Relacja Live

05.12.2016

07:40

Polityczny plan poniedziałku: Guział o referendum ws. HGW, Szydło na Śląsku i w Małopolsce, Morawiecki o międzynarodowej inwestycji
Polityczny plan poniedziałku: Guział o referendum ws. HGW, Szydło na Śląsku i w Małopolsce, Morawiecki o międzynarodowej inwestycji W związku z zakończeniem akcji zbierania podpisów pod referendum w sprawie odwołania prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, o 12:00 w Ruchu Sprawiedliwości Społecznej odbędzie się konferencja prasowa Piotra Guziała i organizatorów referendum. Premier Beata Szydło będzie dzisiaj przebywać z wizytą na Śląsku i w Małopolsce. W planie szefowej rządu jest m.in. spotkanie z samorządowcami, a także z pielęgniarkami i położnymi. Z kolei wicepremier Mateusz Morawiecki ogłosi "nową międzynarodową inwestycję o kluczowym znaczeniu dla polskiej gospodarki". 10:00 - briefing prasowy Mateusza Morawieckiego oraz Jerzego Kwiecińskiego ws. pakietu uproszczeń w systemie Funduszy Europejskich 12:00 - konferencja w Ruchu Sprawiedliwości Społecznej z udziałem Piotra Guziała i organizatorów referendum 12:00 - spotkanie premier Beaty Szydło z samorządem pielęgniarek i położnych w Bielsku-Białej 12:45 - spotkanie premier Beaty Szydło z samorządowcami z regionu w Bielsku-Białej 13:00 - konferencja prasowa Mateusza Morawieckiego, podczas której zostanie ogłoszona nowa międzynarodowa inwestycja 13:15 - spotkanie prezydenta Andrzeja Dudy z górnikami w Bogdance 14:00 - wypowiedź dla prasy premier Beaty Szydło 16:00 - spotkanie mikołajkowe premier Beaty Szydło z dziećmi z Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Kętach 16:00 - spotkanie prezydenta Andrzeja Dudy z mieszkańcami Łęczna

07:46

Rostowski:

To paradoksalne, że wyhamowanie złych ocen stało się w momencie, kiedy polska gospodarka prawie zupełnie wyhamowała
Rostowski: To paradoksalne, że wyhamowanie złych ocen stało się w momencie, kiedy polska gospodarka prawie zupełnie wyhamowała Jak mówił Jacek Rostowski w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24:
"Cieszę się [z decyzji S&P ws. polskiego ratingu]. To po prostu tak, że nie wiem, jaka była dokładnie motywacja, ale przypuszczam, że polegało to na tym, że S&P, który słusznie i bardzo ostro ocenił atak PiS-u na praworządność i pastwo prawa w Polsce obawiał się, że jeszcze gorszych, dalszych konsekwencji czy etapów rozdziałów tego ataku i doszedł do wniosku, że tych ataków póki co jeszcze nie ma. To paradoksalne, że dzieje się to w momencie, kiedy widzimy dewastację, którą PiS przeprowadza w gospodarce. Widzimy prawie zupełne wyhamowanie wzrostu gospodarczego”
- To paradoksalne, że wyhamowanie złych ocen stało się w momencie, kiedy polska gospodarka prawie zupełnie wyhamowała - dodał Rostowski.

07:47

Rostowski:

Mamy do czynienia z olbrzymim załamaniem się inwestycji publicznych, które wynika z działań PiS
Rostowski: Mamy do czynienia z olbrzymim załamaniem się inwestycji publicznych, które wynika z działań PiS - Mamy do czynienia z olbrzymim załamaniem się inwestycji publicznych, które wynika z działań PiS. Wstrzymania programów unijnych po to, żeby je przepisać na takie, które będą bardziej korzystne dla matecznika politycznego PiS - mówił Jacek Rostowski w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w "Jeden na jeden” TVN24.

07:53

Rostowski:

To najniższe bezrobocie od początku transformacji to dzięki naszym działaniom przez 8 lat
Rostowski: To najniższe bezrobocie od początku transformacji to dzięki naszym działaniom przez 8 lat - To najniższe bezrobocie od początku transformacji to dzięki naszym działaniom przez 8 lat. Ale to, z czym mamy dzisiaj do czynienia, jest kompletne zastopowanie wszelkich inwestycji. Zamiast zajmować się tym, jak polska gospodarka będzie wyglądała w 2030 roku, zamiast snuć absurdalne wizje potęgi i chwały za 15 lat, to Mateusz Morawiecki powinien był się zajmować tym, co dzieje się w gospodarce w 2016 roku - mówił Jacek Rostowski w rozmowie z Bogdanem Rymanowskim w „Jeden na jeden” TVN24.

08:28

Waszczykowski:

Nie widać dobrej alternatywy dla Merkel
Waszczykowski: Nie widać dobrej alternatywy dla Merkel Jeśli premier Renzi złoży swój urząd, jeśli nastąpią nowe wybory to jest duże prawdopodobieństwo, że wygra koalicja centroprawicowa. I ta koalicja zapowiada wyjście ze strefy euro. To byłby potężny cios nie tylko dla UE, ale i dla strefy euro. Co przyniesie przyszłość? W przyszłym roku są wybory we Francji i Niemczech. Z tych dwóch, to bardziej stabilna jest polityka w Niemczech. Nie widać dobrej alternatywy dla Merkel. Ona prowadzi politykę stabilną, przewidywalną, dobrą też dla Polski. - mówił w "Salonie politycznym Trójki" Witold Waszczykowski. Waszczykowski: Wynik w Austrii dla nas obojętny Austria prowadzi politykę [zagraniczną] bardziej skierowaną na południe, na Bałkany. Z naszego punktu widzenia wynik wyborów jest raczej obojętny - podkreślił Waszczykowski.

08:31

Waszczykowski:

Grey będzie zagospodarowany
Waszczykowski: Grey będzie zagospodarowany Grey będzie zagospodarowany. To wewnętrzne procedury MSZ. Natura tego ministerstwa jest taka, że ludzie przychodzą i odchodzą. - powiedział w "Salonie politycznym Trójki" Witold Waszczykowski.

