Provident

Kampania za pozostaniem w UE rozważa opublikowanie plakatu z wizerunkiem Borisa Johnsona w klapie marynarki polityka skrajnej partii UKIP Nigela Farage. Takie plakaty Saatchi&Saachi pomogły konserwatystom – wbrew sondażom – wygrać samodzielną większość w ubiegłorocznych wyborach.

Ed Milliband, ówczesny lider Partii Pracy w butonierce liderów partii szkockich nacjonalistów: Alexa Salmonda i Nicoli Sturgeon – do tego wzoru miałby nawiązywać plakat wymierzony w Borisa Johnsona. Chodzi o to, by najpopularniejszego obecnie polityka powiązać z budzącym strach Farage’m.

Sturgeon_Pocket_1200x6283-620x324

David Cameron na razie zablokował publikację plakatu, bo byłoby to sprzeczne z jego przekazem, że nie będzie walczył z innymi konserwatystami („blue-on-blue”). Niewykluczone jednak, że jeśli sondaże nadal będą wyglądać groźnie dla pozostania w UE, Downing Street sięgnie po tę broń.

Co ciekawe, agencja Saatchi&Saachi, której właściciel należał do najbardziej zaufanych strategów Margaret Thatcher jest autorką najgłośniejszych i uznanych za genialne posterów wyborczych. Zaczęło się od tego: Labour isn’t working – pokazującego kolejkę do urzędu pracy i będącego grą słów pomiędzy Partią Pracy a rekordowym w latach 70-tych bezrobociem:

bzm0434-M

Do plakatu, bez szczęścia nawiązali stratedzy Romneya przeciw Obamie:

 

MRFP+-+Obama+is+not+Working

Ikoną polityki jest też przesłanie: Nowa Partia Pracy (New Labour), nowe zagrożenie, które jednak nie zatrzymało fali, która wyniosła Tony’ego Blaira po erze 18-letnich rządów konserwatystów:

 

Conservative Party Poster - New Labour New Danger 1997 Election smaller file size

New-Labour_3382544b