Będziemy startować samodzielnie
- Sawicki o wyborach parlamentarnych
Gorący temat
24.02.2016
08:25
Witek:
W ciągu 100 dni premier nie zapowiadała, że wszystko będzie podpisane i wdrożone
"Z pewnością to był trudny okres, bo proszę pamiętać, że przyjęliśmy budżet PO-PSL, a z drugiej strony mamy ogromny atak nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz, spowodowany działaniami opozycji. Ten atak wpływa [na realizację obietnic], bo zabiera bardzo wiele czasu. Ostatnie dwa tygodnie to wizyt w Europie, tłumaczenie się w Strasburgu, to zabiera dużo czasu. Zanim powstał rząd, to już pytano gdzie jest 500+"Jak dodała:
"Premier będzie się rozliczała przed tym z wyborcami. Z pewnością premier Szydło to wyborcom opowie. Te 100 dni to symbol polityczny. W ciągu 100 dni premier nie zapowiadała, że wszystko będzie podpisane przez prezydenta i wdrożone. W 100 dni projekty ustaw miały być w Sejmie. I one są albo uchwalone, albo w komisjach. One się dzieją"
08:34
"To mówił premier Morawiecki, nie pan premier podejmuje samodzielne decyzje. On ma swoje przemyślenia, ma do tego prawo. Po to jest rząd, aby dyskutować. Decyzje podejmuje Rada Ministrów"
09:16
"Daję [rządowi] 4+. Rząd jest bardzo pracowity, bardzo dobrze sformowany. Mamy program, który będziemy wprowadzać w życie, już dużo wprowadziliśmy. Potrzeba nam spokoju i czasu. Te 100 dni to nie były dni spokoju [ze strony opozycji]. Opozycja utrudniała nam pracę, np. w Senacie PO złożyła wniosek o utajnienie obrad. Kuriozalny wniosek"Pytany o kolejne ustawy wprowadzone przez PiS mówił:
"Mamy przygotowana ustawę o VAT, całą ustawę podatkową. Spokojnie, ministerstwo nad nimi pracuje. Szacuje się, że 50 mld złotych to niedopłata z VAT. Jeżeli uda nam się chociaż połowę uzyskać, to będzie duża kwota. Mam nadzieję, że niebawem że będziemy głosować nad ustawą o darmowych lekach dla emerytów. Będziemy pracować o ustawie dot. frankowiczów. Trzeba rozpocząć prace nad ustawę o obniżeniu wieku emerytalnego - tu muszą być wnikliwe prace, konsultacje"
09:23
Schetyna:
Wałęsa broni się w pogrążający sposób
"Nie, jest mało przekonywujący. Broni się w sposób pogrążający, tworzący dodatkową masę problemów i to niedobre, że reaguje na każdą rzecz, na każdą informację, każdy news, który go dotyczy. To wygląda mało poważnie. Za dużo jest emocji”
09:35
Schetyna:
To był zły czas dla rządu i Polski. Olejnik: Jaki zły czas? Może dla banków?
"Jaki zły czas? Kiedy rodzice dostaną pieniądze, jaki zły czas? Może to zły czas dla banków, które będą płaciły podatki?”- Nie, to budżet będzie płacił. Nie wszystkim dzieciom, bo 3 miliony dzieci zostanie pominiętych. To 100 dni "sprawdzam”. Te 100 dni pokazuje, że co innego było kampanią wyborczą, a co innego jest realizowane - mówił Schetyna.
09:58
Schetyna:
Popieramy weekendowe manifestacje. Będę na tej w Warszawie
"Będę w sobotę w Warszawie. Popieramy demonstracje jako partie opozycyjne, te parlamentarne. Szczególnie, że moment jest ważny, sprawa jest symboliczna, bo chodzi o obronę dobrego imienia Lecha Wałęsy. Wszyscy powinniśmy tam być”
10:29
Sejm:
PO chce przyspieszenia z kwotą wolną, trzy projekty Nowoczesnej, zmiany w kodeksie karnym
10:33
"W sposób oczywisty tym rządem kieruje premier Szydło. Każdym rządem kieruje premier. Jeśli ktoś łudzi się, że rządem da się kierować z tylnego siedzenia, a tak głosi wielu komentatorów, to znaczy, że nie rozumie działania rządu. Premier musi podejmować codziennie dziesiątki decyzji, musi podejmować je natychmiast, nie ma czasu, żeby większość z nich konsultować z kimkolwiek, poza najbliższymi współpracownikami"
11:09
Witek:
Audyt rządów PO-PSL jest gotowy. Przedstawimy go na przyszłym posiedzeniu Sejmu
"Audyt jest gotowy, ale jeśli popatrzymy na to, co się dzieje - teczki Kiszczaka, 100 dni rządu - wkładanie tego jedno w drugie spowoduje totalny chaos informacyjny”Pytana, kiedy rząd przedstawi audyt: - Chcemy to zrobić niebawem, na następnym posiedzeniu Sejmu (...) To będzie diagnoza stanu państwa, jakie zastaliśmy. Następne posiedzenie Sejmu odbędzie się za 2 tygodnie, tj. 9-11 marca.
