Relacja Live

25.04.2017

07:31

Polityczny plan wtorku: rząd o wieloletnim planie finansowym państwa, PAD dalej w Meksyku
Polityczny plan wtorku: rząd o wieloletnim planie finansowym państwa, PAD dalej w Meksyku Para Prezydencka kontynuuje wizytę w Meksyku. Dzisiaj prezydent Duda weźmie udział m.in. w uroczystości otwarcia Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Mieście Meksyk, a także w uroczystej sesji Senatu. Rząd na posiedzeniu o 12:00 przyjmie projekt uchwały w sprawie Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2017-2020 oraz Krajowy Program Reform na rzecz realizacji strategii "Europa 2020" - aktualizacja 2017/2018. Zajmie się też projektem nowelizacji Prawa o ruchu drogowym.

07:39

Bochenek:

Małe, rodzinne biznesy nie mogły liczyć na wsparcie państwa. Rząd PiS różni się od tego, co było przez ostatnie lata
Bochenek: Małe, rodzinne biznesy nie mogły liczyć na wsparcie państwa. Rząd PiS różni się od tego, co było przez ostatnie lata - Państwo jest od tego, aby wspierać przedsiębiorców, aby tworzyć im dobre warunki do funkcjonowania. Rząd PiS zdecydowanie różni się od tego, co było przez ostatnie lata. Stara się tworzyć takie warunki, które będą sprzyjały przedsiębiorczości, rozwoju start-upów, jak i również, rozwojowi małych, rodzinnych biznesów, które przez lata na takie wsparcie nie mogły liczyć. Temu mają służyć działania podejmowania w ramach strategii odpowiedzianlego rozwoju, której autorem jest rząd premier Beaty Szydło - mówił Rafał Bochenek w “Sygnałach dnia” PR1.

07:47

Bochenek o zmianie szefa MSZ: To spekulacje i robota osób nieprzychylnych rządowi, gra na rozbicie
Bochenek o zmianie szefa MSZ: To spekulacje i robota osób nieprzychylnych rządowi, gra na rozbicie - Te informacje, które pojawiają się w mediach, związane z rzekomym meblowaniem rządu są oczywiście spekulacjami. Po raz kolejny musimy dementować nieprawdziwe informacje. To jest oczywiście robota bardzo często osób nieprzychylnych rządowi, gra na pewne rozbicie, chęć uderzenia w polski rząd i spowodowanie jego dezintegracji, ale tego się nie uda zrobić. Rząd jest zwarty i skutecznie realizuje swój program - mówił Rafał Bochenek w “Sygnałach dnia” PR1, pytany o ewentualną zmianę ministra spraw zagranicznych.

07:49

Morawiecki:

Jeden z przedsiębiorców powiedział mi, że Polacy przez 200 lat jeździli do Niemiec na roboty, a teraz przywieźli do Niemiec roboty
Morawiecki: Jeden z przedsiębiorców powiedział mi, że Polacy przez 200 lat jeździli do Niemiec na roboty, a teraz przywieźli do Niemiec robotyHanower to przede wszystkim ogromny sukces Polski i polskiego przemysłu, polskich przedsiębiorców. Jeden z przedsiębiorców wczoraj mi powiedział na targach, że Polacy przez 200 lat jeździli do Niemiec na roboty, a teraz po raz pierwszy przywieźli do Niemiec roboty - troszeczkę inne oczywiście, niż nam się wydaje. To zrobiło wrażenie na Niemcach, ponieważ Polska nie kojarzy się do końca z supernowoczesną, zaawansowaną technologią, a pokazaliśmy najlepszą stronę naszego przemysłu, inżynierów informatyki, ale również dojrzałe firmy jak Orlen czy firmy średniej wielkości - mówił Mateusz Morawiecki w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24.

07:54

Morawiecki:

Polska jest bardzo ważnym partnerem Niemiec
Morawiecki: Polska jest bardzo ważnym partnerem NiemiecPanie się bardzo dobrze porozumiewały. Rozmawialiśmy wszyscy, a już w szczególności premier i kanclerz na tematy gospodarcze, przemysłowe i ta współpraca wygląda na bardzo dobrą. Polska jest bardzo ważnym partnerem Niemiec. Takim, który rzeczywiście staje się jednym z kluczowym graczy przemysłowych w Europie - mówił Mateusz Morawiecki w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24. Jak dodał:
"My opowiadamy się za stabilną Europą, która rozwija się wspólnie, a jeśli chodzi o różne prędkości, to Polska jest krajem pierwszej prędkości teraz rozwoju gospodarczego w UE"

08:03

Morawiecki o Berczyńskim: Po stronie MR nie było żadnych niedopatrzeń i nie miał wglądu w żadne dokumenty
Morawiecki o Berczyńskim: Po stronie MR nie było żadnych niedopatrzeń i nie miał wglądu w żadne dokumentyNic takiego nie słyszałem i nie mogę potwierdzić, ponieważ według mojej wiedzy, po stronie Ministerstwa Rozwoju nie było tutaj żadnych niedopatrzeń i nie miał wglądu w żadne dokumenty - mówił Mateusz Morawiecki w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24, odnosząc się do sprawy Wacława Berczyńskiego. Jak dodał: - Minister obrony znakomicie przeprowadza restrukturyzację armii, która nie została zrobiona przez ostatnie 20 kilka lat. To coś, co boli, frustruje niektórych, którzy się świetnie czuli.

08:03

Morawiecki krytykuje TVN24 za relację z Hanoweru
Morawiecki krytykuje TVN24 za relację z HanoweruChciałbym, żebyście tyle prezentowali tutaj, w TVN24 państwo targi w Hanowerze, które były znakomitym sukcesem, co mówicie o zamkniętej już sprawie pana Misiewicza. W tej rozmowie akurat, ale wczoraj to już nie powiem ilu się śmiało, że w ogóle nie relacjonowaliście takiego polskiego sukcesu. Bo nikt się nie przejęzyczył, nie potknął, nie pomylił - mówił Mateusz Morawiecki w "Jeden na jeden” TVN24. - Muszę pana zapewnić, że chociażby w programie "Polska i świat” była bardzo duża relacja z Hanoweru - odpowiedział Bogdan Rymanowski.

