Przypomniał wszystkim dlaczego w czerwcu głosowali na Nawrockiego
- Morawiecki o wywiadzie Trzaskowskiego
Gorący temat
02.01.2026
08:02
Jabłoński o spotkaniu ministrów z prezydentem:
Szkoda, że tak późno
- Dobrze, że to się stało, szkoda, że tak późno, można to było zrobić od razu, bo prezydent po prostu zwrócił się normalnie, w trybie ustawowym do szefów służb o informację w październiku zeszłego już roku - powiedział Paweł Jabłoński w rozmowie z Mariuszem Piekarskim w programie "Gość poranka" TVP Info, pytany o "sygnały ocieplenia" polegające na spotkaniu ministrów Siemoniaka i Kosiniaka-Kamysza z prezydentem przy udziale szefów służb i zapowiedzi premiera dot. chęci spotkania z prezydentem.
08:10
Szłapka o orędziu Tuska:
Środowiska kibolskie poczuły się w ostatnich czasach bezkarnie
- Nie znam środowiska kiboli, ale każdy, kto łamie prawo, musi spodziewać się ostrej reakcji państwa. Nie będę tego interpretował, pan premier mówił wyraźnie o sabotażystach i nie pyta mnie ani pan, ani sieć, kto to jest ten rosyjski sabotażysta, który też nie może spać spokojnie - stwierdził Adam Szłapka w rozmowie z Marcinem Fijołkiem w "Graffiti” Polsat News.
- Generalnie wiemy, że środowiska kibicowskie, te kibolskie, bo nie mówię o kibicach, jakby poczuły się w ostatnich czasach bezkarnie. Pamiętamy sprawę 12-latka, który był na Pomorzu męczony, pamiętamy tę sprawę na Podlasiu, kiedy jakąś ustawkę tam rozpoczęto przygotowywać. Nie ma zgody na to, żeby łamać prawo w Polsce - mówił dalej.
08:11
Jabłoński o podejściu rządu i prezydenta do obronności i zbrojeń:
Nie ma istotnego sporu
- Ja mam wrażenie, że co do kierunków zasadniczych nie ma istotnego sporu, bo zgadza się i prezydent i premier, i rząd dzisiaj i odpowiedzialna opozycja, jaką jest Prawo i Sprawiedliwość, że trzeba robić wszystko, żeby Polska była bezpieczna, budować silną armię, inwestować też w modernizację systemów obronnych, antydronowych - powiedział Paweł Jabłoński w TVP Info, pytany, czy ocieplenie relacji między prezydentem a rządem może objąć kwestie dot. polityki zagranicznej.
- My mówimy tak: jeśli Platforma chce to robić, chce budować tę Tarczę Wschód, mówią tylko o tym, realnie się tam bardzo mało dzieje niestety, my jesteśmy odpowiedzialną opozycją, głosujemy za tym, mówimy: zwiększajcie na to budżet - kontynuował.
08:18
Szłapka:
Podczas posiedzenia rządu nie doszło do żadnej awantury
- Moja wrażliwość jest taka, że do żadnej awantury nie doszło [podczas posiedzenia rządu]. 5 punktów w czasie posiedzenia Rady Ministrów było omawiane - stwierdził Adam Szłapka w „Graffiti” Polsat News.
- Trwa praca nad tymi rozwiązaniami i na posiedzeniu Stałego Komitetu Rady Ministrów i wcześniej o tym jest rozmowa. Jakby jest kierunkowa decyzja rządu, żeby nie zmieniać tego, że w takich sprawach zawsze musi decydować sąd. Dlatego tak rzetelnie KSRM i poszczególne ministerstwa będą pracować nad tą ustawą, żeby nie było tam diabła - mówił dalej rzecznik rządu.
08:18
Jabłoński o ambasadorach:
Prezydent nie jest notariuszem od przystawiania pieczątki do tego, co Sikorski z Tuskiem sobie wymyślą
- Tak opowiada pan Sikorski, że nie ma żadnej odpowiedzi [ws. ambasadora w USA], tymczasem z tych informacji, które ja mam, bo pytamy też na komisjach spraw zagranicznych, jak to wygląda, to prezydent w ogóle cały czas nie jest konsultowany, jeśli chodzi o kolejne nominacje ambasadorskie, cały czas jest tak, że oni po prostu dają kandydata, nie czekają, czy jest zgoda, czy nie jest zgoda, wrzucają go na komisję spraw zagranicznych - powiedział Paweł Jabłoński w TVP Info.
