500+, obniżenie wieku emerytalnego, przyjęcie Euro, śluby homoseksualne, automatyzm przyjmowania uchodźców – to tematy, w których PiS pokazuje kolejne niekonsekwencje w poglądach Rafała Trzaskowskiego. 300POLITYKA jako pierwsza publikuje kolejny spot odwołujący się do negatywnego przesłania kampanii reelekcyjnej prezydenta na temat Trzaskowskiego, podważający jego wiarygodność. 

Sztabowcy PiS konsekwentnie wkładają kandydatowi KO buty Bronisława Komorowskiego i stawiają na eksponowanie pewnej niezborności poglądów prezydenta stolicy, czego paliwem jest wpadka Trzaskowskiego na konferencji prasowej w Sorkwitach na temat jego sejmowych głosowań na temat wieku emerytalnego. sztabowcy PiS promują też twierdzenie o oderwaniu od rzeczywistości, elitarności i “warszawskości” Trzaskowskiego  – jak w spocie opublikowanym w sobotę. 

Sztabowcy Andrzeja Dudy mocno stawiają na zdefiniowanie Rafała Trzaskowskiego, zanim on sam zdąży u wyborców ukształtować swój wizerunek. Robią dokładnie to, co kampania reelekcyjna George’a Busha juniora zrobiła z Johnem Kerry’m, który w pewnym momencie poważnie zagrażał szansom reelekcji urzędującego prezydenta USA. Republikański strateg Karl Rove zagrał wyszydzaniem międzynarodowych koneksji demokratycznego senatora, oderwaniem od rzeczywistości amerykańskiej rodziny z prowincji, sugerował nawet jego „francuskość” i wyśmiewał zamiłowanie do cappuccino.

Sztab PiS mocno stawia na promowanie swojego przekazu – uruchamia także specjalną landing page http://rafalnieklam.pl, gdzie umieszczony został spot.

Sztabowcy kandydata KO odpowiedzieli w weekend spotem wspominającym urzędującemu prezydentowi niedotrzymaniem obietnic m.in dla frankowiczów, czy w sprawie kwoty wolnej od podatku. Jak słyszymy, przekaz ten ma zostać wzmocniony nowymi materiałami wyborczymi.