Relacja Live

28.02.2017

07:21

Polityczny plan wtorku: PO na Opolszczyźnie, rozprawa TK, PAD w Rawiczu, inauguracja KAS
Polityczny plan wtorku: PO na Opolszczyźnie, rozprawa TK, PAD w Rawiczu, inauguracja KAS Dzisiaj ponad 50 parlamentarzystów PO odwiedzi Opolszczyznę. Jak zapowiadają politycy tej partii, spotkania odbędą się w każdym powiecie województwa. Przyjadą posłowie Grzegorz Schetyna, Rafał Trzaskowski, Stanisław Gawłowski, Borys Budka, Sławomir Neumann, Sławomir Nitras, Tomasz Siemoniak, Bartosz Arłukowicz i inni. Trybunał Konstytucyjny rozpozna - w pięcioosobowym składzie - połączone wnioski Rady Miejskiej w Kożuchowie, Rady Gminy Kolsko, Rady Miejskiej w Nowej Soli, Rady Powiatu Nowosolskiego, Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim oraz Rady Gminy Siedlisko dotyczące dochodów jednostek samorządu terytorialnego; nowe zadania gminy. Prezydent Duda będzie przebywał z wizytą w Rawiczu. Weźmie udział w uroczystościach w przeddzień Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych przy murze Zakładu Karnego, spotkanie się także z mieszkańcami. Dzisiaj także odbędzie się uroczystość inauguracji Krajowej Administracji Skarbowej oraz nadania jej sztandaru. Podczas uroczystości zaplanowany jest briefing z udziałem wicepremiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra Mariana Banasia, szefa Krajowej Administracji Skarbowej. 8:30 - uroczystość inauguracji Krajowej Administracji Skarbowej 9:20 - briefing Mateusza Morawieckiego i Mariana Banasia 12:00 - posiedzenie Rady Ministrów 13:00 - rozprawa TK dot. dochodów jednostek samorządu terytorialnego 14:00 - PAD na uroczystościach w przeddzień Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych przy murze Zakładu Karnego w Rawiczu 16:00 - spotkanie prezydenta Dudy z mieszkańcami Rawicza 18:00 - spotkania PO na Opolszczyźnie

07:22

Karczewski:

Saryusz-Wolski to lepsza kandydatura niż Tusk. To moje osobiste zdanie
Karczewski: Saryusz-Wolski to lepsza kandydatura niż Tusk. To moje osobiste zdanie Nieoficjalnie już wiemy, że kilka państw nie poprze Tuska. Nie tylko polski rząd...politycy PiS mają negatywną opinię o Tusku. W tej chwili wszystkie informacje są spekulacjami. Ja nie wiem jakie kuluarowe rozmowy są toczone. Tego nie wiem, to jest już pytanie do przedstawicieli rządu. Uważam, że to byłaby lepsza kandydatura niż Donalda Tuska - to jest moje osobiste zdanie. Nie można zapominać o odpowiedzialności politycznej Tuska nie tylko za Smoleńsk, ale też za udostępnienie samolotu śp. Lechowi Kaczyńskiemu. To było żenujące zachowanie - powiedział w "Sygnałach Dnia" PR1 Stanisław Karczewski.

07:28

Karczewski:

Apeluję do polityków do PO, aby zakończyli politykę nienawiści
Karczewski: Apeluję do polityków do PO, aby zakończyli politykę nienawiści Ja otrzymałem kilka dni temu pogróżki. Ja zacytuję: "Zaczniemy likwidację od waszych synów, córek, wnuków". To jest coś niebywałego. Ja apeluję do polityków do PO, by pozytywnie odpowiedzieli na apel Nycza. Aby PO zakończyło politykę nienawiści. Ja miałem wczoraj spotkanie w Nowym Mieście nad Pilicą, ludzie o to apelują. Dziękowali, że tak [pokojowo] rozwiązaliśmy problem z blokadą Sejmu 16 grudnia - powiedział w Sygnałach Dnia PR1 Stanisław Karczewski.

07:38

Karczewski o likwidacji akcyzy na samochody: Wstępnie popieram ten pomysł
Karczewski o likwidacji akcyzy na samochody: Wstępnie popieram ten pomysł Ja jestem zwolennikiem tego pomysłu [likwidacji akcyzy na samochody osobowe]. Gdybym miał do wyboru kupić samochód stary, a nowy... Ja zawsze kupowałem nowy. Jestem zwolennikiem kupowania nowych, ekologicznych samochodów. To jest do analizy przez MF. Ja wstępnie popieram ten pomysł - powiedział w "Sygnałach Dnia" PR1 Stanisław Karczewski. Pomysł zgłosili w poniedziałek politycy Kukiz'15. Jak uzasadniali: "Polska to jedyny kraj w Unii Europejskiej stosujący akcyzę na samochody. Polska czyni to z własnej woli, ponieważ Unia nie nakłada na nasz kraj takiego obowiązku. Zgodnie z dyrektywą o podatku akcyzowym państwa Unii muszą opodatkować akcyzą prąd, alkohol i tytoń. Na tej liście nie ma samochodów osobowych. Jak wskazywał wicemarszałek Tyszka, m.in. w wyniku objęcia samochodów akcyzą, zakup i używanie auta w Polsce jest nadmierne opodatkowane. W praktyce, objęcie samochodów akcyzą prowadzi do podwójnego opodatkowania tego samego towaru".

07:40

Bielan o kandydaturze Saryusza-Wolskiego: Nie potwierdzam, nie zaprzeczam
Bielan o kandydaturze Saryusza-Wolskiego: Nie potwierdzam, nie zaprzeczam Jak mówił Adam Bielan w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24:
"Nie mogę potwierdzić, że taka kandydatura jest. Nie mogę też zaprzeczyć. Nie potwierdzam, nie zaprzeczam. Proszę nie wyciągać z tego żadnych wniosków. Dajmy pracować naszym dyplomatom, którzy są bardzo zajęci przygotowaniem do szczytu 9 marca, na którym być może zapadnie decyzja o wyborze przewodniczącego RE na kolejne 2,5 roku. Nie mogę ujawniać kuchni dyplomatycznej, bo nikt tego nie czyni. Zresztą w ostatnich tygodniach odbyło się szereg spotkań z udziałem zarówno pani premier, jak i ministra Waszczykowskiego. Aktywna była również prezydencja maltańska"
- Mogę jedynie powiedzieć, że gdyby doszło do takiej zmiany na stanowisku przewodniczącego Rady Europejskiej, to przy wszystkich różnicach, które dzielą mnie z posłem Saryuszem-Wolskim, to byłaby to bardzo dobra zmiana. Saryusz-Wolski góruje nad przewodniczącym Tuskiem, jeżeli chodzi o znajomość problematyki europejskiej i udowodnił w swojej pracy w PE, że potrafi się wznieść ponad partyjne animozje - stwierdził wicemarszałek Senatu, dodając, że europoseł PO pokazywał, że kieruje się interesem Polski, czego nie można powiedzieć w przypadku Donalda Tuska. Bielan stwierdził też, że Henry Foy nie pozyskał informacji nt. kandydatury Saryusza-Wolskiego od PiS-u czy polskiego rządu. - Nie my robimy tę wrzutkę - mówił. Dodał, że Foy ma "świetne relacje z politykami Platformy".

