„Premier w tym tygodniu stawia na promowanie Tarczy i dalsze spotkania z przedsiębiorcami, którzy otrzymali pomoc na obronę miejsc pracy i swojej pozycji konkurencyjnej” – dowiaduje się 300POLITYKA od współpracowników Mateusza Morawieckiego. Jak słyszymy, szef rządu weźmie udział w dwóch dużych wydarzeniach wokół Tarczy – pierwszym już we wtorek. Widzieliśmy spot pokazujący skalę Tarczy PFR i głos z rodzinnej firmy, którą premier odwiedził w ubiegłym tygodniu.

W spocie wypowiada się Agnieszka Flis, prezeska jednej z najnowocześniejszych w Europie firmy cukierniczej, którą razem z mężem założyła gdy oboje mieli po 22 lata. Firma otrzymała z Tarczy Finansowej PFR prawie 2 miliony złotych, wniosek złożony za pośrednictwem PKO BP miał – według jej relacji –  zostać wypełniony w 7 minut, a pieniądze na konto firmy wpłynęły już po 24 godzinach. Z subwencji z Tarczy, firma zabezpieczyła środki na wypłaty dla pracowników do końca roku, ponieważ po kryzysie wywołanym epidemią obroty spadły o 35% w wyniku załamania eksportu.

„W obronie polskich firm rząd błyskawicznie przygotował tarczę – antykryzysową i finansową. Tarcze działają” – mówi lektor w spocie, a Agnieszka Flis opowiada o tym, jak jej firma szybko otrzymała pomoc.

„Prawie 120 tysięcy małych i średnich firm otrzymało pomoc. Miejsca pracy zostały uratowane a firmy mają czas, by odbudować swoją pozycję na rynku. Polska uniknęła spirali bezrobocia a dzięki kolejnym elementom tarczy uratujemy ponad 3 miliony miejsc pracy” –  słyszymy w spocie.

„Światowe media, analitycy i Komisja Europejska uważają, że Polska ma dziś najskuteczniejsze narzędzia walki z kryzysem. To praca całego rządu. Ocalimy polską gospodarkę” – kończy się spot.