11:18
12:21
"To najważniejsze wybory w tym roku" - tak o wyborach na Podlasiu mówili przedstawiciele władz klubu PiS na środowym spotkaniu posłów i senatorów partii rządzącej. Jak mówią nam politycy PiS uczestniczący w tym spotkaniu, na klubie zachęcano do wyjazdu do Łomży. Tam w sobotę zbierze się klub PiS na drugim w tej kampanii posiedzeniu wyjazdowym w okręgu 59. Innym omawianym tematem była planowana na przyszły tydzień akcja informacyjna w całym kraju dotycząca reformy szkolnictwa.
Jak wynika z naszej relacji, minister Anna Zalewska zaapelowała do polityków PiS o organizację w przyszłym tygodniu we wszystkich biurach poselskich konferencji prasowych dotyczących zmian w systemie oświaty. Posłowie dostaną materiały informacyjne, broszury i ulotki, które mają w tym pomóc. Akcja ma być zakrojona na bardzo dużą skalę i będzie pierwszym tego typu przedsięwzięciem organizowanym przez PiS od objęcia władzy. Przekaz polityków w całym kraju dotyczący reformy ma być koordynowany centralnie.
Poza posiedzeniem w Łomży i 6-latkami omawiano też bieżące sprawy Sejmu. Przedstawiciele władz klubu podkreślali, że ważna jest frekwencja na czwartkowej debacie o ustanowieniu Roku 2016 Rokiem Solidarności Polsko-Węgierskiej.
fot. PiS
12:48
14:24
"Służby są uwrażliwione w tej sprawie. Konsultujemy się zarówno na arenie międzynarodowej, jak i przygotowujemy rozwiązania prawne. Sytuacja jest monitorowana. Zrobimy wszystko, by zapewnić bezpieczeństwo Polski""Łamanie solidarności VR"
"Mówiłem o tworzeniu dodatkowych oddziałów straży granicznej. Gdy Węgrzy poprosili o wsparcie - to wówczas wsparcie [w postaci oddziałów straży granicznej] zostało udzielone. Łamiąc solidarność Grupy V4, poprzedni rząd zagłosował za przyjęciem mechanizmu stałej relokacji. My pracujemy na tym, żeby po raz kolejny taka decyzja nie została podjęta"Jak dodał, Polska będzie współpracować w ramach V4:
"Wiele wskazuje na to, że ponowne wprowadzenie mechanizmu stałej relokacji jest mało prawdopodobne. Sytuacja jest trudna pod względem prawnym. Gdyby poprzedni rząd zagłosował przeciwko tej decyzji, to moglibyśmy złożyć skargę. Teraz koncentrujemy swoje działania na tym, by zapewnić bezpieczeństwo. Jutro spotkanie Rady UE w [formacie] ministrów spraw wewnętrznych, temat imigracji na pewno się pojawi. W ramach współpracy w Grupie V4 będziemy przedstawiać wspólne stanowisko"Na kolejnym posiedzeniu komisji temat uchodźców będzie omawiany ponownie.
14:33
Kowal:
Wałęsa nie daje Michnikowi i swoim obrońcom żadnych możliwości ruchu. Liczę na głos arcybiskupów
Paweł Kowal w audycji 300POLITYKI "Polityka w samo Południe" w Polskim Radiu RDC, mówił m.in. o sprawie Lecha Wałęsy, wpływie, jaki może w tym sporze mieć polski Kościół, a także wskazywał błędy w relacjach polsko-ukraińskich - m.in. krytykując działania Donalda Tuska, ale też chwaląc "ruch z miliardem dla Ukrainy" Marka Belki i Andrzeja Dudy.