07:48

Bielan:

To PiS sformułowało doktrynę popierania Polaków, niezależnie od podziałów politycznych
Bielan: To PiS sformułowało doktrynę popierania Polaków, niezależnie od podziałów politycznychTo PiS sformułowało doktrynę popierania Polaków, niezależnie od podziałów politycznych. To my w 2004 roku popieraliśmy kandydaturę Bronisława Geremka - mówił Adam Bielan w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24, przypominając, że PiS popierało też Danutę Huebner, natomiast PO głosowała przeciwko Januszowi Wojciechowskiemu.

07:51

Bielan:

Nie ma żadnej operacji wymiany szefa MSZ
Bielan: Nie ma żadnej operacji wymiany szefa MSZNie ma żadnej operacji wymiany szefa MSZ. Myślę, że minister Waszczykowski zostaje na stanowisku. Nie ma żadnych planów jego wymiany, a Jacek Saryusz-Wolski - z tego, co wiem - jest zadowolony z tego miejsca, w którym w tej chwili jest, czyli zasiadania w PE - mówił Adam Bielan w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24.

08:22

Kuźmiuk:

Wszystko wskazuje na to, że Tusk będzie kandydatem większości
Kuźmiuk: Wszystko wskazuje na to, że Tusk będzie kandydatem większości Jak mówił Zbigniew Kuźmiuk w rozmowie z Onetem:
"Wszystko wskazuje na to, że jednak Donald Tusk będzie kandydatem większości. Wykonał ostatnio wiele takich ruchów, które mają mu tę większość zapewnić. Takim najbardziej spektakularnym to była zawartość tego listu do uczestników szczytu na Malcie, gdzie postawił nową administrację Donalda Trumpa w jednym rzędzie z zagrożeniem chińskim, Państwa Islamskiego. Absolutnie kuriozalne, ale ponieważ taka jest retoryka rządów lewicowych i liberalnych w UE, więc uznał, że to mu zjedna sojuszników i chyba w tym zakresie osiągnął sukces, choć ostatnio zrobił woltę w drugą stronę. Spotkał się z wiceprezydentem i powiedział, że bardzo zależy mu na współpracy z administracją USA"
- Takie wolty w przeciągu niedużego czasu pokazują, że niezwykle zabiega o to stanowisko (…) Sukcesów specjalnie nie ma. Ale ponieważ PR miał w Polsce przez siedem lat niezły, także na poziomie unijnym, może to nie jest jakaś błyskotliwość, ale także to postrzeganie chyba nie jest najgorsze, więc prawdopodobnie większość przywódców nie będzie miała oporów, żeby go poprzeć - dodał europoseł PiS.

08:40

Lubnauer o listach PO i .N: jeżeli byłaby ordynacja, która promowałaby większe ugrupowania, musielibyśmy to rozważyć
Lubnauer o listach PO i .N: jeżeli byłaby ordynacja, która promowałaby większe ugrupowania, musielibyśmy to rozważyć Jeżeli byłaby ordynacja, która wprowadzałaby wysokie progi, jeżeli byłaby to ordynacja, która promowałaby większe ugrupowania, to musielibyśmy to bardzo poważnie rozważyć[wspólne listy PO i .N]. Przy tej ordynacji, która jest obecnie zdecydowaliśmy, że w dużych miastach chcemy mieć swoich kandydatów na prezydentów i te decyzje będzie podejmował zarząd - mówiła Katarzyna Lubnauer w rozmowie z Konradem Piaseckim w “Gościu Radia ZET”.

08:57

Lubnauer o kandydacie na prezydenta stolicy: Niekoniecznie Rabiej, chociaż jest on jednym z kandydatów. Mamy też Gasiuk-Pihowicz
Lubnauer o kandydacie na prezydenta stolicy: Niekoniecznie Rabiej, chociaż jest on jednym z kandydatów. Mamy też Gasiuk-Pihowicz Katarzyna Lubnauer zapytana przez Konrada Piaseckiego w Radiu Zet o to, czy Ryszard Petru będzie kandydatem Nowoczesnej na prezydenta stolicy, odpowiedziała: - Myślę, że nie. Deklarował już kiedyś, że nie zamierza kandydować na prezydenta Warszawy. To powinien być kandydat, który widzi swój cel w Warszawie. Posłanka dopytywana o to, czy będzie to były rzecznik Nowoczesnej Paweł Rabiej, odpowiedziała: - Niekoniecznie Paweł Rabiej, chociaż jest on jednym z kandydatów. Mamy też Kamilę Gasiuk-Pihowicz.

09:01

Neumann o Saryusz-Wolskim: To dyskusja wywołana na potrzeby własne
Neumann o Saryusz-Wolskim: To dyskusja wywołana na potrzeby własne Najlepszym przewodniczącym RE jest Donald Tusk i on [nim] pozostanie. To jest raczej dyskusja wywołana chyba na potrzeby własne, wewnętrzne. Nawet jeśli premier Szydło puszczała w eter takie pomysły, to one są nierealne z punktu widzenia europejskiej polityki. One są raczej nastawione na potrzeby wewnętrzne albo pokazanie Europie, że PiS nie popiera Tuska i wymyśla abstrakcyjne scenariusze - powiedział w "Kwadransie politycznym" TVP1 Sławomir Neumann.

09:10

Neumann o ofercie Nowoczesnej: To partia skrajnie liberalna
Neumann o ofercie Nowoczesnej: To partia skrajnie liberalna Ciekawa koncepcja polityczna. Nie wydaje mi się, aby to była wzrostu dla Nowoczenej. Bo oferta Nowoczesnej jako partii skrajnie liberalnej raczej nie trafia do wyborców centrowych, czy bardziej socjalnych, których ma PiS. Ale niech próbuje. Każdy głos odebrany PiS witamy z otwartymi rękoma - tak Sławomir Neumann mówił w "Kwadransie o koncepcji "przytulania" wyborców PiS przez Nowoczesną, o której wspominał Ryszard Petru. Neumann odniósł się też do zarzutów, że PO płaci za trolling: PO nie płaci za trolling. To są brednie. Nie wchodzę w głowę poseł Scheuring-Wielgus. PO nie wynajmuje trolli. Proszę pytać pani poseł, niech powie skąd ma takie informacje.

