news
Relacja Live
26.05.2025
07:41
O 7:00 przy stacji metro Kabaty w Warszawie odbędzie się akcja „Poranek z Trzaskiem” z udziałem prezydenta Warszawy i kandydata KO na prezydenta Rafała Trzaskowskiego.
O 11:00 premier Donald Tusk złoży wizytę w Euroterminalu Sławków. Na 11:15 zaplanowano konferencję prasową.
O 12:00 w Pałacu Prezydenckim prezydent Polskiej Andrzej Duda weźmie udział w uroczystości z okazji Dnia Samorządu Terytorialnego.
O 14:00 na kaliskim rynku odbędzie się konferencja prasowa konferencja Mariusza Błaszczaka, Marleny Maląg, Jana Mosińskiego i działaczy PiS.
O 16:30 popierany przez PiS kandydat na prezydenta Karol Nawrocki spotka się z mieszkańcami Lubartowa, a o 19:00 – z mieszkańcami Janowa Lubelskiego.
07:58
Trzaskowski o poranku w Warszawie:
Potrzebny jest każdy głos, będzie blisko
– Ostatnia prosta, 5 dni, pełna determinacja, potrzebny jest każdy głos, bo wiecie państwo, jak będzie blisko, dlatego dobrze, że tego dnia byliśmy razem – stwierdził Rafał Trzaskowski na briefingu prasowym w Warszawie.
– Widać było niesamowitą mobilizację, też olbrzymie emocje. W związku z tym mam nadzieję, że to nam zwiastuje bardzo wysoką frekwencję i o to dokładnie chodzi, dlatego że stawka tych wyborów jest naprawdę bardzo poważna – mówił dalej.
07:59
Trzaskowski pytany o test na obecność narkotyków:
Dziwi mnie, że zadajecie tego typu pytanie
– Dziwi mnie bardzo, że zadajecie tego typu pytanie, dlatego że to Karol Nawrocki ma problem ewidentnie i to jest tak, że jeżeli ktoś ma wypadek drogowy, to sam się powinien przebadać, a nie prosić innych, żeby się badali. Wszyscy ewidentnie widzimy, że Narol Nawrocki ma problem, nie wiem z czym, bo to on powinien wyjaśnić i tyle – stwierdził Rafał Trzaskowski na briefingu prasowym w Warszawie.
08:04
Bielan:
Wspólne piwo Mentzena, Trzaskowskiego i Sikorskiego? Przyjęliśmy to ze wzruszeniem ramion
– Ze wzruszeniem ramion. Nie jesteśmy w stanie dyktować nikomu, z kim chodzi na piwo. Możemy odpowiadać tylko za siebie – powiedział Adam Bielan w „Graffiti” Polsat News, pytany przez Marcina Fijołka o to, jak Nowogrodzka przyjęła obrazek wspólnego piwa Trzaskowskiego, Sikorskiego i Mentzena.
– Myślę, że ważniejszy był przebieg rozmowy, zarówno Karola Nawrockiego w czwartek, jak i Rafała Trzaskowskiego w sobotę – stwierdził.
08:06
Duda o marszu Nawrockiego:
Nigdy nie było takiego planu, żebym miał się pojawić
– Nie, nigdy nie było takiego planu, żebym miał się pojawić. Rzeczywiście pogłoski medialne pojawiają się, nawet współpracownicy pytali mnie, czy mają to dementować. Powiedziałem: słuchajcie, nie żartujecie, jest kampania. Za chwilę ktoś ogłosi, że mam lecieć balonem i co, będziemy też dementować? – stwierdził prezydent Andrzej Duda w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w Radiu Zet.
– Nie, oczywiście że [Karol Nawrocki] mnie nie prosił. Byłem w odpowiednim momencie po to, żeby przekazać zwłaszcza tym, którzy kiedyś głosowali nam nie, e bardzo ich proszę o poparcie dla Karola Nawrockiego i proszę o zaangażowanie w tę tak bardzo w tej chwili dla Polski sprawę i myślę, że wszyscy ci, którzy mieli mnie usłyszeć, już mnie usłyszeli – mówił dalej.
08:07
Bielan:
Nawrocki po długiej dyskusji podpisał się pod deklaracją Mentzena
– Sławomir Mentzen sformułował 8 postulatów najważniejszych dla swojego środowiska politycznego, myślę że również dla zdecydowanej większości swoich wyborców. Karol Nawrocki po długiej dyskusji, po 1,5-godzinnej dyskusji podpisał się pod tą deklaracją i zresztą mówił, dlaczego nie ma problemu z każdym z tych punktów – powiedział Adam Bielan w „Graffiti” Polsat News.
08:09
Duda o słowach Tuska:
Trochę się wyśmiewano z tego w mediach
– Wydaje mi się, że właśnie powiedział [Donald Tusk], że przy władzy są gangsterzy. Trochę się wyśmiewano z tego w mediach. Mam swoje zdanie na temat tego, co premier Tusk na przestrzeni ostatnich kilkunastu czy już niedługo kilkudziesięciu miesięcy robi z Polską, na temat tego łamania prawa, przejmowania telewizji siłą, de facto prokuratury siłą, łamania Konstytucji przez niego i jego współprnocwników. Mam swoje zdanie na ten temat – krytyczne – stwierdził prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet.
08:10
Duda:
Nie żałuję decyzji o poparciu Nawrockiego. Każdy z nas miał swoją młodość, u niektórych była bardziej burzliwa, u innych mniej
– Skąd, absolutnie. Dlaczego miałbym żałować – powiedział prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet, pytany, czy nie żałuje decyzji o poparciu Karola Nawrockiego.
– Rzeczywistym poparciem jest po prostu głosowanie i właśnie niedługo to zrobię – kontynuował, pytany, czy udzieliłby poparcia Nawrockiego jeszcze raz, wiedząc o kwestii kawalerki i udziału Nawrockiego w ustawkach.
– Każdy z nas miał swoją młodość, u jednego młodość była bardziej burzliwa, u drugiego mniej burzliwa. Wraca się ostatnio do też młodości pana premiera Donalda Tuska, też nie była to mało burzliwa młodość. Więc spokojnie, spokojnie, ja patrzę na to, jaki człowiek jest dzisiaj, na ile jest odpowiedzialny, na ile odpowiedzialnie prowadzi sprawy, które są mu powierzone, te przede wszystkim sprawy państwowe, w jaki sposób działa, kim jest i dla mnie Karol Nawrocki jest tym moim kandydatem – mówił dalej.
08:18
Duda o snusie:
Moja córka mówi, że to jest modne wśród młodych, zwłaszcza wśród tych, którzy rzucają palenie
– Akurat nie, nie było to jeszcze wtedy w modzie [snus]. Teraz młoda, czyli moja córka, mówi że to jest bardzo modne wśród młodych, takich względnie młodych, ona taka bardzo młoda nie jest, ale zwłaszcza wśród tych, którzy rzucają palenie, bo to nie dymi, a jest ten kontakt z nikotyną – stwierdził prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet.
08:23
Duda:
Skoro Trzaskowski bierze do swojego otoczenia mojego byłego współpracownika, to widocznie ta ławka jest u niego bardzo krótka
– Skoro Rafał Trzaskowski bierze do swojego otoczenia mojego byłego współpracownika, to widocznie ta ławka jest bardzo krótka u niego. To specyficzna, ale powiedziałbym tak – dobrze, każdy jest kowalem swojego losu – stwierdził prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet.
08:24
– To jest rzeczywiście taka specyficzna sytuacja – powiedział prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet, pytany, czy nie boli go, że jeżeli dochodzi do rozmowy Putin-Trump, to Trump dzwoni relacjonować rozmowę do kilku przywódców Europy Zachodniej, ale nie dzwoni do nikogo z Polski.
– Cieszę się, że prezydent Donald Trump spotkał się z Karolem Nawrockim, bo to jest ważne, to jest mój następca, ja rozumiem amerykański pragmatyzm, który sprowadza się do tego, że jakby prezydent Trump wie o tym, że za kilka miesięcy ja już nie będę sprawował swojej funkcji i jakby już patrzy na mojego potencjalnego następcę, niż na mnie – kontynuował.
08:26
Bielan:
Jeśli Mentzen nie zastopuje wyboru Trzaskowskiego, to będzie można go rozliczać z każdej decyzji Trzaskowskiego
– Widzimy, jaka jest reakcja w sieci. Raczej to jest – mówię o zwolennikach Mentzena, bo nie mówię o zwolennikach Karola Nawrockiego, te reakcje są oczywiste – raczej są to reakcje niechętne [na piwo z Trzaskowskim]. Mentzen się do tego odnosił w kolejnych kilku wpisach. Powiedział również, że w środę podsumuje te dwie dyskusje, podsumuje fakt, że Trzaskowski nie zgadzał się z nim… – powiedział Adam Bielan w „Graffiti” Polsat News.