08:36

Neumann:

13 grudnia wszyscy będziemy protestować przeciwko złej władzy, jaką nam daje PiS
Neumann: 13 grudnia wszyscy będziemy protestować przeciwko złej władzy, jaką nam daje PiS - 13 grudnia wszyscy będziemy protestować przeciwko tej złej władzy, jaką nam daje PiS. [Wypowiedzenie posłuszeństwa władzy] to taka retoryka. Retoryka, którą opozycja, ale nie tylko, bo też wielu Polaków czuje. Że to nie jest nasza władza, nie są ludzie, którzy dbają o Polskę. To ludzie, którzy dbają tylko o swoją, PiS-owską część i ta reszta ma poczucie i chęć wypowiedzenia posłuszeństwa - mówił Sławomir Neumann w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet.
"My mówimy, że ta władza, która jest dzisiaj, jest władzą złą. Mówimy o tym, że władza, która uchwala ustawy o zgromadzeniach, które powodują - tak może być - że jedyne manifestacje może robić rząd, co jest absurdalne, jeżeli taka władza mówi, że nie będziesz mógł manifestować, to my mówimy, że takiej władzy wypowiadamy posłuszeństwo”

08:36

Waszczykowski w odpowiedzi na pytanie, co Tusk musi zrobić do maja: Są trzy elementy "rekompensaty"
Waszczykowski w odpowiedzi na to, co Tusk musi zrobić do maja: Są trzy elementy "rekompensaty" Delegując polityka do instytucji międzynarodowych kraj liczy na 3 elementy. Po pierwsze, liczy na to, że pociągnie za sobą ekspertów, którzy wejdą do tej instytucji. Nie pociągnął [Tusk]. Po drugie, każdy kraj liczy na informacje z instytucji. Po trzecie, kraj liczy że polityk będzie lobbował na rzecz kraju. Tego nie widać. Pod terminem rekompensata myślałem o tych trzech elementach: ludzie, informacje i lobbying interesu krajowego. Jeśli nie poprzemy Tuska, to [będzie] tak samo jak dziś - nic nie mamy. Jestem od ponad roku i od 14 miesięcy nie pamiętam, abym otrzymał jakąkolwiek istotą wiadomość z Brukseli od Tusku. On był w Polsce kilka miesięcy temu, byłem na tym spotkaniu i nic się nie dowiedziałem - mówił w "Salonie politycznym Trójki" Witold Waszczykowski.

08:39

Neumann:

W "Wiadomościach” brakuje mi tylko mundurów. Uprawiają taką samą propagandę
Neumann: W "Wiadomościach” brakuje mi tylko mundurów. Uprawiają taką samą propagandę - Mamy dziś podobną sytuację do tamtych czasów [Jaruzelskiego]. Jeżeli popatrzymy na "Wiadomości” TVP, to mi brakuje tylko mundurów, żeby ci, którzy są, byli w mundurach. Uprawiają mniej więcej taką samą propagandę - mówił Sławomir Neumann w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet.

08:43

Neumann:

Kiedy wygramy wybory i odsuniemy PiS od władzy, będziemy osądzać wszystkich ludzi, którzy łamią prawo
Neumann: Kiedy wygramy wybory i odsuniemy PiS od władzy, będziemy osądzać wszystkich ludzi, którzy łamią prawo - Nie będziemy robić rokoszu. Nie będziemy ścinać głów. Mówimy wprost: będziemy tych wszystkich ludzi, który rządzą i łamią prawo, osądzać 3 lata po wyborach, kiedy wygramy wybory i odsuniemy PiS od władzy, będziemy ich osądzać zgodnie z regułami państwa prawa - mówił Sławomir Neumann w rozmowie z Konradem Piaseckim w Gościu Radia Zet.

08:47

Waszczykowski:

Po wyborach retoryka Trumpa jest w głównym nurcie GOP
Waszczykowski: Po wyborach retoryka Trumpa jest w głównym nurcie GOP Widać, że po wyborach retoryka Trumpa jest w głównym nurcie GOP. Dziś retoryka jest w głównym nurcie GOP. Patrząc na nominacje, które wychodzą z nurtu republikańskiego uważamy, że to będzie polityka odpowiadająca Polsce - powiedział w "Salonie politycznym Trójki" Witold Waszczykowski.

09:59

Szczerski:

Rola tradycyjnej lewicy w przetasowaniach w instytucjach unijnych może być mniejsza, niż nam się wydaje
Szczerski: Rola tradycyjnej lewicy w przetasowaniach w instytucjach unijnych może być mniejsza, niż nam się wydaje Pamiętajmy, że Renzi nie doszedł do władzy w wyniku zwycięstwa w wyborach, a w wyniku przewrotu wewnątrz partii, partii rządzącej. Także to był jego pierwszy test wybory. Przegrał go. Sam zmienił sens referendum, na referendum wobec siebie. To kolejny sygnał niepewności, niestabilności w Europie. To odbije się na rynkach finansowych. To jest poważna rzecz. To też kolejny element osłabienia tradycyjnej lewicy europejskiej po decyzji Hollande'a. To oznacza też, że przetasowania w instytucjach unijnych w przyszłym roku, personalne, ta rola tradycyjnej lewicy może być mniejsza niż nam się wydaje - mówił o porażce Renzi'ego w referendum Krzysztof Szczerski w "Sygnałach Dnia" PR1. Szczerski: To nie jest żadne zwycięstwo Europy To my dziś musimy ratować Europę w krajach, które nas - nowe kraje członkowskie - do niedawna pouczały ja być w Europie. Te kraje dziś same muszą sobie radzić z poważnym kryzysem. Dziś zjednoczone siły w Austrii ratować Europę przed samymi Austriakami. To nie jest żadne zwycięstwo Europy.

10:59

PO:

PiS nie wyciągnął żadnych wniosków z katastrofy w Smoleńsku
PO: PiS nie wyciągnął żadnych wniosków z katastrofy w Smoleńsku Jak mówił Marcin Kierwiński na konferencji, komentując dzisiejszą jedynkę "Dziennika Gazety Prawnej”:
"Można ze smutkiem powiedzieć, że koszmar organizacji lotu ze Smoleńska wraca. W dzisiejszym DGP jest na pierwszej stronie bardzo duży artykuł, ale poruszający poważne kwestie. Kwestie przygotowywania najważniejszych osób w państwie. Podczas ostatniej wizyty pani premier i towarzyszących jej ministrów w  Londynie doszło do łamania wszelkich procedur bezpieczeństwa. Można powiedzieć, że wraca to wszystko, co było jedną z głównych przyczyn katastrofy w Smoleńsku. Nieprzestrzeganie procedur, bałagan, chaos, brak podejmowania decyzji albo podejmowanie decyzji niewiadomo przez kogo. To wszystko, co już przerabialiśmy, niestety rząd PiS nie wyciąga wniosków z tego, co zdarzyło się 10 kwietnia. 10 kwietnia 2010 roku Kancelaria Prezydenta nie przygotowała w sposób właściwy wizyty prezydenta śp. Lecha Kaczyńskiego, ale okazuje się, że po 6 latach ciągle jesteśmy w tym samym punkcie. Ciągle wtedy, kiedy rządzi PiS, mamy do czynienia z bałaganem, łamaniem procedur bezpieczeństwa, które mają chronić najważniejsze osoby w państwie”
Polityk PO stwierdził, że to, co stało się w Londynie, to złamanie instrukcji HEAD, bo premier i wicepremier nie mogą lecieć w jednym samolocie. - W państwie PiS okazuje się, że procedury nie są ważne - skomentował Kierwiński. Z kolei Jan Grabiec dodał:
"Lektura tekstu mówiącego o wizycie państwowej sprzed kilku dni to lektura smuta. Kiedy czytałem ten tekst, myślałem, że już gdzieś takie sformułowania czytałem. Czytałem taki opis w odniesieniu do lotu z 10 kwietnia, w protokołach i raporcie komisji Millera. Ważna wizyta, państwowa, duże napięcie i łamanie wszelkich procedur dot. bezpieczeństwa. Decyzje podejmowane ad hoc, nagle. Może tak będzie lepiej, polecimy razem. Brakuje miejsc siedzących - to nic, niektórzy postoją. Gdyby nie to, że to lotnisko brytyjskie i obsługa tego lotniska nie zgodziła się na lot samolotu, gdyby nie to, że pilot był pilotem cywilnym i nie zgodził się na lot, nie wiemy, czy nie mielibyśmy do czynienia z kolejną sytuacją poważnego narażania na szwank uczestników tego lotu”
Według rzecznika PO, powinno zostać podjęte badanie przez PKBWL.

