Sobotnia rozmowa z Krzysztofem Ziemcem w „Dziś Wieczorem” w TVP Info to początek nowego etapu w kampanii Magdaleny Ogórek. Jak wynika z rozmów 300POLITYKA z kluczowymi sztabowcami SLD, ta rozmowa oraz kolejne wywiady ogólnokrajowe to tylko element większej całości. Zgodnie z planem, kampania outdoorowa i spoty mają wystartować w okresie po Wielkanocy (chociaż nie od razu), a kluczowym przekazem kampanii będzie – tak jak od samego początku – prawo i rola prezydenta w jego kształtowaniu prawa.

Sztabowcy liczą na to, że większa obecność Ogórek w mediach ogólnokrajowych oraz duże przyspieszenie kampanii po Wielkanocy sprawią, że uda się rozbić polaryzację Duda-Komorowski, która w ostatnich tygodniach jest bardzo zauważalna. Jak przekonują sztabowcy, Ogórek jest już bardzo widoczna w mediach lokalnych, a wywiad z Ziemcem to naturalna konsekwencja intensyfikacja całej kampanii. Dla Ogórek najważniejszy ma być ostatni etap, od Wielkanocy do 10 maja. To mają być decydujące tygodnie, w których Sojusz chce dotrzeć do maksymalnej liczby wyborców. Sztabowcy są przekonani, że udało się zbudować rozpoznawalność Ogórek, a także zachować „efekt świeżości” kandydatki przed kluczowym etapem walki o Pałac Prezydencki.

Co do głównego tematu kampanii, to Ogórek cały czas ma mówić o prawie i roli prezydenta – jako strażnika konstytucji, ale też inicjatora nowych projektów ustawodawczych. Ogórek po serii spotkań z europejskimi przywódcami ma teraz skupić się na sprawach krajowych, prowadząc cały czas intensywną kampanię w terenie.

Tak jak pisaliśmy w środę, to SLD skupi się na tematach ideologicznych. Ogórek nie będzie akcentować tego typu kwestii, a jej obecność w terenie, wywiady ogólnokrajowe i lokalne, a także spoty i kampania outdoorowa zapewnią, że wynik Ogórek będzie dużo lepszy, niż wielu analityków przewiduje na tym etapie.

fot. SLD