Podobnie jak przed rokiem, organizatorzy Impact’22 w ramach tegorocznej edycji kontynuują rozwój nowatorskiej ścieżki art. Cel? Promowanie polskiej kultury na arenie międzynarodowej i pokazanie, jak może wyglądać mariaż szeroko rozumianej sztuki ze światem biznesu. Gośćmi specjalnymi tegorocznej edycji Impact, którzy wystąpią w ramach ścieżki art będą m.in. Karol Misztal, założyciel Yestersen, Michał Brański, współtwórca i szef strategii w Wirtualna Polska Holding oraz Emilia Kina malarka młodego pokolenia, której wystawę można podziwiać w Mediolanie.

Wnioski wyciągnięte z rozmów i spotkań, które odbyły się podczas zeszłorocznej ścieżki art pokazały jasno, jak ważnym elementem w nowoczesnym biznesie może być sztuka oraz jak szerokie pole do działania daje współpraca pomiędzy tymi, pozornie odległymi od siebie dziedzinami.

Jednym z ważniejszych tematów poruszonych w ramach ścieżki art podczas tegorocznej edycji będzie wpływ wizualnej jakości naszego otoczenia na samopoczucie i standard codziennego funkcjonowania. Jak sztukę w swoich działaniach wykorzystują hotele, czym jest dobry design i czy widok za szpitalnym oknem wpływa na zdrowie pacjenta? Ważnym tematem będzie również twórczość młodych artystów i ich obecność na rynku sztuki a także próba znalezienia odpowiedzi czy czeka nas moment wielkiej zmiany. Zgromadzone przez banki kolekcje posłużą jako przykład w dyskusji na temat miejsca sztuki w myśleniu inwestycyjnym. Nie zabraknie podsumowań rynku sztuki, tego off i online.

Każda edycja Impact to przede wszystkim ludzie. To zaproszeni goście, którzy wprowadzają słuchaczy w świat swojej dziedziny i pozwalają lepiej ją zrozumieć. To szczególnie ważne, gdy dyskusja dotyczy sztuki. Każdej edycji Impact towarzyszy współpraca z artystką młodego pokolenia, która przygotowuję specjalną pracę malarską, wchodzącą w skład Kolekcji Sztuki Impact.

Tym razem zaprosiliśmy Emilię Kinę, absolwentkę malarstwa na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od 2015 roku regularnie tworzy i wystawia a jej prace trafiły m.in. do kolekcji Muzeum Narodowego w Gdańsku. Jej obrazy odwołujące się formą do kotar, zastygłych zasłon, przesłaniających nieokreślony widok. Okno może być tu potraktowane dosłownie jako materialna rama, bardziej element scenograficzny niż kadr z rzeczywistości. Artystka w swojej twórczości nawiązuje również do XIX-wiecznej fotografii studyjnej, w której pejzaże i udrapowane kurtyny służyły jako tło do zdjęć portretowych. W jej dziełach albertiańskie okno staje się obrazem samym w sobie, ukazującym świat przesłonięty delikatną materią płótna. Artystka balansuje pomiędzy abstrakcyjną formą a mimetycznym odtworzeniem realnej sytuacji. Często nadaje swoim pracom trójwymiarowe formy za pomocą rzeźbiarskich gestów kształtujących podobrazie. Twórczość nabiera obiektowego charakteru lub rozrasta się do parascenograficznych instalacji. Aktualnie wystawę artystki można obejrzeć w Mediolanie.

Praca artystki stworzona specjalnie na wiosenną edycję Impact zaprezentowana zostanie w przygotowanej przestrzeni, w której będą mogli zobaczyć ją nasi goście. Odwiedzimy również artystkę z kamerą w jej krakowskiej pracowni, dzięki czemu uchylimy widzom fragment kotary skrywający tajniki jej warsztatu.