- Tak było tuż przed świętami Bożego Narodzenia z tym nieszczęsnym panem Markiem Prawdą. Nawet nie poczekali, co prezydent im odpowie, wysłali go od razu na komisję spraw zagranicznych - kontynuował.
- Jeśli tak wygląda praktyka rządu, to trudno się dziwić, że prezydent się na to nie zgodzi, bo prezydent nie jest tutaj notariuszem od przystawiania pieczątki do tego, co pan Sikorski z Tuskiem sobie wymyślą, tylko ma konstytucyjne uprawnienie do powołania albo do niepowołania ambasadora - mówił dalej.
08:25
Szłapka:
Konsekwentnie będziemy starać się wzmacniać całą koalicję
- Do sondaży trzeba podchodzić poważnie i poważnie do przygotowania się do wyborów w 2027 roku. My oczywiście konsekwentnie będziemy starać się wzmacniać całą koalicję. Z mojej perspektywy politycznej oczywiście najważniejsza jest KO, której jestem członkiem, ale też dlatego, że to największe ugrupowanie, na którym wisi czy spoczywa największa odpowiedzialność - stwierdził Adam Szłapka w „Graffiti” Polsat News.
08:26
Szłapka:
Mamy około 35%, pewnie z perspektywą możliwości wzrostu
- Mamy około 35%, jeszcze pewnie z perspektywą możliwości wzrostu, ale to, co jest ważne, to wszystkie ugrupowanie koalicyjne, gdy jest sumujemy te głosy, to mają więcej niż te partie skrajne, PiS czy Braun - stwierdził Adam Szłapka w „Graffiti” Polsat News.
08:26
Szłapka o stawce wyborów:
Kaczyński mówi Braunem i de facto PiS jest Braunem
- Ważne, żebyśmy wszyscy mieli takie poczucie, jaka jest stawka tych wyborów. Bo de facto dzisiaj PiS-em rządzi Braun, bo to on dyktuje to, co mają politycy PiS-u mówić, bo oni do tej pory tak radykalnie nie mówili. Jedyne, co zostało w PiS-ie z dziedzictwa, na które się często powołują Lecha Kaczyńskiego, to gdzieś tam wiszące portrety. Reszta to już tylko i wyłącznie Braun. Dzisiaj Kaczyński mówi Braunem i de facto PiS jest Braunem - stwierdził Adam Szłapka w „Graffiti” Polsat News.
08:27
Jabłoński o przewidywaniach Tuska dot. pokoju na Ukrainie:
Nadmierny optymizm
- Absolutnie nie. Myślę, że to jest, niestety, wolałbym, żeby było inaczej, ale tu przede wszystkim jest to decyzja jednej osoby, agresora, Władimira Putina, Rosji, która atakuje cały czas. Jeśli wojna miałaby się skończyć, to Rosja może o tym zadecydować w zasadzie dzisiaj - powiedział Paweł Jabłoński w TVP Info, pytany, czy zgadza się z premierem Tuskiem, że pokój na Ukrainie jest na horyzoncie w najbliższym czasie.
- Uważam, że tak - kontynuował, pytany, czy to nadmierny optymizm premiera.
- Jest to nadmierny optymizm, dlatego, że on się opiera na założeniu, że Władimir Putin rozumuje w logice racjonalności takiej, jak nasza. On tymczasem rozumuje w logice innej, w logice podboju, imperialnego zwiększania swoich wpływów, przywrócenia tak naprawdę strefy wpływów sowieckiej, on tego nie kryje - mówił dalej.
- Powie: aha, skoro dają mi tyle, to ja zażądam jeszcze więcej, będę eskalował ataki - dodał.
08:34
Krajewski zapowiada spotkanie z komisarzami:
Robimy wszystko, by nie doszło do podpisania umowy z Mercosur
- Te strajki nie odbywały się tylko w Polsce, bo widzieliśmy strajki w Grecji, widzieliśmy strajki w Brukseli, we Francji. Rolnicy obawiają się podpisanej umowy pomiędzy Unią Europejską a krajami Mercosur. Oczywiście robimy wszystko, by do tego podpisania nie doszło - powiedział Stefan Krajewski w rozmowie z Renatą Grochal w programie „Bez Uników. Rozmowa Polityczna w Trójce”.
