Relacja Live

16.01.2017

07:47

Kownacki o wojskach USA w Polsce: Ogromny sukces PiS i personalny Macierewicza
Kownacki o wojskach USA w Polsce: Ogromny sukces PiS i personalny Macierewicza - [Obrazki z Żagania] na pewno zabolały Władimira Putina i tych, którzy mieli złe i niecne zamiary względem Polski, państw bałtyckich i Europy Środkowo-Wschodniej. Na pewno to ogromny sukces PiS. Trzeba to jasno powiedzieć: personalny sukces Antoniego Macierewicza - mówił Bartosz Kownacki w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24. Jak dodał:
"Trzeba to sobie jasno powiedzieć, że to zagrożenie, które może być kierowane wobec Polski to Rosja pod takim, a nie innym kierownictwem i obecność państw sojuszniczych, wojsk NATO-owskich, a w szczególności wojsk amerykańskich powoduje, że ten potencjalny agresor kilka razy się zastanowi, zanim zdecyduje się podjąć jakiekolwiek działania”

07:45

Szułdrzyński:

Duda notariusz Kaczyńskiego, Lista 1000 działaczy PiS w Pulsie Biznesu - TEMATY DNIA
Szułdrzyński: Duda notariusz Kaczyńskiego, Lista 1000 działaczy PiS w Pulsie Biznesu - TEMATY DNIA NOTARIUSZ KACZYŃSKIEGO - Michał Szułdrzyński w RZ o Dudzie: “Wszak wygrał z Bronisławem Komorowskim, zarzucając mu, że stał się notariuszem Platformy Obywatelskiej. Pewność siebie była zaś tym, co najbardziej pogrążyło jego poprzednika. Tym bardziej że każdy, kto rozmawiał kiedyś z Andrzejem Dudą, wie, że stać go na znacznie więcej niż być notariuszem Jarosława Kaczyńskiego. Pytanie, czy będzie miał dość podmiotowości, by ze swych umiejętności skorzystać”. SPIS ZASOBÓW WŁASNYCH - jedynka Pulsu Biznesu o liście 1000 działaczy PiS na stanowiskach w spółkach i instytucjach. http://jedynki.press.pl/2017-01-16/pb.jpg IM BARDZIEJ TVP NIE POKAZYWAŁO WOŚP, TYM WIĘCEJ PIENIĘDZY WPŁYWAŁO NA KONTO WOŚP - Agnieszka Kublik w GW. SĘDZIA PRZYŁĘBSKA W RZ: “Ja bym nie nazwała tego sporu ostrym, tylko stanowczym. Każdy z nas zajmował określone stanowisko prawne. Oczywiście były kontakty, ale nie koleżeńskie, towarzyskie. Była też prezentacja poglądów podczas narad. Nie nazwałabym tej sytuacji konfliktem, tylko znaczącą różnicą zdań”. KRASULSKI OSZUKAŁ IPN I KSIĘDZA - KOLEJNE KRĘTACTWA POSŁA PIS - jedynka Faktu. KOD NIE CHCE AMERYKANÓW W POLSCE - jedynka GPC. AMERYKANIE PRZYJECHALI BRONIĆ NAS PRZED PUTINEM - SE. SEJM POŻYCZYŁ SPRZĘT Z BAZARU - Fakt. ZA IN VITRO ZAPŁACI SAMORZĄD - RZ. 300POLITYKA RANO OBSERWUJE: 8:02 Ryszard Czarnecki – Gość Radia Zet 8:02 Tomasz Siemoniak – Poranna rozmowa RMF FM 8:50 Konrad Szymański – Polityczne Graffiti Polsat News

07:52

Kownacki:

Trump to pragmatyczny polityk który wie, na co stać Rosję
Kownacki: Trump to pragmatyczny polityk który wie, na co stać RosjęDonald Trump mówi dokładnie to samo. Jest bardzo pragmatycznym politykiem, który wie, na co stać Rosję. Rozumie, jaka Rosja jest i będzie stawiał bardzo jasno warunki temu swojemu przeciwnikowi i mówi jasno o tym, jaka jest rola NATO, państw sojuszniczych i mówi jasno, co jest najważniejsze: chcemy wzajemności - mówił Bartosz Kownacki w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24.

07:59

Kownacki o zmianie ordynacji: Chcemy uniknąć sytuacji patologicznych, jakie miały miejsce w trakcie poprzednich wyborów samorządowych
Kownacki o zmianie ordynacji: Chcemy uniknąć sytuacji patologicznych, jakie miały miejsce w trakcie poprzednich wyborów samorządowych - Zmiany w ordynacji wyborczej były przez nas zapowiadane już w trakcie kampanii i wcześniej. Chcemy uniknąć sytuacji patologicznych, jakie miały miejsce w trakcie poprzednich wyborów samorządowych, gdzie są duże wątpliwości co do legalności i uczciwości tych wyborów. Warto byłoby to poprawić - mówił Bartosz Kownacki w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24. Jak dodał:
"W Konstytucji jest zapisane, że prezydent może być tylko dwukrotnie wybrany na nową kadencję i to pewien standard demokratyczny po to, żeby uniemożliwić tworzenie różnego lokalnych czy państwowych układów, które narzucałyby w sposób nieformalny takie autorytarne rządy i to standard demokracji. Podobnie jest w przypadku prezydentów czy wójtów mniejszych miast lub burmistrzów. One często trwają 20 lat i więcej. Najczęściej burmistrz zna się z najważniejszymi biznesmenami czy osobami pełniącymi ważne funkcje w instytucjach państwowych i oni przez ten układ przez 20-30 lat funkcjonują. Później trudno przebić się lokalnemu biznesmenowi, którzy zaczyna”
- Zobaczymy, czy to będzie w tych wyborach. Trzeba te zmiany przeprowadzić - dodał Kownacki.

08:28

Gowin:

Mieszana ordynacja wyborcza do Sejmu to dobry pomysł
Gowin: Mieszana ordynacja wyborcza do Sejmu to dobry pomysł - Opowiadam się za ordynacją jednomandatową, PiS opowiadał się za mieszaną, to dobry kompromis. Potrzebne są zmiany poprzedzające wybory samorządowe. Z jednej strony większą transparentność z drugiej wprowadzające dwukadencyjność. To rozwiązanie z programu Polski Razem zaakceptowane przez PiS. Prawo nie może działać wstecz, zasada dwukadencyjności powinna obowiązywać w przyszłość. Byłoby rzeczą cenną, by doświadczeni burmistrzowie i prezydenci zasilali ławy sejmowe - mówił Jarosław Gowin w Sygnałach Dnia radiowej Jedynki.

