Grupa bardzo ważnych kongresmenów partii Republikańskiej, istotnych dla wzmacniania amerykańskiej obecności militarnej w Polsce ma wziąć udział w trzeciej edycji odbywającego się co jesieni w Rzeszowie Kongresu 590 – dowiadują się 300POLITYKA i 300GOSPODARKA.
Kongres 590 po raz kolejny uzyskał patronat prezydenta Dudy, który będzie wręczał nagrody gospodarcze. I prezydent i premier będą też obecni przez większą część kongresu, który w tym roku odbędzie się po 2. turze wyborów samorządowych i zaraz po obchodach 100-lecia niepodległości Polski.
Według statystyk udostępnionych nam przez organizatorów aż 70% uczestników Kongresu 590 to przedstawiciele biznesu, nie urzędnicy i politycy. Uwaga gości Kongresu 590 ma być bardziej skupiona na małych i średnich przedsiębiorstwach. Mają one mieć specjalną strefę, którą wielokrotnie mają odwiedzić premier i ministrowie. Ma się tam odbyć seria warsztatów z przedstawicielami rządu na temat szczególnych potrzeb małych i średnich firm.
Wzmocniona ma zostać ścieżka innowacyjności, gdzie specjalnym partnerem Kongresu 590 ma być Google, prowadzący akcję Internetowe rewolucje, pomagające się rozwijać właśnie małym i średnim firmom z Polski na rynkach zagranicznych.
– Od początku Kongres stawia na konkrety. Dlatego Konstytucja dla Biznesu została zaprezentowana przez premiera Morawieckiego właśnie w Rzeszowie. W tym roku chcemy jeszcze mocniej postawić na wspólne wypracowywanie rozwiązań – dosłownie „weźmiemy na warsztat” klika kwestii hamujących wzrost danych branż, probemów, które napotykają, wyzwań przed którymi stoją i poszukamy rozwiązań. Następnie zarekomedujemy konkretne zmiany i wspólnie z przedsięiorcami będziemy pilotować ich wprowadzanie – mówi nam Łukasz Oprawski, prezes Kongresu 590.
Wybieram590, nawiązująca, jak i sam Kongres do kodu produktów z Polski to dodatkowa akcja edukacyjno – lifestylowa promująca kupowanie polskich produktów, która ma zostać pokazana po raz pierwszy w Rzeszowie. Filarem kampanii będzie cykl szeroko rozpowszechnianych spotów promocyjnych, zachęcających konsumentów do sięgania po polskie produkty i usługi. Filmiki mają przedstawiać sytuacje sobotnich zakupów oraz informować o długofalowych skutkach decyzji konsumenckich dla rodzimego biznesu. Podczas Kongresu 590, na którym zostaną wręczone symboliczne certyfikaty „#Wybieram590”.
– Chcemy wzmocnić przekonanie Polaków, że polskie produkty są najwyższej jakości oraz uświadamiać im, że kupując polskie wzmacniają rodzimą gospodarkę. Akcja planowana jest z udziałem firm i producentów oraz znaych i lubianych trendsetterów: sportowców, artystów i przedstwicieli polityki. Punkt kulminacyjny akcji planowany jest w drugim dniu kongresu – mówi nam Oprawski.
Otwarto już rejestrację dla uczestników Kongresu, która jest dostępna pod linkiem.