Relacja Live

09.06.2017

00:00

Polityczny plan piątku: Szydło w Danii, PAD w Wielkopolsce
Polityczny plan piątku: Szydło w Danii, PAD w Wielkopolsce Na 9:30 zaplanowano wypowiedź dla mediów premier Beaty Szydło. Następnie szefowa rządu uda się do Danii. Jej wizyta rozpocznie się od oświadczenia dla mediów razem z premierem Rasmussenem o 11:45. 5 minut później rozpocznie się spotkanie premierów. Na 12:15 zaplanowano lunch roboczy premierów. Następny punkt w planie to wizyta premier Szydło w Narodowym Muzeum Sztuki w Kopenhadze o 15:30. Z kolei o 17:15 Beata Szydło w ambasadzie RP spotka się z Polonią. O 12:00 w Belwederze prezydent Andrzej Duda dokona wpisu do księgi kondolencyjnej poświęconej pamięci Zbigniewa Brzezińskiego. Następnie PAD uda się do województwa wielkopolskiego, gdzie o 18:30 spotka się z mieszkańcami Wągrowca. Później uda się do Murowanej Gośliny.

00:06

Exit poll: Konserwatyści tracą większość w parlamencie
Według badania exit poll Ipsos Mori i GfK Konserwatyści tracą większość w brytyjskim parlamencie. Z 314 mandatami (w 650-osobowym parlamencie) będą co prawda największą partią w Westminsterze, ale przedterminowe wybory okazałyby się tragiczną pomyłką dla premier May - według sondażu Torysi straciliby 17 mandatów. Jeśli wyniki się potwierdzą, lider Partii Pracy Jeremy Corbyn będzie świętował ogromny sukces: z 266 mandatami Labour zyskałoby ponad 30 mandatów w stosunku do wyborów w 2015 roku. Sondaż exit poll przewidują też 34 mandaty dla szkockich nacjonalistów z SNP (22 mandaty mniej niż w 2015 roku) a Liberalni Demokraci wprowadzą 14 posłów (o 4 więcej niż dwa lata temu). Jednak wiele możliwych scenariuszy będzie zależało od wyników z poszczególnych okręgów. Według brytyjskich mediów aż 76 okręgów według sondażu exit poll to okręgi w których przewidywane wyniki partii różnią się niewielką liczbą głosów. Nieliczni politycy wypowiadający się w mediach wstrzymują się ze zdecydowanymi komentarzami do czasu konkretnych wyników. Według wstępnych informacji wielu prominentnych polityków głównych partii może czuć się zagrożonych w swoich okręgach, m.in. szefowa brytyjskiego MSZ Amber Rudd czy szef szkockich nacjonalistów w parlamencie Angus Robertson. Przy 314 mandatach Konserwatyści mogą mieć trudność ze stworzeniem koalicji - Liberalni Demokraci wykluczali taką możliwość przed wyborami. Jednak stworzenie rządu przez Labour byłoby równie trudne - nawet razem z posłami SNP i Liberalnych Demokratów taka koalicja nie zyskałaby większości.

08:10

Karczewski:

Sadurska ma wszelkie kompetencje, dziennikarze i politycy sprawiają jej wielką krzywdę
Karczewski: Sadurska ma wszelkie kompetencje, dziennikarze i politycy sprawiają jej wielką krzywdę - Małgorzata Sadurska jest bardzo doświadczonym człowiekiem, ma wykształcenie prawnicze, była ministrem w KPRM, przez dwa lata szefową KPRP.  Ma duże doświadczenie, jest przede wszystkim uczciwym i solidnym politykiem - mówił Stanisław Karczewski w rozmowie z Robertem Mazurkiem w Porannej rozmowie RMF FM. Jak dodał:
"Proszę spojrzeć na to, w jaki sposób funkcjonują spółki Skarbu Państwa. Do tej pory nie wszystkie miały przychody dobre, nie miały zysków. Były takie jak LOT, które przynosiły straty. Cały czas dziwiłem się, dlaczego LOT przynosi stratę. Okazuje się, że można. Pokazujemy, że w czasach, kiedy rządzi PiS i również ma wpływ na te spółki, to te spółki przynoszą do skarbu olbrzymie korzyści”
- Sadurska ma wszelkie kompetencje. Jest człowiekiem niezwykle uczciwym, solidnym. Wiem, że słucha tego programu i niekorzystnych [słów], sprawiają jej i dziennikarze i politycy wielką krzywdę - dodał marszałek Senatu. Jak mówił: - Głównym walorem Sadurskiej jest to, że jest rzetelnym politykiem i rzetelną osobą oraz uczciwa.