08:30

Gowin:

Nie użyłbym słowa “pucz”, ale próby obalenia rządu będą podejmowane
Gowin: Nie użyłbym słowa “pucz”, ale próby obalenia rządu będą podejmowane - Niezaplanowana erupcja emocji i na to nałożyła się zaplanowana demonstracja, niezbyt liczna ale gwałtowna. Wtedy pojawił się pomysł nowego Majdanu, czyli doprowadzenia do tego, żeby rząd upadł pod wpływem protestów społecznych. W ogóle nie użyłbym słowa pucz, bo on zakłada udział wojska. Myślę że połączyły się elementy spontaniczne i planowane, generalnie nie mam wątpliwości: nasz rząd narusza tyle potężnych interesów, że do końca kadencji te próby będą podejmowane - mówił wicepremier Jarosław Gowin w Polskim Radiu.

08:33

Gowin:

Nastąpiło wzmocnienie Schetyny
Gowin: Nastąpiło wzmocnienie Schetyny - W relacji między PO a Nowoczesną, nastąpiło wzmocnienie Platformy i Grzegorza Schetyny. Wycofanie się przez Petru z porozumienia, które nasz klub był gotów zawrzeć nie przyczyniło się do wzmocnienia jego wiarygodności. Rozmaite grupy interesów postawiły na Nowoczesną, ale punkty dla PO to pieniądze i struktury, które się liczą w wyborach samorządowych -mówił wicepremier Gowin w Sygnałach Dnia. 

08:34

Gowin:

Powinniśmy unikać konfliktów zbytecznych, które niepotrzebnie angażują nasz czas i energię.
Gowin: Powinniśmy unikać konfliktów zbytecznych, które niepotrzebnie angażują nasz czas i energię - mówił jeszcze w PR1.

08:34

Czarnecki:

Tusk ma parę masek. Jedną z nich jest polityk opozycyjny w Polsce. Teatr maskowy
Czarnecki: Tusk ma parę masek. Jedną z nich jest polityk opozycyjny w Polsce. Teatr maskowy - Donald Tusk ma parę masek. Jedną z tych masek jest polityk opozycyjny w Polsce, a nie tylko jest to szef RE. Te dwie wystarczą. Teatr maskowy - mówił Ryszard Czarnecki w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet. Jak dodał:
"Donald Tusk jest politykiem opozycyjnym, nie wiem, czy po 16:00, jak kończy prace w RE, ale na pewno chyba ma dość emocjonalnie negatywny stosunek do obecnej władzy w Polsce. Szkoda. Minister Waszczykowski już powiedział [ws. wsparcia dla Tuska]. Powiedział, że czekamy na pomysły Tuska na swoją drugą kadencję, jakie ma plany, co może zrobić dla Polski, chociaż nie ukrywam, że fakt, iż poparł propozycje KE aby kraje, które nie chcą przyjmować imigrantów, karać grzywną, to by znaczyło, że Polska miałaby zapłacić 3 mld euro”

08:40

Czarnecki:

To od 38 lat pierwsze wybory w PE, gdzie dzień przed nie wiemy, kto wygra
Czarnecki: To od 38 lat pierwsze wybory w PE, gdzie dzień przed nie wiemy, kto wygraTo pierwsze wybory od 38 lat, gdzie dzień przed wyborami nie wiemy, kto wygra. Od momentu, kiedy PE został po raz pierwszy wybrany w wyborach powszechnych, taka sytuacja jest po raz pierwszy, bo wcześniej to było z góry nie tyle ukartowane, co był pewien deal polityczny, głównie między chadekami a socjalistami, z krótką przerwą - mówił Ryszard Czarnecki w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet.

08:47

Czarnecki:

Ujazdowski pozostanie we frakcji
Czarnecki: Ujazdowski pozostanie we frakcji. Jego decyzja mnie zmartwiłaKazimierz Michał Ujazdowski pozostanie we frakcji. Jego decyzja mnie zmartwiła, jego oceny sytuacji w Polsce uważam za niesprawiedliwe. Nie słyszałem, abyśmy stawiali wniosek o jego usunięcie, natomiast jego analiza, diagnoza w moim przekonaniu nie jest kompatybilna z rzeczywistością - mówił Ryszard Czarnecki w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet.

08:59

Szymański na pytanie, kto będzie nowym szefem PE:

Nie mam pojęcia
"Nie mam pojęcia" - Szymański na pytanie, kto będzie nowym szefem PE Jak mówił Konrad Szymański w rozmowie z Piotrem Witwickim w "Politycznym Graffiti” Polsat News:
"Nie mam pojęcia [kto będzie nowym szefem PE]. PE według własnej logiki politycznej dokonuje wyborów. Rozumiem, że wiodącymi kandydatami są kandydaci chadeków i socjaldemokratów. Mamy do czynienia z sytuacją o tyle nietypową, że najprawdopodobniej porozumienie polityczne, przez niektórych zwane kartelem, może zostać podważone. Parlament niechętnie robi takie rzeczy, ale być może w obecnej sytuacji, pewnego napięcia, poczucia, że w Europie dzieją się nowe rzeczy, może pewnie do tego dojść”
- Mam nadzieję, że po doświadczeniach ostatnich lat parlamentarzyści zauważają, że autorytet PE buduje się poprzez powagę i powściągliwość. Że PE nie służy sytuacja, w której jest bardzo łatwą areną dającą się sprowokować do połajanek politycznych, które nie służą samej UE. Mam rażenie, że Włosi rozumieją to lepiej niż inni - dodał.

09:01

Szymański:

Pracujemy nad przygotowaniem wizyty Merkel. Szydło zdecyduje o tym, kiedy i jakie informacje przekazać
Szymański: Pracujemy nad przygotowaniem wizyty Merkel. Szydło zdecyduje o tym, kiedy i jakie informacje przekazać - Pracujemy nad przygotowaniem wizyty. Ta wizyta odbędzie się na zaproszenie premier Szydło i to ona zdecyduje o tym, kiedy i jakie informacje przekazać w tej sprawie. Powaga tej wizyty wymaga tego, aby ogłoszenie elementów agendy i terminu odbywało się w właściwy sposób - mówił Konrad Szymański w rozmowie z Piotrem Witwickim w "Politycznym Graffiti” Polsat News.

