Projekt Jarosława Gowina #ŻyjPoPolsku opiera się na bardzo prostym przekazie: wspieranie polskich przedsiębiorców i polskich produktów to droga do gospodarczego sukcesu kraju. Gowin w akcentuje w nim, że tylko jego ugrupowanie różni się od PO/PiS na tyle, aby przeprowadzić korzystne zmiany.

Klip zapowiadający akcję – w której Jarosław Gowin ma przez miesiąc wydawać pieniądze wyłącznie na polskie produkty – dobrze podsumowuje cały obecny przekaz PRJG.

Wszystkie kluczowe hasła PRJG są zawarte w tym klipie: obniżenie podatków, uproszczenie tego jak działa państwo, wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw, pokazywanie się w kontrze do PO/PiS (Macierewicz i Niesiołowski symbolami polaryzacji). To też próba powrotu do retoryki ze startu całego projektu. Można np. przypomnieć, jak Gowin tłumaczył logo w kształcie zielonego jabłka: „Zieleń jest kolorem nadziei, a jabłko jest symbolem pełni, łączności. To jest także główny polski produkt eksportowy, w naszym programie bardzo silny nacisk jest położony na wyrównanie szans polskich przedsiębiorców, którzy dziś są we własnym kraju traktowani jak obywatele drugiej kategorii”. PRJG w styczniu 2014 zaangażowało się także w akcję związaną z obroną producentów tradycyjnych wędlin przed skutkami nowych unijnych regulacji.

Gowin próbuje jasno zdefiniować swój przekaz na całą kampanię, chociaż nie jest on bezpośrednio powiązany z wyborami do PE jako takimi. Projekt #ZyjPoPolsku mógłby być równie dobrze uruchomiony przed wyborami parlamentarnymi czy prezydenckimi. Dlatego jest to projekt o bardziej długofalowym charakterze, który ma pomóc zbudować tożsamość projektu w oczach potencjalnych wyborców.