Celem nowego internetowego spotu PiS jest pokazanie, że kampania Tuska i Kopacz przeciwko dopalaczom w 2010 roku była nieefektywna, służyła tylko budowaniu wizerunku partii. W klipie, który jako pierwszy publikuje 300POLITYKA sztabowcy partii cytują wypowiedzi Donalda Tuska i Ewy Kopacz sprzed 5 lat i zestawiają je z obecną sytuacją wokół dopalaczy. Nie zabrakło konferencji prasowej prof. Mariana Zembali. Kopacz jest głównym celem spotu, w dużo większym stopniu niż przy analogicznym klipie o Śląsku.

Jak słyszymy, PiS chciał też podkreślić fakt, że kampania wizerunkowa Kopacz (o której jako pierwsza pisała 300POLITYKA) wystartowała w czasie, w którym dopalacze były głównym tematem politycznym.

Spot jest publikowany na kilka godzin przed wyjazdowym posiedzeniem rządu w Łodzi. Marcin Mastalerek i Stanisław Karczewski, szef sztabu PiS będą mówić o dopalaczach i polityce rządu na specjalnej konferencji prasowej w Łodzi. To spot to pierwsze bezpośrednie uderzenie partii w rząd za pomocą dopalaczy, w poniedziałek na konferencji prasowej prezes Jarosław Kaczyński nie poruszył tego tematu. Stratedzy PiS planują dodatkowe działania w zależności od dalszego rozwoju sytuacji.