09:17

Szymański o staraniach o wrak Tupolewa: To stan, który nie jest zadowalający
Szymański o staraniach o wrak Tupolewa: To stan, który nie jest zadowalający - To jest stan, który nie jest zadowalający, ponieważ ta sytuacja przez wiele miesięcy i lat zakonserwowała się w takiej sytuacji, która jest dla Polski bardzo niekorzystna, nie tylko ze względów godnościowych, zasad, ale również pod kątem prawa międzynarodowego, politycznym. Moment katastrofy, który był najbardziej plastycznym momentem, to na pewno był czas, kiedy można było bardziej wpływać - mówił Konrad Szymański w „Politycznym Graffiti” Polsat News, pytany przez Piotra Witwickiego, jaki mamy stan faktyczny, jeżeli chodzi o staranie się o wrak Tupolewa. Jak dodał:
"Poszukujemy możliwości wprowadzania tego tematu nie tylko do agendy rozmów Polski i Rosji, ale również do agendy działań organizacji międzynarodowych. Ta sprawa jest w agendzie naszych rozmów. Tyle mogę powiedzieć publicznie”

10:30

Siemoniak:

Żaden minister spraw wewnętrznych po '89 roku nie powiedział, że posłom opozycji może grozić więzienie
Siemoniak: Żaden minister spraw wewnętrznych po '89 roku nie powiedział, że posłom opozycji może grozić więzienie - Żaden minister spraw wewnętrznych po '89 roku nie powiedział, że posłom opozycji może grozić więzienie. Co innego wyprowadzić niesfornego posła z sali, którzy obraża innych posłów i nie reaguje przez wiele minut na kolejne ostrzeżenia pani marszałek, a co innego powiedzieć, że się zamknie posła do więzienia - mówił Tomasz Siemoniak w Porannej rozmowie RMF.

10:35

Kaczyński o okupacji sali sejmowej: To była bitwa
Kaczyński o okupacji sali sejmowej: To była bitwa - Budżet jest uchwalony i można sobie różne rzeczy mówić, opowiadać, krzyczeć, ale to fakt niepodważalny. W związku z tym to była na pewno bitwa, a nie ćwiczenia. Czy nie będą wydane nam, jak to się kiedyś mówiło, kolejne bitwy? Tego nie wiem. Mam nadzieję, że nie. Jeżeli będą, będziemy musieli reagować - mówił Jarosław Kaczyński w Radiu Szczecin.

10:41

Kaczyński:

Jest propozycja rozmów z partiami na temat pracy Sejmu. Nie wiem czy zostanie przyjęta
Kaczyński: Jest propozycja rozmów z partiami na temat pracy Sejmu. Nie wiem czy zostanie przyjęta - Trzeba jednak ustalić jakieś czerwone linie, których się nie przekracza. Obyczaje w Sejmie upadły i to nie jest sprawa tylko tej kadencji, ale także dwóch poprzednich. Kiedyś było jednak troszkę lepiej, co nie znaczy, że dobrze. Chcielibyśmy do tego "troszkę lepiej" wrócić. Nie wiem czy to się uda. Jest propozycja rozmów z partiami na temat pracy Sejmu. Nie wiem czy zostanie przyjęta. Na razie niewiele na to wskazuje, ale trzeba być cierpliwym - mówił Jarosław Kaczyński w Radiu Szczecin.

10:46

Kaczyński o Uchu Prezesa: Dobrze, że się śmieją, a że się śmieją ze mnie… Sam się wepchnąłem. Najlepsze sceny dotyczą kota
Kaczyński o Uchu Prezesa: Dobrze, że się śmieją, a że się śmieją ze mnie… Sam się wepchnąłem. Najlepsze sceny dotyczą kota - Dwa odcinki widziałem. Dobrze, że się śmieją, bo trzeba się śmiać. A że się śmieją ze mnie… No cóż, sam się - można powiedzieć - wepchnąłem. Te, które dotyczą kota [są najlepsze], dostarczania mu ryb, itd., mleka - to sprzeczne z faktami, jako że dorosłe koty mleka nie piją. A z kotem jest wielkie nieporozumienie, bo ten rudy kot, który występuje w internecie jako mój, to nie jest mój. Ja mam dwa koty: jeden jest bury, drugi jest czarny - mówił Jarosław Kaczyński w Radiu Szczecin, pytany o "Ucho Prezesa”.

10:54

Kaczyński:

Pomysł zmian dla dziennikarzy w Sejmie nie był dobry
Kaczyński: Pomysł zmian dla dziennikarzy w Sejmie nie był dobryNie, nie był dobry i wycofaliśmy się, czyli uderzyliśmy się w piersi w sposób najbardziej skuteczny, jak tylko się tylko można uderzyć najbardziej mocno, bo pozostało wszystko po staremu. Chociaż bywa to niewygodne dla posłów, ale trudno - mówił Jarosław Kaczyński w Radiu Szczecin, pytany czy pomysł zmian dla dziennikarzy w Sejmie był dobry.

10:57

Kaczyński:

Marszałek Kuchciński nic złego nie zrobił. Jego zmiana nie wchodzi w grę
Kaczyński: Marszałek Kuchciński nic złego nie zrobił. Jego zmiana nie wchodzi w grę - Marszałek Kuchciński jest człowiekiem tak spokojnym i łagodnym, że przy dzierżeniu przez niego laski marszałkowskiej tych konfliktów jest mniej, niż gdyby ktoś ostry w działaniu był marszałkiem, to tych konfliktów mogłoby być dużo więcej, albo być może byłoby dużo mniej, bo opozycja nie byłaby tak śmiała. My przyjmujemy, że lepiej działać metodami łagodnymi. Marszałek nic złego nie zrobił. Jego zmiana nie wchodzi w grę - mówił Jarosław Kaczyński w Radiu Szczecin.

