Będziemy startować samodzielnie
- Sawicki o wyborach parlamentarnych
Gorący temat
28.04.2016
03:37
"Ledwie 6 minut – tyle trwała wtorkowa wizyta Beaty Szydło (53 l.) w siedzibie PiS przy ul. Nowogrodzkiej w Warszawie, gdzie urzęduje prezes Jarosław Kaczyński (67 l.). Audiencja została skrócona czy może gospodarza w ogóle nie było i nie miał kto podjąć gościa?"Krótki incydent zamiast ważnych rozmów - pisze Rubaj:
"Zamiast ważnych rozmów na szczycie byliśmy świadkami krótkiego incydentu. Szefowa rządu ledwie zdążyła wejść do siedziby PiS i zaraz z niej wyszła! (...) sądząc z nietęgiej miny wychodzącej z budynku pani premier – gwałtownie zakończona przez prezesa?".
00:15
00:40
02:50
"Przed sesją sejmiku może powstać nowy klub, do którego wejdą politycy Polskiego Stronnictwa Ludowego, Platformy Obywatelskiej oraz radny Sojusz Lewicy Demokratycznej. - Klub powstanie na 90 procent - słyszymy to od ważnego polityka Platformy. Tę informację potwierdza również działacz SLD. Jeżeli tak się stanie, to sytuacja w sejmiku będzie niezwykle ciekawa, a nowy klub będzie miał 11 radnych"- pisze w Gazecie Wrocławskiej Malwina Gadawa. Z informacji do jakich dotarł portal GazetaWroclawska.pl wynika, że w nowym klubie mogą się znaleźć radni Platformy Obywatelskiej, których jest sześciu. Jeżeli tak się stanie, to nowy klub PO-PSL-SLD będzie miał 11 radnych, co oznacza, że koalicja, która powstała po wyjściu części radnych PO może jednak nie mieć większości.
03:00
03:41
"Grzegorz Schetyna (53 l.) chciał wyrzucić z klubu PO w Sejmie trzech posłów, ale wycofał się w ostatniej chwili. Przestraszył się reakcji innych ważnych parlamentarzystów krytykujących go, że zamiast walczyć z PiS, traci czas na wewnętrzne wojenki, które mocno osłabiają partię. (...) - On chce pogrążyć partię. Nie ma wizji – uważa. I dodaje, że jak tak dalej pójdzie, zamiast obecnych 12 proc. poparcia, w wakacje PO będzie mieć 7 proc".
07:57
"W przypadku Donalda Tuska jest za wcześnie by o tym, rozmawiać. Decyzja o tym nie zależy od nas. To jest taka roszada w Europie między konserwatystami, socjaldemokratami. Niewiele zależy od Polski niestety. Będziemy to analizować, czy z faktu, że Polak sprawuje taki czy inny urząd wynika coś dla realizacji polskiego interesu narodowego. To na pewno będzie brane pod uwagę. Jestem za tym, by popierać każdego Polaka funkcjonującego w strukturach międzynarodowych. Oczywiście, jeśli mamy możliwość utrzymać kogoś [na stanowisku], to będziemy go popierać"
08:06
Schetyna:
W PO nie ma czystek i osobistych porachunków, jest usprawnianie struktur. Kto nie godzi się z rzeczywistością, niech odejdzie
08:13
08:20
Schetyna:
Jeżeli Protasiewicz nie znajdzie porozumienia ze Zdrojewskim, to nie będzie porozumienia
"Jeżeli Protasiewicz przyjmie warunki i to, że Bogdan Zdrojewski buduje nowy porządek w PO na Dolnym Śląsku, to tak [jest możliwy nowy początek]. Jeżeli nie znajdzie porozumienia z osobą, która tworzyła PO od pierwszych dni, to nie będzie porozumienia, czyli to będzie decyzja Protasiewicza”- To absurdalne. To śmieszne. To jedna gazeta, jeden artykuł i 60 cytatów - tak Schetyna skomentował informacje o możliwym wyrzucaniu posłów PO.
08:24
Schetyna:
Jeśli ktoś ma inne zdanie o PO, przewodniczącym, to stawia się poza PO
08:26
Schetyna:
Posłanka Gądek przejdzie to Nowoczesnej? To absurdalne. To kompromituje tych, którzy to piszą
08:34
"Miałbym problem z SLD, bo nie wiem, czy oni są w stanie, czy chcą w taki sposób odnaleźć się w takiej koalicji. Z Ryszardem Petru nie mam problemu. Z tymi, którzy chcą tworzyć skuteczny anty-PiS i współpracować po opozycyjnej stronie”
09:13
Siemoniak:
Większy problem widzę w odbudowie wiarygodności PO niż w podziałach wewnętrznych
"Wewnętrzne tarcia i spory nie mogą przysłonić celów, do których służy partia. Ja jestem do tego przyzwyczajony. Zawsze były problemy, zawsze były tarcia. Nigdy to nie jest droga wyściełana różami. Trzeba umieć sobie z tym radzić. Większy problem widzę w odbudowie wiarygodności wśród Polaków niż w podziałach wewnętrznych. One zawsze w polityce są i będą.Jak dodał poźniej:
"Uważam, że problemy wewnętrzne przeminą. Myślę, że za parę miesięcy nikt nie będzie pamiętał o dzisiejszych turbulencjach"
09:41
Rosa:
PiS nie rozmawia z obywatelami. Kontrowersyjne pomysły - jak nowe podatki - nie są konsultowane
"Opłata audiowizualna to podatek powszechny nałożony na obywateli, o którym [PiS] nie rozmawiało. To jest jeden z podstawowych grzechów - poza łamaniem Konstytucji - Prawa i Sprawiedliwości. PiS nie rozmawia z obywatelami. Ustawy, które są wprowadzane są bylejakie, jakoś tego prawa jest bardzo niska. Kontrowersyjne pomysły, jak wprowadzenie opłaty audiowizualnej nie było w ogóle konsultowane z obywatelami".
