Relacja Live

13.01.2017

01:25

Dzisiaj aktualizacja ratingu Polski
Dzisiaj aktualizacja ratingu Polski Dwie duże agencje ratingowe: Moody’s i Fitch wystawią dzisiaj zaktualizowane oceny wiarygodności kredytowej Polski. W ubiegłym roku obie agencje utrzymały rating naszego kraju na niezmienionym poziomie, natomiast Standard & Poor’s obniżyło długoterminowy rating polskiego długu w walucie obcej do poziomu BBB+ z A-.

07:53

Fakt:

Błaszczak wydał 2 mln na pilnowanie pustego Sejmu, DGP: Żadna opozycja, RZ: PO odpuszcza, GPC: Kapitulacja - TEMATY DNIA
Fakt: Błaszczak wydał 2 mln na pilnowanie pustego Sejmu, DGP: Żadna opozycja, RZ: PO odpuszcza, GPC: Kapitulacja DZIEŃ POD ZNAKIEM RATINGU POLSKI. WYRUGUJĄ SĘDZIÓW Z TK - jedynka GW. ROZRZUTNY BŁASZCZAK, WYDAŁ 2,3 MLN NA PILNOWANIE PUSTEGO SEJMU - jedynka Faktu. WOLI LUKSUSY OD SEJMOWEGO HOTELU - SE o Kuchcińskim DEMOKRACJA PARLAMENTARNA W POLSCE WYGASZANA - Paweł Wroński w GW. CHŁOPCY Z PLACU BOJU - w GW wywiady z Petru i Schetyną. ŻADNA OPOZYCJA. CO TO JEST? KONKURS NA BŁAZNA ROKU? - jedynka DGP. PLATFORMA ODPUSZCZA - tytuł na jedynce RZ. KAPITULACJA OPOZYCJI W SEJMIE - jedynka DGP. SCHETYNA CHCIAŁ ZALEGALIZOWAĆ BUDŻET, SPRZECIWIŁ SIĘ KLUB PO - NEWSWEEK: “Grzegorz Schetyna chciał dokonać tzw. konwalidacji ustawy budżetowej. Miał już nawet gotową uchwałę sejmową w tej sprawie, ale posłowie Platformy nie zostawili na niej suchej nitki - ustalił "Newsweek". http://m.newsweek.pl/polska/polityka/grzegorz-schetyna-chcial-zalegalizowac-budzet-sprzeciwil-sie-klub-po,artykuly,403399,1.html LEPSZYM POMYSŁEM WNIOSEK DO SĄDU NAJWYŻSZEGO I NIK - SCHETYNA W RZ. PIS WYGRAŁ SŁABOŚCIĄ OPOZYCJI - Bogusław Chrabota w RZ: “Czy mogło być inaczej? Gdyby nie Madera Ryszarda Petru, gdyby nie narty Grzegorza Schetyny, festiwal nieufności i ambicjonerstwa po stronie liderów opozycji… z pewnością mogło być inaczej. PiS wygrał tę rundę nie tyle własną siłą, ile niekonsekwencją i brakiem solidarności opozycji”. PO LICZY, ŻE PRZY OKAZJI DEBATY O ODWOŁANIU ZNÓW SIĘ UDA WYPROWADZIĆ Z RÓWNOWAGI KUCHCIŃSKIEGO - Zuzanna Dąbrowska w RZ. ZJEDNOCZONA OLIGARCHIA III RP - Gowin w SE o opozycji. DOSTAŁ FORTUNĘ OD KOD A NA DZIECI DAJE OCHŁAPY - jedynka SE. KOLEJNE FAKTURY OD LIDERA KOD - RZ. KRYJĄ SIĘ W GNIAZDKU NAD WISŁĄ - w Fakcie zdjęcia Petru i Schmidt sprzed apartamentowca na Powiślu: “Uwili sobie Portugalię na Powiślu”. URZĘDNICY MORAWIECKIEGO WYDALI NEGATYWNĄ OPINIĘ ANTYLICHWIARSKIEMU PROJEKTOWI ZIOBRY - GW. W NIEDZIELĘ REFERENDUM WS LOTNISKA NA PODLASIU. 300POLITYKA RANO OBSERWUJE: 8:02 Elżbieta Rafalska – Gość Radia Zet 8:02 Witold Waszczykowski – Poranna rozmowa RMF FM 8:10 Grzegorz Schetyna – Kwadrans polityczny TVP1 8:13 Jarosław Gowin – Salon Polityczny Trójki 8:50 Mariusz Błaszczak – Polityczne Graffiti Polsat News

08:12

Waszczykowski:

Rozmawiałem z Flynnem, z Kissingerem. Drugiej Jałty ma nie być
Waszczykowski: Rozmawiałem z Flynnem, z Kissingerem. Drugiej Jałty ma nie być - Rozmawiałem w Nowym Jorku z gen. Flynnem, z Henrym Kissingerem. Nie ma być drugiej Jałty. Tillerson na przesłuchaniu kongresowym, że Rosja jest zagrożeniem i rywalem geopolitycznym dla świata zachodniego. Po tym jak Trump wygrał wybory zachowuje się racjonalnie. W tej chwili nie mamy się czego obawiać. Ich spojrzenie na rywalizację z Rosją jest takie jak nasze - powiedział w "Porannej rozmowie RMF" Witold Waszczykowski.

08:16

Waszczykowski o wypowiedzi Tuska: To jest niebywałe wydarzenie
Waszczykowski o wypowiedzi Tuska: To jest niebywałe wydarzenie - To jest trudny przypadek. Po raz pierwszy urzędnik europejski wypowiada się przeciwko własnemu krajowi. To jest niebywałe wydarzenie. Budżet został załatwiony w sposób normalny. Budżet jest legalny, odcięcie od funduszy nam nie grozi - mówił o wypowiedzi Donalda Tuska o budżecie Witold Waszczykowski w "Porannej rozmowie RMF".