11:42

Ujazdowski:

Nie występuję w centralnych programach informacyjnych TVP. Nie miałbym tam swobody wypowiedzi
Ujazdowski: Nie występuję w centralnych programach informacyjnych TVP. Nie miałbym tam swobody wypowiedzi - To było ładne i sprawiedliwe, lecz przeprosić te panie powinien nie Piotr Gliński, tylko Jacek Kurski. To od niego należy domagać się przeprosin. Rzeczywiście to, co zrobiła później TVP z wicepremierem Glińskim przypominało stare czasy. Moja solidarność polega także na tym, że nie występuję w centralnych programach informacyjnych Telewizji Polskiej - mówi Kazimierz Michał Ujazdowski w rozmowie z Onet.pl. Dopytywany, z jakiego powodu nie występuje w programach TVP, przyznaje: - Nie miałbym tam swobody wypowiedzi.

12:02

Kempa dla 300: Cywilna instrukcja HEAD nie została złamana
Kempa dla 300: Cywilna instrukcja HEAD nie została złamana - Cywilna instrukcja HEAD nie została złamana. To dokument niejawny. W sytuacji braku samolotów mogą zdarzać się sytuacje, kiedy są decyzje czy lotniska czy przewoźników, na które trzeba reagować w trakcie - mówi 300POLITYCE Beata Kempa. Szefowa Kancelarii Premiera komentuje w ten sposób dzisiejszy jedynkowy tekst "Dziennika Gazety Prawnej". Także rzecznik rządu Rafał Bochenek na Twitterze pisze, że "wszystko odbyło się zgodnie z obowiązującą instrukcją HEAD". https://twitter.com/rafalbochenek/status/805728243756187648

12:13

Platforma podsumowuje rok Macierewicza. Siemoniak: MON to resort skandali, zaniechań, demolowania polskiego bezpieczeństwa
Platforma podsumowuje rok Macierewicza. Siemoniak: MON to resort skandali, zaniechań, demolowania polskiego bezpieczeństwa Mamy za sobą czarny rok rządów PiS. MON to resort skandali, zaniechań, demolowania polskiego bezpieczeństwa. Zaczęło się od oszustwa. Szydło zapowiadała, że Gowin miał być ministrem. Obietnicę złamano i szefem MON został Antoni Macierewicz. Osoba, która czegokolwiek się dotknęła przez 25 lat, to zepsuła. Przypomnę lustrację z lat 90-tych, raport z likwidacji WSI. Aneks nie został opublikowany, mimo zapowiedzi. Trupy z szafy będą wypadały, tak jak sprawa certyfikatu przyznanemu panu Kotasowi. Tych złych historii z przeszłości Macierewicza będzie coraz więcej. Jedna rzecz, która wymaga podkreślenia: Przypomnę Macierewicz jest pierwszym szefem MON jest pierwszym ministrem obrony po 1989, który złamał konsensu wokół bezpieczeństwa. Przypomnę słynny audyt i tezę, że armia była katastrofalnym w stanie. - mówił na konferencji prasowej Tomasz Siemoniak. Siemoniak: Symbolem jest degradacja armii zawodowej i OT Macierewicz jest jedynym ministrem obrony od 25 lat, którego nie przyjął minister obrony USA, mimo jego dwukrotnych wizyt w USA. Innym złym symbolem jest Bartłomiej Misiewicz, symbol całych rządów PiS. Innym symbolem jest degradowanie armii zawodowej i promowanie OT. To jest zabieranie pieniędzy z modernizacji. Nie jest tajemnicą, jak generałowie oceniają projekt Macierewicza. Jest mnóstwo szkodliwych pomysłów, mnóstwo skandali. Np. konflikt z Powstańcami Warszawskimi w sprawie apelu smoleńskiego. Mroczek: Program śmigłowcowy został doprowadzony do upadku Projekt OT to zasłona dymna przed niekompetencją i szkodnictwem. Te rozdrobnione siły będą miały niewielką wartość bojową. A ważne projekty modernizacyjne zostały zatrzymane. Na naszych oczach upadł program śmigłowcowy. Mieliśmy wielki program śmigłowcowy, który został doprowadzony do upadku. Macierewicz ośmieszył premier Szydło. Pamiętacie te wyjazdy do Mielca i Świdnika? Kilka tygodni później Macierewicz zapowiedział, że te plany nigdy nie były aktualne. Mamy też szereg innych programów [modernizacyjnych] one zostały zatrzymane. Tomczyk: Zerwane negocjacje z Francuzami rozpoczęły reakcję łańcuchową Zerwane negocjacje z Francuzami rozpoczęły reakcję łańcuchową, wypowiedź o widelcu, strata 6 tys. miejsc pracy, strata kilkudziesięciu śmigłowców i całkowita kompromitacja. Został nam tylko #Macierewicz z dziwnymi kontaktami z D'Amato. Gdy wydawało się, że gdy skala kompromitacji osiągnęła górną linię licznika, Macierewicz dopiero włączał drugi bieg. Mistrale sprzedane za 1 dolara - to mówi minister obrony narodowej w Sejmie. Kłamstwo i kompromitacja- i wciąż jest ministrem

12:44

Morawiecki:

Cieszę się, że w nowej perspektywie będzie więcej środków na innowacyjność, a mniej na aquaparki i myjnie dla TIR-ów
Morawiecki: Cieszę się, że w nowej perspektywie będzie więcej środków na innowacyjność, a mniej na aquaparki i myjnie dla TIR-ów - Każdy pieniądz trzeba oglądać z każdej strony i wydawać je najlepiej, jak tylko potrafimy, na unowocześnienie rozwoju. Dlatego nie martwię się, co niektórzy u nas w Ministerstwie Rozwoju rwą sobie włosy z głosy, że w nowej perspektywie, 2021-2027 będzie więcej środków na innowacyjność, a mniej na aquaparki i myjnie dla TIR-ów. Ja się tym nie martwię, ja się z tego cieszę - mówił Mateusz Morawiecki na konferencji dot. funduszy europejskich.

12:55

Guział rezygnuje ze składania podpisów. "Partie zachowały się jak Armia Czerwona w 1944"
Guział rezygnuje ze składania podpisów. "Partie zachowały się jak Armia Czerwona w 1944" W akcji referendalnej byliśmy osamotnieni. Gdy organizowaliśmy kilka lat temu pierwsze referendum PiS przyniósł 50 tys. podpisów, teraz nic. Partie dużo mówiły o wsparciu, dużo obiecywały, ale nic nie zrobiły. Zachowały się jak armia czerwona w 1944 roku. Stały obok i biernie się przypatrywały - powiedział Piotr Guział (Cytat za serwisem WIO.WAW.PL). Na poniedziałkowej konferencji prasowej Piotr Guział i organizatorzy referendum ogłosili, że zebrano ok 135 tys. podpisów pod wnioskiem o referendum. Guział zapowiedział jednak, że nie złoży ich do komisarza wyborczego, bo i tak pewna ich liczba zostanie odrzucona, co sprawi że nie będzie wystarczającej liczby podpisów pod wnioskiem.