KOWAL O MILCZENIU MICHNIKA I OBROŃCÓW WAŁĘSY: "Sytuacja dla ludzi, którzy tak twardo stali za Lechem Wałęsą i zaprzeczali wszystkiemu, co mówiono na jego temat, jest o tyle trudna i skomplikowana, że Wałęsa nie daje im żadnych możliwości ruchu. Każdy wpis i głos Wałęsy stawia ich w coraz trudniejszej sytuacji - tych, którzy mówili, że każda niewygodna dla Wałęsy informacja to polityczny atak"
O WPŁYWIE BISKUPÓW NA POSTAWĘ WAŁĘSY: "Kto to może jeszcze rozładować? Wczoraj była dobra wypowiedź arcybiskupa Głodzia, myślę, że mógłby też zagrać tutaj pewną rolę arcybiskup Gocłowski, który, zdaje się, ma jakiś kanał dojścia do głowy Lecha Wałęsa. I może trzeba byłoby zaapelować do Władysława Frasyniuka, Zbigniewa Janasa, Henryka Wujca, żeby zebrali się do kupy, pojechali do Wałęsy i z nim porządnie porozmawiali. Bo chyba nie ma już innego wyjścia. Sprawa nie jest prywatna, jest narodowa (...) Widać przy takich sprawach, jak brakuje w Polsce silnych postaci Kościoła, bo to one potrafiły rozładowywać [atmosferę]"
O DZIAŁANIACH POLSKI WOBEC UKRAINY I BŁĘDZIE TUSKA: "Mieliśmy 2014 r. Pierwszy błąd był Donalda Tuska. Pod pozorem pomagania Ukrainie, objechał całą Europę, a okazało się, że to była jego kampania wyborcza na szefa Rady Europejskiej. Nie pozwolono wtedy dalej uczestniczyć Sikorskiemu w formacie ministerialnym. Nie stworzono infrastruktury kontaktów społecznych, które pomagałby nam, realizować nasze interesy na Wschodzie. Np. rozbrajać problemy historyczne. Ogromny wysiłek wykonały organizacje pozarządowe. Świetny był ruch bankowy z tym miliardem, Belka, świetnie, że prezydent Duda to podtrzymał, taki międzypartyjny ruch szefa NBP i głowy państwa"
14:45
"Ja mam takie wrażenie, ze pan nie docieka prawdy, ze te pytania maja posłużyć udowodnieniu pańskiej tezy, a nie dojściu do prawdy. Kiedy brakuje argumentów, to pojawiają się [takie] ataki ze strony opozycji. Opozycja nie może się pogodzić, że straciła władzę. Pan inspektor Maj nie awansował w policji za czasów rządów PiS, tylko za czasów PO-PSL. Był zastępcą komendanta w Gdańsku, wiceszefem CBŚ. To są ważne stanowiska"Wcześniej poseł Wójcik pytał min. Błaszczaka czy zlecił sprawdzenie inspektora Maja przed jego powołaniem.
15:00
Kamiński:
Służby za rządów PO-PSL pracowały w ogromnym chaosie, sprawa inspektora Maja to pokazuje
"Jak to możliwe, ze osoba podejrzewana, przez jedna służbę pełni dalej niezwykle ważne funkcje w policji. Jak to się stało, ze mimo tego, że materiały zostały zebrane, to kilka miesięcy później ten człowiek dostaje dostęp do informacji niejawnych o najwyższym poziomie europejskim. Ja o całej sprawie dowiedziałem się od szefa CBA już po nominacji. To był pierwszy dzień jego funkcjonowania. Jego poprzednik mu nie przekazał tej wiedzy, nie traktował jej jako sprawy ważnej"Jak dodał:
W sierpniu 2014 przyznano Majowi certyfikat dostępu do najwyższych, klauzulowanych informacji niejawnych. Ja tylko stwierdzę z ogromna przykrością, w jakim chaosie działały służby pod waszymi rządami. Jak nielogiczne były działania. To pokazuje miarę tej spuścizny. Jak można osobie podejrzewanej przyznać certyfikat bezpieczeństwa? Taka jest sytuacja. Służby za waszych rządów pracowały w ogromnym chaosie, ta sprawa to pokazuje"
15:06
Kamiński:
Istnieje lista 48 dziennikarzy inwigilowanych przez ABW w czasach rządów PO-PSL
15:52
15:58
Tusk:
7 marca odbędzie się szczyt UE-Turcja
16:00
Łapiński:
Gdyby min. Błaszczak zachowywał się jak Tusk, nie przyjąłby dymisji Maja
"Mamy do czynienia z polityczną hucpą. Zanim jeszcze posłowie PO mogli wysłuchać informacji ministra Błaszczaka, złożyli wniosek o wotum nieufności. Obnażyliście swoje intencje, ale macie do tego prawo, jesteście opozycją. Ale nie mówcie, że to wasza troska o państwo, bo to czysto polityczna sprawa. Ale macie do tego prawo"Łapiński dodawał - nawiązując do rządów Donalda Tuska i afery taśmowej:
"Minister Błaszczak popełnił pewien błąd, powiem przekornie. Bo gdyby pan, panie ministrze, postępował zgodnie ze standardami Donalda Tuska, to powinien pan nie przyjmować dymisji komendanta Maja, tylko powiedzieć mu, że są wobec niego wątpliwości i niech to teraz wyjaśnia. Pamiętamy, jak Tusk postąpił z ministrem Sienkiewiczem. Wciągnięty w aferę minister miał ją wyjaśnić [...] Mówiąc poważnie, pan minister zachował się zgodnie z prawidłowymi standardami, a nie standardami Donalda Tuska"