- Tutaj najbliższe spotkanie 7 stycznia na mój wniosek, na wniosek pani minister rolnictwa Francji. Mamy spotkanie z komisarzem Hansenem, z komisarzem Šefčovičem, z panią minister rolnictwa Cypru, Cypr jako kraj przejmujący prezydencję. Będziemy o tym jeszcze rozmawiać, co możemy zrobić, jak zablokować podpisanie umowy - mówił dalej.
08:38
- To jest krok, który jest konsekwencją tego, że już na tym pierwszym etapie rząd nie kryje tak naprawdę, do czego tutaj zmierza. Pani minister Kotula wychodzi na konferencję prasową i mówi wprost o czym, o adoptowaniu dzieci przez pary homoseksualne - powiedział Paweł Jabłoński w TVP Info, pytany o zapowiedź dot. zawetowania ustawy o statusie osoby najbliższej.
- Oczywiście, że w tej ustawie nie ma, bo w każdym kraju to był zawsze krok. To zawsze był pierwszy krok na drodze do tego celu. Kiedyś był taki wiceprezydent Warszawy Paweł Rabiej, który sformułował to bardzo otwarcie - kontynuował, po zwróceniu przez prowadzącego uwagi, że w tej ustawie nic takiego nie ma.
- Ja w Sejmie będę przeciwko tej ustawie głosował w obecnym kształcie i myślę, że prezydent również tej ustawy nie podpisze, jeśli tak ona się zakończy - mówił dalej.
08:48
Krajewski:
Prezydent Nawetowrocki - wszystko wetuje
- Powiedziałem, że to jest pan prezydent Nawetowrocki, bo wszystko wetuje. Nawet ustawy, które wydawałoby się, że nie niosą jakichś kontrowersji, też były wetowane - powiedział Stefan Krajewski w programie „Bez Uników. Rozmowa Polityczna w Trójce”.
- Ja będę odnosił się do ustawy, zmianach przesunięcia w czasie ewidencji elektronicznej środków ochrony roślin, gdzie wydawało się, że idziemy na rękę polskim rolnikom, żeby mieli dłuższy czas na przygotowanie się do tych zmian. Ten projekt został zawetowany - kontynuował.
Na uwagę, że prezydent tłumaczył, że rolnicy w niektórych częściach kraju nie mają dostępu do internetu i to byłoby duże utrudnienie dla nich, odparł: - 100% wniosków płatności obszarowych jest składane za pośrednictwem internetu. Więc to pokazuje, że rolnicy zdali ten egzamin, dostosowali się do zmian i już od lat składają swoje wnioski, wyjaśniają, składają wyjaśnienia drogą elektroniczną. Nie ma tutaj takiego zagrożenia.
- Tutaj poradziliśmy sobie inaczej z Komisją Europejską. Ustaliliśmy, że ten termin został przesunięty i ten problem rozwiązaliśmy. Natomiast większość ustaw jest wetowana. Nawet pan prezydent czasem ma problem z uzasadnieniem tego weta - stwierdził.
08:49
Tusk o prośbie Szwajcarii:
Jesteśmy gotowi
- Wyrazy najgłębszego współczucia dla rodzin i bliskich ofiar pożaru w Crans-Montanie. Szwajcaria i kanton Valais mogą liczyć na polską solidarność. Jesteśmy gotowi, na prośbę Szwajcarii, do udzielenia specjalistycznej opieki medycznej dla 14 poszkodowanych w polskich szpitalach - napisał premier Donald Tusk w social media.
Wyrazy najgłębszego współczucia dla rodzin i bliskich ofiar pożaru w Crans-Montanie. Szwajcaria i kanton Valais mogą liczyć na polską solidarność. Jesteśmy gotowi, na prośbę Szwajcarii, do udzielenia specjalistycznej opieki medycznej dla 14 poszkodowanych w polskich szpitalach.
— Donald Tusk (@donaldtusk) January 2, 2026
09:29
Krajewski o umowie UE-Mercosur:
Możemy co najwyżej rozmawiać i prosić, nie mamy siły nacisku
- Polska i Francja od początku nie zmieniają zdania [ws. umowy UE-Mercosur]. Wiele państw członkowskich, które na początku mówiły że będą zastanawiać się nad podpisaniem tej umowy, będą budować mniejszość blokującą, od tej mniejszości odstępuje, bo tam nie jest brane pod uwagę tylko rolnictwo - powiedział Stefan Krajewski w programie „Bez Uników. Rozmowa Polityczna w Trójce”.
