We wtorek startuje szeroka kampania informacyjna rządu ws. programu 500+. To pierwsza tak spektakularna akcja tego typu realizowana przez rząd premier Szydło. O 10:00 szefowa rządu zaprezentuje materiały informacyjne – w tym klipy – przygotowane przez KPRM. 300POLITYKA jako pierwsza publikuje dwa z sześciu klipów, które będą osią tej kampanii.
Klipy będą emitowane telewizyjnie od środy. Podstawowe założenie całej akcji to nie tylko informowanie o całym programie, ale również pokazanie, że ma on powszechny charakter, skierowany do wszystkich grup społecznych. Dlatego klipy są profilowane i poza jednym głównym przekazem zawierają też treści przeznaczona dla konkretnych grup odbiorców. Wszystko w kampanijnym stylu, z bardzo dobrą warstwą realizacyjną i techniczną.
„Rodzina to najlepsza inwestycja w przyszłość” – to tytuł pierwszego klipu. „Program 500+ ma też realizować marzenia” – mówi w nim premier Szydło.
Klipy łączą przekaz polityczny, emocjonalny i informacyjny. W przekazie dla rolników podkreśla się, że „rolnicy byli do tej pory dyskryminowani”. Rząd i politycy PiS wielokrotnie podkreślali znaczenie 500+ jako programu wspierającego na wsi.
Profesjonalne przygotowanie całej kampanii przez KPRM ma wzmocnić przekonanie, że realizacja tego flagowego projektu rządu przebiega bez zakłóceń. Przemyślana kampania, z klipami wysokiej jakości i profilowanym przekazem ma pokazać, że KPRM bardzo dobrze przemyślał w ostatnich miesiącach, jak w najważniejszym okresie informować o tym projekcie.