Na pytanie, czy jego środowisko liczy, że poprze wprost Karola Nawrockiego, odparł: – To decyzja Sławomira Mentzena. Ja nie chcę mu publicznie niczego doradzać. On, jak rozumiem, po coś zorganizował te spotkanie. Nie po to tylko, żeby podbić liczbę subów na swoim kanale YouTube, […] tylko po to, żeby jednak to spiąć jakąś klamrą.
– Jeżeli nie zastopuje wyboru Trzaskowskiego do Pałacu Prezydenckiego, to będzie można również Sławomira Mentzena rozliczać z każdej decyzji Rafała Trzaskowskiego, którą będzie podejmować jako prezydent. To będzie bardzo duża odpowiedzialność. Nie wiem, czy Sławomir Mentzen chce ją wziąć na siebie – wskazał.
08:33
Bielan:
My nikogo nie ukrywamy. Zarówno Morawiecki, jak i Kaczyński wczoraj byli na marszu Nawrockiego
– Tusk wszedł po I turze bardzo mocno w kampanię. […] Było widać w jego oczach strach – strach przed tym, że prezydentem nie zostanie jego zastępca, że to może być początek jego politycznego końca – powiedział Adam Bielan w „Graffiti” Polsat News.
– Można odbić tę piłeczkę, że on przynajmniej wchodzi do gry oficjalnie, z otwartą przyłbicą, a wy musicie ukrywać prezesa Kaczyńskiego, premiera Morawieckiego… – stwierdził Marcin Fijołek.
– My nikogo nie ukrywamy. Zarówno Morawiecki, jak i Kaczyński wczoraj maszerowali na tym marszu. Ale to był marsz Nawrockiego. Nawrocki nie jest członkiem PiS. To są fakty. […] Trzaskowski jest nie tylko członkiem PO, przez wiele lat robił karierę w strukturach tej partii – wydaje mi się, że jednak to ukrywa – i dochrapał się funkcji wiceszefa. […] Wczoraj, gdy tylko [Tusk] wyszedł na scenę, to było widać, kto jest szefem, kto rządzi – odparł polityk PiS.
08:33
Duda o piwie z Mentzenem:
Trochę go wykiwali
– Wczoraj czytałem tłumaczenia pana przewodniczącego Sławomira Mentzena w tej kwestii […] można powiedzieć tak, panowie bardzo sprytnie, instrumentalnie potraktowali swojego młodszego kolegę, byłego kontrkandydata w wyborach prezydenckich i, krótko mówiąc, trochę go wykiwali – powiedział prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet, pytany, jak ocenia picie piwa przez Sławomira Mentzena z Radosławem Sikorskim i Rafałem Trzaskowskim.
– Tak to wynikało z tego tłumaczenia. Wielu chyba zwolenników i kolegów z ugrupowania, z Konfederacji pana Sławomira Mentzena uważa, że z takimi ludźmi do piwa się nie siada – kontynuował.
08:39
Duda wspomina obecność na stadionie Cracovii:
Nie biłem się, ale byłem w miejscach, gdzie się bito
– Kurczę, muszę się przyznać, że jako taki nastoletni chłopak jeszcze w latach 80-tych sam bywałem na stadionie Cracovii, na najbardziej ognistym w punkcie bardzo zapalnym. No cóż… Nie, nie biłem się, ale byłem w miejscach, gdzie się bito – stwierdził prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet.
08:43
Trzaskowski:
Duda podpisuje wszystko, co dostał od Kaczyńskiego. Duda: Trzaskowski powinien się nauczyć liczyć
– To powinien się jeszcze pan Rafał Trzaskowski nauczyć liczyć. Życzę mu, żeby był tak skutecznym prezydentem Warszawy, jak ja byłem skutecznym i jestem skutecznym Prezydentem Rzeczypospolitej, jeśli chodzi o trzymanie pewnej stałej i niezmiennej linii politycznej i realizację swoich zobowiązań wobec wyborców – powiedział prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet, pytany o słowa Rafała Trzaskowskiego o tym, że obecny prezydent podpisuje wszystko, co dostał od Jarosława Kaczyńskiego, a on jako prezydent nie będzie podpisywał wszystkiego.
08:56
Fijołek:
Facet, który za chwilę może być prezydentem, nie może przez 1,5 godziny wytrzymać bez woreczka z nikotyną? Bielan: Miliony Polaków są uzależnione od nikotyny
– To nie jest trolling. […] Wobec Trzaskowskiego wielokrotnie formowano zarzuty dotyczące zażywania narkotyków. […] Trzaskowski zresztą sam przyznaje się do zażywania narkotyków, przy czym on mówi o tych narkotykach w wersji miękkiej, marihuany. Zaprzecza narkotykom twardym. […] Widzieliśmy bardzo dziwne zachowanie Trzaskowskiego na bardzo wielu wiecach… – powiedział Adam Bielan w „Graffiti” Polsat News.
– Ja widziałem też bardzo dziwne zachowanie Karola Nawrockiego podczas debat i wywiadów – skontrował Marcin Fijołek.
– Karol Nawrocki mówi w sposób zborny. Można mu różne rzeczy zarzucać, ale na pewno nie jakieś specjalne podekscytowanie czy wpadanie w jakieś doły, jak w przypadku jego rywala. Jeżeli Trzaskowski nie ma nic do ukrycia, to naprawdę jest bardzo prosty sposób, żeby zbadać, czy w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni brał narkotyki, czy nie – odparł Bielan.
– Pytany rano Rafał Trzaskowski […] mówił, że tak naprawdę to Karol Nawrocki ma problemy, bo widać, że nie może ustać 2 czy 1,5 godziny debaty bez wzięcia czegoś w dziąsło – skomentował prowadzący.
– Trzaskowski będzie mówił o ustawaniu… Człowiek, który się słaniał na nogach podczas debaty w Końskich, po 2 godzinach już się opierał o ten blat – odpowiedział polityk PiS.
– Karol Nawrocki się nie opierał, bo być może przyjmuje coś na bieżąco.
– Karol Nawrocki trenuje, 4 razy w tygodniu jest na siłowni…
– Okej, ale czy to nie jest problem, że facet, który za chwilę może być prezydentem, nie może przez 1,5 godziny wytrzymać bez jakiegoś woreczka z nikotyną?
– Miliony Polaków są uzależnione od nikotyny. Ja akurat nie, pan chyba też nie, ale tak już jest.
08:57
Duda o dalszej karierze w polityce i ew. stanowisku premiera:
Zamierzam zawsze być do dyspozycji", "dopuszczam wiele możliwości
– A kto powiedział, że nie? – powiedział prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet, pytany, czy zamierza dalej być w polityce.
– Zamierzam zawsze być do dyspozycji Rzeczypospolitej, bo myślę, że to w jakimś sensie już jest moje przeznaczenie, żeby po prostu służyć Polsce wtedy, kiedy jest taka potrzeba – kontynuował.
– Dopuszczam wiele różnych możliwości, na różne sposoby można służyć Polsce – mówił dalej, pytany, czy dopuszcza możliwość bycia premierem.
– To nie jest kwestia chciejstwa. To jest kwestia tego, jakie jest wyzwanie, które trzeba zrealizować. Ja zawsze byłem i jestem człowiekiem wyzwań. Jeżeli jest zadanie do wykonania dla Polski i inni uważają, że jesteś potrzebny, to ja się staram takie zadanie i wyzwanie podejmować – dodał, dopytywany, czy chciałby być premierem.
– Na pewno się poważnie zastanowię – powiedział, pytany, czy jeżeli ktoś mu zaproponuje tekę premiera, to się poważnie zastanowi.
09:01
– Myślę, że tak – powiedział prezydent Andrzej Duda w Radiu Zet, pytany, czy Karol Nawrocki to najlepszy kandydat, na jakiego mogło postawić PiS.
09:06
Bielan:
Nawrocki jest krystalicznie uczciwy
– Karol Nawrocki jest krystalicznie uczciwy. Był trzykrotnie badany, dwukrotnie za rządów PO, bardzo gruntownie przez służby specjalne. Były analizowane wszystkie jego znajomosci, wszystkie przepływy finansowe – powiedział Adam Bielan w „Graffiti” Polsat News.
09:07
Bosak o piwie z Mentzenem:
Z reakcji naszych wyborców i sympatyków jasno wynika, że to był błąd
– Zaskoczyła mnie informacja o tym, że oni jeszcze ze studia pojechali do pubu Mentzen i tam siedzieli. Nie rozmawialiśmy o tym jeszcze [ze Sławomirem Mentzenem] – stwierdził Krzysztof Bosak w programie „Tłit” WP.
– Wydaje mi się, że z reakcji naszych wyborców i sympatyków to jasno wynika, że to był błąd, natomiast zgadzam się z bardzo wieloma rzeczami, które tam napisał, przede wszystkim napisał że żałuje i że musimy zachować tę strategiczną samodzielność i względem PiS-u i PO i tu nie ma między nami żadnej różnicy – mówił dalej.