10:02
11:33
"Nie damy się wypchnąć z Europy. Dlatego zapraszamy wszystkich na wspólny marsz. Ten marsz musi być ponad podziałami partyjnymi i politycznymi. To jest bardzo ważne, abyśmy pokazali, że ludzi dobrej woli jest więcej. Apeluję byśmy przynieśli jak najwięcej sztandarów UE i flag Polski. Nie możemy pozwolić, aby ten patriotyzm został zawłaszczony. Zaczynamy o 13:00 7 maja. Ale to nie będzie jedyny marsz, ten marsz będzie trwał, to będzie długi marsz do tego, aby było normalnie".Jak mówił Grzegorz Schetyna: "Dziś też symboliczny dzień, bo jesteśmy od 12 lat w strukturach UE, a dziś po raz drugi za rządów PiS przyjeżdża Komisja Wenecka. Przez 12 lat nie było takiej sytuacji" Jak dodał Władysław Kosiniak-Kamysz:
"Będziemy dawać jasny przekaz między Polakami - budowania realnej wspólnoty, nie tylko w hasłach. 7 maja wszyscy będziemy razem. Staniemy w obronie wartości w które wierzymy"
11:48
PAD:
Nie jest rolą TK wybieranie przepisów, które będzie stosował i które go obowiązują. Działanie TK określa ustawa
"Wybór sędziego TK odbywa się w ramach Konstytucji, w ramach norm, które regulują ustrój naszego państwa i jest zgodny z wolą ustrojodawcy, który w taki a nie inny sposób ustalił wybór sędziów TK. Pluralizm wynika z tego, że - jak w każdym ustroju demokratycznym - suwerenem jest naród, który wybiera opcję polityczną (...) Próby naruszania pluralizmu muszą być ocenione absolutnie negatywnie"Prezydent podkreślił, iż funkcjonowanie TK oparte jest na zasadach zawartych w ustawie - w tym przypadku ustawie uchwalonej przez większość PiS. - Wszystkie organa państwowe działają w granicach prawa, każdy organ ma obowiązek działania w granicach Konstytucji i prawa. Tak też jest z ustawą regulującą funkcjonowanie TK. Nie jest rolą TK wybieranie przepisów, które będzie stosował, nie jest rolą TK ocenianie, które przepisy obowiązują Trybunał - mówił PAD.
12:06
Schetyna:
Dziś został zaprzysiężony sędzia wybrany w atmosferze przestępstwa. Prezydent nie stanął po stronie prawa, stanął po stronie PiS
"Dziś mamy dalszy dzień "czarnego czwartku". Został zaprzysiężony sędzia TK, który został wybrany w atmosferze przestępstwa. Prezydent Duda nie stanął dziś po stronie prawa, stanął po stronie Prawa i Sprawiedliwości. To zły dzień dla polskiej demokracji i praworządności. Była ogromna szansa, żeby tę sprawę wyjaśnić, upublicznić zapisy monitoringu. Żeby dać świadectwo temu, że prawo nie zostało złamane. Tak się nie stało, to była decyzja, którą sankcjonuje prezydent Duda, przyjmując ślubowanie [od sędziego Jędrzejewskiego"
12:15
"Zgadzam się z Grzegorzem Schetyną, że PiS prowadzi polityką antyeuropejską. Ona doprowadzi do tego, że będziemy tracić pozycję w UE (...) Schetyna został źle zrozumiany [mówiąc o referendum]. To bardzo proeuropejski polityk, reagował na pytania i zachowania PiS, stąd to nieporozumienie. Na zarządzie PO nie rozmawialiśmy o referendum (...) Jeśli dziś rozpisalibyśmy referendum, czy Polska ma zostać w UE, to gwarantuję, że nawet PiS i wyborcy PiS powiedzieliby, że chcą, by Polska w Unii została (...) Na razie w PO nie rozmawiamy na temat o referendum, a decyzje podejmujemy kolegialnie"
12:49
12:57
"Trzeba powiedzieć bardzo wyraźnie i dobitnie, tak jak deklarowaliśmy to jeszcze w wyborach parlamentarnych, że chcemy, aby na rozwoju gospodarki korzystali wszyscy Polacy, wszystkie regiony kraju i aby ten rozwój był oparty o polski potencjał. Tak się konsekwentnie dzieje od chwili, gdy PiS przejęło władzę. Chcemy, by polska armia mogła poszczycić się sprzętem wysokiej jakości produkowanym w polskich przedsiębiorstwach.Jak dodała:
"Wierzę głęboko, że dzięki rozwojowi tego projektu właśnie w Stalowej Woli, będzie można mówić o dobrym czasie i dla miasta, ale i dla gospodarki i całej Polski. Nasz rząd będzie kontynuował ten kierunek"
14:09
Nie ma w PO rozmowy o referendum, a Grzegorz Schetyna został źle zrozumiany - podkreślała była premier Ewa Kopacz w audycji POLITYKA W SAMO POŁUDNIE na antenie RDC. Jak mówiła też pierwsza wiceprzewodnicząca PO, coraz częściej rozmawia z Grzegorzem Schetyną i te rozmowy są "zawsze konstruktywne".
-- SCHETYNA ZOSTAŁ ŹLE ZROZUMIANY, NA ZARZĄDZIE NIE MÓWILIŚMY O REFERENDUM: "„Na pewno zgadzam się ze słowami Schetyny, że dziś PiS prowadzi antyeuropejską polityką. Na pewno nie będą mieli odwagi się do tego przyznać, ale wszystkie ich działania świadczą o tym, że ta polityka jest antyeuropejska. Ja mam wrażenie graniczące z pewnością, że Grzegorz Schetyna został źle zrozumiany mówiąc o tym referendum. Bardzo pro-europejski polityka reagował na pytania i działania PiS i stąd to nieporozumienie. O referendum nie mówiliśmy na zarządzie krajowym. To była reakcja przewodniczącego i na dokładkę źle zrozumiana".
-- NA TEMAT REFERENDUM NIE ROZMAWIAMY: "Gdybyśmy dziś rozpisali referendum, w którym zapytalibyśmy Polaków, to i elektorat PiS by powiedział, i politycy PiS też powiedzieliby, że chcemy zostać w UE. Innego pytania się nie powinno zadawać. Dziś powinniśmy konsolidować siły w opozycji, by nie dopuścić do czarnego scenariusza. Na ten temat [referendum] nie rozmawiamy i takiej rozmowy nie było. My raczej podejmujemy decyzje kolegialnie. I wtedy gdy są poważne tematy, to zwykle pan przewodniczący stawia takie tematy na Zarządzie".
