Raport Press-Service: Kaczyński pupilkiem dziennikarzy

Ponad 100 tys. materiałów na temat Jarosława Kaczyńskiego opublikowały media w ubiegłym roku – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Raport nazwano „Kaczyński pupilkiem dziennikarzy”.

Według badania, przyczyn tak dużej popularności polityka jest wiele. Ogromny wpływ miały wybory parlamentarne, przejęcie władzy przez PiS czy też spekulacje odnośnie objęcia stanowiska premiera. Szum wokół Kaczyńskiego wzbudziły także liczne, kontrowersyjne zmiany zapowiedziane przez PiS.

Największe zainteresowanie prezesem PiS przypadło na październik – czas wyborów parlamentarnych. W tym miesiącu codziennie na temat Kaczyńskiego ukazywało się ponad 730 publikacji. Aktywność rosła dynamicznie już od sierpnia – wówczas rozpoczęła się kampania wyborcza. Drugi wyraźny pik dotyczył wyborów prezydenckich, które odbyły się w maju.

Na medialność polityka przełożyły się głównie materiały internetowe. W jego przypadku ich udział sięgał aż 63% wszystkich doniesień.