08:21

Rafalska:

Jestem przekonana, że prezydent podpisze budżet
Rafalska: Jestem przekonana, że prezydent podpisze budżet - Jestem przekonana, że prezydent podpisze ten budżet. Nie mam co do tego wątpliwości. Tak, jestem pewna, że budżet został przyjęty legalnie. Był taki moment, w którym zwracał się o informację do marszałka, po czym jak zostały ujawnione kasety, prezydent powiedział, że nie ma wątpliwości. Posłowie mieli wejść na salę, mogli głosować, skoro mogli robić selfie i jeżeli mogli kręcić filmy - mówiła Elżbieta Rafalska w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet.

08:24

Waszczykowski:

Demokracja liberalna to jest demokracja ideologiczna. My jesteśmy w demokracji
Waszczykowski: Demokracja liberalna to jest demokracja ideologiczna. My jesteśmy w demokracji - My jesteśmy w demokracji. Dlaczego mamy być w demokracji przymiotnikowej? Na wschód próbują budować demokracje suwerenną, na zachód demokracji liberalnej. To jest demokracja ideologiczna. Ja chcę demokracji normalnej, gdy ktoś wygrywa wybory to może realizować program. Nam się to odbiera, bo rzekomo w Europie jest obowiązek realizacji jakiejś demokracji liberalnej - mówił w "Porannej Rozmowie RMF" Witold Waszczykowski.

08:25

Rafalska:

Opozycja powinna mieć poczucie przegranej, ale też przekonanie, że doprowadziła do niepotrzebnego zamętu
Rafalska: Opozycja powinna mieć poczucie przegranej, ale też przekonanie, że doprowadziła do niepotrzebnego zamętu - Triumfalizmu nie było, ale zadowolenie z całą pewnością tak. Zakończył się niepotrzebny konflikt, został rozwiązany. Opozycja ustąpiła, powinna mieć dzisiaj nie tylko poczucie przegranej, ale przekonanie, że doprowadziła do niepotrzebnego, nieuzasadnionego zamętu - mówiła Elżbieta Rafalska w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet.

08:39

Schetyna:

Wydaje mi się, że politycy PiS powinni wyciągnąć wnioski. Że to nie koniec
Schetyna: Wydaje mi się, że politycy PiS powinni wyciągnąć wnioski. Że to nie koniecWydaje mi się, że politycy PiS powinni wyciągnąć wnioski. Że to nie koniec. Jeżeli w taki sposób prowadzi się politykę, jeżeli się nie szanuje partnerów i parlamentarnej demokracji, jeżeli chce się narzucać swoją wolę w tak spektakularny sposób, jak przez ostatnie tygodnie, to zawsze, prędzej czy później, się przegrywa - mówił Grzegorz Schetyna w rozmowie z Krzysztofem Ziemcem w "Kwadransie politycznym” TVP1.

08:43

Schetyna:

Zdecydowana większość Platformy była razem i ma poczucie wspólnoty
Schetyna: Zdecydowana większość Platformy była razem i ma poczucie wspólnoty - Dla mnie ważna jest integracja Platformy. Pokazanie jej nowego początku. Jesteśmy rok po wyborach, w nowej sytuacji politycznej i jestem przekonany, bo zdecydowana większość Platformy była razem i ma poczucie wspólnoty - mówił Grzegorz Schetyna w rozmowie z Krzysztofem Ziemcem w "Kwadransie politycznym” TVP1.

08:53

Schetyna:

To mentalność milicyjna. Jeśli ktoś chce w taki sposób rozmawiać z opozycją, to zawsze na tym przegra
Schetyna: To mentalność milicyjna. Jeśli ktoś chce w taki sposób rozmawiać z opozycją, to zawsze na tym przegra - Wszyscy złamaliśmy [regulamin Sejmu]. Powiedzieliśmy: kończymy ten protest i stajemy wokół mównicy i fotela marszałka, żeby łatwiej nas było zobaczyć, spisać. To mentalność milicyjna, nawet nie policyjna, jeżeli ktoś chce w taki sposób rozmawiać z opozycją, to podkreśla swoją słabość i zawsze na tym przegra - mówił Grzegorz Schetyna w rozmowie z Krzysztofem Ziemcem w "Kwadransie politycznym” TVP1.

08:56

Schetyna:

Dzisiaj mamy posiedzenie klubu. Zamykamy, podsumowujemy protest
Schetyna: Dzisiaj mamy posiedzenie klubu. Zamykamy, podsumowujemy protest - Dzisiaj mamy posiedzenie klubu. Zamykamy, podsumowujemy protest. Jesteśmy w przyszłym tygodniu w Małopolsce, cały klub PO. Później przechodzimy do zaangażowania się w komitet referendalny - mówił Grzegorz Schetyna w rozmowie z Krzysztofem Ziemcem w "Kwadransie politycznym” TVP1.

09:03

Błaszczak:

Mam nadzieję, że skończył się czas w którym posłowie PO i Nowoczesnej byli ponad prawem
Błaszczak: Mam nadzieję, że skończył się czas w którym posłowie PO i Nowoczesnej byli ponad prawem - Ja myślę że powinny być kary dla posłów. Regulaminowe, czyli kary finansowe za blokowanie mównicy, za blokowanie fotela marszałka. Ja wczoraj przytoczyłem treść art kk. Mam nadzieję [że posłami] zajmie się wymiar sprawiedliwości, tak powiedziałem. Ja mam taką nadzieję, że skończył się czas taki, że posłowie PO i Nowoczesnej byli ponad prawem. Oni się przyzwyczaili do tego, że prawo ich nie obowiązuje. Skończył się czas, gdy są równi i równiejsi - powiedział w "Politycznym Graffiti" Polsat News Mariusz Błaszczak.

