PKO Bank Polskim udostępnił klientom indywidualnym, którzy chcą wynająć swoją nieruchomość, usługę simpl.rent, czyli możliwość zweryfikowania najemcy przed podpisaniem umowy najmu.
od do simpl.rent można kupić w serwisie transakcyjnym iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. Usługa dostarcza narzędzia do zdalnego sprawdzenia wiarygodności najemców w trzech aspektach: poprzez weryfikację tożsamości, zarobków oraz historii płatniczej i kredytowej. „Kod do usług Simpl.rent dla wynajmującego” to kolejna nowość w ramach Platformy usług dodatkowych PKO Banku Polskiego.
– Jako największy bank w Polsce chcemy być dla swoich klientów nie tylko instytucją finansową. Nowe technologie dają możliwości zaoferowania rozwiązań wychodzących poza tradycyjne usługi bankowe. Przykładem jest simpl.rent – propozycja dla osób chcących sprawdzić najemcę swojego mieszkania czy domu. Oferowanie takich rozwiązań wpisuje się też w realizację strategii banku, która zakłada rozwój usług pozabankowych w kanałach zdalnych – podkreśla Mariusz Dymowski, dyrektor Centrum Bankowości Hipotecznej w PKO Banku Polskim.
Certyfikat najemcy – kod do usług Simpl.rent to rozwiązanie wspierające najemców, wynajmujących, a także agentów nieruchomości, zwiększające bezpieczeństwo najmu. Właściciel mieszkania wykupuje w serwisie internetowym iPKO lub aplikacji mobilnej IKO specjalny kod, który pozwala sprawdzić wiarygodność najemcy poprzez weryfikację tożsamości, zarobków oraz historii płatniczej i kredytowej. Jeden kod umożliwia weryfikację jednego najemcy, który również musi wyrazić zgodę na takie sprawdzenie.
W serwisie internetowym iPKO usługę można znaleźć w zakładce „Oferty”, i kolejno: „Usługi i zakupy” oraz „Certyfikat Najemcy”. W aplikacji mobilnej IKO w „Moje produkty” i potem podobnie w: „Usługi i zakupy” i „Certyfikat Najemcy”.
Rozwiązania dostarcza PKO Finat w oparciu o usługę firmy Simpl.rent. Szczegóły znajdują się na stronie internetowej Jak sprawdzić najemcę? Certyfikat Najemcy – PKO Bank Polski (pkobp.pl).
Klienci banku mogą skorzystać z niższej ceny usługi niż ta oferowana na rynku. Usługa została wdrożona w ramach prac nad cyfrową hipoteką, która jest jednym z elementów strategii banku na lata 2023-25.
Certyfikat najemcy to również kolejne rozwiązanie w ramach innowacyjnego systemu usług pozabankowych. Usługi dodatkowe (VAS) to sposób banku na wyróżnienie się na konkurencyjnym rynku finansowym i odpowiedź na zmieniające się potrzeby młodych klientów. Dzięki unikalnej na skalę światową Platformie usług dodatkowych PKO, startupy oraz dostawcy z różnych branż mogą w łatwy sposób zaoferować swoje usługi klientom banku. Klienci banku już teraz mogą kupić bilety komunikacyjne czy zapłacić za parkowania czy przejazd autostradą. Usługi VAS to element realizacji strategii banku przyjętej pod koniec ubiegłego roku, która zakłada nowoczesną akwizycję klientów i rozwój usług pozabankowych.
Więcej informacji na stronie internetowej: Usługi i zakupy – PKO Bank Polski (pkobp.pl).
TEKST PARTNERSKI