12:02

PO zapowiada spotkania w całej Polsce, na których politycy będą tłumaczyć, co się wydarzyło w Sejmie
PO zapowiada spotkania w całej Polsce, na których politycy będą tłumaczyć, co się wydarzyło w Sejmie Jak mówił Andrzej Halicki na briefingu w Sejmie:
"Po zawieszeniu protestu rozjeżdżamy się do poszczególnych regionów. W najbliższym tygodniu do Małopolski. Rozjeżdżamy się po to, by rozmawiać z Polakami o kondycji polskiej demokracji, bo ten protest w Sejmie, dzięki niemu, państwo możecie w sposób nieskrępowany pracować w parlamencie, był niezbędny dlatego, że PiS chciało dokonać zamachu na demokrację w kolejnym obszarze, w obszarze, w którym demokratyczny parlament pracuje tylko wtedy w sposób demokratyczny, jeżeli prawa wszystkich parlamentarzystów, także opozycji, są respektowane, a państwo mogą mieć możliwość pracy bez ograniczeń. Zamach parlamentarny na demokrację się nie udał, ale niestety ten rok, który minął, jest rokiem regresu praw obywatelskich w bardzo wielu dziedzinach”
Platforma na konferencji przypomniała najważniejsze punkty Dekalogu wolności, który został zaprezentowany w czasie sejmowego protestu. - Uznaliśmy w ubiegłym tygodniu, że kolejnym krokiem po zawieszeniu protestu będą spotkania z Polakami w poszczególnych regionach. Dzisiaj we wszystkich regionach Polski odbywają się spotkania, konferencje, rozmowy. Po 13:00 przewodniczący Schetyna we Wrocławiu, przewodniczący Neumann w Gdańsku, ale w każdym regionie będą się odbywać spotkania, gdzie będziemy wyjaśniać, co w tego miesiącu wydarzyło się ważnego w Sejmie - dodał Jan Grabiec.

12:12

Kierwiński o zmianie ordynacji: To zmiany, które mają doprowadzić do tego, aby PiS w sposób nieuczciwy wygrało wybory
Kierwiński o zmianie ordynacji: To zmiany, które mają doprowadzić do tego, aby PiS w sposób nieuczciwy wygrało wybory - Wiemy, że PiS chce zawłaszczać cały kraj. Teraz przychodzi czas na samorządy. To wczoraj zadeklarował Jarosława Kaczyński i przeciwko temu będziemy protestować. Nie pozwolimy, aby w sposób nieuczciwy ktokolwiek mógł tak ustawiać wybory samorządowe, aby wygrywali kolejni PiS-iewicze i Misiewicze - mówił Marcin Kierwiński na konferencji w Sejmie. Jak dodał:
"Jarosław Kaczyński chce zawłaszczyć kolejny obszar państwa, ale raz podkreślę: te zmiany, które proponuje Kaczyński, to zmiany, które mają doprowadzić do tego, aby PiS w sposób nieuczciwy wygrało wybory. To zmiany, które mają pozbawić Polaków swobody decydowania o tym, kto jest dobrym gospodarzem, kogo chcą widzieć jako gospodarza swojej małej ojczyzny”

12:23

Kosiniak-Kamysz przedstawił Narodowy Program Antysmogowy
Kosiniak-Kamysz przedstawił Narodowy Program Antysmogowy Dofinansowanie do wymiany pieców i ogrzewania, zakaz palenia odpadami i montażu instalacji niespełniających norm bezpieczeństwa, budowa wież antysmogowych oraz rozwój odnawialnych źródeł energii - to główne założenia przygotowanego przez PSL Narodowego Programu Antysmogowego. - Smog nie jest zagrożeniem teoretycznym, jak uważa minister zdrowia. Przeciwnie, zagraża życiu i zdrowiu milionów Polaków. PSL nie pozwoli rządowi PiS od problemu smogu uciec - mówił prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz na konferencji prasowej w Krakowie. - Spotykamy się w Krakowie, bo smog kojarzony jest z naszym miastem. Niesłusznie, bo to nie tylko problem krakowski, ale dotyczy już niemal całej Polski (...) Odpowiedzialność za walkę ze smogiem nie może spoczywać wyłącznie na samorządach. Musi się w nią włączyć polski rząd - apelował lider ludowców.

13:11

Przekaz Trumpa dla Europy: NATO przestarzałe, rozmowy z Rosją, UE "koniem trojańskim Niemiec"
Przekaz Trumpa dla Europy: NATO przestarzałe, rozmowy z Rosją, UE "koniem trojańskim Niemiec" Dwa wywiady prezydenta-elekta USA - Dla "Times of London" i "Bilda" - stały się tematem dnia w Europie i nie tylko. W serii wypowiedzi Trump twierdzi m.in: Więcej krajów opuści UE, która jest "koniem trojańskim Niemiec", służącym do zdobycia przewagi w handlu międzynarodowym. Wielka Brytania dobrze zrobiła, opuszczając Wspólnotę, a Brexit będzie sukcesem.  Jak powiedział, ludzie chcą by ich kraje zachowały własną tożsamość i nie chcą, by imigranci "zniszczyli ją". Polityka imigracyjna Merkel okazał się "katastrofalną porażką". Zapytany czy by ją poparł stwierdził, że "nie wie", bo nigdy jej nie poznał. Trump powtórzył swój kampanijny przekaz, że NATO jest przestarzałe. Prezydent-elekt stwierdził też, że sankcje z Rosją mogą zostać zniesione, jeśli uda się np. porozumieć ws. redukcji zbrojeń nuklearnych. Trump zapowiedział też że jako prezydent nie zrezygnuje ze swojego konta na Twitterze i nadal będzie komunikować się bezpośrednio. W USA dyskutowana jest też deklaracja Trumpa, że jego nowy plan zdrowotny - zmieniający Obamacare - będzie zakładał ubezpieczenia dla każdego. Ale to "zewnętrzny" przekaz prezydenta-elekta wywołuje najwięcej emocji na kilka dni przed jego inauguracją.

13:35

Schetyna:

PO zrobi wszystko, aby utrzymać podmiotowość polskiego samorządu
Schetyna: PO zrobi wszystko, aby utrzymać podmiotowość polskiego samorządu To, że prezes Kaczyński chce ograniczać i zabierać podmiotowość [samorządom] to jest oczywiste. Na tym polega PiS - na centralizacji, na odbieraniu podmiotowości. Od kilku dni dni słyszymy, że ma być narzucona centralizacja, ma być ograniczenie udziału samorządowców - tych, którzy są doświadczeni. PO zrobi wszystko, aby utrzymać podmiotowość polskiego samorządu w systemie polskiego państwa - mówił na konferencji prasowej we Wrocławiu Grzegorz Schetyna. Schetyna: Te wybory to będzie twardy bój Jeśli chodzi o kadencje, to zwróćcie państwo uwagę, że wcześniej nie było mowy o ograniczeniu kadencyjności. Będziemy świadkami ustawy, która ograniczy podmiotowość samorządów. Przy złych pomysłach PiS zrobimy wszystko, by ochronić samorządy. Mówię to w imieniu PO, samorządowców PO ale tez niezależnych samorządowców, którzy nie zgadzają się na centralizację polityki. To będzie twardy bój. To będą wybory, jak będzie wyglądać Polska po 2018 roku, to będą bardzo ważne wybory.