09:13

Błaszczak:

Rząd PO-PSL miał 8 lat, by doprowadzić do tego, aby siedziba Frontexu była w Warszawie na stałe
Błaszczak: Rząd PO-PSL miał 8 lat, by doprowadzić do tego, aby siedziba Frontexu była w Warszawie na stałe - Najpierw chciał przyjechać, później się rozmyślił. Nie wiem czym się kierował komisarz Avramopoulos. Ja jestem wymagającym partnerem, w odróżnieniu od polityków PO i PSL ja jednak wymagam od naszych partnerów. Kością niezgody jest to, że rząd PiS nie przyjmuje imigrantów z Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. To jest problem dla UE. Ja nie dopuszczę do tego, by było w Polsce to co dzieje się we Francji. Oczywiście zależy nam, by Frontex pozostał w Warszawie. To jest też naprawianie zaniechań - PO i PSL miało 8 lat, by doprowadzić do tego, by siedziba Frontexu była na stałe w Warszawie. Koalicja PO-PSL nic nie zrobiła w tej sprawie przez 8 lat. W 2007 r. rząd PiS doprowadził do tego, by Frontex był w Warszawie, ale na podstawie umowy tymczasowej. Te negocjacje są prowadzone z szefem Frontexu. One trwają - powiedział w Politycznym Graffiti Mariusz Błaszczak o przeniesieniu siedziby Frontexu z Warszawy.

09:27

Rozmowa Mazurka od lutego w magazynowym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej

Rozmowa Roberta Mazurka będzie się ukazywała od lutego w magazynowych wydaniach piątkowych Dziennika Gazety Prawnej - dowiaduje się 300POLITYKA. Cotygodniowy wywiad Mazurka był jedną z "lokomotyw" Plusa/Minusa Rzeczpospolitej i po wielokroć politycznym wydarzeniem weekendu.

Mazurek odszedł z Plusa/Minusa po zwolnieniu przez wydawcę Rzeczpospolitej rysownika Andrzeja Krauzego. Zespół Plusa/Minusa opuścili też twórcy kultowego weekendowego wydania RZ na czele z Dominikiem Zdortem.

Do jednych z najgłośniejszych rozmów Mazurka należały rozmowy m.in. z Ligią Krajewską, Albinem Siwakiem popierającym Komorowskiego, Aleksandrą Jakubowską robiącą konserwatywny coming out, czy Mateuszem Kijowskim:

"- W Sejmie jest nowa ustawa o podsłuchach.
- Protestuję przeciwko niej, bo idzie zbyt daleko, daje zbyt wiele uprawnień władzy.
- PiS przepisał to z ustawy PO. Czemu pan wtedy milczał?
- Bo nie wchodziła pod obrady Sejmu.
- Myli się pan, weszła, tylko nie zdążyli jej przegłosować.
- Aha.
- Więc czemu pan nie protestował?
- To kompletnie absurdalne pytanie! To jak pytać, czemu pięć lat temu nie piłem herbaty. Nie piłem, bo nie. Nie protestowałem, bo nie wpadłem na taki pomysł, i tyle”.


09:29

Gowin:

To porozumienie ws. budżetu było de facto gotowe przed końcem ubiegłego roku
Gowin: To porozumienie ws. budżetowe było de facto gotowe przed końcem ubiegłego roku - Nie mam poczucia satysfakcji, ani tryumfu. Zdecydowanie wolałbym, żeby budżet został przyjęty według normalnych standardowych procedur, a nie w atmosferze awantury. Dążyliśmy do porozumienia z opozycją. Problem polegał na tym, że liderzy dwóch partii opozycyjnych, czyli PO i Nowoczesnej, ten konflikt wokół budżetu wykorzystali do ustalenia hierarchii ważności w opozycji. Mieliśmy wrażenie, że porozumieliśmy się przynajmniej z jedną z tych partii, z Nowoczesną. Ale jak ktoś napisał w internecie ktoś bardzo trafnie, Petru okazał się ekstremalnie twardym negocjatorem i odrzucił własną propozycję. To porozumienie w mojej ocenie było de facto gotowe przed końcem ubiegłego roku. Później zostało jeszcze potwierdzone. Ja nie widzę racjonalnego uzasadnienia dla wycofania się Nowoczesnej - powiedział w "Salonie politycznym Trójki" Jarosław Gowin.

09:33

Gowin:

My jako obóz rządowy powinniśmy unikać otwierania frontów zbytecznych
Gowin: My jako obóz rządowy powinniśmy unikać otwierania frontów zbytecznych - Platforma wyszła z tego konfliktu z wizerunkiem partii dużo poważniejszej niż Nowoczesna. Z wielu względów. Ale Polska straciła, państwo straciło. Ja byłem zaskoczony, że w gronie liderów Zjednoczonej Prawicy było tak zdecydowane dążenie do kompromisu. To nie znaczy, że my nie popełniliśmy błędów. My popełniliśmy błędy na samym początku, gdy doszło do okupacji sali. My jako obóz rządowy powinniśmy unikać otwierania frontów zbytecznych - powiedział w "Salonie politycznym Trójki" Jarosław Gowin.