08:10

Morawiecki:

Za naszych poprzedników deficyt wynosił ponad 100 mld zł. Teraz jest 46-47 mld
Morawiecki: Za naszych poprzedników deficyt wynosił ponad 100 mld zł. Teraz jest 46-47 mldJak jest najniższy deficyt w ciągu ostatnich 10 lat, a przez ostatnie 20 lat jeden z najniższych za 2016 rok - 2,4%. Przypomnę, że w czasach naszych poprzedników, właśnie tego pana [Jacka Rostowskiego] deficyt sięgał 8%. W 2009 roku był blisko 100 mld zł, w 2010 - 110 mld zł. Teraz deficyt w 2016 roku - po 8 latach, kiedy była jeszcze jakaś inflacja - wyniósł 46-47 mld zł. Za ten rok, gdzie też się zmieścimy poniżej 3%, on ma szanse być znacząco poniżej 3%, ponieważ znakomicie idzie nam uszczelnianie systemu podatkowego - mówił Mateusz Morawiecki w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24.

08:14

Kempa o wniosku ws. referendum: Niech prawnicy sprawdzą, czy pytania są zgodne z Konstytucją
Kempa o wniosku ws. referendum: Niech prawnicy sprawdzą, czy pytania są zgodne z Konstytucją - Wniosek wpłynął za późno. Władza musi być roztropna. Jeżeli pewne elementy zostały już wprowadzone, bo reforma to też są środki finansowe, to też jest bezpieczeństwo, przede wszystkim dla dzieci, także w szkołach. Naprawdę, musi być wielka roztropność w tym zakresie, ład, nie może być chaosu - mówiła Beata Kempa w “Gościu poranka” TVP Info. Jak dodała:
"Może najpierw dzieci, później długo, długo nic, a potem te wszystkie zabawki pt. marketing i wszystko co, za tym idzie. Niech prawnicy sprawdzą, czy te pytania, które zawarli we wniosku są zgodne z Konstytucją, zgodne z prawem o referendum. Jako prawnik mówię, że trzeba to bardzo dokładnie zbadać"

08:23

Waszczykowski:

Jeśli się chce ugodzić rząd, to godzi się w dwóch ministrów - finansów i spraw zagranicznych
Waszczykowski: Jeśli się chce ugodzić rząd, to godzi się w dwóch ministrów - finansów i spraw zagranicznychGazety mają prawo spekulować. Media mają tę swobodę, żeby spekulować, ja nie mogę. Mam dłuższe plany. Plotki o mojej dymisji są przedwczesne. Jeśli się chce ugodzić rząd, to godzi się w dwóch ministrów - finansów, bo podważa się wtedy stabilność podstaw gospodarczych państwa i spraw zagranicznych. Taka jest chyba próba destabilizacji rządu. Trzeba robić swoje. Proszę zobaczyć, że w ostatnich dniach aktywność dyplomatyczna jest na najwyższym poziomie - mówił Witold Waszczykowski w rozmowie z Robertem Mazurkiem w Porannej rozmowie RMF FM. Jak dodał:
"Nie chce mi się spekulować na ten temat. Zapewne część opozycji jest w to uwikłana, ponieważ chcą zdestabilizować. Trudno mi spekulować, ale rzeczywiście to nie pomaga”

08:28

Waszczykowski o wyborze Tuska: Projekty ekspertyz powstały, natomiast nie skorzystaliśmy z nich
Waszczykowski o wyborze Tuska: Projekty ekspertyz powstały, natomiast nie skorzystaliśmy z nichNie, nie napisał, że nie ma [ekspertyz ws wyboru Donalda Tuska], tylko myśmy ich nie zamówili. Wyjaśnialiśmy to w mediach. Dwóch profesorów zajmujących się prawem międzynarodowym oferowało napisanie poważnych ekspertyz i przesłało mi wstępne oceny, jak mogłaby wyglądać taka ekspertyza. Uznaliśmy to po politycznej dyskusji w środowisku politycznym, że nie ma sensu tego podejmować, ponieważ proces pewnie będzie trwał wiele lat i może się nie skończyć pozytywnie - mówił Witold Waszczykowski w rozmowie z Robertem Mazurkiem w Porannej rozmowie RMF FM. Jak dodał, "projekty ekspertyz powstały, natomiast nie skorzystaliśmy z nich”.

08:32

Waszczykowski:

Mam plany na wiele miesięcy albo nawet i lat prowadzenia polskiej dyplomacji
Waszczykowski: Mam plany na wiele miesięcy albo nawet i lat prowadzenia polskiej dyplomacjiNie wykluczam tego oczywiście [że przed kongresem PiS nastąpi rekonstrukcja]. To decyzja władz politycznych PiS. Mam plany na wiele miesięcy albo nawet i lat prowadzenia polskiej dyplomacji - mówił Witold Waszczykowski w rozmowie z Robertem Mazurkiem w Porannej rozmowie RMF FM.

08:41

Kempa:

Broniarz w 2015 roku był przeciwny gimnazjom. Niechże ten człowiek się w końcu zdecyduje
Kempa: Broniarz w 2015 roku był przeciwny gimnazjom. Niechże ten człowiek się w końcu zdecyduje - Pan Broniarz w 2015 roku, w jakimś tam programie, był przeciwny gimnazjom, więc niechże ten człowiek się raz w końcu zdecyduje, czy jest przeciw, czy jest za gimnazjami. Ja bym chciała, żeby zapewnić dzieciom przede wszystkim spokój. Z tego co wiem, nawet sondaże na to wskazują, rodzice chcą likwidacji gimnazjów - mówiła Beata Kempa “Gość poranka” TVP Info.

08:55

Sasin:

W najbliższych dniach przekażemy opinii publicznej informację o dalszych losach ustawy metropolitalnej
Sasin: W najbliższych dniach przekażemy opinii publicznej informację o dalszych losach ustawy metropolitalnej - Nie dziwię się mieszkańcom, że mając taki zestaw informacji, które miały ich przestraszyć, tak zagłosowali (...) Nie mamy zamiaru na siłę forsować rozwiązań, które być może w tej chwili, przez mieszkańców nie są do końca akceptowane - mówił Jacek Sasin w “Salonie politycznym” radiowej Trójki. Jak dodał:
"Rozwiązania metropolitane są potrzebne. Czy to będą takie rozwiązania, jak zostały zaproponowane w tym projekcie, to zobaczymy, jak przeanalizujemy również wyniki konsultacji. Do końca tygodnia taką wiedzą, co do tego jaką wiedzę nam mieszkańcy w trakcie konsultacji przekazali, będziemy mieli. Wtedy będziemy mogli podejmować dalsze decyzje. W najbliższych dniach taką informację opinii publicznej przekażemy"

09:02

Sasin:

Z pomysłu o dwukadencyjności w samorządach się nie wycofujemy
Sasin: Z pomysłu o dwukadencyjności w samorządach się nie wycofujemy - Z pomysłu się nie wycofujemy [dwukadencyjności]. Uważamy, że jest to ważny pomysł, który ma szansę doprowadzić do tego, że ta władza w samorządach będzie władzą lepszą. Mamy świadomośc, że ten system, który dzisiaj funkcjonuje nie jest systemem idealnym (...) Ta władza [samorządowa] ma taką tendencję do takiego petryfikowania, do odrywania się od woli obywateli - mówił w radiowej Trójce Jacek Sasin.