13:54

Schetyna:

To o czym mówił Kaczyński, to jest totalna zmiana elity samorządowej
Schetyna: To o czym mówił Kaczyński, to jest totalna zmiana elity samorządowej - To o czym mówił Kaczyński, to jest totalna zmiana elity samorządowej. Samorządowców z doświadczeniem się usuwa. Można mówić o kadencyjności napisanej do przodu - o 5 lat. O tym mówiliśmy jako PO. To o czym mówił Kaczyński..wydaje się będzie dotyczyć ponad 50% samorządowców. To będzie rewolucja - powiedział Grzegorz Schetyna we Wrocławiu.

14:04

Schetyna:

To właśnie na PO będzie spoczywać wielka odpowiedzialność we Wrocławiu
Schetyna: To właśnie na PO będzie spoczywać wielka odpowiedzialność we Wrocławiu - We Wrocławiu pewna epoka się kończy. Będę wspierał senatora Dudę, by wokół kandydata PO będzie możne zbudować dobre porozumienie wszystkich tych, że praca i sukces Wrocławia rozpoczęty w 1990 r. przez Zdrojewskiego może być kontynuowana. Ruch miejskie, środowiska obywatelskie, wszyscy którzy nie są bezpośrednio związani z partiami politycznymi, oni powinni wokół takiego pomysłu budować porozumienie. PO będzie takie rozmowy prowadzić. Nie przesądzając jaka będzie ocena ostatnich lat, to właśnie na PO będzie spoczywać wielka odpowiedzialność we Wrocławiu - powiedział we Wrocławiu Grzegorz Schetyna. Schetyna: Decyzja we Wrocławiu bardzo ważna Bardzo szanuję i lubię prof. Chybicką. Mnie byłoby bardzo ciężko jako przewodniczącemu zgodzić się, by prof. Chybicka wcześniej zakończyła swoją kadencję w Sejmie. Jest bardzo ważną częścią klubu PO. Ale czasami tak bywa, że pewne rzeczy kończą się szybciej i zaczynają się nowe. To będzie bardzo ważna decyzja, bo też będzie symbolem, ważna dla całej Polski. Jak PO ma szukać porozumienia wokół dobrych, sensowych ludzi w trudnych warunkach nowej ustawy. To będzie sprawdzian dla PO.

14:06

Schetyna:

Zmiany w TK są po to, by takie ustawy jak ta o samorządach przeprowadzić
Schetyna: Zmiany w TK są po to, by takie ustawy jak ta o samorządach przeprowadzić - Wydaje mi się, że po to są te zmiany w TK, by nie tylko przeprowadzić tę ustawę, ale i szereg innych ustaw. Były wcześniej rozmowy kadencyjności, TK mówił nie. Szczególnie o zmianach do tyłu. To ma uderzyć w wielu popularnych samorządowców, tylko popularnych, tych niezależnych od PiS - powiedział we Wrocławiu Grzegorz Schetyna.

14:29

Schetyna o Nowoczesnej: Musimy na tyle współpracować, by być gotowi na budowanie wspólnej listy
Schetyna o Nowoczesnej: Musimy na tyle współpracować, by być gotowi na budowanie wspólnej listy - Bardzo dobrze współpracowaliśmy na sali sejmowej w trakcie protestu. Więcej współpracy, mniej rywalizacji - to zawsze mówię koleżankom, kolegom z Nowoczesne. Musimy na tyle współpracować ze sobą, by być gotowi, jak będą wybory, to żeby być koło siebie, współpracować i budować wspólną listę. Oczekiwanie zjednoczonej opozycji jest w niepisowskim elektoracie ogromne. Trzeba o tym pamiętać - powiedział we Wrocławiu Grzegorz Schetyna.

14:53

Bielan:

W marcu duża konferencja, na której zostaną przedstawione kluczowe plany legislacyjne do końca roku
Bielan: W marcu duża konferencja, na której zostaną przedstawione kluczowe plany legislacyjne do końca roku - W ostatnich miesiącach wkradło się nieco chaosu, pojawiły się propozycje podatku jednolitego, potem wycofywane. Dlatego zapadła już decyzja, że w marcu zorganizujemy dużą konferencję, na której przedstawimy wszystkie kluczowe plany legislacyjne do końca roku, a być może nawet do końca kadencji. Musimy nadać naszym celom wyraźną hierarchizację i zbudować konkretny, przewidywalny harmonogram ich wprowadzenia. To powinno dać stabilizację, bo ta niepewność co do naszych bieżących działań jest dziś głównym czynnikiem ograniczającym wzrost poparcia dla nas w sferach gospodarczych - mówi Adam Bielan w rozmowie z tygodnikiem "wSieci".

15:28

Waldemar Dubaniowski kandydatem na ambasadora
Waldemar Dubaniowski kandydatem na ambasadora W następną środę, tj. 25 stycznia o 13:00 sejmowa Komisja Spraw Zagranicznych zaopiniuje kandydatury Waldemara Dubaniowskiego i Jacka Izydorczyka na stanowiska ambasadorów RP. Według informacji 300POLITYKI, Izydorczyk ma zostać ambasadorem w Japonii, a Dubaniowski - w Tajlandii, Republice Związku Mjanma, Laos, Kambodży. Dubaniowski w latach 2009-2013 był ambasador RP w Singapurze. Wcześniej pełnił funkcję szefem gabinetu prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego, był też członkiem KRRiT. Izydorczyk to najprawdopodobniej prof. nadzw. Uniwersytetu Łódzkiego (Katedra Postępowania Karnego i Kryminalistyki).

16:27

Szef Komisji Weneckiej: Jestem zaniepokojony pogarszającą się sytuacją w TK
Szef Komisji Weneckiej: Jestem zaniepokojony pogarszającą się sytuacją w TK - Jestem zaniepokojony pogarszającą się sytuacją w Trybunale Konstytucyjnym. Po tym, jak nastąpiły próby wpłynięcia na pracę TK za pomocą legislacji, która została skrytykowana przez Komisję Wenecką praktyczne kroki zostały podjęte, by Trybunał działał zgodnie z większością. Nowy przewodniczący TK został wybrany zgodnie z procedurą, którą budzi wątpliwości - pisze w oświadczeniu przewodniczący Komisji Weneckiej Gianni Buquicchio.