-- NIE UJAWNIAM TREŚCI ROZMÓW ZE SCHETYNĄ: "Wokół tego [rozmowy ze Schetyną o ew. wyrzuceniu z PO trójki posłów] narasta jakaś legenda. Ja rozmawiam z przewodniczącym Schetyną, i rozmawiam z nim coraz częściej. Cieszę się, że do takich rozmów dochodzi. Niekiedy się absolutnie nie zgadzamy. Zwykle są to dobre, konstruktywne rozmowy. Rzeczywiście ostatnio taka rozmowa ostatnio przed posiedzeniem Zarządu miała miejsce. Ale to są sprawy wewnętrzne PO. Ja czułabym się źle, gdyby to Grzegorz Schetyna gdyby był pierwszym wiceprzewodniczącym, a ja byłabym szefową partii zdradzał treści takich rozmów, które dotyczą naszych wewnętrznych spraw"
-- CZY CZUJE SIĘ LIDEREM WEWNĘTRZNEJ OPOZYCJI W PO: "Nie, dziś musimy walczyć z tymi, którzy szkodzą Polsce. Ta mocna opozycja jest wobec tych, którzy rządzą, którzy każdego dnia pokazują swoje ignoranctwo, a nie wobec swoich kolegów z partii, która ma szansę jeszcze wygrywać wybory"
-- O TYM CZY BĘDZIE PRZEMAWIAĆ NA MANIFESTACJI 7 MAJA: "Dziś będziemy o scenariuszu rozmawiać na posiedzeniu klubu, [jeszcze] nie wiem".
-- TUSK W RACJONALNY SPOSÓB DOBRAŁBY RECEPTĘ NA ODSUNIĘCIE PIS OD WŁADZY: "Ja bym bardzo chciała, by Donald dostał drugą kadencję. Donald Tusk jest przykładem świetnego patrioty i nowoczesnego Europejczyka. Życzę mu jak najlepiej. To jest pytanie do Donalda Tuska, [co chce robić po drugiej kadencji]. Żadne działania pod presją nie mają takiego efektu. To będzie jego suwerenna decyzja. Ja uważam, że Donald Tusk jest doświadczonym politykiem, świetnie zna mentalność naszych oponentów politycznych. On byłby jednym z tych, kto w sposób racjonalny dobrałby receptę [na odsunięcie] PiS od władzy".
-- KONIECZNE JEST KONSOLIDACJA CAŁEJ OPOZYCJI: "To konieczne by opozycja była razem. Jeśli poważnie myślimy o tym, żeby szkodników odsunąć od władzy, żeby mówić o sobie jako o nowoczesnym europejskim kraju, to konieczna jest konsolidacja całej opozycji. Dziś nie jest czas na przepychanki w poszczególnych partiach, dziś nie jest czas na konkurencję między partiami opozycyjnymi. Dziś jeden cel powinien być poważnie potraktowany: odsunięcie PiS od władzy. Czas pokaże, jak będzie się rozwijać cała scena polityczna. 2,5 roku to niemal wieczność, jeśli chodzi o politykę"
-- CIESZĘ SIĘ, ŻE POLSKIE DZIECI DOSTAŁY 500 ZŁ: "Ja się ciesze, ze polskie dzieci dostały 500 zł, tylko ja chciałabym aby ten wydatek nie dzielił Polaków na lepszych i gorszych"
15:23
Kaczyński:
Zawiązał się Komitet Budowy Pomników - smoleńskiego i śp. Lecha Kaczyńskiego. Będą gotowe na 8. rocznicę katastrofy
"Liczymy na to, że te dwa pomniki w śródmieściu Warszawy - sądzimy, że na Krakowskim Przedmieściu, chociaż oczywiście ostatecznych lokalizacji jeszcze nie ma - powstaną w stosunkowo krótkim czasie, jak na tego rodzaju przedsięwzięcia. Na 8. rocznicę tragedii smoleńskiej już będą gotowe, odsłonięte. Komitet składa się zarówno z polityków, jak i osób, które są poza polityką, ale odgrywają znaczącą rolę w życiu publicznym. To komitet otwarty i jesteśmy przekonani, że dojdzie do niego jeszcze wiele osób. Tak, jak to już raz było, bo powstał kiedyś komitet, który liczył 4,5 tys. członków, ale wtedy możliwości budowy pomnika nie było. Dzisiaj sądzimy, że jest inaczej. Jesteśmy przekonani, że jest inaczej. Jesteśmy przekonani, że uda się zebrać środki - bo to oczywiście ze środków społecznych, a nie publicznych - będzie budowane. Że konkurs konkurs pozwoli na znalezienie rozwiązań artystycznych, które będą właściwe ze względu na wagę pomników, ale także ze względu na miejsce, bo miejsce jest szczególne i musi być pewna symetria między tym, co zostanie zaproponowane, a charakterem tej części Warszawy”- Jesteśmy pełni optymizmu. Uważamy, że to będzie spełnienie pewnego społecznego i narodowego obowiązku - dodał prezes PiS.
15:30
16:05
"Państwo musi wspierać misję poprzez składkę, która będzie obowiązującą dla wszystkich obywateli, a nie tylko pewnej grupy odpowiedzialnych, którzy płacili abonament. Niestety większość obywateli tego abonamentu nie płaciła i płacenie abonamentu drastycznie spadło po tym, jak w polskiej przestrzeni politycznej pojawił się pewien polityk, który nazywał tę składkę haraczem i mówił, że to skandal, że taki haracz istnieje i zaraz po dojściu do władzy ten haracz zlikwiduje. Co się wydarzyło, kiedy ten polityk doszedł do władzy? 8 lat jego formacja i on sam, blisko 7 lat był premierem i abonamentu nie zlikwidował. Co więcej, kiedy namawiał do niepłacenia do abonamentu, tych, którzy posłuchali, spotkała kara. Okazało się, że tę składkę ściągał komornik”- Przypominam, że przez 8 lat ci najbardziej zaciekli krytycy, którzy mówią, że powinno się zlikwidować albo że to złe rozwiązanie, kiedy dążyli do władzy, mówili, że opłata abonamentowa to anarchiczny haracz, przez 8 lat tego nie haraczu nie zlikwidowali. A dzisiaj, kiedy PiS proponuje unowocześnienie tej składki i obniżenie jej, są bardzo zaciekłymi krytykami tej formy realizacji ich programu - likwidacji abonamentu i zastąpienie go niską opłatą audiowizualną - dodał Suski. Debata - w ramach pierwszych czytań - rozpoczęła się 1,5 godz. wcześniej, niż planowano w harmonogramie.