09:53

Cymański o ustawie o wycince: Miał miejsce poważny błąd. Zbyt szybko, zbyt łatwo, zbyt mało wnikliwie przyjmujemy prawo
Cymański o ustawie o wycince: Miał miejsce poważny błąd. Zbyt szybko, zbyt łatwo, zbyt mało wnikliwie przyjmujemy prawo Myślę, że w tej sprawie miał miejsce poważny błąd. I myślę, że refleksja będzie szersza niż tylko ta ustawa, która będzie poprawiana. Zbyt szybko, zbyt łatwo, zbyt mało wnikliwie przyjmujemy prawo. Tu się niestety pojawia podejrzenie [o lobbing]. Pieniądz rządzi światem. Wnioski powinni być wyciągnięte. My sami sobie wystawiamy na niepotrzebną krytykę - powiedział w "Porannej rozmowie RMF" Tadeusz Cymański.

09:53

Dzisiaj briefing Kaczyńskiego
Dzisiaj briefing Kaczyńskiego Na 11:15 zapowiedziano briefing prasowy prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego.

10:19

RPO o zmianach w KRS: Sprzeczne ze standardami europejskimi
RPO o zmianach w KRS: Sprzeczne ze standardami europejskimi - Sprzeczne ze standardami europejskimi. Jeżeli spojrzelibyśmy na standardy OBWE dotyczące niezależności sądownictwa, to wyraźnie one mówią, że w przypadku takich organów jak rady sądownictwa ich skład powinien być wybierany przez osoby równe sobie - mówił Adam Bodnar w audycji “24 Pytania” Polskiego Radia, komentując propozycję reformy KRS.

10:26

Przewodniczący EPL potwierdza pełne poparcie dla Tuska
Przewodniczący EPL potwierdza pełne poparcie dla Tuska Joseph Daul na Twitterze potwiedził, że EPL w pełni popiera kandydaturę Donalda Tuska na przewodniczącego RE. W poniedziałek "Financial Times" podał, że kandydatem zgłoszonym przez Polskę na to stanowisko mógłby być Jacek Saryusz-Wolski, europoseł PO.

10:49

PO:

Zagrożone jest bezpieczeństwo przyszłych matek
PO: Zagrożone jest bezpieczeństwo przyszłych matek W Sejmie odbył się briefing prasowy PO dotyczący działań ministra Radziwiłła i włączenia profesora Bogdana Chazana w skład zespołu ds. opracowania projektu standardów organizacyjnych opieki okołoporodowej. Jak mówiła Monika Wielichowska:
"Minister ideologii Radziwiłł i profesor Chazan będą uczyć Polki jak mają rodzić. Dzisiaj zagrożone jest bezpieczeństwo przyszłych matek. PiS zapomniał, że żyjemy w XXI wieku. Celowo eskaluje konflikty. Tym razem są to konflikty z kobietami. Zastępuje wiedzę, nowoczesność i medycynę - ideologią"
Bartosz Arłukowicz dodawał:
"Z punktu widzenia Ministerstwa Zdrowia, zatrudnianie profesora Chazana jako doradcy ds. opieki okołoporodowej to jest czysty absurd. Profesor Chazan dał się poznać jako lekarz, który nie pomaga pacjentom w możliwości korzystania z prawa w ich sprawach. Wszyscy pamiętamy jego historię, zwalnianie z funkcji dyrektora jednego ze szpitali. Minister Radziwiłł, tak naprawdę, prosząc profesora Chazana o pomoc pokazuje wszystkim Polkom gest Kozakiewicza. To jest bardzo symboliczny element walki ministra Radziwiłła z kobietami"

11:32

Kaczyński o kandydaturze Saryusza-Wolskiego: To w tej chwili poziom spekulacji. Nie będę ich komentował
Kaczyński o kandydaturze Saryusza-Wolskiego: To w tej chwili poziom spekulacji. Nie będę ich komentował Jak mówił Jarosław Kaczyński na briefingu, pytany o poparcie PiS dla ewentualnej kandydatury Jacka Saryusza-Wolskiego na przewodniczącego Rady Europejskiej:
"To w tej chwili poziom spekulacji. Nie będę ich komentował. Chciałbym tylko powiedzieć, że Donald Tusk jest politykiem, który łamie elementarne zasady UE. Przedstawiciel władz UE w żadnym razie nie powinien łamać zasady neutralności, jeżeli chodzi o wewnętrzne stosunki w państwach UE. Jeżeli chodzi o Donalda Tuska, to on wprost popiera opozycję i to opozycję, która sama siebie nazywa totalną i która jednocześnie nie ukrywa, że chciałaby obalić rząd metodami pozakonstytucyjnymi, w istocie antypaństwowymi. To hasło "ulica i zagranica” to połączenie wszystkiego, co najgorsze. Z jednej strony chodzi o użycie siły - to znaczy w istocie ulica - a z drugiej strony chodzi o interwencję zewnętrzną, czyli w gruncie rzeczy działania, które mają pozbawić Polskę suwerenności. Ktoś, kto tego rodzaju zasady łamie, nie może być przewodniczącym RE i w żadnym razie nie może liczyć na nasze poparcie ani brak naszego sprzeciwu. Tego rodzaju spekulacje nie mają najmniejszych podstaw. Natomiast te pozostałe sprawy to proszę traktować w tej chwili jako spekulacje”
Jak dodał, nie rozmawiał z kanclerz Merkel nt. kandydatury Jacka Saryusza-Wolskiego. Prezes PiS przyznał, że słabo go zna.

11:37

Kaczyński:

Do ustawy o wycince drzew zostanie wniesiona poprawka
Kaczyński: Do ustawy o wycince drzew zostanie wniesiona poprawka - Do tej ustawy [o wycince drzew] zostanie wniesiona poprawka. W tej chwili jeszcze [jej] nie mam. Jest w tej chwili opracowana przez legislatorów. Poprawka, która nie uchyli tej możliwości, bo ona z punktu widzenia właścicieli posesji, jak i gospodarstw jest czymś bardzo dobrym, natomiast uniemożliwi tego rodzaju wykorzystywanie tej ustawy, które miało miejsce ostatnio, tzn. wycinanie drzew w większych zespołach po to, żeby w bardzo prosty sposób tworzyć podstawy dla inwestycji, żeby omijać te wszystkie ograniczenia, których istnienie jest racjonalne. Ten błąd w ustawie zostanie naprawiony - mówił Jarosław Kaczyński na briefingu. Jak poinformował, tę sprawę będzie można podjąć na najbliższym posiedzeniu Sejmu.