08:24

Karczewski o referendum 11 listopada: Ten termin jest bardzo dobry, ale też i nie najlepszy
Karczewski o referendum 11 listopada: Ten termin jest bardzo dobry, ale też i nie najlepszy - Mówił również podczas naszego spotkania o takim zamiarze [o drugim referendum], ale powiedział dokładnie, że jeżeli referendum konstytucyjne będzie udane - kiedy obywatele pójdą do referendum i będą chcieli się zaangażować - a mam nadzieję, że tak będzie. Mogę powiedzieć tylko tyle, żę wszystkie propozycje jeżeli chodzi o referenda musi zatwierdzić Senat i zobaczymy, jaka będzie sytuacja - mówił Stanisław Karczewski w rozmowie z Robertem Mazurkiem w Porannej rozmowie RMF FM. - Jeszcze do końca mnie nie przekonał. Jestem zwolennikiem w ogóle referendów i cieszę się, że jest taka propozycja, że będziemy rozmawiać, dyskutować wokół najważniejszego aktu prawnego, jakim jest Konstytucja. Warto, żeby Polacy rozmawiali o Konstytucji. Chcę, żeby Konstytucja łączyła Polaków. Na razie w wielu swoich punktach dzieli Polaków - mówił dalej marszałek Senatu, pytany, czy prezydent przekonał go do referendum 11 listopada.
"Nie spotkaliśmy się po to, żeby nawzajem się przekonywać, tylko żeby rozmawiać o referendum i terminarzu, o tym, jakie pytania. Też o tym rozmawialiśmy o tym, jakie są możliwe pytania, jak powinny być sformułowane. Nie przekonywaliśmy się. Nie chodziło o przekonywanie. Ten termin [11 listopada] jest bardzo dobry, ale też i nie najlepszy. No tak jest”
Nie chciałbym, żeby następne referendum było porażką demokracji. Żeby to było święto nie tylko Polski, niepodległości, ale również święto demokracji - dodał.

08:38

Suski:

Sądzę, że Sadurska i PZU nawzajem się potrzebują
Suski: Sądzę, że Sadurska i PZU nawzajem się potrzebują - Sądzę, że nawzajem się potrzebują [Małgorzata Sadurska i PZU]. Uważam, że w zarządzie takiej ważnej spółki przyda się ktoś z wykształceniem prawniczym, doświadczeniem politycznym, bo przy tak wielkich spółkach jest trochę i polityki, a Małgorzata jest do tego bardzo pracowita, kompetentna. Zauważyłem jej zainteresowanie rozwojem Polski - mówił Marek Suski w rozmowie z Konradem Piaseckim. Jak dodał:
"Myślę, że się przyda. Jest prawnikiem, ma ogromne oświadczenie, jest pracowita, a tak ogromna spółka to jednak jest element różnych przetargów politycznych, więc dobrze również, aby tam była osoba, która ma doświadczenie i potrafi kontaktować się z mediami, zna najważniejsze osoby w państwie”
Jak stwierdził poseł PiS, nikt nie zmuszał Sadurskiej do bycia wiceprezesem PZU. Według niego, odchodząca szefowa KPRP będzie zarabiać w PZU trochę mniej niż 90 tys. zł.

08:42

Suski:

Sadurska jest osobą miłą i sympatyczną
Suski: Sadurska jest osobą miłą i sympatyczną - Małgorzata Sadurska będzie świetnym wiceprezesem [PZU], a jest osobą pracowitą, kompetentną, do tego miłą i sympatyczną - mówił Marek Suski w rozmowie z Konradem Piaseckim. Jak dodał: - Nie wydaje mi się, żeby Małgorzata Sadurska porzucała jakąś funkcję. Widocznie prezydent nie wie, co traci. Uważam, że była świetnym szefem Kancelarii Prezydenta.

08:46

Suski:

Do PZU jest poszukiwana osoba o wysokich kwalifikacjach, która zna program PiS
Suski: Do PZU jest poszukiwana osoba o wysokich kwalifikacjach, która zna program PiS - W PZU nie ma wymogu konkursu na wiceprezesów. Jeżeli nie ma, to się go nie przeprowadza. Nie ma wiceprezesa. Jest poszukiwana osoba o wysokich kwalifikacjach - i zawodowych i moralnych - i jest poszukiwana osoba, która zna program PiS i jest rękojmią, że będzie on realizowany - mówił Marek Suski w rozmowie z Konradem Piaseckim.

08:59

TK 20 czerwca ogłosi orzeczenie ws. ustawy o KRS
TK 20 czerwca ogłosi orzeczenie ws. ustawy o KRS Na wtorek, 20 czerwca na 12:30 zaplanowane publiczne ogłoszenie orzeczenia przez Trybunał Konstytucyjny ws. ustawy o KRS, którą zaskarżył Zbigniew Ziobro. TK ogłosi orzeczenie w 5-osobowym składzie, w którym wszyscy sędziowie zostali wybrani przez PiS, a dodatkowo 3 to tzw. dublerzy. Trybunał zdąży więc wydać wyrok przed kolejnym posiedzeniem Sejmu - więcej piszemy o tym tutaj. Tym samym realizuje się scenariusz, o którym pisaliśmy w maju na 300POLITYCE.

