– W ocenie wnioskodawców komisja śledcza powinna zmierzać do tego, by zbadać czy, działania zmierzające do organizacji wyborów mogły sprowadzić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia wielu poprzez spowodowanie zagrożenia epidemiologicznego, lub szerzenia się choroby zakaźnej. Co istotne, na co też wskazują wnioskodawcy uchwały, działania administracji rządowej podejmowane były pomimo wielu negatywnych opinii wirusologów oraz wybitnych specjalistów do spraw chorób zakaźnych. Te działania były podejmowane w szczycie epidemii koronawirusa – stwierdził Krzysztof Brejza w Sejmie.

– Podczas komisji przedstawiciele, prawnicy z Biura Analiz Sejmowych, Biura Legislacyjnego przedstawili szereg swoich wątpliwości, te wątpliwości dotyczy zakresu przedmiotowego, podmiotowego tego projektu uchwały. W trakcie posiedzenia komisji poseł Arkadiusz Myrcha zgłosił w imieniu wnioskodawców szereg poprawek wychodzących naprzeciw ekspertów BAS-u i Biura Legislacyjnego. Wszystkie tego poprawki zostały zdecydowaną większością przyjęte przez komisję ustawodawczą – mówił dalej.

– Poprawki te dotyczyły doprecyzowania kręgu podmiotowego, czyli zawężenia zakresu komisji do organów administracji rządowej w szczególności do działań prezesa rady ministrów Mateusza Morawieckiego i wicepremiera Jacka Sasina i podległych im funkcjonariuszy publicznych. W zakresie działania komisji utrzymane zostało zbadanie przez komisję tego czy organy administracji rządowej miały świadomość, że przeprowadzenie wyborów w pandemii covid mogło sprowadzić niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia wielu osób […]. W zakresie pracy komisji utrzymane zostało zbadanie tego, czy działania związane z przygotowaniem wyborów doprowadziło do niekorzystnego rozporządzenia środkami publicznymi, innymi środkami lub niekorzystnego gospodarowaniem mieniem skarbu państwa, lub innych osób prawnych – dodał.