09:18

Sasin:

Tusk nie ma kwalifikacji, żeby sprawować funkcję przewodniczącego RE
Sasin: Tusk nie ma kwalifikacji, żeby sprawować funkcję przewodniczącego RE - On [Donald Tusk] nie ma kwalifikacji do tego, żeby tą funkcję [przewodniczącego RE] sprawować, ponieważ w dalszym ciągu nie jest politykiem europejskim, tylko jest politykiem wymiaru krajowego, wymiaru opozycjonisty w Polsce, co uniemożliwia mu pełnienie tej funkcji - mówił Jacek Sasin w “Salonie politycznym” radiowej Trójki.

10:01

Streżyńska:

Nie zgadzam się fundamentalnie z niektórymi rozwiązaniami rządu PiS. Np. z militaryzacją cyberbezpieczeństwa
Streżyńska: Nie zgadzam się fundamentalnie z niektórymi rozwiązaniami rządu PiS. Np. z militaryzacją cyberbezpieczeństwa - Mnie interesują sprawy gospodarcze. Bardzo często się nie zgadzam fundamentalnie z przyjętym podejściem do konkretnych rozwiązań gospodarczych, czy do konkretnych rozwiązań związanych z infrastrukturą, cyberbezpieczeństwem - stwierdziła Anna Streżyńska w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet, pytana, czy podoba się jej to, co dzieje się dzisiaj na zapleczu rządu. Jak dodała:
"Oczywiście, że uciekam [przed odpowiedzią], ponieważ trudno jest wskazać takie rzeczy, które będą dostatecznie dobrze obrazowały to z czym może się nie zgadzać każdy człowiek, który bierze udział w procesie rządzenia. Czy łapię się za głowę? Nie zgadzam się oczywiście z niektórymi rozwiązaniami, przy czym przyjmuję również do wiadomości, że w konkretnych dziedzinach, takich bardzo wyspecjalizowanych mogę nie mieć racji, działam na instynkt, wydaje mi się"
Jak mówiła dalej:
"Nie, raczej powiedziałabym, że we własnych sprawach najczęściej spotykam się z takimi przypadkami, kiedy nie zgadzam się z jakąś decyzję, na przykład o militaryzacji cyberbezpieczeństwa. To jest coś, co sprawia mi duży kłopot, ponieważ rozróżniam... To nie jest konflikt z Antonim Macierewiczem, to ludzie lubią o tym w ten sposób pisać, tylko konflikt o zasady, o podstawę podejścia do cyberbezpieczeństwa, które ma dwa oblicza, militarny i cywilny"
- Tak, zdecydowanie. Uważam, że nie wszystko mu podlega i jest wiele takich zadań, które związane są z ochroną przeciętnego obywatela, które po prostu nie będą nigdy w gestii MON - dodała minister cyfryzacji.

11:58

Dziś drugi dzień wizyty Petru w Brukseli. Spotka się m.in. z Timmermansem
Dziś drugi dzień wizyty Petru w Brukseli. Spotka się m.in. z Timmermansem Dzisiaj w Brukseli odbyło spotkanie Ryszarda Petru z Guy Verhofstadtem i Hansem van Baalenem. Po południu lider Nowoczesnej spotka się z Pavlem Telicką - wiceprzewodniczącym Parlamentu Europejskiego, z Jeanem Arthuisem, przewodniczącym komisji budżetowej w Parlamencie Europejskim oraz z Fransem Timmermansem, pierwszym wiceprzewodniczącym Komisji Europejskiej. Wczoraj Petru spotkał się z Margrethe Vestager - komisarz ds. konkurencji w Komisji Europejskiej, z którą rozmawiał o przyszłości UE po Brexicie i "optymistycznych wieściach płynących z Francji po I turze wyborów" i z Verą Jourovą - komisarz ds. sprawiedliwości, spraw konsumenckich i równości płci o prawach kobiet w Polsce. Wieczorem spotkał się z z sympatykami Nowoczesnej w Brukseli.

12:20

PO wnioskuje do Ziobry o objęcie specjalnym nadzorem śledztwa dot. Caracali
PO wnioskuje do Ziobry o objęcie specjalnym nadzorem śledztwa dot. Caracali - Wnioskujemy do prokuratora generalnego o objęcie specjalnym nadzorem przez prokuraturę generalną śledztwa dotyczącego Caracali. Wniosek w tej sprawie złożyli posłowie PO ponad pół roku temu i ta sprawa trafiła do prokuratury regionalnej w Szczecinie (...) Nie wyobrażamy sobie, żeby prokuratura regionalna w Szczecinie otrzymywała wsparcie od prokuratora generalnego, tym bardziej, że pojawiają się nowe wątki. Najbardziej niejasnym wątkiem jest rola pana Wacława Berczyńskiego w postępowaniu przetargowym - mówił w Sejmie poseł Witczak - Składamy wniosek i żądamy natychmiastowego procedowania wniosku PO o komisję śledczą ws. przetargu na śmigłowce. Mamy sprzeczne zeznania i wypowiedzi polityków w ciągu ostatnich dni dotyczących, być może, najważniejszego przetargu w tym kraju. Być może mamy do czynienia z największą aferą III RP, bo mówimy o przetargu wartym 13 miliardów złotych - stwierdził Cezary Tomczyk. Jak dodał Marcin Kierwiński:
"Zwrócimy się do marszałka Kuchcińskiego, aby na najbliższym posiedzeniu Sejmu pani premier Beata Szydło przedstawiła informacje nt. tego postępowania przetargowego, aby powiedziała o tym Polakom, jaka była rola pana Berczyńskiego"

12:43

WKK:

Przygotowaliśmy projekt ustawy o dodatkach dla emerytów i rencistów
WKK: Przygotowaliśmy projekt ustawy o dodatkach dla emerytów i rencistów Jak mówił Władysław Kosiniak-Kamysz na briefingu w Sejmie:
"Polityki rodzinnej nie da się budować tylko na wspieraniu rodzin wielodzietnych, trzeba pamiętać także o seniorach. Fundusze na politykę senioralną zostały obcięte, kwota waloryzacji rent i emerytur, jakie zaproponował PiS, to kpina - emeryci dostali po kilka złotych brutto, coraz częściej odsyłają te pieniądze w kopertach do pani premier. PSL chce upomnieć się o tych, którzy zostali kompletnie pominięci przez rząd PiS. Przygotowaliśmy projekt ustawy o dodatkach dla emerytów i rencistów. Chcemy jeszcze w tym roku przekazać dodatki dla emerytów w wysokości do 500 złotych - dla tych, którzy mają emerytury do 1000 złotych, później im większą otrzymują emeryturę, tym dodatek byłby mniejszy. Najmniejszy dodatek wynosiłby 200 złotych. To sprawa, która dotyka 10 mln naszych rodaków, ale jest realna - szacunkowo kosztowało by to około 1,8 mld zł. Skoro rząd PiS chwali się dobrym stanem gospodarki, nie powinno być problemem przenaczenie takiej liczby środków na pomoc dla seniorów. Gdy PiS z PO poszukują profesora Berczyńskiego, PSL nie tylko apeluje, ale przedstawia konktetny projekt"

15:29

Tomasz Miłkowski nowym szefem BOR
Tomasz Miłkowski nowym szefem BORDzisiaj chcemy państwu przedstawić człowieka, który będzie odpowiedzialny za wprowadzenie tych zmian [w BOR] i za przygotowanie tych zmian. To gen. Tomasz Miłkowski, który do dzisiaj był komendantem wojewódzkim małopolskiej policji, a z dniem jutrzejszym obejmuje szefostwo w BOR. Chcemy stworzyć służbę skuteczną, profesjonalną i również w której jako trzeci dodajemy słowo "umiar”. To nasz cel. Chcemy, żeby to była służba, w której będą pracowali dobrze opłacani, wyposażeni i wyszkoleni funkcjonariusze, która będzie pełniła ochronę - mówiła premier Szydło na konferencji w KPRM.
"Jesteśmy zdeterminowani do tego, aby te zmiany wprowadzić. Nie boimy się tego. Czas w Polsce skończyć z pewną hipokryzją, ponieważ dotychczas żaden rząd nie odważył się, a na pewno nie robili tego nasi poprzednicy, żeby wprowadzić zmiany i unowocześnić BOR. My się tego nie boimy i nie dotyczy to tego, czy chroniona jest Beata Szydło, Mariusz Błaszczak. Dla nas w pewnym sensie jest to dużym obciążeniem i ci z państwa, którzy znają naszą pracę wiecie doskonale, że poruszamy się z ochroną. To nie jest niczyj kaprys, tylko po prostu takie są wymagania bezpieczeństwa i tak jest na całym świecie. I tak jest na całym świecie. Czas skończyć z hipokryzją i wyraźnie powiedzieć, że potrzebna jest w Polsce właśnie służba, która chroni osoby zajmujące stanowiska państwowe i budynki, która cały czas czuwa nad bezpieczeństwem tych najważniejszych osób w państwie, a tak naprawdę nad bezpieczeństwem polskiego państwa”
 

15:34

Szydło:

Byłam na bieżąco informowana o postępach w przetargu na Caracale
Szydło: Byłam na bieżąco informowana o postępach w przetargu na Caracale - Jeżeli chodzi o przetarg na Caracale, to byłam na bieżąco informowana przez tych, którzy prowadzili ten przetarg, czyli przez premiera Morawieckiego i wówczas wiceministra Domagalskiego, który prowadził te negocjacje i chcę jeszcze raz powtórzyć: nie doszło do podpisania umowy z firmą francuską ze względu na to, że warunki oferowane przez firmę francuską nie spełniły oczekiwań polskiego rządu i nie mogliśmy podpisać umowy, która była niekorzystna dla polskiej gospodarki i polskiego państwa. To tyle, ile mam w tej sprawie do powiedzenia - mówiła premier Szydło na konferencji w KPRM.

15:48

Szydło:

Wtedy, kiedy można było myśleć o referendum, wtedy tego wniosku nie było
Szydło: Wtedy, kiedy można było myśleć o referendum, wtedy tego wniosku nie było Jak mówiła premier Szydło na konferencji w KPRM:
"Wielokrotnie powtarzałam i będę to powtarzać, że obywateli w ważnych sprawach trzeba pytać o zdanie i zdania nie zmieniam. Uważam, że jeżeli rozmawiamy na tematy istotne i ważne, to warto zawsze prowadzić konsultacje czy też przeprowadzić referendum, zapytać obywateli. Tyle tylko, że w tym momencie polski rząd próbuje się postawić z przyczyn typowo politycznych, bo przecież przewodniczący, który był inicjatorem zbierania podpisów, był zaangażowany politycznie i nigdy nie ukrywał tego swojego zaangażowania. Gdyby w odpowiednim momencie ten wniosek został złożony, czyli przed przyjęciem przez Sejm i podpisaniem ustaw przez prezydenta i przede wszystkim wdrożeniem reformy, to referendum miałoby sens. Natomiast my jesteśmy w środku procesu zmiany systemu edukacji w Polsce. Zadam takie pytanie. Ci, którzy mówią o tym, że trzeba przeprowadzić referendum, musieliby stanąć przed rodzicami, samorządami i nauczycielami i powiedzieć im, jaki system oświaty będzie w Polsce obowiązywał od 1 września. My jesteśmy już w tej chwili w fazie praktycznie końcowej wdrażania reformy. Zostały podjęte przez samorządy uchwały, zostały wdrożone wszystkie zmiany, które wynikają właśnie z ustawy. Rodzice już wiedzą, gdzie ich dzieci bedą uczyły się od 1 września. Pedagodzy wiedzą, gdzie będą pracowali. Ten proces cały czas trwa i w tej chwili ktoś, kto chce odwracać to czy zaczyna próbować poddawać w wątpliwość tę zmianę tylko i wyłącznie będzie powodował zaniepokojenie w tych środowiskach i chaos. Nie jestem za tym, abyśmy w polskiej oświacie robili chaos, tylko dobrą zmianę i reformę, która jest potrzebna”
- Kiedy były przyjmowane przez rząd projekty ustaw dot. zmian w oświacie, wtedy kiedy można było myśleć o referendum, bo ustawy nie były podpisane przez prezydenta, wtedy tego wniosku nie było i takiego zaangażowania tych, którzy dzisiaj mówią o konieczności referendum - dodała szefowa rządu.

