SLD mobilizuje wszystkie siły wokół kampanii Magdaleny Ogórek na ostatniej prostej przed wyborami. Jak dowiaduje się 300POLITYKA, w ostatnim tygodniu przed wyborami sztab Ogórek planuje emisję spotu z kandydatką i kluczowymi postaciami Sojuszu, w tym z Leszkiem Millerem.
To część szerszej akcji mobilizacyjnej. Parlamentarzyści SLD maja zorganizować w swoich okręgach co najmniej jedną kampanijną konferencję prasową, a Leszek Miller jeździ po całej Polsce i przekonuje do głosowania na Ogórek.
Sztab planuje też wiele spotkań „w terenie”. Ogórek będzie 1 i 2 maja w Wielkopolsce, 3 maja ma być na Podkarpaciu. SLD ze względu na wybory parlamentarne stawia w tym roku na decentralizację obchodów 1 maja, tak by parlamentarzyści mogli być wtedy w swoich regionach, na lokalnych eventach. Uzupełnieniem kampanii w terenie i spotów będzie kolejna seria wystąpień medialnych. W czwartek Ogórek jest w TBD Polsat News, w poniedziałek była w „Dziś Wieczorem”, we wtorek w FpF. W ostatnim tygodniu przed 10 maja Ogórek ma się pojawiać w programach równie często jak w tym.
Leszek Miller, jeżdżąc po Polsce, nie tylko przekonuje do głosowania na Ogórek, ale także mówi o kampanii parlamentarnej. 16 maja, na posiedzeniu Rady Krajowej szef SLD ma przedstawić elementy planu dotyczącego SLD i lewicy jesienne wybory, łącznie z propozycją „szerszego otwarcia” Sojuszu.
Te wszystkie elementy planu SLD mają sprawić, że wynik Ogórek będzie lepszy niż 3 pp, które daje jej najnowszy MB dla „Faktów”. Na korzyść kandydatki popieranej przez Sojusz może działać to, że oczekiwania wobec jej wyniku są teraz wyjątkowo niskie.
Fot. SLD