09:39

Gowin:

Potrzebne było uporządkowanie działalności mediów w Sejmie i wierzę, że da się to jeszcze zrobić rozmawiając z dziennikarzami
Gowin: Potrzebne było uporządkowanie działalności mediów w Sejmie i wierzę, że da się to jeszcze zrobić rozmawiając z dziennikarzami - Za niefortunną uważałem próbę uporządkowania sposobu działalności mediów w Sejmie bez dialogu z mediami. Uważam, że potrzebne było takie uporządkowanie i wierzę, że da się to jeszcze zrobić w przyszłości, po prostu spokojnie rozmawiając z dziennikarzami - powiedział w "Salonie politycznym Trójki" Jarosław Gowin.

10:37

Mazurek o zmianie regulaminu Sejmu: Być może będą to zwiększone kary finansowe
Mazurek o zmianie regulaminu Sejmu: Być może będą to zwiększone kary finansowe Jak mówiła Beata Mazurek w rozmowie z TV Republika:
"O szczegółach zmiany regulaminu będziemy mówić, kiedy projekt będzie gotowy. W tej chwili nad nim pracujemy. Z całą pewnością nie chcemy dopuścić do sytuacji, w której blokowany będzie fotel marszałka, blokowana będzie mównica i nie będziemy mogli w spokoju wrócić do domu. Prawo powinno być równe wobec wszystkich i odpowiedzialność za nieprzestrzeganie prawa powinna dotyczyć wszystkich. W tym kierunku będą szły nasze propozycje. Być może będą to zwiększone kary finansowe. Argument finansowy zawsze do kogoś dociera"
"Kary powinny być bardzo dotkliwe dla tych wszystkich, którzy uniemożliwiali prace Sejmu"
"Osobiście uważam, że kary powinny być bardzo dotkliwe dla tych wszystkich, którzy uniemożliwiali prace Sejmu i tak traktowali naszych posłów. To nie może być tak, że my nie może wracać swobodnie do domu, bo nasze samochodu będą atakowane, a my będziemy szturchani. Uważamy, że to co się stało na sali sejmowej, jest nie tylko naruszeniem regulaminu Sejmu, ale też kodeksu karnego. Chciałabym, żeby tą sprawą zajęła się prokuratura. Nie może być tak, że uczestniczy rebelii, czy puczu, pozostaną bezkarni. Na coś takiego nie ma z naszej strony zgody"

11:35

Brejza:

Ziobro idzie drogą towarzyszy komunistycznych z 1947 roku. Na to zgody Platformy nie będzie
Brejza: Ziobro idzie drogą towarzyszy komunistycznych z 1947 roku. Na to zgody Platformy nie będzie Jak mówił Krzysztof Brejza w Sejmie, komentując wniosek Zbigniewa Ziobry do TK ws. zbadania konstytucyjności wyboru 3 sędziów TK z 2010 roku:
"To niesamowita hipokryzja i wprowadzanie w błąd opinii publicznej, ale naszym zdaniem to kolejny krok do budowy państwa autorytarnego. To odejście od demokracji parlamentarnej. W podobnie kłamliwy sposób postępowali komuniści w roku 1947 - wygaszanie mandatów sędziów przez ministra sprawiedliwości Henryka Świątkowskiego. Minister Ziobro idzie drogą towarzyszy komunistycznych z 1947 roku i na to zgody Platformy nie będzie”
Jak dodał Borys Budka:
"Można się zastanawiać, czy Zbigniew Ziobro prowadzi jakąś wewnętrzną wojnę z Jarosławem Kaczyńskim, bo możemy tylko przypomnieć, że w 2010 roku klub PiS gremialnie poparł sędziego Tuleję na to stanowisko. Można zadać pytanie: dlaczego teraz Ziobro podważa wybór sędziego, na którego głosowali wówczas posłowie PiS? To wyjątkowa hipokryzja ze strony ministra Ziobro, ale to grozi również tym, że w każdej chwili prokurator generalny będzie próbował obalić legalnie wybranych sędziów TK, by później próbować udowadniać, że wyroki, które mu się nie podobają, również nie mają mocy prawnej. PiS postanowił dokonać ostatecznej rozgrywki z Trybunałem”

11:40

Budka o wniosku do TK: Może się okazać, że TK głosami dublerów przyklepie niekonstytucyjne działania PiS-u
Budka o wniosku do TK: Może się okazać, że TK głosami dublerów przyklepie niekonstytucyjne działania PiS-u Jak mówił Borys Budka w Sejmie:
"Dzisiaj Grzegorz Schetyna zaapelował do prezydenta, by to on zaskarżył budżet do TK. Budżet, który został uchwalony w sposób niezgodny z procedurą, a więc jest nielegalny. Tylko wniosek prezydenta spowoduje, że pełen skład TK będzie badał to, co działo się w Sejmie przy okazji głosowania nad budżetem. Dlatego z tego miejsca możemy tylko poddać pod rozwagę naszym przyjaciołom z innych klubów opozycyjnych, czy jest sens zaskarżania przez posłów ustawy budżetowej, bo może się okazać, że Trybunał głosami dublerów przyklepie niekonstytucyjne działania PiS-u. Trzeba poważnie zastanowić się, zanim podejmuje się tego typu kroki. Jest jeszcze czas na refleksję, zarówno ze strony naszych przyjaciół z PSL i Nowoczesnej, jak i przede wszystkim ze strony prezydenta, który powinien być strażnikiem Konstytucji i który powinien po raz pierwszy zdecydować się na taki odważny, ale potrzebny Polsce ruch”

11:51

Terlecki potwierdza, że PiS planuje wprowadzić poważniejsze kary do regulaminu Sejmu
Terlecki potwierdza, że PiS planuje wprowadzić poważniejsze kary do regulaminu Sejmu - Jeżeli chodzi o informację, która się rozeszła, że są planowane jakieś zmiany w regulaminie Sejmu, to dotyczą one, te pomysły na razie, bo to wciąż jest w sferze projektów, to dotyczą one takich zmian w regulaminie, które by sytuację okupowania sali czy mównicy obwarowały jakimiś poważniejszymi karami, niż te drobne, które można w tej chwili zastosować. Zobaczymy, projektu jeszcze nie ma. Jak będzie projekt, to go opinii przedstawimy. Na razie te kary finansowe nie są zbyt dokuczliwe - mówił Ryszard Terlecki na briefingu w Sejmie.