16:30
Kruk:
TVP brało udział w budowaniu kłamstwa smoleńskiego i współfinansowało antypolskie filmy
"Co mieliśmy zamiast służby Polsce i Polakom? Narzędzie propagandy, misję publiczną zastąpiło służenie interesom władzy. Zakres zmian personalnych i programowych w mediach publicznych dokonanych przez PO-PSL pogłębił nierównowagę w dostępie do mediów publicznych różnych grup społecznych. Zniknęło z telewizji publicznej niemal wszystko, co miało konotacje prawicowe czy konserwatywne. Doszło w konsekwencji do bezprecedensowego ograniczenia wolności słowa i swobody debaty publicznej. Wielomilionowe audytorium o światopoglądzie konserwatywnym zostało pozbawione oferty programowej, a opinia publiczna pełnego dostępu do spectrum poglądów. Był to stan niezgodny z konstytucyjnymi zasadami równości wobec prawa i swobodnego dostępu do informacji. Tu jednak też dzisiejszych obrońców Konstytucji nie zauważyliśmy”Posłanka PiS mówiła dalej, podając listę zarzutów wobec mediów publicznych, a w szczególności TVP:
"Odwrócenie się od Polaków po 10 kwietnia 2010 roku i udział w budowaniu kłamstwa smoleńskiego. Propagowanie przez TVP polityki historycznej Niemiec poprzez emisję kontrowersyjnego serialu "Nasze matki, nasi ojcowie” szkalującego żołnierzy Armii Krajowej i brak na antenie miejsca na kreowanie polskiej polityki historycznej. Współfinansowanie przez TVP antypolskich filmów jak "Pokłosie” czy "Obywatel” i co za tym idzie, inwestowanie w negatywny wizerunek Polski za granicą. Czy można wymagać od Polaków, aby płacili za zniesławienie samych siebie?”
16:36
Kruk:
W TVP Baumana - mordercę naszych bohaterów - przedstawiono jedynie jako znanego w świecie profesora
"Warto przypomnieć wydarzenie bardzo charakterystyczne wydarzenie, kiedy wrocławski sąd skazywał na karę aresztu i grzywny osoby obwinione o zakłócenie wykładu majora Zygmunta Baumana na Uniwersytecie Wrocławskim. Programy informacyjne TVP manipulowały w sprawie wyroku, który zapisze się w historii hańby polskiego wymiaru sprawiedliwości. Niby w wolnym kraju każe się za okrzyki "Raz sierpem, raz młotem, czerwoną hołotę” i napisy na koszulkach "Precz z komuną”. Charakterystyczne, TVP nie informowało, o co chodzi w proteście, choć trzeba by wówczas powiedzieć prawdę o Baumanie. Choć Bauman był oficerem KBW, zbrodniczej organizacji zbrodniczego systemu, to mordercę naszych bohaterów przedstawiono jedynie jako znanego w świecie profesora”
16:44
Śledzińska-Katarasińska:
Rozumiem, że media narodowe nazywają się narodowe, żeby przed nimi klękać?
16:55
"Ani rząd, ani tym bardziej ja, nie wycofujemy się ze zobowiązań, wbrew temu, co możecie usłyszeć i przeczytać czasem w mediach. Rzecz jasna, obecny minister finansów wie, jaka ma sytuację budżetową. Wie to pani premier, [oni] będą realizowali program. Trwają prace w komisji ws. wieku emerytalnego i zostanie to zrobione jak najlepiej się da. Chcę jasno i wyraźnie powiedzieć: będę czynił wszystko także wobec rządu i parlamentu, by do obniżenia wieku emerytalnego doszło. Oczywiście - z uwzględnieniem finansów państwa. To wielkie zobowiązanie i nikt się z tego nie wycofuje"Prezydent ma dziś w planach jeszcze spotkanie z mieszkańcami w Świebodzicach o 18:00.
16:59
"Nie będę mówić o zamachu na demokrację, na wolność. O tym rzeczywiście mówi dzisiaj cała Polska i niestety cały świat. Powiem, co jest istotą tego zamachu, którego dokonujecie. Istotą jest zamach na prawdę. Wam media potrzebne są po to, by kłamać, bo prawdy boicie się najbardziej. Prawda jest czymś, czego nie chcecie, by docierała do Polaków i myślicie, żę media narodowe - plugawiąc to słowo, święte dla wielu - stając w służbie jednej partii politycznej, zrobią Polakom wodę z mózgu. Nie zrobią dlatego, że dzisiaj jest naprawdę duży pluralizm. Jest dostęp do różnych mediów”Dalej mówił:
"Jeżeli dzisiaj, z tej trybuny słyszałem o tym, jak straszną telewizją byłą TVP prze ostatnie 8 lat, to zadaje sobie pytanie: dlaczego ten katolicki naród nie rzucił się do odbiorników i oglądał TV Trwam? A mógł oglądać. Dziwnym trafem TV Trwam nie ma wielkiej oglądalności - tak, jak dzisiaj oglądalność traci telewizja narodowa, kierowana przez partyjnego działacza Jacka Kurskiego. Jeżeli Kurski jest dla państwa symbolem człowieka, który nie dzieli narodu, to żart, a nie debata. Dzisiaj jeżeli chcecie mówić o realnej zmianie, to przypomina się sformułowanie: czym się różni socjalizm od socjalizmu demokratycznego - bo tak go nazywano w czasach komunistycznych? Powtórzę to: czym się różni wasza zmiana od normalnej dobrej zmiany? Tym, czym się różni krzesło od krzesła elektrycznego. I niestety ten żart bardzo ilustruje to, co chcecie zrobić”- Wy mówicie, że telewizja ma nie dzielić Polaków, a wasze media opluwają przeciwników politycznych. To do waszych mediów można odnieść słowa Antoniego Słonimskiego z jego wiersza „Dwie ojczyzny”. To mądre słowa, które padły w latach 30, kiedy faszyzm był u progu i kiedy Słonimski pisał: "W twojej ojczyźnie do obcych w wierze Bóg się nie zniża. W mojej ojczyźnie on wszystkich bierze w ramiona krzyża" - dodał poseł PO.