13:21

Szydło:

Przywracamy państwo tam, gdzie przez 8 lat było ono zwijane
Szydło: Przywracamy państwo tam, gdzie przez 8 lat było ono zwijane Jak mówiła premier Szydło w Bielsku-Białej, na spotkaniu z samorządowcami z regionu:
"Dzisiaj dzieje się bardzo dużo ważnych rzeczy gospodarczych, inicjowanych przez rząd. Właśnie w tym momencie wicepremier Morawiecki podpisze bardzo ważny kontrakt, który da nowe miejsca pracy dla naszego kraju. Pojawi się nowy inwestor, to ważna inwestycja, która będzie realizowana na Dolnym Śląsku. W tym czasie minister Błaszczak otwiera kolejny posterunek policji w małej miejscowości, który przez naszych poprzedników został zamknięty. Myśmy obiecali Polakom w kampanii, że będziemy się zajmować sprawami zwykłych ludzi, obywateli, będziemy realizować to, na co oni oczekują i wywiązujemy się z tych deklaracji. Przywracamy polskie państwo w tych regionach, miejscowoś.ciach, gdzie było przez PO i PSL przez 8 lat zwijane. Ten plan będziemy realizowali konsekwentnie tak, jak założyliśmy. Będziemy realizowali inwestycje, będą powstały nowe miejsca pracy. Będziemy wspierali przedsiębiorców, to wszystko, co w Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju zostało zapisano”
Premier Szydło oraz minister Adamczyk podpisali w trakcie spotkania porozumienie w sprawie budowy drogi S1. https://twitter.com/premierrp/status/805748621559889920

13:22

Szymański o relacjach UE-Wielka Brytania po Brexicie: Po pierwsze proporcjonalność, po drugie równowaga praw i obowiązków
Szymański o relacjach UE-Wielka Brytania po Brexicie: Po pierwsze proporcjonalność, po drugie równowaga praw i obowiązków Te relacje [między UE a Wielką Brytanią po Brexicie] powinny być możliwie jak najbliższe. Te relacje muszą być rządzone jasnymi, transparentnymi regułami. Po pierwsze kwestia proporcjonalności, pod drugie kwestie równowagi praw i obowiązków jeśli chodzi o wspólny rynek. To nie wynika ze zbyt wąskiego postrzegania wspólnego rynku tylko przez pryzmat praw Polaków w Wielkiej Brytanii. To wynika z przekonania, że każde złe porozumienie w tej sprawie będzie prowadziło do dalszej dezintegracji UE, będzie zachętą dla innych państw. Każde złe porozumienie, które nie szanuje zasady równowagi praw i obowiązków, każde złamanie tej zasady będzie złą wiadomością dla przyszłości UE. To będzie wyznaczało granice kompromisu w tej sprawie - mówił na konferencji "Europejskie Podsumowanie Roku" wiceszef MSZ Konrad Szymański. Szymański dodał też: Kluczowym problemem będzie właściwe zaadresowanie polskich, regionalnych interesów do mandatu jaki przyjmie dla KE Rada Europejska już niebawem. Liczymy na to, że ten proces nie będzie okazją do rozgrywania innych spraw.

13:33

Lufthansa i General Electric zainwestują 250 mln euro w centrum serwisowania silników lotniczych
Lufthansa i General Electric zainwestują 250 mln euro w centrum serwisowania silników lotniczychChciałem podkreślić, że to dla nas symboliczny moment, że dwie wielkie korporacje, które ze sobą zrobiły joint venture - Lufthansa i GE - i zdecydowały się uplasować ten supernowoczesną, najnowocześniejszą technologię lotniczą właśnie w Polsce. To potwierdzenie, że strategia, której rząd premier Szydło wytyczył, czyli strategia innowacyjnych produktów, wyżej zaawansowanej technologii, która przekłada się na wyższe marże naszych firm, podmiotów, że ta strategia przynosi owoce - mówił Mateusz Morawiecki na ogłoszeniu "międzynarodowej inwestycji o kluczowym znaczeniu dla polskiej gospodarki”. https://twitter.com/mr_gov_pl/status/805748348045107200

13:44

Szymański o wyniku referendum we Włoszech: To kolejny przejaw braku zaufania
Szymański o wyniku referendum we Włoszech: To kolejny przejaw braku zaufania Wynik referendum otwiera drogę do większej politycznej niepewności we Włoszech. To kolejny przejaw braku zaufania. Myślę, że jest w tym braku zaufania cząstka europejska. Renzi chciał ścieżki wyjścia z kryzysu, mniej kolizyjnej niż niektórzy inni politycy we Włoszech. Wynik referendum otwiera drogę do dalszej destabilizacji politycznej, z którą z całą pewnością Włochy będą sobie w jakiś sposób radziły. Ale z europejskiego punktu widzenia jest kolejny punkt niepewności - mówił na konferencji „Europejskie podsumowanie roku" wiceminister Konrad Szymański.

14:02

PAD:

Węgiel jest naszym podstawowym surowcem energetycznym. Nigdy nie zgodzę się na to, żeby go Polsce odebrano
PAD: Węgiel jest naszym podstawowym surowcem energetycznym. Nigdy nie zgodzę się na to, żeby go Polsce odebrano Jak mówił prezydent Andrzej Duda na spotkaniu z górnikami w Bogdance:
"O jednym chciałem was zapewnić. Dla mnie jako prezydenta jasną sprawą jest i oczywistą, że węgiel jest naszym absolutnie podstawowym surowcem energetycznym. Nie zastąpi go żadna energia wiatrowa, żadna inna energia, bo to się Polsce nie opłaca. To może być dodatek do naszej energetyki opartej na węglu, ale węgiel jest naszą podstawą, bo go mamy i jest nasz. Stanowi nasze zabezpieczenie energetyczne tak, jak to zabezpieczenie stanowi wasza praca. Chciałem wam powiedzieć, że nigdy nie zgodzę się na to, żeby Polsce ten węgiel odebrano poprzez zapisy aktów prawnych unijnych czy innych. Do końca będziemy walczyli o nasze interesy. Polski węgiel jest strategicznym interesem RP”

14:12

PAD:

Wiem, że rząd planuje rozwijać polskie górnictwo w następnych latach. Tak, żebyśmy mogli zwiększać wydobycie
PAD: Wiem, że rząd planuje rozwijać polskie górnictwo w następnych latach. Tak, żebyśmy mogli zwiększać wydobycie Jak mówił prezydent Andrzej Duda na spotkaniu z górnikami w Bogdance:
"Wiem, że rząd planuje rozwijać polskie górnictwo w następnych latach. Tak, żebyśmy mogli zwiększać wydobycie. Nie jest prawdą, że węgiel tanieje na rynkach światowych i będzie coraz tańszy. Ostatnio widzimy, że węgiel, który rzeczywiście na rynkach światowych przez pewien czas był tani, teraz z powrotem drożeje. Bo następuje periodyka na rynkach, nie jest to nic nadzwyczajnego. Ceny surowców są raz niższe, raz wyższe. Bądźmy spokojni o to, że ten trud górniczy zawsze będzie w cenie, a tak, jak powiedziałem węgiel jest naszym strategicznym surowcem energetycznym i takim pozostanie”