"Jeszcze pół roku temu nikt nie mówił o klauzulach ochronnych"
- Ja jako minister rolnictwa patrzę na oczywiście te największe zagrożenia dla rolnictwa, dla przetwórstwa, ale inne części i gałęzie gospodarki liczą inne możliwości, zyski z podpisanych umów, bo to nie tylko przemysł samochodowy, o którym tak dużo się mówi. U nas na przykład produkcja AGD, przemysł meblarski, który liczy przyszłe zyski z podpisanej umowy i to wszystko bierzemy pod uwagę - zauważył.
- Mówiąc o klauzulach ochronnych, skupiamy się na tym, żeby zabezpieczyć interes rolników, przetwórców. Jeszcze pół roku temu nikt o takich klauzulach nie mówił - dodał.
"Nie mamy takiej siły nacisku na inne kraje członkowskie"
- Oczywiście i opozycja, i pan prezydent mówi, że tu jesteśmy nieskuteczni. Tylko że my możemy co najwyżej rozmawiać, prosić. No nie mamy takiej jakieś siły nacisku na inne kraje członkowskie, że powiemy „nie podpisujecie” i oni są z nami w grupie - przyznał.
- Tak, każdy liczy swoje, każdy patrzy w zależności od tego, jak silne rolnictwo jest w danym kraju, stąd duży opór we Francji, bo tam jest silne rolnictwo, duży udział tego rolnictwa w gospodarce i początku wyrażają takie stanowisko jak my - kontynuował.
10:38
Błaszczak:
Nie ma zgody na to, żeby rząd przykrywał igrzyskami swoją nieudolność
- To jest bardzo ważne, żeby pokazywać, że nie ma zgody dla rządu Donalda Tuska na to, żeby swoją nieudolność przykrywać igrzyskami, bo tak się dzieje dziś pod rządami koalicji 13 grudnia - powiedział Mariusz Błaszczak w TV Republika.
10:41
Błaszczak o Tusku:
Zakładnik lewackiej ideologii
- Jest [premier Tusk] zakładnikiem lewackiej ideologii, jest zakładnikiem inżynierii społecznej, jaka dokonuje się w Unii Europejskiej, jaka dokonywała się w całym świecie Zachodu, tylko z tym, że ta inżynieria społeczna, te ideologie lewackie zostały odrzucone w Stanach Zjednoczonych dzięki zwycięstwu prezydenta Donalda Trumpa - powiedział Mariusz Błaszczak w TV Republika.
- Prezydent Trump udowodnił, że można inaczej, że można zarówno te sprawy, które dotyczą wielości płci [...], jak i religię klimatyczną, jak i pakt migracyjny [...] można to wszystko wyrzucić do kosza, można to wszystko przekreślić - kontynuował.
10:48
Błaszczak komentuje słowa Tuska:
Zapowiedź łamania prawa
- To jest zapowiedź kolejnego przyspieszenia, a więc kolejnych igrzysk, to jest zapowiedź łamania prawa, bo to, co robi minister sprawiedliwości, to jest jawne łamania prawa i można by tu powiedzieć o wielu takich przykładach, ale myślę, że najbardziej drastycznym jest likwidacja losowania sędziów na rzecz dobierania sędziów - powiedział Mariusz Błaszczak w TV Republika, pytany o słowa premiera Donalda Tuska z jego orędzia ("dociśnięcie śruby" przestępcom).
10:52
Błaszczak o planowanym spotkaniu prezydenta z szefami służb:
Presja ma sens
- Ja myślę, że to jest też przykład pokazujący, że presja ma sens. Ta presja wywierana przez prezydenta Nawrockiego. Prezydent Nawrocki w kampanii wyborczej mówił "po pierwsze Polska, po pierwsze Polacy", zapowiadał aktywną prezydenturę i ona taka jest - powiedział Mariusz Błaszczak w TV Republika, pytany o planowane spotkanie prezydenta Nawrockiego z szefami służb.
12:45
Gliński tweetuje z Orlenu i pyta, czy premierem jest pajac:
Zapłaciłem 5,81 za litr
- Byłem na Orlenie. Zapłaciłem 5,81 za litr. Czeski błąd czy polskim premierem jest pajac? - napisał Piotr Gliński w social media.
