Sprzedaż w sklepach stacjonarnych na początku pandemii spadła aż o 23 procent. Ale podczas gdy Covid-19 masowo zamykał sklepy stacjonarne, wzrost notowały sklepy online.
Okazało się jednak, że dziesiątki tysięcy właścicieli małych sklepów i punktów usługowych, którzy nie mieli wcześniejszych doświadczeń z e-commerce, zostało odciętych od przychodów nawet na kilkanaście tygodni.
Jedną z działalności, której Covid dał się we znaki, jest sklep odzieżowy Moda Męska do 6xl. To wyspecjalizowany sklep z ubraniami dla mężczyzn w wielu, także rzadko dostępnych rozmiarach.
Moda Męska do 6xl – indywidualne podejście do klienta
Prowadzący sklep Moda Męska do 6xl przykładają dużą wagę nie tylko do jakości produktów, ale i obsługi klienta. W związku z tym starają się podchodzić indywidualnie do każdego zamówienia.
Odzież dostępna w sklepie jest starannie dobierana u sprawdzonych producentów i dystrybutorów. Posiada między innymi bardzo dużą ofertę produktów polskiej produkcji, co w dzisiejszych czasach jest rzadkością.
Cały asortyment Mody Męskiej do 6xl – jak wskazuje sama nazwa – jest dostępny w standardowych rozmiarach oraz tych nadwymiarowych.
Sklep jest kontynuacją rodzinnej firmy. Dlatego też osoby, które go prowadzą, posiadają wieloletnie doświadczenie w sprzedaży odzieży męskiej.
Pandemia Covid-19 sprawiła, że działalności takie jak ten sklep zaczęły szukać dróg wzmocnienia swojej pozycji na rynku e-commerce. Rozwinąć w tym kierunku pomógł przedsiębiorstwu projekt akceleracyjny Mastercard.
Mastercard wsparł polski e-commerce
Program akceleracyjny, w którym wzięło udział przedsiębiorstwo Moda Męska do 6xl, został zrealizowany w ramach projektu „E-business vs. lockdown”, dofinansowanego przez Mastercard Centre for Inclusive Growth. Grant w wysokości 200 tys. dolarów, przeznaczony przez Mastercard na tę akcję, pozwolił uruchomić oprócz dedykowanego programu akceleracyjnego także ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną.
Za realizację tych działań odpowiadała Fundacja Impact, jako pierwsza organizacja pozarządowa w Europie Środkowo-Wschodniej, której przyznano grant z globalnego programu Mastercard Centre for Inclusive Growth.
Wyspecjalizowany sklepu oferujący modę męską był jednym z 20 małych i średnich przedsiębiorstw, które otrzymały dostęp do programu akceleracyjnego. Miał on na celu przeprowadzenie transformacji cyfrowej wybranych firm.
Program trwał od stycznia do maja 2021 roku. Jego uczestnicy otrzymali poza wskazówkami ekspertów także niezbędne narzędzia cyfrowe, jak dostęp do platformy e-sklepu czy chmury cyfrowej.
Każda z firm mogła liczyć na wsparcie eksperta Fundacji Impact w wymiarze 100 godzin. Ten biznesowy konsulting dotyczył przede wszystkim narzędzi pomocnych w budowie i rozwoju e-sklepu, a także skutecznej promocji w internecie – czyli dwóch obszarów szczególnie ważnych dla przedsiębiorcy stawiającego swoje pierwsze kroki w e-commerce.