15:10

Szydło:

Jeżeli będziemy się szybciej rozwijali, będziemy mogli zrealizować więcej programów społecznych
Szydło: Jeżeli będziemy się szybciej rozwijali, będziemy mogli zrealizować więcej programów społecznych Jak mówiła premier Szydło w trakcie spotkania z mediami w Bielsku-Białej:
"Dzisiaj jest ważny dzień dla polskiej gospodarki, bo ogłaszamy rozpoczęcie kilku ważnych projektów gospodarczych. Przed chwilą w Warszawie odbyła się konferencja wicepremiera Morawieckiego, który ogłosił powstanie nowego, nowoczesnego centrum serwisowego, w którym będą serwisowane supernowoczesne silniki wykorzystywane w lotnictwie. To centrum powstanie w Legnickiej Strefie Ekonomicznej, około 1000 miejsc pracy, nowa ważna inwestycja, która jest realizowana w strategii odpowiedzialnego rozwoju, ale w ramach tej strategii realizujemy ważne projekty infrastrukturalne i o tym mówimy w Bielsku-Białej”
Szefowa rządu powtórzyła informację dot. budowy ostatniego odcinka drogi S1.
"Za nami 12 miesięcy pracy polskiego rządu, nowego rządu, w którym kładliśmy nacisk na realizację programów społecznych. Te programy społeczne były realizowane w ciągu 12 miesięcy jako priorytet. Mówiłam na podsumowaniu pierwszego roku, że teraz wkraczamy w kolejny etap zobowiązań rządu PiS i priorytetem, który będziemy stawiali jako najważniejszy, jest rozwój i gospodarka. Właśnie oto rozpoczynamy realizację tych założeń z SOR”
- Polska ma przed sobą dobrą przyszłość. Jesteśmy dobrze oceniani, ostatnie oceny gospodarcze i rozwojowe są satysfakcjonujące. Chcielibyśmy, żeby Polska rozwijała się jeszcze szybciej. Takie jest nasze założenie. Jeżeli będziemy się szybciej rozwijali, będą lepsze dane gospodarcze, będziemy mogli zrealizować więcej programów społecznych. Teraz najważniejszy jest rozwój i gospodarka - dodała premier. Jak mówiła dalej:
"Chciałabym zachęcić tych polityków opozycji, którzy próbują na różne sposoby krytykować i podważać ten kierunek gospodarczy, który obraliśmy, żeby się do nas przyłączyli. Bo to dobry, odpowiedzialny plan i ma służyć rozwojowi naszej ojczyzny"

15:47

Nowoczesna z apelem do Dudy: Niech prezydent zaproponuje szeroką debatę publiczną o polskiej szkole
Nowoczesna z apelem do Dudy: Niech prezydent zaproponuje szeroką debatę publiczną o polskiej szkole – Wad reformy edukacji min. Zalewskiej jest więcej aniżeli przykłady podane przez prezydenta – mówiła na poniedziałkowej konferencji prasowej w Sejmie Katarzyna Lubnauer. Lubnauer odniosła się do niedzielnej "Kawy na ławę" i deklaracji PAD, że rozmawia o reformie edukacji z żoną. Jak powiedziała: Rozmowa z żoną nie wystarczy. Los szkół muzycznych, sportowych czy przyszłość klas dwujęzycznych po reformie minister Zalewskiej też martwią Nowoczesną, podobnie jak nauczanie domowe po reformie zamknięte na Polaków za granicą. Zgłaszamy w tych kwestiach poprawki. Lubnauer: Niech prezydent zaproponuje szeroką debatę o polskiej szkole Panie Prezydencie, to Pan może zaproponować szeroką debatę publiczną o polskiej szkole. Proszę nie dezerterować ze swoje roli prezydenta wszystkich Polaków. Proszę nie traktować protestu 50 tys. nauczycieli, jako obrony funkcji przez dyrektorów szkół. Naprawiajmy zamiast burzyć polską szkołę. Polscy nauczyciele, samorządowcy i polscy rodzice martwią się, że reforma Zalewskiej zaszkodzi polskim dzieciom i nie zgadzają się na ten eksperyment. Prezydent powinien wsłuchiwać się w głos społeczny: Polacy nie chcą nieprzemyślanej reformy wprowadzanej w chaotyczny i pospieszny sposób. Nowoczesna apeluje do prezydenta Andrzeja Dudy o to, by nie podpisywał ustawy prawo oświatowe.

17:58

Duda w Łęcznej: W najbliższym czasie podpiszę ustawę obniżającą wiek emerytalny
Duda w Łęcznej: W najbliższym czasie podpiszę ustawę obniżającą wiek emerytalny Życzę wszystkim państwu, rodzinom górniczym i całej Polsce, by żyło nam się lepiej, by poziom życia się podnosił, by było więcej pracy i była ona lepiej płatna. Oczywiście można uśredniać i powiedzieć, że średnie zarobki nie są takie złe. Ale takie uśrednienie obejmuje polskie miasta, które dobrze się rozwinęły. Ja tego nie neguję, to bardzo dobrze. Ale źle się stało, że w tym czasie zapomniano w Polsce o mniejszych miejscowościach. Jest kwestia tego, jakie są zarobki - to nie tylko przemysł, ale sklepy, administracja, firmy rodzinne. Chciałbym dokonać w Polsce dobrych zmian, by na koniec kadencji powiedzieć: Tak, poziom życia przeciętnego Polaka podniósł się. I że ten poziom życia wzrasta, nie tylko w stosunku do cen. I przez to, że jesteśmy bliżej Zachodu i przez to mniej się opłaca wyjeżdżać. Chciałbym doprowadzić Polskę do takiego stanu, by ludzie mogli zarabiać tu i [być] w przyzwoitych warunkach - mówił na spotkaniu w Łęcznej prezydent Andrzej Duda. Jak podkreślił: W najbliższym czasie ustawa obniżająca wiek emerytalny zostanie przeze mnie podpisana. Ta ustawa daje prawo: nie chcesz, nie musisz. Nie chcesz, możesz dalej pracować na swoją emeryturę, będziesz miał wyższą. Duda: 1200 na pełny etat to nie jest godziwa płaca Gdy słyszę lament w niektórych gazetach, że pracodawcy nie mają kogo zatrudnić, bo przez 500+ kobietom nie opłaca się pracować za 500 złotych, to ja mówię bardzo dobrze. To im zapłaćcie więcej. Po prostu. Bo 1200 na pełny etat to nie jest godziwa płaca. Jeżeli jakaś kobieta siedzi przy kasie w sklepie i cały dzień w pracy ma klientów, to nie wiem czy ktoś w Polsce chciałby się z nią zamienić. Nie wierzę, że jeśli płaca [im] zostanie podniesiona, to wielki koncern upadnie. Najwyżej zarobi mniej.