Byłem na Orlenie. Zapłaciłem 5,81 za litr. Czeski błąd czy polskim premierem jest pajac?
— Piotr Gliński (@PiotrGlinski) January 2, 2026
12:45
PiS publikuje nagranie:
Nawet TVP mówi o drożyźnie i podwyżkach podatków
"Już nawet TVP w likwidacji mówi o drożyźnie i podwyżkach podatków! Są fakty, których rządowa propaganda nie jest w stanie zakrzyczeć" - przekazało PiS na X.
Już nawet TVP w likwidacji mówi o drożyźnie i podwyżkach podatków! Są fakty, których rządowa propaganda nie jest w stanie zakrzyczeć 😯
— Prawo i Sprawiedliwość (@pisorgpl) January 2, 2026
🔔 Zobaczcie sami!#IdzieDrogiRok pic.twitter.com/NZe4DIxgkp
15:11
Tusk publikuje nagranie z Black Hawkami:
Nie na piknikach, nie w spotach
- Policyjne Black Hawki w służbie ludziom. Tam, gdzie ich miejsce. Nie na piknikach, nie w spotach wyborczych - napisał premier Donald Tusk w social media.
17:48
Andruszkiewicz o spotkaniu Nawrocki-Tusk:
Z naszej strony jest otwartość
- Z naszej strony [...] jest otwartość, jeśli pan premier Tusk poprosi o spotkanie pana prezydenta, to myślę, że do takiego spotkania może dojść - powiedział Adam Andruszkiewicz w rozmowie z Kamilem Szewczykiem w "24 pytaniach" PR24.
- Myślę, że nowy rok to jest taki termin dość dobry na takie rozmowy na szczycie - kontynuował.
- Nie, jeszcze konkretnej daty nie ma - mówił dalej, pytany o konkretną datę spotkania.
17:55
Andruszkiewicz:
Ustawy, które uderzają w małżeństwo, nie znajdą poparcia w Pałacu Prezydenckim
- Te ustawy wszystkie, które jakby uderzają w małżeństwo, które obniżają rangę małżeństwa, myślę, że nie znajdą tutaj poparcia w Pałacu Prezydenckim - powiedział Adam Andruszkiewicz w PR24.
- My przede wszystkim cały czas podkreślamy, że kluczowe, chociażby dla demografii [...] jest wzmacnianie polskich rodzin, polskiego małżeństwo, tej instytucji, natomiast nie chcemy się zgadzać na dezawuowanie tej instytucji, właśnie rodziny, poprzez takie wrzutki ustawowe, które będą osłabiać małżeństwa de facto - kontynuował, pytany, co prezydent by zmienił w ustawie o statusie osoby najbliższej.
18:01
Andruszkiewicz o uregulowaniu statusu osoby najbliższej:
Nie jest wykluczone, że taka ustawa pojawi się po naszej stronie
- Wiemy, że prezydent ma także swoją inicjatywę legislacyjną, nie jest wykluczone, że taka ustawa pojawi się po naszej stronie, zobaczymy, na razie nie chcę tutaj wyrokować - powiedział Adam Andruszkiewicz w PR24 podczas rozmowy o ustawie o statusie osoby najbliższej, odpowiadając na pytanie prowadzącego: "Pamięta pan [...] w kampanii, co mówił Karol Nawrocki [...] zapowiadał poparcie dla rozwiązań pomagających osobom najbliższym, więc teraz się z tego wycofa?".
18:07
Andruszkiewicz z radą dla ministrów rządu Tuska:
Więcej pokory
- Zobaczymy [...], jeśli rząd prosi o spotkania pana prezydenta, pan prezydent jest przychylny, żeby do takich spotkań dochodziło - powiedział Adam Andruszkiewicz w PR24, pytany, czy w styczniu dojdzie do spotkania prezydenta Nawrockiego z Radosławem Sikorskim.
- Tyle tylko, że trzeba rozmawiać o konkretach [...] dzisiaj pan Sikorski bezpardonowo atakuje pana prezydenta, publicznie, w sposób bardzo nieładny zresztą też i to nie jest dobra droga, dlatego, że raczej ministrowie rządu powinni, trochę im radziłbym więcej pokory mieć w takich aspektach, natomiast tutaj widzimy, że jest dużo frustracji, dużo nawet hejtu czasami [...] co na pewno nie pomaga w tych relacjach, nie pomaga w kształtowaniu tych spotkań - kontynuował.
