Tu nie ma czego ukrywać, tylko kawa na ławę i jedziemy
- Tusk do Nawrockiego i Glapińskiego
Gorący temat
28.11.2018
05:00
Od 10:00 obradować będzie Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego.
O 11:00 sejmowa komisja finansów publicznych powróci do rozpatrywania rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2019. Tego dnia posłowie będą głosować poprawki i najpewniej przyjmą sprawozdanie - tak zakłada harmonogram prac nad budżetem. II czytanie projektu ma odbyć się 12 grudnia, a 14 grudnia - głosowanie nad przyjęciem.
Także o 11:00 odbędzie się konferencja prasowa Sławomira Neumanna i Iwony Śledzińskiej-Katarasińskiej pt. "TVP w służbie sztabu wyborczego PiS”.
Na dziś zaplanowana też dwa posiedzenia komisji śledczej ds. wyłudzeń VAT-u. O 11:30 posłowie będą obradować za zamkniętymi drzwiami, a o 14:00 przesłuchają byłego wiceministra finansów, Dominika Radziwiłła.
07:32
Błaszczak:
Schetynie jest potrzebne zwołanie RBN, żeby mógł istnieć. Przecież on nie ma nic do zaproponowania
- Schetynie jest potrzebne [zwołanie Rady Bezpieczeństwa Narodowego], żeby mógł istnieć. Przecież on nie ma nic do zaproponowania, a jego rząd likwidował oddziały wojska polskiego czy też zmniejszał zdolności obronne naszego wojska - mówił Mariusz Błaszczak w rozmowie z Danielem Wydrychem i Piotrem Goćkiem w programie „Sygnały Dnia” radiowej Jedynki.
07:37
- Ja chciałbym to tak potraktować. Pani ambasador debiutuje w roli dyplomaty, to bizneswoman, która rzeczywiście ma doświadczenie w biznesie. No i chciałbym tak to widzieć, że tu mamy do czynienia z pewnym nieporozumieniem, wynikającym z braku doświadczenia dyplomatycznego pani Mosbacher - mówił Mariusz Błaszczak w rozmowie z Danielem Wydrychem i Piotrem Goćkiem w programie „Sygnały Dnia” radiowej Jedynki.
07:58
Bodnar:
Tak, jak zająłem się zatrzymaniem Frasyniuka, tak zająłbym się sprawą zatrzymania Marka Ch.
- Nie widzę [sensu tak spektakularnego zatrzymania]. Znaczy uważam, że jeżeli możemy komuś po prostu wręczyć czy wezwać kogoś na prokuraturę czy do określonej służby trzyliterowej, to wystarczy człowieka normalnie zawiadomić. Nie ma konieczności zawiadomienia go o 6 rano w jego domu - stwierdził Adam Bodnar w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24, komentując zatrzymania Marka Ch. Jak dodał:
"Myślę, że nie tylko chodzi o samego zatrzymanego. Chodzi też o opinię publiczną. Pokazać determinację, że walczymy, bo później ludzie już się tak bardzo nie interesują tym, co się dalej dzieje, chyba że sprawa jest bardzo głośna. Ale ten, można powiedzieć, obrazek albo przynajmniej informacja, że wkroczyli, już zostawia pewien ślad w świadomości ludzkiej"
08:09
- Oczywiście cieszę się, że ta ustawa [o Sądzie Najwyższym] została zmieniona, tylko myślę, że wróciłbym tutaj do pytania Marka Borowskiego: po co nam to było? Cała ta historia. Zaczęła się w lipcu 2017 roku, zaraz po tym jak Trump opuścił Polskę, tydzień później pojawił się projekt ustawy, pojawiły się demonstracje i niezwykłe emocje, obniżenie reputacji Polski - stwierdził Adam Bodnar w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:10
Balcerowicz:
Komisję śledczą ds. KNF trzeba będzie prędzej czy później powołać
„Mamy wrzutkę [przepis umożliwiający przejmowanie banków za symboliczną złotówkę]. Nikt się do tego nie przyznaje. Poseł PiS-u, który ją wniósł, nie wie o co chodzi. Terlecki twierdzi, że z żoną rozmawiał w trakcie procedowania w Sejmie tej poprawki. To jest bulwersujące. Raz, że jest taka poprawka, która umożliwia na podstawie decyzji ciała z dużym udziałem polityków i ci ludzie mają być wyposażeni na mocy owej poprawki czy raczej popsujki w arbitralną władzę decydowania, czy zachodzi niebezpieczeństwo, które by upoważniało to przejęcie banków. To jest rzecz niesłychana i tak także na pewno trzeba będzie wyjaśnić w komisji śledczej, którą prędzej czy później trzeba powołać” - mówił w Poranku Radia TOK FM prof. Leszek Balcerowicz.