19:26

Karczewski o zmianach w ordynacji: Będą rozmowy z obywatelami, samorządowcami, z opozycją
Karczewski o zmianach w ordynacji: Będą rozmowy z obywatelami, samorządowcami, z opozycją - To nie będzie błyskawiczna zmiana. Ona będzie procentować za wielę lat. To nie będzie zmiana, która jest jakimś zaskoczeniem. Oczywiście, że prawo nie działa wstecz. To nie będzie dotyczyło przeszłości. Nie znam szczegółów tego rozwiązania, ale uważam, że ograniczenie kadencji do dwóch jest dobrym pomysłem. To jest kwestia budowania pewnych zależności. Chcemy rzetelenie przeprowadzonych wyborów - to po pierwsze. Prezes mówi nie tylko o kadencjach, ale też o przekazie internetowym. To są zmiany, które będą usprawniały i będą powodował, że wybory będą klarowane. Reakcja opozycji jest niepotrzebna. To rozpoczęcie dyskusji na ten temat, my chcemy rozmawiać z opozycją. To nie jest przekrzykiwanie się. Będą rozmowy z obywatelami, samorządowcami, z opozycją - powiedział Stanisław Karczewski w rozmowie z Beatą Lubecką w "Gościu Wydarzeń".

19:35

Karczewski o liście PB: Tam są osoby kompetentne i dobrze przygotowane
Karczewski o liście PB: Tam są osoby kompetentne i dobrze przygotowaneTam są osoby, które są kompetentne, dobrze przygotowane. Przejrzałem tą listę. Znam te osoby. Wiem że mają duże doświadczenie, wiedzę i dlatego zostali powołani. Był tam np. mój szef kancelarii. Znam tę osobę. Wiem, że to świetnie, profesjonalnie przygotowana osoba. Proszę o jego wykreślenie - mówił Stanisław Karczewski w rozmowie z Beatą Lubecką w "Gościu wydarzeń" Polsat News.

19:57

Balcerowicz o ograniczeniu kadencyjności: Opozycja powinna domagać się powszechności
Balcerowicz o ograniczeniu kadencyjności: Opozycja powinna domagać się powszechności - Uważam i sam głosiłem, że należy wprowadzić w Polsce powszechne ograniczenie kadencyjności na wszystkich stanowiskach, zaczynając od posłów i senatorów. Na czym skupia się Kaczyński - na samorządach - i dlatego to nie jest propozycja naprawy ustroju. To propozycja umocnienia rządów jednej partii. Opozycja polityczna i obywatelska powinna domagać się powszechności - mówił Leszek Balcerowicz w rozmowie z Katarzyną Kolendą-Zaleską w "Faktach po faktach” TVN24, komentując propozycję zmian w ordynacji wyborczej. Jak dodał: - Proponowałbym, żeby opozycja ujednoliciła swoje stanowisko i domagała się powszechności.

20:03

Balcerowicz:

Mamy do czynienia z bandytyzmem ustrojowym
Balcerowicz: Mamy do czynienia z bandytyzmem ustrojowym Jak mówił Leszek Balcerowicz w rozmowie z Katarzyną Kolendą-Zaleską w "Faktach po faktach” TVN24: - To, czego się najbardziej obawiam, to takiej łatwej irytacji u ludzi, którzy by chcieli, by opozycja była dużo silniejsza i wreszcie skończyła te straszne dla Polski rządy PiS-u, bo to powoduje, że mamy zatracamy poczucie proporcji. Też jestem zirytowany postępowaniem szefa KOD-u czy niektórymi liderami partyjnymi opozycji, ale staram się nie stracić proporcji. Mamy do czynienia z bandytyzmem ustrojowym. W żadnym kraju OECD do tego nie doszło. "Financial Times” mówi, że oby Grecja nie zeszłą do takiego poziomu bezprawia, jak Polska czy Węgry. To idzie na świat. Nie mówię o gospodarce, mówię o rządach bezprawia, łamania praworządności. To się dzieje za PiS-u. Mamy do czynienia z agresją propagandową w stylu Putina w reżimowej telewizji. Byłoby nieszczęściem, gdyby słabości i błędy, ale w sumie drobne na tle tego bandytyzmu ustrojowego powodowałyby osłabienie opozycji, zwłaszcza ze strony ludzi, którzy rozumieją, z czym mamy do czynienia Balcerowicz zaproponował PO i Nowoczesnej powołanie komitetu koordynacyjnego, który próbowałby uzgadniać stanowiska.

20:20

Sienkiewicz:

Obecne poparcie dla PiS to dojście do sufitu. Władza zużywa, poparcie PiS może tylko spadać
Sienkiewicz: Obecne poparcie dla PiS to dojście do sufitu. Władza zużywa, poparcie PiS może tylko spadaćPiS od momentu wyborów właściwie nie zmienił swojego poparcia, mimo wielkich transferów społecznych, co oznacza, że obecne poparcie PiS-u to dojście do sufitu. Może tylko i wyłącznie spadać, a nie rosnąć. władza zużywa, bardzo szybko. Rok sprawowania władzy to właściwie rozbiegówka. Bez szczególnych manipulacji i łamania prawa, np. w postaci zmiany ordynacji wyborczej, w jakiś drastyczny sposób, nie mówię o kadencyjności, np. władz samorządowych, bo to powszechny postulat, to chyba lider PiS jest zbyt optymistyczny - mówił Bartłomiej Sienkiewicz w rozmowie z Moniką Olejnik w "Kropce nad i” TVN24.

20:25

Waszczykowski:

Spędziłem półtorej godziny z panią Marine Le Pen. To, co mówiła jest niekorzystne
Waszczykowski: Spędziłem półtorej godziny z panią Marine Le Pen. To, co mówiła jest niekorzystne Jak mówił minister Witold Waszczykowski dziennikarzom po spotkaniu ministrów spraw zagranicznych Unii w Brukseli: - Spędziłem półtorej godziny z panią Marine Le Pen, głównie tłumacząc jej sytuację w naszej części Europy, dowiadując się jakie są jej plany. Plany są oczywiście znane, bo jest kandydatką. Zmierza do radykalnej reformy Unii, chciałaby ją przekształcić w bardzo luźną strukturę, która nie byłaby ani pod wpływem Rosji ani USA. Tak można najkrócej powiedzieć. Myślę, że to byłoby niekorzystne, bo to byłoby duże rozbicie Unii w bardzo luźną federację, luźny związek. W takim związku państwa musiałyby zatrzymać inteligentną współpracę, która zakładałaby jeszcze większe odejście od solidarności europejskiej. Może nie wrócilibyśmy do prawa dżungli, ale do znaczącej rywalizacji, o jakiej już zapomnieliśmy w Europie. Mam świadomość że UE nie jest klubem altruistów, że toczy się rywalizacja między państwami, ale jest włączona w jakiś gorset acquis communautaire. Pani Le Pen zaklada pozbycie się tego gorsetu i nadanie większych suwerennych praw krajom członkowskim także w dziedzinie gospodarki. 