15:57

Szydło:

Waszczykowski jest ministrem spraw zagranicznych i koniec kropka
Szydło: Waszczykowski jest ministrem spraw zagranicznych i koniec kropka - Rekonstrukcję się robi, a nie o niej opowiada. Kiedy podejmę decyzję o jej przeprowadzeniu, zostaniecie państwo poinformowani - mówiła premier Szydło na konferencji w KPRM. Pytana o dymisję szefa MSZ: To z serii różnego rodzaju hipotez, puszczania informacji. Już dłuższy czas ten  serial trwa. Minister Waszczykowski jest ministrem spraw zagranicznych i koniec kropka.

16:06

Błaszczak:

RPO być może ma gdzieś w tyle głowy ambicje, żeby zająć się polityką
Błaszczak: RPO być może ma gdzieś w tyle głowy ambicje, żeby zająć się polityką - RPO być może ma gdzieś w tyle głowy ambicje, żeby zająć się polityką, być może będzie chciał kandydować na jakieś urzędy i tak oceniam jego zaangażowanie w tych działaniach. Jeszcze raz przypomnę: atak na Straż Graniczną, teraz atak na polską policję - stwierdził Mariusz Błaszczak na konferencji w KPRM.

17:12

KANTAR MB dla TVN: 68% uważa, że prokuratura powinna zbadać rolę Berczyńskiego ws Caracali
KANTAR MB dla TVN: 68% uważa, że prokuratura powinna zbadać rolę Berczyńskiego ws Caracali Najnowszy sondaż KANTAR MB SA przeprowadzony na zlecenie "Faktów" TVN i TVN24.

18:18

KANTAR MB dla TVN: 55% za przeprowadzeniem referendum edukacyjnego
KANTAR MB dla TVN: 55% za przeprowadzeniem referendum edukacyjnego 55% badanych opowiada się za przeprowadzeniem referendum w sprawie reformy edukacji, w wyniku której mają zostać zlikwidowane gimnazja - wynika z sondażu Kantar Millward Brown, przeprowadzonego na zlecenie “Faktów” TVN i TVN24. 36% uważa, że referendum nie powinno zostać przeprowadzone, a 9% nie ma zdania w tej sprawie. Sondaż przeprowadzono 24-25 kwietnia na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie telefonów stacjonarnych i komórkowych, wśród osób w wieku 18 plus. Wielkość próby N=1001.

19:25

Schetyna:

Tusk jest wielką szansą dla Polski
Schetyna: Tusk jest wielką szansą dla PolskiNie mam takiego celu [żeby uwalić Donalda Tuska]. Chyba, że prezes Kaczyński, ale nie rozmawialiśmy i nigdy nie będziemy o tym rozmawiać. Akurat uważam, że Tusk ze swoją historią, doświadczeniem i miejscem, w którym jest, jest wielką szansą dla Polski i w rozdaniu europejskim i - w co wierzę - w krajowym - mówił Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w "Gościu Wydarzeń” Polsat News. Jak dodał:
"Myślę, że moje relacje z Tuskiem są naprawdę więcej niż dobre, bo jesteśmy w takich miejscach, od których będzie dużo zależeć w najbliższych miesiącach i latach (…) To absurdalne, jeżeli wpisuje się nas w jakiś konflikt, szorstkość. dzisiaj problemem jest PiS - dla Polski, dla Europy, dla Tuska, dla Platformy, dla mnie też. Myślę, że ma taką bardzo wyraźną ocenę tej sytuacji. Robię wszystko, żeby PiS-owi zabrać władzę, żeby wygrać z nimi wybory i uważam, że to najważniejsze zadanie dla mnie i myślę, że Tusk to rozumie”

19:32

Schetyna o opozycji: Wygrać wybory samorządowe z PiS-em możemy tylko wtedy, kiedy będziemy razem
Schetyna o opozycji: Wygrać wybory samorządowe z PiS-em możemy tylko wtedy, kiedy będziemy razemMusi być [konstrukcja wspólnych list w wyborach samorządowych]. To klucz. Bo to też takie potwierdzenie, czy partie opozycyjne, ludzie opozycji są do tego, żeby znajdować - mimo tych różnic i trudności - właśnie tę wspólnotę interesu, spojrzenia, kierunku. To zawsze sprawdzian, bo łatwo się rozmawia, robi dobrą atmosferę, a na końcu jest rozmowa o listach, o programie, o wspólnym kierunku i polityce. To sprawdzian dla każdego polityka - mówił Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w "Gościu Wydarzeń” Polsat News. Jak dodał, opozycja może wygrać wybory samorządowe z PIS-em tylko wtedy, kiedy będzie razem.

19:39

KANTAR MB dla TVN: 60% badanych przeciwko reformie edukacji
KANTAR MB dla TVN: 60% badanych przeciwko reformie edukacji 60% badanych opowiada się przeciwko reformie edukacji, którą rząd wprowadza od 1 września 2017 roku - wynika z sondażu KANTAR MB SA przeprowadzonego na zlecenie "Faktów” TVN i TVN24. "Nie, nie jestem przeciw" odpowiedziało 37% ankietowanych, a 3% nie ma zdania w tej sprawie.

19:43

Schetyna:

Ci wszyscy, którzy dzisiaj kłamią i oszukują, odpowiedzą za to prawnie
Schetyna: Ci wszyscy, którzy dzisiaj kłamią i oszukują, odpowiedzą za to prawnieCi wszyscy, którzy dzisiaj kłamią, oszukują odpowiedzą prawnie za to. Mówię to z pełną odpowiedzialnością. Nie tylko przed Trybunałem Stanu. Prokuratura się będzie zajmowała wszystkimi tymi wypowiedziami, które pani redaktor teraz cytuje. To pieniądze podatnika, a nie pieniądze PiS-u - mówił Grzegorz Schetyna w rozmowie z Beatą Lubecką w "Gościu Wydarzeń” Polsat News. Jak dodał, to "ci, którzy kryją Berczyńskiego i Macierewicza i tych wszystkich, którzy w moim przekonaniu popełniali przestępstwo”.

19:49

KANTAR MB dla TVN: 65% uważa, że katastrofa smoleńska nie była wynikiem zamachu
KANTAR MB dla TVN: 65% uważa, że katastrofa smoleńska nie była wynikiem zamachu 65% ankietowanych uważa, że katastrofa smoleńska nie była wynikiem zamachu - wynika z sondażu Kantar Millward Brown SA, który został przeprowadzony na zlecenie "Faktów" TVN i TVN24. Przeciwnego zdania jest 18% badanych.