– To jest coś, co bym nazwał zakłóceniem na poziomie komunikacji z wyborcami – dodał.
09:07
– Ja bym radził zerknąć do oświadczenia Sławomira Mentzena z wczoraj.On napisał, że nie chce być jako Konfederacja przystawką PiS-u i tu może być klucz do tych wrażych komentarzy, że chce uzyskać zdolność koalicyjną nie tylko na prawicy, wydaję mi się to bardzo ciekawa koncepcja – powiedział Radosław Sikorski w RMF FM.
– [Czy jest możliwy rząd KO-Konfederacja] W polityce to nie takie koalicje bywały. Proszę zerknąć na szereg krajów europejskich, w Austrii bodajże, w innych krajach też. Rozmawialiśmy o finansach państwa także, proszę sobie wyobrazić – kontynuował.
09:07
– To jakaś bzdura kompletna [że Mentzen został breloczkiem PO]. Polacy spotkali się w okresie wyborczym, żeby porozmawiać o polityce, bez jadu, bez nienawiści, przy chmielu, bezalkoholowym oczywiście i to było budujące, powiem szczerze. W pubie Mentzena tam z połową ludzi, bo byłem tam ponad 2 godziny, nawiązałem normalne patriotyczne rozmowy, to daje nadzieje, że Polska może być lepsza – stwierdził Radosław Sikorski w RMF FM.
09:08
– Nie, tutaj są granice [spotkanie z Braunem], antysemitów nie trawię. Nie ma o czym, to jest gość, który żyje w swoim świecie jakichś spisków żydowskich, więc to wymaga psychiatry, a nie polityki – stwierdził Radosław Sikorski w RMF FM.
– No to bym ich przekonywał [wyborców Brauna], że w kraju, w którym z jednej strony Żydówka jest królową [Maryja], Żyd królem [Jezus], a jednocześnie zdarzyło się Auschwitz, na antysemityzm nie ma miejsca – dodał.
09:08
– Ja z Adrianem Zandbergiem kiedyś długą i rzeczową rozmowę odbyłem, podczas wizyty króla Danii, bo jak pan wie Adrian Zandberg, ma związki z Danią. Mieszkał tam parę lat. Nawet zaproponowałem mu swego rodzaju umowę polityczną, umówmy się nie całkiem serio, że będziemy realizować plan budowy mieszkań Lewicy, a w zamian za to przywracamy monarchię – stwierdził Radosław Sikorski w RMF FM.
09:10
Sikorski:
Chciałbym wiedzieć, jaki jest stosunek naszej opozycji do 50% ceł na UE
– Chciałbym wiedzieć jaki stosunek naszej opozycji do tych ceł, no bo bardzo blisko się identyfikują z Donaldem Trumpem, pan Nawrocki nawet po błogosławieństwo i wsparcie w wyborach tam pojechał, no więc pytanie czy popierają cła na Unię Europejską w wysokości 50%. Dla ułatwienia dodam, że Polska jest członkiem UE – powiedział Radosław Sikorski w RMF FM.
09:11
Nawrocki:
Trzaskowski stał się patronem radykalnych środowisk LGBT. Będę pilnował, aby Polska pozostała biało-czerwona
„Polska biało-czerwona, czy tęczowa? Rządząc w stolicy, Rafał Trzaskowski stał się patronem radykalnych środowisk LGBT. Bierze udział w paradach, gdzie padają żądania adopcji dzieci przez pary homoseksualne, a także przeznacza ogromne środki finansowe dla skrajnie lewicowych organizacji” – mówi Karol Nawrocki w nagraniu opublikowanym na X.
„To błąd. Jako naród jesteśmy tolerancyjni, ale nasze dzieci powinny być chronione przed ideologicznymi eksperymentami. Gwarantuję, że jako prezydent będę pilnował, aby Polska pozostała biało-czerwona” – kontynuuje.
🇵🇱 Polska biało-czerwona czy tęczowa? Jako naród jesteśmy tolerancyjni, ale nasze dzieci powinny być chronione przed ideologicznymi eksperymentami. Gwarantuję, że jako Prezydent RP będę pilnował, aby Polska pozostała biało-czerwona. #Nawrocki2025 pic.twitter.com/GdsiXv6Wxb
— #Nawrocki2025 (@Nawrocki25) May 26, 2025
09:12
Sikorski:
Od lat próbuję dostać się do Radia Maryja, pisałem nawet do Watykanu
– Ja na przykład chodzę do bardzo różnych stacji telewizyjnych, nie udało mi się przebić do tej pory do Telewizji TRWAM. Zabiegam o to do paru lat, ale właśnie w tym duchu, że trzeba rozmawiać z tymi, którzy mają inny zestaw informacji i którym też trzeba tłumaczyć polską politykę zagraniczną – stwierdził Radosław Sikorski w RMF FM.
– Nie tylko bym poszedł [do Radia Maryja], ja od paru lat o to zabiegam. Prowadziłem korespondencję jako europoseł z samą rozgłośnią, z prowincjałem, z Generałem Redemptorystów i samym Watykanem, wszystko na nic – powiedział Radosław Sikorski w RMF FM.
09:20
Fijołek:
5 lat temu przekonywał pan, że prezydent i premier z różnych obozów oznacza wojnę na górze. Bielan: Były inne okoliczności
– Uznaliśmy, że Polacy oczekują, szczególnie w tych wyborach, kogoś, kto wzniesie się ponad partyjne partykularyzmy i postawiliśmy na kogoś, kto członkiem PiS nie jest. I to jest bardzo ważny wybór: czy postawimy na osobę niezależną, która będzie w stanie postawić się Tuskowi […], czy postawimy na jego partyjnego kolegę, zastępcę – powiedział Adam Bielan w „Graffiti” Polsat News.
– Ja bym nawet tę opowieść kupił, gdyby nie to, że pamietam wywiady z panem jeszcze sprzed 5 lat, kiedy pan przekonywał, że wybór Rafała Trzaskowskiego oznacza wojnę na górze z rządem PiS-u, kompletny paraliż, brak decyzyjności… – skomentował Marcin Fijołek.
– To są inne okoliczności… To była pandemia, największa pandemia od ponad 100 lat na świecie… – odparł Bielan.
– Ale chodzi o mechanizm. 5 lat temu przekonywał mnie pan, że prezydent i premier z różnych obozów, to jest scenariusz na wojnę – stwierdził prowadzący.
– Ja powiem więcej: 5 lat temu Rafał Trzaskowski przekonywał opinię publiczną, […] że to jest najgorsze, co może spotkać Polskę – premier i prezydent z tej samej partii – powiedział Bielan.
– Po prostu zamieniacie się dzisiaj rolami. Pan też dzisiaj nie powie, że to będzie wojna na górze, tylko że prezydent musi kontrolować premiera.
– Nie mieliśmy w polskiej polityce od lat – i mówią to byli bliscy współpracownicy tego człowieka, np. Jan Rokita – osoby o tak autorytarnych tendencjach, jak Tusk. Ja nie chciałbym sytuacji, w której Tusk będzie miał absolutnie całą władzę.
10:24
Szefernaker:
Są sprawy, w których Nawrocki nie zgadza się z PiS. Nie zgadza się też z wieloma sprawami w Konfederacji. Ma swoje zdanie
– Od samego początku tej kampanii, Karol Nawrocki jako kandydat obywatelski, który nigdy nie był członkiem PiS, mówił, że są sprawy, w których się nie zgadza z PiS. I to jest jasne. Też nie zgadza się z wieloma sprawami w Konfederacji. Ma swoje zdanie – powiedział Paweł Szefernaker w „Sednie sprawy” Radia Plus.
– Były punkty [w deklaracji Mentzena], które akurat były do zaakceptowania, to dlaczego miał się nie zgodzić? – dodał.
10:26
Szefernaker:
Trzaskowski sobie nie radzi. Ta kampania tonie
– Ja widzę, że jeżeli chodzi o kampanię Rafała Trzaskowskiego, to Rafał Trzaskowski nie radzi sobie w tej kampanii. Ta kampania tonie – powiedział Paweł Szefernaker w „Sednie sprawy” Radia Plus.
– Coraz wyraźniej widać, że Tusk przejął kampanię Trzaskowskiego, bo sztabowcy, jak i sam Trzaskowski, nie radzą sobie w kampanii – ocenił.
10:36
Szefernaker pytany o saszetkę nikotynową:
Nawrocki nie ma nic do ukrycia. Widać, że sztab Trzaskowskiego ma coś do ukrycia
– Nie ma nic do ukrycia Karol Nawrocki. Wielokrotnie się już na ten temat wypowiadał, nie ma nic do ukrycia. Zapraszamy Rafała Trzaskowskiego na takie badania, także sztab Rafała Trzaskowskiego. Widać, że panowie mają coś do ukrycia, skoro nie odpowiadają od parudziesięciu godzin – powiedział Paweł Szefernaker w „Sednie sprawy” Radia Plus.