08:13
https://twitter.com/TOKFM_NEWS/status/1067677030232268800
08:15
- Myślę, że na pewno nasz rząd liczy na obniżenie emocji w relacjach z KE. Nawet pierwszy głos komisji, zaraz po przyjęciu ustawy [o SN] był bardzo taki dobry dla rządu, czyli wskazanie, że przyjmujemy z satysfakcją, bo jednak to oznacza zwycięstwo i komisji i prawa europejskiego. Musimy zastanowić się, czy komisja faktycznie się ze sprawy wycofa. Moim zdaniem są argumenty prawne przemawiające za tym, żeby się jednak ze sprawy nie wycofywała. Co więcej, wczoraj Vera Jourova, jedna z komisarzy powiedziała, że nie widzi takich podstaw i mam wrażenie, że Frans Timmermans też jest zdeterminowany - stwierdził Adam Bodnar w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
08:21
Bodnar:
Najbardziej fundamentalny w obecnym momencie jest status KRS
- Moim zdaniem dalej powinna trwać [procedura praworządności z art. 7], ponieważ mamy wciąż problemy z niezależnością sądownictwa co do zasady, w kontekście funkcjonowania sądów powszechnych, pionu dyscyplinarnego, w kontekście KRS, także TK i to wymaga dalszego wyjaśnienia, dialogu i nacisku - stwierdził Adam Bodnar w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Rozmowie Piaseckiego” TVN24.
- Raczej bym się nie wycofywał i starał się wpłynąć, używając różnych środków, aby jednak te zmiany w sądownictwie był trwałe i kompleksowe i nie dotyczyły tylko najbardziej symbolicznego organu, jakim jest SN. Wydaje mi się, że tutaj najbardziej fundamentalny w obecnym momencie jest status KRS - dodał RPO.
08:41
- Pan prezydent się w tej sprawie nie wypowiada publicznie. Pan prezydent utrzymuje kontakty z ambasadą amerykańską, z panią ambasador, z administracją, mamy świetne relacje polsko-amerykańskie i podchodziłbym do tego z mniejszą dozą emocji - mówił Paweł Mucha w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia Zet”.
08:47
- Ja bym bardziej oczekiwał tego, że będą wypowiedzi pana przewodniczącego Schetyny i innych, oczywiście ma prawo komentować jak chce, które powiedzą, tak, popieramy stanowisko polskiego prezydenta, popieramy stanowisko polskiego rządu. Tak, słusznie powiedział pan prezydent Andrzej Duda, będziemy wspierać w tej sprawie, wszyscy jako Polska jesteśmy konsekwentni - mówił Paweł Mucha w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia Zet”.
08:47
Czarnecki:
To, że amerykański ambasador dba o własne firmy, to norma. Chodzi o to żeby nie przekraczać pewnych granic. Mam wrażenie, że pani ambasador te granice przekroczyła
- To, że amerykański ambasador dba o własne firmy, to norma. Chodzi o to żeby nie przekraczać pewnych granic. Mam wrażenie, że pani ambasador te granice przekroczyła. Pani ambasador nie była wcześniej pracownikiem amerykańskiego korpusu dyplomatycznego i nie ma żadnego doświadczenia. To nie chodzi o to, by pokazać USA żółtą kartkę, bo tego nie robimy tylko pokazać pani ambasador, że postąpiła nie fair, nieelegancko, niewłaściwie i merytorycznie źle - stwierdził Ryszard Czarnecki w rozmowie z Piotrem Witwickim w "Politycznym Graffiti" Polsat News.
- Czego nie wie pani ambasador? Że my Polacy nie lubimy interwencji zewnętrznych i jesteśmy przekorni. Tego typu ingerencje w wewnętrze sprawy traktujemy bardzo źle i skutek jest w zasadzie przeciwny. Nie jest to sprawa dla pana premiera, bo są to rzeczy dużo poniżej jego - dodał europoseł PiS.