17:03
Borowska:
Złożymy wniosek o wysłuchanie publiczne ustawy medialnej
"Mamy brak odpolitycznienia. Pani Lichocka niech się tutaj nie podśmiewa, bo to upolitycznienie jest w tej chwili bardzo widoczne. Osobiście wypowiadając się o prezydencie pozytywnie, zostawiałam zestawiona z panem Schetyną na pasku i dowiedziałam się o tym tylko wyłącznie wtedy, jak zaczęli ludzie negatywnie pisać o tym w komentarzach na Twitterze. Zadzwoniono do telewizji, niestety nie było już taśmy i nagrania. Trudno było sprawdzić, co tak naprawdę powiedziałam, a co było puszczone na pasku"
17:12
"PiS konsultował te ustawy sam ze sobą. Wszyscy wiedzą, że SDP to zaplecze PiS. To przypomina mi konsultacje społeczne z 1967, które były próbą legitymizacji podwyżki cen. Wtedy konsultacje były ograniczone do zaufanych aktywistów. Nie startowaliśmy w wyborach do jakiejś parodii. Tak naprawdę, to wszystko przypomina mi piosenkę Macieja Zembatego: "Z dniem 3 października ma dekretem prawomocnym w trotuarach i chodnikach być co druga płyta wyższa". Można i tak, ale wtedy zrobicie z Sejmu parodię"Jak podkreślił, Kukiz'15 ma "masę pytań do wnioskodawców. Od odpowiedzi na te pytania zależy nasze stanowisko". Jak dodał:
"Możecie procedować jak zawsze: stuk puk laską w podłogę, Sejm wyraża zgodę. Ale to bez nas!"
17:46
Możdżanowska:
To podatek na waszych propagandystów. Nie chcemy płacić na pisowską telewizję i dziennikarzy realizujących politykę PiS
"Kolejny raz wprowadzacie bez konsultacji kolejną ustawę - mimo że w kampanii zapowiadaliście coś innego, a słowo "naród" odmienialiście przez wszystkie przypadki (...) Jesteście wirtuozami obietnic (...) Ta ustawa powinna nazywać się jasno: "ustawa o podatku propagandowym PiS". Ale nie ma naszej zgody, by wprowadzać podatek na opłacanie waszych propagandzistów. Ale rozumiem, że zmiana trwa, i, jak rozumiem, trwa mać (...) Za chwilę każdy będzie musiał płacić na pisowską telewizję i pisowskie radio, nie ważne, czy ogląda i słucha, czy nie. Jedyne wyjście, to odcięcie prądu"Możdżanowska dodawała:
"Dziś dziennikarze TVP zadają tendencyjne pytania, stawiają gotową tezę, realizują politykę PiS. Nie ma telewizji publicznej, jest tuba propagandowa"
18:15
18:28
"Posłanka Lichocka w imieniu klubu PiS mówiła, że ta ustawa ma służyć wyrwaniu mediów narodowych z rąk partyjnych nominantów. Chciałabym się zapytać w związku z tym: kim w takim razie jest Jacek Kurski?"
19:16
19:43
Morawiecki:
To kompletne bzdury, że zastąpię Szydło. Szefowa bardzo dobrze zarządza naszą drużyną
"Po raz 18 to dementuje. To oczywiście bzdury kompletne. Jestem członkiem rządu premier Beaty Szydło, ministrem rozwoju. Bardzo dobrze czuję się w tej roli, mam wiele wyzwań. Szefowa - pani Beata Szydło - bardzo dobrze zarządza drużyna. Cieszę się, że jestem częścią tego zespołu. To rząd dobrej zmiany, pani premier kieruje rządem w bardzo dobry sposób"
19:49
20:32
-- EWA KOPACZ W RDC O KONSOLIDACJI OPOZYCJI, KONSTRUKTYWNYCH ROZMOWACH ZE SCHETYNĄ I POWROCIE DONALDA TUSKA. https://300polityka.pl/rdc/2016/04/28/kopacz-w-rdc-o-konsolidacji-opozycji-konstruktywnych-rozmowach-ze-schetyna-i-powrocie-donalda-tuska/
-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
MB dla TVN: Wg 30% respondentów, sytuacja wokół TK to realne zagrożenie dla demokracji
Morawiecki: To kompletne bzdury, że zastąpię Szydło. Szefowa bardzo dobrze zarządza drużyną
MB dla TVN: PiS i Nowoczesna mocno zyskują, PO dalej traci
Nitras i Pomaska kpią z Lichockiej: “Czy w ustawie medialnej jest zapisane, że pani Lichocka będzie prowadzić każdy program, w którym występuje?”
Krzysztof Czabański zapowiada “szerokie konsultacje społeczne” dużej ustawy medialnej: “Zgodnie z moją obietnicą”
https://300polityka.pl/live/2016/04/28/
*****
SERWISY W PIGUŁCE
-- JAROSŁAW KACZYŃSKI OPTYMISTĄ CO DO POROZUMIENIA Z OPOZYCJĄ. Wypowiedź prezesa PiS z Sejmu cytowana przez serwisy: Na pewno opozycję zaprosimy i sądzę, że przynajmniej część opozycji przyjdzie. Widzę poważne szanse na kompromis.
-- TRYBUNAŁ W PEŁNYM SKŁADZIE - Wiadomości w zapowiedzi materiału o ślubowaniu sędziego Jędrzejewskiego.
-- TEZA WIADOMOŚCI O RYWALIZACJI PO I NOWOCZESNEJ: PO traci działaczy na rzecz Nowoczesnej, ale w dalszym ciągu współpracuje z partią Ryszarda Petru, bo wspólnym wrogiem obu partii jest rządzące Prawo i Sprawiedliwość.
-- WYDARZENIA I FAKTY ODNOTOWUJĄ PROJEKT “S” ZAKAZUJĄCY HANDLU W NIEDZIELĘ.
*****
WYDARZENIA POLSATU
-- PRAWNICY KOMISJI WENECKIEJ ZNOWU W POLSCE. TYM RAZEM CHODZI O USTAWĘ O POLICJI.
-- Tym razem z Komisją Wenecką nie spotkają się ani ministrowie, ani prezydent - Agnieszka Mosór.
-- GRZEGORZ SCHETYNA: Te zapisy są oczywiste, łamiące prawo i wolności obywatelskie. To coś, co prowadzi nas w kierunku standardów białoruskich.
-- W CZERWCU OPINIA KOMISJI WENECKIEJ - Mosór: Komisja Wenecka wysłucha argumentów obu stron. W czerwcu wyda opinię,czy ustawa grozi inwigilacją, czy nie.
-- NIE BOJĘ SIĘ SPOTKANIA Z KOMISJĄ - Maciej Wąsik: Ustawa ogranicza uprawnienia służb. Nie boję się spotkania z Komisją Wenecką w tym zakresie.
-- Z OPINIĄ WS. USTAWY O POLICJI BĘDZIE JAK Z TK - konkluzja Mosór: W marcu, po pierwszej wizycie ws. TK, Komisja Wenecka wydała krytyczną opinię. Do tej pory rząd nie wziął jej pod uwagę i wszystko wskazuje, że z tą wizytą będzie podobnie.
