a w sytuacji, kiedy był premierem, na trzy lata jednak zamrożono pensje nauczycieli - stwierdził Tomasz Poręba w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.
19:48
Poręba:
To stara metoda Tuska. Kiedy zaczynał rządy, miał przecież takich Jażdżewskich w postaci Palikota czy Niesiołowskiego, w sposób bardzo brutalny atakujących PiS. Teraz mamy do czynienia z tym samym mechanizmem
- Nie wykluczam tego [że Donald Tusk wiedział o tym, co powie Leszek Jażdżewski]. To stara metoda Donalda Tuska. Kiedy zaczynał rządy, miał przecież takich Leszków Jażdżewskich w postaci pana Palikota czy pana Niesiołowskiego, bardzo ostro i w sposób bardzo brutalny atakujących PiS i teraz mamy do czynienia z tym samym mechanizmem i myślę, że ktoś, kto zna pewną konstrukcję psychiczną przewodniczącego Tuska też wie, że jemu nue wypada wszystkiego powiedzieć jako jemu, natomiast wypuszcza osoby, które mówią - być może - to, co chciałby ktoś inny usłyszeć - stwierdził Tomasz Poręba w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie "Wydarzenia i opinie” Polsat News.
19:50
Sikorski:
Polska miała przyznane reparacje w Poczdamie. 15% reparacji sowieckich, tylko, że Sowieci się swoich reparacji zrzekli w latach 50-tych. 15% zera to jest zero. Nie będzie żadnych reparacji
- Polska miała przyznane reparacje w Poczdamie. 15% reparacji sowieckich, tylko, że Sowieci się swoich reparacji zrzekli w latach 50-tych. 15% zera to jest zero. Nie będzie żadnych reparacji. Niestety, bo oczywiście moralnie by się nam należały - mówił Radosław Sikorski w rozmowie z Piotrem Marciniakiem w „Faktach po faktach” TVN24.
19:57
- Ja podtrzymuje moje stanowisko, ale jeśli pani była profesor uważa, że nie jest wariatką, no to może złożyć pozew. Wtedy powołamy konsylium eksperckie. Jeśli biegli stwierdzą, że wariatką nie jest, to ja wtedy zmienię stanowisko - mówił Radosław Sikorski w rozmowie z Piotrem Marciniakiem w „Faktach po faktach” TVN24.
20:01
Sikorski:
Przy takim rozumieniu suwerenności jaką ma PiS, polexit jest nieunikniony
- Przy takim rozumieniu suwerenności jaką ma Prawo i Sprawiedliwość, suwerenność rozumiana jako „wolnoć Tomku w swoim domku”, polexit jest nieunikniony. Gdyby tak suwerenność rozumieli członkowie założyciele Unii, Unia by nigdy nie powstała. Jeżeli wystarczająco duża liczba członków będzie to tak rozumiała, Unia się musi rozpaść - mówił Radosław Sikorski w rozmowie z Piotrem Marciniakiem w „Faktach po faktach” TVN24.
20:04
- Rozumiem, że toczy się walka o widza między TVP a TVN ale ja nie będę się do niej mieszać a materiału nie widziałem - mówił Ryszard Czarnecki w Kropce nad I.
20:09
Tomczyk:
Wiadomości stały się tylko szczujnią partyjną. TVP upadła na samo dno i dlatego straciła 1,5 miliona widzów jeśli chodzi o Wiadomości
20:10
Rymanowski:
Jak pan się czuje jako ktoś, kto skradł show samemu Donaldowi Tuskowi? Jażdżewski odpowiada: Taka jest rola supportu, żeby dać dobry koncert
- Jak pan się czuje jako ktoś, kto skradł show samemu Donaldowi Tuskowi? - pytał Bogdan Rymanowski Leszka Jażdżewskiego w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.
- Taka jest rola supportu, żeby dać dobry koncert. Nawet wtedy, kiedy ludzie nie przychodzą na jego występ. Cieszę się, że to co powiedziałem, trafiło do wielu osób - odparł Jażdżewski.
20:19
20:21
Czarnecki:
W tej Komisji zasiada pani Bieńkowska i ona do tego fatalnego budżetu przyłożyła
20:25
Jażdżewski:
Jedyną osobą, której udostępniłem moje wystąpienie przed jego ogłoszeniem, była moja partnerka
- Jedyną osobą, której udostępniłem moje wystąpienie przed jego ogłoszeniem, była moja partnerka i zaaprobowała wszystkie tezy, które wygłosiłem - mówił Leszek Jażdżewski w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.
21:05
Dzisiaj przekroczony został pewien rubikon
- Trzaskowski z radą dla koalicyjnych partii pod progiem wyborczym
news
Odtworzenie urzędu cenzorskiego
- Bosak o rządowym projekcie wdrażającym DSA
Gorący temat
news
Gorący temat
Czy rząd naprawdę biernie patrzy na likwidację miejsc pracy?
- Morawiecki
Gorący temat
Sprytna próba przyspieszenia rotacji
- Żukowska chce by Czarzasty prowadził głosowania, a Hołownia wyszedł przed Sejm
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.