09:10

Tuż przed kolejnym posiedzeniem Sejmu TK ogłosi orzeczenie ws. ustawy o KRS

Na wtorek, 20 czerwca na 12:30 zaplanowano publiczne ogłoszenie orzeczenia przez Trybunał Konstytucyjny ws. ustawy o KRS, którą zaskarżył Zbigniew Ziobro. TK ogłosi orzeczenie w 5-osobowym składzie, w którym wszyscy sędziowie zostali wybrani przez PiS, a dodatkowo 3 to tzw. dublerzy.

W ten sposób TK zdąży wydać wyrok przed kolejnym posiedzeniem Sejmu, które rozpoczyna się także we wtorek, 20 czerwca. Według wstępnego harmonogramu, do głosowania nad projektami ustaw dot. KRS i sądów ma dojść w czwartek, 22 czerwca w porannym bloku głosowań.

Tym samym realizuje się scenariusz, o którym pisaliśmy w maju na 300POLITYCE. PiS wykorzystuje podporządkowany sobie Trybunał Konstytucyjny - który przejął zimą pakietem trzech ustaw - do zalegalizowania rewolucyjnych wręcz zmian w Krajowej Radzie Sądownictwa.

Trybunał najprawdopodobniej stwierdzi niekonstytucyjność przepisów, co będzie dla PiS-u argumentem, by wygasić kadencję członków KRS. Wyrok będzie też pretekstem dla prezydenta, który do tej pory zgłaszał wątpliwości, czy zwykłą ustawą można skrócić kadencję KRS.

Mówiąc w skrócie: jeśli TK wyda korzystny dla PiS wyrok, Sejm w tym samym tygodniu uchwali oba projekty - o sądach i KRS. W następnym tygodniu ustawy rozpatrzy Senat, które na przełomie czerwca i lipca, w przypadku niewniesienia poprawek, wyjdą z parlamentu. Na końcu prezydent zapewne podpisze ustawę, bo TK i tak nie potwierdziłby jego wątpliwości.

Fot. TK


09:57

Szydło:

Memorandum, które dziś podpiszemy jest dokumentem przełomowym. Po raz kolejny dotrzymaliśmy słowa
Szydło: Memorandum, które dziś podpiszemy jest dokumentem przełomowym. Po raz kolejny dotrzymaliśmy słowa - Dzisiaj będziemy mieli możliwość podpisania, będę podpisywała memorandum z premierem Danii ws. realizacji kluczowego dla bezpieczeństwa energetycznego Polski projektu inwestycyjnego Baltic Pipe - inwestycja, o której wielokrotnie mówiliśmy i która była przygotowywana. Dzisiejszy dzień to przełomowy dzień właśnie w przygotowaniu i realizacji tej inwestycji. Cieszę się z tego, że to kolejne tego typu wydarzenie w tym tygodniu, ponieważ wczoraj po raz pierwszy do Świnoujścia wpłynął statek z gazem amerykańskim, dzisiaj podpisujemy w Kopenhadze bardzo ważne memorandum. Do tego jeżeli dołożymy takie wydarzenia jak chociażby wczorajszy dzień w Katowicach, gdzie zostało uruchomione centrum nowoczesnego wykorzystania metanu, to możemy powiedzieć, że to koincydencja zdarzeń, które mają wzmocnić bezpieczeństwo energetyczne Polski, które mają nas uniezależnić od gazu rosyjskiego i przede wszystkim to realizacja tej strategii, którą polski rząd realizuje od momentu, kiedy PiS przejęło odpowiedzialność za Polskę. Zależy nam na Polsce bezpiecznej, która rozwija się i to jest właśnie ten element, kolejny krok, który czynimy w tym kierunku. Bardzo ważny dzień - memorandum, które podpisze razem z duńskim premierem jest dokumentem przełomowym i mogę z satysfakcją powiedzieć, że po raz kolejny dotrzymaliśmy słowa i polityka polskiego rządu jest skuteczna - mówiła premier Szydło przed wylotem do Danii. https://twitter.com/beataszydlo/status/873085320723537922

11:26

Wniosek PO o odwołanie Błaszczaka skierowany do rozpatrzenia
Wniosek PO o odwołanie Błaszczaka skierowany do rozpatrzenia Wniosek Platformy o wyrażenie wotum nieufności wobec szefa MSWiA Mariusza Błaszczaka ma już numer druku i został skierowany do rozpatrzenia do sejmowej komisji administracji i spraw wewnętrznych. Jak pisaliśmy na 300POLITYCE, do rozpatrzenia wniosku dojdzie 20-22 czerwca lub 5-7 lipca. W harmonogramie czerwcowego posiedzenia - przynajmniej na chwilę obecną - nie ma tego punktu.