-- PREZYDENT ZAPRZYSIĄGŁ KOLEJNEGO WYBRANEGO GŁOSAMI POSŁÓW PIS SĘDZIEGO TK.
-- Prezydent jasno dał do zrozumienia, że ustawą na podstawie której powinien pracować TK jest ta uchwalona w grudniu przez PiS - Dariusz Ociepa.
-- KACZYŃSKI NIE CHCE SIĘ POROZUMIEĆ - Ryszard Petru: Kłamał Jarosław Kaczyński, który mówił, że chce się porozumieć. Nie chce się porozumieć.
-- Ws. konfliktu wokół Trybunału prezes PiS zapowiedział dziś kolejne spotkanie liderów - Ociepa.
-- WIDZĘ POWAŻNE SZANSE NA KOMPROMIS - Jarosław Kaczyński: Na pewno opozycję zaprosimy i sądzę, że przynajmniej część opozycji przyjdzie. Widzę poważne szanse na kompromis.
-- Tyle, że wiara i zaufanie do prezesa ze strony opozycji spadła niemal do zera - Ociepa.
-- PIS-OWSKI PROJEKT USTAWY O MEDIACH NARODOWYCH BUDZI EMOCJE.
-- OPŁATA NA MEDIA PRAWDOPODOBNIE WYNIESIE 12-13 ZŁ - Grzegorz Kępka z Sejmu: Budzi emocje dlatego, że tej ustawie od początku towarzyszyły kontrowersje. Największe dot. opłaty - 15 zł dołączanej do każdego rachunku za prąd. Wiadomo, że to nie będzie każdy rachunek, tylko ten, który dostaniemy do domu i nie będzie słynnych altan. Prawdopodobnie to 12-13 zł. Nie mniej opozycja mówi o haraczu.
-- Druga kontrowersja dotyczy nadzoru nad mediami narodowymi - Kępka dalej.
-- JAROSŁAW KACZYŃSKI POINFORMOWAŁ O ZAWIĄZANIU KOMITETU BUDOWY POMNIKA SMOLEŃSKIEGO ORAZ PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEGO.
-- “SOLIDARNOŚĆ” ZBIERA PODPISY POD PROJEKTEM USTAWY OGRANICZAJĄCEJ HANDEL W NIEDZIELĘ.
-- Zakaz handlu w niedzielę może oznaczać rocznie nawet 50 mld zł mniej dla budżetu państwa - Jarosław Gugała.
*****
FAKTY TVN
-- TO CZARNY DZIEŃ DEMOKRACJI - MÓWI OPOZYCJA, GORZKO ŻARTUJĄC, ŻE PRZYNAJMNIEJ PRZYSIĘGA SKŁADANA JEST W DZIEŃ, A NIE W NOCY: Prezydent przyjmuje ślubowanie od kolejnego sędziego, a Trybunałowi radzi przestrzeganie sejmowych ustaw. Ale o przestrzeganiu wyroków Trybunału Konstytucyjnego - milczy.
-- SOBIENIOWSKI: Nie ma wątpliwości, że prezydent Duda zAbrał głos w dyskusji o TK i polemizował z obecnym na sali prezesem Rzeplińskim.
-- DUDA O ROLI TK.
-- SOBIENIOWSKI: KRYZYS SIĘ TYLKO ZAOSTRZA: Prezydent wciż nie przyjął ślubowania od trzech legalnie wybranych sędziów, od tego czasu kryzys konstytucyjny się tylko powiększał.
-- PRZYPOMNIENIE WYPOWIEDZI O ZESPOLE KOLESI
-- SOBIENIOWSKI: A dziś to PiS nawołuje do uspokojenia nastrojów.
-- SONDAŻ: 31% uważa to sprawę TK za kolejny konflikt, 30% - kolejny widzi w tym realne zagrożenie dla demokracji. 17% uważa, że mamy do czynienia z poważnym kryzysem.
-- SOBIENIOWSKI: Prezes PiS zaprasza na kolejne rozmowy.
-- KACZYŃSKI: Sądzę, że przynajmniej część opozycji przyjdzie. Widzę szansę na kompromis
-- SOBIENIOWSKI: Prezes PiS nie odpowiadał na pytanie, czy rozmawiał z Beatą Szydło o publikacji wyroku TK.
-- W RADACH MIAST ZACIĘTA WALKA: Lista miast, które zamierzają szanować wyroki Trybunału coraz dłuższa. Do Poznania, Łodzi, Warszawy dołącza Bydgoszcz. Walka jest tak zacięta, że Platforma na sesje rady miasta w ostatniej chwili dowozi radną.
-- KNAPIK: PIS ARGUMENTUJE, ŻE TK TO NIE SPRAWA DLA SAMORZĄDÓW: Premier nie chciała komentować uchwał rad miast, rzecznik klubu też. TK to nie sprawa dla samorządów - argumentowali radni PiS w całym kraju. Ale odpowiedź jest taka, że trzeba unikać chaosu prawnego. Uchwały samorządowe mogą uchylić wojewodowie, ale do tej pory czekają być może na stanowisko Warszawy.
-- WASZCZYKOWSKI ZDZIWIONY WIZYTĄ KOMISJI, CHOCIAŻ SAM WYSŁAŁ PISMO : Minister Waszczykowski, zdziwiony, mówi, że nie wie, czemu przyjeżdżają. A my nie wiemy czemu, tak mówi, skoro sam wysłał w tej sprawie pismo z MSZ.
-- KATARZYNA KOLENDA-ZALESKA: To już druga wizyta Komisji Weneckiej w Polsce. Teraz [KW] zbada zapisy ustawy o policji, tym razem na wniosek Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy zaniepokojonego zapisami o inwigilacji obywateli.
-- WASZCZYKOWSKI: Nie wiem, po co komisja przyjeżdża. Do mnie taka informacja nie dotarła.
-- KKZ: MINISTER WIEDZIAŁ, BO WYSŁAŁ PISMO DO WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH. Opozycja uważa, że wypowiedź ministra to sygnał, że lekceważy zachodnie instytucja.
-- PETRU: Nie bądźmy krajem zamkniętym na opinie zewnętrzne.
-- DWA POMNIIKI SMOLEŃSKIE - bez materiału.
-- SKÓRZYŃSKI Z SEJMU O DEBACIE O USTAWIE MEDIALNEJ: Hasło tej debaty na dziś, przynajmniej w ustach opozycji to: PiS chce wprowadzić nowy podatek.