11:56

Terlecki:

Jestem za tym, żeby awanturnictwo i chuligaństwo sejmowe pociągało za sobą konsekwencje
Terlecki: Jestem za tym, żeby awanturnictwo i chuligaństwo sejmowe pociągało za sobą konsekwencje - Jestem za tym, żeby awanturnictwo i chuligaństwo sejmowe pociągało za sobą konsekwencje. Mieliśmy do czynienia z takimi przypadkami i jakieś konsekwencje powinny być wyciągnięte. W tej chwili one są niewielkie - mówił Ryszard Terlecki na briefingu w Sejmie.

12:01

Terlecki:

Najbliższe prezydium Sejmu za półtora tygodnia
Terlecki: Najbliższe prezydium Sejmu za półtora tygodnia - Zastanowimy się nad tym zapewne na prezydium Sejmu, które się odbędzie za półtora tygodnia - mówił Ryszard Terlecki na briefingu w Sejmie, pytany o wczorajsze słowa Jarosława Kaczyńskiego, który stwierdził, iż trzeba będzie podjąć odpowiednie decyzje ws. osób, które pełnią różne funkcje w parlamencie, a które miały łamać regulamin.

12:11

Terlecki o wniosku Ziobry: Popieram w tym sensie, że nie wyobrażam sobie, żeby pan minister nie miał racji
Terlecki o wniosku Ziobry: Popieram w tym sensie, że nie wyobrażam sobie, żeby pan minister nie miał racji - To kwestie konstytucyjne. Jeżeli tam jest jakiś problem, to trzeba go rozstrzygnąć. W tej sprawie trzeba się zwracać do pana prokuratora. Trzeba pytać pana ministra i jego służby o to, na czym polega ten krok. Popieram w tym sensie, że nie wyobrażam sobie, żeby pan minister nie miał racji, natomiast o szczegóły trzeba pytać ministra - mówił Ryszard Terlecki na briefingu w Sejmie, pytany o wniosek Zbigniewa Ziobro do TK ws. wyboru 3 sędziów Trybunału z 2010 roku.

14:22

Łapiński dla 300 i RDC o karach dla posłów opozycji: Powinniśmy się zastanowić, czy warto dawać opozycji nowe paliwo
Łapiński dla 300 i RDC o karach dla posłów opozycji: Powinniśmy się zastanowić, czy warto dawać opozycji nowe paliwo - Na pewno naszym sukcesem jest to, że zakończył się protest na sali plenarnej, że konflikt na tym etapie się zakończył - budżet został uchwalony. Zbyt duża liczba konfliktów nam nie służy. Ludzie oczekują od władzy stabilizacji, spokoju. Nawet świętego spokoju. Pod tym względem te trzy tygodnie też nam nie służyły - powiedział w audycji "Polityka w samo południe" poseł PiS Krzysztof Łapiński. Łapiński: To może być nowe paliwo dla opozycji - Okupowanie mównicy nie jest zgodne z regulaminem. Natomiast my musimy się teraz zastanowić, jaką wybrać taktykę. Ja bym tu proponował taktykę rozumną, spokojną, rozsądną, nawet sprytną. Jeżeli opozycja wyszła z sali sejmowej i w opinii publicznej, wśród mediów jest przekonanie, że przegrała, to teraz musimy unikać takich działań, które by znowu ten konflikt rozpaliły. Ba, które by zrobiły z posłów opozycji bohaterów, męczenników. Jedno to przypominanie, że za takie zachowanie są kary. Drugie to drobiazgowo to egzekwować. Na końcu powinniśmy się zastanowić, czy w sporze z którego wyszliśmy zwycięsko jest sens, by go znowu odgrzewać i dawać opozycji nowe paliwo. Już teraz widać taką retorykę, już teraz widać, że to może być nowe paliwo dla opozycji.

16:21

PAD podpisał budżet na 2017 rok
PAD podpisał budżet na 2017 rok - 13 grudnia 2017 r. Prezydent RP podpisał Ustawę budżetową na rok 2017 z dnia 16 grudnia 2016 r. - poinformowała Kancelaria Prezydenta. https://twitter.com/mmagierowski/status/819928820769783808

17:25

Magierowski:

PAD doszedł do wniosku, że głosowanie w sali kolumnowej odbyło się zgodnie z przepisami
Magierowski: PAD doszedł do wniosku, że głosowanie w sali kolumnowej odbyło się zgodnie z przepisami - Dzisiaj prezydent Andrzej Duda podjął decyzję o podpisaniu ustawy budżetowej na 2017 rok. Doszedł do wniosku, po zapoznaniu się ze wszystkimi opiniami, wyjaśnieniami, także ze strony marszałków Sejmu i Senatu, że głosowanie 16 grudnia nad ustawą budżetową w sali kolumnowej odbyło się zgodnie z przepisami i regulaminem Sejmu. Nie zostały naruszone żadne standardy obowiązujące w parlamencie. Tym samym prezydent uznał, że nie ma żsdnych przeszkód formalnych i prawnych, aby podpis pod ustawą budżetową złożyć - mówił Marek Magierowski na briefingu przed Pałacem Prezydenckim. Rzecznik PAD stwierdził też, że prezydent nie będzie komentować słów Grzegorza Schetyny.