11:52

Kaczyński o G20: Troszkę się dziwię, że tak mało się na ten temat mówi, bo powinno się mówić dużo więcej
Kaczyński o G20: Troszkę się dziwię, że tak mało się na ten temat mówi, bo powinno się mówić dużo więcej - Jeżeli chodzi o G20, to mogę powiedzieć, że to bardzo znaczny sukces naszego rządu, a w szczególności wicepremiera Morawieckiego. Troszkę się dziwię, że tak mało się na ten temat mówi, bo powinno się mówić dużo więcej. To naprawdę pewne przebicie się Polski do tej grupy, w której powinna być, ale w której dzięki polityce naszych poprzedników nie jest. Ale dzisiaj uczyniła jakby pierwszy krok w tym kierunku - mówił Jarosław Kaczyński na briefingu, komentując zaproszenie Polski na szczyt grupy G20.

11:59

Kaczyński:

Kwestia referendów nie była jeszcze rozstrzygana na poziomie władz partyjnych
Kaczyński: Kwestia referendów nie była jeszcze rozstrzygana na poziomie władz partyjnych - Jeżeli chodzi o stosunek do referendów, to kwestia, która jeszcze nie była rozstrzygana na poziomie władz partyjnych. Nie zajmowaliśmy się tym. Komitet Polityczny PiS się tym nie zajmował, wobec tego musiałbym przedstawić zupełnie prywatne zdanie i nie widzę w tej chwili sensu przedstawiania tego - mówił Jarosław Kaczyński na briefingu.

12:01

Kaczyński o wraku Tupolewa: Mam pretensje do poprzednich rządów, że w innej sytuacji politycznej nie podjęły tej sprawy
Kaczyński o wraku Tupolewa: Mam pretensje do poprzednich rządów, że w innej sytuacji politycznej nie podjęły tej sprawy - Do nikogo nie mam pretensji z tego względu, że stanowisko Rosji jest znane i było wiadomo, że ono takie będzie. Natomiast mam pretensje do poprzednich rządów, że w innej sytuacji politycznej tej sprawy nie podjęły [odzyskania wraku] i tu pretensja jest bardzo poważna. Ale musimy prowadzić śledztwo, tzn. odpowiednie władze w Polsce muszą prowadzić śledztwo w takich warunkach, jakie są, chociaż prowadzenie śledztwa bez wraku, a nawet z wrakiem zdekompletowanym jest oczywiście ogromnie utrudnione - mówił Jarosław Kaczyński na briefingu, pytany o sprawę katastrofy smoleńskiej i wraku Tupolewa.

12:49

Schetyna:

Nie miałem kontaktu z Saryuszem-Wolskim w ciągu ostatnich kilkunastu godzin
Schetyna: Nie miałem kontaktu z Saryuszem-Wolskim w ciągu ostatnich kilkunastu godzin Jak mówił Grzegorz Schetyna na briefingu w Sejmie:
"Nie miałem kontaktu z Saryuszem-Wolskim w ciągu ostatnich kilkunastu godzin. Dziwne [że milczy]. Widocznie coś przeskrobał, bo to takie zachowanie dosyć… Nie chcę powiedzieć, że nieodpowiedzialne, bo nie oceniam. Może coś się stało, życzę mu wszystkiego najlepszego. Ale w momencie, kiedy dochodzi do takiego medialnego szumu, kiedy PiS rozgrywa sprawę w sposób tak medialny i tak naprawdę nie chcę powiedzieć ordynarny, ale wyobrażałbym sobie większą ilość klasy politycznej w tym, co robią ci, który budują scenariusz takiej nierzeczywistości brukselskiej, to bym powiedział, że w takiej sytuacji trzeba się zachować przyzwoicie i z podniesioną głową zaprzeczyć, zanegować te wszystkie bzdury, o których opowiadają od rana politycy PiS i powiedzieć: jesteśmy tu, gdzie jesteśmy. Jesteśmy Platformą, najlepszym i jedynym kandydatem EPP na stanowisko przewodniczącego RE jest i będzie Donald Tusk"
- Zawsze daje szanse na wyjaśnienie tych kwestii. Jestem przekonany, że także na tym będzie zależeć Jackowi Saryusz-Wolskiemu. Lata się znamy i uważam, że nie po to lata ciężko pracuje się na swój prestiż i nazwisko, przecież dla najważniejszych spraw naszej ojczyzny, tak jak przez lata robił to Saryusz-Wolski, kiedy był odpowiedzialny za proces wprowadzania Polski do UE. Wszystko to pamiętamy. Szkoda przez jedną niezręczność i szukanie sojuszników czy przyjaciół tam, gdzie na pewno ich nie ma, żeby to wszystko zmarnować i stracić - stwierdził przewodniczący PO.

14:04

Kosiniak-Kamysz:

PiS oszukało emerytów i rencistów. Waloryzacja na poziomie 2,5 mld jest najniższą od lat
Kosiniak-Kamysz: PiS oszukało emerytów i rencistów. Waloryzacja na poziomie 2,5 mld jest najniższą od lat PiS oszukało emerytów i rencistów - waloryzacja na poziomie 2,5 mld jest najniższą od lat, pamiętam w 2012 roku przeprowadzaliśmy waloryzację kwotową która wyniosła 71 zł dla każdego przeznaczyliśmy na to ok 8 mld zł. Dla wielu emerytów to będzie zaskoczenie bo rząd odtrąbił sukces a większość emerytów dostanie waloryzację w wysokości 7-8 złotych. To jest oczywiście wartość brutto. Wielu z tych którzy myślą, że dostaną 1000 pln - nie dostaną. Mimo obietnic PiS Ci którzy są na wcześniejszej emeryturze na pewno nie skorzystają z tego. To skandal bo wiele starszych osób uwierzyło w te obietnice. - powiedział w Sejmie Władysław Kosiniak-Kamysz.