-- NAJNOWSZY SONDAŻ PARTYJNY MB
-- CZY POLITYCZNA MIOTŁA ZMIECIE AUKCJĘ KONI ARABSKICH? Najsłynniejsza polska aukcja koni arabskich - “Pride of Poland” - staje pod wielkim znakiem zapytania. Organizator imprezy zrywa umowę z polskimi stadninami. Od 15 lat ta aukcja to była polska duma. To tam bito światowe rekordy cen. Czy polityczna miotła, która weszła do stadnin, ostatecznie zmiecie tę imprezę?
-- NIEDZIELA WOLNA OD HANDLU? “Solidarność” staje na czele komitetu walczącego o zakaz niedzielnego handlowania we wszystkich sklepach, bez względu na wielkość - zapowiedź.
*****
WIADOMOŚCI TVP
-- TRYBUNAŁ W PEŁNYM SKŁADZIE. Prezydent przyjął ślubowanie od sędziego Trybunału - prof. Jędrzejewskiego.
-- Decyzję prezydenta o przyjęciu ślubowania od sędziego Jędrzejewskiego krytykują politycy opozycji - Marcin Szypszak.
-- JEDYNĄ OSOBĄ, KTÓRA MOŻE WYPOWIADAĆ SIĘ PUBLICZNIE W IMIENIU TK, JEST JEGO PREZES - Szypszak dalej: Wczoraj “Wiadomości” dowiedziały się, że prof. Kamil Zaradkiewicz - wieloletni bliski współpracownik prezesa Rzeplińskiego, szef zespołu orzecznictwa i studiów Trybunału Konstytucyjnego - ma zakaz wypowiadania się dla mediów.
-- W SPÓR WOKÓŁ TK ANGAŻUJĄ SIĘ ZDOMINOWANE PRZEZ PLATFORMĘ SAMORZĄDY. Radni podejmują decyzję ws. respektowania orzeczeń, także tych nieopublikowanych.
-- Na Twitterze pojawiają się wpisy polityków zachęcające do takich decyzji [wpis Sławomira Nitrasa] - Marcin Tulicki.
-- Przyjęcie zaproszenia [przez prof. Rzeplińskiego do Gdańska na obchody 30-lecia TK] też może mieć wymiar polityczny - Tulicki dalej.
-- MICHAŁ KOLANKO: PiS zyska kolejne argumenty w mówieniu o tym, że prezes Rzepliński zachowuje się bardziej jak polityk, a mniej jako prawnik.
-- PROBLEM Z TRANSPORTEM WOJSKA. Niemcy blokują tranzyt amerykańskich wojsk z niemieckich baz na sojusznicze manewry do Polski - tak twierdzi polska armia. Niemiecki resort obrony zaprzecza.
-- PIS POWOŁAŁO KOMITET BUDOWY DWÓCH POMNIKÓW OFIAR KATASTROFY SMOLEŃSKIEJ. Jeden z nich ma upamiętniać prezydenta Lecha Kaczyńskiego, drugi - wszystkie ofiary tragicznego lotu do Smoleńska.
-- PLATFORMA TRACI DZIAŁACZY NA RZECZ NOWOCZESNEJ, ALE DALEJ WSPÓŁPRACUJE Z PETRU - zapowiedź: "Platforma nikogo na siłę nie będzie zatrzymywać w swojej partii" - zapewnia Grzegorz Schetyna. PO traci działaczy na rzecz Nowoczesnej, ale w dalszym ciągu współpracuje z partią Ryszarda Petru, bo wspólnym wrogiem obu partii jest rządzące Prawo i Sprawiedliwość. Aktywnością opozycji niezmiennie ma być ulica.
-- Szef Nowoczesnej - zgodnie ze swoją deklaracją, że Wrocław jest wyjątkiem - unika odpowiedzi odpowiedzi na pytania o wyciąganie działaczy z PO - Klaudiusz Pobudzin.
-- ALBO SCHETYNA, ALBO PETRU - Andrzej Stankiewicz: Jest tylko jedna płaszczyzna, gdzie PO i Nowoczesna współpracują. To wojna z PiS. We wszystkich innych obszarach te partie toczą bój na śmierć i życie. Także osobiście Grzegorz Schetyna z Ryszardem Petru. Dlatego, że nie ma w Polsce miejsca na dwie liberalne partie opozycyjne. Albo Schetyna, albo Petru.
-- Na sejmowych korytarzach coraz częściej słychać o podziałach wewnątrz PO i oczekiwaniu na powrót Donalda Tuska - Pobudzin.
21:56
21:57
Szydło:
Zespół pod kierownictwem Szałamachy i Kowalczyka przygotowuje nowe rozwiązania podatkowe. Będą bardzo odważne i nowoczesne
"Zaczęliśmy rozważać rozwiązanie, które moglibyśmy wprowadzić. Ambitne, nowoczesne, bardzo odważne. W tej chwili, kiedy spotykam się z państwem, w tym pokoju obok, za tymi drzwiami, pracuje zespół pod kierownictwa ministra Szałamachy i ministra Kowalczyka, który przygotowuje nowe rozwiązania podatkowe. Mogę powiedzieć, że one będą bardzo odważne i nowoczesne. Nie chcę jeszcze mowić o szczegółach”- Szukamy takiego rozwiązania, żeby dać możliwość lepszej ściągalności podatku, inwestowania, żeby to było doceniane poprzez system podatkowy i żeby wreszcie te podatki były prostsze i bardziej czytelne. Już w najbliższym czasie, w momencie, kiedy ta ustawa zostanie przygotowana, następne nasze spotkanie na FB będzie dotyczyło tych nowych rozwiązań - dodała premier.
22:04
Szydło:
Kończymy z Polską resortową
"Wielkim wyzwaniem jest projekt przygotowany przez wicepremiera Morawieckiego i realizowany przez Komitet Rozwoju Rady Ministrów. To program, który jest ponadresortowy. Musieliśmy taką nową formułę stworzyć, dlatego, że tego programu nie da się realizować tylko i wyłącznie w jednym ministerstwie. On musi być realizowany poprzez współpracę wielu ministerstwa. A więc kończymy z Polską resortową, chcemy budować taką płaszczyznę porozumienia i zarządzania projektami w Radzie Ministrów”
22:09
Szydło:
Jeżeli uda nam się przygotować nowy projekt podatkowy, wówczas nie będziemy mieli problemu kwoty wolnej od podatku
"Jeżeli uda nam się przygotować nowy projekt podatkowy, wówczas nie będziemy mieli problemu kwoty wolnej od podatku. Natomiast jest też możliwość, żeby kwota wolna od podatku zaczęła być wprowadzana systematycznie. Nie stać nas na to, żeby od razu wprowadzić kwotę wolną dla wszystkich w wysokości 8 tys. zł. Szukany takiego rozwiązania, które dawałoby nam możliwość na początek zabezpieczenia - czyli podwyższenia kwoty - tych, którzy osiągają najniższe dochody. W tym kierunku idą prace rządowe, ale jednocześnie pracujemy nad kompleksową zmianą. Być może, jeżeli uda nam się wypracować taki model, to wówczas nie będzie konieczności wprowadzenia ustawy dot. kwoty wolnej. Na to musicie mi dać jeszcze trochę czasu"Premier poinformowała też, że w tej chwili trwają prace nad "Konstytucją biznesu". Konkrety mają zostać przedstawione przez Ministerstwo Rozwoju jesienią tego roku.
