Dyrektor CIS: Upubliczniony przez jednego z posłów fragment pozwu przeciwko Sejmowi i marszałkowi Sejmu to oryginalna konstrukcja prawna, której zasadność oceni sąd

Upubliczniony przez jednego z posłów fragment pozwu przeciwko Sejmowi i marszałkowi Sejmu to oryginalna konstrukcja prawna, której zasadność oceni sąd. Zasady obniżania uposażenia poselskiego są publicznie znane i wynikają z regulaminu Sejmu. W każdym przypadku jest też podejmowana uchwała prezydium Sejmu, doręczana zainteresowanemu posłowi wraz z uzasadnieniem. Posłom przysługuje też środek odwoławczy – wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Drugi z wątków sprawy dotyczy reprezentowania Sejmu poza granicami kraju. Podstawowe kompetencje ma w tej sprawie marszałek Sejmu: reprezentuje Sejm, prowadzi sprawy z zakresu stosunków Sejmu z parlamentami innych krajów oraz instytucjami i innymi organami Unii Europejskiej. Znane wszystkim posłom zasady precyzują, że przy podejmowaniu decyzji o delegowaniu posła poza granice kraju jest brana pod uwagę m.in. dotychczasowa odpowiedzialność regulaminowa parlamentarzysty – stwierdził dyrektor Centrum Informacyjnego Sejmu Andrzej Grzegrzółka w rozmowie z 300POLITYKĄ, odnosząc się do dzisiejszego wpisu Sławomira Nitrasa.