14:31

Odwołano kolejną rozprawę przed TK
Odwołano kolejną rozprawę przed TK Dzisiaj TK miał rozpoznać połączone wnioski Rady Miejskiej w Kożuchowie, Rady Gminy Kolsko, Rady Miejskiej w Nowej Soli, Rady Powiatu Nowosolskiego, Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim oraz Rady Gminy Siedlisko dotyczące dochodów jednostek samorządu terytorialnego; nowe zadania gminy. Wniosek został jednak - jak poinformował Arkadiusz Mularczyk - wycofany z powodów formalnych. W uzasadnieniu napisano, iż "wnioskodawcy doszli do przekonania, że postępowanie przed TK w jego obecnym stanie nie gwarantuje podstawowych standardów sprawiedliwości proceduralnej". Wnioskodawcy piszą o zmianie składu orzekającego w przeddzień rozprawy i odmowie odroczenia terminu rozprawy, dzięki czemu możliwe stałoby się rzetelne przeanalizowanie przedstawionych kilka dni przed terminem rozprawy stanowisk Sejmu i Rady Ministrów, a także zapoznanie się sędziego powołanego do składu TK w miejsce sędziego Zubika z jej przedmiotem. W uzasadnieniu jest też informacja o odmowie wyłączenia od rozpatrywanej sprawy Mariusza Muszyńskiego. https://twitter.com/arekmularczyk/status/836565496598315008

16:14

Neumann w Opolu: Będziemy rozmawiać z Polakami o tym, że potrzebne jest zjednoczenie i wspólna lista
Neumann w Opolu: Będziemy rozmawiać z Polakami o tym, że potrzebne jest zjednoczenie i wspólna lista Będziemy dziś w każdym powiecie woj. opolskiego, by podyskutować o kwestiach najbardziej rozpalających Polaków. Chcemy rozmawiać o edukacji, o tym co dzieje się wokół reformy, o samorządzie, bo to jest kolejne pole sporu, to jest kolejne miejsce gdzie rządzący chcą przejąć wszystko. I chcą samodzielność samorządu naruszyć. Chcemy o tym poważnie porozmawiać, też mam nadzieję z partnerami, którzy będą na te spotkania przychodzić. O naszych wspólnych inicjatywach, o wspólnych listach. O tym musimy rozmawiać z Polakami, by przekonywać wszystkich do tego, że potrzebne jest zjednoczenie, po to by jedna wspólna lista wygrywała z PiS, który manipulacjami przy ordynacji chce przejąć samorządy. O tym wszystkim będziemy rozmawiać z Polakami - powiedział w Opolu Sławomir Neumann. Politycy PO odbywają spotkania we wtorek na Opolszczyźnie.

17:25

PAD:

Wąskie grupy są czasem oderwane od rzeczywistych problemów i od tego, za jakie pieniądze trzeba żyć na prowincji
PAD: Wąskie grupy są czasem oderwane od rzeczywistych problemów i od tego, za jakie pieniądze trzeba żyć na prowincji - Państwo elit nie jest państwem obywatelskim, tylko państwem zawłaszczonym przez wąskie grupy, które zapewniły sobie wyjątkowe w stosunku do innych przywileje i które czasem są zupełnie oderwane od rzeczywistych problemów społecznych i od tego, za jakie pieniądze tak naprawdę trzeba żyć na prowincji, jak mówią, czyli poza wielkimi miastami - mówił prezydent Andrzej Duda na spotkaniu z mieszkańcami Rawicza. Jak dodał:
"Mnie, tak samo jak państwu, zależy na tej właśnie Polsce równych szans. Polska równych szans oznacza również Polskę równego rozwoju. Nie tylko zrównoważonego w tym znaczeniu także dbałości o środowisko naturalne, ale równego, czyli takiego, gdzie pieniądze są rozdzielane w sposób równy i proporcjonalny, gdzie w tych regionach, gdzie sytuacja jest trudniejsza są lokowane większe inwestycje po to, by te możliwości życiowe zostały wyrównane”
Wcześniej PAD mówił: - Musimy nasz ojczyzną budować, musimy czynić wszystko, by tak, jak chcieli nasi pradziadkowie, dziadkowie i ojcowie, była Polską silną, niepodległą, suwerenną i sprawiedliwą dla wszystkich swoich obywateli. Polską równych szans, czyli właśnie zupełnie inną, niż chcieli komuniści.

17:53

W przyszłą środę sejmowe komisje o ochronie najważniejszych osób w państwie oraz sytuacji w BOR i ŻW
W przyszłą środę sejmowe komisje o ochronie najważniejszych osób w państwie oraz sytuacji w BOR i ŻW Na przyszłą środę na 13:00 zwołano posiedzenie dwóch sejmowych komisji: Administracji i Spraw Wewnętrznych oraz Obrony Narodowej. W porządku obrad jeden punkt:
"Informacja Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej, a także szefów podległych im służb odpowiedzialnych za ochronę najważniejszych osób w państwie na temat sytuacji, jaka ma miejsce w Biurze Ochrony Rządu i Oddziale Specjalnym Żandarmerii Wojskowej oraz w sprawie wypadków i incydentów z udziałem osób ochranianych przez wyżej wymienione służby"

19:05

KKZ:

Saryusz-Wolski wkrótce zwiąże się z partią Gowina
KKZ: Saryusz-Wolski wkrótce zwiąże się z partią Gowina - Według naszych informacji, Jacek Saryusz-Wolski wkrótce zwiąże się z partią Jarosława Gowina. Nie interesuje go stanowisko szefa MSZ. Ma obiecane stanowisko polskiego komisarza, gdy skończy się kadencja Elżbiety Bieńkowskiej - mówiła w swoim materiale w Faktach TVN Katarzyna Kolenda-Zaleska.

19:49

Karczewski o Saryuszu-Wolskim: Uważam go za dobrego, sprawnego, doświadczonego i ułożonego polityka
Karczewski o Saryuszu-Wolskim: Uważam go za dobrego, sprawnego, doświadczonego i ułożonego polityka - Nie znam sam pana Saryusza-Wolskiego, ale obserwując go uważam go za dobrego, sprawnego, doświadczonego i ułożonego - co najważniejsze - polityka. Na pewno polityka, który nie krytykował Polski, jak robił to Donald Tusk - mówił marszałek Karczewski w “Gościu Wydarzeń” Polsat News. Na pytanie o to, czy Jacek Saryusz-Wolski przejdzie do PiS, odpowiedział: - Nie ma takiego akcesu, rozmów, ja nie słyszałem nic o tym. [Saryusz-Wolski] jest odpowiedzialnym politykiem, który nie jeździ za granicę i nie krytykuje, a jest za granicą i również nie krytykuje Polski.

19:57

Karczewski o Tusku: Nie sprawdził się jako premier, nie spisywał się również jako szef RE
Karczewski o Tusku: Nie sprawdził się jako premier, nie spisywał się również jako szef RE - Bardzo ważne słowa prezesa, które wskazują, że nie poprzemy pana Donalda Tuska. Od dawna już mówiliśmy, że to nie jest polityk, który powinien sprawować tak ważną funkcję. Nie sprawdził się jako premier, nie spisywał się również jako szef Rady Europejskiej. No cóż, jakie ma osiągnięcia? Takie, że doszło do Brexitu - stwierdził Stanisław Karczewski w "Gościu Wydarzeń" Polsat News, odnosząc się do słów Jarosław Kaczyńskiego odnośnie braku poparcia dla Donalda Tuska.

