– Szczepienie to nie tylko twoja sprawa. To sprawa życia i zdrowia innych. Dla siebie, dla nich, szczepimy się – mówi Cezary Pazura, w spocie rządowej kampanii zachęcającej do szczepień, który 300POLITYKA publikuje jako pierwsza.

Twórcy rządowej kampanii zdradzają nam, że łączna liczba odsłon materiałów informacyjnych i edukacyjnych w sieci przekroczyła już 220 mln. W ramach działań realizowanych za pośrednictwem platform Google Ads i YouTube wygenerowano łącznie 87 mln wyświetleń, kolejne 35 mln w ramach Facebook Ads. Blisko 5 mln zasięgu uzyskały reklamy umieszczone na portalu Twitter. Oznacza to, że na kampanię w sieci przeciętni dorośli Polka i Polak mogli już trafić około siedmiokrotnie.

– Nie zapominamy o działaniach offline – kompleksowy outdoor i niestandardowe rozwiązania w przestrzeni miejskiej takie jak murale. Zaangażowane influencerów i organizacji sportowych: PKO Banku Polskiego Ekstraklasy, PGE Ekstraligi, Plus Ligi oraz Energa Basket Liga, których przedstawiciele włączają się do akcji informacyjnej. Działania zewnętrzne wesprą największe spółki skarbu państwa. Jeszcze w styczniu uruchomimy kolportaż broszur informacyjnych, które dotrą do każdego domu w Polsce – słyszymy.

Twórcy rządowej kampanii zwracają uwagę na badanie DGP i RMF, według którego odsetek respondentów chętnych do zaszczepienia się na COVID-19 w ciągu niespełna dwóch miesięcy wzrósł aż o jedną czwartą, a czterech na pięciu seniorów i seniorek deklaruje chęć zaszczepienia.