11:41

Gowin:

Byłem zwolennikiem tego, żeby odłożyć w czasie głosowania ws. KRS i sądów
Gowin: Byłem zwolennikiem tego, żeby odłożyć w czasie głosowania ws. KRS i sądów Jak mówił Jarosław Gowin w "Sygnałach dnia" PR1, komentując odłożenie głosowań ws. sądów i KRS:
"Dobrze się stało. Podzielałem od początku, a nawet wyprzedzałem, antycypowałem wątpliwości prezydenta. Przypomnę, że w ramach konsultacji międzyresortowych też zgłosiłem, tak jak później przedstawiciele Kancelarii Prezydenta, moje zastrzeżenia co do tego, czy skrócenie kadencji KRS jest zgodne z Konstytucją. Dlatego warto było odłożyć wczorajsze głosowania do momentu, w którym Trybunał Konstytucyjny rozstrzygnie inną kwestię, a mianowicie kwestię, czy obecna rada wybrana została w sposób zgodny z Konstytucją, bo przypomnę, że do pewnego momentu Rada miała swoją kadencję i była wybierana w całości, potem ta kadencja upływała i wszyscy członkowie rady ustępowali. Natomiast od jakiegoś momentu KRS wewnętrzną decyzją postanowił kooptować nowych członków w trakcie kadencji. W tym sensie dzisiaj kadencja poszczególnych osób wchodzących w skład KRS-u... te kadencje się rozjechały. Poczekajmy, jak oceni to Trybunał, a wtedy wróćmy do reformy wymiaru sprawiedliwości, bo to, co zaproponował minister Ziobro, zawiera wiele bardzo cennych elementów i na pewno te reformy trzeba przeprowadzić"
- Mówię otwarcie, ja byłem zwolennikiem tego, żeby te głosowania odłożyć w czasie. Sądzę, że taką decyzją wyszliśmy też naprzeciw oczekiwaniom prezydenta. Uważam, że to byłoby rozstrzygnięcie najwłaściwsze [czekanie do wyroku TK], chociaż chcę podkreślić, że decyzję o odłożeniu wczorajszych głosowań nie podjął rząd, tylko podjęły władze klubu parlamentarnego - dodał wicepremierem.

12:06

Wniosku o referendum edukacyjne nie ma w porządku obrad najbliższego posiedzenia Sejmu
Wniosku o referendum edukacyjne nie ma w porządku obrad najbliższego posiedzenia Sejmu W porządku najbliższego posiedzenia Sejmu - które zaplanowano na 20-22 czerwca - nie ma wniosku o przeprowadzenie tzw. referendum edukacyjnego, choć jeszcze kilka dni temu jeden z wicemarszałków Semu zapowiedział, iż "wszystko wskazuje na to, że ta sprawa stanie na najbliższym posiedzeniu Sejmu".

12:41

WKK:

Proponujemy by każdy emeryt dostał do 500 złotych jednorazowego wsparcia
WKK: Proponujemy by każdy emeryt dostał do 500 złotych jednorazowego wsparcia - Dziś ważny projekt PSL dotyczący wsparcia najbardziej potrzebujących - czyli emerytów. Proponujemy by każdy emeryt dostał do 500 złotych jednorazowego wsparcia. To istotne szczególnie dlatego, że PiS przeprowadził najgorszą od wielu lat waloryzację rent i emerytów. Skandalicznie niskie kwoty - kilka złotych - o tyle PiS podniosło emerytom świadczenie emerytalne - mówił Władysław Kosiniak-Kamysz na briefingu w Sejmie. - Koszt tego projektu to około 1,8 mld złotych. Skoro PiS mówi o wzroscie gospodarczym, to domagamy się, żeby podzielili się z seniorami owocami tego wzrostu. Chcielibyśmy, żeby jeszcze w tym roku ten dodatek był wprowadzony i wypłacany co roku - dodał lider PSL.

12:42

WKK:

Widać, że w PiS są podzielone zdania na temat finansowania mediów publicznych
WKK: Widać, że w PiS są podzielone zdania na temat finansowania mediów publicznych - Widać, że w PiS-ie są podzielone zdania na temat finansowania mediów publicznych. Dowodem na to jest fakt, że projekt PSL mówiący o likwidacji abonamentu został skierowany do prac w komisji. Projekt PSL daje także innym nadawcom szansę na realizowanie misji publicznej - mówił Władysław Kosiniak-Kamysz na briefingu w Sejmie.