19:54

Sasin:

Berczyński przeglądał dokumenty nt. Caracali? Może na zasadzie badań historycznych
Sasin: Berczyński przeglądał dokumenty nt. Caracali? Może na zasadzie badań historycznych - Komisje śledcze powinny powstawać do zbadania spraw, które rzeczywiście są aferami. Tutaj mamy do czynienia z burzą w szklance wody, bo mamy do czynienia z jedną mało zręczną wypowiedzią dr Berczyńskiego (…) On nie mógł się dopuścić lobbingu [w sprawie Caracali], bo nie uczestniczył w negocjacjach z Francuzami. Sprawa jest jasna, niebudząca żadnych wątpliwości - powiedział w Popołudniowej rozmowie w RMF FM Jacek Sasin. - Nie wiem, być może na zasadzie pewnych badań historycznych. Przetarg był już w tym momencie rozstrzygnięty - tak poseł PiS odpowiedział na pytanie, dlaczego dr Berczyński przeglądał dokumenty na temat Caracali. - Mogę się tylko domyślać, być może jakoś chciał zbudować swoją pozycję, swoje ego (…) Na pewno nie opisał rzeczywistości realnej. Zrobił głupstwo, palnął takie zdanie, które paść nie powinno - dodał Sasin, komentując wypowiedź Berczyńskiego o "wykończeniu caracali”.

20:08

Kukiz o komisji śledczej ws Caracali: Jeżeli takie wsparcie będzie potrzebne, poprę ten wniosek
Kukiz o komisji śledczej ws Caracali: Jeżeli takie wsparcie będzie potrzebne, poprę ten wniosekJak najbardziej. Niestety mój klub nie posiada tylu posłów, by taki wniosek o komisję śledczą złożyć, ale z tego, co słyszałem, chyba Platforma wystąpiła z takim wnioskiem, zamierza dążyć do powołania takiej komisji. Z mojej strony, jeżeli takie wsparcie będzie potrzebne, bez względu na to, kto złoży taki wniosek, poprę ten wniosek - mówił Paweł Kukiz w rozmowie z Moniką Olejnik w "Kropce nad i” TVN24, pytany o powołanie komisji śledczej ws Caracali.

20:10

Kukiz o ucieczce Berczyńskiego do USA
Kukiz o ucieczce Berczyńskiego do USADodałbym do tego fakt wręcz ucieczki do USA, bo trudno to nazwać przypadkowym wyjazdem. Kilka jest takich zdarzeń, to nie dotyczy tylko pana Berczyńskiego, ale także wiceministra zdrowia, zapomniałem niestety nazwiska, który został zwolniony czy przesunięty po opracowaniu lobbistycznej ustawy dot. aptek, itd. Po prostu ucieczki. Ucieczka przed odpowiedzialnością. To rzeczy, z którymi mamy do czynienia od wielu lat. Taką samą ucieczkę zastosował pan Nowak, wyjeżdżając na Ukrainę - mówił Paweł Kukiz w rozmowie z Moniką Olejnik w "Kropce nad i” TVN24.

20:17

Kukiz:

Zagłosuję za odwołaniem Macierewicza
Kukiz: Zagłosuję za odwołaniem MacierewiczaJa z całą pewnością tak [zagłosuję za odwołaniem Antoniego Macierewicza]. Nie wiem, jak zachowa się klub - mówił Paweł Kukiz w rozmowie z Moniką Olejnik w "Kropce nad i” TVN24.

21:08

OBRAZ DNIA: Wiadomości: Sojusz opozycji i byłych SB-ków, Reset Tuska z Rosją za wszelką cenę, Fakty: Wzrost liczby zwolenników pozostawienia gimnazjów

-- LIVEBLOG 300POLITYKI: Kukiz mówi jak zagłosuje ws Macierewicza i poparciu dla komisji śledczej, Sasin o badaniach historycznych jakie prowadził Berczyński, gwałtowny spadek wierzących w zamach w badaniu dla TVN:
https://300polityka.pl/live/2017/04/25/

*****

FAKTY TVN

-- KOMPROMITUJE GO TA UCIECZKA, BO KTOŚ, KTO MA CZYSTE SUMIENIE, STAJE PRZED OPINIĄ PUBLICZNĄ I WYJAŚNIA - Tomasz Siemoniak.

-- KOWNACKI PRZYZNAŁ POŚREDNIO, ŻE BERCZYŃSKI PODCZAS PRZETARGU WIDZIAŁ DOKUMENTACJĘ - Jakub Sobieniowski.

-- 68% ZA WYJAŚNIENIEM ROLI BERCZYŃSKIEGO PRZEZ PROKURATURĘ - sondaż dla Faktów.

-- MACIEREWICZ BRONI EKSPERTA, ALE SKORO SAM MON PODWAŻYŁ ROLĘ BERCZYŃSKIEGO, TO CZY NIE PODWAŻYŁ JEGO ROLI JAKO CZŁONKA KOMISJI - Sobieniowski.

-- BERCZYŃSKI NIEBEZPIECZNY DLA POLSKI - katarzyna Lubnauer.

-- JEDEN Z EKSPERTÓW TWIERDZIŁ, ŻE W SMOLEŃSKU TO NIE BYŁ ŚNIEG, TYLKO SIATKI MASKUJĄCE - Sobieniowski.

-- 18% WIERZY W ZAMACH (-11), 65% NIE WIERZY (+5) - sondaż dla Faktów. 

-- KTOŚ CELOWO ZNISZCZYŁ DRZEWA NA DZIAŁCE MINISTRA ŚRODOWISKA.

-- SZYSZKO DZIŚ SADZIŁ DRZEWA - Jarosław Kostkowski.

-- ZOSTAŁEM POINFORMOWANY PRZEZ POLICJĘ, TO TYPOWY PRZYKŁAD WANDALIZMU - Jan Szyszko.

-- WSZYSCY W TUCZNIE SĄ PEWNI, ŻE TO BYŁA ZEMSTA - Kostkowski.

-- TRUDNO NIE MIEĆ SKOJARZEŃ Z INNYMI WYCINKAMI JAK KRAJ DŁUGI I SZEROKI - Kostkowski.

-- LASÓW PRZYBYWA, DRZEW PRZYBYWA - min. Szyszko.

-- PONAD POŁOWA CHCE REFERENDUM, PREMIER OBIECYWAŁA SŁUCHAĆ - zapowiedź.

-- TO JEDNA Z NIEWIELU AKCJI, KTÓRA TAK ZJEDNOCZYLA OPOZYCJĘ - Dariusz Prosiecki.

-- 55 ZA REFERENDUM 36% PRZECIW - sondaż Faktów.