17:28

Schetyna:

PAD legitymizuje łamanie prawa. Musi liczyć się z konsekwencjami
Schetyna: PAD legitymizuje łamanie prawa. Musi liczyć się z konsekwencjami Przewodniczący PO na Twitterze komentuje decyzję PAD o podpisaniu budżetu. https://twitter.com/schetynadlapo/status/819932686487875585

18:26

Witek:

Każdego dnia modlę się o to, żeby pan Bóg sprzyjał naszej ojczyźnie i żeby nam jako rządowi PiS wszystko się udało
Witek: Każdego dnia modlę się o to, żeby pan Bóg sprzyjał naszej ojczyźnie i żeby nam jako rządowi PiS wszystko się udało - Jestem osobą wierzącą. Każdego dnia modlę się o to, żeby pan Bóg sprzyjał naszej ojczyźnie i żeby nam jako rządowi PiS wszystko się udało. Jestem przekonana, że oprócz działań PiS, naszych parlamentarzystów, Opatrzność Boska z pewnością jest potrzebna. Wierzę w nią - mówiła Elżbieta Witek w rozmowie z Marcinem Zaborskim w Popołudniowej rozmowie w RMF FM.

18:36

Witek o budżecie: Gdyby prezydent miał jakieś wątpliwości, to tego podpisu by tam nie złożył
Witek o budżecie: Gdyby prezydent miał jakieś wątpliwości, to tego podpisu by tam nie złożyłNie, kompletnie nie [nie zaskoczyło mnie tempo PAD ws. budżetu]. Jest termin ustawowy. Budżet przeszedł przez Sejm i przez Senat i podpisał go prezydent. Prezydent wybiera, kiedy chce złożyć swój podpis, a z tego, co wiemy, co powiedział rzecznik, prezydent zapoznał się ze wszystkimi dokumentami, opiniami, ekspertyzami i nie miał żadnych wątpliwości. Budżet jest uchwalony zgodnie z procedurą - mówiła Elżbieta Witek w rozmowie z Marcinem Zaborskim w Popołudniowej rozmowie w RMF FM. - Właśnie dlatego, że to tak ważna ustawa, właściwie najważniejsza, to zależało nam na sprawnym procedowaniu nad tą ustawą - dodała Witek. Stwierdziła też: - Gdyby prezydent miał jakieś wątpliwości, to tego podpisu by tam nie złożył.

19:32

Kaczyński dla PAP o zaskarżeniu przez Ziobrę uchwały Sejmu: TK decyzji Sejmu nie ocenia
Kaczyński dla PAP o zaskarżeniu przez Ziobrę uchwały Sejmu: TK decyzji Sejmu nie ocenia Jak powiedział Jarosław Kaczyński dla PAP o zaskarżeniu przez Ziobrę uchwały Sejmu:

19:41

Rzepliński:

Nie można wykluczyć, że w pisaniu wniosku Prokuratora Generalnego brał udział ktoś z TK
Rzepliński: Nie można wykluczyć, że w pisaniu wniosku Prokuratora Generalnego brał udział ktoś z TK - Nie znam treści jego wniosku. Nie wiem, kto go pisał. Podpisać może każdy, kto jest uprawniony, ale kto go pisał, czy ktoś z TK, tego, który jest, który jest tzw. Trybunałem, czy brał udział, tego nie można wykluczyć - mówił Andrzej Rzepliński w rozmowie z Katarzyną Kolendą-Zaleską w "Faktach po faktach” TVN24. Jak stwierdził były prezes TK, każdy z sędziów był wybierany indywidualnie.

19:50

Rzepliński:

Muszyński wysłał do ETS pismo, w którym informuje, że de facto to on kieruje TK
Rzepliński: Muszyński wysłał do ETS pismo, w którym informuje, że de facto to on kieruje TK - [Julia Przyłębska] nie jest prezesem Trybunału. Jest tą panią, która była najpierw komisarzem politycznym Trybunału, a potem uzurpatorem tej funkcji. Została wybrana niezgodnie z Konstytucją i ustawą, która byłą oczywiście niekonstytucyjna, bo w przypadku wakatu na urzędzie prezesa Trybunału automatycznie - to wynika wprost z Konstytucji - ten urząd pełni wiceprezes Trybunału. Ta pani, ten pan, którego ona uczyniła faktycznym prezesem TK, dzisiaj się dowiedziałem z sekretariatu Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, że wysłał pismo do prezesa ETS, że na mocy decyzji tej pani, on jest urzędującym, sprawującym funkcje. Tak, ten pan [sędzia Muszyński] - mówił Andrzej Rzepliński w rozmowie z Katarzyną Kolendą-Zaleską w "Faktach po faktach” TVN24.

20:04

Morawiecki o decyzjach ratingowych: Ja jestem bardzo dobrej myśli
Morawiecki o decyzjach ratingowych: Ja jestem bardzo dobrej myśli - My przyjmujemy każdą rzeczową krytykę, każde pochwały z wdzięcznością. Ja jestem bardzo dobrej myśli. Czynniki makroekonomiczne poprawiają się - powiedział w "Gościu Wiadomości" Mateusz Morawiecki.