11:31
– Jesteśmy tu, w Euroterminalu Sławków, a więc siłą rzeczy będziemy rozmawiali o tej gigantycznej szansie, jaka się otwiera przed Polską. Szansie związanej z inwestycjami organizowanymi przez państwo polskie. Szansą, która polega na – jak to już wielokrotnie mówiłem – na rozwoju przemysłu, ale też polonizacji polskiego przemysłu, polskiej gospodarki. Euroterminal Sławków jest tego najlepszym przykładem – stwierdził premier Donald Tusk podczas wizyty w Euroterminalu Sławków.
11:32
ze strony Bielana:
Nie ja wam wybierałem kandydata". Mentzen zwraca się do PiS-u i pisze o "szantażu moralnym
„Adam Bielan próbuje mnie szantażować moralnie, twierdząc, że to ja będę odpowiedzialny za ewentualną wygraną Trzaskowskiego. Bzdura. Nie ja wam wybierałem kandydata, nie ja mu prowadziłem kampanię, nie ja zbudowałem mu wizerunek niezbyt lotnego osiłka, nie ja kręciłem i zmieniałem wersję w sprawie kawalerki. To wy za to wszystko odpowiadacie” – napisał na X Sławomir Mentzen.
„Próba zmuszenia mnie do poparcia Nawrockiego pokazuje, jak PiS widzi Konfederację. Jako przystawkę która musi robić to, czego chce PiS. Po moim trupie. Na to nigdy nie możecie liczyć. Nie zamierzam skończyć jak Lepper, Giertych, Gowin czy Hołownia” – kontynuował.
„Im prędzej to w PiS zrozumiecie, im prędzej zaakceptujecie rzeczywistość, tym łatwiej będzie wam uniknąć takich kretyńskich wypowiedzi, jak ta Bielana” – podsumował.
Adam Bielan próbuje mnie szantażować moralnie, twierdząc, że to ja będę odpowiedzialny za ewentualną wygraną Trzaskowskiego.
Bzdura. Nie ja wam wybierałem kandydata, nie ja mu prowadziłem kampanię, nie ja zbudowałem mu wizerunek niezbyt lotnego osiłka, nie ja kręciłem i…
— Sławomir Mentzen (@SlawomirMentzen) May 26, 2025
11:45
Tusk:
To rewelacyjny sygnał, jeżeli chodzi o kondycję polskiej gospodarki
– To rewelacyjny sygnał, jeżeli chodzi o kondycję polskiej gopodarki. Wszyscy specjaliści spodziewali się wzrostu sprzedaży detalicznej na poziomie około 3%, tam 3,2. A dzisiaj GUS podał, że ten wzrost jest absolutnie rekordowy, historyczny – 7,6%. Wzrost sprzedaży detalicznej w Polsce. To już nie jest sygnał, to informacja, która mówi o tym, że naprawdę ruszamy bardzo ostro do przodu i mamy powody, jestem zawsze ostrożny, do optymizmu, jeżeli chodzi o rozwój gospodarczy – stwierdził premier Donald Tusk podczas wizyty w Euroterminalu Sławków.
12:00
Tusk o Nawrockim:
Jest już bardzo spore zamieszanie na całym świecie
– Jest już bardzo spore zamieszanie na całym świecie związane z tymi nieustannie powtarzającymi się informacjami na temat bardzo niepokojących czy niebezpiecznych związków kandydata ze światem przestępczym – stwierdził premier Donald Tusk podczas wizyty w Euroterminalu Sławków.
– To sprawa poważna, to nie ma nic wspólnego tak naprawdę z polityką czy z kampanią wyborczą, tylko z reputacją Polski i dla mnie jet rzeczą bardzo ważną, wiem ile możemy wygrać, ile wygrywamy dzisiaj w relacjach międzynarodowych, bo Polska buduje zaufanie. My jesteśmy partnerem niezwykle cenionym na całym świecie – mówił dalej.
Jak powiedział: – Zrobiłem taki przegląd prasy – od Dubaju po Nowy Jork, od Islandii po państwa afrykańskie, wszędzie są informacje, co się dzieje w Polsce, o co chodzi, co to za człowiek. Jest oczywisty problem.
12:02
Tusk:
Nie będzie żadnych wcześniejszych wyborów parlamentarnych
– Nie będzie żadnych wcześniejszych wyborów parlamentarnych. Odbędą się zgodnie z kalendarzem za 2,5 roku. Mamy dużo roboty do wykonania i jestem przekonany, że dostaniemy mandat zaufania nie tylko na najbliższe 2 lata i kilka miesięcy, ale na kolejne 4 lata – stwierdził premier Donald Tusk podczas wizyty w Euroterminalu Sławków.
13:20
– Ubolewam nad tym, że obecna władza nie tak dawno zlikwidowała fundusz Inwestycji Strategicznych. Dla wielu samorządów jest to fatalna informacja, szkoda, że nie będzie można korzystać z tych pieniędzy, z których wielu z państwa skorzystało, realizując u siebie różnego rodzaju inwestycje, ale wierzę w to, że dacie radę państwo pokonać wszystkie trudności i poradzicie sobie i, że Polska lokalna, samorządowa będzie umiała zawsze pokazać swoją zaradność, odporność i przetrwać nawet najtrudniejsze czasy – stwierdził prezydent Andrzej Duda podczas Dnia Samorządu Terytorialnego.
13:28
Jaki:
To będą wybory o tym, czy w Polsce będzie wolność słowa, czy zdecydujemy się na cenzurę
– Najbliższe wybory to będzie wybór nie tylko pomiędzy Polską biało-czerwoną a Polską tęczową, jak dzisiaj wspomniał Karol Nawrocki, ale to również będą wybory pomiędzy Polską wolności a Polską niewoli. Mianowicie to będą wybory o tym, czy dalej będzie w Polsce obowiązywała wolność słowa, czy jednak zdecydujemy się na cenzurę – powiedział Patryk Jaki na konferencji prasowej.
– Proszę zobaczyć właśnie, co wydarzyło się w Rumunii. Wystarczy, że wygrał jego [Rafała Trzaskowskiego] kolega i rozpoczęło się pilne procedowanie projektu, który w znaczący sposób ogranicza wolność słowa i wprowadza szeroko pojętą cenzurę – kontynuował.
– Wystarczy poczytać ustawę o tzw. mowie nienawiści, którą zgotował nam rząd Donalda Tuska i którą Rafał Trzaskowski zapowiada, że podpisze. Mianowicie w tej ustawie również macie państwo rozszerzenie definicji czynów karalnych z zakresu wolności słowa – mówił dalej.
– W Parlamencie Europejskim większość ekipy obecnie rządzącej głosowała za tym, aby karać za tzw. mowę nienawiści, posłów, za to, że pokazywali prawdziwe sceny przemocy migrantów. A teraz szykują to w całej Polsce, żeby Polacy nie mogli protestować w internecie, pokazując, na czym naprawdę polega pakt migracyjny – dodał.
13:33
Bielan o pakcie migracyjnym i cenzurowaniu internetu:
Scenariusz rumuński jest bardzo realny
– Ten scenariusz rumuński […] jest bardzo realny. Wiemy, że prezydent elekt Rumunii był wczoraj na marszu Donalda Tuska, żeby poprzeć Rafała Trzaskowskiego i rzeczywiście widzimy, co się dzieje w Rumunii w ciągu dosłownie kilkunastu dni od przeprowadzenia tam wyborów – powiedział Adam Bielan na konferencji prasowej.
– Przyspieszenie prac nad paktem migracyjnym, przyspieszenie prac nad wprowadzeniem cenzury w internecie […] to może czekać Polskę, jeżeli zostanie wybrany Rafał Trzaskowski, bo takie próby już były – kontynuował.
13:42
Bielan komentuje wpis Mentzena:
Nie miałem intencji szantażu emocjonalnego. Jeśli tak to odebrał, przepraszam
– Sławomir Mentzen zdobył znakomity wynik, zajął trzecie miejsce w wyborach prezydenckich, przeprowadził dwie bardzo ciekawe rozmowy z Karolem Nawrockim i z Rafałem Trzaskowskim – powiedział Adam Bielan na konferencji prasowej, pytany o komentarz do wpisu Sławomira Mentzena.
– Warto zobaczyć, jakie poglądy mają obaj kandydaci. Myślę, że zdecydowana większość wyborców Sławomira Mentzena już wie, na kogo zagłosuje, jestem przekonany, że to są osoby inteligentne i po wysłuchaniu tych dwóch rozmów wiedzą, który kandydat jest bliższy poglądami Sławomirowi Mentzenowi – kontynuował.