12:44

Petru:

Wynik wyborów w Wielkiej Brytanii powinien być przestrogą dla wszystkich polityków w Polsce i Europie
Petru: Wynik wyborów w Wielkiej Brytanii powinien być przestrogą dla wszystkich polityków w Polsce i Europie - Wynik wyborów w Wielkiej Brytanii powinien być przestrogą dla wszystkich polityków w Polsce, ale też w Europie. Po raz kolejny koniunkturalnie kierowano się sondażami. Przypomnę, że wielki błąd premiera Camerona polegał na tym, że założył, że referendum w Wielkiej Brytanii się nie odbędzie. Odbyło się, potem założył, że będzie wynik pozytywny dla Wielkiej Brytanii i zostanie w UE, wyszła, a dzisiaj premier May tak naprawdę przegrała wybory, które miały wzmocnić jej pozycję. Trudno powiedzieć, jaki będzie rezultat negocjacji między Wielką Brytanią a UE. Na pewno będą to trudniejsze negocjacje niż poprzednio. Są sygnały z tych wyborów wynikające, że grupa osób, która myśli podobnie jak np. Nowoczesna w Polsce, że Wielka Brytania nie powinna wychodzić z UE rośnie i to oznacza dużo trudniejsze negocjacje, a być może nie będą się one mogły do końca odbyć w terminie - mówił Ryszard Petru na briefingu w Sejmie.

12:59

Petru:

Referendum nie powinno łączyć się z wyborami parlamentarnymi
Petru: Referendum nie powinno łączyć się z wyborami parlamentarnymi - Referendum nie powinno łączyć się z wyborami parlamentarnymi, bo to dwa inne tematy. Nie do końca rozumiem, jakie miałoby być pytanie. Albo jesteśmy w strefie Schengen i możemy przemieszczać się między krajami, albo nie - mówił Ryszard Petru na briefingu w Sejmie.

16:03

Gdańska prokuratura wystąpiła z wnioskiem o uchylenie immunitetu sędziego TK-dublera
Gdańska prokuratura wystąpiła z wnioskiem o uchylenie immunitetu sędziego TK-dublera https://twitter.com/maciejbk1/status/873148669306036225

19:41

Liroy o wyrzuceniu z klubu: Nie powiem, że byłem bardzo zaskoczony, bo od jakiegoś czasu były sygnały, że tak może się zdarzyć
Liroy o wyrzuceniu z klubu: Nie powiem, że byłem bardzo zaskoczony, bo od jakiegoś czasu były sygnały, że tak może się zdarzyć - Od wczoraj jestem posłem niezależnym. Cała sprawa, o którą walczymy, jest dalej ta sama. Zostałem wyrzucony [z klubu]. Nie powiem, że byłem bardzo zaskoczony, bo od jakiegoś czasu były sygnały, że tak może się zdarzyć - mówił Piotr Liroy-Marzec w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w "Faktach po faktach” TVN24. Jak mówił dalej:
"Dla mnie się tak naprawdę nic nie zmieniło. Dalej walczę o te same idee, o które przyszliśmy walczyć. Walczę o prawa obywatela, o to wszystko, żeby upodmiotowić obywatela"
- Ostatnio nie było takiej możliwości, żebyśmy porozmawiali w cztery oczy, bo Paweł [Kukiz] nie za bardzo chciał. Wszystkie rozmowy odbywały się przy całym klubie - dodając, że Kukiz częściej powinien z nim rozmawiać.

19:49

Liroy o starcie na prezydenta Kielc: Biorę to pod uwagę, nie wykluczam
Liroy o starcie na prezydenta Kielc: Biorę to pod uwagę, nie wykluczam  - Często jest rozmowa na temat, że powodem mogło być to, że chciałem zostać prezydenta Warszawy, co jest totalnym absurdem. Nigdy nic takiego z moich ust nie dosyć, że nie wyszło, to Paweł dokładnie wiedział, bo na klubie powiedziałem to, że ie mam takich ambicji i nigdy nie chciałem - mówił Piotr Liroy-Marzec w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem w "Faktach po faktach” TVN24. Jak dodał:
"Świętokrzyskie to mój region i zamierzam stoczyć wielki bój z obywatelami o ten region, choćby podczas wyborów samorządowych, bo to nasze być albo nie być. Wiele środowisk się do mnie zgłosiło, czy bym nie wystartował [na prezydenta Kielc], po wczorajszej sytuacji jeszcze więcej. Nie ukrywam, że moja rodzina też do mnie z tym przyszła. Myślę, że bym sobie całkiem nieźle poradził. Biorę to pod uwagę, nie wykluczam. Kielcom potrzebny jest bardzo dobry, zaradny nie dosyć patriota regionalny, to menadżer"