16:23
16:24
Błaszczak:
W policji wszystko jest w najlepszym porządku. Jesteśmy świadkami awanturnictwa politycznego
"Dziękuję za wszystkie pytania, nawet te napastliwe. Proszę się nie martwić. Chciałbym powiedzieć bardzo mocno: w policji wszystko jest w najlepszym porządku. Polacy mogą się czuć bezpiecznie. Jesteśmy świadkami awanturnictwa politycznego. W Policji pracuje tysiące ofiarnych funkcjonariuszy, sukcesy takie jak złapanie Kajetana P. mogą o tym świadczyć"
17:30
„Dziękuję za wszystkie pytania, nawet te napastliwe. Proszę się nie martwić. Chciałbym powiedzieć bardzo mocno: w policji wszystko jest w najlepszym porządku. Polacy mogą się czuć bezpiecznie. Jesteśmy świadkami awanturnictwa politycznego. W Policji pracuje tysiące ofiarnych funkcjonariuszy, sukcesy takie jak złapanie Kajetana P. mogą o tym świadczyć”Wtórował mu Krzysztof Łapiński z PiS:
„Mamy do czynienia z polityczną hucpą. Zanim jeszcze posłowie PO mogli wysłuchać informacji ministra Błaszczaka, złożyli wniosek o wotum nieufności. Obnażyliście swoje intencje, ale macie do tego prawo, jesteście opozycją. Ale nie mówcie, że to wasza troska o państwo, bo to czysto polityczna sprawa. Ale macie do tego prawo”Łapiński dodawał – nawiązując do rządów Donalda Tuska i afery taśmowej:
„Minister Błaszczak popełnił pewien błąd, powiem przekornie. Bo gdyby pan, panie ministrze, postępował zgodnie ze standardami Donalda Tuska, to powinien pan nie przyjmować dymisji komendanta Maja, tylko powiedzieć mu, że są wobec niego wątpliwości i niech to teraz wyjaśnia. Pamiętamy, jak Tusk postąpił z ministrem Sienkiewiczem. Wciągnięty w aferę minister miał ją wyjaśnić […] Mówiąc poważnie, pan minister zachował się zgodnie z prawidłowymi standardami, a nie standardami Donalda Tuska”KAMIŃSKI: W MOJEJ OPINII ZARZUTY WOBEC MAJA MOGĄ BYĆ POWAŻNE Istotny głos w całej dyskusji należał do Mariusza Kamińskiego, który stwierdził, iż zarzuty wobec zdymisjonowanego, byłego już Komendanta Głównego, mogą być poważne.
"Czy wątek komendanta Maja został zweryfikowany? Do takiego spotkania doszło z mojej inicjatywy, szef CBA spotkał się z Andrzejem Seremetem. Uzyskał następującą informację: śledztwo trwa, wątek maja nie został zakończony żadną konkluzją. I jak stwierdził prokurator generalny, on nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy komendant Maj może usłyszeć zarzuty, czy też nie. Takie informacje przekazałem ministrowi spraw wewnętrznych, jednocześnie poprosiłem o bliższe informacje dot. materiałów przekazanych w 2014 do prokuratury. Zapoznałem się z analizą dotyczącą materiałów, w mojej opinii zarzuty, które prokuratura może ewentualnie sformułować, są zarzutami poważnymi"Kamiński: Służby za rządów PO-PSL pracowały w ogromnym chaosie, sprawa inspektora Maja to pokazuje Jak mówił jeszcze o sprawie komendanta Maja minister Mariusz Kamiński - podnosząc bezpośrednio zarzuty wobec poprzedniej władzy:
„Jak to możliwe, ze osoba podejrzewana przez jedna służbę, pełni dalej niezwykle ważne funkcje w policji? Jak to się stało, ze mimo tego, że materiały zostały zebrane, to kilka miesięcy później ten człowiek dostaje dostęp do informacji niejawnych o najwyższym poziomie europejskim. Ja o całej sprawie dowiedziałem się od szefa CBA już po nominacji. To był pierwszy dzień jego funkcjonowania. Jego poprzednik mu nie przekazał tej wiedzy, nie traktował jej jako sprawy ważnej”Jak dodał koordynator ds. specsłużb:
"W sierpniu 2014 przyznano Majowi certyfikat dostępu do najwyższych, klauzulowanych informacji niejawnych. Ja tylko stwierdzę z ogromna przykrością, w jakim chaosie działały służby pod waszymi rządami. Jak nielogiczne były działania. To pokazuje miarę tej spuścizny. Jak można osobie podejrzewanej przyznać certyfikat bezpieczeństwa? Taka jest sytuacja. Służby za waszych rządów pracowały w ogromnym chaosie, ta sprawa to pokazuje”Kamiński przyznaje: Istnieje lista 48 dziennikarzy inwigilowanych przez ABW w czasach rządów PO-PSL – Chcę państwa poinformować, że do końca miesiąca trwa audyt w służbach specjalnych, ale w ramach tego audytu badany jest wątek podsłuchiwania dziennikarzy. Informuję o tym oficjalnie, że w tym