19:48
Czarzasty o Nawrockim :
Dobrze, że zaczął się zajmować bieżącą polityką między jedną a drugą ustawką w lesie
- Jeżeli chodzi o pana prezydenta, to dobrze, że zaczął się zajmować bieżącą polityką między jedną ustawką w lesie a drugą, bo to znaczy, że zobaczył na czym polega potencjalnie rządzenie. Więc cieszymy się, że pan prezydent zaczyna być w realnej polityce - powiedział Włodzimierz Czarzasty w rozmowie z Markiem Tejchmanem w „Gościu Wydarzeń” Polsat News
Marszałek Sejmu był pytany o wywiad Karola Nawrockiego dla „Gościa Niedzielnego”, w którym stwierdził, że „polska scena polityczna dzieli się na tych, którzy chcą rozmawiać oraz takich jak marszałek Czarzasty”.
- Pan prezydent zawetował 20 ustaw, […] czyli najwięcej z dotychczasowych prezydentów. Zajęło mu to, nie wiem, z pół roku. To, co jest ciekawe, to nie jest tak, że pan prezydent szuka sobie jednego wroga, tylko chciał tak pracować, tak chciał tworzyć układ polityczny, żeby wetować, bo z tych 20 ustaw, 15 było za czasów pana Hołowni. To ciekawe, dlatego że pan Hołownia prowadził inną politykę niż ja - mówił dalej Czarzasty.
- W związku z tym, jeżeli pan prezydent chciałby wskazać tego złego, który mu blokuje ustawy i tego dobrego pana prezydenta, to tak nie jest. Pan prezydent postanowił walczyć. Zobaczymy co z tej walki wyjdzie - dodał.
19:54
Czarzasty:
Jeszcze nie zamroziłem prezydentowi żadnej ustawy. Mówienie, że cokolwiek jest mrożone, jest nieprawdą
- Pan prezydent nie ma wiedzy na temat tego, co wysyła do Sejmu. W tej chwili pan prezydent wysłał 14 ustaw do Sejmu, z czego pięć ustaw jest rozpatrywanych w komisjach sejmowych, jedna została odrzucona, dwie są skierowane do czytania na posiedzeniu Sejmu - powiedział Włodzimierz Czarzasty w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- W przypadku trzech ustaw skierowaliśmy z powrotem ustawy do pana prezydenta, bo były źle przygotowane. Musi po prostu je od początku przejrzeć i uzupełnić. Jedna ustawa, o emeryturach, jest w konsultacjach społecznych - mówił dalej.
- Więc mówienie przez pana prezydenta, że cokolwiek jest mrożone, jest po prostu nieprawdą. Ja jeszcze nie zamroziłem panu prezydentowi żadnej ustawy. Natomiast pan prezydent za moich czasów zawetował pięć, za pana Szymona Hołowni - 15 [ustaw] - wskazał.
20:07
Czarzasty składa Nawrockiemu propozycję:
My panu pomożemy
- Powinny być dobre - powiedział Włodzimierz Czarzasty w „Gościu Wydarzeń” Polsat News, pytany jak powinny wyglądać ustawy wysyłane przez prezydenta.
Dopytywany, czy są złe, odparł: - Tak.
Na pytanie, co jest w nich złego, stwierdził: - To, po co żeśmy poprawki do trzech ustaw wysłali, żeby te wnioski zostały uzupełnione. Ja zresztą mam propozycję dla pana prezydenta. Nie ma pan specjalistów od pisania ustaw? My panu pomożemy w Sejmie. My mamy specjalistów.