20:26

Sienkiewicz:

Nie zgadzam się z tymi głosami, które w tej chwili tak bardzo narzekają na opozycję
Sienkiewicz: Nie zgadzam się z tymi głosami, które w tej chwili tak bardzo narzekają na opozycję - Nie zgadzam się z tymi głosami, które w tej chwili tak bardzo narzekają na opozycję. Łatwo powiedzieć: no, niewyraźnie wyszło, wszyscy mają potem kaca. KOD to opozycja pozaparlamentarna. Ta prawdziwa opozycja, która liczy się w finale, to opozycja, która siedzi w ławach parlamentarnych. Problem polega na tym, że rządzi ktoś, kto ma większość parlamentarną. PiS ma większość i liczenie na to, że mimo tej większości parlamentarnej przestanie rządzić, to postulat obok rzeczywistości i obok polityki. Prawdopodobnie PiS będzie rządził do końca kadencji i należy się z tym pogodzić, a nie tworzyć sytuacji i nadziei, że to za chwilę się stanie - mówił Bartłomiej Sienkiewicz w rozmowie z Moniką Olejnik w "Kropce nad i” TVN24.

20:36

Sienkiewicz:

Polaryzacja dwóch obozów jest na rękę Kaczyńskiemu. On chciałby, żeby zanikło centrum
Sienkiewicz: Polaryzacja dwóch obozów jest na rękę Kaczyńskiemu. On chciałby, żeby zanikło centrum - Absolutna polaryzacja dwóch obozów jest tak naprawdę na rękę Jarosławowi Kaczyńskiemu. On chciałby, żeby zanikło to centrum. Żeby nie było ludzi, zwykłych zjadaczy chleba, którzy ani nie przepadają za Platformą, ani za Nowoczesną, ani za PiS-em, ale jak przyjdą wybory, to robią kalkulację: no nie, ci mają przestać rządzić. To sól demokracji. Ci ludzie, jest ich 1-2 mln, według różnych szacunków, takiego absolutnego środka, którzy decydują o zwycięstwie bądź klęsce wyborczej. Ich rozbicie powoduje, że zanika centrum, stabilizacja w państwie. I ten ekstremizm językowy, oskarżenia o zdradę, służy temu, żeby rozbić to centrum, żeby nie było ludzi środka - mówił Bartłomiej Sienkiewicz w rozmowie z Moniką Olejnik w "Kropce nad i” TVN24.

21:16

OBRAZ DNIA: Pochanke: Fałszowania nie ma tylko gdy wybory wygrywa PiS, TVP: Może kluczowe są związki KOD z komunistycznymi służbami

-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
Sienkiewicz: Polaryzacja dwóch obozów jest na rękę Kaczyńskiemu. On chciałby, żeby zanikło centrum
Sienkiewicz: Nie zgadzam się z tymi głosami, które w tej chwili tak bardzo narzekają na opozycję
Waszczykowski: Spędziłem półtorej godziny z panią Marine Le Pen. To, co mówiła jest niekorzystne
Sienkiewicz: Obecne poparcie dla PiS to dojście do sufitu. Władza zużywa, poparcie PiS może tylko spadać
Balcerowicz: Mamy do czynienia z bandytyzmem ustrojowym
Balcerowicz o ograniczeniu kadencyjności: Opozycja powinna domagać się powszechności
Karczewski o liście PB: Tam są osoby kompetentne i dobrze przygotowane
Karczewski o zmianach w ordynacji: Będą rozmowy z obywatelami, samorządowcami, z opozycją
Szef Komisji Weneckiej: Jestem zaniepokojony pogarszającą się sytuacją w TK
Waldemar Dubaniowski kandydatem na ambasadora
Bielan: W marcu duża konferencja, na której zostaną przedstawione kluczowe plany legislacyjne do końca roku
https://300polityka.pl/live/2017/01/16/

*****

WYDARZENIA POLSATU

-- GDYBY ZMIANY WESZŁY W ŻYCIE, 5. KADENCJA JACKA KARNOWSKIEGO BYŁABY OSTATNIĄ - Grzegorz Kępka.

-- JACEK KARNOWSKI: PiS nie szanuje demokratycznych wyborów.

-- PIS CHCE OGRANICZENIA LOKALNYCH NADUŻYĆ I FAŁSZERSTW WYBORCZYCH - KĘPKA.

-- WG OPOZYCJI, ZMIANY MAJĄ USUNĄĆ TYCH KANDYDATÓW, Z KTÓRYMI PIS NIE MOŻE WYGRAĆ - Kępka.

-- RYSZARD PETRU: Nie ma sensu gmeranie w ordynacji.

-- JAROSŁAW KACZYŃSKI CHCE TEŻ ZMIANY W GRANICACH OKRĘGÓW, ZWŁASZCZA W SENACIE - Kępka.

-- SĄD ODWOŁAŁ Z POWODU NIEOBECNOŚCI JEDNEGO Z PEŁNOMOCNIKÓW ROZPRAWĘ W PROCESIE, KTÓRY POSŁANKA PO AGNIESZKA POMASKA. PRZECIWKO RADNEJ KOŁAKOWSKIEJ Z PIS. EMOCJI JEDNAK NIE ZABRAKŁO - bez materiału.

-- AGNIESZKA POMASKA: Pani radna zagrzewała do boju swoich zwolenników. Uważam, że tej fali nienawiści trzeba powiedzieć stop, bo to może w przyszłości dotyczyć innych osób.

*****

FAKTY TVN

-- IDĄ ZMIANY W ORDYNACJI WYBORCZEJ - zapowiedź: Jarosław Kaczyński chce, by weszły w życie przed najbliższymi wyborami do samorządów. Nie więcej niż dwie kadencje dla wójtów, burmistrzów i prezydentów oraz kamery w lokalach wyborczych - to tylko niektóre pomysły PiS, a plany zmian są większe. Zdaniem prezesa PiS chodzi o to, by uniknąć fałszerstw.

-- PODEJRZENIE FAŁSZOWANIA WYBORÓW NIE PADA TYLKO WTEDY, GDY PIS JE WYGRYWA - Justyna Pochanke.

-- TO MOGŁY BYĆ OSTATNIE TAKIE WYBORY - Jakub Sobieniowski: Z nieprzezroczystą urną i lokalami wyborczymi, które nie są pod kontrolą internetowych kamer. Takim zmianom nikt się nie sprzeciwi, ale to dopiero wstęp do zmian w ordynacji wyborczej, jakie planuje prezes PiS-u.