momencie istnieje lista 48 dziennikarzy, którzy w czasach rządów PO-PSL byli inwigilowani przez ABW. Być może lista ta ulegnie rozszerzeniu – przyznał dziś na sejmowej Komisji Spraw Wewnętrznych Mariusz Kamiński. I to była jedna z najbardziej kluczowych - jeśli nie kluczowa - deklaracja, jaka padła dziś podczas dyskusji. Koordynator ds. specsłużb przyznał, iż ma nadzieję, że już na najbliższym posiedzeniu Sejmu będzie mógł bardziej szczegółowo przedstawić okoliczności tej sprawy członkom Komisji ds. specsłużb. Lista dziennikarzy ma zostać przekazana posłom. Kamiński przyznał, iż o sprawie informował już premier Szydło, a pierwszy raz mówi dziś o niej publicznie.[4:34]
18:07
Donald Trump, amerykański miliarder i gwiazda telewizji, prezydent Stanów Zjednoczonych? To już nie jest tylko scenariusz rodem z nocnego koszmaru. Reality television na naszych oczach zamienia się w rzeczywistość. Jeszcze niedawno Donald Trump "tylko" utrudniał życie pozostałym prezydenckim kandydatom GOP i innym politykom republikańskim, jednocześnie zapewniając dużo rozrywki wszystkim pozostałym obserwatorom amerykańskiej sceny politycznej. Jednak po trzecim z rzędu zwycięstwie w prawyborach partyjnych, tym razem w Nevadzie, to on ma najprostszą drogę do zdobycia nominacji prezydenckiej Partii Republikańskiej.
Jeśli wierzycie, że Donald Trump to biznesmen, to mam dla Was przykrą wiadomość - kupujecie kłamstwo, wielki mit, który sprzedaje sam Donald. Bo Donald Trump to nie tyle biznesmen, co sprzedawca. Ale za to najlepszy sprzedawca na świecie, taki, który wcisnąłby mieszkańcom pustyni tonę piasku. Trump zarabia na sprzedaży samego siebie, swojego nazwiska, do którego praw użycza wszystkim, którzy chcą mu zapłacić. Donald handluje tylko Trumpem. A to, co teraz sprzedaje, bardzo chętnie kupują republikańscy wyborcy. Do niedawna amerykańscy dziennikarze, satyrycy, a przede wszystkim politycy i zwolennicy Partii Demokratycznej marzyli, by to trwało jak najdłużej. I wydawać by się mogło, że Trump zupełnie nie przeszkadzał establiszmentowi republikańskiemu. Przymykali oczy, gdy Trump powątpiewał, że Barack Obama urodził się w USA. W 2012 roku Mitt Romney ochoczo pobiegł uścisnąć przed kamerami dłoń Donalda i przyjąć jego poparcie dla swojej kandydatury w wyborach prezydenckich. Dziś wśród mniej lub bardziej oficjalnych doradców Trumpa jest m.in. Rudy Giuliani czy Joe Scarborough, gwiazda telewizji MSNBC. Dziś poparcie dla jego kandydatury ogłosiło dwóch kongresmenów republikańskich, Duncan Hunter i Chris Collins. Są to jego pierwsi oficjalni zwolennicy w Konresie USA.
Coraz więcej strategów republikańskich nie wierzy, że Superwtorek, czyli dzień, w którym w prawyborach głosują wyborcy 13 stanów, zatrzyma marsz Trumpa po nominację. To Trump prowadzi w sondażach, tak stanowych jak i ogólnokrajowych, i to on coraz pewniej zmierza do zdobycia 1237 delegatów potrzebnych do wygrania nominacji prezydenckiej GOP. Nevada pokazała, że Donald Trump potrafi wygrywać nie tylko w wyborach, ale także w tzw. caucusach, czyli spotkaniach wyborczych, w których zwycięstwo nie zależy tylko od entuzjazmu wyborców, ale od poziomu organizacji sztabu danego kandydata. Ponad 45%, jakie w Nevadzie zdobył Trump, to nokaut dla jego konkurentów. I nie zmienia tego fakt, że Marco Rubio, zdobywca drugiego - odległego - miejsca, może teraz z całym przekonaniem mówić, że jest jedyną osobą, która może zatrzymać Donalda, i że to on jest jednyną nadzieją establiszmentu. Bo może się okazać, że wszystko to za późno - do tej pory pozostali prezydenccy kandydaci nie atakowali Trumpa, a jedynie walczyli sami ze sobą. A Grand Old Party ma czas do 14 marca, by uniemożliwić Donaldowi wygranie prawyborów. Potem jedyną szansą, by Trump nie został oficjalnym republikańskim kandydatem na prezydenta jest tzw. contested lub brokered convention. Taka konwencja partyjna (zainteresowanych odsyłam do finału szóstego sezonu kultowego serialu "Prezydencki poker") to złote żniwa dla telewizji i spełniony sen fanów amerykańskiej sceny politycznej, ale prawdziwy koszmar dla partii. W skrócie: chaos, kłótnie, podziały, cały proces robienia politycznej kiełbasy na publicznym widoku. Konwencja ma pokazać dyscyplinę i wspólny spójny przekaz, nie walkę o nominację.