08:51
- Ja uważam, że w tej sprawie komisja śledcza nie jest potrzebna. Nie wiem czy Prawo i Sprawiedliwość miałoby jakiekolwiek powody, żeby obawiać się komisji. Moim zdaniem nie. Natomiast wydaje mi się, że tutaj mielibyśmy do czynienia, patrząc na wypowiedzi liderów opozycji, z awanturą polityczną - mówił Paweł Mucha w rozmowie z Beatą Lubecką w programie „Gość Radia Zet”.
09:00
Błaszczak:
Dziś oświadczenie rzecznik rządu ws. listu ambasador Mosbacher
- Jeżeli chodzi o ten list [ambasador Mosbacher], to z tego, co wiem, dziś rzecznik rządu, pani minister Kopcińska wyda oświadczenie w tej sprawie, a więc dowiemy się szczegółów. Godziny nie wskażę, natomiast dziś takie oświadczenie zostanie wydane - stwierdził Mariusz Błaszczak w rozmowie z Polskim Radiem.
10:00
Paruch:
Odbiór listu Mosbacher wyjątkowo negatywny. Ambasador wyszła z roli ambasadora państwa sojuszniczego, występuje w roli obrońcy prywatnych interesów stacji. List dotyczy dziwnych treści
„List powstał, został upubliczniony, natomiast reakcja premiera nie jest w zupełności potrzebna. W sieci ten list funkcjonuje. Pytanie, na ile jest zgodny z treścią faktyczną owego listu. Odbiór [w KPRM] jest wyjątkowo negatywny. Pani ambasador wyszła z roli ambasadora. Wyszła z roli ambasadora państwa sojuszniczego. List dotyczy dziwnych treści. Ambasador występuje w roli obrońcy prywatnych interesów stacji. Odnosi się do sprawy, która nie jest jasna. Tam jest wiele niejasności. Na pewno trzeba tę sprawę wyjaśnić” - mówił w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus prof. Waldemar Paruch.
10:03
Kopcińska:
Nie zamierzamy bezpośrednio odnosić się do treści listu ambasador Mosbacher ani faktu jego opublikowania w mediach
https://twitter.com/PR24_pl/status/1067703744463278080
https://twitter.com/PR24_pl/status/1067703787689844736
https://twitter.com/PR24_pl/status/1067703839237779457
10:03
„Nie przesadzajmy. To jest ambasador. To jest tylko i wyłącznie ambasador. Nie przesadzajmy. List jest bardzo niezręcznie napisany, w stylu bardzo specyficznym. Nie przesadzajmy w ocenie tego listu. Pamiętajmy, że w Polsce jest wyraźna uraza materii wychodzenia z roli ambasadorów” - mówił w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus prof. Waldemar Paruch, pytany czy obecny spór z ambasador Mosbacher wpłynie negatywnie na relacje polsko-amerykańskie.
10:07
Paruch:
Jestem pesymistą i nie spodziewam się, żeby do wyborów do PE KE przestała się wtrącać w sprawy polskie i reformy wymiaru sprawiedliwości, bo to wtrącanie się jest motywowane politycznie
„Wyraźne władze RP idą w kierunku porozumienia z Komisją Europejską, żeby zdjąć problem konfliktowy, niezależnie od tego jak oceniamy tę ingerencję Unii Europejskiej, czy ona jest zgodna z traktatem z Lizbony, czy nie. Moim zdaniem na tym etapie, na jakim się to znajduje, kwestia SN sprawę powinna zamknąć. Jestem pesymistą i nie spodziewam się, żeby do wyborów majowych 2019 roku Komisja Europejska przestała się wtrącać w sprawy polskie i reformy wymiaru sprawiedliwości, bo to wtrącanie się jest motywowane politycznie, nie ma nic wspólnego z żadną ochroną praworządności w Polsce” - mówił w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus prof. Waldemar Paruch.