20:15

OBRAZ DNIA: TVP o JSW: Nerwowa reakcja PO, KKZ: Saryusz ma obiecane stanowisko komisarza, Polsat: Minimalne szanse JSW

-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
Karczewski o Tusku: Nie sprawdził się jako premier, nie spisywał się również jako szef RE
Karczewski o Saryuszu-Wolskim: Uważam go za dobrego, sprawnego, doświadczonego i ułożonego polityka
KKZ: Saryusz-Wolski wkrótce zwiąże się z partią Gowina
W przyszłą środę sejmowe komisje o ochronie najważniejszych osób w państwie oraz sytuacji w BOR i ŻW
PAD: Wąskie grupy są czasem oderwane od rzeczywistych problemów i od tego, za jakie pieniądze trzeba żyć na prowincji
Neumann w Opolu: Będziemy rozmawiać z Polakami o tym, że potrzebne jest zjednoczenie i wspólna lista
https://300polityka.pl/live/2017/02/28/

*****

WYDARZENIA POLSATU

-- JAROSŁAW KACZYŃSKI NIE POZOSTAWIA ZŁUDZEŃ: POPARCIA POLSKI DLA DONALDA TUSKA NIE BĘDZIE.

-- SZANSE TUSKA NA DRUGĄ KADENCJĘ OCENIANO DOTĄD JAK OGROMNE - Grzegorz Kępka.

-- WEDŁUG FINANCIAL TIMES, ZGŁOSZENIE INNEGO POLSKIEGO KANDYDATA MA ZMOBILIZOWAĆ PRZECIWNIKÓW PONOWNEGO WYBORU BYŁEGO POLSKIEGO PREMIERA - Kępka dalej.

-- W MATERIALE SŁOWA RAFAŁA BOCHENKA: Obecnie trwają rozmowy pomiędzy premierami co do wyboru przyszłego przewodniczącego RE.

-- PREZES PIS NIE ZDEMENTOWAŁ INFORMACJI, ALE TAKŻE PODKREŚLAŁ, ŻE NA RAZIE NIE MA O CZYM MÓWIĆ - Kępka.

-- O KANDYDATURZE JACKA SARYUSZ-WOLSKIEGO KILKA MIESIĘCY TEMU MÓWIŁ JAROSŁAW GOWIN - Kępka dalej.

-- SARYUSZ-WOLSKI ZAPADŁ SIĘ JEDNAK POD ZIEMIĘ - Kępka: Nie odbiera też telefonu. To dziwne, bo od lat jest politykiem Platformy i rywalizacja z DT byłaby co najmniej nielojalnością.

-- SZANSE NA EWENTUALNY WYBÓR SARYUSZ-WOLSKIEGO SĄ MINIMALNE - Kępka dalej: W materiale wpis Josepha Daula.

-- PIS NALEŻY DO INNEJ FRAKCJI, A POPARCIE DLA SARYUSZ-WOLSKIEGO PRZECIWKO KANDYDATOWI JEGO POLITYCZNEGO ŚRODOWISKA TO RACZEJ NIEZWYKŁY POMYSŁ - Kępka.

-- WYBÓR POLITYKA Z INNEGO KRAJU OZNACZAŁBY OSŁABIENIE NASZYCH WPŁYWÓW W BRUKSELI - konkluzja Kępki: PiS sonduje, czy można zaszkodzić kandydaturze Donalda Tuska, choć wybór innego Polaka na zajmowane przez niego stanowisko to mrzonka. A wybór polityka z innego kraju oznaczałby osłabienie naszych wpływów w Brukseli.

-- NIEKOŃCZĄCE SIĘ PROBLEMY Z TRYBUNAŁEM KONSTYTUCYJNYM.

-- MIAŁ BYĆ PORZĄDEK, A JEST ZAMIESZANIE - Dariusz Ociepa: W materiale przypomnienie, że dwie dzisiejsze rozprawy zostały odwołane.

-- OCIEPA POKAZUJE, JAK ZBIGNIEW ZIOBRO ZMIENIAŁ ZDANIE WS. TEGO, CZY TK MOŻE BADAĆ UCHWAŁY.

-- PODZIAŁ NA STARYCH I NOWYCH SĘDZIÓW PARALIŻUJE TRYBUNAŁ - Ociepa.

-- WEDŁUG KULUAROWYCH DONIESIEŃ, W TRYBUNALE RZĄDZI NIE PREZES PRZYŁĘBSKA, ALE SĘDZIA MUSZYŃSKI - Ociepa dalej: Na pytania w tej sprawie część sędziów wybranych w ostatnim czasie reaguje jednak alergicznie.

-- LECH MORAWSKI DO DZIENNIKARZA: Proszę mi dać spokój. Powiedziałem, że się nie zgadzam. Pan bełkocze.

-- ZA RZĄDÓW PIS W TRYBUNALE WIELE SIĘ ZMIENIŁO - konkluzja Ociepy: W ciągu 16 miesięcy rządów PiS w TK wiele się zmieniło. Jest nowa pani prezes i kilku nowych sędziów. Dwie rzeczy się nie zmieniły. To chaos i malejące zaufanie.

-- DZIŚ INAUGURACJA, JUTRO RUSZA KRAJOWA ADMINISTRACJA SKARBOWA.

-- ZANIM URZĘDNICY ODNAJDĄ SIĘ W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI, UPŁYNIE SPORO CZASU I NIE MA ŻADNEJ PEWNOŚCI, CZY DZIĘKI REFORMIE STANĄ SIĘ SKUTECZNIEJSI - Mira Skórka.

-- BĘDZIE POPRAWKA W TZW. LEX SZYSZKO - bez materiału.

-- KACZYŃSKI ZAMIERZA ZAŁATAĆ LUKI W “PRAWIE SZYSZKI”.

-- REFERENDUM W STOLICY POD ZNAKIEM ZAPYTANIA - zapowiedź: Referendum w sprawie "powiększania" Warszawy decyzją wojewody wstrzymane. Głosu mieszkańców nikt z PiS - na razie - słuchać nie zamierza. Podobnie, jak głosu ekspertów w sprawie wycinki drzew i głosu rodziców w sprawie reformie edukacji. Gdzie obiecany dialog z obywatelem?

*****

FAKTY TVN

-- SPEKULACJE NA NAJWYŻSZYM EUROPEJSKIM SZCZEBLU - zapowiedź: Jacek Saryusz-Wolski zamiast Donalda Tuska na stanowisku przewodniczącego Rady Europejskiej? PiS Tuska w Brukseli nie chce. "Financial Times" donosi, że PiS chciałby na jego miejsce europosła PO Jacka Saryusza-Wolskiego.