-- KACZYŃSKI NIE POKAZUJE DOWODÓW NA WYBORCZE NADUŻYCIA - Sobieniowski: Jarosław Kaczyński przekonuje, że jego przypuszczenie o wyborczych nadużyciach ma podstawy w różnych faktach i analizach, nie pokazuje tych faktów i dowodów, ale i tak uważa stan wyborczej ordynacji za ułomny.

-- KACZYŃSKI MÓWIŁ O WYBORCZYCH FAŁSZERSTWACH TYLKO GDY BYŁ NIEZADOWOLONY Z WYNIKU - Sobieniowski: O wyborczych fałszerstwach prezes Pis nie mówił po ostatnich, zwycięskich dla PiS-u wyborach. Mówił o wyborczych fałszerstwach tylko gdy był niezadowolony z wyborczego wyniku.

-- DOWODÓW NA RZEKOME FAŁSZERSTWA NIGDY PREZES PIS-U NIE PRZEDSTAWIŁ - Sobieniowski dalej: Ale swoje wątpliwości dzisiaj uznaje za argument, by zmienić okręgi wyborcze w wyborach parlamentarnych.

-- HGW NIE ZAMIERZA JUŻ STARTOWAĆ, ALE GDYBY CHCIAŁA, TO NIE WIADOMO, CZY BY MOGŁA - Sobieniowski.

-- JACEK MAJCHROWSKI: Chodzi o to, żeby po prostu pozbyć się pewnych ludzi.

-- JACEK JAŚKOWIAK: Nie chodzi o to, żeby coś poprawić, tylko żeby pomóc swojemu. Żeby oni mogli wygrać.

-- KACZYŃSKI CHCIAŁBY ZMIAN W ORDYNACJI JUŻ W NASTĘPNYCH WYBORACH, ALE TK MUSI ORZEC, CZY TO DOPUSZCZALNE.

-- JERZY STĘPIEŃ: Państwo prawa skończyło się w Polsce listopadzie zeszłego roku, a w tej chwili mamy zagarnianie bez liczenia się z Konstytucją kolejnych przestrzeni życia publicznego.

-- ANDRZEJ ZOLL: Trybunał Konstytucyjny właściwie przestał wypełniać taką rolę. Nazwa pozostała.

-- GDY PIS-OWI NIE PODOBAŁY SIĘ WYROKI TRYBUNAŁU, TO ICH NIE UZNAWAŁ, A RZĄD ICH NIE PUBLIKOWAŁ - Sobieniowski: Teraz rządząca partia już nie krytykuje Trybunału, gdy zmieniła jego skład i zasady pracy. Tak, jak tego chciał prezes PiS-u.

*****

WIADOMOŚCI TVP

-- PREZES PIS ZAPOWIADA ZMIANY W ORDYNACJI - zapowiedź: Maksymalnie dwie kadencje dla wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Przezroczyste urny, oraz kamera w każdym lokalu. Prezes PiS zapowiada zmiany w ordynacji wyborczej do samorządów. Nowe przepisy miałyby poprawić transparentność głosowania i przeciąć lokalne patologie w miejscach, gdzie ta sama osoba rządzi często przez całe dekady. Opozycja w ocenie tych pomysłów zgodna nie jest.

-- OSTATNIE WYBORY SAMORZĄDOWE PRZESZŁY DO HISTORII ZE WZGLĘDU NA ZASKAKUJĄCO WYSOKI WYNIK PSL, skandale wyborcze wywołały dużą skalę protestu, ale rządzący nie zrobili nic, żeby wyeliminować patologie, teraz ma się to zmienić - Karol Jałtuszewski.

-- JAROSŁAW KACZYŃSKI W TVP SZCZECIN.

-- PROTESTUJĄ BENEFICJENCI OSTATNICH WYBORÓW SAMORZĄDOWYCH, WYRAŹNIE OBAWIAJĄ SIĘ UTRATY WŁADZY W SAMORZĄDACH - Jałtuszewski.

-- PODOBNIE KOALICJANT PSL, KLĘSKA PO OZNACZAŁABY UTRATĘ WPŁYWÓW W CAŁEJ POLSCE - Jałtuszewski.

-- EKSPERCI ZWRACAJĄ UWAGĘ NA PATOLOGIĘ Z TRWANIA PRZEZ KILKA KADENCJI - Jałtuszewski.

-- SUKCES FILMU PUCZ - zapowiedź: Sukces filmu dokumentalnego "Pucz" o kulisach próby destabilizacji państwa. Tylko w jedynce obraz miał 3 mln 200 tys. widzów. Pojawiający się w nim Mateusz Kijowski - od kilku dni nie udziela się w internecie. Od początku afery związanej z fakturami jego oficjalne profile milczą. Mówi za to, i to sporo, o nim jego rodzona siostra. Marta Wiatr twierdzi, że jej brat szkodzi Polsce. Stojąc na czele ruchu - który wykorzystuje każdą okazję - do antyrządowych protestów.

-- AFERA FAKTUROWA OBNIŻYŁA AUTORYTET KIJOWSKIEGO, jego siostra mówi, że zaangażował się dla pieniędzy - Marcin Tulicki.

-- FRAGMENTY WYWIADU WSIECI.

-- ZDANIEM SIOSTRY LIDEREM KOD ZOSTAŁ NIEPRZYPADKOWO, M.IN. W ZWIĄZKU Z ALIMENTAMI - Tulicki.

-- ŁATWO NIM STEROWAĆ ZA POMOCĄ PIENIĘDZY - siostra Kijowskiego.

-- BYĆ MOŻE KLUCZOWE SĄ ZWIĄZKI Z FUNKCJONARIUSZAMI KOMUNISTYCZNYCH SŁUŻB - Tulicki.

-- W MINIONY WEEKEND DZIAŁACZE KOD ZNÓW SZOKOWALI protestami w Żaganiu przeciw armii amerykańskiej - Tulicki.

-- SZOKUJE NIE TYLKO KOD ALE I WSPIERAJĄCY GO POLITYCY, europosłanka PO Róża Gräfin von Thun und Hohenstein zareagowała tweetem że Duda przynosi pecha skoczkom - Tulicki.

-- W WIŚLE DWUKROTNIE WYGRAŁ STOCH - Tulicki.


22:40

Nie żyje Tomasz Kalita
Nie żyje Tomasz Kalita O śmierci Tomasza Kality poinformował Andrzej Golimont.