-- JEŻELI ZEBRAŁO SIĘ MILION PODPISÓW TO WŁADZA CZY PISOWSKA CZY KUKIZOWA MA PSI OBOWIĄZEK REFERENDUM OGŁOSIĆ - Paweł Kukiz.



-- 60% przeciw likwidacji gimnazjów, a było 44% - Prosiecki o sondażu.

*****

WIADOMOŚCI TVP



-- ROSJANIE OD SAMEGO POCZĄTKU NIE CHCIELI, BY W KATYNIU DOSZŁO DO SPOTKANIA KACZYŃSKIEGO Z PUTINEM, RESET BYŁ STAWIANY PRZEZ ÓWCZESNY RZĄD PONAD WSZYSTKO - zapowiedź.

-- 2 DNI PO W MSZ POWSTAŁ PAN JAK TRAKTOWAĆ ŚMIERĆ POLSKIEJ ELITY JAKO PUNKT WYJŚCIA DO INTENSYFIKACJI STOSUNKÓW POLSKO-ROSYJSKICH - Jarosław Olechowski.

-- NOTATKA DYR. DEPARTAMENTU WSCHODNIEGO BRATKIEWICZ : “szczególny klimat w relacjach dwustronnych wydatnie poszerzający klimat dialogu”.

-- RESET BYŁ PRIORYTETEM PIERWSZEGO RZĄDU TUSKA, PO WIZYCIE W MOSKWIE MÓWILI O NIM “NASZ CZŁOWIEK W WARSZAWIE” - Olechowski.

-- MSZ PLANOWAŁ SERIĘ GESTÓW WOBEC ROSJAN - Olechowski.

-- W DOKUMENCIE MSZ ZNALAZŁY SIĘ UGODOWE ZAŁATWIENIE POZWÓW WS ZBRODNI KATYŃSKIEJ, PROPOZYCJE NAGŁOŚNIENIA TRAGEDII CZERWONOARMISTÓW W POLSKIEJ NIEWOLI PO WOJNIE POLSKO-BOLSZEWICKIEJ - Olechowski.

-- WASZCZYKOWSKI CHCE WYJAŚNIENIA - Olechowski.

-- SIKORSKI ZAPEWNIA, ŻE CELEM MSZ BYŁA EUROPEIZACJA ROSJI - Olechowski.

-- PO CHCIAŁABY SPRAWĘ ŚLEDZTWA ZAMKNĄĆ - Olechowski.

-- GDYBY NIE EKSHUMACJE ŚLEDZTWO BYŁOBY JUŻ ZAMKNIĘTE - Jan Grabiec.

-- NA NOTATCE MSZ JEST PIECZĄTKA “NATYCHMIAST” I PARAFA “RS”, WIĘC MOŻNA PRZYPUSZCZAĆ, ŻE DOKUMENT ZOSTAŁ SKIEROWANY DO REALIZACJI, M.IN DO ROTFELDA, KTÓRY PUBLICZNIE WYPOWIADAŁ SIĘ W ZBIEŻNE Z TREŚCIĄ TEJ NOTATKI - Olechowski.

-- ARCHIWALNE WYPOWIEDZI JACKA ŻAKOWSKIEGO I DOMINIKI WIELOWIEYSKIEJ Z 11 KWIETNIA 2010: “CIĄGŁE DOMAGANIE SIĘ PRZEPROSIN JEST NA WYROST”.

-- POJEDNANIE Z ROSJANAMI WAŻNIEJSZE BYŁO WTEDY OD GODNEGO UPAMIĘTNIENIA OFIAR ZBRODNI KATYŃSKIEJ - Olechowski.

-- NOWY SZEF BOR.

-- NOWOCZESNA UGRZĘZŁA W DŁUGACH - zapowiedź.

-- PETRU W BRUKSELI TROSZCZY SIĘ O SYTUACJĘ W POLSCE - Karol Jałtuszewski.

-- NIE MA PIENIĘDZY NA 500+ BO JEST DEFICYT - Ryszard Petru.

-- SŁOWO DŁUGI BRZMI W USTACH PETRU BRZMI RYZYKOWNIE BO NOWOCZESNA NIE ODDAŁA 2 MLN DŁUGU Z KAMPANII - Jałtuszewski.

-- PARTIA PETRU NIE CHCE ZWRÓCIĆ PIENIĘDZY ANI ROZMAWIAĆ O SPRAWIE - Jałtuszewski.

-- KRAJOWE BIURO WYBORCZE MÓWI, ŻE NOWOCZESNA MUSI ODDAĆ PIENIĄDZE PAŃSTWU - Jałtuszewski.

-- PARTIA PETRU SZEROKIM GESTEM WYDAJE PIENIĄDZE, WYDATKI NOWOCZESNEJ TO GŁÓWNIE KWESTIE WIZERUNKOWE, ZASKAKUJĄ OGROMNE KWOTY NA PRODUKCJĘ INTERNETOWYCH MEMÓW - Jałtuszewski.

-- KŁOPOTY MOGĄ BARDZIEJ SZKODZIĆ PARTII PETRU NIŻ WPADKI JĘZYKOWE CZY SKANDALE OBYCZAJOWE, BO NA FINANSACH MIAŁ SIĘ ZNAĆ JAK MAŁO KTO - Jałtuszewski.

-- PRZEWODNICZĄCY RADY EUROPEJSKIEJ JUŻ POPARŁ KANDYDATA WE FRANCJI, POLSKI RZĄD POZOSTAJE NEUTRALNY - zapowiedź.

-- JUNCKER POSTANOWIŁ WTRĄCIĆ SIĘ W SPRAWY KRAJU CZŁONKOWSKIEGO - Jan Korab.

-- NA TLE TEGO REAKCJE POLSKIEGO RZĄDU BRZMIĄ BARDZO POWŚCIĄGLIWIE - Korab.

-- SZCZERSKI W LUTYM SPOTKAŁ SIĘ Z DORADCĄ MACRONA - Korab.

-- MACRON CHCE OSOBNEGO BUDŻETU STREFY EURO - Korab.

-- TARGI W HANOWERZE POKAZAŁY, ŻE POLSKA JEST GOTOWA NA NOWE WYZWANIA - zapowiedź.

-- DAMIAN DIAZ O POROZUMIENIU Z SIEMENSEM: “ma nie traktować Polski jako taniej siły roboczej”.

-- WIZYTA DUDY W MEKSYKU.



-- BYLI ESBECY PLANUJĄ OBRONĘ WYSOKICH EMERYTUR - belka.