10:11
Paruch:
Konflikt z KE szkodzi Polsce, polskim interesom. Szkodzi nie tylko w polityce bieżącej, ale szkodzi w ogóle interesom Polski w kontekście negocjacji budżetu unijnego. To osłabia polską pozycję
„Trzeba na pewno dokonać reformy wymiaru sprawiedliwości, bo jest takie oczekiwanie społeczne, poparcie społeczne. Z drugiej strony nie jest potrzebny konflikt z Komisją Europejską. Nieważne, czym on jest motywowany. On szkodzi Polsce, polskim interesom i szkodzi nie tylko w polityce bieżącej, ale szkodzi w ogóle interesom Polski w kontekście negocjacji budżetu unijnego. To osłabia polską pozycję i trzeba na pewno to uregulować jak najszybciej” - mówił w rozmowie z Jackiem Prusinowskim w Radiu Plus prof. Waldemar Paruch.
10:23
Kopcińska:
Rząd PiS nigdy nie dopuści do powtórzenia się sytuacji, które miały miejsce w czasach naszych poprzedników. Takich jak próby wpływania na redakcje i wydawców, by zwalniały z pracy autorów publikacji krytycznych dla władzy
- Nie zamierzamy bezpośrednio odnosić się do treści listu Pani Ambasador Mosbacher ani faktu jego opublikowania w mediach. Naszym zdaniem dyplomacja wymaga spokoju i rozwagi. Polska i Stany Zjednoczone pozostają w bardzo dobrych relacjach i nie zmieni tego jeden incydent. Polska tak samo jak USA ceni sobie wolność słowa i w żaden sposób nie ogranicza wolności mediów. Rynek medialny w Polsce jest pluralistyczny, a media prezentują pełne spektrum opinii - napisała rzecznik rządu Joanna Kopcińska w oświadczeniu przesłanym mediom.
11:30
Witczak:
Wnosimy do NIK by w trybie pilnym sprawdziła zasadność wydawania pieniędzy przez PFN
- Wnosimy do NIK, do Najwyższej Izby Kontroli, o to by w trybie pilnym i poza planem swojej pracy sprawdziła zasadność wydawania pieniędzy Polaków przez Polską Fundację Narodową. By sprawdziła legalność wydawanych środków. Fundacja dysponuje milionami złotych, to jest potężny kapitał, który może być wykorzystywany, jak się okazuje, w rozmaity sposób, w tym na działalność polityczną - mówił Mariusz Witczak podczas konferencji prasowej w Sejmie.
12:12
- Chciałbym zwrócić uwagę, że w tej aferze KNF-u zatrzymano dotychczas osobę, która jest słupem, a słup nie działał sam. Słup nie przeprowadził ustawy przez parlament, też nie wymyślił planu Zdzisława. Opinia publiczna powinna jak najszybciej poznać zeznania zarówna pana Czarneckiego, jak i pana Ch., bo to największa afera finansowa w RP. W związku z tym zwróciłem się od prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobro o odtajnienie zeznań obu panów. Taką możliwość prokurator generalny ma. Chciałbym żeby to zostało przekazane, przynajmniej w tajnej formie, posłom, bo jeżeli PiS nie chce powołać komisji śledczej, to przynajmniej powinien pokazać, że w tej sprawie nie ma nic do ukrycia - stwierdził Ryszard Petru na konferencji w Sejmie.
12:20
- Chciałbym dowiedzieć się od pana premiera na najbliższym posiedzeniu Sejmu, jakie działania podejmował jego resort, kiedy był wicepremierem w sprawie dwóch banków Leszka Czarneckiego. Tam, u niego w resorcie powstały rozporządzenia, które uderzały tylko w dwa banki - Idea Bank i Getin Bank. Chciałbym też poznać opinię premiera, jak ocenia działania prokuratury i służb w tej sprawie, czyli jak ocenia pracę Zbigniewa Ziobry - stwierdził Ryszard Petru na konferencji w Sejmie. Jak dodał:
"Nie mamy informacji tak naprawdę o tym, jaki tak naprawdę udział w tej aferze był NBP, BFG, gdzie powstał słynny plan Zdzisława i bardzo ważna jest też rola szefa senackiej komisji finansów pana Biereckiego. Szef CBA Mariusz Kamiński powinien zawiesić swój nadzór nad tą aferą, dlatego że w jego przypadku mamy podejrzenie nepotyzmu, bo przypomnę, że to jego syna rekomendował szef NBP do pracy w Banku Światowym”
13:00
https://twitter.com/msit_gov_pl/status/1067732112143523840?s=21
14:12
„Wniosek do prokuratury, zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa - ten wniosek komisja przyjęła, choć niejednomyślnie. Posłowie opozycji głosowali przeciw temu wnioskowi. Bardzo mnie zaprosili, żebym o tym mówił, zaznaczył, więc zaznaczam - posłowie opozycji byli przeciwni temu zawiadomieniu. Zawiadomienie dot. 4 okoliczności, 4 możliwych przestępstw, które być może zostały popełnione, przede wszystkim przez pana Jana Vincenta Rostowskiego jako ministra finansów i jedno z tych czterech przez pana Sławomira Nowaka” - mówił na konferencji prasowej w Sejmie przewodniczący komisji śledczej ds. wyłudzeń VAT-u, Marcin Horała z PiS.