– Ja z całą pewnością nie miałem intencji szantażować kogokolwiek emocjonalnie. Jeżeli Sławomir Mentzen tak to odebrał, to przepraszam go za to. Mówiłem o pewnej złej perspektywie, która stanie przed Polską, jeżeli Rafał Trzaskowski zostanie wybrany – mówił dalej.
13:51
Bielan o doniesieniach Onetu o sprowadzaniu prostytutek do hotelu w Sopocie:
Kolejne dość plugawe ataki personalne na Nawrockiego
– Onet w ostatnich tygodniach nic nie pisze o gigantycznym skandalu, jakim jest nielegalne wspieranie zza granicy kandydata Rafała Trzaskowskiego, jeden z autorów tego artykułu twierdził, że zadał pytania spółkom Skarbu Państwa, jak tylko otrzyma informacje, będzie na ten temat publikować artykuły. Nic takiego na łamach Onetu się nie ukazało – powiedział Adam Bielan na konferencji prasowej, pytany o doniesienia Onetu o tym, że Karol Nawrocki miał uczestniczyć w sprowadzaniu prostytutek do hotelu w Sopocie, w którym pracował.
– Jest seria kolejnych, dość plugawych ataków personalnych na Karola Nawrockiego, nie jesteśmy tym zaskoczeni, instytucje związane z Donaldem Tuskiem zrobią wszystko, żeby nie został wybrany Karol Nawrocki, jedyny polityk dzisiaj, który jest w stanie zatrzymać Donalda Tuska – kontynuował.
13:54
Mentzen przyjmuje przeprosiny od Bielana:
Po wyborach zapraszam na piwo
„Przyjmuję przeprosiny. Po wyborach zapraszam na piwo” – napisał na X Sławomir Mentzen, odnosząc się do wypowiedzi Adama Bielana na konferencji prasowej.
Przyjmuję przeprosiny. Po wyborach zapraszam na piwo 😉
— Sławomir Mentzen (@SlawomirMentzen) May 26, 2025
14:42
Nawrocki zapowiada pozew przeciwko Onetowi:
Medialni pomocnicy Tuska i Trzaskowskiego nie zabiorą nam zwycięstwa
– Dziś w Polsce problemem jest prostytucja polityczna, która za obce pieniądze chce oddać Polskę. Za ten stek kłamstw i nienawiści pozwę Onet w trybie cywilnym o ochronę dóbr osobistych, a także złożę prywatny akt oskarżenia w trybie karnym. Medialni pomocnicy Tuska i Trzaskowskiego nie zabiorą nam zwycięstwa – napisał Karol Nawrocki w social media.
Dziś w Polsce problemem jest prostytucja polityczna, która za obce pieniądze chce oddać Polskę. Za ten stek kłamstw i nienawiści pozwę Onet w trybie cywilnym o ochronę dóbr osobistych, a także złożę prywatny akt oskarżenia w trybie karnym. Medialni pomocnicy Tuska i…
— Karol Nawrocki (@NawrockiKn) May 26, 2025
15:24
Kaczyński komentuje kolejne doniesienia o przeszłości Nawrockiego:
Chcą odwrócić uwagę od odmowy zrobienia testów narkotykowych przez Trzaskowskiego, Nitrasa i innych
„Tusk i Trzaskowski wygrywają w więzieniach. To przyczynek do zrozumienia tego, co dziś dzieje się w kampanii wyborczej, czyli kolejnego odrażającego, opartego na kłamstwie, ataku na Karola Nawrockiego. Mają pieniądze i dostęp do ludzi, którzy powiedzą wszystko, co będzie trzeba” – napisał na X Jarosław Kaczyński.
„A jaki jest rzeczywisty powód tego działania? Chcą odwrócić uwagę od odmowy zrobienia testów narkotykowych przez Trzaskowskiego, Nitrasa i inne osoby” – kontynuował.
Tusk i Trzaskowski wygrywają w więzieniach. To przyczynek do zrozumienia tego, co dziś dzieje się w kampanii wyborczej czyli kolejnego odrażającego, opartego na kłamstwie, ataku na Karola Nawrockiego. Mają pieniądze i dostęp do ludzi, którzy powiedzą wszystko, co będzie trzeba. A…
— Jarosław Kaczyński (@OficjalnyJK) May 26, 2025
16:58
Duda komentuje doniesienia Onetu nt. Nawrockiego:
To bandyckie metody. Kiedy Tusk mówił wczoraj o bandytach, to chyba wiedział, o kim mówi
– Ohydne praktyki, jakie były stosowane wobec mnie przez niektóre media w Polsce, sugerowanie… Aż trudno jest mi to wspominać, ale przypominam: w poprzedniej kampanii prezydenckiej były media, które miały czelność sugerować, że ja miałem jakieś – takie były sugestie wynikające z pierwszej strony tych gazet – że byłem związany z jakimiś praktykami pedofilskimi. Co było oczywistą potwarzą, obrazą i po prostu czymś zupełnie ohydnym – powiedział prezydent Andrzej Duda na konferencji prasowej przed wylotem do Berlina.
– To są bandyckie metody. Więc kiedy premier Tusk wczoraj mówił o bandytach, to chyba wiedział, o kim mówi. Chyba już miał wtedy świadomość tego i wiedział, o kim mówi – stwierdził.
16:59
Duda:
Mam nadzieję, że Nawrocki skutecznie pozwie i zwycięży uczciwość, a nie cynizm i draństwo
– Mam nadzieję, że Karol Nawrocki skutecznie pozwie, ponieważ to na pewno będzie długotrwały proces, ponieważ te siły będą się broniły wszelkimi możliwymi sposobami, włącznie z wpływami w wymiarze sprawiedliwości. Żyjemy w Polsce w bardzo trudnych czasach dzisiaj, niestety. I powiem tak: mam nadzieję, że zwycięży uczciwość, a nie cynizm i draństwo – powiedział prezydent Andrzej Duda na konferencji prasowej przed wylotem do Berlina.
17:24
Zandberg:
Nawrocki powinien złożyć pozew w trybie wyborczym. Takie zarzuty nie mogą czekać na rozstrzygnięcie po wyborach
– To są wybory głowy państwa. Takie zarzuty nie mogą czekać na rozstrzygnięcie po wyborach – napisał Adrian Zandberg, odnosząc się do nowych publikacji Onetu nt. Karola Nawrockiego.
– Karol Nawrocki powinien złożyć dziś pozew w trybie wyborczym. Jeśli Onet napisał nieprawdę, powinien ponieść odpowiedzialność jeszcze przed wyborami. I to dotkliwą. Jeśli to prawda, te zarzuty są kompromitujące dla kandydata na prezydenta – wskazał.
To są wybory głowy państwa. Takie zarzuty nie mogą czekać na rozstrzygnięcie po wyborach.
Karol Nawrocki powinien złożyć dziś pozew w trybie wyborczym. Jeśli Onet napisał nieprawdę, powinien ponieść odpowiedzialność jeszcze przed wyborami. I to dotkliwą. Jeśli to prawda, te…
— Adrian Zandberg (@ZandbergRAZEM) May 26, 2025
17:34
Nawrocki:
Oszukali Polaków i nie zrealizowali 100 konkretów
– Musicie mieć świadomość, a już nikt z was nie ma wątpliwości, że z drugiej strony stoją regularni kłamcy, którzy obiecali Polakom 100 konkretów i ich nie zrealizowali. Obiecali też nam, bo jesteśmy obywatelami tego samego państwa i choć nie ulegliśmy ich propagandzie, nie głosowaliśmy na nich, to obiecali Polkom i Polakom realizację 100 konkretów, wśród nich podniesienia kwoty od podatku. Oszukali Polaków i nie zrealizowali 100 konkretów – stwierdził Karol Nawrocki w Lubartowie.
18:17
– Uważam, że było to też pewne nadużycie ze strony sztabowców Platformy, bo moim zdaniem nie było to ze strony Sławomira Mentzena traktowane jako wydarzenie publiczne i jako coś, co ma być częścią kampanii – powiedział Krzysztof Bosak w programie „Ewa Bugała. Wszystko Jasne” TV Republika, pytany o piwo Sławomira Mentzena z Rafałem Trzaskowskim i Radosławem Sikorskim.
– Coś, co ja traktuję jako zwykłą ludzką przyzwoitość czy gościnność, tzn. że się ma jakichś ludzi o wysokiej pozycji i pokazujemy swój lokal, zostało wykorzystane tak, że zostało przedstawione jak jakieś spotkanie towarzyskie, jakiś poziom zażyłości czy coś w tym stylu – kontynuował.
18:19
– Ponad 200 milionów złotych było inwestowane za czasów Zjednoczonej Prawicy w infrastrukturę, w drogi. To samo dotyczy i Podkarpacia i Podlasia, a dzisiaj ze względów politycznych, wszystkie najważniejsze programy i projekty, które z powodzeniem funkcjonowały w Polsce przez wiele lat rządów Zjednoczonej Prawicy, są zamykane – stwierdził Karol Nawrocki w Lubartowie.