Popularności Trumpa wśród republikańskich wyborców nie da się już tłumaczyć tylko ruchem oburzonych lub sprzeciwem wobec establiszmentu. Być może taka jest prawdziwa twarz zwolennika GOP, może wyborca Partii Republikańskiej po prostu woli, by reprezentowała go polityczna Kardashianka, co na każdy temat zmieniała zdanie co najmniej dwa razy. To wielki sukces Donalda Trumpa - zmienił zasady gry i nikt poza nim nie jest już w stanie wygrać.
fot. kampania Donalda Trumpa
19:37
Petru:
Szef IPN jest jak Ziobro - najpierw oskarżenie, potem sprawdzamy. Liczy na robotę od PiS
19:53
19:55
Karczewski:
Umowę z Polakami mamy nie na 100 dni, ale na 4 lata. Wprowadzimy nasze obietnice
"Chcemy robić porządne konsultacje, pracować nad naszymi projektami. PO wprowadzała np. podwyższenie wieku emerytalnego nagle, znienacka. My będziemy wprowadzać nasze zmiany spokojnie. Oczywiście pamiętam, jak pracowaliśmy w nocy, naprawiając m.in. to, co wynikało ze skoku PO na Trybunał Konstytucyjny"Marszałek Senatu stwierdził, iż 100 dni to jest jedynie symbol ("nie jesteśmy aptekarzami"), ale oczywiście rząd zrobi podsumowanie tego okresu sprawowania władzy przez PiS.
20:26
Kempa:
Nie pozwolimy odwołać ministra Błaszczaka
20:35
"Widzimy jak się prezydent zachowuje. Tu dramat w Polsce, a prezydent na balach milionerów w Kalifornii"Jak mówił o pomyśle abolicji:
"Ja [już] wiele lat temu taki koncept mówiłem, żeby ci którzy są funkcjonariuszami powiedzieli prawdę. Dlaczego mamy uważać dawnych pracowników SB za wrogów Polski? Minęło 27 lat, zmarnowanych niestety. Oni się [by] mogli oczyścić, być może nie byłoby sprawy Lecha Walesy. To oczyszczenie cały czas jesteśmy winni - sobie.
21:11
-- W PIĄTEK O 20.00 DEBATA Z PREMIER BEATĄ SZYDŁO W TVP INFO, POLSAT NEWS I NA 300POLITYKA.
-- NA KLUBIE PIS MOBILIZACJA PRZED WYJAZDOWYM POSIEDZENIEM W ŁOMŻY I PLAN AKCJI INFORMACYJNEJ WS. 6-LATKÓW. https://300polityka.pl/news/2016/02/24/na-klubie-pis-mobilizacja-przed-wyjazdowym-posiedzeniem-w-lomzy-i-plan-akcji-informacyjnej-ws-6-latkow/
-- WAŁĘSA NIE DAJE MICHNIKOWI I SWOIM OBROŃCOM ŻADNYCH MOŻLIWOŚCI RUCHU. LICZĘ NA GŁOS ARCYBISKUPÓW - mówił Paweł Kowal w audycji 300POLITYKI “Polityka w samo Południe” w Polskim Radiu RDC. https://300polityka.pl/news/2016/02/24/kowal-walesa-nie-daje-michnikowi-i-swoim-obroncom-zadnych-mozliwosci-ruchu-licze-na-glos-arcybiskupow/
-- LIVEBLOG 300POLITYKI:
Morawiecki o Wałęsie: Widzimy jak się zachowuje. W Polsce dramat, a on na balach milionerów
Sondaż dla SE: PO 11%, Nowoczesna z 5 pp straty do PiS
Błaszczak: W policji wszystko jest w najlepszym porządku. Jesteśmy świadkami awanturnictwa politycznego
Rada Krajowa PO w piątek o 12:00
Łapiński: Gdyby min. Błaszczak zachowywał się jak Tusk, nie przyjąłby dymisji Maja
Tusk: 7 marca odbędzie się szczyt nadzwyczajny UE-Turcja
Żyżyński już oficjalnie kandydatem PiS na członka RPP
Kamiński: Istnieje lista 48 dziennikarzy inwigilowanych przez ABW w czasach rządów PO-PSL
https://300polityka.pl/live/2016/02/24/
*****
WYDARZENIA POLSATU
-- MARIUSZ KAMIŃSKI UJAWNIA, ŻE ZA RZĄDÓW PO INWIGILOWANO DZIENNIKARZY - zapowiedź: Nagły zwrot akcji w Sejmie. To nie minister spraw wewnętrznych, którego krytykuje opozycja, przykuł dziś uwagę, ale szef służb Mariusz Kamiński, który ujawnił, że za rządów PO inwigilowano co najmniej 48 dziennikarzy.