20:14
Czarzasty:
Prawica krytykuje status osoby najbliższej i mówi, że nie zgodzi się na takie pary. Jednocześnie uważa, że lepiej jest się 5 razy rozwieść i 5 razy zrobić ślub
- Wie pan, co robi prawica? Ja panu powiem, co robi prawica. Prawica krytykuje takie propozycje ustawowe [jak projekt o statusie osoby najbliższej], mówiąc, że nie zgodzi się nigdy na tego typu pary. Jednocześnie uważa, że lepiej jest się pięć razy rozwieść i pięć razy zrobić ślub, bo to jest trwalsze - powiedział Włodzimierz Czarzasty w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
20:23
- Jak pan zawetuje, panie prezydencie, tę ustawę [o statusie osoby najbliższej], to będzie sytuacja taka. Tym wszystkim ludziom, którzy mają w tej chwili dzieci poza małżeństwami, tych wszystkim ludziom, którzy nie chcą małżeństw, tym wszystkim ludziom powie pan: „Macie żyć inaczej. Nie zgadzam się z waszą formą życia” - powiedział Włodzimierz Czarzasty w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- Niech pan im to powie. Bo jeżeli pan daje, panie prezydencie, ustawę do marszałka Sejmu i do Sejmu, która jest bez zabezpieczenia finansowego na poziomie 100 miliardów złotych rocznie i pan mówi: „Niech rząd znajdzie pieniądze”, to jest to po prostu populizm. Nie zgadzam się na populizm - mówił dalej.
20:45
- Projekt dotyczący Państwowej Inspekcji Pracy. W ramach KPO […] jest jeden z kamieni milowych. […] Ten kamień milowy polegał na tym, że mieliśmy znieść docelowo śmieciówki. On został zamieniony na taki kamień, że damy uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy do tego, żeby mogła w momencie, kiedy jest łamane prawo i jest śmieciówka na przykład przez rok, dwa… To on [inspektor PIP] stwierdza, że to powinna być umowa o pracę - powiedział Włodzimierz Czarzasty w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
- To jest po pierwsze wypełnianie standardów europejskich, po drugie realizacja KPO, zagrożona karą 11 miliardów, a po trzecie to jest obrona polskich pracowników. […] Dopóki Lewica będzie w rządzie, skończył się taki czas, że prawa pracownicze będą ograniczane pracownikom. My bronimy pracowników - podkreślił.
- Wy bronicie pracowników, ale na sam koniec przychodzi premier Donald Tusk i minister Berek i mówią: "Zdejmujemy te przepisy” - skomentował Marek Tejchman, odnosząc się do doniesień "Gazety Wyborczej".
- Nie ma żadnej awantury. Dyskusja była na temat Wigilii, dyskusja była na temat asystencji, była dyskusja na temat skrócenia czasu pracy. Rozpoczynamy rozmowę, co z tym problemem zrobić. Coś trzeba z tym problemem zrobić - odparł marszałek Sejmu.
- Ale to był projekt, były do niego uwagi. Projekt trafił we wtorek na rząd i zawraca, tak? - mówił dalej dziennikarz.
- Ale on nigdzie nie zawraca. On jest dyskutowany, bo to jest trudny problem. Zlikwidowanie umów śmieciowych, za którym zawsze Lewica była, jest wielkim problemem - odpowiedział Czarzasty.
Na uwagę prowadzącego, że krytyka tego projektu dotyczyła automatyzmu i scenariusza, w którym przedsiębiorca ma zapłacić składki za poprzednie lata, co mogłoby „niejeden biznes rozłożyć”, marszałek odparł: - Dobra, o czym to świadczy? Że trzeba usiąść jeszcze raz - ten projekt nie został z rządu wycofany - i dyskutować jeszcze miesiąc czy dwa.
- Żeby była jasność: nic się temu projektowi nie stanie, jak nad nim wszystkie strony po kolei popracują. […] Wszystkie strony powinny nad nim pracować, bo rząd jest spójny, koalicyjny i cztery partie mają prawo do tego, żeby mieć swój głos w tym rządzie. I będę tego bronił. A partie są różne. My bronimy pracowników - stwierdził Czarzasty.
Przypomniał wszystkim dlaczego w czerwcu głosowali na Nawrockiego
- Morawiecki o wywiadzie Trzaskowskiego
Gorący temat
To pewien ślad związany z tym, że Polska może stać się państwem na celowniku jakichś terrorystów
- Cenckiewicz o meldunku ws. Bliskiego Wschodu
Gorący temat
Chyba zaczynamy dojrzewać do tej decyzji
- Sobierańska-Grenda o edukacji zdrowotnej jako przedmiocie obowiązkowym
Gorący temat
Ma trzy tygodnie
- Cenckiewicz o decyzji prezydenta ws. ustawy o SAFE
Gorący temat
Gorący temat
Fantastyczny człowiek
- Trump o Nawrockim
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.