20:35

OBRAZ DNIA: Skórzyński: Czy kontrole samorządów nie będą polityczne? Wiadomości o taśmach: Kompromitują PO

-- PAD: CHCIAŁBYM, ABY W REFERENDUM BYŁO PYTANIE O WIEK EMERYTALNY. http://polskieradio.pl/5/3/Artykul/1775456,Prezydent-chcialbym-aby-w-referendum-bylo-pytanie-o-wiek-emerytalny

-- KONGRES PIS 1 LIPCA W PRZYSUSZE. http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/551909,kongres-pis-1-lipca-w-przysusze-partia-bedzie-pracowac-nad-programem.html

-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
Liroy o starcie na prezydenta Kielc: Biorę to pod uwagę, nie wykluczam
Liroy o wyrzuceniu z klubu: Nie powiem, że byłem bardzo zaskoczony, bo od jakiegoś czasu były sygnały, że tak może się zdarzyć
Gdańska prokuratura wystąpiła z wnioskiem o uchylenie immunitetu sędziego TK-dublera
Petru: Referendum nie powinno łączyć się z wyborami parlamentarnymi
WKK: Widać, że w PiS są podzielone zdania na temat finansowania mediów publicznych
WKK: Proponujemy by każdy emeryt dostał do 500 złotych jednorazowego wsparcia
Wniosku o referendum edukacyjne nie ma w porządku obrad najbliższego posiedzenia Sejmu
https://300polityka.pl/live/2017/06/09/

*****

FAKTY TVN

-- WYRAŹNIE SŁYSZANE OKRZYKI TOWARZYSZYŁY CAŁEMU WYSTĄPIENIU BŁASZCZAKA - Krzysztof Skórzyński.

-- PIS DAŁO RZĄDOWI KONTROLĘ NAD SAMORZĄDOWYMI FINANSAMI JEDNĄ USTAWĄ - Skórzyński.

-- JEDNYM GŁOSOWANIEM PIS PODPORZĄDKOWAŁ SOBIE KONTROLĘ SAMORZĄDOWYCH FINANSÓW - Skórzyński. 

-- NOWA POLICJA POLITYCZNA - Paweł Bejda.

-- NAPRAWIAMY POLSKĘ, NAPRAWIMY, KONIEC, KROPKA - Stanisław Pięta.

-- GOSPODARNOŚĆ TO NOWE KRYTERIUM OCENY, ZA NIEGOSPODARNOŚĆ MOŻNA ODWOŁAĆ, STĄD RODZĄ SIĘ OBAWY CZY KONTROLE NIE STANĄ SIĘ PO PROSTU POLITYCZNĄ BRONIĄ - Skórzyński.

-- SĘDZIA MORAWSKI POD LUPĄ PROKURATURY: Sędzia Lech Morawski pod lupą prokuratury. Jest prośba do Prokuratora Generalnego o wniosek do Trybunału Konstytucyjnego. Prokuratura chce uchylić sędziemu immunitet i postawić zarzut. Śledczy i biegli nie mają wątpliwości, że dwa lata temu sędzia spowodował wypadek i wciąż za niego nie odpowiedział.

-- LIROY ODCHODZI OD KUKIZA.

-- NIE O PIOTRA LIROYA CHODZI, TYLKO O JEGO WSPÓŁPRACOWNIKÓW - Marek Jakubiak.

-- OD KOLEGÓW MAM SIĘ ODCIĄĆ? BO JEDEN JEST MOIM KOLEGĄ NIE WSPÓŁPRACOWNIKIEM - Piotr Marzec.

-- JEŚLI JAKAŚ AFERA WYBUCHNIE DOOKOŁA PIOTRA TO W NAS TO UDERZY - Jakubiak.

-- DWA RAZY SIĘ NIE WCHODZI DO TEJ SAMEJ RZEKI - Marzec o ew powrocie.


*****

WIADOMOŚCI TVP

-- POLSKA ODZYSKUJE SUWERENNOŚĆ ENERGETYCZNĄ - belka.

-- SĄDOWNICTWO WYMAGA REFORMY - belka.

-- NAWET TO NIE PRZEKONUJE CZĘŚCI ŚRODOWISKA SĘDZIOWSKIEGO: Zarzuty udziału w zorganizowanej grupie przestępczej, korupcji oraz prania brudnych pieniędzy usłyszał były prezes Sądu Apelacyjnego w Krakowie. Zdaniem prokuratury Krzysztof S. powinien trafić do aresztu. Ale nawet tak rażące przykłady złych praktyk w sądownictwie wciąż nie przekonują części środowiska prawniczego do przygotowanej reformy sądownictwa.