18:09

Duda:

Chciałbym, aby zmiany w systemie edukacji też były dobrymi zmianami
Duda: Chciałbym, aby zmiany w systemie edukacji też były dobrymi zmianami - Chciałbym, aby zmiany w systemie edukacji też były dobrymi zmianami. Cały czas prowadzę konsultacje w tej kwestii. Ja będę się w tej sprawie spotykał z premier i z panią minister. Chciałbym, aby ta zmiana była dobrze przeprowadzona. Oczywiście, zawsze będą jakieś problemy. Bo przy tak dużej zmianie zawsze są. Ale będę dbał o to, by było ich jak najmniej. I oby jak najmniej nauczycieli obawiało się, że straci pracę. I że ich placówka została zamknięta - powiedział prezydent Duda na spotkaniu w Łęcznej.

18:42

Kempa o zmianach w prawie o zgromadzeniach: To rozszerzenie swobód obywatelskich
Kempa o zmianach w prawie o zgromadzeniach: To rozszerzenie swobód obywatelskich - Ustawa o zgromadzeniach jeszcze rozszerza prawa obywatelskie. W mojej ocenie najważniejsza jest kwestia bezpieczeństwa. Przy demonstracjach cyklicznych, kontrmanifestacjach łatwiej będzie o zabezpieczenie [manifestacji]. To trzeba bardzo dokładnie dookreślić, nie można mówić "że się udało". Ja bym to uznała za rozszerzenie swobód obywatelskich - mówiła w programie "4 strony" TVP Info Beata Kempa.

18:54

Kempa:

PO zafundowała nam, że nie mamy samolotów do przewożenia najważniejszych osób w państwie
Kempa: PO zafundowała nam, że nie mamy samolotów do przewożenia najważniejszych osób w państwie PO zafundowała nam, że nie mamy samolotów do przewożenia najważniejszych osób w państwie. Nie została złamana instrukcja HEAD. Nasza instrukcja cywilna ma charakter oklauzuwany. Znaliśmy listę pasażerów, wszystko było w porządku. Gdybyśmy mieli samoloty, to takie sytuacji nie miałyby miejsce. Przetarg jest rozpisany, te małe [samoloty] będą już w 2017 roku. Mam już bardzo konkretny raport w tej sprawie [wylotu z Londynu] To jest bardzo osobista, wnikliwa analiza. Jeśli chodzi o instrukcje HEAD, to tu nic nie zostało złamane. - powiedziała w "4 strony" TVP Info Beata Kempa.

19:31

Kwaśniewski:

Duda czerpał satysfakcję z radykalizowania swojego języka

 

Kwaśniewski: Duda czerpał satysfakcję z radykalizowania swojego języka

- Mówił o budowaniu współnoty. Jestem pod tym względem wyjątkowo rozczarowany. Było wiele stwierdzeń, które podziały pogłębiały. Czerpał satysfakcję z radykalizowania swojego języka. Na wiele pytań odpowiedź brzmi  nie damy rady, kwoty wolnej, frankowiczów, prostego obniżenia wieku emerytalnego. Żartować z realiami nie wolno, bo się kończą bolesnym przebudzeniem - mówił Aleksander Kwaśniewski w FpF TVN24.


19:37

Kwaśniewski za wspólnymi listami proeuropejskiej opozycji
Kwaśniewski za wspólnymi listami proeuropejskiej opozycji - Mam nadzieję, że będziemy w stanie stworzyć proeuropejską koalicję która wygra wybory - mówił Aleksander Kwaśniewski w TVN24.  

19:38

Kwaśniewski:

Duda złamał konstytucję
Kwaśniewski: Duda złamał konstytucję - Zapomniał o momencie, kiedy konstytucję złamał. Tego zadania konstytucyjnego nie wykonał mając wybranych sędziów TK, a tego nie uczynił. Ewidentnie to przekroczenie uprawnień, złamanie konstytucji - mówił były prezydent w FpF TVN24

19:44

Kwaśniewski:

Ruchy takie jak KOD nie mogą być przyklejone do prezydenta który ma osobiste porachunki z PiS-em a drugiego z traumą przegranych wyborów
Kwaśniewski: Ruchy takie jak KOD nie mogą być przyklejone do prezydenta który ma osobiste porachunki z PiS-em a drugiego z traumą przegranych wyborów KOD nie pozwala na całkowitą bezkarność PiS i pławienie się w kłamstwie. Byli prezydenci mają rolę do spełnienia gdyby sytuacja była jeszcze gorsza, jako arbitrzy których głos mógłby zostać wysłuchany po obu stronach. Obecność byłych prezydentów powinna być dawkowana. Ruchy takie jak KOD nie mogą być przyklejone do prezydenta który ma osobiste porachunki z PiS-em a drugiego z traumą przegranych wyborów - mówił były prezydent w FpF.

19:52

Kwaśniewski:

Timmermans jako socjalista mógłby zastąpić Junckera, żeby lewica coś odwojowała
Kwaśniewski: Timmermans jako socjalista mógłby zastąpić Junckera, żeby lewica coś odwojowała - Timmermans jako socjalista mógłby zastąpić Junckera, żeby lewica coś odwojowała. Pozycja Tuska nie jest skomplikowana ze względu na stanowisko polskiego rządu, ale na europejską politykę - mówił były prezydent w programie Justyny Pochanke.

19:52

Kwaśniewski:

Nie wiem jak by kult Lecha Kaczyńskiego budować to nie da się zbudować większej światowej sławy niż ta Lecha Wałęsy
Kwaśniewski: Nie wiem jak by kult Lecha Kaczyńskiego budować to nie da się zbudować większej światowej sławy niż ta Lecha Wałęsy Żadna władza nie jest wieczna. Wałęsa wróci do podręczników. Wiem, że można z nim wygrać, bo z nim wygrałem wybory, ale nie da się go pokonać. To postać zapisana w pamięci historycznej świata. Nie wiem jak by kult Lecha Kaczyńskiego budować to nie da się zbudować większej światowej sławy niż ta Lecha Wałęsy. Epizody historii trzeba przeżyć - mówił Aleksander Kwaśniewski w TVN24.

19:55

Kwaśniewski:

Widać, że z jasno proeuropejską agendą można wygrywać wybory
Kwaśniewski: Widać, że z jasno proeuropejską agendą można wygrywać wybory - Po wyborach w Austrii widać, że nie jesteśmy aż tak bezradni jak uważaliśmy. Wyciągnęliśmy wnioski z doświadczenia populistycznego. Widać, że z jasno proeuropejską agendą można wygrywać wybory - mówił Kwaśniewski w FpF.

