Nowy spot Platformy – który 300POLITYKA publikuje jako pierwsza – to podkreślenie głównego przekazu partii w tej fazie kampanii parlamentarnej. Premier Kopacz podkreśla w nim, że chociaż Polska się zmienia, to poziom życia Polaków musi się podnieść, a głównym sposobem ma być wzrost płac. To z kolei stanie się dzięki programowi podatkowemu Platformy, który jest skrótowo zarysowany w klipie, od niedzieli emitowanym w głównych stacjach telewizyjnych. Sztabowcy Platformy w rozmowach z 300 przyznali, że jest to dla nich jeden z kluczowych spotów tej kampanii.

Spot, w pierwszej części to podsumowanie sukcesu modernizacji Polski – poza tradycyjnymi dla PO obrazkami (orliki, drogi) pokazano w nim m.in. tramwaj PESY i scenę z billboardu, w której premier Kopacz rozmawia w pociągu z młodymi ludźmi. „Dotrzymaliśmy słowa, ale czas wejść na wyższy poziom.Pensje Polaków muszą wzrosnąć” – mówi szefowa rządu i przedstawia założenia zmian podatkowych w programie PO, likwidacji składek na ZUS i NFZ.

Przekaz spotu, jak i cały program podatkowy PO to pomysł Platformy na dotarcie do tej grupy wyborców, którzy nie czują, aby skorzystali z 8 lat rządów Platformy. To do nich kieruje PiS swój program obliczony na wyrównywanie szans między grupami społecznymi i regionami. Platforma w ostatnich dniach kampanii podkreśla, że to najbiedniejsi skorzystają najbardziej ze zmian podatkowych. Spot jest ilustracją tej tezy.