-- PRZEPISY NIEZGODNE Z KONSTYTUCJĄ TRUDNO NAZWAĆ REFORMĄ - Waldemar Żurek.

-- WYPOWIEDŹ SĘDZIEGO JOHANNA W RZ.

-- Min. Warchoł o wątpliwościach co do legalności kadencji KRS.

-- JEŚLI TK POWIE NIE TO BĘDZIEMY SIĘ ZASTANAWIAĆ JAK WPROWADZIĆ INNE ROZWIĄZANIA ZGODNE ZE WSKAZANIEM TK - Marcin Warchoł.

-- KSIĄDZ SOWA SZOKUJE U SOWY I PRZYJACIÓŁ: Nowe nagrania z restauracji "Sowa i Przyjaciele" ujawnione przez dziennikarzy TVP INFO. Słychać na nich polityków Platformy Obywatelskiej, byłego szefa BOR Mariana Janickiego i księdza Kazimierza Sowę. Rozmowy dotyczą m.in. obsady stanowisk w spółkach skarbu państwa, tego jak uciszyć krytycznych dziennikarzy a nawet wsparcia niektórych kościelnych hierarchów.

-- KSIĄDZ SOWA STARAŁ SIĘ KSZTAŁTOWAĆ POLITYKĘ RZĄDU PO-PSL I MIAŁ DOSTĘP DO PILNIE STRZEŻONYCH TAJEMNIC ÓWCZESNEJ WŁADZY - Marcin Tulicki.

-- TO PRÓBA ODWRACANIA UWAGI OD PROBLEMÓW PIS - Tulicki.

-- PROBLEMY MA PO, BO TAŚMY KOMPROMITUJĄ POLITYKÓW TEJ PARTII I W ZŁYM ŚWIETLE STAWIAJĄ KS. SOWĘ - Tulicki.

-- KS. SOWA TŁUMACZYŁ, ŻE RZĄD NIE POWINIEN WSPIERAĆ DIECEZJI, W KTÓRYCH NIE MA ZWOLENNIKÓW PO-PSL - Tulicki.

-- OBECNY METROPOLITA KRAKOWSKI ZDECYDOWAŁ, ŻE DO KOŃCA CZERWCA MA WRÓCIĆ DO ARCHIDIECEZJI KRAKOWSKIEJ - Tulicki.

-- DZIEŃ WOLNOŚCI PODATKOWEJ NAJWCZEŚNIEJ OD 20 LAT.

-- CZECZEN ZE STATUSEM UCHODŹCY ZATRZYMANY POD ZARZUTEM PRACY DLA ISIS.

*****

WYDARZENIA POLSATU

-- GDAŃSCY ŚLEDCZY CHCĄ, BY ZBIGNIEW ZIOBRO DO PREZESA TK WNIOSEK DO POCIĄGNIĘCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI LECHA MORAWSKIEGO ZA WYPADEK SAMOCHODOWY SPRZED 2 LAT - zapowiedź.

-- LECH MORAWSKI OD POCZĄTKU TWIERDZIŁ, ŻE NIE JEST SPRAWCĄ WYPADKU - Grzegorz Kępka: Inne zdanie mieli policjanci, którzy byli na miejscu oraz powołani przez prokuraturę biegli.

-- DROGA DO ODPOWIEDZIALNOŚCI KARNEJ MORAWSKIEGO JEST DŁUGA - Kępka dalej.

-- TO NIEJEDYNY KŁOPOT Z MORAWSKIM - Kępka o debacie na Oksfordzie.

-- ZA 11 DNI TRYBUNAŁ MA ROZSTRZYGNĄĆ WĄTPLIWOŚCI, CZY OBECNY SKŁAD KRS ZOSTAŁ WYBRANY ZGODNIE Z KONSTYTUCJĄ - Kępka: Spór o kadencję sędziów jest obecnie jednym z najważniejszych. PiS forsując nową ustawę o KRS chce dotychczasowe kadencje przerwać.

-- WCZORAJ SEJM NIESPODZIEWANIE - TUŻ PRZED OSTATECZNYM GŁOSOWANIEM - PRZERWAŁ PRACE, BY ZACZEKAĆ NA ORZECZENIE TK - Kępka dalej.

-- JEŚLI TRYBUNAŁ ORZEKNIE, ŻE DOTYCHCZASOWE KADENCJE SĘDZIÓW SĄ NIEKONSTYTUCYJNE, PREZYDENT BĘDZIE MIAŁ POWÓD BY ZDANIE ZMIENIĆ - Kępka.

-- OPOZYCJA NIE MA WĄTPLIWOŚCI, JAKI BĘDZIE WYROK - Kępka dalej.

-- PERYPETIE SĘDZIEGO MORAWSKIEGO NA PEWNO RZUCĄ SIĘ CIENIEM NA ORZECZENIE TRYBUNAŁU - konkluzja Kępki.