-- JACEK SARYUSZ-WOLSKI ZAPADŁ SIĘ POD ZIEMIĘ - Katarzyna Kolenda-Zaleska: Rano nie pojawił się na posiedzeniu w PE, nie odbiera telefonów. Mijała godzina za godziną i kontaktu nadal nie było.

-- POLITYCY PLATFORMY NERWOWO SPRAWDZALI AKTYWNOŚĆ SARYUSZ-WOLSKIEGO W SIECI - Kolenda-Zaleska dalej: Bo już po publikacji artykułu poseł zamieścił kilka twittów, ale żaden nie dotyczył jego sprawy.

-- MILCZĄC PRZEZ WIELE GODZIN, SARYUSZ-WOLSKI TYLKO POTWIERDZAŁ, ŻE COŚ JEST NA RZECZY - Kolenda-Zaleska.

-- POŚREDNIKAMI BYLI POLITYCY POLSKI RAZEM - Kolenda-Zaleska dalej: Jarosław Kaczyński miał zaakceptować plan użycia Saryusz-Wolskiego, a pośrednikiem byli politycy Polski Razem Jarosława Gowina. Sam Saryusz wyraził na to zgodę, wiedząc, że jest bez szans.

-- RAFAŁ TRZASKOWSKI: Na to stanowisko szanse ma tylko premier, były premier i robi się tylko i wyłącznie po to, żeby sprawić zamieszanie w kraju.

-- TUSK MA POPARCIE WIĘKSZOŚCI RZĄDÓW W EUROPIE, MA TEŻ PEŁNE POPARCIE EPP - Kolenda-Zaleska: W materiale tweet Josepha Daula.

-- CO CIEKAWE, SARYUSZ-WOLSKI JEST WICEPRZEWODNICZĄCYM EPP - Kolenda-Zaleska dalej.

-- JAROSŁAW KACZYŃSKI NIE ZAPRZECZYŁ KATEGORYCZNIE, ŻE POLSKA NIE WYSTAWI INNEGO POLAKA NA STANOWISKO SZEFA RE - Kolenda-Zaleska: To miałoby dać odpór krytyce, że PiS nie popiera rodaka. Zwłaszcza, że popiera posła PO.

-- PROBLEM TYLKO W TYM, ŻE SARYUSZ OD DAWNA ODDALA SIĘ OD PO - Kolenda-Zaleska dalej.

-- SARYUSZ-WOLSKI WKRÓTCE ZWIĄŻE SIĘ Z PARTIĄ GOWINA - Kolenda-Zaleska: Według naszych informacji, Jacek Saryusz-Wolski wkrótce zwiąże się z partią Jarosława Gowina. Nie interesuje go stanowisko szefa MSZ - o tym zaczęto już spekulować. Ma obiecane stanowisko polskiego komisarza, gdy skończy się kadencja Elżbiety Bieńkowskiej.

-- CO DO ZWIĄZKÓW Z PLATFORMĄ, ALBO ODEJDZIE, ALBO POCZEKA, GDY GRZEGORZ SCHETYNA GO WYRZUCI - Kolenda-Zaleska dalej.

-- MARIUSZ BŁASZCZAK ODWOŁUJE KOMENDANTA STOŁECZNEJ POLICJI.

-- WBREW TEMU, CO TWIERDZI WPŁYWOWY POLITYK PIS [ADAM BIELAN], ODWOŁYWANIE JEDNEGO Z NAJWAŻNIEJSZYCH DOWÓDCÓW POLICJI PO LEDWIE KILKU MIESIĄCACH PRACY NIE JEST CZYMŚ POWSZECHNYM - Krzysztof Skórzyński.

-- NIESTANDARDOWY JEST TAKŻE KOMUNIKAT MSW W TEJ SPRAWIE, W KTÓRYM NIE MA SŁOWA O POWODACH DYMISJI - Skórzyński dalej.

-- KOMENDANT STOŁECZNY - WIELE NA TO WSKAZUJE - ZOSTAŁ POŚWIĘCONY W TYM SPORZE POLITYCZNYCH NADZORCÓW: POLICJI I PROKURATURY - Skórzyński.

-- PROKURATURA ZBADA REJESTRATOR Z LIMUZYNY PREMIER SZYDŁO - bez materiału: Biegli spróbują odtworzyć zapisy z rejestratorów rządowej limuzyny, którą jechała premier Beata Szydło w Oświęcimiu. Krakowscy prokuratorzy mają nadzieję znaleźć ważne dowody w sprawie.

-- WRAK PREZYDENCKIEGO TUPOLEWA POZOSTANIE W ROSJI - zapowiedź: Wrak prezydenckiego tupolewa pozostanie w Rosji, dopóki trwa śledztwo - mówi krótko ambasador Rosji w Polsce. Twierdzi, że nic nie może zrobić - podobnie jak polski rząd, któremu wydawało się, że przycisnąć Rosję to prosta sprawa.

-- SZEF BIURA PRASOWEGO PIS ZROBIŁ DZISIAJ DUŻO, BY NIE PADŁO PYTANIE W TEJ SPRAWIE - Jakub Sobieniowski.

-- Przypomnienie archiwalnych wypowiedzi polityków PiS nt. wraku Tupolewa.

*****

WIADOMOŚCI TVP

-- NOWE NARZĘDZIA DO WALKI Z SZARĄ STREFĄ, ZACZĘŁA DZIAŁAĆ KAS. M.IN. DZIĘKI USZCZELNIENIU SYSTEMU PODATKOWEGO NASZA GOSPODARKA ROŚNIE W SIŁĘ - zapowiedź.

-- UROCZYSTOŚĆ NADANIA SZTANDARU KAS, TO POCZĄTEK NOWEJ HISTORII - Damian Diaz.

-- PRZEMÓWIENIA MARIANA BANASIA I MATEUSZA MORAWIECKIEGO.

-- BAĆ POWINNI SIĘ WIELCY PRZESTĘPCY, PRZEZ NICH BUDŻET TRACI NAWET 60 MLD ROCZNIE - Diaz.

-- POLITYCY PIS SPRAWY NIE KOMENTUJĄ, ALE BARDZO NERWOWO NA ARTYKUŁ FT ZAREAGOWALI LIDERZY PO, GROŻĄC MU NAWET WYRZUCENIEM Z PARTII - zapowiedź.

-- JSW JEST NIEUCHWYTNY, NIE TYLKO DLA DZIENNIKARZY. ZNIKNĄŁ TUŻ PO PUBLIKACJI FT. MSZ sprawy nie komentuje, podobnie jak Jarosław Kaczyński - Jarosław Olechowski.