22:20
Szydło:
Osłabianie się złotówki jest wynikiem klimatu politycznego wywołanego przez nieodpowiedzialne zachowania opozycji
"Niestety osłabianie się złotówki jest w pewnym sensie wynikiem pewnego klimatu politycznego, który został wywołany wokół Polski przede wszystkim przez nieodpowiedzialne zachowania opozycji. Przez to, że opozycja zrobiła swoistą histerię wokół tego, co w tej chwili podejmuje polski rząd w Polsce, niepotrzebnie angażując zewnętrznych obserwatorów do wewnętrznych spraw polskich. Panujemy nad tym. Uspokajam, że wszystko jest pod kontrolą”- Jeżeli oglądają mnie przedstawiciele opozycji, to apeluję o więcej rozwagi. Potrzebny jest nam spokój i współpraca. Myślę, że wiecie państwo, że kwestie finansowe i bezpieczeństwa są zbyt wrażliwe, żeby rozgrywać je politycznie - dodała premier.
22:26
piątkowy Fakt na jedynce:
Kaczyński ostro zrugał Szydło
"We wtorek Beata Szydło ledwie weszła do siedziby PiS, a już wyszła. Wiemy dlaczego. Jarosław Kaczyński zbeształ ją za zbyt wolne tempo reform!”
22:38
- Zespół pod kierownictwem ministrów Szałamachy i Kowalczyka przygotowuje nowe rozwiązania podatkowe. Będą bardzo odważne i nowoczesne - zapowiedziała Beata Szydło w comiesięcznej rozmowie z internautami za pośrednictwem Facebook Live. Premier Szydło jasno dała do zrozumienia, że chodzi m.in. o to, aby podatki były prostsze i bardziej czytelne. Oto najważniejsze fragmenty internetowej rozmowy z szefową rządu.
NOWE ROZWIĄZANIA PODATKOWE BĘDĄ ODWAŻNE I NOWOCZESNE: "Zaczęliśmy rozważać rozwiązanie, które moglibyśmy wprowadzić. Ambitne, nowoczesne, bardzo odważne. W tej chwili, kiedy spotykam się z państwem, w tym pokoju obok, za tymi drzwiami, pracuje zespół pod kierownictwa ministra Szałamachy i ministra Kowalczyka, który przygotowuje nowe rozwiązania podatkowe. Mogę powiedzieć, że one będą bardzo odważne i nowoczesne. Nie chcę jeszcze mowić o szczegółach"
ŻEBY PODATKI BYŁY PROSTSZE I BARDZIEJ CZYTELNE: "Szukamy takiego rozwiązania, żeby dać możliwość lepszej ściągalności podatku, inwestowania, żeby to było doceniane poprzez system podatkowy i żeby wreszcie te podatki były prostsze i bardziej czytelne. Już w najbliższym czasie, w momencie, kiedy ta ustawa zostanie przygotowana, następne nasze spotkanie na FB będzie dotyczyło tych nowych rozwiązań"
PO PRZYGOTOWANIU NOWEGO PROJEKTU PODATKOWEGO NIE BĘDZIE PROBLEMU KWOTY WOLNEJ: "Jeżeli uda nam się przygotować nowy projekt podatkowy, wówczas nie będziemy mieli problemu kwoty wolnej od podatku. Natomiast jest też możliwość, żeby kwota wolna od podatku zaczęła być wprowadzana systematycznie. Nie stać nas na to, żeby od razu wprowadzić kwotę wolną dla wszystkich w wysokości 8 tys. zł. Szukany takiego rozwiązania, które dawałoby nam możliwość na początek zabezpieczenia - czyli podwyższenia kwoty - tych, którzy osiągają najniższe dochody. W tym kierunku idą prace rządowe, ale jednocześnie pracujemy nad kompleksową zmianą"
OSŁABIANIE SIĘ ZŁOTÓWKI JEST WYNIKIEM KLIMATU POLITYCZNEGO WYWOŁANEGO PRZEZ NIEODPOWIEDZIALNE DZIAŁANIA OPOZYCJI: "Niestety osłabianie się złotówki jest w pewnym sensie wynikiem pewnego klimatu politycznego, który został wywołany wokół Polski przede wszystkim przez nieodpowiedzialne zachowania opozycji. Przez to, że opozycja zrobiła swoistą histerię wokół tego, co w tej chwili podejmuje polski rząd w Polsce, niepotrzebnie angażując zewnętrznych obserwatorów do wewnętrznych spraw polskich. Panujemy nad tym. Uspokajam, że wszystko jest pod kontrolą"
KOŃCZYMY Z POLSKĄ RESORTOWĄ: "Wielkim wyzwaniem jest projekt przygotowany przez wicepremiera Morawieckiego i realizowany przez Komitet Rozwoju Rady Ministrów. To program, który jest ponadresortowy. Musieliśmy taką nową formułę stworzyć, dlatego, że tego programu nie da się realizować tylko i wyłącznie w jednym ministerstwie. On musi być realizowany poprzez współpracę wielu ministerstwa. A więc kończymy z Polską resortową, chcemy budować taką płaszczyznę porozumienia i zarządzania projektami w Radzie Ministrów”
Fot. Facebook
Będziemy startować samodzielnie
- Sawicki o wyborach parlamentarnych
Gorący temat
Wciąż nadzieja, że prezydent tego nie zrobi
- Siemoniak o wecie do SAFE
Gorący temat
Dokładnie zero złotych
- Szłapka o projekcie Nawrockiego ws. SAFE
Gorący temat
Nie ma żadnego SAFE 0
- Domański o konferencji Glapińskiego
Gorący temat
To byłaby taka operacja
- Glapiński o szczegółach swojej propozycji
Gorący temat
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.