20:14

Morawiecki:

Ten budżet jest bardzo dla opozycji niebezpieczny
Morawiecki: Ten budżet jest bardzo dla opozycji niebezpieczny - Faktem jest, że budżet jest legalny, został uchwalony, został podpisany przez prezydenta. Faktem jest, że były kamer. Każdego można sprawdzić kto wchodził. Nie ma najmniejszych wątpliwosci, że ten budżet jest legalny. Ten budżet jest bardzo dla opozycji niebezpieczny. Jeśli my zrealizujemy nasze obietnice, przekażemy 500 łż na każde drugie dziecko, jeśli rozpoczniemy budowę mieszkań, jeśli to wszystko zmieści się w ramach deficytu poniżej 3% - a zapewniam, że się zmieści - to [ludzie] będą pytać opozycji: co wyście robili? - powiedział w "Gościu Wiadomości" Mateusz Morawiecki.

20:19

Rzepliński:

Mamy kontrrewolucję. Dla mnie to realna Targowica
Rzepliński: Mamy kontrrewolucję. Dla mnie to realna Targowica - Mamy kontrrewolucję, czyli mamy ostry marsz w kierunku samodzierżawia, władzy jednostki. Cofamy się 226 lat, przed Konstytucję 3 maja, która wyraźnie wprowadziła trójpodział władz. Ówcześni twórcy naszej konstytucji napisali, że to ma być władza niezawisła i odrębna. A tego już nie ma. To bolszewizacja struktur państwa w kierunku władzy jednostki, bez odrębnej władzy sądowniczej - mówił Andrzej Rzepliński w rozmowie z Katarzyną Kolendą-Zaleską w "Faktach po faktach” TVN24. Jak mówił dalej, sędziowie i posłowie są dziś "straszeni kryminałem". - To dla mnie realna Targowica. To parcie na wschód. Tak jak wtedy, zdrajcy parli na Wschód pod parasol rosyjski.

21:25

Petru:

Duda wziął odpowiedzialność za nielegalny budżet. Kaczyński go przekonał, że nie może mieć wątpliwości
Petru: Duda wziął odpowiedzialność za nielegalny budżet. Kaczyński go przekonał, że nie może mieć wątpliwości "Gdy rozmawiałem z prezydentem [w trakcie mediacji] to on powiedział jednoznacznie, że ma wątpliwości. Teraz prezydent podpisując nielegalny budżet bierze [za niego] odpowiedzialność i za konsekwencje z tym związane. To jest kolejny etap, gdy wziął odpowiedzialność za psucie państwa. Widzę, że przekonał go Jarosław Kaczyński, że nie może mieć żadnych wątpliwości" - powiedział w piątek Ryszard Petru o podpisaniu przez prezydenta Dudę budżetu.

21:38

OBRAZ DNIA: TK wraca do serwisów, Twitterowa sonda jako źródło w Wiadomościach

-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
Rzepliński: Mamy kontrrewolucję. Dla mnie to realna Targowica
Morawiecki: Ten budżet jest bardzo dla opozycji niebezpieczny
Morawiecki o decyzjach ratingowych: Ja jestem bardzo dobrej myśli
Rzepliński: Muszyński wysłał do ETS pismo, w którym informuje, że de facto to on kieruje TK
Rzepliński: Nie można wykluczyć, że w pisaniu wniosku Prokuratora Generalnego brał udział ktoś z TK
Kaczyński dla PAP o zaskarżeniu przez Ziobrę uchwały Sejmu: TK decyzji Sejmu nie ocenia
Witek o budżecie: Gdyby prezydent miał jakieś wątpliwości, to tego podpisu by tam nie złożył
Witek: Każdego dnia modlę się o to, żeby pan Bóg sprzyjał naszej ojczyźnie i żeby nam jako rządowi PiS wszystko się udało
Schetyna: PAD legitymizuje łamanie prawa. Musi liczyć się z konsekwencjami
Magierowski: PAD doszedł do wniosku, że głosowanie w sali kolumnowej odbyło się zgodnie z przepisami
PAD podpisał budżet na 2017 rok
Łapiński dla 300 i RDC o karach dla posłów opozycji: Powinniśmy się zastanowić, czy warto dawać opozycji nowe paliwo
https://300polityka.pl/live/2017/01/13/

*****

WYDARZENIA POLSATU

-- PREZYDENT PODPISAŁ BUDŻET NA PRZYSZŁY ROK.

-- DUDA NIE ZAMÓWIŁ OPINII PRAWNEJ - Mira Skórka sprzed Pałacu Prezydenckiego: Prezydent Duda uznał, że wątpliwości co do legalności uchwalenia budżetu są błahe i wynikają z gry politycznej, którą prowadzi opozycja. Andrzej Duda mógł zamówić opinię prawną, ale tego nie zrobił. Oparł się na ekspertyzach prawnych, które Kancelaria Sejmu. Wynika z nich, że budżet i przyjęty zgodnie z wszelkimi regułami, regulaminem Sejmu i Konstytucją.

-- PREZYDENT MÓGŁ WYSŁAĆ BUDŻET DO TRYBUNAŁU, APELOWAŁA O TO OPOZYCJA - Skórka.

-- SZEF KLUBU PIS ZAPOWIEDZIAŁ PODWYŻSZENIE KAR DLA POSŁÓW.

-- SZEF MSWIA STRASZY POSŁÓW WIĘZIENIEM.

-- ZBIGNIEW ZIOBRO UWAŻA, ŻE 3 SĘDZIOWIE TK ZOSTALI WYBRANI W 2010 ROKU NIELEGALNIE.

-- POLITYCY OPOZYCJI PRZYPOMINAJĄ, ŻE JUŻ ROK TEMU TRYBUNAŁ UZNAŁ, ŻE NIE MA KOMPETENCJI, BY ZAJMOWAĆ SIĘ UCHWAŁAMI POWOŁUJĄCYMI SĘDZIÓW - Grzegorz Kępka.