– To terroryści polityczni na czele z premierem Donaldem Tuskiem, mówią: ,,nie będziemy inwestować w Polskę wschodnią”. Oni mają dwie Polski, a ja mam jedną Polskę i takim będę prezydentem – dodał.
18:20
Nawrocki:
Nic nas nie powstrzyma, przeszliśmy zbyt wiele, aby nie wygrać 1 czerwca
– My zwyciężymy razem, wspólnie, bo głos społecznego buntu, przeciwko Polsce mikromanii, łamania prawa, Polsce, która jedzie w drugim wagonie relacji międzynarodowych, a nie w pierwszym wagonie, głos społecznego buntu, jest już tak mocny i tak silny, że nic nas dzisiaj nie powstrzyma. Ani kolejne kłamstwa, ani ataki, ani próby demobilizacji nas wszystkich, bo tu jest Polska i nasza wolność, suwerenność, nasza determinacja, rozstrzygnie się właśnie 1 czerwca – powiedział Karol Nawrocki w Lubartowie.
– Przeszliśmy już wspólnie zbyt wiele i jesteśmy dzisiaj zbyt blisko, aby nie wygrać 1 czerwca i mówimy jasno do tych wszystkich, którzy głosowali inaczej w I turze wyborów, a być może też do tych, którzy nie podjęli swoich decyzji, że my walczymy nie o władzę, a o przyszłość Polski – kontynuował.
18:20
Nawrocki:
Tak jak w Rumunii grozi nam przyspieszenie Paktu Migracyjnego i odebranie wolności słowa
– O tym jak ważne są te wybory, pokazuje nam także kontekst międzynarodowy. Gdy przyjrzymy się temu, co wydarzyło się ostatnio w Rumunii i zobaczymy, że po zwycięstwie kandydata liberalnego, to wszystko, co dzisiaj nam zagraża, zaczyna się w Rumunii dziać, a więc przyspiesza Pakt Migracyjny, wchodzą rzeczy, które mają być zabraniem wolności słowa. To także grozi Polsce, naszej ojczyźnie, bo w parlamencie była procedowana i przyjęta tak zwana ustawa o mowie nienawiści, a to w istocie jest ustawa kagańcowa – stwierdził Karol Nawrocki w Lubartowie.
18:23
Bosak o Trzaskowskim po jego rozmowie z Mentzenem:
Kłamie, kręci albo, kiedy mówi otwarcie i wprost, jest nam odległy programowo
– Jeżeli chodzi o rozmowę [Mentzena] z Trzaskowskim, to ona była interesująca, moim zdaniem to był najtrudniejszy wywiad Trzaskowskiego w tej kampanii prezydenckiej – powiedział Krzysztof Bosak w TV Republika.
– Jeżeli chodzi o treść, moim zdaniem ona pokazała, że on albo kłamie, albo kręci, albo, kiedy mówi otwarcie i wprost, to jest nam odległy programowo. To jest człowiek po prostu z przeciwnego nam obozu ideowo-politycznego – kontynuował.
18:27
Bosak o podpisaniu przez Nawrockiego postulatów Mentzena:
Dla niektórych to będzie pewien koniunkturalizm
– To zależy od każdego indywidualnie, dlatego, że dla niektórych to będzie pewien koniunkturalizm, widziałem dużo takich głosów, które oceniły Karola Nawrockiego jako po prostu takiego polityka, który przyszedł do Sławomira Mentzena i trochę mu się podlizywał, żeby dostać te trzy miliony głosów, a myślę, że inni z kolei mogą widzieć w nim człowieka, który się z nimi zgadza i dlatego że się zgadza, to podpisał – powiedział Krzysztof Bosak w TV Republika, pytany o podpisanie przez Karola Nawrockiego postulatów Sławomira Mentzena.
18:30
Bosak:
Rząd powinien zamknąć granicę dla nielegalnych imigrantów z Niemiec
– Powinien zrobić dokładnie to samo, co wczoraj i miesiąc temu i w poprzednim roku, czyli zamknąć granicę dla nielegalnych imigrantów z Niemiec, utrudnić stronie niemieckiej przekazywanie nam jakichkolwiek imigrantów, a tych, których strona niemiecka chce przerzucić na naszą stronę wprowadzać w procedury trudniejsze z perspektywy niemieckiej, a nie najłatwiejsze – powiedział Krzysztof Bosak w TV Republika, pytany, co powinien zrobić polski rząd ws. odsyłania imigrantów do Polski.
18:39
Bosak:
Nic mi nie wiadomo, żeby istniało jakiekolwiek pisemne wyłączenie Polski z paktu migracyjnego
– Mi nic nie wiadomo o tym, żeby istniało jakiekolwiek pisemne wyłączenie Polski z paktu migracyjnego. […] Politycy Platformy wypowiadają się w różny sposób, jedni się wypowiadają w ten sposób, jakby nas to nie obejmowało, sugerują, że nas to nie obejmuje, bo my przyjęliśmy dużo, jak oni to mówią, uchodźców z Ukrainy, formalnie ci, którzy przyjechali z Ukrainy, nie są uchodźcami, nie ma podstaw do tego – powiedział Krzysztof Bosak w TV Republika.
– Inni politycy Platformy, jak np. minister spraw wewnętrznych, mówią, że my po prostu nie będziemy realizować paktu migracyjnego, co brzmi dużo lepiej, bo jakby przyznają, że ten pakt migracyjny nas obowiązuje […] to się wiązać wtedy może z karami – kontynuował.
– Uważam, że oni mogą pod dowolnym pretekstem zmienić linię po wyborach prezydenckich – mówił dalej.
18:43
Bosak:
Zawieszenie prawa do azylu to propaganda. Przyjęli przepisy, ale z nich nie korzystali
– To jest wyłącznie propaganda. Oni przyjęli oczywiście odpowiednie przepisy, natomiast z jakiegoś powodu z nich nie korzystali i w tej chwili wydawanych jest azyli w tysiącach. Jest ogromny wzrost liczby wydawanych azyli. Jest to bardzo, bardzo groźne […] później bardzo trudno jest cokolwiek zrobić z ludźmi, którzy dostają prawo do azylu – powiedział Krzysztof Bosak w TV Republika, pytany o czasowe zawieszenie prawa do azylu.
19:42
Tusk:
Nigdy nie miałem poczucia, że sprawa jest aż tak bardzo na krawędzi jak dzisiaj
– Przyszedłem do państwa, żeby nazwać kilka rzeczy po imieniu. Bo znamy się kilkadziesiąt lat. Jestem w polityce polskich od niepamiętnych czasów. Nigdy nie miałem poczucia, że sprawa jest aż tak bardzo na krawędzi jak dzisiaj. Zaangażowanie w kampanię Rafała Trzaskowskiego – nie, nie o to chodzi. Rafał Trzaskowski znakomicie sobie radzi w tej kampanii. Dzisiaj stoimy w Polsce przed wyborem, o którym nikt by nie pomyślał jeszcze kilka lat temu, że w ogóle jest możliwy. Że będziemy debatować, zastanawiać się w studiach telewizyjnych, u was w Polsacie, w innych telewizjach, w czasie debat, na portalach, na Tik-Toku – stwierdził premier Donald Tusk rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
– Wszyscy zastanawiają się, o co tak naprawdę chodzi. Dlaczego w tych wyborach na najwyższy urząd w państwie polskim, w wyborach na polskiego prezydenta, wszystko kręci się wokół spraw, które nie mają nic wspólnego z polityką, państwem, z przeszłością Polski, tylko trwa debata czy kandydat Karol Nawrocki jest tym, jak wynika to już właściwie jednoznacznie, z wielu relacji, z coraz większej ilości dokumentów, audycji telewizyjnych i chciałbym, żebyśmy tę rozmowę zaczęli od postawienia tej sprawy naprawdę na ostrzu noża – mówił dalej.
19:44
Tusk:
Oczekuję od Nawrockiego, że natychmiast zwróci się do sądu w trybie wyborczym
– Ze wszystkich stron słyszymy relację ze zdarzeń, z życia Karola Nawrockiego, ale także z teraźniejszości Karola Nawrockiego, które wskazują na jego bliskie związki z twardym światem przestępczym. Ludzie, którzy to mówią, niektórzy pod nazwiskiem, zaraz pozwolę sobie na kilka zdań cytatów, z wypowiedzi, którzy odważyli się i mówią to pod nazwiskiem i mówią rzeczy, co do których Karol Nawrocki nie chce podjąć żadnych kroków prawnych – stwierdził premier Donald Tusk w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
– Oczekuję od Karola Nawrockiego, że natychmiast zwróci się do sądu w trybie wyborczym w ciągu 24 godzin wobec redakcji, portalu, ludzi fizycznych, pod nazwiskiem, którzy mówią jednoznaczne rzeczy – mówił dalej.