-- PREZYDENT JUŻ ROZWAŻA DRUGIE REFERENDUM - zapowiedź.

-- PREZYDENT DUDA TAK SIĘ ROZPĘDZIŁ Z PROPONOWANIEM KOLEJNYCH REFERENDÓW, ŻE OPOZYCJA - TEŻ TROCHĘ Z ROZPĘDU, A TROCHĘ ZE ZŁOŚLIWOŚCI - PODSUWA PREZYDENTOWI REFERENDALNE PYTANIE - Dariusz Ociepa: W materiale propozycja Ryszarda Petru, by zapytać „czy jesteś za skróceniem kadencji Andrzeja Dudy”.

-- TĄ PROPOZYCJĄ DUDA CHCE UPIEC KILKA PIECZENI NA JEDNYM OGNIU - Ociepa: Po pierwsze, kolejna inicjatywa daje cień szansy na pozbycie się łatki prezydenta niesamodzielnego, dającego pożywkę kabaretom.

-- KRZYSZTOF ŁAPIŃSKI: Ten temat został wczoraj przez prezydenta zgłoszony i wcześniej nie był omawiany z żadnymi gremiami partyjnymi tej czy innej partii.

-- DUDA PUSZCZA OKO DO KUKIZ ‘15 - Ociepa: Po drugie, swoją propozycją Andrzej Duda puszcza oko do polityków i wyborców Kukiz ‘15. To ta formacja jako pierwsza upomniała się o referendum ws. uchodźców.

-- POLITYCY PIS MÓWIĄ, ŻE TO DE FACTO WYJŚCIE NAPRZECIW OCZEKIWANIOM KACZYŃSKIEGO - Ociepa dalej: Jak nieoficjalnie usłyszeliśmy od polityków PiS, połączenie referendum ws. uchodźców z wyborami parlamentarnymi może i jest inicjatywą prezydenta, ale de facto to wyjście naprzeciw oczekiwaniom Jarosława Kaczyńskiego. Gdyby doszło do tego referendum, kampania wyborcza musiałaby się koncentrować na temacie uchodźców. Temacie dla PiS wygodnym.


20:35

Kownacki:

Nie zgadzam się z tezą, że jak ktoś jest politykiem, to nie może być w zarządzie spółki
Kownacki: Nie zgadzam się z tezą, że jak ktoś jest politykiem, to nie może być w zarządzie spółki - Nie zgadzam się z takim stawianiem tezy, że jak ktoś jest politykiem, to już nie ma prawa być członkiem zarządu czy prezesem jakiejś spółki - mówił Bartosz Kownacki w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Piaskiem po oczach” TVN24. Jak dodał:
"Jeżeli ktoś ma pewne zdolności zarządcze, zarządza dużym organizmem takim jak Kancelaria Prezydenta, to na pewno potrafi też zarządzać dużą spółką. Przypomnę chociażby premiera Bieleckiego, Marcinkiewicza. Oni wcześniej nie mieli nic spólnego z bankowością, a potem cała Polska szukała im pracy”
- Wydaje mi się, że na pewno ma kompetencje, jest prawnikiem, ma doświadczenie w administracji publicznej i zarządzaniu dużym podmiotem. Życzę jej, żeby tam się sprawdziło, chociaż mi jej braku w polityce, bo to bardzo wartościowe osoby - dodał wiceszef MON.

20:42

Kownacki:

Złapałem Kopacz na rozbieżnościach
Kownacki: Złapałem Kopacz na rozbieżnościach - Chciałbym, żeby pan kiedyś zapytał premier Kopacz, czy jeżeli udowodnimy, pokażemy taką wypowiedź, w której ona sama przekonuje, czy jej mentor Tusk, że nie można otwierać, to czy wycofa się z polityki. Bo złapałem ją na rozbieżnościach - mówił Bartosz Kownacki w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Piaskiem po oczach” TVN24. - Ja byłem tego pewien, że są nieprawidłowości (...) Nikt chyba nie przypuszczał, że to jest taka skala, taki ogrom nieprawidłowości - dodał.

21:07

Kownacki:

Macierewicz kończy pracę 2-4 w nocy i od rana jest znowu w urzędzie
Kownacki: Macierewicz kończy pracę 2-4 w nocy i od rana jest znowu w urzędzie - Bardzo dobrze [współpracuje mi się z Antonim Macierewiczem]. To wymagający szef, ale niesamowicie zaangażowany. Chciałbym mieć tyle siły do pracy, ile minister, który kończy pracę 2-4 w nocy i od rana jest znowu w urzędzie - mówił Bartosz Kownacki w rozmowie z Konradem Piaseckim w "Piaskiem po oczach” TVN24.