20:04

Sienkiewicz:

Kto w przyszłości uwierzy państwu polskiemu? Tym ludziom zawdzięczamy zwycięstwo z mafią
Sienkiewicz: Kto w przyszłości uwierzy państwu polskiemu? Tym ludziom zawdzięczamy zwycięstwo z mafią - Ta ustawa tworzy nową niesprawiedliwość. Szkolił mnie w służbach człowiek starszy o 10 lat, który służył w SB. Parę lat potem zginął  w tragicznych okolicznościach jako oficer wolnego państwa na bliskim Wschodzie. Takich ludzi było setki. Mają incydenty za PRL, ale w większości nabywali uprawnienia emerytalne poświęcając się chroniąc życie obywateli wolnej Polski. Uwierzyli państwu, że mogą służyć wspólnemu dobru demokratycznego państwa. Kto w przyszłości uwierzy państwu polskiemu? Tym ludziom zawdzięczamy zwycięstwo z mafią - mowił Barłomiej Sienkiewicz w Kropce nad I TVN24.

20:06

Tyszka:

My walczymy z tymi, którzy okupowali stołki kiedyś- jak PO - i tymi, którzy okupują ją teraz
Tyszka: My walczymy z tymi, którzy okupowali stołki kiedyś- jak PO - i tymi, którzy okupują ją teraz To nie jest żadna opozycja. My walczymy z tymi, którzy okupowali stołki kiedyś- jak PO - i tymi, którzy okupują ją teraz. Oni podpisali się pod listem z człowiekiem, który uważa stan wojenny to kulturalna sprawa. Kijowski i Schetyna powinni się wstydzić. Zaskakuje mnie to, że nie wszyscy jeszcze widzą, że w Polsce jest teatr, że PO i Nowoczesna i PiS podsycają negatywne emocje - mówił w "Gościu Wiadomości" Stanisław Tyszka.

20:09

Sienkiewicz:

Dekomunizację chcą urządzać ci, którzy albo siedzieli u mamusi albo byli za młodzi, żeby walczyć z komuną
Sienkiewicz: Dekomunizację chcą urządzać ci, którzy albo siedzieli u mamusi albo byli za młodzi, żeby walczyć z komuną Dekomunizację chcą urządzać ci, którzy albo siedzieli u mamusi albo byli za młodzi, żeby walczyć z komuną. Trzeba było wyjść z domu i walczyć - mówił Sienkiewicz Monice Olejnik.

20:09

Tyszka o apelu opozycji: To jest dokument, który kompromituje jego sygnatariuszy
Tyszka o apelu opozycji: To jest dokument, który kompromituje jego sygnatariuszy To jest dokument, który kompromituje jego sygnatariuszy. W poważnym, silnym państwie trzeba by to wziąć poważnie, ale my mamy bardzo słabe państwo. Oni nie mają pojęcia, czym jest praworządność i demokracja - powiedział w TVP Info Stanisław Tyszka.

20:15

Tyszka:

PiS nie wie do czego zmierza. Oni nie mają wizji
Tyszka: PiS nie wie do czego zmierza. Oni nie mają wizji PiS nie wie do czego zmierza. Oni nie mają wizji tego, czym Polska ma być. PiS nie jest zasadniczą zmianą - powiedział w TVP Info Stanisław Tyszka.

20:17

Tyszka o zmianach w kwocie wolnej: To kuriozum na skalę światową
Tyszka o zmianach w kwocie wolnej: To kuriozum na skalę światową To jest kuriozum na skalę światową. Bo podwyższenie kwoty wolnej sprawiło, że większość Polaków zapłaci większe podatki. Dla większości obywateli zmrożenie kwoty wolnej oznacza wyższe podatki. Bo gdy mrozimy kwotę, a jest inflacja, to podatki idą w górę. - powiedział w TVP Info Stanisław Tyszka.

20:17

Sienkiewicz:

Kościół zaczyna mieć takie uprawnienia jak władza państwowa
Sienkiewicz: Kościół zaczyna mieć takie uprawnienia jak władza państwowa - Jeżeli miałoby to uporządkować trwający od kilku lat skandal wokół 11 listopada, to można by to jeszcze zrozumieć. Ale nie po to ją uchwalano. Kuriozalne jest przyznanie przywilejów władzy państwowej i Kościołowi katolickiemu, który zaczyna mieć takie same uprawnienia jak państwo. Kościół może stać się narzędziem blokowania manifestacji opozycyjnych. Zobaczymy jaka będzie praktyka - mówił Sienkiewicz w Kropce.

20:26

Sienkiewicz:

PiS może się wziąć za ordynację. To jest moment, na który warto sobie zostawić takie narzędzia
Sienkiewicz: PiS może się wziąć za ordynację. To jest moment, na który warto sobie zostawić takie narzędzia - Mam wrażenie, że to jest używanie broni atomowej, wzywanie do obywatelskiego nieposłuszeństwa. To tworzenie wrażenia, że to gra o wszystko, a mogą nas czekać w przyszłości wydarzenia o większej wadze. Ugrupowanie rządzące może się wziąć za ordynację. To jest moment na który warto sobie zostawić takie narzędzia. To nie jest kluczowy moment, decydujący czy Polska odpłynie na Wschód w stronę Putina,  czy pozostanie w rodzinie państw demokratycznych. Nie można w tych sprawach przesadzać. Nie jestem zwolennikiem takiego kategorycznego języka, jak bomba atomowa - mówił Bartłomiej Sienkiewicz Monice Olejnik.

21:13

OBRAZ DNIA: Fakty: Mniej biedy dzięki 500+, Wiadomości: Opozycja grozi juntą, Wydarzenia: PO maszerowanie 13.12 uważała za skandal

-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
Sienkiewicz: PiS może się wziąć za ordynację. To jest moment, na który warto sobie zostawić takie narzędzia
Sienkiewicz: Kościół zaczyna mieć takie uprawnienia jak władza państwowa
Tyszka o zmianach w kwocie wolnej: To kuriozum na skalę światową
Tyszka: PiS nie wie do czego zmierza. Oni nie mają wizji
Tyszka o apelu opozycji: To jest dokument, który kompromituje jego sygnatariuszy
Sienkiewicz: Dekomunizację chcą urządzać ci, którzy albo siedzieli u mamusi albo byli za młodzi, żeby walczyć z komuną
Tyszka: My walczymy z tymi, którzy okupowali stołki kiedyś - jak PO - i tymi, którzy okupują ją teraz
https://300polityka.pl/live/2016/12/05/

*****

SERWISY W PIGUŁCE

-- GDY PLATFORMA RZĄDZIŁA, TO UZNAWAŁA MASZEROWANIE 13 GRUDNIA ZA SKANDALICZNE - Dariusz Ociepa.

-- WIADOMOŚCI: OPOZYCJA GROZI JUNTĄ WOJSKOWĄ?: To droga krajów Trzeciego Świata.

-- W TYM ROKU WŚRÓD RODZIN POTRZEBUJĄCYCH POMOCY JEST ZNACZNIE MNIEJ RODZIN WIELODZIETNYCH - Magda Łucyan w Faktach

-- AGNIESZKA CZAPLA, WOLONTARIUSZKA SZLACHETNEJ PACZKI w Faktach: Wiemy że program 500+ znacznie zmienia sytuację rodzin wielodzietnych.

*****

WYDARZENIA POLSATU


-- WRESZCIE JEST SZANSA NA PODWYŻKI. NIEMAL POŁOWA PRZEDSIĘBIORCÓW PRZYZNAJE, ŻE CHCE ZWIĘKSZYĆ WYNAGRODZENIA W CIĄGU NAJBLIŻSZEGO PÓŁROCZA - zapowiedź.

