8 stycznia odbędzie się pierwszy Tweetup w KPRM, z udziałem premier Szydło, jej doradców i ministrów. To – jak dowiaduje się 300POLITYKA – element szerszego planu komunikacyjnego rządu, który doradcy premier nazywają „medialną i komunikacyjną ofensywą”. Na Tweetup mają być zaproszeni liderzy opinii i dziennikarze, będzie pierwsze tego typu spotkanie z udziałem kluczowych przedstawicieli władz. Zaproszenia – podobnie jak przy wcześniejszych Tweetupach – będą rozsyłane za pomocą DM na Twitterze.
Tweetup to jednocześnie początek nowego etapu w działaniach medialno-komunikacjnych rządu. W ostatnich dwóch miesiącach nowa ekipa – odpowiedzialna m.in. za komunikację w internecie – dopracowywała i rozbudowywała podstawowe procedury i procesy w ramach KPRM. To widać po tym, jak relacjonowane są na TT wypowiedzi premier Szydło i działania rządu, jak szybko pojawiają się zdjęcia i multimedia i tak dalej. Premier Szydło dwukrotnie rozmawiała też z użytkownikami FB poprzez Facebook Mentions. Jak mówi nam Paweł Szefernaker: Nowością był też spot świąteczny z premier i członkami rządu, którego pomysłodawcą byli Ania Plakwicz i Piotr Matczuk z CIR, z którymi współpracujemy ściśle z rzecznik rządu Elżbietą Witek.
Ten etap – wzmacniania, okrzepnięcia kluczowych procedur i procesów – był dla KPRM niezbędny przed uruchomieniem w 2016 nowych projektów internetowych i nie tylko.