-- CO WIĘCEJ, IDENTYCZNE STANOWISKO ZAJMOWAŁ WTEDY ZBIGNIEW ZIOBRO - Kępka.

-- WSZYSTKO WSKAZUJE NA TO, ŻE ZIOBRO KIEROWAŁ SIĘ LOGIKĄ POLITYCZNĄ - konkluzja Kępki: Minister sprawiedliwości zmienił zdanie i wszystko wskazuje na to, że w tym przypadku kierował się nie logiką prawną, a polityczną. Gorzej będzie, jeżeli to samo uczyni TK.

-- RZĄD OGŁOSIŁ PLAN WALKI ZE SMOGIEM.

*****

FAKTY TVN

-- ZIOBRO NAGLE SKARŻY DO TK - zapowiedź: Przez sześć lat nie było żadnych wątpliwości, a teraz nagle Zbigniew Ziobro skarży do Trybunału Konstytucyjnego wybór trzech sędziów Trybunału z 2010 roku. Śmieszne i straszne – komentują konstytucjonaliści. Straszne dlatego, że konsekwencją byłaby wymiana sędziów i unieważnienie ich orzeczeń.

-- PROBLEM W TYM, ŻE ZOSTALI WYBRANI W JEDNYM BLOKOWYM GŁOSOWANIU A NIE W 3 GŁOSOWANIACH ODDZIELNYCH - MACIEJ KNAPIK.

-- PIS ZROBI WSZYSTKO, ŻEBY ZNISZCZYĆ NIEZALEŻNOŚĆ TK - Kamila Gasiuk-Pihowicz.

-- WYPOWIEDŹ ZIOBRY WS NIEMOŻNOŚCI KONTROLI KONSTYTUCYJNOŚCI UCHWAŁ.

-- WYPOWIEDZI PREZYDENTA I POLITYKÓW PIS.

-- TO JEST DLA NICH ŻEROWISKO - Andrzej Rzepliński.

-- DUDA PODPISAŁ BUDŻET.

*****

WIADOMOŚCI TVP

-- CZY ZBIGNIEW ZIOBRO DZIAŁA PRZECIWKO ZBIGNIEWOWI ZIOBRO? TAK MOŻE WYGLĄDAĆ WNIOSEK, KTÓRY ZŁOŻYŁ DO TK. Opozycja grzmiała już od rana - Graczak.

-- PRZYPOMNIENIE PUBLIKACJI ZUBIKA Z 2011 R. O INDYWIDUALNYM WYBORZE SĘDZIÓW TK.

-- TO OZNACZA, ŻE ZUBIK ZANIM ZOSTAŁ SĘDZIĄ TK SAM UZNAŁ ZA NIEKONSTYTUCYJNĄ PROCEDURĘ W KTÓREJ SAM ZOSTAŁ WYBRANY. Zubik nigdy tego nie kwestionował. Dla prawników wniosek Ziobry nie jest zaskoczeniem - Graczak.

-- TARGOWICY HISTORYCZNIE UZASADNIĆ SIĘ NIE DA - Olechowski.

-- FRAGMENT PROGRAMU MINEŁA 20 Z MEYSZTOWICZEM I FRAGMENTEM DEKLARACJI TARGOWICKIEJ.

-- WG POLITYKÓW PIS Z TYCH NAJGORSZYCH WZORCÓW SKORZYSTALI POLITYCY PO I NOWOCZESNEJ - Olechowski.

-- LIDERZY PIS GŁOŚNO MÓWIĄ O KARACH FINANSOWYCH, KTÓRE POWINNY ZOSTAĆ NAŁOŻONE NA POSŁÓW BLOKUJĄCYCH MÓWNICĘ. Szef MSWiA uważa, że powinni pokryć koszty ochrony Sejmu przez policję - Olechowski.

-- PRZYWÓDCY OPOZYCJI MUSZĄ ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIE, CO DALEJ Komentatorzy są niemal zgodni, że przywódcy Nowoczesnej i PO zostali w tym starciu znokautowani - Olechowski.

-- W MATERIALE M.IN. FRAGMENT TWITTEROWEJ SONDY O SZACUNKU DLA OPOZYCJI, NA 1. MIEJSCU “KOT PREZESA”.

-- OPOZYCJI NIE POMOGŁO NAWET WSPARCIE DONALDA TUSKA - Olechowski.

-- KOLEJNE FAKTURY KIJOWSKIEGO: Nie 90, a ponad 120 tysięcy złotych z publicznych zbiórek Komitetu Obrony Demokracji trafiło na konto firmy Mateusza Kijowskiego. Okazuje się, że lider ruchu wystawił więcej faktur, niż te sześć, o których mówiliśmy kilka dni temu. O dwóch kolejnych fakturach poinformowała "Rzeczpospolita". Zarząd KOD-u zapewnia, że nic o nich nie wiedział, a o sprawie dowiedział się niedawno - zapowiedź.

-- Z TEGO MATEUSZ KIJOWSKI CHYBA SIĘ JUŻ NIE WYTŁUMACZY. Firma Kijowskiego zarobiła na KOD 120 tysięcy złotych - Ewa Bugała.


22:06

Fitch potwierdza rating Polski na poziomie A- z perspektywą stabilną
Fitch potwierdza rating Polski na poziomie A- z perspektywą stabilną Decyzję ws. ratingu Polski ma jeszcze dzisiaj ogłosić Moody's. https://twitter.com/macronextcom/status/820014139229831168

22:50

Moody's nie aktualizuje ratingu Polski
Moody's nie aktualizuje ratingu Polski https://twitter.com/bgoduslawski/status/820025002653339650