-- W MATERIALE WZMIANKA O INWESTYCJI LUFTHANSY.

-- Z RAPORTU RANDSTAD WYNIKA, ŻE JESZCZE NIGDY W HISTORII TAK WIELE FIRM NIE PLANOWAŁO PODWYŻEK - Piotr Michalak.

-- OPOZYCJA WZYWA DO PROTESTÓW 13 GRUDNIA, CHOCIAŻ SAMA KRYTYKOWAŁA ZA TO PIS - zapowiedź.

-- TERMIN NIE JEST PRZYPADKOWY. TO MA BYĆ MARSZ PRZECIWKO RZĄDOWI PIS. Politycy PiS uważają porównanie tego, co wydarzyło się 35 lat temu z obecną sytuacją za nonsens. Tyle, że dwa-trzy lata temu sami demonstrowali 13 grudnia - Dariusz Ociepa.

-- JAN MARIA JACKOWSKI: My demonstrowaliśmy w solidarnoścI z ofiarami 13 grudnia.

-- TO NIE DO KOŃCA PRAWDA. PiS w oczywisty sposób wiązało sytuację z rządami PO - Ociepa.

-- PO TEŻ PRZESZŁA METAMORFOZĘ, GDY RZĄDZIŁA, UZNAWAŁA DEMONSTROWANIE 13 GRUDNIA ZA SKANDALICZNE - Ociepa.

-- 13 GRUDNIA PIS ORGANIZUJE SWOJĄ MANIFESTACJĘ NA PLACU TRZECH KRZYŻY - Ociepa.

*****

FAKTY TVN

-- PREZYDENT OSZUKAŁ WYBORCÓW? - zapowiedź: Polityczne olśnienie, czyli prezydent, franki i zderzenie z rzeczywistością. Kredytobiorcom obiecał w kampanii przewalutowanie – eksperci teraz przepowiadają mu krach. Andrzej Duda mówi więc o ostrożności, a niektórzy – o kompromitacji. Kampania wytrzyma wszystko, ale teraz nie wytrzymują już nawet ci, którzy Dudę w kampanii wspierali.

-- FRANKOWICZE CZUJĄ SIĘ WYPROWADZENI W POLE - Maciej Knapik.

-- DUDA O KRACHU.

-- TYMCZASEM FRANK SZYBUJE. PREZYDENT MNIEJ TERAZ HOŁUBI FRANKOWICZÓW NIŻ W KAMPANII - Knapik.

-- ROSTOWSKI O NIE DAMY RADY.

-- DUDA: Pani premier powiedziała mi nie damy rady.

-- DUDA KŁAMAŁ - Petru.

-- PIS ZOSTAWIA PREZYDENTA TROCHĘ NA SPALONYM. Morawiecki mówi, że nie słyszał, inni proszą o cierpliwość - Knapik.

-- W KAMPANII NIE MA CZASU NA NIUANSE - Kuźmiuk.

-- RAPORT O BIEDZIE W POLSCE - zapowiedź: „W tabelkach nie da się zmieścić wstydu, bólu i upokorzenia”, przypominają wolontariusze Szlachetnej Paczki w Raporcie o biedzie w Polsce – najmocniejszych z dotychczas opublikowanych. Zawiera nie tylko liczby – to także 21 najbardziej poruszających historii.

-- W TYM ROKU WŚRÓD RODZIN POTRZEBUJĄCYCH POMOCY JEST ZNACZNIE MNIEJ RODZIN WIELODZIETNYCH - MAGDA ŁUCYAN.

-- AGNIESZKA CZAPLA, WOLONTARIUSZKA SZLACHETNEJ PACZKI: Wiemy że program 500+ znacznie zmienia sytuację rodzin wielodzietnych.

-- MAGDA ŁUCYAN: Wiele ludzi uważa, że programy takie jak 500+ wyczerpują zapotrzebowanie na pomoc. Niestety nadal jest wiele osób potrzebujących pomocy, zwłaszcza osoby starsze.

*****

WIADOMOŚCI TVP

-- RESORT ROZWOJU ZAPOWIADA UŁATWIENIA PROCEDURY PRZYZNAWANIA ŚRODKÓW, NA PRZYSPIESZENIE CZEKAMY, ALE DO POLSKI JUŻ NAPŁYWAJĄ INWESTYCJE - zapowiedź.

-- MORAWIECKI O INWESTYCJACH UE W INNOWACYJNOŚĆ.

-- MR TWIERDZI, ŻE MUSI NADRABIAĆ PO POPRZEDNIKACH ZALEGŁOŚCI W ROZPISYWANIU KONKURSÓW- Damian Diaz.

-- PŁK MAZGUŁA NA PROTEŚCIE PRZECIWKO USTAWIE DEZUBEKIZACYJNEJ PRZEDSTAWIŁ WŁASNĄ WERSJĘ HISTORII, CO ZBULWERSOWAŁO POLAKÓW - Ewa Bugała

-- JAK WYNIKA Z INFORMACJI MON, MAZGUŁA W SŁUŻBIE JEST OD 1975 ROKU. W CZASIE STANU WOJENNEGO BYŁ W 2. DYWIZJI ZMECHANIZOWANEJ, W 2015 BYŁ AWANSOWANY PRZEZ SIEMONIAKA - Bugała.

-- KOMENTATORZY SĄ ZASKOCZENI, ŻE OPOZYCJA RAMIĘ W RAMIĘ CHCE WYSTĘPOWAĆ Z KIMŚ TAKIM - Bugała.

-- NAJWIĘKSZYM PROBLEMEM JEST JEDNAK TREŚĆ APELU - Bugała.

-- OPOZYCJA GROZI JUNTĄ WOJSKOWĄ? W apelu znalazło się słowa skierowane do żołnierzy i policjantów o wypowiedzenie posłuszeństwa. Taką taktykę stosuje opozycja jedynie w krajach Trzeciego Świata - zapowiedź.

-- OPOZYCJA NIE PO RAZ PIERWSZY NAWOŁUJE DO WYJŚCIA NA ULICĘ, ALE TERAZ NAWOŁUJE TEŻ DO NIEPOSŁUSZEŃSTWA - APEL KIERUJE M.IN DO SĘDZIOW, PROKURATORÓW - Marcin Tulicki.

-- TO GROTESKOWY ATAK NA LEGALNIE WYBRANY RZĄD. NAMAWIANIE WOJSKA TO PROSTA DROGA DO ZAMACHU STANU, TO DROGA, KTÓRĄ DO TEJ PORY WYBIERAŁA OPOZYCJA W KRAJACH TRZECIEGO ŚWIATA - Tulicki.

-- KADRY Z ZAMACHÓW STANU M.IN. W HONDURASIE I NIGRZE.


22:40

Fakt na jedynce: Przez dziadostwo rząd może zginąć
Fakt na jedynce: Przez dziadostwo rząd może zginąć Wtorkowy "Fakt" nawiązuje w jedynkowym tekście do głośnej w poniedziałek historii startu rządowego embraera z lotniska w Luton po polsko-brytyjskich konsultacjach międzyrządowych.