-- Wniosek o wotum nieufności wobec ministra Błaszczaka trafił dziś do Sejmu - Dariusz Ociepa.
-- Za 2 tygodnie listę podsłuchiwanych dziennikarzy poznają członkowie sejmowej speckomisji - Ociepa dalej.
-- To, że sprawa inspektora Maja może być poważniejsza, niż przypuszczano, dotarło do rządzących dopiero kilka tygodni po nominacji - Ociepa.
-- RZĄD NIE WYCOFUJE SIĘ Z OBNIŻENIA WIEKU EMERYTALNEGO - zapowiedź: Gigantyczna dziura w ZUS-ie. Nawet 400 mld złotych może zabraknąć w najbliższych latach. Dziura rośnie w szalonym tempie z powodu demografii. Rząd przyznaje, że grozi nam katastrofa, ale nie wycofuje się z obniżenia wieku emerytalnego.
-- ZUS uspokaja, że jest i będzie wypłacalny. Nie zbankrutuje. Państwo gwarantuje wypłaty - Agnieszka Mosór.
-- RYSZARD PETRU: Obniżając wiek emerytalny, jeszcze bardziej powiększamy tę dziurę do tak naprawdę zapaści finansowej.
-- Koszty tej zmiany ujawnił wicepremier Morawiecki. Za kilka lat 10 mld złotych rocznie. Morawiecki - to widać - ma wątpliwości do ustawy. Ale minister pracy podaje datę: styczeń przyszłego roku - Mosór.
-- ELŻBIETA RAFALSKA: To ważny nasz postulat i z niczego się tu nie wycofujemy.
-- KONKLUZJA MOSÓR: Dziurę w ZUS-ie porównuje się do bomby. Wszyscy wiedzą, że tyka, ale nikt nie wierzy, że wybuchnie. Kolejne kosztowne obietnice emerytalne tylko to potwierdzają.
-- IPN UDOSTĘPNIŁ KOLEJNĄ PORCJĘ MATERIAŁÓW.
*****
FAKTY TVN
-- POLISA KISZCZAKA?- zapowiedź: Opisy ludzkich słabości - kto lubił kobiety, a kto wódkę. Instytut Pamięci Narodowej ujawnił zawartość kolejnych worków wyniesionych z domu Czesława Kiszczaka. Czy szufladą pełną dokumentów generał próbował grać?
-- JAKUB SOBIENIOWSKI O OBYCZAJOWO - TOWARZYSKIEJ ZAWARTOŚCI SZAFY KISZCZAKA
-- KISZCZAK DZIĘKI TAKIM NOTATKOM MÓGŁ POWIEDZIEĆ, ŻE STAN WOJENNY TO MNIEJSZE ZŁO - Sobieniowski: Temu służyło archiwum - zabezpieczaniu się.
-- KISZCZAK BAŁ SIĘ OSKARŻEŃ O ZWIĄZKI Z MORDERSTWEM KS. POPIEŁUSZKI - dalej Sobieniowski.
-- MARIUSZ BŁASZCZAK PRZED SEJMOWĄ KOMISJĄ - zapowiedź: Minister spraw wewnętrznych stanął w środę przed sejmową komisją. Jest wniosek o dymisję Mariusza Błaszczaka i grad pytań: o wpadkę z komendantem głównym policji, chaos w służbach i o inwigilację dziennikarzy. Po jednej stronie ministrowie Błaszczak i Kamiński, po drugiej - reszta politycznego świata.
-- To ten polityk miał się dziś tłumaczyć. To Mariusz Błaszczak i jego zastępca mieli wyjaśniać okoliczności powołania i odejścia komendanta głównego policji. Tego właśnie miało dotyczyć posiedzenie komisji. I dotyczyło. Do momentu wystąpienia koordynatora służb specjalnych. Niespodziewanego w tej sali.
Mariusz Kamiński: 48 dziennikarzy było inwigilowanych przez ABW
-- SKÓRZYŃSKI To nowa informacja, bo o do tej pory mówiło sie o audycie w policji, a nie w ABW. Mariusz Kamiński nie chciał jednak powiedzieć w jakich sprawach dziennikarze mieli być inwigilowani i czy działania Agencji były legalne czy nie. Na pewni udało mu się zmienić temat dyskusji.
