GovTech przeznaczy 70 mln na wspieranie edukacji cyfrowej w polskich szkołach. 11 maja podczas konferencji Impact’22 w Poznaniu resort wraz z firmą Dell Technologies przedstawił, jak może wyglądać „klasa przyszłości”.
Ministerstwo edukacji przeznaczy 70 mln na wsparcie edukacji cyfrowej polskich uczniów – w formie finansowania software’u, prezentacji czy szkoleń dotyczących tego, jak prowadzić zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. To część rządowego programu Laboratoria Przyszłości, obejmującego także inne inicjatywy.
Chodzi o to, by ułatwić i pokazać szkołom czy organizacjom, jak na co dzień uczyć kompetencji potrzebnych do obsługiwania zaawansowanych technologii.
Środki na ten cel już są, niedługo organizacje będą mogły aplikować o fundusze – mówi pełnomocniczka rządu ds. GovTech Justyna Orłowska w rozmowie z 300Gospodarką.
Orłowska jest pełnomocniczką Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech i szefową Centrum GovTech. Jej rolą w rządzie jest m. in. wspieranie transformacji cyfrowej.
Rządowy projekt Laboratoria Przyszłości z kolei to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy właśnie z kierowanym przez Orłowską Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
11 maja w Poznaniu podczas konferencji Impact’22 we współpracy z firmą Dell Technologies zaprezentowały został showroom interaktywnej „klasy przyszłości”, pokazujący, jak może wyglądać nauka nowych kompetencji w praktyce. Dzieci uczestniczące w wydarzeniu mogły wypróbować w niej drukarki 3D czy skorzystać ze sprzętu obsługującego technologie virtual reality.
– To może być modelowy przykład współpracy pomiędzy administracją a sektorem prywatnym w zakresie nowych technologii – powiedziała Orłowska podczas spotkania prasowego, towarzyszącego prezentacji „klasy przyszłości”.