Nowy TNS dla Wiadomości TVP: PiS wygrywa z PO, Korwin zyskuje i ma 7%

sondazTNS1

W nowym badaniu TNS dla „Wiadomości TVP” PiS ponownie wygrywa z Platformą. Partia Jarosława Kaczyńskiego ma 27% (+2), Platforma może liczyć tylko na 24% (-2), SLD ma 11% (+3). Na czwartym miejscu jest Kongres Nowej Prawicy z wynikiem 7% (+3). PSL ma 5% (-3) SP 4% (bz), PRJG 3% (bz), EPTR 3% (-3), RN 0%. Niezdecydowanych jest 16%. Sondaż przeprowadzono w dniach 7-8 maja na próbie 1000 osób.

Oto podział mandatów. Korwin może liczyć na 5 miejsc.

TNS2

 

Sondaż na pewno wzmocni poczucie, że PiS zmierza ku zwycięstwu w tej kampanii, nawet jeśli to zwycięstwo nie będzie przygniatające.

fot. TVP Info

Pozostałe z : Plac300

Google Trends: Afera taśmowa przestała interesować Polaków. W ostatnich tygodniach dominuje mundial

google7

Polityka niemal zupełnie przestała interesować Polaków w ostatnich trzech tygodniach – wynika z analizy najpopularniejszych wyników wyszukiwania. Analiza, która jest możliwa dzięki Google Trends pokazuje, że od 25 czerwca, czyli od głosowania nad wotum zaufania dla rządu afera taśmowa i inne tematy pojawiają się sporadycznie w rankingu najczęściej wyszukiwanych haseł. Nawet Czytaj więcej →

Miejscy aktywiści wchodzą do polityki, ale będzie im bardzo trudno – 3 aspekty

1551565_10152101196056533_7239528646778663630_n

We wtorek wystartowała oficjalnie inicjatywa PRM – Porozumienie Ruchów Miejskich, czyli koalicja 6 lokalnych organizacji z całej Polski. Jej celem jest zmiana polityki samorządowej. Ale aktywistom będzie bardzo trudno. Oto trzy aspekty ich wejścia w krajową politykę. 1. Ordynacja samorządowa jest zabójcza, eliminuje małe listy W 2010 roku komitet My-Poznaniacy zdobył Czytaj więcej →

Telewizja i spoty dominują w kampanii do PE. 39% nie dowiedziało się w jej trakcie niczego o kandydatach

CBOS main

Czerwcowe badanie CBOS pokazuje, że kampania wyborcza do PE rozgrywała się przede wszystkim w telewizji. Internet pełnił marginalną rolę, w najlepszy razie jako źródło informacji, a nie jako przestrzeń politycznej aktywności. Kampania ogólnie oceniana jest jako mało efektywna. Oto kluczowe wyniki z tego sondażu. Telewizja i spoty dominują jako źródło Czytaj więcej →