Spot telewizyjny obrazujący nową oś kampanii Bronisława Komorowskiego ma nawiązywać do przekazu wyborczego, który dał drugie zwycięstwo wyborcze Donalda Tuska w 2011: „Oni pójdą głosować”. Przekaz ma wyglądać podobnie i sprowadzać się do alternatywy: „Polska racjonalna kontra Polska radykalna”.

Jak mówi 300POLITYCE jeden z kluczowych sztabowców kampanii PO:  – W spocie, który zostanie zaprezentowany w poniedziałek rano, na konferencji prasowej PBK, w sztabie PO na Żurawiej, mają zostać przeciwstawione sobie kadry serdecznych spotkań prezydenta na trasie Bronkobusa z ujęciami radykałów zakłócających prezydenckie wizyty. 

Podział Polska racjonalna vs Polska radykalna, zdaniem sztabowców kampanii reelekcyjnej PBK ma być odmianą dawnego podziału na Polskę solidarną i Polskę liberalną, tyle, że tym razem spór ten ma grać na korzyść Platformy. Ma to ich zdaniem pogłębiać dotychczasowy przekaz Zgoda i bezpieczeństwo.

Bronkobus ma jeździć dalej. Sztab PBK ma uruchomić nowy format spotkań na trasie Bronkonusa. Ma to być seria debat tematycznych w ramach cyklu „Dialog o Polsce”. Format ma nawiązywać do niedawnej mini-kampanii Ewy Kopacz „Platforma bliżej ludzi”.

W mijającym tygodniu sztabowcy kampanii reelekcyjnej PBK obserwowali obrót spraw wokół wpadki marszałka Sikorskiego, który w Faktach po Faktach TVN24 wdał się w komentowanie liczby ofiar zamachu na Polaków w Tunezji i dyskusję o ogłaszaniu żałoby narodowej, mimo, że to nie należy do jego kompetencji. Sztabowcy twierdzą, że sprawa Sikorskiego na pewno osłabiła Platformę, ale nie miała przełożenia na kampanię prezydenta, którego reakcję na kryzys z turystami oceniono jako wyważoną.

W warstwie przekazu negatywnego, sztabowcy PO liczą na dalsze zainteresowanie mediów sprawą SKOK, zwłaszcza w kontekście domniemanych powiązań Mariusza Błaszczaka i Jacka Sasina.

Zdaniem sztabowców PO, z którymi rozmawiała 300POLITYKA, spin PiS na temat Euro jest „stosunkowo niezłą próbą odzyskania inicjatywy”, lecz ich zdaniem „zwodowanie” tematu w sobotni poranek dało sztabowi PBK wystarczająco czasu, żeby przygotować na to odpowiedź.

Spot PO z 2011, do którego ma koncepcyjnie nawiązywać klip otwierający nowy etap kampanii PBK „Polska racjonalna kontra Polska radykalna”.