19:48
– Jacek Murański – postać znana, znana także panu Nawrockiego, znana m.in. z walk MMA, także aktor w takich niedużych rolach. Murański pod nazwiskiem: Wiem o tzw. kompromatach, hakach, któremu chwalił się Patryk Masiak, Wielki Bu i o przełożeniu, które ma na Karola Nawrockiego i pan Murański cytuje, co Wielki Bu powiedział: trzymam go za gardło i zrobi dla mnie wszystko – stwierdził premier Donald Tusk w „Gościu Wydarzeń” Polsat News.
– Pan Murański mówi co wie o zadaniach pana Nawrockiego sprzed kilku lat, o zadaniach pana Nawrockiego. Doglądanie, żeby klient zapłacił, pilnowanie czasu jeśli chodzi o dziewczyny Masiaka. Z tej współpracy wynikał taki zakres obowiązków, na pewno padała historia o hotelu Grand w Sopocie, że tam pilnował jego dziewczyn – mówił dalej.
19:57
Tusk:
Związki Nawrockiego ze światem przestępczym są oczywiste i nie podlegają dyskusji
– Kwestia pana Nawrockiego i jego związków ze światem przestępczym […] są oczywiste i nie podlegają dyskusji – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News.
– Ja nie chcę, żeby polski prezydent był człowiekiem, który jest za pan brat z gangsterami skazanymi za tak ohydne zbrodnie i przestępstwa, jak handel kobietami – kontynuował.
20:01
Tusk:
Wszyscy wiemy, że jest 50/50. Zwycięstwo Trzaskowskiego albo Nawrockiego jest tak samo prawdopodobne
– Wszyscy wiemy, że jest 50/50, że dzisiaj z tym samym prawdopodobieństwem prezydentem będzie Rafał Trzaskowski albo Karol Nawrocki, a ja wiem, jakie Polskę spotkają kłopoty […] jeśli prezydentem zostanie pan Nawrocki. Ja mam milczeć, ja mam udawać, że nic się nie dzieje? – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News.
20:06
Tusk przytacza słowa, które miał usłyszeć na wiecu:
Panie premierze, niech pan uważa. Ja znam tych ludzi. Oni są gotowi zabijać
– Nie powinienem może tego mówić. Jestem na wiecu Rafała Trzaskowskiego w Sopocie. Stoję wśród ludzi. Jest gigantyczny tłum, są duże emocje, nagle ktoś mnie łapie za rękę i słyszę głos, drżący głos kobiety, nawet w tym tłumie nie byłem w stanie obejrzeć i zobaczyć, kto do mnie to mówi – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News.
– Ta kobieta mówi: panie premierze, niech pan uważa na siebie. Ja znam tych ludzi. Oni krzywdzili moją rodzinę, oni są gotowi zabijać. Koniec cytatu – kontynuował.
20:11
Tusk:
Kaczyński ma różne wady, ale zupełnie nie pasuje do tego świata, z którego wyrasta Nawrocki
– Jarosław Kaczyński ma różne wady. Walczę z nim o moje wyobrażenie, jak ma polska przyszłość wyglądać od lat. Jesteśmy politycznymi przeciwnikami. Ale to jest człowiek, no zupełnie nie pasuje do tego świata, z którego wyrasta Nawrocki. Kompletnie nie pasuje – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News.
– Pan myśli, że dzisiaj Jarosław Kaczyński sobie myśli „świetnie wybrałem, naprawdę niezłego gościa znalazłem”? – kontynuował.
20:12
Sikorski o piwie:
Mentzen wytłumaczył bardzo składnie, dlaczego to zrobił
– Nie fair go pan potraktował [mówiąc, że zrobiłem z Mentzena breloczek do kluczy]. […] Sławomir Mentzen, uważam, wytłumaczył bardzo składnie, dlaczego to zrobił [poszedł na piwo] – mianowicie chce poszerzyć swoją zdolność koalicyjną i nie chce skończyć jako przystawka PiS-u. Myślę, że to mądre – powiedział Radosław Sikorski w rozmowie z Krzysztofem Stanowskim w Kanale Zero.
20:14
Nawrocki:
Dziś w Polsce Tuska ściga się nawet Zorro
– Dziś mieszkamy w Polsce Donalda Tuska, w której nawet ściga się Zorro za to, że wyraził swój sprzeciw. Tak jak mówiłem wczoraj, ta Polska Donalda Tuska jest i straszna, i śmieszna jednocześnie. Chcą nas przestraszyć, nastraszyć, okłamać, okryć fałszem i propagandą, a z drugiej strony ścigają tych, którzy mają siłę i chęć podzielenia się swoim zdaniem. To Polska, którą odrzucamy w ramach społecznego buntu – stwierdził Karol Nawrocki w Janowie Lubelskim.
20:14
Nawrocki:
Gdyby nie udało nam się wygrać, Polska, którą znamy przestanie istnieć
– Nie dajcie się kochani ani przez minutę, ani przez moment dać oszukać. Ci ludzie chcą zmienić naszą Rzeczpospolitą, po 1 czerwca, albo w sierpniu, gdyby nie udało nam się wygrać, Polska, którą znamy, niestety przestanie istnieć. Będzie zupełnie innym państwem, zupełnie inną narodową wspólnotą, a my chcemy Polski bezpiecznej, bez nielegalnych migrantów, powstrzymam to szaleństwo, obiecuję wam – powiedział Karol Nawrocki w Janowie Lubelskim.
20:15
Tusk o ustawkach i swojej młodości:
Tak, jak ktoś podnosi rękę na barwy, które kocham, na kobietę czy dzieci, to ja się będę zawsze bił
– Pan wie, kiedy się ustawki zaczęły w Polsce? […] Chce pan wrócić do czasów mojej wczesnej młodości, kiedy […] byłem aktywnym kibicem Lechii i kiedy… tak, jak ktoś podnosi rękę, na barwy, które kocham, czy to jest mój kochany klub, czy to są biało-czerwone, jak ktoś podnosi rękę na kobietę, która jest pod moją opieką czy dzieci, tak, to ja się będę zawsze bił – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News, pytany o ustawki i o to, że ludzie cytują jego wspomnienia z młodości.
– To w ogóle nie ma nic wspólnego z grupami ludzi, którzy na co dzień zajmują się sutenerstwem, rozbojem, handlem narkotykami – kontynuował.
20:20
– To nie chodzi o mój komfort. Prezydent Rzeczpospolitej, jeśli wybierze większość Polaków tego czy innego prezydenta, ja jako premier i tak będę współpracował. Przecież ja nie mam wyjścia, bo chodzi o Polskę. Ja po prostu wiem, że jeśli prezydentem będzie ktoś taki, jak Nawrocki, to 100 razy trudniej będzie realizować polski interes, przede wszystkim na świecie – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News.
20:20
Sikorski:
Byłem w pubie Mentzena grubo ponad 2 godz. Miałem satysfakcję, że można porozmawiać z konfederatami, bez tego PiS-owskiego jadu
– Ja wtedy spędziłem w pubie Mentzena grubo ponad 2 godziny. I miałem taką satysfakcję, że można porozmawiać z młodymi ludźmi, z konfederatami, bez tego PiS-owskiego jadu, bez tych teorii zamachowych. Nie zgadzamy się, ale dyskutujemy jak Polak z Polakiem – powiedział Radosław Sikorski w Kanale Zero.
– Pan się doszukuje drugiego dna, a to po prostu było sympatyczne – dodał.
20:24
Tusk:
Trump nie dał najmniejszego znaku, żeby miał do mnie uraz. Nasze relacje nie były złe
– Nie dał najmniejszego znaku, żeby miał uraz. My się znamy naprawdę długie lata, myśmy pracowali, kiedy byłem szefem Rady Europejskiej i ja mam akurat, jeśli chodzi o nasze relacje dość dobre wspomnienia. Jestem krytyczny, nie wszystko mi się podoba […] jeśli chodzi o nasze relacje bezpośrednie, nie były złe – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News, pytany, czy Donald Trump ma do niego ciągle uraz za „agenta KGB”.
20:30
Tusk:
Polska ma swoje twarde zdanie ws. paktu migracyjnego i Zielonego Ładu i KE to respektuje
– Ja bym tak tego nie sformułował. Nic nie wiem o opóźnianiu żadnych jakichś raportów – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News, pytany o publikację „Le Monde” o tym, że między nim a szefową KE jest nieformalne porozumienie, na mocy którego ma ona przymykać oko na wypowiedzi o Zielonym Ładzie i pakcie migracyjnym oraz przesuwa terminy publikacji raportów uderzających w Polskę.
– To są poważne sprawy dla mnie, pakt migracyjny, Zielony Ład, handel z Ukrainą, prawo azylowe, więc Polska ma dzisiaj swoje zdanie, twarde zdanie i Komisja Europejska respektuje nasze zdanie. Więc ja tak, będę korzystał z tych moich przewag po to, żeby te interesy polskie dobrze reprezentować – kontynuował.
