Sidewire to nowa aplikacja, które może być hitem rozkręcającej się kampanii wyborczej w USA. W każdej z nich pojawia się nowa forma komunikacji, która staje się ważna dla polityki. Tak było z Twitterem, Instagramem, Facebookiem. Tak teraz może być z Sidewire,który może stać się kiedyś poważnym rywalem Twittera.

Sidewire bywa określania jako nowa „platforma dla analiz politycznych”, ale mówiąc proście, to jak polityczny Twitter tylko dla wybranych i zweryfikowanych kont. Aplikacja wystartowała kilka miesięcy temu w Iowa z ponad 100 postaciami – znanymi dziennikarzami, doradcami, konsultantami, politykami, ludźmi z szeroko pojętego z zaplecza. Oni publikują w Sidewire, co od razu przyciągnęło do niej uwagę mediów.

sidewire

Sidewire reklamuje się jako miejsce „bez medialnego szumu”. Wybrana grupa wpływowych postaci dyskutuje na kolejne tematy, udostępnia link i komentarze. W najkrótszej formie, komentarz może mieć 250-znaków. To sprawia, że Sidwire łudząco przypomina Twittera, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Sztabowcy mogą wykorzystywać Sidewire do próby narzucania własnych tematów. I to dużo skuteczniej niż na Twitterze, bo nie trzeba przebijać się przez chaos, który zwykle panuje na Twitterze. Dyskusje ogniskują się zwykle wokół konkretnych linków do tekstów o polityce.

Aplikację – dostępną na iOS i Androida – założyli Tucker Bounds, jeden z rzeczników kampanii McCaina w 2008 roku i Andy Bromberg, wcześniej dyrektor ds. komunikacji Facebooka. Razem zabrali już ponad 5 milionów dolarów od funduszy inwestycyjnych. I mają nadzieję, że ich aplikacja stanie się politycznym must-have w kampanii prezydenckiej, która już teraz zaczyna mocno się rozkręcać. Oczywiście, przeszkody pozostają. Sidewire musi przekroczyć w pewnej chwili „masę krytyczną”, by stać się czymś więcej niż tylko ciekawostką. To może się wydarzyć tylko, jeśli będzie powstawać tam treść, która nie jest możliwa do osiągnięcia nigdzie indziej.

Jeśli jednak tak się stanie, to Sidewire może stać się modelem rozwoju dla nowych sieci społecznościowych, zbudowanych wokół konkretnych tematów i dla mocno wyspecjalizowanego użytkownika.