-- SKÓRZYŃSKI O TAJNYM POSIEDZENIU KOMISJI SW NT INWIGILACJI: Niespełna dwa tygodnie temu - podsłuchiwaniu dziennikarzy nie przez ABW a przez policję zaprzeczyła prokuratura, odmawiając śledztwa w tej sprawie. Minister jednak nic nie wyjaśnił. Ani jeden ani drugi. Cokolwiek więcej koordynator ma powiedzieć za dwa tygodnie na zamkniętym, tajnym posiedzeniu sejmowej komisji. Wiedza na temat okoliczności powołania i odejścia szefa policji, główny temat dzisiejszego spotkania w sejmie - nie jest tajna. A i w tej sprawie wiele nie powiedziano.
-- SKÓRZYŃSKI O TAKTYCE OBRONY BŁASZCZAKA: To dziś była główna taktyka szefa MSW, który na większość pytań o to - jak możliwe jest że przez sito służb przeszedł komendant którego nazwisko przewija się w prokuratorskich i wewnętrznych policyjnych śledztwach - odpowiadał tak lub podobnie. Hasła powtarzane przez Mariusza Błaszczaka: "to poprzedni rząd nie zweryfikował komendanta" i "to za poprzedniego rządu Zbigniew Maj robił karierę" nie są odpowiedzią na pytania - dlaczego to za tego rządu został on najważniejszym policjantem w kraju? Dlaczego - co przyznał - znów koordynator służb - nie sprawdzono go dokładnie - PRZED nominacją.
-- CZARNA DZIURA W ZUS - zapowiedź: W ciągu pięciu lat może zabraknąć 250 miliardów złotych. To optymistyczny wariant, bo gorszy mówi o 400 miliardach. Przy obniżeniu wieku emerytalnego hasło “damy radę” może nie wystarczyć. Budżet nie udźwignie ZUS-u. Czy to realna emerytalna katastrofa?
-- STO DNI SZYDŁO - zapowiedź: Trybunał sparaliżowany, prokuratura liczy dni – 4 marca trafia w ręce ministra Ziobry. „Świat jest słoneczny” – podsumowuje sto dni rządu jeden z posłów Prawa i Sprawiedliwości. Opozycja twierdzi, że to były dni propagandy, inwigilacji i łamania konstytucji.
-- WOKANDA TK PUSTA - Knapik: To efekt 100 dni i nocnych posiedzeń.
-- KNAPIK O USTAWIE O POLICJI: “ustawa o inwigilacji to też efekt 100 dni”.
-- O ZMIANY USTROJOWE PYTA UE, ALE ODPOWIEDŹ JEST JASNA - TO DOBRE ZMIANY - Knapik.
*****
WIADOMOŚCI TVP
-- BARTŁOMIEJ GRACZAK: KUKIZ NIE POPRZE WNIOSKU PLATFORMY WS. BŁASZCZAKA: Ludowcy i Nowoczesna poprą wniosek PO. Inne zdanie ma tylko Kukiz’15. Na posiedzeniu komisji administracji zarzuciła upolitycznienie policji. W odpowiedzi Błaszczak przypomniał, że Maj awansował za czasów PO-PSL. Opozycja pytała o inwigilację dziennikarzy przez policją, w odpowiedzi usłyszeli, że istnieje imienna lista inwigilowanych dziennikarzy w trakcie rządów PO-PSL
-- FRAGMENTY WYSTĄPIEŃ M.IN. KAMIŃSKIEGO, BŁASZCZAKA I BREJZY
-- GRACZAK: DZIĘKI OPOZYCJI DOWIEDZIELIŚMY SIĘ O INWIGILACJI: Złożenie wniosku o wotum nieufności to wilcze prawo opozycji, ale właśnie dzięki dyskusji nad tym wnioskiem dowiedzieliśmy się o inwigilacji 48 dziennikarzy .
-- DLA WIELU ZNANYCH OSÓB MATERIAŁY KISZCZAKA MOGĄ BYĆ KŁOPOTLIWE: Nie są to materiały tak sensacyjne jak ujawnione w poniedziałek teczki konfidenta "Bolka", ale czytając je - dosłownie można uznać, że to generałowie obalili w Polsce komunę. W aktach są także prywatne listy, które dla wielu znanych osób mogą być bardzo kłopotliwe - zapowiedź.
Będziemy startować samodzielnie
- Sawicki o wyborach parlamentarnych
Gorący temat
Wciąż nadzieja, że prezydent tego nie zrobi
- Siemoniak o wecie do SAFE
Gorący temat
Dokładnie zero złotych
- Szłapka o projekcie Nawrockiego ws. SAFE
Gorący temat
Nie ma żadnego SAFE 0
- Domański o konferencji Glapińskiego
Gorący temat
To byłaby taka operacja
- Glapiński o szczegółach swojej propozycji
Gorący temat
Gorący temat
Witaj na 300polityka AI!
Zadaj pytanie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć świat polityki, kampanii wyborczych, mediów i strategii. AI odpowie na podstawie wiarygodnych źródeł i aktualnych danych.