20:33
Tusk:
Rząd musi być mniejszy i sprawniejszy
– Rząd musi być sprawniejszy. Ja budowałem ten rząd po 15 października z partiami koalicyjnymi i wszyscy chcieli mieć jak najpełniejszą reprezentację […] to nie chodzi o rekonstrukcję, że ja komuś coś zabiorę, jakiejś partii, nie, zupełnie nie o to chodzi, rząd musi być mniejszy i musi być sprawniejszy – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News.
20:35
– Słuchajcie, ja jakąś robotę muszę wykonywać, ja jestem rzecznikiem rządu – powiedział premier Donald Tusk w Polsat News, pytany, czy będzie rzecznik rządu.
– Ja się nie boję, proszę bardzo uderzać, tak, od tego jestem – kontynuował, po zwróceniu przez prowadzącego uwagi, że rzecznik rządu zawsze jest zderzakiem.
20:36
Śliwka publikuje wpis o Murańskim:
Główny świadek Tuska wobec Nawrockiego
„Przed państwem Jacek Murański – główny świadek premiera polskiego rządu Donalda Tuska wobec
Karola Nawrockiego. Do Tuska musiał go przyprowadzić Nitras lub Tomczyk. Ludzie, gdzie my żyjemy” — napisał na X Andrzej Śliwka.
Przed państwem Jacek Murański – główny świadek premiera polskiego rządu Donalda Tuska wobec @NawrockiKn.
Do Tuska musiał go przyprowadzić Nitras👃 lub Tomczyk🤡
Ludzie, gdzie my żyjemy.🤯 pic.twitter.com/he59nJATK2— Andrzej Śliwka 🇵🇱 (@SliwkaAndrzej) May 26, 2025
20:39
Sikorski:
Rafał ma jakiś 1 procent netto rezerwy głosów za granicą, one w sondażach nie są uwzględniane
– Polska jest podzielona na pół i elektoraty tych dwóch obozów są dość stałe. Dodam tylko, że wedle mojej intuicji, Rafał ma jakiś 1 procent netto rezerwy głosów za granicą, bo one w sondażach nie są uwzględniane z oczywistych względów – powiedział Radosław Sikorski w Kanale Zero.
20:41
Sikorski zdradza historię z Afganistanu:
Jedna z moich porażek dziennikarskich, mogłem z nim zrobić wywiad
– 300 metrów od klubu przy ambasadzie amerykańskiej była taka willa, o której wszyscy wiedzieliśmy, że tam są ci Arabowie. Tam wtedy się kręcił [Osama] Bin Laden, który byłby w siódmym niebie, gdyby ktoś z nim chciał zrobić wywiad, ale oni byli tak marginalni, bo my wszyscy wiedzieliśmy, że on jeździ do Afganistanu, przekracza granicę o kilka kilometrów i tam zgrywa bohatera na parę dni i wraca. To po prostu nie było poważne, więc nie zrobiłem z nim wywiadu, a mogłem – stwierdził Radosław Sikorski na Kanale Zero.
20:42
Sikorski:
Trzaskowski będzie godnie reprezentował nasz kraj. Nie mogę tego samego powiedzieć o jego rywalu
– Jestem patriotą. Uważam, że Rafał Trzaskowski będzie godnie nasz kraj reprezentował, a nie mogę tego samego powiedzieć o jego rywalu – powiedział Radosław Sikorski w Kanale Zero.
21:05
Sikorski o Kaczyńskim:
Uwielbia prowokować Warszawkę
– Rzeczywiście on uwielbia prowokować Warszawkę, na przykład nominacją Krystyny Pawłowicz na sędziego Trybunału Konstytucyjnego, z tym prokuratorem PRL-owskim – Piotrowiczem – powiedział Radosław Sikorski na Kanale Zero.
– Uważam, że on stworzył elektorat, który jest tak mu oddany i tak twardy, że jakby Jarosław Kaczyński mianował pana [Stanowskiego], to też by na pana zagłosował – dodał.
21:22
– Artykuł piąty wcale nie mówi, że musimy wejść do wojny i to nie jest przypadek, to nie jest jakiś błąd. Artykuł piąty tylko mówi, że atak na jednego to jest atak na wszystkich, tylko że państwa członkowskie podejmą działania zgodnie ze swoimi decyzjami – stwierdził Radosław Sikorski na Kanale Zero.
– Poseł Mentzen ma rację, że nie powinniśmy dawać gwarancji jakiemuś krajowi, jeśli nie jesteśmy gotowi w razie czego iść za ten kraj na wojnę – dodał.
21:29
Sikorski:
Tusk to najwyższej rangi polityk w naszej tysiącletniej historii, pomijając oczywiście Jana Pawła II. W sferze doczesnej – pierwszy
– Donald Tusk to jest wybitny mąż stanu, najwyższej rangi polityk polski w naszej tysiącletniej historii, pomijając oczywiście Jana Pawła II. Przewodniczący całej Unii Europejskiej. Który Polak w historii przewodził całemu kontynentowi? – powiedział Radosław Sikorski w Kanale Zero.
– Czyli Donald Tusk jest na drugim miejscu za Janem Pawłem II w tysiącletniej historii? – spytał Krzysztof Stanowski.
– W sferze doczesnej – pierwszy – stwierdził Sikorski.
21:49
Sikorski o Ziobrze:
Wygrał ideowo na prawicy, oni wszyscy mówią językiem eurofobii
– Uważam, że ideowo na prawicy Ziobro wygrał. Oni wszyscy [w PiS] mówią językiem takiej eurofobii, już nawet nie eurosceptycyzmu. Wie pan, porównywanie Unii Europejskiej do III Rzeszy, do Związku Radzieckiego, im się naprawdę pogorszyło [w PiS] – stwierdził Radosław Sikorski na Kanale Zero.
22:08
Sikorski o działaniach Izraela:
Skala ludzkiego cierpienia jest nieproporcjonalna do pierwotnej zbrodni Hamasu
– Skala cierpienia ludzkiego jest nieproporcjonalna do tej pierwotnej zbrodni Hamasu wobec Izraela. Polska popiera prawo Izraela do bezpiecznego istnienia w międzynarodowo uznanych granicach, ale to nie znaczy, że popieramy każdą izraelską decyzję. W szczególności nie popieramy nielegalnego osadnictwa, nie popieramy działań tych osadników, czasami bardzo agresywnych i uważamy, że rozwiązaniem konfliktu izraelsko-palestyńskiego jest rozwiązanie dwupaństwowe – powiedział Radosław Sikorski na Kanale Zero.
22:30
Sikorski pytany o sprawę internetowych spotów:
Nie znam tej sprawy. Jeśli ktoś złamał prawo, to powinien za to odpowiedzieć
– A z tym finansowaniem spotów z zagranicy, jak pan to widzi? Polecą głowy w NASK-u? – spytał Krzysztof Stanowski w Kanale Zero.
– Nie wiem, nie znam tej sprawy. Naprawdę, chciałbym wiedzieć. Ale jeśli zostało złamane prawo, to wie pan, w Rumunii wiemy, jakie to konsekwencje miało – odpowiedział Radosław Sikorski.
– Myśli pan, że będą powtórzone wybory, jak wygra Rafał Trzaskowski? – spytał prowadzący.
– Nie sądzę. W Rumunii kandydat zadeklarował zero wydatków na kampanię, a ktoś za niego sfinansował mu spoty wyborcze za bodajże 700 tys. dolarów – stwierdził Sikorski.
– Wie pan co mnie martwi? PiS zmienił prawo w ten sposób, że w Rumunii to było nielegalne, a w Polsce byłoby legalne. My się otworzyliśmy na amerykański styl wydawania pieniędzy na kampanię. Jestem temu fundamentalnie przeciwny. […] To obywatele mają prawa wyborcze, a nie wielkie pieniądze, wielkie korporacje – mówił dalej.
Dopytywany o spoty, odparł: – Jeśli ktoś złamał prawo, to powinien za to odpowiedzieć. Demokrację trzeba chronić, bo demokracja się sama nie chroni.
polecane
Doszło do lapsusa i pomyłki, tak naprawdę chodziło o Ukrainę
- Przydacz o słowach Trumpa
news
Prezydent zmusił rząd do ustępstw ws. 800+ i ochrony zdrowia dla cudzoziemców. Koalicja częściowo zaczęła działać w interesie Polaków
- Bogucki
Gorący temat
Gorący temat
Te słowa muszą budzić nasz niepokój
- Szłapka o rzekomej wypowiedzi Trumpa
Gorący temat
Niepotrzebnie ktoś z otoczenia prezydenta wlał do tej dyskusji ogień polityczny
- Szłapka o incydencie w Wyrykach
Gorący temat