-- JAROSŁAW KACZYŃSKI O DONALDZIE TUSKU.

-- INFORMACJE WYWOŁAŁY POLITYCZNĄ BURZĘ - Olechowski.

-- ADAM SZEJNFELD: Rząd PiS ośmiesza się totalnie.

-- RYSZARD CZARNECKI: Saryusz-Wolski to człowiek o wielkim doświadczeniu, który od kilkudziesięciu lat pracuje w działce “integracja europejska”. To bardzo doświadczony polityk.

-- SCHETYNA DAJE MU CZAS DO KOŃCA DNIA, INNI POLITYCY TEJ PARTII JUŻ STRASZĄ GO WYRZUCENIEM.

-- BĘDZIE POPRAWKA DO USTAWY O WYCINCE DRZEW - bez materiału.

-- W TYM TYGODNIU SENAT ZAJMIE SIĘ USTAWĄ DOT. KOMISJI WERYFIKACYJNEJ. DO JEJ ODRZUCENIA NAMAWIA RPO, KTÓRY POSZKODOWANYCH ODSYŁA DO SĄDÓW, KTÓRE JEGO ZDANIEM DZIAŁAJĄ BARDZO DOBRZE - zapowiedź.

-- RPO NIE POMOŻE POSZKODOWANYM W REPRYWATYZACJI. Pomysł powołania komisji weryfikacyjnej uważa za niepotrzebny. Jego urzędnicy odsyłają do sądów - Ewa Bugała.

-- TAKI BRAK WIEDZY URZĘDNIKÓW RPO ZASKAKUJE. Bodnar podkreślał dziś, że skarg na wymiar sprawiedliwości jest niewiele. Prawdziwy problem widzi gdzie indziej - Bugała.

-- ADAM BODNAR W PR24: Co ciekawe, było teraz dużo skarg w związku z ustawą dezubekizacyjną.

-- BODNAR SPOTKAŁ SIĘ NIEDAWNO ZNANY Z MARSZÓW KOD PŁK. ADAM MAZGUŁA - Bugała.


20:16

Różański o zachowaniu żołnierzy wobec Misiewicza: Chcę przeprosić społeczeństwo, że nie potrafili zachować standardów
Różański o zachowaniu żołnierzy wobec Misiewicza: Chcę przeprosić społeczeństwo, że nie potrafili zachować standardów To zjawisko było pewnym weryfikatorem dla wojska. Ja chcę przeprosić panią, społeczeństwo, że nie potrafili zachować standardów. Jako dowódca muszę powiedzieć, że to moja porażka. Wielu kolegów, którzy się tak salutowali wyszło spod mojej ręki. To była ingracjacja. Ta bardzo przykra lekcja będzie analizowania przez żołnierzy - powiedział w "Kropce nad i" były gen. Mirosław Różański.

20:18

Karczewski o "Lex Szyszko": Nie nazywajmy tego wycinką
Karczewski o “Lex Szyszko”: Nie nazywajmy tego wycinką - Nie nazywajmy tego rzezią, nie nazywajmy tego wycinką. Co innego słyszę w Warszawie, a co innego jak wyjadę poza Warszawę. Wczoraj byłem w swoim okręgu wyborczym. Spotkałem się z bardzo dużą ilością mieszkańców. Usłyszałem, że to dobra ustawa, że to dobre rozwiązanie - zapewniał marszałek Karczewski w “Gościu Wydarzeń” Polsat News.

20:23

Różański:

Macierewicz nie darzył mnie zaufaniem
Różański: Macierewicz nie darzył mnie zaufaniem Ja myślę, że niektórzy mają prawo tak powiedzieć [że rejteruję]. Ale to nie tak. W przysiędze mówimy o tym, że będziemy dbali o honor żołnierzy. Dowódca, który deklaruje że wypełni pewną misje i nie realizuje - to nie jest wzór dla żołnierzy. Ten ostatni okres był szczególny. Pierwsze 9 miesięcy ubiegłego roku były sytuacją bardzo komfortową. Wiedzieliśmy co mamy zrobić -Anakonda, NATO, ŚDM. Były pewne działania ze strony MON, których nie mogłem zaakceptować. Chyba był brak zaufania do mojej osoby. Dokonywano wymiany kadry nie uwzględniając tego ze mną. Gdy mówiliśmy jak zrealizować decyzje szczytu NATO, to Macierewicz się zgadzał. A decyzje były inne. Minister powiedział kiedyś w gronie kilku generałów, że on co do zasady nie darzy ludzi od razu zaufaniem. I chyba tak było, Macierewicz nie darzył mnie zaufaniem - powiedział w "Kropce nad i" były gen. Mirosław Różański.

20:28

Różański o odejściach z wojska: To jest wyrwa. Formacja taka jak wojsko wymaga doświadczenia
Różański o odejściach z wojska: To jest wyrwa. Formacja taka jak wojsko wymaga doświadczenia Z PAD widzieliśmy się kilka razy. Podczas ćwiczeń robił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Zainteresowany, pytał o wszystko. Ale późniejsze działania, ostatnie 29 listopada nominacje, z wieloma z nich się nie zgadzałem. Powiedzmy tak: młodego lekarza nie powinnismy robić ordynatorem. Formacja, taka jak wojsko wymaga doświadczenia. Ja mówiłem Macierewiczowi - jeśli on ma zaufanych ludzi, to ja ich przygotuję. Ale nie w ciągu półtora miesiąca. Wielu doświadczonych oficerów nie jest już w armii. Część odeszła, część miała stworzone takie warunki, że musiała odejść. Dwóch oficerów udało mi się wybronić. Ale to moja porażka - że tylko dwóch. Ja prosiłem, by te [dokumentny] nie przychodziły pocztą, tylko ja chciałem im to dać. To jest wyrwa, która została dokonana. Ale doświadczenia nie zdobywa się w ciągu kilkunastu dni, trzech miesięcy - powiedział w "Kropce nad i" Mirosław Różański.

20:48

Różański:

Dla mnie żołnierze niezłomni to koledzy, którzy wyjechali na misje i wrócili okaleczeni
Różański: Dla mnie żołnierze niezłomni to koledzy, którzy wyjechali na misje i wrócili okaleczeni Ja wolę określenie żołnierze niezłomni. Historię należy szanować, ale trzeba myśleć o przyszłości. Dla mnie żołnierze niezłomni to są koledzy którzy zgodnie z decyzjami, rozkazami wyjechali na misje i wrócili stamtąd okaleczeni. To o nich powinniśmy mówić często i podkreślać. Szanuje historię, szanuje wszystkie te zdarzenia, ale niektóre - oddałbym je do oceny historykom - powiedział w "Kropce nad i" gen. Mirosław Różański.