-- BYLI SB-CY CHCĄ JESZCZE RAZ PODJĄĆ PRÓBĘ NIEDOPUSZCZENIA DO OBNIŻENIA IM EMERYTUR - Ewa Bugała.

-- DO KONFERENCJI MOŻE NIE DOJŚĆ BO ORGANIZATORZY WPROWADZILI KANCELARIĘ SEJMU W BŁĄD

-- DYREKTOR BIURA PRASOWEGO SEJMU: Zgłoszenie dotyczyło tematykę bezpieczeństwa, a jest różnica pomiędzy tym, a tematyką która się teraz pojawiła.

-- ROBIMY TO NA PROŚBĘ FEDERACJI SŁUŻB MUNDUROWYCH - Janusz Zemke.

-- DUKACZEWSKI WYBIERA SIĘ NA SOBOTNIĄ KONFERENCJĘ - Bugała.

-- TO KOLEJNA PRÓBA OBRONY SB-CKICH EMERYTUR, W GRUDNIU SOJUSZ POLITYKÓW OPOZYCJI I BYŁYCH SB-KÓW ZAKOŃCZYŁ SIĘ NIEUDANĄ DESTABILIZACJĄ PAŃSTWA, NIEWYKLUCZONE ŻE PRZED WEJŚCIEM USTAWY W ŻYCIE CZEKA NAS JESZCZE JEDNA PRÓBA SIŁ - Bugała.

*****

WYDARZENIA POLSATU

-- RZĄD TWIERDZI, ŻE NA REFERENDUM EDUKACYJNE JEST ZA PÓŹNO.

-- JEŻELI KTOKOLWIEK MYŚLAŁ, ŻE TE PUDŁA WYPEŁNIONE PRAWIE MILIONEM PODPISÓW O REFERENDUM WS REFORMY EDUKACJI ZROBIĄ NA PREMIER WRAŻENIE, TO SIĘ MYLIŁ - Agnieszka Milczarz: Beata Szydło uznała, że wniosek o referendum jest polityczny, a dyskusja na jego temat mogła odbyć się wtedy, kiedy rząd przyjmował oświatowe ustawy.

-- O REFERENDUM MÓWI NAWET PAWEŁ KUKIZ. MIMO, ŻE JEST ZWOLENNIKIEM LIKWIDACJI GIMNAZJÓW, DOŁĄCZYŁ DO OPOZYCYJNEGO CHÓRU PO, NOWOCZESNEJ I PSL - Milczarz dalej.

-- KUKIZ NAPISAŁ LIST DO PREZYDENTA DUDY - Milczarz.

-- KIEDY 4 LATA TEMU TOCZYŁA SIĘ BATALIA O REFERENDUM WS PÓJŚCIA DO SZKÓŁ 6-LATKÓW AUTORSTWA KOALICJI PO-PSL, PIS POSTULOWAŁO ZMIANY W REFERENDACH - Milczarz dalej.

-- W KAMPANII BEATA SZYDŁO OBIECYWAŁA, ŻE PIS - W PRZECIWIEŃSTWIE DO PLATFORMY - BĘDZIE SŁUCHAĆ OBYWATELI - Milczarz.

-- DZIŚ OBIECUJE SPOTKANIE Z RODZICAMI, KTÓRZY CHCĄ REFERENDUM EDUKACYJNEGO - Milczarz.

-- KARUZELA Z NAZWISKAMI RUSZYŁA I CHOĆ PREMIER NIE CHCE SŁYSZEĆ O REKONSTRUKCJI RZĄDU, W PARTII RZĄDZĄCEJ CHĘTNIE SIĘ O NIEJ MÓWI.

-- TO STAŁA FORMUŁKA WYGŁASZANA PRZEZ BEATĘ SZYDŁO W ODPOWIEDZI NA PYTANIA O REKONSTRUKCJĘ - Ociepa o słowach Szydło, że rekonstrukcję się przeprowadza, a nie o niej mówi.

-- W NIEOFICJALNYCH ROZMOWACH POLITYCY PIS PRZYZNAJĄ, ŻE ODŚWIEŻENIE POTRZEBNE JEST JUŻ, CHOĆBY ZE WZGLĘDU NA SONDAŻE - Ociepa.

-- POZOSTAJE PYTANIE KOGO WYMIENIĆ I NA KOGO - Ociepa dalej.

-- GDYBY TO OPOZYCJA WSKAZYWAŁA MINISTRÓW DO WYMIANY, ANTONIEGO MACIEREWICZA I WITOLDA WASZCZYKOWSKIEGO W RZĄDZIE NIE BYŁOBY JUŻ DAWNO - Ociepa: Polityczny mechanizm jest jednak inny. Im głośniej opozycja domaga się dymisji ministra, tym rządzący mocniej go bronią.

-- PIS NIE CHCE PODEJMOWAĆ DECYZJI POD PRESJĄ - Ociepa dalej.

-- DLATEGO ZŁOŻONY PRZEZ PO WNIOSEK O WOTUM NIEUFNOŚCI DLA MACIEREWICZA RESZTA OPOZYCJI UWAŻA ZA BŁĄD - Ociepa: A dziś Platforma złożyła kolejny wniosek - tym razem o objęcie przez prokuratora generalnego nadzorem nad śledztwem ws Caracali.

-- JAK WYNIKA Z NASZYCH INFORMACJI, ANI WĄTEK WACŁAWA BERCZYŃSKIEGO ANI SPRAWA BARTŁOMIEJA MISIEWICZA NIE SĄ W STANIE NA RAZIE ZAGROZIĆ POZYCJI MACIEREWICZA - Ociepa dalej.

-- MIMO ŻE LISTA NASTĘPCÓW JEST IMPONUJĄCA - Ociepa: Marek Opioła, Wojciech Skurkiewicz, Bartosz Kownacki i Joachim Brudziński.

-- W PRZYPADKU WASZCZYKOWSKIEGO SYTUACJA JEST JESZCZE BARDZIEJ SKOMPLIKOWANA - Ociepa dalej: Tu PiS ma poważny kłopot z następcą. Jarosław Kaczyński najchętniej widziałby w tej roli Ryszarda Legutkę, ale ten konsekwentnie odmawia. Do Konrada Szymańskiego prezes PiS ponoć nie ma zaufania, chociaż premier ma.

-- NA LIŚCIE ZAGROŻONYCH MINISTRÓW SĄ JESZCZE ADAMCZYK, SZYSZKO I JURGIEL - Ociepa: Jednak Jurgiel i Szyszko to wieloletni znajomi prezesa PiS, a to wystarczające alibi.

-- NOWY SZEF BOR - bez materiału.