Jakie pierwsze wnioski płyną z audytów? Już dziś widzimy konieczność urealnienia tego programu, należy oczywiście sprawdzić i rozliczyć nieprawidłowości, te nieprawidłowości zostały wskazane w tych dokumentach, one podlegają w tej chwili analizie i przygotowaniu, ocenie do tego, czy kwalifikują się do zgłoszeń o nieprawidłowościach do prokuratury, ale najważniejsze to jest to, że jak na dłoni widać również, jak nierealne były przyjęte harmonogramy, o które pani poseł wspomniała, jak nieadekwatne zostały też oszacowane koszty projektu. W tej chwili jesteśmy na etapie gruntownej analizy planu inwestycyjnego, jego wszechstronnej oceny oraz wskazania tych elementów, które mają uzasadnienie merytoryczne i ekonomiczne – stwierdził Maciej Lasek w Sejmie.

Pani poseł, nie dyskutujemy dzisiaj czy budować kolej dużych prędkości czy nowe lotnisko krajowe, bo nowa infrastruktura transportowa jest nam potrzebna, ale rozmawiamy o tym, jak je budować, a to wiąże się z urealnieniem i optymalizacją tego projektu – dodał.