https://twitter.com/polsatnewspl/status/1067759042599231488?s=12
15:58
W nadchodzący poniedziałek, 3 grudnia o 12:00 sejmowa komisja regulaminowa, spraw poselskich i immunitetowych zajmie się oświadczeniem Stanisława Gawłowskiego o wyrażenie zgody przez Sejm na pociągnięcie do odpowiedzialności karnej. Komisja zajmie się także wnioskami ws. Sławomira Neumanna i Andrzeja Halickiego
Pierwotnie Sejm w ubiegły piątek miał głosować nad wnioskiem o wyrażenie zgody na pociągnięcie do odpowiedzialności karnej i zastosowanie środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego aresztowania, ale poseł Gawłowski niemal w ostatniej chwili zrzekł się immunitetu. Tym samym wniosek ponownie trafił do komisji w celu zaopiniowania.
https://twitter.com/MichalOlech/status/1067793882493128704
16:45
https://twitter.com/USAmbPoland/status/1067804305141481472
16:56
Miller:
Wynik rzeczywiście jest fatalny i trudno cieszyć się z tego wyniku. Myślę, że Sojusz będzie próbował nawiązać jakiś kontakt z partią Razem
- Wynik rzeczywiście jest fatalny i trudno cieszyć się z tego wyniku. Poza tym pojawiają się uchwały różnych organizacji, warszawskiej, poznańskiej - mówił Leszek Miller w rozmowie z Andrzejem Stankiewiczem w programie „Onet Opinie”.
- Robi się taki klimat niezadowolenia i to oczywiście osłabia kierownictwo SLD. Natomiast co będzie dalej. Myślę, że Sojusz będzie próbował nawiązać jakiś kontakt z partią Razem i zawrzeć jakiś sojusz na wybory – dodał Miller.
18:54
- Musimy poczekać na podjęcie przez pana prezydenta decyzji. Trzeba jednak pamiętać, że ta ustawa jest de facto wykonaniem postanowienia wydanego przez TSUE, więc tutaj mamy kolejny aspekt, który jest oczywiście niezmiernie ważny i istotny, nie ma co tego ukrywać - stwierdził Błażej Spychalski w rozmowie z Justyną Dobrosz-Oracz na Wyborcza.pl.
- Trzeba współpracować, to nie ulega żadnej wątpliwości. My współpracujemy z różnymi organami na poziomie Unii Europejskiej. Dla nas obecność Polski w Unii Europejskiej jest fundamentem, jest naszą polską racją stanu, wielokrotnie o tym mówiliśmy. Jeżeli doszło tutaj do pewnego rodzaju konfliktu, to stąd ta nowelizacja, która się pojawiła - dodał prezydencki minister.
- Z prezydentem konsultuje się oczywiście różne sprawy, środowisko rządowe konsultuje różne sprawy. Ta oczywiście była konsultowana. To wynikało choćby z tego, że rząd informował pana prezydenta na temat postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości. To jest normalna procedura - mówił dalej Spychalski.
18:58
- Oczywiście, że jest bardzo poważna. Tylko proszę zauważyć w jakich formatach dzisiaj Rzeczpospolita Polska współpracuję w ramach Europy i Świata. Otóż mamy oczywiście sprawę Unii Europejskiej, i ta sprawa była podniesiona na randze Unii Europejskiej. Sprawa była podniesiona także na poziomie NATO bezpośrednio od razu. I sprawa była, oczywiście podniesiona na poziomie Rady Bezpieczeństwa ONZ-tu. Więc to są wszystko formaty, w których współpracujemy, i w których wypracowujemy wspólne stanowiska - stwierdził Błażej Spychalski w rozmowie z Justyną Dobrosz-Oracz na Wyborcza.pl.
- Wydaje się, że to jest zdecydowanie odpowiedni poziom na to, żeby reagować na tę sprawę. Jeżeli pan prezydent uzna za stosowane zwołanie Rady Bezpieczeństwa Narodowego, to z całą pewnością zwoła. Na dzisiaj takiej decyzji nie ma - dodał prezydencki minister.
19:56
Kamiński:
To moje prywatne zdanie, ale także mojej niewielkiej, ale dziarskiej partii. Powinna być wspólna lista do wyborów europejskich
- To moje prywatne zdanie, ale także zdanie mojej niewielkiej, ale dziarskiej partii politycznej. Do wyborów europejskich, którymi ja osobiście nie jestem zainteresowany, uważamy, że powinna być wspólna lista - mówił Michał Kamiński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie "Wydarzenia i Opinie” Polsat News.
19:59
Miller:
W Warszawie jest klęska całkowita i nic dziwnego, że warszawskie SLD żąda konsekwencji
- W mandatach jest tragedia, bo jeżeli chodzi o ubytek w sejmikach, to jest mniej, ponad 60% mandatów. W Warszawie jest klęska całkowita i nic dziwnego, że warszawskie SLD żąda konsekwencji - stwierdził Leszek Miller w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w "Faktach po faktach” TVN24.
20:02
- Myślę, że źle się dzieje, że tak nie jesteśmy szanowani przez Stany Zjednoczone, że nawet ambasador USA nie uważa za stosowane, żeby nauczyć się nazwisk naszych liderów. Źle, że Amerykanie nie szanują dzisiaj Polski - mówił Michał Kamiński w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.
20:06
- Mam też pretensje do Włodzimierza Czarzastego, bo jeżeli on często krytykuje PiS i słusznie, to zauważam u przewodniczącego taką tendencję, żeby pisać historię SLD od nowa i na nowo, bardzo wybiórczo. To trudne do przyjęcia - stwierdził Leszek Miller w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w "Faktach po faktach” TVN24.
20:07
20:07
- Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Trzeba mieć koncepcję i kierować tą partią i jeżeli się popełnia błędy to czasami trzeba powiedzieć po prostu: popełniłem błędy - mówił Sebastian Wierzbicki w rozmowie z Dorotą Gawryluk w programie „Wydarzenia i Opinie” Polsat News.
20:30
- Przed komisją śledczą będzie musiał odpowiedzieć na trudne pytania pan premier Mateusz Morawiecki, na temat rozporządzenia z 25 maja 2017, zmieniającego wysokość wag dla kredytów hipotecznych, kiedy te wagi skakały ze 100 proc., na 120, potem na 150 i zaczęły się perturbacje banków polskich po czym weszła ta ustawa i poprawka. Kolejne pytanie podanie do marszałka Terleckiego. Skąd wzięła się słynna poprawka, pozwalająca na przejęcie banków. Pytanie padnie też do pana (T. Cymańskiego – red.), bo o panu mówił Marek Ch., że siedział pan w gabinecie szefa KNF i rozmawialiście m.in. o ustawie - mówił Bartosz Arłukowicz w rozmowie z Moniką Olejnik w programie „Kropka nad i” TVN24.
20:34
- Gdyby opozycja tak szybko działała jak my dziś, to by dalej rządziła. Rozumiemy się? Tak to wygląda. Można traktować to jako żart, ale można krytykować, że źle, że nie tak, ale nie ma tutaj pobłażania i litości. Działamy szybko - mówił Tadeusz Cymański w rozmowie z Moniką Olejnik w programie „Kropka nad i” TVN24.
Tu nie ma czego ukrywać, tylko kawa na ławę i jedziemy
- Tusk do Nawrockiego i Glapińskiego
Gorący temat
Wszyscy muszą być w najwyższej gotowości
- Tusk ogłasza alert
Gorący temat
Polacy czekają, Polska musi być SAFE
- KO zwraca się do Nawrockiego w nowym spocie
Gorący temat
Jeszcze raz wnioskuję o decyzję prezydenta
- Kosiniak-Kamysz z komisarzem UE ds. obrony
Gorący temat
Polityk młodego pokolenia, w wieku prezydenta
- Błaszczak o kandydacie PiS
Gorący temat
Ogromne ryzyka stabilności polskiej waluty
- Pełczyńska-Nałęcz o SAFE 0%
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.